Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton GLE 403

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 maj 2007 - 14:17

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
tjena!
var på media markt i dag och såg canton gle 403. Tyckte den lät riktigt bra. Jag har tidigare vart inne på monitor Audio br2 men har inte hunnit lyssna på dem än. Är det någon annan som tycker som jag att cantonen låter bra? hittade ingen tråd om denna högtalare tyvärr.
vilken av högtalarna ovan föredrar ni experter:)

/niklas


Redigerat av mobil.niklas, 21 maj 2007 - 18:18.


#2

Postad 17 maj 2007 - 17:46

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Har också lyssnat på dom och gilla dom Blev ett par 409 ist.. och är nöjd!!
Har inte lyssnat på dom andra så smak sak....
Lyssna och välj

#3

Postad 17 maj 2007 - 17:51

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
okey. vilken färg körde du på då;)

/niklas

#4

Postad 17 maj 2007 - 20:11

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Valnöt riktigt schysst ;)

#5

Postad 17 maj 2007 - 20:21

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
okey.. funderar på den färgen eller svart... ingen annan som har någon åsikt?

#6

Postad 18 maj 2007 - 08:39

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Hej,

Jag ska nog köpa dessa som surround högtalare :) har 407 som frontar och 405 som center, och är mycket nöjd med dem, spelglada som sjutton. Har svarta. Enda nackdelen som jag märkt är att de är väldigt ostadiga men det går att fixa, köpte proson fötter och satte på och vipps står de som granit på golvet. bilder finns i mitt galleri.

//Micke

#7

Postad 18 maj 2007 - 21:07

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
okey. jag skall nog köpa dem nästa vecka:)

/niklas

#8

Postad 18 maj 2007 - 21:29

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0
har inte lyssnat på dom men Hifi&musik tyckte dom var väldigt bra o prisvärda högtalare med en rapp o snabb återgivning..

mvh

#9

Postad 20 maj 2007 - 10:21

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
mm... jag läste det också. sen är det även många tyska sidor som gett den mycket fina omdömmen.

/niklas

#10

Postad 21 maj 2007 - 18:17

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
någon som vet ungefär vad monitor audio br2 har för ljudbild? om den är lika ljus som canton modellen ovan?
/niklas

#11

Postad 07 juni 2007 - 19:28

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Har kikat en del på ett par B&W men även haft Canton i åtanke. Var inne på Paus på Östermalm idag och pratade lite med personalen. Han ansåg att Canton spelade mycket bättre med en Onkyo reciver än ett par B&W. Jag har spanat in Onkyo 605e som dyker upp snart.

Enligt honom så var Canton och Onkyo en mycket bra kombo. Hade tyvärr inte tid att lyssna på högtalarna men de verkar lovande. Hi-Fi klubben hade stängt så jag han inte lyssna på min B&W som jag var intresserade av så det får bli någon annan dag.

#12

Postad 10 juni 2007 - 20:46

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
tjena! jag var o lyssnade på monitor audio br2 för någon vecka sen och dem föll mig mycket mer i smaken än canton modellen faktiskt. så ta en titt på dem också:)

/niklas

#13

Postad 11 juni 2007 - 00:28

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Jag har bara som hastigast lyssnat på MA br2, och jämförde dom då med rs1:orna. Jag tyckte att det var ganska stor skillnad på bronze och silver-monitorerna, till rs1:ornas fördel då… Jag upplevde br2:orna som mer "instängda" i ljudet. Dessutom har silverserien riktigt fin fanér, medan bronze-serien "bara" är folieklädda. Ganska snygga ändå dock. Speciellt efter uppdateringen som kom i höstas.

Men det är klart de kostar 2k mer än br2:orna… Fast kan du lägga de pengarna ytterligare så tycker jag att det vore värt det. De kan iofs också hittas begagnade, men kanske inte direkt i den färgen man önskar. Men kanske kan det vara ett alternativ?

Thomas

#14

Postad 11 juni 2007 - 10:16

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag har bara som hastigast lyssnat på MA br2, och jämförde dom då med rs1:orna. Jag tyckte att det var ganska stor skillnad på bronze och silver-monitorerna, till rs1:ornas fördel då… Jag upplevde br2:orna som mer "instängda" i ljudet. Dessutom har silverserien riktigt fin fanér, medan bronze-serien "bara" är folieklädda. Ganska snygga ändå dock. Speciellt efter uppdateringen som kom i höstas.

Men det är klart de kostar 2k mer än br2:orna… Fast kan du lägga de pengarna ytterligare så tycker jag att det vore värt det. De kan iofs också hittas begagnade, men kanske inte direkt i den färgen man önskar. Men kanske kan det vara ett alternativ?

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>



okey. kan vara värt att lyssna på dem också då. men har silverserien ungefär samma ljudbild som bronze förutom att den lät instängd enligt din åsikt? någon annan skillnad?

/niklas

#15

Postad 11 juni 2007 - 23:39

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

okey. kan vara värt att lyssna på dem också då. men har silverserien ungefär samma ljudbild som bronze förutom att den lät instängd enligt din åsikt? någon annan skillnad?

/niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det är nog ungefär samma ljudbild vad jag kan komma ihåg. (Det var några månader sedan jag lyssnade på dom.) RS1:an är lite bättre på alla punkter i mina öron.

