Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One - Allt som du behöver veta

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 22 maj 2013 - 11:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ska bli kul att se den live sen när den kommer ut i butikerna.
Det ska bli ännu mer spännande att se hur de löser begagnatspel, eftersom det är fullt tillåtet att köpa och sälja begagnade spel enligt EU. :)


Har funderat lite under dagen på hur man kommer hantera begagnat/utlåning. Finns ju lite olika scenarion.
1. En speltillverkare kan släppa spel som bara har en engångskod. När den är förbrukad så måste man köpa en ny.
2. En speltillverkare kan släppa spel som har en kod som fungerar massor av gånger men bara på en konsoll/konto åt gången.

I scenario 1 så får man helt enkelt upp en dialogruta som informerar en om att man måste betala igen.
Rimligtvis hanterar man scenario 2 som sådant att när man installerar ett begagnat/lånat spel så avaktiveras föregående konsoll automatiskt. Det är den mest logiska och enklaste lösningen på problemet.

Så hade jag löst det iaf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 maj 2013 - 11:15.


#52

Postad 22 maj 2013 - 11:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tja, blir nog något sådant.

Stoppa in skivan, har inte din profil redan rättighet att spela spelet ombeds du att visa din kod eller köpa en ny kod.
Visar du koden kommer den förra profilen som hade koden att tappa sin rättighet att spela spelet.

Men detta måste ju innebära att koderna kommer att bli snordyra eftersom de är spelet. Jag kan köpa ett spel och sen ge det till dig utan kod. Då måste ju koden kosta motsvarande vad ett nytt spel skulle kosta efter vi båda kan spela efter det.

#53

Postad 22 maj 2013 - 11:25

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Med

Om nån porrsurfar med XO så kanske kameran registrerar bulan i brallan och lär sig vad vederbörande går igång på. Sen säger man bara XBOX horny! så kommer en lämplig snuskrulle med exempelvis stora rumpor fram. :lol:

Vad tycker ni? XO, XONE eller XBONE?

Jag röstar för XONE.

Med tanke på Hassesolo's post så vore väl XBONE® passande? :)

#54

Postad 22 maj 2013 - 11:36

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
XBONE, något för min hund kanske.

#55

Postad 22 maj 2013 - 11:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tja, blir nog något sådant.

Stoppa in skivan, har inte din profil redan rättighet att spela spelet ombeds du att visa din kod eller köpa en ny kod.
Visar du koden kommer den förra profilen som hade koden att tappa sin rättighet att spela spelet.

Men detta måste ju innebära att koderna kommer att bli snordyra eftersom de är spelet. Jag kan köpa ett spel och sen ge det till dig utan kod. Då måste ju koden kosta motsvarande vad ett nytt spel skulle kosta efter vi båda kan spela efter det.


Jepp så ser jag också det.

#56

Postad 22 maj 2013 - 12:03

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0

Vad tycker ni? XO, XONE eller XBONE?

Jag röstar för XONE.


Xone blir det tror jag :)

#57

Postad 22 maj 2013 - 12:14

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
XO hugs and kisses eller extra old i som i cognac.


Nä jag tycker nog xone eller xbone.

#58

Postad 22 maj 2013 - 12:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Stoppa in skivan, har inte din profil redan rättighet att spela spelet ombeds du att visa din kod eller köpa en ny kod.
Visar du koden kommer den förra profilen som hade koden att tappa sin rättighet att spela spelet.


När jag läser det blir jag lite paranoid och tänker att någon med en key gen skulle kunna ta min kopia av mitt spel. Kommer säkert inte att gå i praktiken kanske?

#59

Postad 22 maj 2013 - 12:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Låter som det blir samma variant som idag när man köper mjukvara, typ Windows, Photoshop eller Office. Du köper en licens för att spela ett spel på ditt konto, om det är fysiskt eller online spelar ingen roll.

Skillnaden här låter som att man ska kunna sälja sin rättighet eller byta in den.

#60

Postad 22 maj 2013 - 12:36

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Någon som har sett vad de ska göra på TV-sidan exakt?

Vad jag kan se är det mesta för det amerikansk kabel tv systemet...

#61

Postad 22 maj 2013 - 12:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

När jag läser det blir jag lite paranoid och tänker att någon med en key gen skulle kunna ta min kopia av mitt spel. Kommer säkert inte att gå i praktiken kanske?


Nja det lär inte vara en vanlig kod utan ngn form av klistermärke med symboler å grejjer som inte går att kopiera. Antar att man kommer läsa in den med kameran.
Hade den haft NFC så kunde man ju skickat med ett NFC chip i asken istället.

