Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmsamlingen, dags att byta format igen?

190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 juli 2016 - 18:13

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Nog för att Blu-ray har haft några bra veckor mycket tack vare filmen Zootopia som sålt bra så tycker jag det är fascinerande att DVD fortfarande säljer så pass bra som det gör och fortsatt totalt sett drar in mest pengar av dom fysiska formaten.

 

Bifogad fil  Webresearch-061816-7A.jpg   162,16K   0 Antal nerladdningar

 

http://www.homemedia...ek-ended-061816

 

http://forum.digital...html#post595365



#52

Postad 01 juli 2016 - 19:59

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Inte så konstigt faktiskt. Jag är den ända jag känner som har mer än 10 BDs. DVD är bra nog. Tänk på att dom flesta sitter väldigt långt ifrån en TV och inte har större än 50" och inte har något ljud att tala om, inget som kräver mer än vad DVD kan erbjuda iaf

#53

Postad 01 juli 2016 - 23:10

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Håller helt med dig i din analys om varför det ser ut som det gör, men är ändå imponerad över att DVD säljer så pass bra som det fortfarande gör. 



#54

Postad 02 juli 2016 - 15:35

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Inte så konstigt faktiskt. Jag är den ända jag känner som har mer än 10 BDs. DVD är bra nog. Tänk på att dom flesta sitter väldigt långt ifrån en TV och inte har större än 50" och inte har något ljud att tala om, inget som kräver mer än vad DVD kan erbjuda iaf

 

Vad menar du med "inget som kräver mer än vad DVD kan erbjuda". Menar du att man inte ser skillnad eller?



#55

Postad 02 juli 2016 - 16:19

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
För gemene man nej. Klart att folk kan se skillnad vid en jämförelse men ingen bryr sig. Jag har stor, bra och fin bild hos mig men aldrig någonsin har besökare sagt att dom är imponerade av just bilden. Däremot brukar JAG påpeka hos folk att dom har dålig bild...
Och hur många hör skillnad på DTS HD och vanlig DTS? Jag gör det knappt. Eller ens vet att det finns en skillnad kanske frågan skall vara.

Därför funkar DVD väldigt bra fortfarande . Dom flesta har ju alltid bilden utsträckt eller i fel format osv osv

Redigerat av budwhite, 02 juli 2016 - 16:24.


#56

Postad 02 juli 2016 - 16:34

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Så länge som filmerna ser lika bra ut som TV4 (i SD) så tycker nog de flesta att det är bra nog... DVD är lyx jämfört med fulstreamingen som många svenssons kör.



#57

Postad 02 juli 2016 - 16:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har full förståelse för dom som sitter nöjda med DVD och ser själv fortfarande på DVD då och då, även om jag såklart föredrar Blu-ray om en sån finns tillgänglig. Händer även att jag väljer en iTunes HD version framför Blu-ray när jag känner för det då kvalitén i mitt tycke står sig bra i jämförelse.

 

Tycker även jag det är svårt att höra någon större skillnad mellan dom högupplösta och lågupplösta ljudformaten. Mycket beroende på min relativt enkla ljudanläggning förmodligen och skulle klara mig bra med vanlig DD och DTS om jag ska vara ärlig.



#58

Postad 03 juli 2016 - 16:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Edit...


Redigerat av Mentos, 03 juli 2016 - 16:33.


#59

Postad 03 juli 2016 - 18:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag hör inte direkt någon skillnad mellan ljudformaten jag heller. Däremot så måste jag säga att Zootopia har ett förnämligt ljud. Mycket bas...mmmmm.



#60

Postad 03 juli 2016 - 18:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag hör inte direkt någon skillnad mellan ljudformaten jag heller. Däremot så måste jag säga att Zootopia har ett förnämligt ljud. Mycket bas...mmmmm.

 

Var det dts hd master ljud?  Vi har ju undrat det i disney tråden .(står ju bara vanlig dts på omslaget)....om det nu var den svenska utgåvan du såg?


