Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alternativ till FireDTV/FloppyDTV?

180 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 11 april 2010 - 14:03

DrPOMO
  • DrPOMO
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
När jag bläddrar igenom verkar Twinhan DTV Ter-CI (3030 Mantis) ( https://www.prisjakt...kt.php?p=102286 ) vara bästa alternativet. Är det någon som har erfarenhet av detta kort?

Jag vill ha ett internt tv-kort som tar in marksänd digital-tv från boxer inkl betalkanaler. Jag vill kunna använda windows mediacenter. Fungerar det med Windows 7, eller måste jag ha en äldre version av Windows?

#152

Postad 12 april 2010 - 12:55

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

När jag bläddrar igenom verkar Twinhan DTV Ter-CI (3030 Mantis) ( https://www.prisjakt...kt.php?p=102286 ) vara bästa alternativet. Är det någon som har erfarenhet av detta kort?

Jag vill ha ett internt tv-kort som tar in marksänd digital-tv från boxer inkl betalkanaler. Jag vill kunna använda windows mediacenter. Fungerar det med Windows 7, eller måste jag ha en äldre version av Windows?



Har inte testat just det kortet, men har haft annat Twinhan kort. Sämst fungerande datorprodukt jag någonsin ägt.

Twinhan har dessutom en 100% icke-fungerande support.

Lägg pengarna på något som någon faktiskt rekommenderar istället.

#153

Postad 16 april 2010 - 17:17

DrPOMO
  • DrPOMO
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har inte testat just det kortet, men har haft annat Twinhan kort. Sämst fungerande datorprodukt jag någonsin ägt.

Twinhan har dessutom en 100% icke-fungerande support.

Lägg pengarna på något som någon faktiskt rekommenderar istället.

Finns det något internkort för boxer och betalkanaler, som rekommenderas i denna tråd?

#154

Postad 10 maj 2010 - 15:03

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Rekommenderar er att köpa ett begagnat FireDTV/FloppyDTV, verkar ju inte finnas något i samma klass.

Redigerat av mrmonk, 10 maj 2010 - 15:09.


#155

Postad 10 maj 2010 - 18:46

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Finns det något internkort för boxer och betalkanaler, som rekommenderas i denna tråd?


Kolla tråden om DVBlink. Mitt tips är att ge upp idén om livskraftiga interna kort med CI och i stället köra med vilka billiga DVB-T-kort som helst, t ex Pinnacles, och en phoenix-läsare tillsammans med newcs och acamd. Installera DVBlink för TVsource och du har löst problemet.

Jag har förresten 2 st Pinnacle DVB-T-kort till salu, nya och oanvända. Ett singletunerkort och ett dubbeltunerkort. Båda PCI.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 10 maj 2010 - 18:47.


#156

Postad 20 november 2010 - 13:45

bruk
  • bruk
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Detta är ju så sjukt det kan bli.
Hur ###### svårt kan det vara att tillverka ett ordentligt kort? Man förstår att det är någon som inte vill ha ut bra TV-kort (eller HTPC för den delen) på marknaden.

Jag hade kunnat tänka mig köpa TerraTec Cinergy C PCI & CI men den verkar vara väldigt problematisk.

Det får väl bli att beställa ett FloppyDTV C/CI kort från dvbshop. Det är väl inget lurt med detta? Tycker det är konstigt att kortet finns kvar fortfarande.

#157

Postad 20 november 2010 - 14:39

oa51
  • oa51
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Kolla tråden om DVBlink. Mitt tips är att ge upp idén om livskraftiga interna kort med CI och i stället köra med vilka billiga DVB-T-kort som helst, t ex Pinnacles, och en phoenix-läsare tillsammans med newcs och acamd. Installera DVBlink för TVsource och du har löst problemet.

Jag har förresten 2 st Pinnacle DVB-T-kort till salu, nya och oanvända. Ett singletunerkort och ett dubbeltunerkort. Båda PCI.