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 maj 2013 - 12:45.


#62

Postad 22 maj 2013 - 12:53

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0

Nja det lär inte vara en vanlig kod utan ngn form av klistermärke med symboler å grejjer som inte går att kopiera. Antar att man kommer läsa in den med kameran.
Hade den haft NFC så kunde man ju skickat med ett NFC chip i asken istället.


Fanns det inte nån Sony patent för ett antal månader sen som kopplade skivan med konsollen, genom NFC eller liknande? Själva chippen är ju rätt så billiga, och kan vara små nog att kunna finnas under nått lager på skivan.

#63

Postad 22 maj 2013 - 13:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Fast du vill nog inte att licensen ska föras över automatiskt.
Om 'fel' profil skulle råka vara laddad när du startar din XONE skulle det innebära att din riktiga profil skulle förlora rättigheten att spela spelet. Iofs skulle du få tillbaks den igen när rätt profil var laddad.

Ett scenario som de har tittat på är att du tar skivan med dig till polaren och då ska du kunna spela där om du även har din profil med dig. Då är det ju inte din polare som får licensen eftersom de specifikt sa att du var tvungen att ha din profil med dig.

#64

Postad 22 maj 2013 - 14:47

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Mindre roliga nyheter för indieutvecklare


http://www.shacknews...f-publish-games

Redigerat av ROCA, 22 maj 2013 - 14:47.


#65

Postad 22 maj 2013 - 15:07

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
http://www.eurogamer...alysis-xbox-one

In terms of the GPU hardware, hard information was difficult to come by, but one of the engineers did let slip with a significant stat - 768 operations per clock. We know that both Xbox One and PlayStation 4 are based on Radeon GCN architecture and we also know that each compute unit is capable of 64 operations per clock. So, again through a process of extrapolation from the drip-feed of hard facts, the make-up of the One's GPU is confirmed - 12 compute units each capable of 64 ops/clock gives us the 768 total revealed by Microsoft and thus, by extension, the 1.2 teraflop graphics core. So that's another tick on the Durango leaked spec that has been transposed across to the final Xbox One architecture and the proof we need that PlayStation 4's 18 CU graphics core has 50 per cent more raw power than the GPU in the new Microsoft console.



http://www.anandtech...o-playstation-4

Yesterday Microsoft finally took the covers off the new Xbox, what it hopes will last for many years to come. At a high level here’s what we’re dealing with:

- 8-core AMD Jaguar CPU
- 12 CU/768 SP AMD GCN GPU
- 8GB DDR3 system memory
- 500GB HDD
- Blu-ray drive
- 2.4/5.0GHz 802.11 a/b/g/n, multiple radios with WiFi Direct support
- 4K HDMI in/out (for cable TV passthrough)
- USB 3.0
- Available later this year


While Microsoft was light on technical details, I believe we have enough to put together some decent analysis. Let’s get to it.

Postad bild

#66

Postad 22 maj 2013 - 15:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
28 nm ja, tänkte väl det

#67

Postad 22 maj 2013 - 16:29

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Bra artikel hos www.eurogamer.net

Man har lite kluven inställning till Xbone. Tyckte den var ful men på bilden i toppen på artikeln såg den ganska bra ut. Man kanske ska skaffa en till kontoret man kan sitta och gagga med - sök dit, sök dat, ring upp, medan man jobbar - om nu skype, röststyrning och kinect fungerar bra. En billig, villig och spelbar sekreterare helt enkelt :)

#68

Postad 22 maj 2013 - 16:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Postad bild



Postad bild

Postad bild

Postad bild

http://www.videogame...s.html?sid=1698

#69

Postad 22 maj 2013 - 16:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Bra artikel hos www.eurogamer.net

Man har lite kluven inställning till Xbone. Tyckte den var ful men på bilden i toppen på artikeln såg den ganska bra ut. Man kanske ska skaffa en till kontoret man kan sitta och gagga med - sök dit, sök dat, ring upp, medan man jobbar - om nu skype, röststyrning och kinect fungerar bra. En billig, villig och spelbar sekreterare helt enkelt :)


Skype kan du ju installera på din arbetsdator med alla finesser utan gest och röststyrning helt gratis :)

#70

Postad 22 maj 2013 - 17:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hur ägandeskapet fungerar enligt Phil

http://www.eurogamer...paign=net-daily

#71

Postad 22 maj 2013 - 17:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Betalar man extra för alla tv-erbjudanden? Ser ex family guy där. Måste man betala som med netflix om man vill se på tv, eller finns det mängder streamat bra gratis?

