Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 02 april 2010 - 20:27

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Haha!
Den är svårsläppt den där colaburken ;)

hmmm... hade ju inget annat att täcka limberget i mitten med... ;)

#102

Postad 02 april 2010 - 20:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

hmmm... hade ju inget annat att täcka limberget i mitten med... ;)


Din "superwoofer" var kul. Ett kul experiment. Mina rör är ju också en typ av experiment.
Fast i något större skala. ;)

#103

Postad 02 april 2010 - 20:48

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Din "superwoofer" var kul. Ett kul experiment. Mina rör är ju också en typ av experiment.
Fast i något större skala. ;)

Du får väl kalla dom för bruna byxan.

#104

Postad 02 april 2010 - 20:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Skoj som f*n att läsa såna här galna saker på forumet, börjar bli riktigt tråkigt att bara se samma trådar gång på gång. Skall följas med spänning! ;)

Får man fråga vad du använder för saker för att mäta upp dina byggen med?
Kommer det komma frifältsmätningar eller kommer det "bara" mätas i rummet?

#105

Postad 02 april 2010 - 21:42

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Detta är helt galet projekt! När jag flyttar till eget hus, då ska jag också såna basar! ;) Undertiden tills dess, får jag nöja mig med mitt lilla egna sonosub projekt ;)

#106

Postad 02 april 2010 - 21:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Skoj som f*n att läsa såna här galna saker på forumet, börjar bli riktigt tråkigt att bara se samma trådar gång på gång. Skall följas med spänning! ;)

Får man fråga vad du använder för saker för att mäta upp dina byggen med?
Kommer det komma frifältsmätningar eller kommer det "bara" mätas i rummet?


Mäta...? Vad är det...? ;)

Köpte XTZ RA för ett tag sen. Har inte satt mej in i det än, men det funkar nog.
Tar gärna emot tips på grejer jag kan använda till att mäta SPL med också. PM:ade lite med dac83, han med dom brutala stålrören, men han hade tydligen fått låna proffsutrustning av någon bil-db-drag-snubbe, och dom grejerna kostade massor med tusenlappar.. Det är jag inte intresserad av att lägga på mätutrustning..

Nu kommer jag ju säkert få tips som "den billiga db-mätaren från kjelle duger".. En sån har jag, men får det inte att funka.. En vettig mic, en mic-stärkare, och bra programvara designad för treåringar skulle passa mej som handen i handsken.. ;)

#107

Postad 02 april 2010 - 22:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Man(Läs jag) vill ju att subbarna skall mäta jämt utan div pucklar osv. Jag har testat att mäta lite här hemma med Room Eq Wizard, då med min förstärkares mic( Audessy ) jag har inget tålamod, så jag får den inte ens kalibrerad rätt ;)

Hade vart skoj att se hur dina monster kommer mäta sen, jämfört med ens egna saker ;)

#108

Postad 02 april 2010 - 22:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Detta är helt galet projekt! När jag flyttar till eget hus, då ska jag också såna basar! ;) Undertiden tills dess, får jag nöja mig med mitt lilla egna sonosub projekt ;)


Jag har fyra 600 x 900 rör till övers riktigt billigt...

#109

Postad 02 april 2010 - 22:05

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Mäta...? Vad är det...? ;)

Köpte XTZ RA för ett tag sen. Har inte satt mej in i det än, men det funkar nog.
Tar gärna emot tips på grejer jag kan använda till att mäta SPL med också. PM:ade lite med dac83, han med dom brutala stålrören, men han hade tydligen fått låna proffsutrustning av någon bil-db-drag-snubbe, och dom grejerna kostade massor med tusenlappar.. Det är jag inte intresserad av att lägga på mätutrustning..

Nu kommer jag ju säkert få tips som "den billiga db-mätaren från kjelle duger".. En sån har jag, men får det inte att funka.. En vettig mic, en mic-stärkare, och bra programvara designad för treåringar skulle passa mej som handen i handsken.. ;)

En sådan här sak.