Jag håller verkligen med, mina bästa kort (har 11tuners) är små USB- kort som kostat 199kr styck. Körs tillsammans med NewCS- DVBlink-Acamd. :)

#158

Postad 21 november 2010 - 10:06

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Finns väl fortfarande en del olösta problem med den setupen? Tex MPEG-4 stöd funkar väl inte ännu?

#159

Postad 23 november 2010 - 12:12

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som har detta att fungera, finns det någon idiotsäker guide eller kanske ni kan skriva någon "steg för steg" guide, dels var man köper hårdvaran och vart man laddar ner hårdvaran samt konfigurerar den? Har googlat en hel del men kommer bara halvvägs, har köpt en phoenix kortläsare...

/H

#160

Postad 23 november 2010 - 13:07

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Finns väl fortfarande en del olösta problem med den setupen? Tex MPEG-4 stöd funkar väl inte ännu?


Jodå. Däremot inte DVB-T2 eftersom det inte finns några sådana TV-kort ännu.

Hej!

Ni som har detta att fungera, finns det någon idiotsäker guide eller kanske ni kan skriva någon "steg för steg" guide, dels var man köper hårdvaran och vart man laddar ner hårdvaran samt konfigurerar den? Har googlat en hel del men kommer bara halvvägs, har köpt en phoenix kortläsare...

/H


Om du ska köra med Canal Digital och DVBlink kan jag dela med mig av min konfiguration. Forumet på dvblogic.com ger massor med information om hur man gör med den biten.

#161

Postad 23 november 2010 - 17:27

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

Om du ska köra med Canal Digital och DVBlink kan jag dela med mig av min konfiguration. Forumet på dvblogic.com ger massor med information om hur man gör med den biten.

Skule gärna läsa den jag med.

#162

Postad 23 november 2010 - 21:47

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Skule gärna läsa den jag med.

Här är 2 zip-arkiv. "Plugins.zip" innehåller en komplett plugin-katalog för acamd till DVBlink TVsource. För varje mottagare (TV-kort) som DVBlink använder skapas en "source" i konfigurationsverktyget "DVBlink Server Configuration". Jag har 2 st mottagare och mina heter "Sat1" resp "Sat2" och varje "source" har sin egen katalog i C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources med samma namn. I den katalogen finns katalogen "Plugins", så i mitt exempel

C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources\Sat1\Plugins

När DVBlink Server startas söker den i plugin-katalogen och startar aktuella plugins. Lägg innehållet från zip-filen i plugin-katalogen för varje "source" i ditt system. Filen "cardclient.conf" har en rad där ip-adressen till newcs-servern är angiven, ändra den till den ip-adress du använder.

"newcs-1.65.zip" innehåller allt som behövs för att köra newcs-cardservern på en Windows-maskin (jag kör den på en WHS). "newcs.xml" i win32-katalogen är inställd för Conax och Phoenix-läsare.

Bäst är att köra newcs som en Windows-tjänst, det finns olika verktyg för att fixa det.

Bifogad fil(er)



#163

Postad 24 november 2010 - 09:36

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Jodå. Däremot inte DVB-T2 eftersom det inte finns några sådana TV-kort ännu.


Hmm, då undrar jag vad alla dessa posts på ComHit som handlar om problem med att få MPEG4 via kortdelning handlar om. Det skulle vara något om att en ny kryptering införts i de nya korten som då inte stöds av newcs. Jag har själv inte testat. Är det något jag behöver göra för att få det att fungera förutom att be boxer aktivera mpeg4 för mitt abonnemangskort?

Du kör alltså newcs (den sista versionen innan de droppade windows supporten?) under windows home server?

Får jag fråga vad du kör för kortläsare? Min från ad-teknik tappar kontakten en-två ggr per dag. Det verkar som USB-drivaren låser sig för jag måste dra ur USB-sladden och koppla in den igen för att den skall gå igång igen.

