Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2051

Postad 31 oktober 2022 - 09:14

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Blev sur på moonscars så hoppade över lite till journey to a savage planet. Ska ge mig på moonscars igen när jag lugnat mig 😅

#2052

Postad 31 oktober 2022 - 19:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Blev sugen på att allmänbilda mig lite hittade need for speed rivals och payback på PS 5 store.

Rivals hade nog kunnat må bra av en remaster det känns som den har potential med helt ok kontroll och miljöerna verkar bra gjorda. Går spela men massor av aa skulle behövas och högre upplösning förutom högre framerates då.

Payback verkar va optimerat för tangentbord med dess allt eller inget styrning och dess 30 fps känns som 15? Fascinerande att folk har lyckats leva med detta :)

Otroligt onaturliga vägar som känns autogenererade... Ghost games lyfte sig något enormt med nfs heat uppenbarligen som var helt okay. 

 



#2053

Postad 02 november 2022 - 17:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Hittade en begad G923 och dammade av GT 7. Ypperligt lir :)



#2054

Postad 19 november 2022 - 18:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Gow ragnarok. Går ett hypetrain men jag vet inte. Känns inte episkt vart är jättebossarna?

#2055

Postad 19 november 2022 - 20:24

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 1
Idag, förutom att ha satt upp julbelysning, skottat rejält med snö, flyttat byggmaterial och tvättat och städat både firma och privatbil. Så har jag hunnit spela flera FX-pinball turneringar, Asteroid, War Thunder plus några till. Så länge bubblet rasslar, spelas det vidare.

#2056

Postad 23 november 2022 - 09:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Till slut ser det ut att bli en paus från Elden Ring. Har fortfarande riktigt kul med NG+ och känner sig verkligen som en riktig hjälte nu när man är överlevlad och j-vlig ;) Klarat alla bossar på första försöket men det finns endå en hel del nerv och dör någon gång då och då. Nu blir det iaf paus för att prova Sekiro som inhandlats på rean. Peppad!



#2057

Postad 29 november 2022 - 15:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Hittade f1 2021 ps5 för en femtilapp. Inte för att jag är tokkräsen men jaggies är jag lite känslig för och här är det massor som att as inte existerar.

Performance vs quality mode är som de flesta lir. Liten skillnad i bild men stort gällande bildflyt. Men tycker de borde haft råd med aa i quality mode. Lite svårt se vad de prioriterar annat än upplösning i någon mån.

Sen så är ett annat problem att de valt att simulera modern f1s problem med skak. Ger känslan av låg framerate och stutter. Även med inställningarna i camera på noll är det för oroligt.

Mer sugen på fortsätta karriär i f1 2020 än detta.

#2058

Postad 07 december 2022 - 16:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

blev aldrig kompis med kontrollen i moonscars så gett upp det for now.

provade forgive me father, ville verkligen gilla det men fienderna är på tok för irriterande nu i slutet och har noll ammunition. så inte jättekul.

edit: just ja yooka-laylee provade jag med. men det var riktigt tråkigt faktiskt, och man kan ju tycka att kameran borde funka bättre.

 

skaffade rise of the tomb raider istället så kör nåt som förhoppningsvis är lite roligare.



#2059

Postad 14 december 2022 - 18:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

The witcher 3. Ny uppdatering då blev man lite sugen på att ta upp det igen. Får det inte att flyta för fem öre dock agerar precis som det är någon slags minnesläcka. Fascinerad över hur mycket jag gillar alla karaktärer direkt. Mer bekant med miljöerna än jag förväntade mig men ändå tillräckligt obekant för att inte veta vad som kommer härnäst lol



#2060

Postad 15 december 2022 - 10:08

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

The witcher 3. Ny uppdatering då blev man lite sugen på att ta upp det igen. Får det inte att flyta för fem öre dock agerar precis som det är någon slags minnesläcka. Fascinerad över hur mycket jag gillar alla karaktärer direkt. Mer bekant med miljöerna än jag förväntade mig men ändå tillräckligt obekant för att inte veta vad som kommer härnäst lol

Ja, raytracingläget på PS5 är ju outhärdligt...kanske bra för photomode men jag tycker inte grafiken håller tillräckligt hög kvalitet för det heller.