Redigerat av vinncent, 03 juli 2016 - 19:00.


#61

Postad 03 juli 2016 - 19:32

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag köper nästan aldrig svensk blu-ray om det inte är snuskigt billigt. Så mycket litar jag på sverige när det gäller blu-ray..he he.

 

Utgåvan jag köpte är från Amerika (Springer och kollar ljudformatet...). Det står DTS HD master Audio 7.1 på omslaget.  



#62

Postad 06 juli 2016 - 08:43

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Håller som bäst på att sälja av filmer som jag kan tänka mig ersätta med iTunes versionen. En stor nackdel med att äga filmer digitalt via t.ex iTunes är att man inte kan sälja dom om man av nån anledning vill göra sig av med en film, men det är jag införstådd med och något man får leva med.

 

Blir intressant att se när iTunes uppgraderar kvalitén från 1080p till nästa nivå. Är väl kanske inte så troligt men vore ju trevligt om det blir som förra när man gick från 720p till 1080p att filmerna man hade i 720p gick att fås i 1080p om man så ville utan kostnad.



#63

Postad 06 juli 2016 - 10:32

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Finns det någon fördel med iTunes förutom platsbesparing? 



#64

Postad 06 juli 2016 - 11:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Finns det någon fördel med iTunes förutom platsbesparing? 

Det beror på om du menar streaming eller download.



#65

Postad 06 juli 2016 - 14:22

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Streamar i dagsläget det mesta från iTunes och för egen del är det främst platsbesparingen som tilltalar mig, men gillar även smidigheten och användarvänligheten. Visst hade jag kunnat digitalisera delar av filmsamlingen själv men är alldeles för bekväm av mig och tycker iTunes ger mig tillräckligt hög kvalitet så den lösningen funkar perfekt för mig.



#66

Postad 08 september 2016 - 11:18

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Blev lite förvånad igår när det visade sig att kommande PS4 Pro eller PS4 Slim kommer sakna optisk avläsare för Ultra HD Blu-ray. Nu är det väl ingen katastrof då Ultra HD Blu-ray försäljningsmässigt tycks sälja hyggligt bra ändå, men hade ju helt klart varit till Ultra HD Blu-ray formatets fördel om PS4 Pro/Slim klarat att spela upp formatet.



#67

Postad 08 september 2016 - 11:24

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Blev lite förvånad igår när det visade sig att kommande PS4 Pro eller PS4 Slim kommer sakna optisk avläsare för Ultra HD Blu-ray. Nu är det väl ingen katastrof då Ultra HD Blu-ray försäljningsmässigt tycks sälja hyggligt bra ändå, men hade ju helt klart varit till Ultra HD Blu-ray formatets fördel om PS4 Pro/Slim klarat att spela upp formatet.


Ja eller till Sonys nackdel! Brås på hur man ser det!;)

#68

Postad 08 september 2016 - 14:49

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Eller så kanske det i praktiken är förhållandevis få som använder sin spelkonsoll för att spela upp sina nuvarande DVD och Blu-ray filmer att det i dagsläget är en onödig kostnad att lägga till en läsare för Ultra HD Blu-ray. 



#69

Postad 05 oktober 2016 - 17:20

Unregistered3dbaf9e2
  • Unregistered3dbaf9e2
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Ni som säljer av era DVD filmer kan höra av er då jag gärna köper ett par filmer som ni kan rekommendera mig att se på hemma med eget bioljud. Söker just nu alla tre filmerna i divergent serien.

Redigerat av Unregistered3dbaf9e2, 05 oktober 2016 - 17:20.


#70

Postad 12 oktober 2016 - 15:01

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Lär dröja innan jag börjar köpa Ultra HD Blu-ray men nu börjar det så smått släppas lite intressanta saker i alla fall som t.ex Goodfellas.

