Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Play för Media Center

228 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 mars 2012 - 21:31

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 3
Här kommer nu Play för Media Center - där till en början endast SvtPlay är med men planen är att utöka detta efter hand för att stödja fler kanaler. Det finns en hel del saker kvar att utveckla men jag har kommit såpass långt att jag släpper den nu eftersom det verkar vara ett efterfrågat tillägg till Media Centret. Är själv beroende av detta och inspirationen till Play har givetvis kommit från cptStefans tidigare eminenta Playkanaler plugin!

Play release (1.3.1)
- Play 1.3.1 fix släppt som åtgärdar SVTs förändrade api, Livesändningar samt Mest sedda har blivit borttagna

Play release (1.3.0)
- Tv3 Norge
- Jump-In-List sökning (mha fjärrkontrollens sifferpanel)
- Autoscrollande synopsis i episodvyn
- Visning av episodlängd i de fall det finns tillgängligt för SvtPlay
- Ram runt vald episod för att tydliggöra aktuellt val
- "Spinning wheel" vidladdtider för att indikera att det pågår någon aktivitet.
- Fix för SvtPlay

Play release (1.2.0)
-Tv3,Tv6 och Tv8

Play release (1.1.0)
- Tv4Play
- Pause/Stop/Play samt Step stöd
- Åtkomst av Play i Huvudmenyn
- Stopp av pågående uppspelning vid start av klipp
- Kanalväljare i kategorimenyn
- En del optimering av kod
- Notifiering vid tillgänglig uppdatering av Play

Play release (1.0.1)
- Stöd för 4:3 format (klipp/epsioder visades inte)

Play release (1.0.0)
- Väljer automatiskt klipp med högsta tillgängliga kvalitet (bitrate)
- Möjlighet till snabbspolning vid helskärm
- Undertext default på


Saker på att göra listan för Play:
- Introducera nya kanaler (som har ett publikt xml-api)
- Automatiska uppdateringar
- Paus funktion
- Välja om undertext skall vara med när det är tillgängligt
- Undersöka möjlighet för extender stöd (M3u8 formatet)
- Optimering av kod

Om du gillar Play och vill se en vidareutveckling av den, lämna gärna ett bidrag här:

Postad bild

Nytt för denna (1.1.0) och kommande versioner är att endast de som väljer att donera får ta del av dessa releaser. Tänk på att uppge e-postadress när du donerar, information om releasen kommer den vägen.

/Tom

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Play1.png   1,21MB   124 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Play2.png   1,07MB   78 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  mtg.png   676,4K   45 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  autoscroll.png   420,21K   33 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  JIL.png   371,3K   26 Antal nerladdningar

Redigerat av tojal, 04 augusti 2012 - 10:17.


#2

Postad 06 mars 2012 - 23:02

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Tack, fungerar ju helt underbart :wub:
Vilka kanaler planeras (med öppet xml gränssnitt)?
Var inne på spelllistor med cptstefans plugin, dvs kunna spela upp alla avsnitt i en serie, tex. fåret shaun utan behöva starta avsnitt efter avsnitt . Är det möjligt?

#3

Postad 07 mars 2012 - 10:44

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Ah, fungerar klockrent på laptopen men på HTPC'n vill inga avsnitt laddas. Kategorierna, Serien, Programmen laddas men när jag går in på ett program finns inga avsnitt

Redigerat av Unregisteredfd02c471, 07 mars 2012 - 10:44.


#4

Postad 07 mars 2012 - 18:41

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Hallå.

Underbart med nya krafter.
Tyvärr är det nära men inte hela vägen.
Kör W7 1080P50.
Installerar fint, navigarar till ett program men när jag skall starta programmet så börjar snurren (som om programmet buffras) men startar aldrig.
Knappen där man väljer automatisk videokvalitet hamnar också under MCE's knappsats för play/spola etc..

Hoppas på snabb uppdatering..

Edit:
Fick igång, kändes som den låste nätverksanslutningen.
Känns som en tidig version (glad ändå), endast vissa kommandon funkar från fjärr (rc6).
Tex hö/vä välj. Dock inte paus / stop etc. Så jag vet inte hur man går "ur" play med ett program igång med fjärren..

