Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vantage HD 8000S

465 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 09 augusti 2008 - 23:19

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hur går det til?

En tuner tar emot en transponder (i mark nätet så kallas det Mux) och all data som skickas däri. Sedan är det andra delar i chipet som 'tittar' i de paket som tillhör en kanal. Klarar chipet av att titta på en kanal till, för inspelning, så går det bra. En transponder är en radio-kanal, där det finns data för flera TV-kanaler.

T.ex. kan man på vissa Twin-boxar (vet ej hur denna är) spela in två program från samma tuner och ha den andra tuner för live tittning.

#52

Postad 10 augusti 2008 - 00:26

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min HD 8000S och testat den några dagar. Funkar fint förutom att undertexter inte är synkade på inspelade program.

Har hittat en bugg som gäller den inbyggda hårddisken på HD 8000S. När jag har valt "HDD Auto Standby On" under "PVR Setting", går hårddisken till viloläge efter 5 minuter. När hårddisken har gått till viloläge hänger sig boxens mjukvara så fort man försöker spela in något/trycker på REC knappen.
Har man valt "HDD Auto Standby Off" så fungerar allt som det ska.
Jag har den senaste mjukvaran 022901.

Nim66: Kan du testa om din box hänger sig med när den inbyggda hårddisken har gått till viloläge? Om det är likadant för dig får vi ju mejla Vantage om denna bugg.

#53

Postad 10 augusti 2008 - 08:27

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Har ingen intern hårddisk kör med en extern men den gick inte ner i viloläge.

Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 10 augusti 2008 - 08:29.


#54

Postad 10 augusti 2008 - 09:03

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Har ingen intern hårddisk kör med en extern men den gick inte ner i viloläge.

Hej Jag undrar vilket som är bäst en extern eller en intern hårddisk? Jag har ingen lust att öppna boxen.

#55

Postad 10 augusti 2008 - 12:21

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Finns en liten film snutt på youtube om Vantage 8000. Så om ni inte har sett den så ta en koll.

http://www.youtube.c...h?v=gz_DPD-SSn8

Sen undrar jag lite över ur man ska koppla in parabol kabeln om man vill spela in och titta på en annan kanal.
Räcker det med att man har ett huve på parabolen och en kabel eller måste man sätta dit två huven och dra två kablar till mottagaren ?

#56

Postad 10 augusti 2008 - 13:21

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0

Finns en liten film snutt på youtube om Vantage 8000. Så om ni inte har sett den så ta en koll.

http://www.youtube.c...h?v=gz_DPD-SSn8

Sen undrar jag lite över ur man ska koppla in parabol kabeln om man vill spela in och titta på en annan kanal.
Räcker det med att man har ett huve på parabolen och en kabel eller måste man sätta dit två huven och dra två kablar till mottagaren ?

Ex du har ex en HD 8000 S med två tuners och vill ta in en position ex Thor.Om du vill kunna spela in en kanal och samtidigt som du tittar på en annan är ett Twin LNB att rekommendera. Ett Twin LNB motsvarar 2 st LNB i en enhet och har två utgångar, en till varje tuner.Detta innebär två kablar ifrån Twin LNB en kabel till varje tuner i mottagaren.

Redigerat av Hakon, 10 augusti 2008 - 13:22.


#57

Postad 10 augusti 2008 - 13:26

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
okej, jag misstänkte att det var så. Men om man tittar på bilder på vantage 8000 så står det loop under varje ingång på tuner. Skulle det vara möjligt att koppla en sladd mellan dom två som det står loop på så man bara behöver en sladd in i mottagaren. eller det kanske inte funkar så.

Om ni förstår vad jag menar B)

#58

Postad 10 augusti 2008 - 13:31

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Och till er som har köpt den i tyskland vilken butik och hur mycket kostade det?
Och finns det svenska menyer eller är det engelska som gäller?

#59

Postad 10 augusti 2008 - 13:41

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0

okej, jag misstänkte att det var så. Men om man tittar på bilder på vantage 8000 så står det loop under varje ingång på tuner. Skulle det vara möjligt att koppla en sladd mellan dom två som det står loop på så man bara behöver en sladd in i mottagaren. eller det kanske inte funkar så.

Om ni förstår vad jag menar B)

Om du loopar signalen ifrån en tuner till en annan blir du väldigt begränsad i utbudet på den tuner som får loopad signal.
Sätter du Twin har du fullt utbud på båda tuners .
Ett Twin LNB kostar ca 200kr och lite coax på det, det ger dig mer glädje än att loopa.