#2061

Postad 15 december 2022 - 20:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Lirar helt utan RT det är nyckel nummer ett för den här uppdateringen. När jag slår på och av så har jag otroligt svårt se vad jag skulle sakna. Men ministuttret gör det svårt så man måste nog köra photo mode för att fatta grejen. Men när jag tittar runt så ser det väl så mysigt ut utan och det renare flytet bryter inte immersionen konstant.
 



#2062

Postad 16 december 2022 - 07:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag har tröttnat på Overwatch 2 och blev igår övertalad av mina vänner att köpa Valheim. Så nu blir det Valheim ett tag. Får hoppas att det är så kul som de säger. Jag har också köpt The Forest, men inte haft tid att spela det då jag är den enda i mitt kompisgäng som skaffat det.

 

Varför jag tröttnat på OW2? Flera anledningar för min del. Dels gillar jag inte den dynamik som blev när man övergav 2-2-2 för 1-2-2. Samt de ändringar de gjort till tank-karaktärerna. Matcherna blir mer av typen deathmatch och det är väldigt lite teamplay längre. Det känns mer som att man spelar 0-3-2 och alla gör sin egna grej. Dessutom blir det väldigt sällan jämna matcher, antingen kör man över motståndarna eller så blir det tvärtom och det är inte kul oavsett. Man får ofta med spelare som antingen är extremt mycket bättre än alla andra eller extremt mycket sämre. Får hoppas att de får ordning på det här. Hade OW1 funnits kvar hade jag övergett OW2 redan första dagen.



#2063

Postad 16 december 2022 - 23:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

The witcher 3 naturligtvis. Fascinerande jag vet aldrig vart jag är på väg men när jag är där så känner man igen sig. Skrotar nog gamepad snart styrningen känns som det är tänkt för mus/tangentbord.



#2064

Postad 18 december 2022 - 00:03

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Frugan spelar Xenoblade X,

Full fart med hejarop.

#2065

Postad 18 december 2022 - 18:20

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
MW2 och Warzone 2.0 är fantastiskt underhållande, härlig MP, har inte gett mig på SP ännu.
Blir ju samtidigt förbannat skoj när man är några stycken som lirar och chattar ihop. Team 40+ 😉👌

#2066

Postad 06 januari 2023 - 11:02

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Tillbaka med Red Dead Redemption 2.
Är nog halvvägs genom storyn men tar god tid på mig eftersom det är så otroligt mycket att göra.
Fantastiskt detaljerat.

Kommer nog spela detta fram till släppet av Hogwarts Legacy. Om nu det inte visar sig vara ett luftslott.

Redigerat av karlnr9, 06 januari 2023 - 11:03.


#2067

Postad 11 januari 2023 - 20:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Shadow Of War. Dom snackar en del om detta i en podcast jag följer, så jag var tvungen att prova det med. Inte kommit särskilt långt än, men bannemig riktigt bra. Väldigt mycket att göra och känns hitills inte lika långtråkigt som t.ex Assassins Creed eller andra öppna spel, men vi får väl se om det håller i sig.

 

Detta varvas med Hokko Life. En Animal Crossing kopia, men där man inte behöver vänta in tiden. Lite småmysigt, men inte alls lika bra som originalet.



#2068

Postad 14 januari 2023 - 11:56

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Såg en trailer för far cry 6 och insta-köpte.
Har spelat FC2, 3, 4 och 5 tidigare där 3:an var bäst.
Har inte hunnit spela mer än några timmar på 6:an men finner det synnerligen underhållande!
240 pix på Microsofts Store är det minsann värt.

#2069

Postad 14 januari 2023 - 18:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Witcher 3 140h in. Tror iaf jag hittat en sidequest jag inte gjort redan minns inte jag stötte på Jutta i tidigare genomspelning.

Fortsatt trevligt experimenterat mer med olika builds verkar va bra balanserat. Aard är inte lika värdelöst som jag minns det. Flygfäna är störande men lite mer hanterliga med far reaching aard så överger spamma igni nu :)

#2070

Postad 22 januari 2023 - 01:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Witcher 3 blood and wine. Önskar jag inte la 30k på runewright killen. Kommer ta år innan man har råd med grandmaster rustning. Nu duger min 39 Viper gear utmärkt förvisso så det är ett ilandsproblem. Mutagen grejerna i hearts of stone är billigare och betydligt roligare.

