Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia C7-00

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 21 oktober 2010 - 14:56

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Här är mobil nr 2 med nya symbian 3^
Postad bild

2 Recensioner som jag hittat hitills
Länk1
Länk2

Länk till Nokia
Spec C7

Redigerat av big_swede70, 21 oktober 2010 - 15:00.


#2

Postad 21 oktober 2010 - 15:03

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Hittade detta precis i ett inlägg ang nya C7

N8 - 512MB ROM
C7 - 1GB ROM

Det kan ju va riktigt bra om det stämmer, klarar mig isåfall med en C7 om resten stämmer

#3

Postad 21 oktober 2010 - 15:13

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
En liten genomgång av Nokia C7:

http://www.mobil.se/...7-1.371815.html

#4

Postad 21 oktober 2010 - 15:44

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna ha sett de fysiska telefonknapparna på min N8, men kameran avgjorde saken.

#5

Postad 27 oktober 2010 - 14:56

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Bra sida med lite info:
Länk

#6

Postad 27 oktober 2010 - 19:23

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
För mej är C7 intressantare än N8 för C7 verkar vara smidigare, den är ju tunnare utan den utstickanda kamera. Gillar även de "riktiga" knapparna på framsidan.Jag tror att kvaliten på fotona tagna från C7 duger gått för mej.
Undrar när man kan köpa C7an? (väntar)
/O

#7

Postad 29 oktober 2010 - 17:10

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Hur C7 blev till hos Nokia:
Länk

#8

Postad 29 oktober 2010 - 17:31

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Ännu en bra länk med info om C7
Bra review

#9

Postad 18 december 2010 - 22:14

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

För mej är C7 intressantare än N8 för C7 verkar vara smidigare, den är ju tunnare utan den utstickanda kamera. Gillar även de "riktiga" knapparna på framsidan.Jag tror att kvaliten på fotona tagna från C7 duger gått för mej.
Undrar när man kan köpa C7an? (väntar)
/O


Jaha...
Nu kan man köpa den, har varit och klämt lite men det ända man läser om C7 verkar vara att de låser sig och att Nokia jobbar på det. (googla på Nokia C7 problems)
Kanske lika bra man väntar ett tag till så blir både priset och C7an bättre?

Nån här som köpt C7 och är nöjd?

PS Köpte en ZTE Blade https://www.prisjakt...kt.php?p=770449 till sonen so julklapp, den verkar helt OK för det priset, men så kostar den ju hälften av en C7a

/O

#10

Postad 19 december 2010 - 06:22

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Jag funderar också på C7. Har varit igenom hela serien med N8, C6, C7 och även E72 och E6 i tankarna men kan inte bestämma mig. Gillar Nokia att man får kartor och röstnavigering i mobilen, så det har gjort att de ändå ligger som första alternativ fastän mjukvaran inte är den bästa kanske. Få se nästa vecka vad det kan bli

#11

Postad 20 december 2010 - 20:30

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Nu är C7an på G (tomten verkar ha C7er som julklapp i år sa frun min)
Återkommer med info...
/O

Redigerat av sturebyking, 21 december 2010 - 13:50.


#12

Postad 22 december 2010 - 13:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Köpte en C7 på MM idag för 2990:-, priset var den avgörande faktorn har svängt mellan massa olika modeller och nu blev det en C7, räcker säkert för mig. Om det nu blir lite pengar över nu så kanske det blir en 7" ZTE light platta också, tror det är en bättre grej för surfning än via mobilen. Nu blir det att vänta till julafton med att packa upp C7'an

#13

Postad 22 december 2010 - 13:55

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Köpte en C7 på MM idag för 2990:-, priset var den avgörande faktorn har svängt mellan massa olika modeller och nu blev det en C7, räcker säkert för mig. Om det nu blir lite pengar över nu så kanske det blir en 7" ZTE light platta också, tror det är en bättre grej för surfning än via mobilen. Nu blir det att vänta till julafton med att packa upp C7'an


Rekommenderar dej att uppdatera C7an direkt efter uppackning. När jag körde "uppdatera telefon mjukvara" via OVI programmet på datorn sa OVI att jag hade den senaste, MEN när jag direkt på telefonen sökte programm uppdatering (via WIFI) fanns det en ny viktig! Skumt att inte OVI såg det?

Hoppas att Nokia löst problemen med att C7an kan boota om och hänga av sig själv mha uppdateringen.
Även min är nu nedpackad igen tom julafton.
/O

Redigerat av sturebyking, 22 december 2010 - 13:57.