#60

Postad 10 augusti 2008 - 14:05

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

okej, jag misstänkte att det var så. Men om man tittar på bilder på vantage 8000 så står det loop under varje ingång på tuner. Skulle det vara möjligt att koppla en sladd mellan dom två som det står loop på så man bara behöver en sladd in i mottagaren. eller det kanske inte funkar så.

Om ni förstår vad jag menar B)

Om jag mins rätt så fungerar loop, så att du kan titta bara på kanaler som ligger på samma polarisation samtidigt. Alltså spelar du in en kanal som ligger på vertikal, så kan du titta på andra kanaler som ligger på vertikal samtidigt.

Och till er som har köpt den i tyskland vilken butik och hur mycket kostade det?
Och finns det svenska menyer eller är det engelska som gäller?

Jag beställde min från Tyskland. Beställde på måndag morgon och UPS lämnade över paketet på onsdag eftermiddag. Jag beställde från Sat-Place men se efter på prisjakt.nu vilka som är billigast just nu. Menyerna är på svenska, men du får en tysk manual.

#61

Postad 10 augusti 2008 - 14:39

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Om jag mins rätt så fungerar loop, så att du kan titta bara på kanaler som ligger på samma polarisation samtidigt. Alltså spelar du in en kanal som ligger på vertikal, så kan du titta på andra kanaler som ligger på vertikal samtidigt.


Jag beställde min från Tyskland. Beställde på måndag morgon och UPS lämnade över paketet på onsdag eftermiddag. Jag beställde från Sat-Place men se efter på prisjakt.nu vilka som är billigast just nu. Menyerna är på svenska, men du får en tysk manual.

Beställde min i sverige men det var bara en tysk manual med,finns en engelsk att ladda ner på vantage hemsida.

#62

Postad 10 augusti 2008 - 18:17

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
tack för alla svar. Boxen verkar ju vara helt perfekt och till ett bra pris oxå. B)

Nu har jag en sista fråga. jag har tänkt att göra en liten fuling, jag har tänkt att skaffa ett tvilling kort på mina svärföräldrars abonemang. Och så ska dom ta tvilling kortet och vi få orginal kortet men fungerar det?
har hört att dom parar ihop kortet med boxen. Det är canal digital dom har.

Redigerat av Lacariuz, 10 augusti 2008 - 18:50.


#63

Postad 10 augusti 2008 - 21:21

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så funkade det inte att spela in vissa av canal+ filmkanaler har upptäckt att om man väljer att ta bort dolby digital ljudet och använder vanlig stereo så funkar det att spela in samma sak gäller för tv 1000 filmkanaler.
Men på canal+ film HD funkar det att spela in med dolby digital.

Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 10 augusti 2008 - 21:30.


#64

Postad 11 augusti 2008 - 11:23

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Om jag mins rätt så fungerar loop, så att du kan titta bara på kanaler som ligger på samma polarisation samtidigt. Alltså spelar du in en kanal som ligger på vertikal, så kan du titta på andra kanaler som ligger på vertikal samtidigt.

Nja, det är även övre och undre band. Så det är fyra olika lägen som LNBn kan ställas i. Loopar du så kommer de olika tunerna att ställa LNBn i olika lägen och påverka varandra. För jag tror inte boxen håller reda på detta. Loop utgången kan man eventuellt använda om man har en gammal box inkopplad, av någon anledning, och de inte används samtidigt.

Slutsats: Loopa inte en twin tuner box. Skaffa twin (eller quad LNB) och mera koax kabel.

#65

Postad 11 augusti 2008 - 13:50

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så funkade det inte att spela in vissa av canal+ filmkanaler har upptäckt att om man väljer att ta bort dolby digital ljudet och använder vanlig stereo så funkar det att spela in samma sak gäller för tv 1000 filmkanaler.
Men på canal+ film HD funkar det att spela in med dolby digital.

För mig är det inte så viktigt att kunna spela in från Canal+ SD kanaler. De sänder ju samma filmer om och om igen. Det ända som jag spelar in är serier från Canal+ Film HD och då är det viktigt att texten är synkad.
Jag har mejlat två gånger till de angående osynkad text och tänker tjata på även i fortsättningen.

Nja, det är även övre och undre band. Så det är fyra olika lägen som LNBn kan ställas i. Loopar du så kommer de olika tunerna att ställa LNBn i olika lägen och påverka varandra. För jag tror inte boxen håller reda på detta. Loop utgången kan man eventuellt använda om man har en gammal box inkopplad, av någon anledning, och de inte används samtidigt.