#110

Postad 02 april 2010 - 22:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Man(Läs jag) vill ju att subbarna skall mäta jämt utan div pucklar osv. Jag har testat att mäta lite här hemma med Room Eq Wizard, då med min förstärkares mic( Audessy ) jag har inget tålamod, så jag får den inte ens kalibrerad rätt ;)

Hade vart skoj att se hur dina monster kommer mäta sen, jämfört med ens egna saker ;)


Ja.. Det är sant. Ska inhandla en skaplig EQ sen. Mickarna som följer stärkarna suger ju kamelpung och är nog inte riktigt till för såna mätningar.. Har ju en mic som följde med min Z11, men den duger inte..
Jag tror att jag i alla fall kommer vara i topp på SPL på det här forumet i alla fall.. :P
Även om den gamla surgubben sdx tror att han spelar MINST 10 db starkare på alla frekvenser än jag kommer göra.. ;)

Förhoppningarna är att jag kommer bli nöjd med dom här.. Att jag känner att jag har "tillräckligt" med bas...
Sen kan jag börja jobba lite mer med topparna istället. :P

En sådan här sak.


Du kunde lika gärna ha postat ett inlägg på arabiska... :)

#111

Postad 02 april 2010 - 22:11

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ja.. Det är sant. Ska inhandla en skaplig EQ sen. Mickarna som följer stärkarna suger ju kamelpung och är nog inte riktigt till för såna mätningar.. Har ju en mic som följde med min Z11, men den duger inte..
Jag tror att jag i alla fall kommer vara i topp på SPL på det här forumet i alla fall.. :P
Även om den gamla surgubben sdx tror att han spelar MINST 10 db starkare på alla frekvenser än jag kommer göra.. ;)

Förhoppningarna är att jag kommer bli nöjd med dom här.. Att jag känner att jag har "tillräckligt" med bas...
Sen kan jag börja jobba lite mer med topparna istället. ;)



Du kunde lika gärna ha postat ett inlägg på arabiska... ;)

مواقع -
صحف -
راديو و تلفاز عربي -
اغاني -

نتاجات الطلبة -
اكتب بالعربية -

دفتر الزوار -
اتصلوا بنا -
اخبر صديقك عنا -

الصفحة الرئيسية

#112

Postad 02 april 2010 - 22:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

مواقع -
صحف -
راديو و تلفاز عربي -
اغاني -

نتاجات الطلبة -
اكتب بالعربية -

دفتر الزوار -
اتصلوا بنا -
اخبر صديقك عنا -

الصفحة الرئيسية


Jaha !!? Men säj det då !!

#113

Postad 02 april 2010 - 22:16

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jaha !!? Men säj det då !!

Det står din gammla svettiga kamel pung du kommer aldrig att spela högre än surgubben sdx och sen är apparaten en audio control db mätare med inbyggd rta funktion och spectrum analyzer.

#114

Postad 02 april 2010 - 22:19

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Det står din gammla svettiga kamel pung du kommer aldrig att spela högre än surgubben sdx och sen är apparaten en audio control db mätare med inbyggd rta funktion och spectrum analyzer.


Vänta du bara...

#115

Postad 02 april 2010 - 22:21

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Vänta du bara...

Tid och plats.

#116

Postad 02 april 2010 - 22:24

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Hmm frågan är om dom verkligen är så kassa, den är ju till för att mäta upp rummet och ljudet i det, och justera ljudet efter det.

Man kalibrerar ju micen osv i programmet med, om micen i sig inte kunde mäta bra så skulle ju audessy vara kasst, och man "hör" ju många som är nöjda med det den gör.

Vad verkar det som att det blir för eq då Velodynes SMS, eller kanske en SVS eq?
Måste varna dig för att köpa behringer, fy fan vilken dynga säger jag bara. Har själv haft en och det blev väldigt lustiga svängingar i min sub med den inkopplad.

#117

Postad 02 april 2010 - 22:31

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Hmm frågan är om dom verkligen är så kassa, den är ju till för att mäta upp rummet och ljudet i det, och justera ljudet efter det.

Man kalibrerar ju micen osv i programmet med, om micen i sig inte kunde mäta bra så skulle ju audessy vara kasst, och man "hör" ju många som är nöjda med det den gör.