Jag har testat både med Newcs och Fausto.

#164

Postad 24 november 2010 - 11:44

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Hmm, då undrar jag vad alla dessa posts på ComHit som handlar om problem med att få MPEG4 via kortdelning handlar om. Det skulle vara något om att en ny kryptering införts i de nya korten som då inte stöds av newcs. Jag har själv inte testat. Är det något jag behöver göra för att få det att fungera förutom att be boxer aktivera mpeg4 för mitt abonnemangskort?


MPEG4 är en komprimeringsstandard för video och har inget direkt att göra med krypteringen. Däremot slog det mig att Boxer bytte krypteringsalgoritm i samband med att man började använda MPEG4 och att man åtminstone i Boxer-fallet behövde byta CAM. Boxer kör ju Viaccess och jag kör Canal Digital som använder Conax och där funkar det utmärkt med MPEG4 och Phoenix-läsaren. Det kanske är så att newcs inte klarar den nya krypteringen.

Jag har även två DVB-T-mottagare i min maskin via DVBlink men jag tar bara emot gratiskanalerna den vägen så jag har inget Boxer-kort just nu.

Du kör alltså newcs (den sista versionen innan de droppade windows supporten?) under windows home server?


Just det.

Får jag fråga vad du kör för kortläsare? Min från ad-teknik tappar kontakten en-två ggr per dag. Det verkar som USB-drivaren låser sig för jag måste dra ur USB-sladden och koppla in den igen för att den skall gå igång igen.

Jag har testat både med Newcs och Fausto.


Phoenix-läsaren från adteknik. Det har varit extremt stabilt, kan inte påminna mig att det har krånglat en enda gång.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 24 november 2010 - 11:46.


#165

Postad 24 november 2010 - 12:43

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

MPEG4 är en komprimeringsstandard för video och har inget direkt att göra med krypteringen. Däremot slog det mig att Boxer bytte krypteringsalgoritm i samband med att man började använda MPEG4 och att man åtminstone i Boxer-fallet behövde byta CAM. Boxer kör ju Viaccess och jag kör Canal Digital som använder Conax och där funkar det utmärkt med MPEG4 och Phoenix-läsaren. Det kanske är så att newcs inte klarar den nya krypteringen.

Jag har även två DVB-T-mottagare i min maskin via DVBlink men jag tar bara emot gratiskanalerna den vägen så jag har inget Boxer-kort just nu.


Fair enough, jag fick uppfattningen om att du pratade boxer så jag valde att inte vara specifik mer än att säga MPEG4.

Ja, Boxer kräver nya CAM för att klara MPEG4-kanalerna och även en aktivering av själva kortet. Emuleringen av den nya Viaaccess CAM:en hanteras alltså inte vad jag förstått.



Phoenix-läsaren från adteknik. Det har varit extremt stabilt, kan inte påminna mig att det har krånglat en enda gång.


Det är skumt det där. Min koppling låser sig alltför ofta och då har jag testat placera läsaren på två olika datorer. Båda dessa kör dock Gigabyte moderkort. Vet du vad du kör?

I praktiken kan jag välja att placera läsaren på antingen min HTPC eller på min WHS. Fausto fungerade dock inte på WHS, så jag kanske får testa med newcs igen - där sitter ett ASUS moderkort. Kan vara värt ett försök.

#166

Postad 24 november 2010 - 12:52

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Det är skumt det där. Min koppling låser sig alltför ofta och då har jag testat placera läsaren på två olika datorer. Båda dessa kör dock Gigabyte moderkort. Vet du vad du kör?


Gigabyte MA770-UD3 med AMD X2 245.

#167

Postad 24 november 2010 - 13:09

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Gigabyte MA770-UD3 med AMD X2 245.


Hmm... jag har Intel chipset under Windows 7. Många skillnader blir det...


Har du USB Phoenix eller MP 3.6 från adteknik? Jag har USB Phoenix.