Slutsats: Loopa inte en twin tuner box. Skaffa twin (eller quad LNB) och mera koax kabel.

Du har rätt det är över och under band också och det är första tunern som ställen in LNBn.
Det bästa är förståss två kablar!

#66

Postad 14 augusti 2008 - 19:24

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Nu har jag änligen fått hem min Vantage 8000S och mitt första intryck är bara positivt. Den fungerade perfekt från början jämfört med Lyngboxen.Men EPG kunde varit bättre för den visar bara två program itaget men det är kanske någon inställning som man kan göra?.Kan man söka på flera satelliter och ha kvar kanallistor på den första satelliten?

#67

Postad 14 augusti 2008 - 21:32

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Nu har jag änligen fått hem min Vantage 8000S och mitt första intryck är bara positivt. Den fungerade perfekt från början jämfört med Lyngboxen.Men EPG kunde varit bättre för den visar bara två program itaget men det är kanske någon inställning som man kan göra?.Kan man söka på flera satelliter och ha kvar kanallistor på den första satelliten?

Om du ställer dig på Discovery Science så kommer det fram fler program på EPG.

#68

Postad 15 augusti 2008 - 17:36

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Är Vantage hd8000s den bästa boxen nu?
Eller är den strulig den med.
Jag tycket att det är jättesvårt att veta vilken box man ska satsa på .
Enklast är att ta canaldigitals egen men den verkar inte särskilt stabil.
Ska man köpa en billig och invänta bättre eller satsa på 8000s det är frågan.
Någon kunnig som vet?
Mvh:ML

#69

Postad 15 augusti 2008 - 18:04

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Nå'n som vet om det kommer en ts-model med mottagare för både markbundet och satellit?

#70

Postad 15 augusti 2008 - 19:50

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Häftigt!! Jag gjorde en Blindscan och fick både Eurosport HD och Kanal 5 HD.Jag tog också hem senaste Firmwaren och då började boxen starta om stup i kvarten så jag installerade om den gamla firmwaren.

#71

Postad 15 augusti 2008 - 21:15

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Är Vantage hd8000s den bästa boxen nu?
Eller är den strulig den med.
Jag tycket att det är jättesvårt att veta vilken box man ska satsa på .
Enklast är att ta canaldigitals egen men den verkar inte särskilt stabil.
Ska man köpa en billig och invänta bättre eller satsa på 8000s det är frågan.
Någon kunnig som vet?
Mvh:ML

Kan bara tala för mig själv men det här är den bästa boxen jag har haft har haft CD båda HD boxar med mycket buggar i var en del buggar i början till 7100 men med ca 1 uppdatering i veckan så tycker jag att det inte är något som irretarer längre (det är ju samma firmware till 8000s) om man vill ha en HD box som klarar av både CD och viasat + att det finns en del andra HD kanaler som man kan få in så är det en bra box tycker jag.

#72

Postad 16 augusti 2008 - 12:24

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
En sak som är irriterande är att när man gör en Timer inspelning och stänger av boxen så startar boxen på utsatt tid och spelar in som den ska men när inspelningen är klar så stängs inte boxen av sig.

#73

Postad 16 augusti 2008 - 21:13

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Någon som lyckats köra cs med demma maskin?
Mvh:ML

#74

Postad 22 augusti 2008 - 09:56

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Någon som hört något om det kommer att komma en TS-variant av denna boxen som för 7100-modellen?

#75

Postad 25 augusti 2008 - 05:02

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Fråga: -Fungerar mitt kort från CanalDigital direkt i den här mottagaren? Eller måste man köpa en "kortmodul" ?

/Lennart

#76

Postad 25 augusti 2008 - 07:19

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Fråga: -Fungerar mitt kort från CanalDigital direkt i den här mottagaren? Eller måste man köpa en "kortmodul" ?

/Lennart

Det funkar direkt i boxen.

#77

Postad 25 augusti 2008 - 10:10

Castaneda
  • Castaneda
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får in EPG på videoguard kanalerna, dvs viasatkortet? Med Conax inga problem om jag sätter den på Discovery Science.
Har också problem med uppspelning, ett ohyggligt högt störningsbrus kommer ut från högtalarna, oavsett volym, när jag pausar en inspelning och sedan startar igen.

Redigerat av Castaneda, 25 augusti 2008 - 10:11.


#78

Postad 25 augusti 2008 - 12:48

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
-Är tv-scarten (rgb) även aktiv när HDMI-gränssnittet används?