Känns dock som ett stort steg framåt...

Redigerat av Slangare, 07 mars 2012 - 19:30.


#5

Postad 07 mars 2012 - 19:15

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Massimo: Troligtvis TV4Play m.m. Kommer att undersöka vilka som finns tillgängliga.
Det skulle vara möjligt men kanske inte är högst prioriterat just nu :-)

#6

Postad 07 mars 2012 - 19:23

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Massimo 2: Troligtvis rör det sig om att du inte har markerat automatisk bildkvalitet i SvtPlay på din Media Center dator som jag nämner i mitt första inlägg. För att förtydliga, surfa in till SvtPlay.se på aktuell dator, välj att spela upp ett klipp och där skall bildkvaliteten sättas till "Automtiskt". Detta behövs endast göras en gång efter att Play installerats.

Slangare: Se svaret till massimo, troligtvis samma problem.

#7

Postad 07 mars 2012 - 19:27

weekendowel
  • weekendowel
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ser riktigt snyggt ut!!! Äntligen!

Har precis som Slangare problem med att kunna sätta videokvalite, som hamnar under MCE's knappsats...

Ser riktigt snyggt ut!!! Äntligen!

Har precis som Slangare problem med att kunna sätta videokvalite, som hamnar under MCE's knappsats...


Glöm detta, funkar som du beskriver :-)

#8

Postad 07 mars 2012 - 19:30

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
weekendowel: Bra :-) Jag var nog något otydlig i min första beskrivning av hur det skulle göras.
Detta är dock en tillfällig lösning tills jag har löst det på ett automatiserat sätt i setup'en.

#9

Postad 07 mars 2012 - 19:51

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Slangare: Bra att du fick igång Play :-)
Paus-funktionalitet ligger på min att göra lista.
För att komma ur Play till Media Center menyn använd "Back" knapp på din fjärrkontroll eller en knapp med en bakåtpil på. Brukar motsvaras av backspace tangenten.

#10

Postad 08 mars 2012 - 20:31

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Har av-installerat play och installerat om igen. Gått in på svtplay och satt bildkvalitet till Automatiskt. Fungerar fortfarande inte på HTPC'n. Ligger det en logg eller cache och spökar?

#11

Postad 08 mars 2012 - 22:00

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hmm, märkligt. Du behöver egentligen inte sätta den till just automatiskt eftersom Play per default spelar upp med högsta kvalitet. Det viktiga är att göra ett val så prova en annan bildkvalitets inställnng på SvtPlay och se om det fungerar bättre, vilken som.

#12

Postad 10 mars 2012 - 14:24

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Tack , mycket trevligt att se SVT play igen :)

Till er som har problem , kan det va så att ni inte ställer in Automatisk kvalite via Internet Explorer ? Kan tänka mig att det inte funkar om man ändrar via FF eller Chrome mfl.

#13

Postad 11 mars 2012 - 17:46

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Det här är ju helt suveränt! Tack tojal :) En version med Pause/play via fjärr är allt som saknas för mig.... :D

#14

Postad 12 mars 2012 - 21:34

Unregisteredc4df6f37
  • Unregisteredc4df6f37
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Mycket efterlängtad! Snyggt jobb.

#15

Postad 12 mars 2012 - 23:22

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Till er som har problem , kan det va så att ni inte ställer in Automatisk kvalite via Internet Explorer ? Kan tänka mig att det inte funkar om man ändrar via FF eller Chrome mfl.

Nix.
Ändrat via IE. Installerat Flash x64 (täcker även x86 32 bit). Installerat Microsoft plugin "Windows Media Center add-in for flash". Fungerar fortfarande inte på HTPC'n :( Någon som har en minsta aning eller tips på vad som inte går eller saknas tas emot med öppna armar

#16

Postad 13 mars 2012 - 08:40

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Ah, fungerar klockrent på laptopen men på HTPC'n vill inga avsnitt laddas. Kategorierna, Serien, Programmen laddas men när jag går in på ett program finns inga avsnitt


massimo: Missade detta, så du har inte problem med att spela upp avsnitt utan de visas inte? Då har det inget att göra med inställningen i SvtPlays bildkvalitet. Fungerar det om du väljer något av avsnitten/programmen under rubriken "Senaste" eller "Rekommenderat" på startsidan? Vissa program har inga avsnitt utan endast klipp, default väljs avsnitt, prova att välja klipp.