 

Har annars sålt av dom flesta Blu-ray och DVD titlarna jag tänkt och ersatt dessa med iTunes version, för att på så sett frigöra lite mer plats i filmhyllorna tillförmån för lite mer exklusiva utgåvor.



#71

Postad 09 december 2016 - 17:17

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har sålt av ytterligare några DVD och Blu-ray filmer och lär bli fler utrensningar vad det lider.

 

 

Är trogen Apple och håller mig till iTunes men blir ändå lite nyfiken nu när Google Play börjat erbjuda filmer i Ultra HD. Någon som vet mer och när det kan tänkas bli tillgängligt här i Sverige?

 

https://blog.google/...on-google-play/



#72

Postad 09 december 2016 - 18:00

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Ni som säljer av era DVD filmer kan höra av er då jag gärna köper ett par filmer som ni kan rekommendera mig att se på hemma med eget bioljud. Söker just nu alla tre filmerna i divergent serien.

Jag vet inte om det är aktuellt längre men jag säljer alla mina DVD, just nu drygt 600 titlar, jag har sålt ett hundratal redan. Tyvärr har jag inte Divergent-serien, men de har du nog redan hittat :)

 

Du har PM förresten...


Redigerat av FEA, 09 december 2016 - 18:01.


#73

Postad 08 januari 2017 - 09:05

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Ser ut att gå fortsatt bra för Ultra HD Blu-ray:
 

UHD Blu-ray Discs and Players Post Strong Sales in 2016, With Nearly 2 Million Discs Sold
7 Jan, 2017
By: Stephanie Prange


LAS VEGAS — Consumers snapped up an impressive 1.8 million UHD Blu-ray discs in the United States in 2016, along with 300,000 UHD Blu-ray players, according to data cited by the Blu-ray Disc Association.

The disc-to-player attach rate was an impressive 6-to-1, noted the BDA, adding that sales have been three times as fast as the launch of Blu-ray. Studios released 110 titles on UHD Blu-ray in 2016. Another 250 are expected by the end of 2017.

UHD Blu-ray player manufacturers are expanding offerings as well, with LG Electronics and Sony touting their first players at CES (both expected to come out in the spring) and Samsung promoting its second-generation UHD Blu-ray player. Samsung last spring was the first to launch a UHD Blu-ray player.

“We anticipate consumer demand for UHD Blu-ray players to grow at more than two times in 2017.” said Joseph Stinziano, EVP of Samsung Electronics America, during a CES press conference Jan. 4.

“LG believes we are now at a tipping point for next-generation Blu-ray,” said David VanderWaal, VP of marketing for LG Electronics USA, Jan. 4 at CES.

Other manufacturers with players available or on the way include Funai, Oppo, Panasonic and Microsoft (Xbox).

By end of 2017 one in four households will have a UHD TV set, according to data cited by the BDA.

In 2017, the BDA plans more consumer outreach, including educational demos at retail in concert with partners.

http://www.homemedia...iscs-sold-39404

 
 
Får se när jag själv hoppar på det här med Ultra HD Blu-ray men som det känns idag så lär det dröja ett bra tag till.

 

Gjorde en snabb överslagsräkning över vilka format min filmsamling består av idag:

 

Blu-ray: 78%
iTunes:  18%
DVD:     4%
 

Hur ser fördelning ut för er andra?



#74

Postad 08 januari 2017 - 09:33

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Lite förvånande att det sålts så många filmer i förhållande till spelarna.

Har själv en UHD spelare men varken 4K TV eller projektor. När barnen blir större blir det nog dags att hoppa på 4K tåget ordentligt. Känns dock bra med en spelare som klarar alla format och att man börjar filmsamlandet i tid.

#75

Postad 08 januari 2017 - 12:34

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Absolut, att UHD spelarna kan spela upp DVD och Blu-ray är både bra och viktigt.

 

Intressanta siffror från England som antagligen speglar ungefär hur det ser ut i Sverige, USA och i övriga världen.

http://www.telegraph...-games-biggest/



#76

Postad 08 januari 2017 - 12:57

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Hur ser fördelning ut för er andra?