#168

Postad 27 november 2010 - 12:07

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Hmm... jag har Intel chipset under Windows 7. Många skillnader blir det...


Har du USB Phoenix eller MP 3.6 från adteknik? Jag har USB Phoenix.


Nu har jag testat även på min Windows Home Server med Newcs. Samma sak där. Efter ett tag slutar läsaren svara på anrop och man måste dra ur sladden.

Börjar tro att det är min USB Phoenix som spökar.

Jag undrar om MP 3.6 kan fungera bättre.

#169

Postad 10 december 2010 - 13:25

FredrikN
  • FredrikN
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Nu har jag testat även på min Windows Home Server med Newcs. Samma sak där. Efter ett tag slutar läsaren svara på anrop och man måste dra ur sladden.

Börjar tro att det är min USB Phoenix som spökar.

Jag undrar om MP 3.6 kan fungera bättre.


Uppföljning på detta.

Jag införskaffade en Infinity USB Phoenix istället för den från AD-Teknik. Jag hade läst att den skulle fungera bra. Det är iofs många som rekommenderat AD-Teknik också...

Jag visste dock inte att man var tvungen att köra den via serie-port, så jag fick skaffa en USB->RS232 adapter också (beställde från datorbutiken.com).

Den här lösningen verkar fungera. Har inte behövt resetta interfacet på flera dagar nu, jämfört med 2-3 gånger per dag med AD-Tekniks läsare.

#170

Postad 10 december 2010 - 18:16

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Konstigt att något så "enkelt" som TV-mottagning skall bli så svårt i datorvärlden :lol:

#171

Postad 20 februari 2011 - 00:49

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Här är 2 zip-arkiv. "Plugins.zip" innehåller en komplett plugin-katalog för acamd till DVBlink TVsource. För varje mottagare (TV-kort) som DVBlink använder skapas en "source" i konfigurationsverktyget "DVBlink Server Configuration". Jag har 2 st mottagare och mina heter "Sat1" resp "Sat2" och varje "source" har sin egen katalog i C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources med samma namn. I den katalogen finns katalogen "Plugins", så i mitt exempel

C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources\Sat1\Plugins

När DVBlink Server startas söker den i plugin-katalogen och startar aktuella plugins. Lägg innehållet från zip-filen i plugin-katalogen för varje "source" i ditt system. Filen "cardclient.conf" har en rad där ip-adressen till newcs-servern är angiven, ändra den till den ip-adress du använder.

"newcs-1.65.zip" innehåller allt som behövs för att köra newcs-cardservern på en Windows-maskin (jag kör den på en WHS). "newcs.xml" i win32-katalogen är inställd för Conax och Phoenix-läsare.

Bäst är att köra newcs som en Windows-tjänst, det finns olika verktyg för att fixa det.


Hej
Har nu snurrat runt på olika forum för att lära, men inte lätt när trådarna drar iväg åt alla håll.
Nu skall jag göra ett sista frest med DVBLink TVSource, har scannat in kanalerna och tänkte använda dina filer här.
Men vilken rad menar du där min ipadress skall föras in "Filen "cardclient.conf" har en rad där ip-adressen till newcs-servern är angiven, ändra den till den ip-adress du använder" jag tror jag fann två rader jag skulle kunna tänka mig att du menar ?
newcs-1.65 spelar väl ingen roll var jag lägger ?

Vad menar du med att köra som en windows tjänst ?

Jag kör win7 pro 64bit
AD usb-kortläsare har provat med mp35 men jag var rädd för att den inte fungerade (har ju några år på nacken) så jag satt i den nya usb-läsaren.
Ser att du har exakt samma som jag CD HD sen har jag bara en sticka för de fria markdigitala.
Nu har jag scannat bara TBS-kortet för cd, tänkte prova senare med att skanna stickan oxå det kanske funkar att även få upp den i mediaportal. Men jag vill se att cd fungerar först.

