Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tillbehör HTC Desire ?

92 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 02 juni 2010 - 19:21

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
går det att använda en dockningsstation för iphone till desire?

#52

Postad 07 juni 2010 - 07:49

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
hej, ni som köpt bil laddare 12v.
man kan se på telefonen vad den tar emot för laddning under
inställningar/om telefonen/batteri/batteri status
USB laddning= max 500mA
AC laddning = mer än 500 mA
Enligt vad jag har läst i andra trådar.

Undrar nu ni som köpt laddare på kjell/clas ohlsson/ m.m.
vad har ni för laddning när ni laddar i bilen?

Redigerat av aSson, 07 juni 2010 - 07:50.


#53

Postad 07 juni 2010 - 11:00

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Ett stående tips är att undvika themobilestore om man vill ha tillbehören billigt och med samma tveksamma kvalité, finns mängder på Ebay för bra mycket mindre pengar. Deras anti glare skydd ligger på mellan 10-20kr inkl. frakt från Ebay handlarna och det är precis samma hong kong skydd som themobilestore kränger.

Annars kan jag rekomendera Sena fodralet i skinn som håller en mycket hög kvalité och bra passform, kostar ett par spänn extra men kan det vara värt.

#54

Postad 13 juni 2010 - 12:57

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0

hej, ni som köpt bil laddare 12v.
man kan se på telefonen vad den tar emot för laddning under
inställningar/om telefonen/batteri/batteri status
USB laddning= max 500mA
AC laddning = mer än 500 mA
Enligt vad jag har läst i andra trådar.

Undrar nu ni som köpt laddare på kjell/clas ohlsson/ m.m.
vad har ni för laddning när ni laddar i bilen?


precis vad jag tänkte kolla upp. bra att du skrev hur man kollar det. nästa gång jag åker bil ska jag kolla upp min billaddare. läste någonstans att netonnet har en original laddare och den borde ju ladda ac då kabeln inte är en lös kabel. trodde jag köpt en bra laddare och blev förvånad när jag stressade telefonen med gps och webradio samtidigt vilket borde vare det som drar mest och ändå gick 10% back på batteriet per 20min. iofs minst 3 timmars användning men ändå.

#55

Postad 13 juni 2010 - 19:38

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Köpte en sån här idag,
http://teknikmagasin...mp;artnr=265806

den laddar med AC laddning när jag testade den.
får se hur den funkar när man hårdkör.

Edit:
köpte det här fodralet med, passar perfekt.
http://teknikmagasin...mp;artnr=265713

Redigerat av aSson, 13 juni 2010 - 22:17.


#56

Postad 13 juni 2010 - 21:50

elliot55
  • elliot55
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som har detta skydd/skal eller vet något om det eller kan rekommendera ett liknande tunt smidigt skydd?

http://www.themobile...desire-pk-1.php

#57

Postad 14 juni 2010 - 19:06

thecybersponge
  • thecybersponge
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Jag tänkte att jag hänger på i denna tråd.
Är som skaparen ute efter:

  • Skyddsplats
  • Fodral (ett hårt/vattentätt för när jag är ute och jagar/andra tuffa aktiviteter och sedan ett mjukt för skolan/arbetet)
  • Bilhållare
Sen är jag väldigt nyfiken på vad ni andra android ägare använder för applicationer till telefonen för att underlätta i eran vardag och så? lista gärna upp och gör en kort beskrivning om programmet.

jag undrar också om det behövs ett taskkiller program för att spara på batteriet eller sköter telefonen det bra själv? jag tyckte jag läste det någon stans att telefonen dödar processer självmant efter en stund?

Alla tips och trix är välkomna då jag är lite novice på området.

MVH
Ola


Jag köpte skydds-film och eget designat "skin" till Desiren (och har köpt till andra mobiler/GPSer tidigare) på
Zagg. Deras skydd har livstids garanti mot repor o.dyl. OBS! Se till att registrera inköpen för att garantin skall gälla. :D

#58

Postad 14 juni 2010 - 19:33

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Finns det någon bra bluetooth för bilen som ni rekommenderar? Jag vill alltså ha en stationär enhet i bilen med högtalarfunktion.


