Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisvärd kabel?

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Supra Classic 2.5 2x2,5mm (Högtalarkablar) 4 8,61 (97) 32:-
Supra Classic Mini 1.6 2x1,6mm (Högtalarkablar) 3 8,57 (6) 21:-
Nordost Reference Valhalla 2 2Banana - 2Banana (par) 4m (Högtalarkablar) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 02 maj 2015 - 12:19

Alexei
  • Alexei
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Har skaffat ett Canton Chrono 509.2 505.2 501.2 system.

Har till detta en Yamaha RX-A840 förstärkare.

 

Letar då efter kablar till dessa, någon som kan råda nåt? Netonnet har CCAM kablar, vanlig kopparkabel utan nån angiven renhetsgrad, samt Suprakabel i tennplätterad koppar med renhetsgrad 5N.

Nån som har något bra förslag annars? Borde man köra på nån av dessa? Vilken dimension?

 

Tacksam för svar.


Redigerat av Alexei, 02 maj 2015 - 12:20.


#2

Postad 02 maj 2015 - 12:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
1,5 mm så billigt som möjligt räcker långt.

Eller så litar du på en vissa medlemmars "guldöron" (vilka är en minoritet) samt faller gör usla säljargument och köper onödig dyrkabel.

I slutändan är det vad du själv anser vara värt att lägga pengarna på. Men koppar är koppar, oavsett vad det står på kabeln.

#3

Postad 02 maj 2015 - 12:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vilken som helst går säkert bra men för lite feel-good till lågt pris kan du köpa t.ex. Supra Classic 2,5mm eller Supra Classic mini.



#4

Postad 02 maj 2015 - 13:01

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

CCAM låter som det är copper clad aluminium. Skippa denna fuskkabel och kör på nån av de andra med koppar. 2.5mm2 eller lite mer duger bra. En jättetunn (1mm2 eller mindre) eller en jättetjock kabel (typ startkabel) ger onödig förlust i diskanten om du inte har väldigt korta kablar. Då får det mindre betydelse. Med en kabel på 3.1m kan det skilja 0,5dB vid 15kHz mellan en optimal kopparkabel och en mindre bra kopparkabel; vid 20kHz kan skillnaden vara 0.75dB. Många enskilda ledare ger en väldigt korrekt signal om man är riktigt kräsen. Finns runda såna kablar och även platta där de platta är mest korrekta. Går bra att göra egna om man vill och orkar.


Redigerat av Unregistered77a7e886, 02 maj 2015 - 13:03.


#5

Postad 02 maj 2015 - 13:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 Netonnet har CCAM kablar, vanlig kopparkabel utan nån angiven renhetsgrad,

.

 

Jag kör på dem, billigt och bra. Dessa kan du köpa till frontarna om du vill ha lite snyggare :)

 

http://www.fyndborse...-exclusive-15mm


Redigerat av mcmike, 02 maj 2015 - 13:20.


#6

Postad 02 maj 2015 - 13:58

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 2

biltema



#7

Postad 03 maj 2015 - 21:58

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 1

Slår ett slag för Kjell & Co http://www.kjell.com...vit-pr-m-p39087

 

Starka argument för denna är: Ren koppar och bra pris (och vit om man nu gillar det). Tja that's it. Den finns i 1,5 och 4mm också.



#8

Postad 07 maj 2015 - 14:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Köp svensk kabel.

https://www.hembiobu...jentech-sky-25/

 

 

 


Redigerat av Buddypresley, 07 maj 2015 - 14:58.


#9

Postad 14 maj 2015 - 14:47

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Köp supra: svensk, hyfsat snygg, inte extremt dyr och långt i från dålig.
Känns bra att veta med sig att man inte varit dumsnål och skapat en onödig försämring för att spara ett par tior.
Det får du sätta upp på ditt feel good konto.



#10

Postad 14 maj 2015 - 14:50

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

NordOst Valhalla :)

 

Nordost_Valhalla_Speaker.jpg



#11

Postad 14 maj 2015 - 14:56

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Argon högtalarkabel. Inte lika snygg som Valhalla men desto billigare. Rena fyndet i jämförelse även till nypris :)

 

argblue2sc_1.jpg



#12

Postad 14 maj 2015 - 15:00

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Vill du känna dig som Kungen himself. Köp NordOst Valhalla. Vill du inte ha en extremt tom plånbok. Köp Argon. Valet är ditt :D



#13

Postad 14 maj 2015 - 15:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Argon högtalarkabel. Inte lika snygg som Valhalla men desto billigare. Rena fyndet i jämförelse även till nypris :)
 
argblue2sc_1.jpg

Argonkabeln är gjord i Kina och är dubbelt så dyr som den svensktillverkade Jentech.