Thomas

#16

Postad 12 juni 2007 - 09:34

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

okey. kan vara värt att lyssna på dem också då. men har silverserien ungefär samma ljudbild som bronze förutom att den lät instängd enligt din åsikt? någon annan skillnad?

/niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det är nog ungefär samma ljudbild vad jag kan komma ihåg. (Det var några månader sedan jag lyssnade på dom.) RS1:an är lite bättre på alla punkter i mina öron.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>


okey. får ta att åka o lyssna på dem samtidigt som br2orn nästa gång... är skillnaden stor eller knapp? det skiljer ju ändå 2k.

/niklas

#17

Postad 12 juni 2007 - 16:36

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Enligt mig är den stor, men det behöver ju inte betyda att du tycker det…

Jag vet att det var en annan medlem här på forumet som föredrog Bronze-serien både till utseendet och ljudet. (Fast det var en av golvmodellerna, men kommer inte ihåg vilken det var, men den jämfördes mot RS 6:an.) Jag har själv lite svårt att förstå det, men smaken är ju som baken… :lol:

Thomas

#18

Postad 13 juni 2007 - 12:59

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Enligt mig är den stor, men det behöver ju inte betyda att du tycker det…

Jag vet att det var en annan medlem här på forumet som föredrog Bronze-serien både till utseendet och ljudet. (Fast det var en av golvmodellerna, men kommer inte ihåg vilken det var, men den jämfördes mot RS 6:an.) Jag har själv lite svårt att förstå det, men smaken är ju som baken…  ;)

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>


får åka iväg till affären och lyssna:)

/niklas

#19

Postad 13 juni 2007 - 18:09

snok
  • snok
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag funderar på att sätta ihop ett 2 kanals system med Canton GLE 403 efter som jag har läst mycket positivt om den högtalaren. Skulle det funka bra tror ni eller är det i grunden bara en surround högtalare? Om nån vet en förstärkare som skulle passa bra till högtalarna så skulle det vara kanon oxå! ;)

Redigerat av snok, 13 juni 2007 - 18:11.


#20

Postad 13 juni 2007 - 20:49

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag funderar på att sätta ihop ett 2 kanals system med Canton GLE 403 efter som jag har läst mycket positivt om den högtalaren. Skulle det funka bra tror ni eller är det i grunden bara en surround högtalare? Om nån vet en förstärkare som skulle passa bra till högtalarna så skulle det vara kanon oxå!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


många rekommenderar onkyo förstärkare till det paret. Sen tror jag även marantz skulle funka perfekt. innan du köper tycker jag du skall lyssna på monitor audio br2, dem föll i alla fall mig i smaken mer. Men kör tex marantz sr4001 eller onkyo tx-sr674 båda dem har fått bra omdömmen.

/niklas

#21

Postad 08 december 2007 - 16:57

Ljew
  • Ljew
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag var på MediaMarkt idag och såg Canton GLE 403 för 1800 spänn.

Har funderat på att köpa Dynavoice F-6, som jag förstått var väldigt prisvärda.

Är Canton högtalarna mycket bättre än Dynavoice, eller borde jag spara pengarna och köpa dynavoice f-6?



Edit: Never mind, det var jag som lurades av MediaMarkts prissättningssystem, där de skriver priset per styck ist för per par, så de blev 3600 för ett par Canton GLE 304, inte så schissebillig som jag trodde :)

Redigerat av Ljew, 08 december 2007 - 18:20.


#22

Postad 08 december 2007 - 23:43

maaug
  • maaug
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Canton har jag förälskat mig i! Jag provlyssnade ett par 409 o blev paff! 6000 spänn för det ljudet!!! Många förespråkar Monitor Audio bronze som stativare. Har dock ej provlyssnat dessa. Även 403 är super. Funderar på dessa. Har man en fru som inte vill ha golvare är man låst! för 3000 kr tycker jag man får ett mycket bra ljud. golvarna är dock klart bättre! Canton har också små bakhögtalare vilket är positivt. Finns det några andra som är prisvärda i den storleken?
Maaug

Redigerat av maaug, 08 december 2007 - 23:44.


#23

Postad 09 december 2007 - 11:26

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Morsning!
Har själv ett par ma bronze men äldre modellen b2. Dessa driver jag med en onkyoförstärkare (9211). Personligen är jag väldigt nöjd med ljudet, bra driv och en fin diskant som inte är alltför ssssig. ma bronze klämmer på bra med mellanregistret. Lyssnar mest på rock, hårdrock och jag saknar inte mina gamla golvare nåt nämnvärt. Har själv ingen erfarenhet av canton 403, skulle dock föreslå en provlyssning på ma bronze.

#24

Postad 10 december 2007 - 16:09

Arsenalhifi
  • Arsenalhifi
  • Forumräv

  • 567 inlägg
  • 0
Canton gle är ett av de bästa du kan få i prisklassen 3000-6000.
Dali Concept är med där också.

Har själv Canton Gle 407.

#25

Postad 25 januari 2008 - 15:23

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Hm.. klassas de som lättdrivna eller svårdrivna, dvs duger det med en enklare stärkare typ T-Amp.. nån som vet?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.