#14

Postad 25 december 2010 - 08:09

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Har nu lekt med C7'an en bra stund och allt ser ut att funka toppen. Hade först problem med att koppla upp mig via WLAN men det löstes med att välja Kopplingspunkt "Fråga vid behov" i Internetinställningar. Har inte haft några andra problem. Har laddat in nya kartor, något att tänka på är att jag börja med att ladda in några länder och tryckte sedan på uppdatera kartor vilket gjorda att alla kartor som var installerade försvann, så jag fick installera på nytt. Men nu har jag fått in en del av länderna i Europa och fått till kontaker och hämtat lite gratis från OVI .

Så första intrycket är att den faktiskt är bättre än väntat, stilren lätt och smidig, fickvänlig mm. Tycker den fungerar snabbt och bra också

#15

Postad 25 december 2010 - 19:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Fungerar fint, har dock några frågor om OVI spel, laddade ner några gratisspel och nästan alla av dessa innehöll reklam så att de inte går att spela om man inte är nätansluten. Någon som vet om man kan se detta på något sätt innan man laddar ner, eller om någon som kan tipsa om spel (eller plats där man kan läsa om detta) för som inte behöver nätanslutning

#16

Postad 31 december 2010 - 06:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
C7 har verkligen hamnat i skuggan av N8, fastän telefonerna är så snarlika. Är fortsatt riktigt nöjd med min telefon, inga hängningar etc och allt görs såsom det är tänkt. Uppkopppling mot WLAN går fint och har testat flera olika nätverk. Var ute och körde igår efter GPS-navigeringen och det gick fint det också. Bästa telefon jag haft.

Det som återstår nu är att lägga upp startsidorna på ett vettigt sätt, det finns några oklarheter hur jag tex lägger Internetfavoriter på en sida och hur man flyttar ett program till en underliggande mapp, någon som vet?

Har tankat över en del gratisspel från OVI och det har fungerat fint, det som retar mig är att det krävs anslutning till nätet på väldigt många för reklam, detta borde framgå i OVI innan man laddar ner dem kan man tycka. Underligt också att Itunes store har så många spel helt utan reklam men inte i OVI

#17

Postad 17 januari 2011 - 19:46

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
nokia-c7-silver

2990kr för mobilen på giganten nu....låter som om det vore köpläge med detta priset.kollade andra sajter men detta var ju ett kanonpris...men bara denna veckan om jag förstod detta rätt..

#18

Postad 18 januari 2011 - 20:41

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

nokia-c7-silver

2990kr för mobilen på giganten nu....låter som om det vore köpläge med detta priset.kollade andra sajter men detta var ju ett kanonpris...men bara denna veckan om jag förstod detta rätt..


KÖP KÖP
Har nu haft min C7a en månad och tycker den är riktigt bra. De man ringt uppfattar ljudet som som helt OK (så va det inte på min gamla 6500-s) och det verkar som att brusutsläckningen också funkar bra då jag klart o tydligt hör de som ringer mej. Själv tycker jag formatet är smidigare på C7 än N8. Kameran är dock inte så bra för korta avstånd. Använder internet streamad radio som via FM sändaren sänds till bilstereon ganska ofta och det funkar riktigt bra, kul grej. C7an sitter då monterad på framrutan med CR-115 och tillhörande HH-20 http://www.24.se/nok...0660-c-611.aspx och hamnar då nära bilstereon. Fästet är natuligtvis riktigt bra när telefonen får agera GPS navigator.

Jag limmade lite tunnt skummgummi på fästets "insida" för bättre friktion och man får klämma fast C7an lite föskjutet till vänster i hållaren så den inte trycker på volym ned.

#19

Postad 19 januari 2011 - 01:15

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
katshing har c7 som veckans värsting.frågan är vilken färg man ska ta.tycker den kromade ser trevlig ut,men brukar föredra svart av gammal vana.
FM i mobil har jag aldrig testat.vet ej hur det ens fungerar.är det enkelt att tex köra en ljudbok från mobilen ut i bilstereon när man är på långfärd...kan man ha gps på samtidigt,utan tal förståss.men kartvisning på mobilen ??

mvh //J

#20

Postad 19 januari 2011 - 09:24

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

katshing har c7 som veckans värsting.frågan är vilken färg man ska ta.tycker den kromade ser trevlig ut,men brukar föredra svart av gammal vana.
FM i mobil har jag aldrig testat.vet ej hur det ens fungerar.är det enkelt att tex köra en ljudbok från mobilen ut i bilstereon när man är på långfärd...kan man ha gps på samtidigt,utan tal förståss.men kartvisning på mobilen ??

mvh //J


Du kan ha på en ljudbok i C7an som via C7ans FM sändare du kan höra i bilstereon. Samtidigt kan du använda C7an som GPS navigator MED ljud, navigatorljudet går då default ut via telefonens egen högtalare och när navigatorprogramet säger tex "sväng höger" tonas ljudboken (via FM sändaren) ned. Tyckte jag någonstans bland inställningarna såg att man kan få navigatorprogrammet ljud via FM sändaren men har inte provat.