Ungefärligt räknat...

 

DVD: 63%

Blu-Ray: 27%

Laserdisc: 7%

HD-DVD: 2%

UHD-BD: 1%

 

Dock är listan inte helt hundra och om den vore det skulle jag gissa på att DVD låg runt 55% och Blu-Ray runt 35%. Sammanlagt har jag ca 1500 filmer i samlingen och satt länge med en CRT, därav är DVD vanligt fastän jag aldrig köper dem längre.



#77

Postad 08 januari 2017 - 13:10

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

DVD 69%

 

blu-ray 30,75%

 

VHS 0,25 %

 

DVD-antalet rasar i antal pga försäljning, medans blu-ray och VHS båda står still eftersom jag har blivit arbetssökande. Ja VHS har stått still rätt länge nu :)

 

772 titlar totalt.


Redigerat av FEA, 08 januari 2017 - 13:32.


#78

Postad 08 januari 2017 - 13:29

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Det var rätt stor andel DVD:er ni hade men det är ni är säkert inte ensamma om.

 

Glömde skriva det men min filmsamling innehåller ca 600 titlar.



#79

Postad 08 januari 2017 - 15:36

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Att vara ofrivilligt arbetslös under längre perioder kan vara jobbigt på många sett, har varit där själv och får hoppas att det löser sig snart.

 

Fler får gärna dela med sig, kan bli intressant att se hur det ser ut om ett halvår, ett år eller så.



#80

Postad 08 januari 2017 - 16:21

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

I mitt fall så köpte jag faktiskt mer film under tiden jag var arbetslös och studerande gentemot nu när jag har jobb. Däremot är snittpriset per film numer högre för min del.



#81

Postad 08 januari 2017 - 17:01

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Att vara ofrivilligt arbetslös under längre perioder kan vara jobbigt på många sett, har varit där själv och får hoppas att det löser sig snart.

Tack för omtanken! Ja, plötsligt gick anledningen till att jag säljer mina DVD från att ha varit nya pengar till blu-ray till att bli för pengar till allt annat :(

 

Andelen DVD sjönk sen jag skrev sist, jag har sålt ett antal under eftermiddagen... jag återrapporterar om en vecka så får vi se ;)



#82

Postad 12 januari 2017 - 10:30

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Kanske OT men när ni säljer bulk DVD. Är det Tradera som gäller då?

#83

Postad 12 januari 2017 - 10:50

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

I mitt fall så köpte jag faktiskt mer film under tiden jag var arbetslös och studerande gentemot nu när jag har jobb. Däremot är snittpriset per film numer högre för min del.

Jag måste prioritera el, hyra och mat...


Kanske OT men när ni säljer bulk DVD. Är det Tradera som gäller då?

Jag säljer mina DVD en och en, några köper även ett flertal titlar på en gång, men ingen vill köpa hela samlingen komplett. Jag säljer på Tradera.



#84

Postad 12 januari 2017 - 11:46

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Jag valde att sälja huvuddelen av min DVD samling till en mindre skivbutik som säljer och köper begagnat. Boxar och specialutgåvor sålde jag styckvis via Tradera, men går givetvis att sälja hela samlingar där också även om man kanske inte får så bra betalt.


Redigerat av Dr. Zaius, 12 januari 2017 - 11:48.


#85

Postad 12 januari 2017 - 13:57

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Tack! Ja, Tradera tycks vara bästa valet.

Inköpen nuförtiden är fortfarande endast på skiva och fördelningen på inköpen är uppskattningsvis BluRay(90%), 4K(5%) och DVD(5%).

Jag ska offra en regnig hösthelg åt att gå igenom min samling som nu ligger i massor av flyttkartonger, men det är nog runt 3000 filmer. Vissa titlar har jag i många format ;) http://www.component...?showtopic=9034

#86

Postad 12 januari 2017 - 14:28

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Tack! Ja, Tradera tycks vara bästa valet.