#14

Postad 14 maj 2015 - 15:11

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Argonkabeln är gjord i Kina och är dubbelt så dyr som den svensktillverkade Jentech.

Jo, men den är fortfarande prisvärd jämfört med NordOst :)



#15

Postad 14 maj 2015 - 15:22

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Den från Kjell är lättare att skala än supra classic.



#16

Postad 14 maj 2015 - 15:23

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Hör TS skillnad på dom tre och att han tycker att det är bättre med en dyr framför en billig kabel så är det ju inget att be för  :lol:  

 

Undra vem som sätter priserna på NordOst:s kablar? :P

 

Jag skulle inte vilja vara den med tanke på alla klagomål som lär ramla in  ^_^



#17

Postad 14 maj 2015 - 15:46

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Har skaffat ett Canton Chrono 509.2 505.2 501.2 system.

Har till detta en Yamaha RX-A840 förstärkare.

 

Letar då efter kablar till dessa, någon som kan råda nåt? Netonnet har CCAM kablar, vanlig kopparkabel utan nån angiven renhetsgrad, samt Suprakabel i tennplätterad koppar med renhetsgrad 5N.

Nån som har något bra förslag annars? Borde man köra på nån av dessa? Vilken dimension?

 

Tacksam för svar.

 

Hur många meter?

Amazon.de har prisvärda längder på OFC. Köp inte CCAM, CCA och dylik skitkabel.



#18

Postad 14 maj 2015 - 16:18

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

1,5 mm så billigt som möjligt räcker långt.

Eller så litar du på en vissa medlemmars "guldöron" (vilka är en minoritet) samt faller gör usla säljargument och köper onödig dyrkabel.

I slutändan är det vad du själv anser vara värt att lägga pengarna på. Men koppar är koppar, oavsett vad det står på kabeln.

Jag har numera uppgraderat till diamant öron och nu börjar det hända grejer,men jag siktar på att få platinum öron.



#19

Postad 14 maj 2015 - 16:23

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 1

Jag har numera uppgraderat till diamant öron och nu börjar det hända grejer,men jag siktar på att få platinum öron.

 

 

Snarare tvärt om, ju äldre du blir desto sämre hör du.



#20

Postad 14 maj 2015 - 16:29

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Snarare tvärt om, ju äldre du blir desto sämre hör du.

Sist jag kollade hade jag perfekt hörsel,och det var inte speciellt länge sedan.



#21

Postad 14 maj 2015 - 16:40

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 3

Sist jag kollade hade jag perfekt hörsel,och det var inte speciellt länge sedan.

 

Så hur ska du då kunna få bättre?



#22

Postad 14 maj 2015 - 16:45

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 1

Lära sig veta vad man ska lyssna efter i vissa sammanhang gör hans hörsel indirekt bättre än någon annans i det sammanhanget. ?



#23

Postad 14 maj 2015 - 22:10

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Vill du känna dig som Kungen himself. Köp NordOst Valhalla. Vill du inte ha en extremt tom plånbok. Köp Argon. Valet är ditt :D

 

Undrar om mina hemmagjorda "bäst i test"-kablar med 64 individuella ledare/kabel spöar Valhalla i korrekthet. :D

 

Bifogad fil  AES-cableInteractions.pdf   856,13K   19 Antal nerladdningar
 
255uq0x.jpgb7igb7.jpgv7z6tv.jpg


#24

Postad 15 maj 2015 - 10:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

Sist jag kollade hade jag perfekt hörsel,och det var inte speciellt länge sedan.

Relaterat till åldern, ja. Inte lika bra som en 20-åring. ;)



#25

Postad 15 maj 2015 - 11:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Sist jag kollade hade jag perfekt hörsel,och det var inte speciellt länge sedan.

Då vet du iaf hur känslig din hörsel är för vissa frekvenser, alltså vid vilket ljudtryck du UPPFATTAR frekvenserna 125, 250, 500, 1000, 2000, 3000, 4000, 6000 och 8000 Hz. 

 

Det berättar ingenting om övriga frekvenser eller hur man känner igen och tolkar de olika frekvenserna.



#26

Postad 15 maj 2015 - 13:16

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

 

Undrar om mina hemmagjorda "bäst i test"-kablar med 64 individuella ledare/kabel spöar Valhalla i korrekthet. :D

 

 
 
De lär vara ännu bättre under prideparaden :)


#27

Postad 15 maj 2015 - 15:57

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

De lär vara ännu bättre under prideparaden :)

 

Heh, det finns motsvarande i grått från Amphenol men minimumorder är på 50 rullar. 