/Lennart

#79

Postad 25 augusti 2008 - 18:45

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

-Är tv-scarten (rgb) även aktiv när HDMI-gränssnittet används?

/Lennart

Ja

-Är tv-scarten (rgb) även aktiv när HDMI-gränssnittet används?

/Lennart

Ja

#80

Postad 26 augusti 2008 - 06:38

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Någon som hört något om det kommer att komma en TS-variant av denna boxen som för 7100-modellen?


Verkar som att jag får svara på min egen fråga. :blink:

Jag fick besked från Vantage idag att Vantage HD 8000 TS kommer att släppas om ca 2-3 veckor.

#81

Postad 26 augusti 2008 - 18:09

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
-Tack för Era svar, den här mottagaren blir mer och mer intressant! Klarar den att växla per automatik mellan 4:3 och 16:9 utsändningar på ett korrekt sätt? Dvs. bibehålla rätt bildförhållande och med svarta kanter i sidorna för 4:3 bild på en 16:9 tv?

/Lennart

#82

Postad 26 augusti 2008 - 22:47

Unregistered2e076a71
  • Unregistered2e076a71
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

-Tack för Era svar, den här mottagaren blir mer och mer intressant! Klarar den att växla per automatik mellan 4:3 och 16:9 utsändningar på ett korrekt sätt? Dvs. bibehålla rätt bildförhållande och med svarta kanter i sidorna för 4:3 bild på en 16:9 tv?

/Lennart


Ja det gjør den.

#83

Postad 28 augusti 2008 - 08:06

Unregistered249e2560
  • Unregistered249e2560
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Är det samma fjärr till 8000S som till 7100?
Någon som använder multifjärr och har lyckats att kopiera koderna utan problem?
Har själv en 7100 som jag är nöjd med men behöver en till.

mvh/Harry

#84

Postad 28 augusti 2008 - 10:38

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Är det samma fjärr till 8000S som till 7100?
Någon som använder multifjärr och har lyckats att kopiera koderna utan problem?
Har själv en 7100 som jag är nöjd med men behöver en till.

mvh/Harry

Jag kör med Logitech Harmony 1000 som fjärr, mycket enkel att programera då boxen finns med i databasen.

#85

Postad 28 augusti 2008 - 13:07

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Är det samma fjärr till 8000S som till 7100?
Någon som använder multifjärr och har lyckats att kopiera koderna utan problem?
Har själv en 7100 som jag är nöjd med men behöver en till.

mvh/Harry

Jag har en Logitech harmony one det funkar fint med den.
Det är en ny fjärr till 8000s.

Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 28 augusti 2008 - 13:07.


#86

Postad 02 september 2008 - 19:56

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Efter den senaste uppdateringen så startar min box bara om hela tiden,Vad är felet? Jag trodde att dom riktiga uppdateringarna var testade.

#87

Postad 03 september 2008 - 21:39

Unregistered2e076a71
  • Unregistered2e076a71
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Min rebooter på DiscoveryHD (Thor). Lyden er også veldig lav. Etter reboot så er den mye høyere. Bruker siste software. Flere med samme problemet på DiscoveryHD?

#88

Postad 04 september 2008 - 13:51

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Behöver lite vägledning...
Enligt manualen så ska det finnas en DVB-T-mottagare i 8000-boxen. Sid. 49 under "Specifications".
Däremot ser det inte ut som om det finns specat någon annanstans.
Är det någon som vet hur det ligger till, alltså: Har den DVB-T-mottagare också eller är det något skumt i manualen?
B)

#89

Postad 04 september 2008 - 14:59

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Behöver lite vägledning...
Enligt manualen så ska det finnas en DVB-T-mottagare i 8000-boxen. Sid. 49 under "Specifications".
Däremot ser det inte ut som om det finns specat någon annanstans.
Är det någon som vet hur det ligger till, alltså: Har den DVB-T-mottagare också eller är det något skumt i manualen?
B)


Jag tycker också det är lite märkligt. Hade för mig att jag sett någonstans att det skulle finnas och la en beställning. Efter detta frågade min sambo om jag verkligen var säker på att DVB-T ingick, men när jag kolla specen så såg jag det inte listat någonstans. Skickade då mail till Vantage om saken och de meddelade att en ny modell 8000TS är planerat att släppas i Tyskland om ca 1-2 veckor (räknat från nu).

Jag drog tillbaka min order efter det beskedet i väntan på vad som komma skall.