Inköpen nuförtiden är fortfarande endast på skiva och fördelningen på inköpen är uppskattningsvis BluRay(90%), 4K(5%) och DVD(5%).

Jag ska offra en regnig hösthelg åt att gå igenom min samling som nu ligger i massor av flyttkartonger, men det är nog runt 3000 filmer. Vissa titlar har jag i många format ;) http://www.component...?showtopic=9034

 

3 0 0 0 titlar :blink:

 

Vänta gärna tills jag sålt av mina innan du lägger upp dem på Tradera ;)

 

En lustig sak: jag säljer mina filmer här för 20 kr men intresset på Tradera är betydligt större (trots min minhembio.com-rabatt), där jag tar mer för dem (de flesta)

 

Alla kanske vill ha 4K på ett sånt här forum :)


Redigerat av FEA, 12 januari 2017 - 14:31.


#87

Postad 12 januari 2017 - 14:57

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Tack! Ja, Tradera tycks vara bästa valet.
Inköpen nuförtiden är fortfarande endast på skiva och fördelningen på inköpen är uppskattningsvis BluRay(90%), 4K(5%) och DVD(5%).
Jag ska offra en regnig hösthelg åt att gå igenom min samling som nu ligger i massor av flyttkartonger, men det är nog runt 3000 filmer. Vissa titlar har jag i många format ;) http://www.component...?showtopic=9034


Har du hunnit med att samla ihop 150 4k filmer!
Bra jobbat.

#88

Postad 12 januari 2017 - 15:59

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Nu skrev han att det gällde fördelning på inköp och inte fördelning på hela samlingen. Annars vore det rätt galet ja. :P



#89

Postad 12 januari 2017 - 16:04

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Nu skrev han att det gällde fördelning på inköp och inte fördelning på hela samlingen. Annars vore det rätt galet ja. :P

Om man läser hela inlägget så ser man ju faktiskt det ☺️

När nu tråden ändå handlar om format så har jag ett tag funderat över vilken film som finns i flest format (för hemmabruk). Hetaste kandidaten just nu är Bourne identity. (VHS, dvhs, laserdisc, dvd, hddvd, bluray samt Uhd). Har inte kollat om den finns på vcd.

Redigerat av Fisher_king, 12 januari 2017 - 16:19.


#90

Postad 12 januari 2017 - 17:21

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har själv ingen aning men kunde ju vara lite kul att få reda på.

 

Någon kanske har nån gammal Super8 film liggandes därhemma.

 

Bifogad fil  POTASuper8-films.jpg   16,05K   0 Antal nerladdningar

http://www.filmscore...mID=7&archive=0



#91

Postad 12 januari 2017 - 17:30

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

När nu tråden ändå handlar om format så har jag ett tag funderat över vilken film som finns i flest format (för hemmabruk). Hetaste kandidaten just nu är Bourne identity. (VHS, dvhs, laserdisc, dvd, hddvd, bluray samt Uhd). Har inte kollat om den finns på vcd.

Just Bourne identity lanserades ett år efter den sista laserdisken så det blir svårt. I övrigt så vet jag att First Blood finns på VHS, Betamax, Video 2000, CED, Laserdisc, VHD, VCD, DVD, D-Theater, HD-DVD, Blu-Ray och UMD.

 

Jag har faktiskt Diligensen med John Wayne på 8mm, och någon kortfilm med Buster Keaton. Inte särskilt kul format dock.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 12 januari 2017 - 17:31.


#92

Postad 12 januari 2017 - 17:43

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Om man läser hela inlägget så ser man ju faktiskt det ☺️
När nu tråden ändå handlar om format så har jag ett tag funderat över vilken film som finns i flest format (för hemmabruk). Hetaste kandidaten just nu är Bourne identity. (VHS, dvhs, laserdisc, dvd, hddvd, bluray samt Uhd). Har inte kollat om den finns på vcd.