#28

Postad 15 maj 2015 - 20:10

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Känns övertygande att veta hur andra vet hur min hörsel är.

#29

Postad 15 maj 2015 - 20:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Känns övertygande att veta hur andra vet hur min hörsel är.

Saken är den att du säger du har perfekt hörsel eftersom du fickt det i hörseltest nyligen.

Bara det att ett sådant test inte säger mer än hur högt ljud som krävs för att höra nio specifika frekvenser inom ett begränsat område.

#30

Postad 15 maj 2015 - 20:25

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Okej,jag böjer mig för överheten,det känns skönt att andra vet vad och hur jag hör saker och ting.

#31

Postad 15 maj 2015 - 20:30

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 3
Den här tråden är bäddad för trubbel.

#32

Postad 15 maj 2015 - 20:46

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Den här tråden är bäddad för trubbel.

Den här tråden är bäddad för trubbel.

Håller fullständigt med

#33

Postad 15 maj 2015 - 22:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 2

Känns övertygande att veta hur andra vet hur min hörsel är.

Är din hörsel lika bra som hos en normal 20-åring ? Inte troligt om du är 50+

Redigerat av Buddypresley, 15 maj 2015 - 22:20.


#34

Postad 16 maj 2015 - 16:24

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Känns övertygande att veta hur andra vet hur min hörsel är.

Fungerar inte din hörsel såsom beprövad vetenskap har bevisat?



#35

Postad 16 maj 2015 - 17:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 2

Fungerar inte din hörsel såsom beprövad vetenskap har bevisat?

 

De som gillar dyra kablar hör bättre än vi andra, visste du inte det? ;)

 

Ofta är de också immuna mot placebo.


Redigerat av Ageve, 16 maj 2015 - 17:08.


#36

Postad 16 maj 2015 - 20:35

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ofta är dom som "hör" skillnad mellan kablar också 60+. Jag ser fram emot den dag jag kommer att höra lika bra som dom ;)

#37

Postad 17 maj 2015 - 12:27

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1
Jag tycker ni är för sköna hela bunten,ni vet alltså mer än dom som jobbar proffesionellt med detta,och sedan är det ju så att olika kablar låter olika beroende på system,men det vet man ju inte förrän man provat.

Och som jag har pratat med en kille via PM han hade satt in sigmas Nätfilter och nätkabel plus lite annat och han har biokväll för sina kompisar en gång i månaden,och det första dom sade när han hade bytt grejer ( och då visste dom inte om det) vad har du gjort för ljudet är så mycket bättre, och dessa kompisar är inga nördar på något vis.

Jag vet många som har gjort uppgraderingar och hört skillnad, så min lilla undran är ju varför är det hela tiden dom som har fel och ni som har rätt, mejlade för övrigt till Nigel Finn i England som har hållit på och konstruerat kablar i 25 år och han säger att det definitivt inte är placebo för då hade han inte hållit på med detta.

Och dom som hör skillnad dom skriver inte här, ja förutom jag då men det är snart slut med det också, och skulle någon vilja förklara för mig hur det kommer sig att alla dessa kablar finns kvar år efter år om det går lika bra med en trådgalge.

Som en jämförelse kan man ju säga att om en bil är dålig så lär den inte finnas kvar på marknaden länge, men som slutkläm tro ni på ert så tror jag på mitt så är alla nöjda och glada.

#38

Postad 17 maj 2015 - 12:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Jag tycker ni är för sköna hela bunten,ni vet alltså mer än dom som jobbar proffesionellt med detta,och sedan är det ju så att olika kablar låter olika beroende på system,men det vet man ju inte förrän man provat.

1. Vilka är de som "jobbar proffesionellt" och som anser kablar ger en väsentlig skillnad?
2. Av vilka skäl skulle olika kablar låta annorlunda beroende på vilket system man har?
3. Igen, vad är det du inte förstodd att det redan finns åtaliga vetenskapliga tester som ganska gott visar på vad vi hör och inte hör?