Kan starkt rekomendera Jabra. Har själv ett Jabra SP 700 som fungerar hur bra som helst med min
Legend. Den har även en fungerande FM-sändare som jag använder för att få över mina spellistor i Spotify till stereon med. Även det fungerar hur bra som helst. Med FM-sändaren går det ju även få samtalsljudet i stereon.


http://www.jabra.com...eakerphone.aspx

#59

Postad 19 juni 2010 - 14:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
nån som kan tipsa om bra handsfree? jag söker nåt som mer eller mindre är identiskt med dom man får med, men som istället för dom hemska lurarna som knappt går att få in i öronen något som mer liknar t.ex sennheiser cx300.

gärna inte allt för dyra heller.

#60

Postad 19 juni 2010 - 15:05

innebandy
  • innebandy
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

nån som kan tipsa om bra handsfree? jag söker nåt som mer eller mindre är identiskt med dom man får med, men som istället för dom hemska lurarna som knappt går att få in i öronen något som mer liknar t.ex sennheiser cx300.

gärna inte allt för dyra heller.


Kan tips om Sony Ericsson MW600



Ett billigt och väldigt bra bluetooth-headset! Väl värt sina 400kr.

#61

Postad 19 juni 2010 - 15:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
hmmm. dom skulle nog kunna fungera, fast jag är inte superduperintresserad av blåtand egentligen. men ja, det hade kanske på flera sätt varit bättre.

hur tung är själva dosan eller vad man ska kalla den? är den störande för sladden? (alltså att det tynger ner och försöker dra ut ur öronen) och hurdana är sladdarna? en åt vardera håll eller en kortare och en längre? (hatar såna >.<)

#62

Postad 19 juni 2010 - 17:35

innebandy
  • innebandy
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

hmmm. dom skulle nog kunna fungera, fast jag är inte superduperintresserad av blåtand egentligen. men ja, det hade kanske på flera sätt varit bättre.

hur tung är själva dosan eller vad man ska kalla den? är den störande för sladden? (alltså att det tynger ner och försöker dra ut ur öronen) och hurdana är sladdarna? en åt vardera håll eller en kortare och en längre? (hatar såna >.<)


Dosan har ett spänne som man spänner fast i valfri beklädnad. Inte alls tung så det går nog att ha den hängades löst också om man föredrar det. Eller sätta fast ett halsband runt den. Och jo... Det är en kortare och en längre. Hörlurarna sitter bra i öronen och längdskillnaden stör mig inte. Hörlurarna är lätta att byta ut om man föredrar andra.

#63

Postad 19 juni 2010 - 17:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
fan, stör mig på såna med olika längd. men dom kanske fungerar bättre när det inte är en sladd ner i byxfickan. får fundera lite på det. om nån annan har andra förslag mottages dom gärna med =)

#64

Postad 19 juni 2010 - 18:37

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Kan tips om Sony Ericsson MW600



Ett billigt och väldigt bra bluetooth-headset! Väl värt sina 400kr.


MW600, har den såna lurar som man drar ena luren över nacken?

Jag har ett Jabra BT3030 som jag har varit väldigt nöjd med, men lurarna har gått sönder nu efter 2 års användande.
och den har så att man drar ena luren över nacken.
(någon som vet någon modell av lurar som är av den typen)

Annars blir det en MW600 för mej med.

Edit: läste visst inte sidan 3 med inlägg,
fanns svar på en av mina frågor här ju.

Redigerat av aSson, 19 juni 2010 - 18:40.


#65

Postad 19 juni 2010 - 20:41

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Jag tänkte att Mediamarkt kanske skulle haft några av de hållare etc. som rekommenderats i tråden, men icke-sa nicke. Istället blev jag rekommenderad en hållare från belkin, belkin window mount (som jag inte hittar på prisjakt). Den skulle funka tokbra till Desire.

Det tycker dock inte jag. Telefonen satt bara sådär fast. Och när man ansluter laddkabeln så belastar den lite, och då roterade hållaren så telefonen satt på sniskan. Det går inte heller att ha desiren i upprätt läge, i vart fall inte om man ska ha laddkabeln i.

400 spänn tog de för hållaren, så nu ska jag se hur medgörliga de är på att byta varor som man brutit förpackningen på.