Nja, klicka på min länk ovan så svalnar den ganska fort ;)

#93

Postad 12 januari 2017 - 17:48

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Jag hade visst 8 utgåvor av denna hemma! 😜

61C0C555-188F-4F85-B506-0B1969229060_zps

#94

Postad 12 januari 2017 - 18:03

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Det var inte dåligt, varav fyra på VHS dessutom om jag räknade rätt.

 

 

Jag har faktiskt Diligensen med John Wayne på 8mm, och någon kortfilm med Buster Keaton. Inte särskilt kul format dock.

 

Nu är det evigheter sen jag såg nån spelfilm på 8mm men är såklart bered att hålla med och går inte på långa vägar att jämföra med dagens hemvideo format.

 

Edit: Har för mig dom här 8mm filmerna var nerkortade versioner eller har jag fel?


Redigerat av Dr. Zaius, 12 januari 2017 - 19:11.


#95

Postad 16 januari 2017 - 09:08

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

 

Andelen DVD sjönk sen jag skrev sist, jag har sålt ett antal under eftermiddagen... jag återrapporterar om en vecka så får vi se ;)

 

Ytterligare 50 DVD sålda sen sist - flest i helgen. Det rullar på hyfsat bra nu...



#96

Postad 28 januari 2017 - 19:17

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Nu har blu-ray passerat DVD för min del eftersom jag har sålt av ännu fler av mina DVD :)

 

Blu-ray 50%

DVD     48%

VHS        2%



#97

Postad 28 januari 2017 - 21:09

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Då har DVD försäljningen rullat på riktigt bra får man säga.

 

Det är tur att det finns andra ställen än MHB att sälja DVD:er på för här var intresset för DVD så gott som lika med noll om jag förstod dig rätt. Nu är väl det inte så konstigt kanske men visar är ändå rätt tydligt på att verkligheten utanför MHB och liknande ställen ser rätt annorlunda ut.



#98

Postad 28 januari 2017 - 22:00

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Då har DVD försäljningen rullat på riktigt bra får man säga.

 

Det är tur att det finns andra ställen än MHB att sälja DVD:er på för här var intresset för DVD så gott som lika med noll om jag förstod dig rätt. Nu är väl det inte så konstigt kanske men visar är ändå rätt tydligt på att verkligheten utanför MHB och liknande ställen ser rätt annorlunda ut.

 

Det var några filmintresserade medlemmar här som handlade av mig :)

 

På Tradera går det betydligt bättre. Det märks nu också att julen är över och folk fått lön igen.



#99

Postad 28 januari 2017 - 22:06

FinnSmirre
  • FinnSmirre
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Nyfiken fråga....

 

Säljer ni av precis ALLT ni har på DVD bara för att gå över till bluray osv.... Jag menar, vissa DVD filmer man fått tag i finns ju inte i bluray å så och då vill man ju inte precis sälja!



#100

Postad 28 januari 2017 - 22:38

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Nyfiken fråga....

 

Säljer ni av precis ALLT ni har på DVD bara för att gå över till bluray osv.... Jag menar, vissa DVD filmer man fått tag i finns ju inte i bluray å så och då vill man ju inte precis sälja!

 

I mitt fall (jag har skrivit om det förut) handlar det om bildkvalitet. Då jag skaffade projektor och insåg skillnaden i bildkvalitet så bestämde jag mig.

 

Den stora stötestenen är precis som du nämner; att inte alla filmer finns på blu-ray. Jag har flera filmer på DVD som jag jagade i åratal för att finna, det är en del av tjusningen för mig personligen - letandet.

Att då sälja de utgåvorna tar faktiskt emot, men jag har bestämt mig: jag säljer precis alla mina DVD.

 

De som är nöjda med bildkvaliteten på DVD (och det är absolut inget fel på den egentligen) blir ju glada när de ser vad de kan köpa av mig. Win win!

 

Jag har lovat mig själv att aldrig titta på en film i Ultra HD - för då lär det vara kört igen ;)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.