#39

Postad 17 maj 2015 - 12:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Jag tycker ni är för sköna hela bunten,ni vet alltså mer än dom som jobbar proffesionellt med detta,och sedan är det ju så att olika kablar låter olika beroende på system,men det vet man ju inte förrän man provat.
Och som jag har pratat med en kille via PM han hade satt in sigmas Nätfilter och nätkabel plus lite annat och han har biokväll för sina kompisar en gång i månaden,och det första dom sade när han hade bytt grejer ( och då visste dom inte om det) vad har du gjort för ljudet är så mycket bättre, och dessa kompisar är inga nördar på något vis.
Jag vet många som har gjort uppgraderingar och hört skillnad, så min lilla undran är ju varför är det hela tiden dom som har fel och ni som har rätt, mejlade för övrigt till Nigel Finn i England som har hållit på och konstruerat kablar i 25 år och han säger att det definitivt inte är placebo för då hade han inte hållit på med detta.
Och dom som hör skillnad dom skriver inte här, ja förutom jag då men det är snart slut med det också, och skulle någon vilja förklara för mig hur det kommer sig att alla dessa kablar finns kvar år efter år om det går lika bra med en trådgalge.
Som en jämförelse kan man ju säga att om en bil är dålig så lär den inte finnas kvar på marknaden länge, men som slutkläm tro ni på ert så tror jag på mitt så är alla nöjda och glada.

Så du har frågat en kabelförsäljare om det är hörbar skillnad mellan kablar...? Vad skulle han ha svarat ? Skulle han ha sagt nej och hänvisat dig till Clas Ohlson ?

#40

Postad 17 maj 2015 - 13:27

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Och nej, det är ingen kabelförsäljare, och allt det andra jag skrev i texten då, det har du inte anmärkt på, men vi vet ju att den här debatten är helt meningslös, jag skrev också en annan gång när jag var inne i en affär så kom det 3 killar varav en ICKE troende och det var lugnt i affären så dom testade ett antal kablar i olika prisklass och kvalitet och till och med den ICKE troende var tvungen att erkänna att det var skillnader.

Han var alltså på er sida och var tvungen att erkänna skillnader, eller hade han också fel fast han var på er sida.

#41

Postad 17 maj 2015 - 13:32

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Jag ger upp och sällar mig till dom som har vett nog att hålla sig härifrån och som faktiskt har testat sig fram och det här med att en trådgalge är lika bra det är ju fullständigt nys.

Och för övrigt Karlsson jag har blivit rådd att inte gå in i diskussion med dig, för där kan ingen vinna, sedan vet jag en som har träffat dig i verkliga livet och då var du avsevärt blygsammare än bakom en dator, inget illa ment mot dig men jag tar det rådet.

#42

Postad 17 maj 2015 - 13:36

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1

Och nej, det är ingen kabelförsäljare, och allt det andra jag skrev i texten då, det har du inte anmärkt på, men vi vet ju att den här debatten är helt meningslös, jag skrev också en annan gång när jag var inne i en affär så kom det 3 killar varav en ICKE troende och det var lugnt i affären så dom testade ett antal kablar i olika prisklass och kvalitet och till och med den ICKE troende var tvungen att erkänna att det var skillnader.
Han var alltså på er sida och var tvungen att erkänna skillnader, eller hade han också fel fast han var på er sida.

Det är meningslöst när det bara blir snack och ingen verkstad. Det finns ingen som har bevisat sin förmåga än.

#43

Postad 17 maj 2015 - 13:43

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
Det måste kännas pinsamt när man lagt tusentals kronor på kablar och så är en trådgalge lika bra.

#44

Postad 17 maj 2015 - 13:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag tycker ni är för sköna hela bunten,ni vet alltså mer än dom som jobbar proffesionellt med detta,och sedan är det ju så att olika kablar låter olika beroende på system,men det vet man ju inte förrän man provat.
Och som jag har pratat med en kille via PM han hade satt in sigmas Nätfilter och nätkabel plus lite annat och han har biokväll för sina kompisar en gång i månaden,och det första dom sade när han hade bytt grejer ( och då visste dom inte om det) vad har du gjort för ljudet är så mycket bättre, och dessa kompisar är inga nördar på något vis.
Jag vet många som har gjort uppgraderingar och hört skillnad, så min lilla undran är ju varför är det hela tiden dom som har fel och ni som har rätt, mejlade för övrigt till Nigel Finn i England som har hållit på och konstruerat kablar i 25 år och han säger att det definitivt inte är placebo för då hade han inte hållit på med detta.
Och dom som hör skillnad dom skriver inte här, ja förutom jag då men det är snart slut med det också, och skulle någon vilja förklara för mig hur det kommer sig att alla dessa kablar finns kvar år efter år om det går lika bra med en trådgalge.
Som en jämförelse kan man ju säga att om en bil är dålig så lär den inte finnas kvar på marknaden länge, men som slutkläm tro ni på ert så tror jag på mitt så är alla nöjda och glada.

Du kan hänvisa till hur många "kompisar" (spöket Molgan?) som helst, det är aldrig någon som räcker upp handen iaf och tar sig an några tester och bevisar sin "superhörsel".