Vad verkar det som att det blir för eq då Velodynes SMS, eller kanske en SVS eq?
Måste varna dig för att köpa behringer, fy fan vilken dynga säger jag bara. Har själv haft en och det blev väldigt lustiga svängingar i min sub med den inkopplad.

svs eq är ingen eq i vanlig bemärkelse den har ingen parametrisk eq sen är det en audyssey maskin så den är inget att satsa på då är det bättre att få tag i en beg sms1 sen ett vanligt fel man gör när man håller på med hemma bio recivers är den där förbannade kalibreringen varför skall man ha en subb som ligger 3m i från sin igentliga position om man tänker på vilken våg längd som en sub ger vid olika frekvenser det gäller även ett par frontar med jag har satt allt mitt på 0 meter och är nöjd varför har ingen tänkt på det förut hade det fungerat som en tidskompensering då hade det varit guld värd.

Redigerat av Unregistered1728, 02 april 2010 - 22:32.


#118

Postad 02 april 2010 - 23:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Blir nog Behringers värsting till att börja med. Funkar inte den är jag lite sugen på en 8033...

#119

Postad 03 april 2010 - 06:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

svs eq är ingen eq i vanlig bemärkelse den har ingen parametrisk eq sen är det en audyssey maskin så den är inget att satsa på då är det bättre att få tag i en beg sms1 sen ett vanligt fel man gör när man håller på med hemma bio recivers är den där förbannade kalibreringen varför skall man ha en subb som ligger 3m i från sin igentliga position om man tänker på vilken våg längd som en sub ger vid olika frekvenser det gäller även ett par frontar med jag har satt allt mitt på 0 meter och är nöjd varför har ingen tänkt på det förut hade det fungerat som en tidskompensering då hade det varit guld värd.


Men man måste väl kunna ändra på parametrarna i den som man själv vill?
Jag har ju audyssy på min förstärkare, men jag använder inte den delen ändå. men däremot så har jag justerat lite i subens eq del som finns i förstärkaren. (Onkyo tx5007)

#120

Postad 03 april 2010 - 06:34

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Men man måste väl kunna ändra på parametrarna i den som man själv vill?
Jag har ju audyssy på min förstärkare, men jag använder inte den delen ändå. men däremot så har jag justerat lite i subens eq del som finns i förstärkaren. (Onkyo tx5007)

Nix fasta lägen har den väl ställt in sig så är det kört precis som det är med recivrar som har audyssey andvänder ej skiten själv då jag personligen anser att den fungerar inte som den skall sen misstänker jag att den har färdiga rums kurvor att arbeta med och därifrån utgår den och skall man kunna göra egna efter justeringar så måste man ha pro modelen men då kostar den mera än vad en reciver kostar rent skit engligt mig.

Blir nog Behringers värsting till att börja med. Funkar inte den är jag lite sugen på en 8033...

8033 får du för runt 2k i dag vad kostar en fbq 24/96
http://verkkokauppa....ucts/8033C-0001 KÖP

Redigerat av Unregistered1728, 03 april 2010 - 06:43.


#121

Postad 03 april 2010 - 06:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
http://www.svsound.c...v1_1_lowres.pdf micen i deras system är skrämade lik min mic, så den är nog inte så dålig iaf då.



Nix fasta lägen har den väl ställt in sig så är det kört precis som det är med recivrar som har audyssey andvänder ej skiten själv då jag personligen anser att den fungerar inte som den skall sen misstänker jag att den har färdiga rums kurvor att arbeta med och därifrån utgår den och skall man kunna göra egna efter justeringar så måste man ha pro modelen men då kostar den mera än vad en reciver kostar rent skit engligt mig.


8033 får du för runt 3k i dag vad kostar en fbq 24/96


Och du är hundra på att det är fasta dolda lägen,( precis som när jag kör audessy i min förstärkare)
Det är ju jäkligt trist isåfall, OM jag vill lägga till en redig puckel vid 25-35Hz så vill jag ju kunna göra det om jag känner för det, inte vara låst.