Hoppas att någon som redan har en 8000S kan ge lite mera info om detta, dvs. DVB-T eller inte i S-modellen.

#90

Postad 04 september 2008 - 15:17

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Jag tycker också det är lite märkligt. Hade för mig att jag sett någonstans att det skulle finnas och la en beställning. Efter detta frågade min sambo om jag verkligen var säker på att DVB-T ingick, men när jag kolla specen så såg jag det inte listat någonstans. Skickade då mail till Vantage om saken och de meddelade att en ny modell 8000TS är planerat att släppas i Tyskland om ca 1-2 veckor (räknat från nu).

Jag drog tillbaka min order efter det beskedet i väntan på vad som komma skall.

Hoppas att någon som redan har en 8000S kan ge lite mera info om detta, dvs. DVB-T eller inte i S-modellen.

Nej, det finns ingen DVB-T i HD8000S. Vill ni ha DVB-T får ni vänta tills HD8000TS kommer.

#91

Postad 08 september 2008 - 11:44

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Tack TP & bkd för svaren!
Då fick jag också en snabbförklaring till beteckningarna 8000S respektive 8000TS :P
TS-varianten är ju högintressant

#92

Postad 08 september 2008 - 12:38

higge64
  • higge64
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Jag har funderat ett tag på Canal Digitals familjepaket med hårddiskboxen, men när man läser här i forumet så blir man ju väldigt tveksam till att betala 3000kr för en mottagare med så många problem. Värst tycker jag att det är att den är högljud och väldigt seg med att byta kanal. Jag har haft en hel del olika boxar med olika kvaliteter och nu har jag fått upp ögonen på den här boxen men jag har några frågor som jag hoppas ni som har den kan hjälpa mig med.
1, Låter den högt när den är igång?
2, Är den seg med att byta kanal och i menyer?
3, Får man 5.1 ljud genom HDMI kontakten?
4, Är den värd att satsa några tusen mer på än canal Digitals egna mottagare eller är det bättre för mig som bara är intresserad av CD familjepaket att använda deras egna mottagare och leva med diverse strul?

Thomas

#93

Postad 08 september 2008 - 18:32

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Jag har funderat ett tag på Canal Digitals familjepaket med hårddiskboxen, men när man läser här i forumet så blir man ju väldigt tveksam till att betala 3000kr för en mottagare med så många problem. Värst tycker jag att det är att den är högljud och väldigt seg med att byta kanal. Jag har haft en hel del olika boxar med olika kvaliteter och nu har jag fått upp ögonen på den här boxen men jag har några frågor som jag hoppas ni som har den kan hjälpa mig med.
1, Låter den högt när den är igång?
2, Är den seg med att byta kanal och i menyer?
3, Får man 5.1 ljud genom HDMI kontakten?
4, Är den värd att satsa några tusen mer på än canal Digitals egna mottagare eller är det bättre för mig som bara är intresserad av CD familjepaket att använda deras egna mottagare och leva med diverse strul?

Thomas

Eftersom jag har både Canal Digitals HD-box med hårddisk och Vantage HD8000S kan jag svara på dina frågor.
1. Den låter nästan inte alls, eftersom den inte har någon inbyggt fläkt. Det enda som låter är hårddisken, men den kan man ställa i vänteläge efter 5 minuter och då låter den inte alls.
2. Nej, den är snabbare i menyer och kanalbyten än CDs HD-box.
3. Ja, man kan ställa in 5.1 DD ljud genom HDMI i inställnings menyn, men jag har inte testat det själv.
4. Det är lite svårare fråga. Är du bara intresserad av Canal Digitals kanaler så kanske det är bättre att använda CDs boxar för då slipper du göra manuella inställningar. CDs boxar är mer Plug & Play det bara fungerar.
Däremot släpper Sagem aldrig några buggfixar till sina boxar och du kan inte ta in andra satelliter. Med Vantage kan du även ta in Viasat om du skulle vilja det i framtiden.
Jag har slängt CDs HD-box och kör med Vantage HD8000S som fungerar bättre och är tystare än CDs HD-box

#94

Postad 08 september 2008 - 19:14

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Även jag har skrotat CD' HD box vilket får betraktas som ett skämt. Vantage boxar vänder sig till dig som vill ta in fler satelliter och inte låta sig bli låst och blåst av CD.

#95

Postad 08 september 2008 - 20:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0
Hoppas du inte menar allvar med att du skrotat boxen för när de som säljer rättigheter till att visa filmer får igenom cardparing till CD-boxarna undrar jag vad du ska göra sedan. Funderar också på en vantagebox dock.