Däremot hade de HTC:s original-billaddare, CC C200, för 249:- och som ger 1A - vilket väl är vad som behövs för att ge tillräckligt med laddning samtidigt som GPS används.

#66

Postad 20 juni 2010 - 21:21

mellis77
  • mellis77
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ingen som köpt hållare här http://www.brodit.se/ finns massor an modeller

Ligger i Karlsborg utanför Skövde. Bara att åka dit om man bor i närheten så kan man kolla på alternativen

Denna sida kan man köpa det mesta på. Är lite sugen på handsfree http://www.onlydesire.com/

Redigerat av mellis77, 20 juni 2010 - 21:24.


#67

Postad 20 juni 2010 - 21:41

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Mediamarkt var oväntat medgörliga. Inga problem att ta tillbaka hållaren (som dock var väldigt fint återbördad till originalförpackningen.

Därefter köpte jag Navigon-hållaren på Elgiganten. Och vilken skillnad. Telefonen sitter tokfast. Hållaren sitter som fastgjuten i framrutan. Kostade en hundring mer, men då ingår även en Belkin 12-volts->USB, dock oklart vilken ampere. Alltså Navigon-klykan får tummen upp från mig.

Ett orosmoment dock. Navigon håller väldigt tätt om Desiren, vilket i och för sig är bra. Men är det någon som har köpt skal av något slag och använder hållaren? Bygger inte det ut storleken på telefonen. Går den i hållaren då?

#68

Postad 20 juni 2010 - 22:00

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag har inte testat själv men här är länkarna:
http://www.kabelgiga...lar.asp?id=9588
http://www.kabelgiga...lar.asp?id=9934

#69

Postad 21 juni 2010 - 07:25

Roothpest
  • Roothpest
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Någon som vet om någon handsfree som inte har bluetooth (jobbigt att ha ytterligare en sak att ladda) och som har musik kontroller, gärna även möjligheten att byta hörlurar. Htc egna verkar inte vara in ear modell. Och jag antar att man inte kan ta för givet att andra tillverkares musik kontroller fungerar med desire?

#70

Postad 21 juni 2010 - 10:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Någon som vet om någon handsfree som inte har bluetooth (jobbigt att ha ytterligare en sak att ladda)


är väl lite det som är mitt problem med. ännu en sak att ladda + ännu nånting som drar batteri från telefonen. vet iförsig inte hur mycket vanliga hörlurar drar men blåtand tycker jag borde ta mer eller?

#71

Postad 24 juni 2010 - 11:21

Unregistereddebe7dcf
  • Unregistereddebe7dcf
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Ingen som köpt hållare här http://www.brodit.se/ finns massor an modeller

Ligger i Karlsborg utanför Skövde. Bara att åka dit om man bor i närheten så kan man kolla på alternativen

Denna sida kan man köpa det mesta på. Är lite sugen på handsfree http://www.onlydesire.com/



Jag har Brodits hållare och den är helt jäkla grym!
Fördelen är att den är lätt att "tilta" för gps m.m.
Fantastisk passform och av ruskigt bra kvalité.

#72

Postad 26 juni 2010 - 23:03

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
Någon som testat den här?

#73

Postad 28 juni 2010 - 10:24

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Jag har letat efter en nyckelknippevariant av en USB / microUSB kabel. Skulle gärna vilja ha med mig en kabelstump hela tiden för att kunna ladda där det finns datorer..

Har sett att det finns här iaf: www.sourcingmap.com

och dessa fungerar nog också:
www.usbfirewire.com

Men jag brukar inte beställa saker utomlands, så jag undrar ifall ni vet någon butik i sverige som säljer väldigt korta varianter av laddkabeln?

Bifogad fil  ux_a09120100ux0074_ux_n.jpg   14,22K   0 Antal nerladdningar

#74

Postad 29 juni 2010 - 09:44

beautiful_mind
  • beautiful_mind
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns en TV/Video kabel till Desire?
Så att man kan se en film genom sin mobil direkt på TVn?
Vet att jag sett det till iPhone.

#75

Postad 15 juli 2010 - 12:33

MandaMandi
  • MandaMandi
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hallo!