#122

Postad 03 april 2010 - 06:49

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...iklas F/239276/ Där har du du supermaskinen ;)

Kan ju klart säga att en sådan inte kommer in hemma hos mig igen iaf, svaret jag fick ifrån ljudia var att " det är behringer, och det är billigt. bättre än såhär blir det inte" så dom fick tillbaka den, jag frågade om det inte var fel på enheten, men det trodde han inte så byta den är inte så stor idé.

#123

Postad 03 april 2010 - 06:49

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

http://www.svsound.c...v1_1_lowres.pdf micen i deras system är skrämade lik min mic, så den är nog inte så dålig iaf då.





Och du är hundra på att det är fasta dolda lägen,( precis som när jag kör audessy i min förstärkare)
Det är ju jäkligt trist isåfall, OM jag vill lägga till en redig puckel vid 25-35Hz så vill jag ju kunna göra det om jag känner för det, inte vara låst.

ja den har varit uppe på hts och det är ingen eq då det inte finns en parametisk del du kan inte fas vända du kan inte ställa delnings frekvenser du kan inte ställa subsonic LA sound gjorde reklam för skiten på forat och när jag påtalade att det inte var en bas eq så tog dom bort annonsen det enda som jag anser är bas eq
är sms1 behringer 24/96 tillsammans med eq wizard och har man inte wizarden så kan man skita i behringern då man gör all klibreing i wizard och över för från datan till behringern med en rs232 kabel.
Och då kan man se vad som händer med en gång i sin justering.

#124

Postad 03 april 2010 - 07:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Sorry för OT i din tråd ;)

Det var nyttig info jag fick utav dig nu, tack så mycket. Man vill ju inte vara så låst, även om det kanske är en bra maskin i övrigt.

Och sms1 den kan man väl bara justera ner till 20Hz?
Kommer köra med 2st SVS PB 13 Ultra, och den har lite info nedanför det med, inte mycket. Men en liten liten bit till iaf.

Edit: Hittade svaret på min fråga nu http://www.velodyne....pecs/sms-1.html

15 Hz - 200 Hz jobbar den mellan, låter ju kalas !!!

Redigerat av Evil Homer, 03 april 2010 - 07:13.


#125

Postad 03 april 2010 - 07:08

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Sorry för OT i din tråd ;)

Det var nyttig info jag fick utav dig nu, tack så mycket. Man vill ju inte vara så låst, även om det kanske är en bra maskin i övrigt.

Och sms1 den kan man väl bara justera ner till 20Hz?
Kommer köra med 2st SVS PB 13 Ultra, och den har lite info nedanför det med, inte mycket. Men en liten liten bit till iaf.

sms1 den kan man justera ner till 1hz i subsonic delen =högpassfiltret den enda nackdelen som det är nu är att den parametriska eq går bara till 15hz men man kan dra på med +6db på den och då händer det saker sen går det att ställa q värden så att sido frekvenserna får ett större arbets område så nog finns det potentioal i sms1 men den är dyr.

http://www.velodyne....ual_English.pdf

Redigerat av Unregistered1728, 03 april 2010 - 07:10.


#126

Postad 03 april 2010 - 08:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

sms1 den kan man justera ner till 1hz i subsonic delen =högpassfiltret den enda nackdelen som det är nu är att den parametriska eq går bara till 15hz men man kan dra på med +6db på den och då händer det saker sen går det att ställa q värden så att sido frekvenserna får ett större arbets område så nog finns det potentioal i sms1 men den är dyr.

http://www.velodyne....ual_English.pdf


Ok, och iom att man har en Eq som visas i realtid så behöver man inte fixa med massa andra programm då mao?
Om den är så bra som du säger så kanske den inte är så dyr trots allt, fast jag börjar nog i änden med att mäta upp via datorn först, för att se om jag har några stora problem. Låter väl vettigast?

#127

Postad 03 april 2010 - 09:01

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

Blir nog Behringers värsting till att börja med. Funkar inte den är jag lite sugen på en 8033...


Ett tips i all välmening,köp inte behringers EQ det är bara skräp..


Hur högt har du räknat med att kunna spela?
Du glömmer väl inte bort mig i SPL ligan ? ;)

Är inte väggarna på rören väldigt tunna,eller är det en illusion?