Skönt slippa doom and gloom velen och skellige. Vet inte varför 3d projekt alltid har så enahanda spelvärldar. Toussant är bara rosor och vin istället.

#2071

Postad 01 februari 2023 - 17:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Stray! Charmig huvudperson men gameplay kändes typ som om man kör The Last of Us som walking simulator... Känns inte direkt levande och har inget narrativ som driver.

 

Köpte Days Gone istället då jag är inne på att idissla gamla lir. Ett spel som helt oförklarligt dissades vid lansering. 



#2072

Postad 18 februari 2023 - 09:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Troligen snart inne på sluttampen på Days gone. Lika bra som jag mindes det. Grymt story upplägg även om det känns som om de hade spelat igenom det någon gång till hade de kunnat fixa några logiska luckor och lite plumpa dialoger. Gameplay är bra nu är man overpowered för gemene man men då kan man jaga horder istället. Valde hard som svårighetsgrad går inte byta men det har fungerat bra. Fick lite problem i ett story uppdrag med horde där jag hade helt fel utrustning men de hade som tur var ett ställe där man kunde barrikadera sig så de inte kom åt en och beta av. Annars var det så drygt upplagt att uppdragen gick i ett så ladda gamla save fungerade inte... 



#2073

Postad 22 februari 2023 - 20:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Ghostwire: Tokyo PS 5.

Fortsätter trenden med helt oanvändbart quality mode men performance mode som ser lika bra ut och dessutom HFR som också är svårt se skillnad på. Grafiken är grynig även utan adderat filmbrus vilket iof förklarar det då grafiken är muddig oavsett.

Spelmässigt kändes det initialt väldigt trubbigt men ändå liksom bekant. Ju längre jag kom så kändes det som att man lirade en titel optimerad för VR som de sen bara släppt i pannkakeformat. I VR när du använder hela kroppen så tar det naturligt lite mer tid vända sig om och hålla på så kontroller som känns klumpiga för gamepad och än mer mus blir ändå intensivt i VR.

Väldans miss detta inte är en lanseringstitel för PS VR 2. På PC ska det finnas moddar som fungerar bra dock så det blev inköp på PC. Vill verkligen inte förstöra det här liret på pannkakeformat.



#2074

Postad 22 februari 2023 - 21:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

PC versionen var bra mycket skarpare. Känns som 720p vs 1080p. Testade RT men återigen min burk fixar bara inte realtidsrenderingar av ljussättning utan stutter och de bakade reflektionerna lurar en bra nog. Annars så är det ju en herrans massa regn och mörk atmosfär så duglig showcase.

Hittar inget sett att konvertera sparfiler. Hade hoppats att länka mitt bethesdakonto skulle hjälpa men finns inga kompatibla cloud saves vad det verkar.



#2075

Postad 25 februari 2023 - 10:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Testade real VR modden för Ghostwire Tokyo. Tyvärr får jag det inte att fungera särskilt bra på min Rift S. I ett visst väderstreck får jag en fönstrad bild av spelvärlden ovanpå 3D kartan. I mellansekvenser och när man interagerar så dyker 2D fönstret upp igen plus rejäla vibrationer på karaktärerna. Vet inte hur mycket som går fila bort med grafikinställningar men orkar inte med meket just nu. Blir att köra på pc med plattskärm ger överlag bättre immersion då alla glitcharna sabbar vr immersionen konstant.



#2076

Postad 25 februari 2023 - 15:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Collectors Mania. Vet inte om detta liret är kompletisters dröm eller mardröm. Men ännu är man inte utbränd

#2077

Postad 25 februari 2023 - 22:29

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Diablo II på PS5.

Så basic och så kul.

Där har speltillverkarna något att tänka på!



#2078

Postad 25 februari 2023 - 22:52

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Diablo II på PS5.

Så basic och så kul.

Där har speltillverkarna något att tänka på!

De har ju haft lite tid att tänka nu :) De som fortfarande vågar göra ARPG alltså.



#2079

Postad 25 februari 2023 - 23:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

amerika rpg är det en sak? För mig är det typ fallout och elderscrolls :)



#2080

Postad 28 februari 2023 - 20:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Ghostwire Tokyo. Ingen utveckling. Helt kört på main quest på sistone men det är bara samma loop om och om igen man blir nästan förbannad att man fortsätter. Den här stan hade förtjänat mer.