Har skummat igenom denna tråd några gånger, men inte lyckats komma fram till om någon av er verkligen lyckats få ut 1A ur er billaddare.

Jag införskaffade laddaren från kjell igår efter tips från tråden..

När jag testade den laddar telefonen som USB, inte AC som man vill..
Är det då någon mening med att köpa en laddare som ska få ut 1A, när de ändå bara får ut 500mA ?

Finns det någon laddare som fungerar riktigt? Är det i telefonen problemet ligger? Vad tror ni?

#76

Postad 15 juli 2010 - 13:31

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Hallo!

Har skummat igenom denna tråd några gånger, men inte lyckats komma fram till om någon av er verkligen lyckats få ut 1A ur er billaddare.

Jag införskaffade laddaren från kjell igår efter tips från tråden..

När jag testade den laddar telefonen som USB, inte AC som man vill..
Är det då någon mening med att köpa en laddare som ska få ut 1A, när de ändå bara får ut 500mA ?

Finns det någon laddare som fungerar riktigt? Är det i telefonen problemet ligger? Vad tror ni?


Som jag skrev på sidan 2 så laddar den här med AC
http://www.teknikmag...o...0micro-USB

#77

Postad 15 juli 2010 - 15:37

MandaMandi
  • MandaMandi
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Som jag skrev på sidan 2 så laddar den här med AC
http://www.teknikmag...o...0micro-USB


Ah sorry, missade det..
Vet du vad som gör skillnaden då? Varför laddar vissa billaddare med AC och vissa inte?

#78

Postad 15 juli 2010 - 15:49

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Ah sorry, missade det..
Vet du vad som gör skillnaden då? Varför laddar vissa billaddare med AC och vissa inte?


kommer inte ihåg,
men om det inte står i den här tråden så är det förklarat i stora desire tråden,

#79

Postad 18 juli 2010 - 09:05

Gunvald
  • Gunvald
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar om någon har någon bra väska att rekomendera nu när jag äntligen ska få min telefon.

#80

Postad 18 juli 2010 - 12:51

Unregistered2c7e28d3
  • Unregistered2c7e28d3
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Min fru och jag har varsin Desire. Båda våra originalheadset uppvisar nu samma fel, det sprakar något otroligt hos den som vi pratar med när de används. Jag har försökt vrida på kontakten och så vidare men utan resultat.

Jag tänkte att om vi båda har det här felet så borde kanske fler ha det med?

Hur har era leverantörer löst problemet? Mobillagret vill att vi skickar in headsetet för att de skall kunna bekräfta att ett fel föreligger...

#81

Postad 19 juli 2010 - 07:43

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Jag köpte skydds-film och eget designat "skin" till Desiren (och har köpt till andra mobiler/GPSer tidigare) på
Zagg. Deras skydd har livstids garanti mot repor o.dyl. OBS! Se till att registrera inköpen för att garantin skall gälla. :)


Har kollat på detta men tycker den känns lite för permanent. Det ska till sprayer och prylar för att fästa filmen, så frågan är om det går att ta bort den om man vill, utan att skada displayen?

#82

Postad 27 juli 2010 - 13:54

Moglin
  • Moglin
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat och/eller har åsikter om denna?
http://www.onlydesir...esirecover.html

Eller kanske en sådan här:
http://www.mobilefun...lack-p24781.htm

Redigerat av Moglin, 27 juli 2010 - 14:34.


#83

Postad 04 augusti 2010 - 12:19

flybob
  • flybob
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Det har dykt upp nya dockor på droidstuff för desire;

Bordsdocka HTC Desire

@Mathi: Finns ihoprullbara usb-kablar där också, inte med nyckelknippa iofs men små kablar att ha med sig

Redigerat av flybob, 04 augusti 2010 - 12:20.


#84

Postad 08 augusti 2010 - 14:19

c0ol
  • c0ol
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Ah sorry, missade det..
Vet du vad som gör skillnaden då? Varför laddar vissa billaddare med AC och vissa inte?

Det beror på hur laddaren är kopplad, man kan även kortsluta två kablar i usb sladden för att få alla laddare att ge 1A men det kan vara lite riskabelt.

#85

Postad 08 augusti 2010 - 14:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hallo!