#128

Postad 03 april 2010 - 09:25

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Ett tips i all välmening,köp inte behringers EQ det är bara skräp..


Hur högt har du räknat med att kunna spela?
Du glömmer väl inte bort mig i SPL ligan ? ;)

Är inte väggarna på rören väldigt tunna,eller är det en illusion?

det är bheringers fed back destroyer man skall ha inte eqn

Ok, och iom att man har en Eq som visas i realtid så behöver man inte fixa med massa andra programm då mao?
Om den är så bra som du säger så kanske den inte är så dyr trots allt, fast jag börjar nog i änden med att mäta upp via datorn först, för att se om jag har några stora problem. Låter väl vettigast?

det är alltid bäst att börja i rätt ände först och att mäta var man har utsläckningar och pikar .
det enda som du behöver är en tv/plasma/lcd som har en video ingång det är lite lättare att se vad man håller på med.

Redigerat av Unregistered1728, 03 april 2010 - 09:26.


#129

Postad 03 april 2010 - 10:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Ett tips i all välmening,köp inte behringers EQ det är bara skräp..


Hur högt har du räknat med att kunna spela?
Du glömmer väl inte bort mig i SPL ligan ? ;)

Är inte väggarna på rören väldigt tunna,eller är det en illusion?


Jag har inte räknat med något. Jag hoppas på att det kommer att "räcka"..
Sen har ju jag ett biorum. Jag tror nog att jag kommer ta dej i lågbasen i alla fall... ;)
Lira 150 db över 35 hz, men bara 60 db nere vid 10 hz är ju ingen höjdare till film...
Nu vet jag ju inte dina siffror, men gissar att dina infra-siffror inte är något vidare med PA ?

Väggarna på rören är bara 6 mm, men du kan inte räkna på samma sätt som med en fyrkantig låda.
Det här är ju en cylinder, och trycket fördelas på ett helt annat sätt.

sdx: Hur bra är 8033 nu då ? Vet du någon som har testat den hemma i rum ?

#130

Postad 03 april 2010 - 11:01

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Hur bra 8033 är det har jag ingen koll på men c modellen har anlänt skall se om jag hittar något på den på HTS.

#131

Postad 03 april 2010 - 11:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Hur bra 8033 är det har jag ingen koll på men c modellen har anlänt skall se om jag hittar något på den på HTS.


Skulle ju vara helt underbart med en maskin som fixade till problemen av sej självt... ;)

#132

Postad 03 april 2010 - 11:31

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Skulle ju vara helt underbart med en maskin som fixade till problemen av sej självt... ;)

http://www.hometheat...ode-8033-a.html


Läs.

#133

Postad 03 april 2010 - 12:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Resultatet med BFD är ju något bättre, men kräver mer mätningar och labbande och en massa tålamod..
Inte min starka sida... ;)

#134

Postad 03 april 2010 - 13:05

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Resultatet med BFD är ju något bättre, men kräver mer mätningar och labbande och en massa tålamod..
Inte min starka sida... ;)

Då får du väl lära dig att ha tålamod och få saker rätt

#135

Postad 03 april 2010 - 14:06

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Då får du väl lära dig att ha tålamod och få saker rätt


Det är ju inte så lätt att bara lära sej tålamod...

Allt är tillkapat och klart. Allt är inhandlat och finns på plats.. Bara att montera ihop skiten..
Problemet är att jag har så JÄÄÄÄÄVLA ont i ryggen.. Har tryckt i mej en massa tabletter, det hjälpte inte, så nu går jag på brännvinet istället.. Hoppas det hjälper... ;)

#136

Postad 03 april 2010 - 14:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
8033 på hifitalo är utan moms.. ;) Med frakt till svea hamnar den på drygt tre lök..
Jag har en polare som jobbar i Helsinki... Han kan kanske hoppa in och köpa en åt mej. ;)

#137

Postad 03 april 2010 - 14:49

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Det är ju inte så lätt att bara lära sej tålamod...