Bästa ljud via FM sändaren fick jag när jag på telefonen valt sända på 107,90MHz och telefonen är ganska nära stereon.

Har sen tidigare en separat Audiax FM sändare som man kan koppla tex en MP3 spelare till men tycker att C7an inbyggda är mycke bättre.

Viken annan telefon har tex RDS FM radio, FM sändare, aktiv brusreducering, HD video, TV out, minne upp till 40GB... än N8/C7, kanske ajfån?
/O

#21

Postad 19 januari 2011 - 10:50

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
När Skype är igång i telefonen lyser en röd LED svagt på framsidan på telefonen. Vad betyder det att denna LED lyser?
/O

#22

Postad 19 januari 2011 - 11:05

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
tack för dessa svar stureking.skönt när det kommer svar på forum om man undrar över något som jag gjort :P
ska ta en sväng till butik så fort jag jobbat klart för att se vilken färg jag gillar bäst.formen är skön,den har jag redan klämt på.verkligen skön.
vad skiljer egentligen n8 från c7.kameran vet jag redan ju att det skiljer 4 enheter.men annars är dom otäckt lika i innan dömmet ?!

#23

Postad 19 januari 2011 - 11:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Jag är också riktigt nöjd med min C7, har haft den runt en månad utan några problem. Vad som skiljer mot N8 är väl mindre minne, kamerans pxixlar och att det är fix fokus. Sedan har den ingen HDMI utgång. Men C7 är mer stilren, smidigare, inga som helst problem att ha den i fickan

#24

Postad 03 februari 2011 - 21:17

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Enligt den officiella Nokia N8 tråden ska det nu finnas en uppdatering till PR1.1 till C7an. Har försökt både via OTA och Ovi suite men den kanske inte finns på svenska ännu.

http://www.allabouts...6_now_avail.php

Redigerat av sturebyking, 04 februari 2011 - 19:08.


#25

Postad 22 februari 2011 - 13:52

Kempab
  • Kempab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är nu bara timmar från att hämta ut min C7:a på posten, allt som behövs är en SMS avisering ;)
Återkommer med min synpunkt på denna lur.

#26

Postad 24 februari 2011 - 06:47

Kempab
  • Kempab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har haft luren några dagar nu och tycker väll att den är helt ok för det priset.
Läste någonstans att det var den bästa telefonen som inläggsskrivaren haft, men det betyget kan nog tyvärr inte jag ge.
Den är ju inte riktigt lika rapp som t.ex. en iPhone när man ska dra igång en app, ge sig ut och surfa eller byta startsida, och de där ynka tiondels sekunderna extra som man får vänta vet vi ju alla hur långa de känns.
I dagens teknologivärld så ska allt gå snabbt snabbt. Men så kostar den ju inte 7-8000 kr heller.
Har inte haft några problem med att den hänger sig eller håller på och startar om iaf. Ägde för ett kort ögonblick en N97 för något år sedan, fy fan säger jag bara. Den luren skulle aldrig ha fått lämna fabriken. Medans C7an känns stabil och rejäl. "Nya" Symbian3 är ju ljusår bättre än Nokias tidigare OS, men kan fortfarande kännas liiite stenålder om man jämför med en del andra lurar.
Lite omständigt kan man tycka när man ska göra i ordning sina startsidor och lägga appar och genvägar där man vill ha dem. Varför har man inte en drag&drop funktionalitet som iPhone? Är lite bökigt när man kommer på att man vill flytta en app från ett genvägsfönster till ett annat, men men, det är ju mest i början när man fixar till mobilen så den är som man vill ha den.

I det stora hela, en prisvärd lur som känns rejäl och relativt smidig att använda.
Skulle jag göra om köpet nu så hade jag nog gjort likadant, strax under 3000kr ger ju pengar kvar till annat roligt. Istället för att lägga en halv förmögenhet på något annat fabrikat.

"Förlåt, fick järnsläpp och skrev min review på helt fel ställe, sorry" :rolleyes:

Redigerat av Kempab, 24 februari 2011 - 06:49.


#27

Postad 25 februari 2011 - 10:04

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

...byta startsida, och de där ynka tiondels sekunderna extra som man får vänta vet vi ju alla hur långa de känns.