Stan är gigantisk men typexempel på lir de hade kunnat skala ner.

#2081

Postad 28 februari 2023 - 22:45

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Horizon: Call of the Mountain och PS VR2. Har bara snabbtestat VR tidigare och jag blev ruggigt åksjuk efter första sessionen. Skaffade lite åksjukepiller och sedan gick det bättre. Får se om man vänjer sig annars kommer jag bli stamkund på apoteket. :)



#2082

Postad 03 mars 2023 - 10:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Är det Postafen du tar då?

#2083

Postad 03 mars 2023 - 10:22

freggz
  • freggz
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Tjejen la beslag på både biorum/PS5 och sitter och spelar Harry Potter, så just nu är det mest titta på och planerar en ombyggnation och uppgradering  



#2084

Postad 03 mars 2023 - 22:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Är det Postafen du tar då?

Japp, det är det. Jag har inte varit åksjuk sedan jag var liten så lite förträngda barndomsminnen dyker upp :)



#2085

Postad 04 mars 2023 - 07:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Tror inte åksjuka går att träna bort?

Balanssinnet går ju att träna och lära hjärnan de intryck du får är fake kanske lindrar något.

Minns de första sessionerna av windlands var tvungen sätta mig ner emellanåt i början för balanssinnet blev satt ur spel. Har inga anlag för åksjuka dock gudskelov :)

Ultimata testet flatspin i helikopter. Där blir det sug i magen.

#2086

Postad 04 mars 2023 - 09:50

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Spelar för tillfället:
Hogwarts Legacy - bäst just nu
Far cry 6 - överkomligt
Persona 5 - trodde jag skulle tycka om det mer
Octapath traveller - dog efter en bossfight som höll på i 45 minuter för att jag hade för få potions...
MW2 - Perfekt när man endast har en liten stund på sig att spela.

Men! Pga onyttig styrketräning och för mycket tv-spelande har jag åkt på jordens största sen-inflammation i handleden.

Så nu spelar jag Geoguessr på dator istället till min skada läkt ut...

#2087

Postad 04 mars 2023 - 14:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Pernosa 5 blev bättre med tiden för mig.



#2088

Postad 04 mars 2023 - 17:06

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0

Pernosa 5 blev bättre med tiden för mig.


Låter bra. Ska försöka att inte överge det då.

#2089

Postad 05 mars 2023 - 01:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Hogwarts legacy. Snyggt är det men för första gången så räcker inte mina 16 gb ramminne till märker jag.

Upplägget är välkänt men sugs ändå in.

#2090

Postad 05 mars 2023 - 18:04

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Deathloop.Väldigt mycket att upptäcka, och jag känner att jag har noll koll än så länge x).



#2091

Postad 07 mars 2023 - 17:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Satte igång GT7. Tydligen måste man ta sig igenom nån musikskit och nu är det en video som pågått länge (5 min? 7?) utan möjlighet att trycka bort.
Så här gör man inte spel!

#2092

Postad 08 mars 2023 - 10:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Satte igång GT7. Tydligen måste man ta sig igenom nån musikskit och nu är det en video som pågått länge (5 min? 7?) utan möjlighet att trycka bort.
Så här gör man inte spel!


Nej den är lite störande. Men det är bara första gången som tur är 😊
Grymt spel förövrigt.

#2093

Postad 08 mars 2023 - 10:44

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Vi blev färdiga med Valheim i helgen (tog ner drottningen utan problem). Ska nog förbereda lite inför nästa expansion och bl.a. bygga ett bättre kök. Men funderar på att fixa något nytt att spela. Jag kör Overwatch 2 ibland när mina kompisar vill spela, men spelet är i så dåligt skick just nu att jag inte orkar starta det om vi inte är ett gäng. Harry Potter ser ju faktiskt rätt kul ut. Värt att prova?



#2094

Postad 08 mars 2023 - 22:06

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Harry Potter har ju fått väldigt bra omdömen från både Harry Potter-fans och vanliga dödliga. Inte provat själv men kan nog vara värt ett försök.

#2095

Postad 09 mars 2023 - 13:25

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Spelar Harry Potter på ps5. De är rätt trevligt och mysigt men än så länge är det segt i tempo. Lite halvdöda npc:er jmf med nyare spel.