Det är väl klart som Amen i kyrkan att både tillverkare och försäljare säger det du vill höra, annars skulle de ju inte ha något jobb. För utan alla lättlurade dårar skulle det bara finnas en handfull kablar i rimlig prisklass.

Och att jämförs med bilar är som att jämföra meloner med russin. Fattar du inte det så är det än mer sorgligt.

Antingen slutar du haspla ut dig dina "jag har blivit avrådd via PM", "jag kanske inte borde" etc. eller så överbevisar du oss en gång för alla och ställer upp på Zartoks utmaning. Dina ursäkter och tramsiga inlägg utan substans tillför INGET.

#45

Postad 17 maj 2015 - 15:24

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Och nej, det är ingen kabelförsäljare, och allt det andra jag skrev i texten då, det har du inte anmärkt på, men vi vet ju att den här debatten är helt meningslös, jag skrev också en annan gång när jag var inne i en affär så kom det 3 killar varav en ICKE troende och det var lugnt i affären så dom testade ett antal kablar i olika prisklass och kvalitet och till och med den ICKE troende var tvungen att erkänna att det var skillnader.

Han var alltså på er sida och var tvungen att erkänna skillnader, eller hade han också fel fast han var på er sida.

Så om du möter 3 st personer, varav en inte tror på spöken, som säger att de mött ett spöke så skulle du tro på dem?
Är det verkligen så svårt att ta in hur lätt man inbillar sig saker?



#46

Postad 17 maj 2015 - 15:41

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Så om du möter 3 st personer, varav en inte tror på spöken, som säger att de mött ett spöke så skulle du tro på dem?
Är det verkligen så svårt att ta in hur lätt man inbillar sig saker?

Läs texten en gång till, för jag antar att du är läskunnig, jag skrev att alla var inne i affären samtidigt, och den icke troende märkte skillnad eller var det inbillning, jag säger som du hur svårt är det att ta in, detta var inte 3 personer jag mötte ute på gatan utan dom var inne i affären och jag stod bara och lyssnade på samtalet, och det var inga spöken inblandade.

#47

Postad 17 maj 2015 - 15:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 3
Varför antar inga guldöron kabelutmaningen? Tvivlar dom på sin förmåga? Det har ju sagts att tom icketroende har hört skillnad i butiksmiljö.

#48

Postad 17 maj 2015 - 16:51

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 1

Läs texten en gång till, för jag antar att du är läskunnig, jag skrev att alla var inne i affären samtidigt, och den icke troende märkte skillnad eller var det inbillning, jag säger som du hur svårt är det att ta in, detta var inte 3 personer jag mötte ute på gatan utan dom var inne i affären och jag stod bara och lyssnade på samtalet, och det var inga spöken inblandade.

Seriöst, hur svårt skall det vara att förstå?
-Om några säger att de har sett ett spöke, kommer du automatiskt tro att det finns spöken då?



#49

Postad 17 maj 2015 - 17:02

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0
Nu när spöken är med i diskussionen, varför inte en ghost wire ?
https://sewelldirect...Spool-White.asp

#50

Postad 17 maj 2015 - 17:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Jag tycker ni är för sköna hela bunten,ni vet alltså mer än dom som jobbar proffesionellt med detta

 

Nej, de som arbetar professionellt med ljud/musik använder inte dyrkablar.

 

mejlade för övrigt till Nigel Finn i England som har hållit på och konstruerat kablar i 25 år och han säger att det definitivt inte är placebo för då hade han inte hållit på med detta.

 

Vad hade du väntat dig för svar? Han är väl smart nog att inte ifrågasätta det han tjänar pengar på.

 

Det är lite som att kontakta påven och fråga vad han tycker om den katolska kyrkan ;)

 

och skulle någon vilja förklara för mig hur det kommer sig att alla dessa kablar finns kvar år efter år om det går lika bra med en trådgalge.
 

 

Bifogad fil  cash_is_king.png   92,88K   0 Antal nerladdningar

 

Marginalerna på "highend" kablar är enorma. Ett exempel är Monstercable RCA som köps in för 200kr och säljs för 1000kr.

 

Sen är det ju ingen som har påstått att en trådgalge ska användas istället för kabel. Det gjordes dock ett test för ett antal år sedan, där en digital SPDIF-signal överfördes via en klädhängare, utan att degraderas. Jag antar att det är det du tänker på.

 

Jag använder själv inte den billigaste lakritskabeln, utan kör med Supra eller likvärdiga, med bra kontakter osv.


Redigerat av Ageve, 17 maj 2015 - 17:47.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.