Snabbare byte av startsida ska komma i nästa stora uppdatering som benämns PR2.0.

#28

Postad 25 februari 2011 - 12:20

Kempab
  • Kempab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Snabbare byte av startsida ska komma i nästa stora uppdatering som benämns PR2.0.


Å fasen, någon info om ungefär när man kan förvänta sig denna uppdatering?
En månad, ett kvartal, ett år?

#29

Postad 25 februari 2011 - 12:46

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Det senaste ryktet jag hörde sa mars/tidig april, vilket på Nokiaspråk torde betyda tidigast i sommar...

#30

Postad 28 februari 2011 - 09:06

Kempab
  • Kempab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en MSN app eller liknande som man kan köra på en C7:a?

#31

Postad 28 februari 2011 - 11:33

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en MSN app eller liknande som man kan köra på en C7:a?

Anv ett prg som heter slick. Sök på google. Är gratis och helt ok. Tillverkaren heter: ensamma katten spel. Fast på engelska då..
Länk tillagd

Redigerat av big_swede70, 28 februari 2011 - 14:07.


#32

Postad 16 mars 2011 - 20:27

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag beställde mig en C7 nu på ElGigantens hemsida för 2222kr. Går det hitta en bättre telefon för det priset?

Ni som har C7 redan. Kan man använda FM-sändaren som en sorts handsfree så man får ljudet ut i bilstereon och använda mikrofonen på telefonen?

Redigerat av Unregisteredbcaff4b5, 16 mars 2011 - 20:27.


#33

Postad 17 mars 2011 - 07:34

Kempab
  • Kempab
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Oj det var billigt, en bra affär.

Förstår din fråga gällande FM-sändaren, vet inte om det fungerar.
Jag får testa och återkomma med svar.

#34

Postad 18 mars 2011 - 11:54

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Har även beställt C7an till min sambo.

Hoppas hon kan bli nöjd med den i utbyte mot 5330 som hon är nöjd med.

Måste man trycka två gånger på C7an också? Tycker det verkar lite irriterande när jag provat hennes 5230.
Tycker det är en helt perfekt navigator iallafall, presis och med bra djud.

#35

Postad 18 mars 2011 - 12:45

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Har även beställt C7an till min sambo.

Hoppas hon kan bli nöjd med den i utbyte mot 5330 som hon är nöjd med.

Måste man trycka två gånger på C7an också? Tycker det verkar lite irriterande när jag provat hennes 5230.
Tycker det är en helt perfekt navigator iallafall, presis och med bra djud.

Bara ett tryck på nya symbian mobilerna ^3. Sen kan vissa 3'e partsprg ibland behöva 2tryck men sällan jag sett det..

#36

Postad 18 mars 2011 - 14:02

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Bara ett tryck på nya symbian mobilerna ^3. Sen kan vissa 3'e partsprg ibland behöva 2tryck men sällan jag sett det..


Tack! Låter bra. Vad jag sett, läst, så skall den nog falla till belåtenhet.
Men eftersom hon är nöjd med 5230 bör denna vara än bättre.
Har själv ingen erfarenhet av Nokia, mer än min sambos då.

#37

Postad 21 mars 2011 - 18:54

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Har idag packat upp 2 st. C7or. Det första som slår mig är i mitt tycke den fina, designen och smidiga känslan i handen. Detta är modellen i silver.
Hoppas allt annat är lika positivt när man väl hunnit utforska den lite bättre.

En sak som slog mig är att på prisjakt står att det är glas på displayen, men har läst recensioner där man säger att det är samma gorilla glass i C7 som N8.
Någon som bekräfta el. dementera? Bra att veta om man behöver displayskydd.

Återkommer med synpunkter.

#38

Postad 21 mars 2011 - 20:10

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0

Har idag packat upp 2 st. C7or. Det första som slår mig är i mitt tycke den fina, designen och smidiga känslan i handen. Detta är modellen i silver.
Hoppas allt annat är lika positivt när man väl hunnit utforska den lite bättre.

En sak som slog mig är att på prisjakt står att det är glas på displayen, men har läst recensioner där man säger att det är samma gorilla glass i C7 som N8.
Någon som bekräfta el. dementera? Bra att veta om man behöver displayskydd.

Återkommer med synpunkter.

Tyvärr inget gorilla glas:
Länk

#39

Postad 22 mars 2011 - 09:45

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Postad bild

Redigerat av Unregistered31511, 22 mars 2011 - 09:50.