Redigerat av ruva, 08 september 2008 - 20:49.


#96

Postad 09 september 2008 - 11:55

G_Rosengren
  • G_Rosengren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej alla ni som har erfarenhet av Vantage 8000!
Jag har för avsikt att skaffa mig en sådan maskin och jag har därför med stort intresse läst denna tråd.
En sak som jag däremot inte blivit riktigt klok på är om timeshiftens buffertminne töms när man skiftar kanal.

Exempel
Du tittar på Rapport men ligger 20 minuter "back" via timeshift.
Klockan 20:00 vill hustrun titta på Hundprataren på en annan kanal och därför byter man kanal på mottagaren innan Rapport är slut...
Vad händer? Kan jag fortsätta att titta på nyheterna fram till kanalbytet klockan 20 - eller töms buffertminnet så att jag nu plötsligt står öga mot öga med Cesar Millan? :)

Den här frågan är viktig för mig. Jag är idag väldigt bortskämd med min Philips Hårddisk-DVD som inte tömmer minnet. Däremot gör svärgubbens Sagem med hårddisk detta...

#97

Postad 09 september 2008 - 14:33

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Canal DIgital sålde på mig en Force 1189S för flera år sedan. Den går inte att para ihop med kortet.
Det blir dyrt för CD om alla burkar skall bytas ut.

Hoppas du inte menar allvar med att du skrotat boxen för när de som säljer rättigheter till att visa filmer får igenom cardparing till CD-boxarna undrar jag vad du ska göra sedan. Funderar också på en vantagebox dock.



#98

Postad 09 september 2008 - 14:41

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Har sagt upp allt vad CD heter. Dom kunde inte leverera det dom lovade (bl.a mottagning av fria kanaler). Har deras Sagem HD-Box, den före den med HDD. Den åker ut och en Vantage 8000TS kommer hem. Sedan åker CD's lilla parabol ner och upp kommer en större (ca 3m i dameter).

Kommer inte att skaffa vare sig CD, Viasat, Boxer eller något annat då det är för mycket pengar att betala för reklam-TV och filmkanaler med gamla och inte så bra filmer. Flera av CD's kanaler sänder inte dygnet runt och ofta går det shoppingprogram.

Ser fram emot att 8000TS kommer.

#99

Postad 09 september 2008 - 15:27

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Hej alla ni som har erfarenhet av Vantage 8000!
Jag har för avsikt att skaffa mig en sådan maskin och jag har därför med stort intresse läst denna tråd.
En sak som jag däremot inte blivit riktigt klok på är om timeshiftens buffertminne töms när man skiftar kanal.

Exempel
Du tittar på Rapport men ligger 20 minuter "back" via timeshift.
Klockan 20:00 vill hustrun titta på Hundprataren på en annan kanal och därför byter man kanal på mottagaren innan Rapport är slut...
Vad händer? Kan jag fortsätta att titta på nyheterna fram till kanalbytet klockan 20 - eller töms buffertminnet så att jag nu plötsligt står öga mot öga med Cesar Millan? :(

Den här frågan är viktig för mig. Jag är idag väldigt bortskämd med min Philips Hårddisk-DVD som inte tömmer minnet. Däremot gör svärgubbens Sagem med hårddisk detta...

Buffert minne töms inte när du kör manuell Timeshift. Alllt sparas fram tills du börjar Timeshifta nästa program.
Alltså om din fru inte kör Timeshift på programmet som börjar 20:00 ligger Rapporten kvar på hårddisken. Däremot så Timeshiftar inte boxen Rapporten efter kanalbytet.

Eftersom Vantage HD8000S har två mottagare så kan du spela in en kanal och samtidigt titta på en annan. Är kanalerna på samma frekvens så kan du till och med spela in två kanaler samtidigt som du kan titta på ett tredje som är på en annan frekvens.

#100

Postad 09 september 2008 - 16:32

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Canal DIgital sålde på mig en Force 1189S för flera år sedan. Den går inte att para ihop med kortet.
Det blir dyrt för CD om alla burkar skall bytas ut.

Nu pratar jag HDTV kanalerna förrutom SVT. Och att byta utrustning har väll aldrig Viasat gjort när de fått sina ryck genom åren, så varför skulle CD inte kunna göra samma :( Appropå Viasat så är väll deras HD kanaler låsta till deras egna 2 Boxar eller är jag ute och seglar kanske?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.