#17

Postad 13 mars 2012 - 08:44

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Drontoo: Kul att det uppskattas :-) Japp, saknar detta själv. Just nu ser jag över Tv4Play-tillägget men kanske borde prioritera paus/uppspelning.

Assar Kent:Tack!

#18

Postad 13 mars 2012 - 10:18

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Tjena,
ok lite framsteg på HTPC'n. Alla 'Senaste' och 'Livesändningar' fungerar som de skall :)
Går jag in på Barn->Amigo-> visas 0|0 avsnitt på htpc'n både med <Hela program> och <Klipp>. Gör jag likadant på laptopen har jag 7 <Hela program> och 3 <klipp>.

Verkar som det är något fel vid inläsningen av kategorierna.
Dock laddas 157 olika program med bild och beskrivande text om jag väljer 'barn kategorin' men som sagt väljer jag något program blir det inga avsnitt på htpc'n

Redigerat av Unregisteredfd02c471, 13 mars 2012 - 10:19.


#19

Postad 13 mars 2012 - 12:15

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
massimo: Ah, nu har jag nog ett hum om vad det rör sig om. Troligtvis gör din nuvarande upplösning på TVn att klippen inte får plats och visas därmed inte inte.

#20

Postad 13 mars 2012 - 20:35

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Det var ju märkligt. Kan bara använda 1024x768 på min Samsung plasma anno 2006. Men hur förklarar du att alla "Senaste" och "Livesändningar" fungerar borde väl bli samma sak med dem?

Tror inte att klippen inte får plats och därför inte visas, de verkar inte laddas alls.

#21

Postad 13 mars 2012 - 21:09

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
massimo: Senaste & Livesändningar presenteras på ett annat sätt än vad klipp samt episoder gör så de kan inte jämföras, de får inte plats i detta fallet. Skälet till att du får 0|0 är för att räknaren aktiveras när ett klipp/avsnitt är valt, och eftersom inget av dessa kan väljas förblir den 0.
Skall se om jag kan åtgärda detta till nästa release.

#22

Postad 13 mars 2012 - 21:58

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
tojal: Hoppas du lyckas fixa det till nästa release, hade verkligen uppskattats :wub:

#23

Postad 14 mars 2012 - 17:34

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Funkar det för någon på extenders?

#24

Postad 14 mars 2012 - 19:22

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Funkar det för någon på extenders?


Tänkte precis svara att det gör det inte som jag skriver i första inlägget, möjligen med M3u8 formatet som jag får undersöka närmare. Men jag ville ändå testa och döm av min förvåning när jag faktiskt fick bild dock inget ljud. Gällde för klipp i MP4-formatet med en bitrate på 850kbs.

#25

Postad 14 mars 2012 - 22:14

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Superbra jobbat ! Dock har även jag problem med att inte avsnitten visas i kategorierna, står 0|0. Däremot går det se senaste avsnitt på startsidan. Så fort detta ordnas kommer en donation ! Skulle även önska att bakgrunden gick att ändra till samma blåa färg som resterande mediecenter alternativt helt svart men detta är en petitess. Går det på något sätt lägga till en ikon till play direkt i mediacenters startmeny, typ under tv fliken ?

#26

Postad 14 mars 2012 - 22:15

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
@tojal: Martin Millmore skaparen av TunerFreeMCE har samma uppfattning. Det verkar inte gå (bild men inget ljud), läs mer här http://blog.millieso...s-media-center/

Redigerat av Unregisteredfd02c471, 14 mars 2012 - 22:16.


#27

Postad 14 mars 2012 - 22:19

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Går det på något sätt lägga till en ikon till play direkt i mediacenters startmeny, typ under tv fliken ?