Har skummat igenom denna tråd några gånger, men inte lyckats komma fram till om någon av er verkligen lyckats få ut 1A ur er billaddare.

Jag införskaffade laddaren från kjell igår efter tips från tråden..

När jag testade den laddar telefonen som USB, inte AC som man vill..
Är det då någon mening med att köpa en laddare som ska få ut 1A, när de ändå bara får ut 500mA ?

Finns det någon laddare som fungerar riktigt? Är det i telefonen problemet ligger? Vad tror ni?


Jag vet inte hur stor skillnad det är på en desire och en legend när det gäller laddning, men jag har en billaddare från brodit till min legend, står att den är 1A och det är inga som helst problem att ladda telefonen även om jag använder både BT och GPS och även har wifi påslaget när jag kör bil. Batteriet laddas med allt igång så jag antar att den ger tillräckligt ;) Kollar jag med htcs egen widget som visar batteri med % så ökar den stadigt hela tiden.
Widgeten heter Batteri och hittas under lägg till widget/hämta fler htc-widgetar

#86

Postad 08 augusti 2010 - 15:08

aSson
  • aSson
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Jag har åxå skaffat mej en aktiv brodit hållare, och den laddar som tänkt med AC, köpt på skyddet.nu

likaså den laddaren som jag nämnt tidigare från teknikmagasinet funkar bra.

#87

Postad 08 augusti 2010 - 16:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Widgeten heter Batteri och hittas under lägg till widget/hämta fler htc-widgetar


weird, jag har ingen sån widget i den listan =S. kan det bero på att jag har tankat hem appen battery indicator?

#88

Postad 08 augusti 2010 - 17:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

weird, jag har ingen sån widget i den listan =S. kan det bero på att jag har tankat hem appen battery indicator?


Det är ju inte säkert att den finns i desire även om jag tycker den borde göra det, eller har du hämtat battery indikator från market? kan ju även vara annorlunda i froyo, vi med legend har ju inte fått froyo än ;)

Iofs bör det ju funka med alla batterywidgets

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 08 augusti 2010 - 17:06.


#89

Postad 08 augusti 2010 - 17:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
ah, ja då kan det ju vara en specifik för legend kanske. men det låter lite weird, borde ju finnas på desire med.

aja, den jag har funkar ju finfint. tänkte bara kolla vad det var för en widget =)

#90

Postad 12 september 2010 - 14:33

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Tips på bordsladdare med AC-adapter för svenska nätkontakter?

#91

Postad 18 oktober 2010 - 10:28

owjan
  • owjan
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej!
Ni som har bordsdocka eller dockningstation;
Fungerar bordsladdaren om man har Snap On Back Cover på mobilen. Eller måte man ta av den?

Tacksam för alla svar och tips.


/Owjan

#92

Postad 30 oktober 2010 - 16:01

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Någon som vet om någon handsfree som inte har bluetooth (jobbigt att ha ytterligare en sak att ladda) och som har musik kontroller, gärna även möjligheten att byta hörlurar. Htc egna verkar inte vara in ear modell. Och jag antar att man inte kan ta för givet att andra tillverkares musik kontroller fungerar med desire?



Jag letar efter precis samma grej....
De jag hittat är följande.


Griffin Smart Talk
Dessa verkar ok, men har läst att kvaliten kan vara sisådär.
Någon som testat dessa? Funkar mediaknapparna?

HS-U350
Original, fast med sunkiga lurar och endast svarsknapp. Känns lite surt att pröjsa för lurar som suger.
Det jag vill veta om dessa är hur lång kabeln är (ej lurarnas kabel)

Redigerat av Unregisteredc0be16a0, 30 oktober 2010 - 16:02.


#93

Postad 24 januari 2011 - 08:59

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hej!

Sitter och letar dockningstation/stereostationsdockning. Det jag söker är iaf en station där jag kan sätta ner telefonen och den laddas, men även att den har högtalare så jag kan använda högtalar samtal via dockningstationen. Någon som vet om detta finns, behöver inte vara för bara desire, men givitvis måste den passa för en desire. Finns ju hur mycket som helst sådant för iphone så måste ju finnas för desire med eller?

/Erik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.