Tacksam för en knuff framåt nu när jag börjat misströsta .

Redigerat av Red Ray, 20 februari 2011 - 00:56.


#172

Postad 21 februari 2011 - 09:35

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Konstigt att något så "enkelt" som TV-mottagning skall bli så svårt i datorvärlden :)


Testa att ringa till Boxer för att få teknisk support och säga att "jag kör windows 7" när de frågar vilken box du har...

Totalt skilda världar, vi som kör tv i datorn verkar uppfattas mer eller mindre som vetenskapsmän eller nåt... man borde ju tycka att MS borde samarbeta mer med TV.-leverantörerna i respektive land för att för att promota Windows 7 som en valid "tv box"...

/Henrik

#173

Postad 21 februari 2011 - 10:44

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

Uppföljning på detta.

Jag införskaffade en Infinity USB Phoenix istället för den från AD-Teknik. Jag hade läst att den skulle fungera bra. Det är iofs många som rekommenderat AD-Teknik också...

Jag visste dock inte att man var tvungen att köra den via serie-port, så jag fick skaffa en USB->RS232 adapter också (beställde från datorbutiken.com).

Den här lösningen verkar fungera. Har inte behövt resetta interfacet på flera dagar nu, jämfört med 2-3 gånger per dag med AD-Tekniks läsare.


..det här är samma problem som jag åkte på nu när jag flyttade tv-server och newcs/phoenix usb till en annan pc, det har gått 24/7 i en amd-setup i snart två år - och med flytten till ett nyare intel 775-kort så började det jäklas, reinit card dyker upp titt som tätt...och jag har pysslat lite med det i helgen (utan framgång), flyttade jag tillbaka kortserver/phoenix till ursprungsburken lirar allt stabilt (men jag har inte kläm på acamd och ev. buffertmöjlighet, så även om allt sitter på samma 100 mbit-router, så får jag strul med avkodningen stup i ett när dvblink och newcs sitter på olika datorer i nätet).

...så slog det mig idag över morgonkaffet på jobbet...jag har tidigt läst något om att köra phoenixläsaren i extern usb-hub med separat strömmatning, med andra ord, det är för visset med ström på usb-portarna i min nya setup.

Jag är rätt säker på att det är det som ställer till det - och skall testa ikväll med en hub med strömmatning, och även en sådan gammal kabel för 2,5" disk, med dubbla A-kontakter mot en mini usb...

Din lösning är samma sak egentligen, du får separat spänningsmatning via en usb, och säkerligen ytterligare fräs via serieporten med...

Återkommer.

/J

Redigerat av Unregistered35020, 21 februari 2011 - 10:46.


#174

Postad 11 augusti 2011 - 06:42

moramatte
  • moramatte
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Om du har pixeliseringar är det nog mera troligt att det är ett prestanda/codec-problem snarare än ett DVB-linkproblem. Vad har du för processor/grafikkort, vilken H.264-codec använder du?

När det gäller att hitta kanalerna måste du ha en uppdaterad transponderlista för Thor, jag bifogar en här (35492.ini, zippen innehåller även Nackasändaren DVB-T). Den ska du lägga i resp /sources/transponders-katalog under /Program Files/DVBlogic (sitter inte vid den datorn nu så jag har inte 100% träff på katalognamnen) samt i templates/transponders. Då kommer konfigurationsverktyget att hitta rätt transpondrar när du konfigurerar headends.

/P-O


Ska "Thor 6" komma upp i listan av headends? Jag hittar den fortfarande inte.