Du kan ju högerklicka på playikonen för att lägga den sidan om programmenyn. Men vill du lägga den i TV menyn kan du använda dig av Media Center Studio, läs mer här http://www.hack7mc.c...stallation.html

#28

Postad 15 mars 2012 - 18:20

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Superbra jobbat ! Dock har även jag problem med att inte avsnitten visas i kategorierna, står 0|0. Däremot går det se senaste avsnitt på startsidan. Så fort detta ordnas kommer en donation !


Tack! Ja, detta skall fixas till nästa version.

Skulle även önska att bakgrunden gick att ändra till samma blåa färg som resterande mediecenter alternativt helt svart men detta är en petitess.


Detta är en fråga om tycke och smak givetvis, var själv i valet & kvalet mellan att behålla originalbakgrunden eller den nuvarande. Tyckte att den nuvarande passade bättre för detta ändamål men det är ju min smak...
Kanske en konfigurator i framtiden där olika teman kan väljas för Play.

@tojal: Martin Millmore skaparen av TunerFreeMCE har samma uppfattning. Det verkar inte gå (bild men inget ljud), läs mer här http://blog.millieso...s-media-center/


Ok, då förklarar det beteendet jag såg. Tack för länken massimo.

#29

Postad 15 mars 2012 - 18:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Blå är trist, länge sen jag bytte ut bakgrunden på mitt mce :D

#30

Postad 15 mars 2012 - 21:07

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Ny version (1.0.1) av Play, åtgärdat problemet med att klipp/episoder inte visades i 4:3 format.

#31

Postad 15 mars 2012 - 22:41

emanuelj
  • emanuelj
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Ny version (1.0.1) av Play, åtgärdat problemet med att klipp/episoder inte visades i 4:3 format.


Ogiltigt program
Det går inte att starta Play

Någonting som saknas?

#32

Postad 15 mars 2012 - 23:08

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Ogiltigt program
Det går inte att starta Play

Någonting som saknas?


Åtgärdat nu, en diff i versionsnummer i program kontra installationspaket.

#33

Postad 18 mars 2012 - 14:22

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Ny version (1.0.1) av Play, åtgärdat problemet med att klipp/episoder inte visades i 4:3 format.

Tackar ödmjukast, nu fungerar det klockrent :)

#34

Postad 21 mars 2012 - 22:12

SubUrban68
  • SubUrban68
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej! Legat lågt några dagar för att se om det uppkommit barnsjukdomar. Jag menar... sabbar det något får jag sova på grusgården .Laddade ned och installerade ikväll. Jag är väldigt novis på sådant här... Funkar jättebra för en version 1.x! Känn dig stolt tojal! Kommer absolut donate!
Satsa på pause/play före nya kanler.
Återkommer ev med mer feedback på funktioner.
Mer funktioner och kanaler, såsom TV4 och Kanal 5 kommer ge mer donate!
Kör hårt!

#35

Postad 22 mars 2012 - 19:32

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
SubUrban68: Tack! Uppskattas verkligen, du är den förste som faktiskt lämnar en donation.

Detta har fått mig att fundera en del och jag tror att jag kommer ändra hur det nuvarande upplägget ser ut för att premiera de som faktiskt donerar någonting. Jag är inte helt på det klara med hur en sådan modell skulle se ut - men troligt scenario är att det kommer finnas två versioner av Play framöver; en enklare variant av SvtPlay som inte supporteras och kanske inte alltid fungerar, samt en Premiumvariant där målet är stöd för Tv3, Tv4 m.m med kontinuerligt förbättrad funktionalitet.

Jag återkommer framöver med information om hur det kommer att fungera.

#36

Postad 22 mars 2012 - 19:36

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Satsa på pause/play före nya kanler.


Har de senaste dagarna sett över presentationen av kanalval och tror mig fått till det riktigt bra.

#37

Postad 24 mars 2012 - 15:39

Fröken Simsson
  • Fröken Simsson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ser fram emot att ta del av denna finfina tjänst, när min mycket trötta dator åker ut, och en ny är på plats, inom kort.