Allt är tillkapat och klart. Allt är inhandlat och finns på plats.. Bara att montera ihop skiten..
Problemet är att jag har så JÄÄÄÄÄVLA ont i ryggen.. Har tryckt i mej en massa tabletter, det hjälpte inte, så nu går jag på brännvinet istället.. Hoppas det hjälper... ;)

Lägg hellre benen högt ett tag så kan det släppa eller så kan du prova ett äpple i bak fickan.

#138

Postad 03 april 2010 - 14:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

eller så kan du prova ett äpple i bak fickan.

? ? ?

#139

Postad 03 april 2010 - 15:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

8033 på hifitalo är utan moms.. ;) Med frakt till svea hamnar den på drygt tre lök..
Jag har en polare som jobbar i Helsinki... Han kan kanske hoppa in och köpa en åt mej. ;)



Är det inte bättre att lägga 4-5K på en beg sms istället då?
Jag vet vart mitt val hade legat mellan en behringer och velodyne iaf :D

http://www.youtube.c...h?v=3GMahRvsAqk ser nästan för bra ut för att vara sant!!

Redigerat av Evil Homer, 03 april 2010 - 15:28.


#140

Postad 03 april 2010 - 15:36

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

? ? ?

Så du kan locka ut lat masken

#141

Postad 03 april 2010 - 15:54

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
LOL

;)

#142

Postad 03 april 2010 - 16:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Är det inte bättre att lägga 4-5K på en beg sms istället då?
Jag vet vart mitt val hade legat mellan en behringer och velodyne iaf ;)

http://www.youtube.c...h?v=3GMahRvsAqk ser nästan för bra ut för att vara sant!!


Fast 8033 är ju ingen Behringer ? 8033 har fått omdömen som typ "mycket bättre än sms1, fast till halva priset"..

Så du kan locka ut lat masken


Skit på dej bonnläpp ! ;)

#143

Postad 03 april 2010 - 16:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Fast 8033 är ju ingen Behringer ? 8033 har fått omdömen som typ "mycket bättre än sms1, fast till halva priset"..


Ok, jag som missuppfattade, trodde det var en modell av behringer, du får gärna länka till den ni pratar om så jag är med på noterna.

#144

Postad 03 april 2010 - 16:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Ok, jag som missuppfattade, trodde det var en modell av behringer, du får gärna länka till den ni pratar om så jag är med på noterna.


http://verkkokauppa....ucts/8033C-0001

http://www.hometheat...ode-8033-a.html

#145

Postad 03 april 2010 - 17:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Kanske skall läsa lite mera innan jag frågar egentligen, men kan man gå in och höja sänka själv i den? eller är man låst till hur den kalibrerar kurvan, jag har inget emot en boost i dom allra lägsta frevenserna till film, men i musik så vill jag ha den flat som möjligt.

#146

Postad 03 april 2010 - 17:05

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Kanske skall läsa lite mera innan jag frågar egentligen, men kan man gå in och höja sänka själv i den? eller är man låst till hur den kalibrerar kurvan, jag har inget emot en boost i dom allra lägsta frevenserna till film, men i musik så vill jag ha den flat som möjligt.


Vad jag har förstått är det det som är grejen lite med den.. Den gör en så rak kurva som bara möjligt helt automatiskt.
Perfekt för någon utan tålamod. Som mej...
Allså, nej, jag tror inte det..

Redigerat av Bakerman, 03 april 2010 - 17:07.


#147

Postad 03 april 2010 - 17:46

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Har glömt posta kurvan jag hoppas kunna spela.. Med lite rumsstöd och eq ska jag nog kanske kunna få upp kurvan ytterligare något ner mot botten. ;)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  KURVA.JPG   74,28K   16 Antal nerladdningar


#148

Postad 03 april 2010 - 19:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Nu vill vi se lite byggbilder, hur funkade det med äpplet i bakfickan? ;)

#149

Postad 03 april 2010 - 19:57

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Din "superwoofer" var kul. Ett kul experiment. Mina rör är ju också en typ av experiment.
Fast i något större skala. ;)

är dock lite besviken på mig själv... tog ju inga bilder under "bygget" ;)

#150

Postad 03 april 2010 - 20:02

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Tid och plats.

klockren


+1



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.