#175

Postad 11 augusti 2011 - 12:13

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

..det här är samma problem som jag åkte på nu när jag flyttade tv-server och newcs/phoenix usb till en annan pc, det har gått 24/7 i en amd-setup i snart två år - och med flytten till ett nyare intel 775-kort så började det jäklas, reinit card dyker upp titt som tätt...och jag har pysslat lite med det i helgen (utan framgång), flyttade jag tillbaka kortserver/phoenix till ursprungsburken lirar allt stabilt (men jag har inte kläm på acamd och ev. buffertmöjlighet, så även om allt sitter på samma 100 mbit-router, så får jag strul med avkodningen stup i ett när dvblink och newcs sitter på olika datorer i nätet).

...så slog det mig idag över morgonkaffet på jobbet...jag har tidigt läst något om att köra phoenixläsaren i extern usb-hub med separat strömmatning, med andra ord, det är för visset med ström på usb-portarna i min nya setup.

Jag är rätt säker på att det är det som ställer till det - och skall testa ikväll med en hub med strömmatning, och även en sådan gammal kabel för 2,5" disk, med dubbla A-kontakter mot en mini usb...

Din lösning är samma sak egentligen, du får separat spänningsmatning via en usb, och säkerligen ytterligare fräs via serieporten med...

Återkommer.

/J


...tog tid att återkomma, men visst är det strömproblem, med en externt matad hub är problemen med att man tappar kortet i newcs borta.

#176

Postad 06 augusti 2015 - 06:56

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Hej igen. Gammal tråd men aktuell för mig idag. Har 2x FireDTV burkar på FireWire och vill påstå att de är de som orsakar att min dator krashar. Nytt moderkort och processor och minnen hjälpte inte. Men när jag drar ut FireWire kortet så funkar allt klockrent. Förutom att jag inte kan spela in några TV-program...

Jag bytte inte PSU så det finns en liten chans att det bråkar (om nu FireWire korten drar mycket ström.)

 

Steg 2 är att skaffa nya TV-kort. Vad jag vill ha (tror jag) är : 

1) Boxer med betalkanaler

2) Externt TV-kort med USB

3) Möjlighet att ta in minst 2 muxar

4) Spela in i mp4-format.

 

Jag har idag SmartWii för mina 2x FireDTV boxar. Och jag kör DVBViewer som SW. Win7 idag.

 

Någon som kan rekommendera nåt? Gärna med egen erfarenhet...

Eller länk till var jag kan läsa på själv.


Redigerat av menhallå, 06 augusti 2015 - 06:57.


#177

Postad 06 augusti 2015 - 07:16

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Inte riktigt det svar du söker, men varför inte börja med att byta det billigaste av alla eventuella felkällor - FW-kortet ?



#178

Postad 06 augusti 2015 - 20:04

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Jo i och för sig. Den billigaste lösningen om det funkar. Tips på bra FireWire kort? 

Fast hade gärna skaffat TV-kort som sparar i mp4 nu när alla har smartmobiler och surfplattor och chromecast osv. 



#179

Postad 06 augusti 2015 - 20:25

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Har suttit och googlat men kan inte hitta nästan något alls om TV-kort till dator som är aktuellt. Det jag kan hitta är 2-4 år gammalt... 

Har tåget redan gått? Ingen som använder TV-kort längre? Vad använder man idag? 



#180

Postad 06 augusti 2015 - 21:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jo i och för sig. Den billigaste lösningen om det funkar. Tips på bra FireWire kort?

Undvik budget-chip som VIA och Realtek, satsa på tex NEC.
 

Fast hade gärna skaffat TV-kort som sparar i mp4 nu när alla har smartmobiler och surfplattor och chromecast osv.


Kör inte många kanaler i MP4 redan ?
 

Har tåget redan gått? Ingen som använder TV-kort längre? Vad använder man idag?

Tror det är lite passé, ja .... och använder man det, är det troligen USB-enheter man kör.

Redigerat av frollic, 06 augusti 2015 - 21:54.


#181

Postad 08 augusti 2015 - 13:09

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Jag använder TBS externa USB kort, fingerar bra med Boxer HD kanaler och Smartwii. Kommer inte ihåg exakt namn på dem men det var något med 881



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.