#38

Postad 24 mars 2012 - 19:34

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

SubUrban68: Tack! Uppskattas verkligen, du är den förste som faktiskt lämnar en donation.

Detta har fått mig att fundera en del och jag tror att jag kommer ändra hur det nuvarande upplägget ser ut för att premiera de som faktiskt donerar någonting. Jag är inte helt på det klara med hur en sådan modell skulle se ut - men troligt scenario är att det kommer finnas två versioner av Play framöver; en enklare variant av SvtPlay som inte supporteras och kanske inte alltid fungerar, samt en Premiumvariant där målet är stöd för Tv3, Tv4 m.m med kontinuerligt förbättrad funktionalitet.

Jag återkommer framöver med information om hur det kommer att fungera.


När en version med Play/pause via fjärr kommer så kommer jag garanterat donera en slant. Då kan man skippa tangenbordet helt.... :)

#39

Postad 26 mars 2012 - 11:31

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Jag betalar gärna en slant hellre än donera. Blir nästa version en betalvariant köper jag den direkt :)

#40

Postad 27 mars 2012 - 21:16

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
När en version kommer som fungerar med Media Extender så köper jag den direkt, tills dess har jag ingen användning för den alls dessvärre. :wacko:

#41

Postad 29 mars 2012 - 20:14

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Jag betalar gärna en slant hellre än donera. Blir nästa version en betalvariant köper jag den direkt :)


Jag kommer att behålla donationskonceptet eftersom jag inte ser Play som en färdig produkt utan snarare något som kommer att förbättras allt eftersom. Något särskilt skäl till varför du föredrar en betalvariant?

#42

Postad 29 mars 2012 - 20:24

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Känns lättare med en fast summa tycker jag. Känns snålt att pynta 50 pix om andra donerar 100 tex...
Vad ligger snittet på?

#43

Postad 29 mars 2012 - 20:35

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

När en version kommer som fungerar med Media Extender så köper jag den direkt, tills dess har jag ingen användning för den alls dessvärre. :wacko:


Som jag skrev i inlägget innan, Play är ingen färdig produkt. Tanken är att donationer skall göra att denna något nischade men omtyckta produkt skall kunna leva vidare där målet är att täcka in de stora behoven så som t.ex stöd för extenders, fler kanaler m.m.

#44

Postad 29 mars 2012 - 20:39

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Kanalväljaren som jag nämnde i ett tidigare inlägg.
Just nu är den statisk i program-menyn, skulle kanske dölja den när den inte är vald/aktiv?

Bifogad fil(er)


Redigerat av tojal, 29 mars 2012 - 20:39.


#45

Postad 29 mars 2012 - 20:46

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Pause via fjärrkontrollen är (äntligen) på plats för både SvtPlay samt Tv4Play. Ett par finjusteringar är kvar för Tv4Play stödet, ny release kommer relativt snart.

#46

Postad 30 mars 2012 - 08:19

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Strålande nyheter! Ser fram emot nästa release :)

#47

Postad 30 mars 2012 - 12:42

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Ser grymt ut. Är tanken att youtube kommer i nästa version ?
Min personliga åsikt är att kanalväljaren kan ligga statiskt.
Blir en bättre översikt och enklare att förstå för mindre tekniskt begåvade familjemedlemmar.

#48

Postad 01 april 2012 - 20:52

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Ser grymt ut. Är tanken att youtube kommer i nästa version ?
Min personliga åsikt är att kanalväljaren kan ligga statiskt.
Blir en bättre översikt och enklare att förstå för mindre tekniskt begåvade familjemedlemmar.


Japp, tanken är att få med YouTube till nästa release men behöver lösa några tekniska bitar först.
Håller med, den bör ligga statiskt.

#49

Postad 02 april 2012 - 20:29

snipe122
  • snipe122
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag kan absolut inte få igång programmet... Snurrar bara i mitten, ingenting händer. Om jag kör svtplay i IE funkar det hur bra som helst. Jag kör Win 7 x64, var ligger problemet??!!

#50

Postad 03 april 2012 - 06:39

Unregistered31248d18
  • Unregistered31248d18
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Ändra till automatisk bildkvalité i svt play



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.