Hogwarts är fint med alla detaljer runtomkring. Striderna kan nog bli ok men inte riktigt vant mig vid alla byten av magier man behöver göra.

Kört 6-7 timmar.

#2096

Postad 09 mars 2023 - 13:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Ja miljödesignen gör mycket. Det går tydligen spela grafik trots allt

17h in här känns som det är ett lir du ska göra så lite side quests och assassins creed mök som möjligt. Men du får massa xp bara för att hitta saker och mq så de är inga problem. Jag var overlevlad faktor 10 bara av att springa runt på hogwarts nu går det lite långsammare. Slagsmålet känns som det har potential men snurra runt på fyra hjul och komma ihåg allt känns bökigt då har jag bara låst upp kanske hälften av formlerna. Kanske skulle haft turbaserade strider.

Jag måste va fascinerande kass jag dör emellanåt på Normal.

#2097

Postad 09 mars 2023 - 14:04

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Jag måste va fascinerande kass jag dör emellanåt på Normal.


Jag dör ovanligt mycket på normal idetta med. Det är nåt med att koordinera rätt formel när de har sina sköldar och komma ihåg vilken. Sätter sig inte i muskelminnet som tex andra spel där man använder samma knappar hela tiden, tex elden ring .
Känns mer orättvist när man dör än i elden ring tex.

#2098

Postad 10 mars 2023 - 22:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Man står och drönar för mycket för att försöka bläddra fram rätt spell och så hinner man inte ducka lol.

Det har börjat rämna lite för mig nu. Det har lite problem med hjälten. Inte nog med att du är en fuskare som utnyttjar glitchar och magi du är dessutom en poacher. Och nu tycker storyn att det jag gör är att bekämpa onda poachers genom att poacha djuren före dem? De riktigt tjatar om poachers medan jag ska springa runt och beröva djuren på frihet lol

I andra lir med samma assassins creed upplägg så jagar och dödar du djuren men här får de leva i zoo medan du berövar dem på kroppsdelar de kan avvara förhoppningsvis. Kan inte påstå storyn engagerar direkt jag har slutat klicka på frågetecknena och spammar triangel en del. 

Designen är det som sticker ut som sagt dock kan jag tycka spelmotorn är lite dryg med att du måste förcatcha shaders vid varje uppstart sen så hackar det emellanåt medan det i övrigt flyter på så det är klurigt med grafikvalen. Verkar behöva dra ner rejält för att det alltid ska flyta konstant men med tanke på detaljrikedomen är det förståeligt att de kan va svårt hinna strömma in allt. 32 gb var nog mest bara en placeboeffekt även om det absolut hjälper till att stänga ner liret lite kvickare. Tror det hjälper något lite iaf.

 



#2099

Postad 11 mars 2023 - 11:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Testar Resident Evil 4 Remaken.

Tycker tyvärr inte att kontrollen och kameran är lika bra som i tvåan och trean.

 

Ibland när jag siktar, så blockeras kameran av nåt föremål.

 

Men, jag hoppas dom fixat detta i fullversionen.

 

Dock känner jag inte samma hype för detta.

Miljöerna och fienderna är inte lika bra, som i första spelen, och jag bävar inför andra halvan, när iaf originalet blev en corridor shooter, med störiga QTE moment. Får hoppas att dom förbättrat detta i remaken.

 

Jag hade hellre sett en remake på Code Veronica eller t.o.m. en ny version av första spelet.



#2100

Postad 11 mars 2023 - 12:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Testar Resident Evil 4 Remaken.
Tycker tyvärr inte att kontrollen och kameran är lika bra som i tvåan och trean.

Ibland när jag siktar, så blockeras kameran av nåt föremål.

Men, jag hoppas dom fixat detta i fullversionen.

Dock känner jag inte samma hype för detta.
Miljöerna och fienderna är inte lika bra, som i första spelen, och jag bävar inför andra halvan, när iaf originalet blev en corridor shooter, med störiga QTE moment. Får hoppas att dom förbättrat detta i remaken.

Jag hade hellre sett en remake på Code Veronica eller t.o.m. en ny version av första spelet.


Liret är ju designat för rörelsekontroller. Vr versionen är väl det som kanske är något. Ej testat



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.