#40

Postad 22 mars 2011 - 11:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Ja, så klart undrar man vilka recensioner man kan lita på, den ene säger si den andra så.
Men logiskt, varför skulle man göra skillnad på glaset på N8, C7.

Hur som helst är jag väldigt nöjd med C7 så här långt, jämfört med min Desire så har båda sina för och nackdelar beroende på vad man använder den till.
Väldigt snygg och skön att hålla i iallafall.

#41

Postad 22 mars 2011 - 19:23

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hur ställer man in en vanlig Teliamail på C7:an med Pop3 konto?

Om jag kör guiden kan jag bara skriva in mailadress och lösenord, sen konfigurerar den och därefter blir det fel. Jag kommer aldrig till någon sida där jag kan skriva in pop3 och smtp server.

Edit: Det räckte med att skriva fel så kom det upp fler inställningar efteråt ;)

Redigerat av Unregisteredbcaff4b5, 22 mars 2011 - 19:40.


#42

Postad 25 mars 2011 - 12:48

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Hur ställer man in en vanlig Teliamail på C7:an med Pop3 konto?

Om jag kör guiden kan jag bara skriva in mailadress och lösenord, sen konfigurerar den och därefter blir det fel. Jag kommer aldrig till någon sida där jag kan skriva in pop3 och smtp server.

Edit: Det räckte med att skriva fel så kom det upp fler inställningar efteråt :)


Om synkad epost finns under meddelanden/inställ börja med att göra ett konto, klcka på starta sen när du skall välja "imap4, pop3, synk" välj avbryt och gå direkt till meddelanden/inställ/epost så skall det funka..

#43

Postad 27 mars 2011 - 20:40

Unregisteredbcaff4b5
  • Unregisteredbcaff4b5
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
En grym funktion i C7 är att man kan köra Nokia internet radio och välja bland tusentals radiostationer och sen sända ut dom via fm-sändaren till bilstereon :)

#44

Postad 01 april 2011 - 22:33

vcbc
  • vcbc
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
http://thenokiablog....7-survives-bus/


gorilla glass :blink:

#45

Postad 11 april 2011 - 19:51

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Dåligt drag här, får visst köra lite reklam för C7 :)

Übercool Nokia Astound (US version of C7 for T-mobile)tvreklam

Nokia C7 visar hur användbar en frontkamera är

#46

Postad 11 april 2011 - 20:15

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Dåligt drag här, får visst köra lite reklam för C7 :)

Übercool Nokia Astound (US version of C7 for T-mobile)tvreklam

Nokia C7 visar hur användbar en frontkamera är


Absolut ett måste med frontkamera.

Nu efter ett tag när man kommit in i Symbian lite, så är jag nöjd.
Den gör vad den ska och har vad jag behöver.
Allt flyter lika fint och snabbt som Desiren. Lite extra plus för batteritiden, navigatorn, kameran och ljudet.

Ett extra stort plus får navigatorn ha, helt suverän. Bra tydlig röstnavigering direkt från telefonen utan externa högtalare. Batteriet klarar sig ledigt en hel dag med mycket navigering, utan man behöver tänka på att koppla in billaddare, kablar och skit. Så skall det fungera.

Hittade aldrig någon bra navigator till Desiren.

Redigerat av ffodil, 11 april 2011 - 20:37.


#47

Postad 12 april 2011 - 15:31

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Nokia C7 med Symbian "Anna" aka PR2.0


Tydligen ska Nokia C7 också få en speciell Angry Birds NFC version med sin version av Symbian "Anna".

Redigerat av Unregistered31511, 19 april 2011 - 19:43.


#48

Postad 25 april 2011 - 17:46

la_tobbe
  • la_tobbe
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag har ledsnat på min Nokia 6700 Classic. Skärmen är på tok för liten att surfa på.
Så nu är jag ute efter en ny och fastnade för C7. (Kan tänka mig vilken som helst bara den inte heter Ajfån, överskattad....)
C7 verkar ju ha massa nyttiga funktioner samt en bra batteritid.

är det någon som vet om man kan lägga upp appar/genvägar på startsidan så den liknar typ andriod?

Just FM-sändaren och GPS är nog det som väger över för just Nokia igen. Sen är ju priset lockande med, 2600kr.

#49

Postad 25 april 2011 - 18:30

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

är det någon som vet om man kan lägga upp appar/genvägar på startsidan så den liknar typ andriod?


Själklart du det!

/O

#50

Postad 30 april 2011 - 01:30

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Scandit - Barcode Scanner som ska fungera med Nokia C7

Redigerat av Unregistered31511, 30 april 2011 - 01:31.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.