#72

Postad 22 maj 2013 - 17:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Betalar man extra för alla tv-erbjudanden? Ser ex family guy där. Måste man betala som med netflix om man vill se på tv, eller finns det mängder streamat bra gratis?


Vad menar du? Inget är gratis på Xbox. För det första måste du betala för guld abb.

#73

Postad 22 maj 2013 - 17:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Betalar man extra för alla tv-erbjudanden? Ser ex family guy där. Måste man betala som med netflix om man vill se på tv, eller finns det mängder streamat bra gratis?

Det där syftar på LIVE TV som det står i hörnet. Dvs du måste ha en digitalbox kopplad på HDMI-in på Xbone. (Och abonnera på en kanal som sänder Family Guy om du vill se just det... :) )

#74

Postad 22 maj 2013 - 18:19

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Patetiska specs på GPUn jämfört med PS4 ju. Verkar som de satsar på att göra konsolen billigare, i slutändan vinner de väl på det för utvecklarna måste ju göra så att spelen kan köras på bägge konsolerna ändå. Är ju ingen som ser skillnad på PS3 vs 360 nu tex förutom i några få spel.

#75

Postad 22 maj 2013 - 19:07

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Jag tror att Xbox One kommer släppas samma tid som 360n, alltså runt Thanksgiving i USA.
Tror att både Dice och Activision vill ha ut BF4 och Ghost till next-gen så snabbt som bara den.
Hoppas jag har rätt :)

#76

Postad 22 maj 2013 - 19:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
ok. så jag måste BETALA för xbox gold för att kolla tv online och sen måste jag BETALA MERA för att se kanalerna. jag måste ändå ha en digitalbox?

digitalbox (köp + betala) - xbone (köp + betala) - tv (köp).

varför behöver jag en xbone?
digitalbox (köp + betala) - tv (köp).
blev ju fasligt mycket billigare...

#77

Postad 22 maj 2013 - 19:22

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Men zartok. Du måste inte koppla in den (digitalboxen). Deg kommer säkert inte ens att funka i Sverige. Det är en extra lull lull helt enkelt! Varför skall man köpa en ps4 för att kolla Facebook? Känns ju mycket billigare att göra det direkt i min smart tv!

#78

Postad 22 maj 2013 - 19:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

ok. så jag måste BETALA för xbox gold för att kolla tv online och sen måste jag BETALA MERA för att se kanalerna. jag måste ändå ha en digitalbox?

digitalbox (köp + betala) - xbone (köp + betala) - tv (köp).

varför behöver jag en xbone?
digitalbox (köp + betala) - tv (köp).
blev ju fasligt mycket billigare...


Nej inget är sagt om vad som ingår och vad som kräver Guld abb.

Så hurvidare appar som Netflix med mera kommer kunna nås med eller utan Guld abb. Vet vi inte.

För Live TV ( alltså inte play kanaler) krävs dock en extern box med hdmi.

#79

Postad 22 maj 2013 - 22:26

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Tänkte igenom gårdagens event under dagen och tänkte en hel del

Ni som spelat med mig på xbox live vet hur stort Star Wars fan jag är se bara min GT: Jedihunter226... Iaf tänkte på samarbetet med EA, det måste ju ge något exklusivt till xbox one i framtida Star Wars spel så med bara det i tankarna blir det nog att köpa nya xboxen

Men ska ej säga för mycket lär ju avgöras vid E3

#80

Postad 22 maj 2013 - 22:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Radiozo sa det :D

#81

Postad 22 maj 2013 - 22:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Patetiska specs på GPUn jämfört med PS4 ju. Verkar som de satsar på att göra konsolen billigare, i slutändan vinner de väl på det för utvecklarna måste ju göra så att spelen kan köras på bägge konsolerna ändå. Är ju ingen som ser skillnad på PS3 vs 360 nu tex förutom i några få spel.


Det är dock långt ifrån så stor skillnad mellan ps3 och 360 som det är mellan ps4 och one.
Det kommer definitivt synas skillnad mellan ps4 och one antingen genom att ps4 får högre framerate eller att det helt enkelt har mer lull-lull

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 maj 2013 - 22:43.


#82

Postad 22 maj 2013 - 22:44

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 1

Det är dock långt ifrån så stor skillnad mellan ps3 och 360 som det är mellan ps4 och one.


PS3 och 360 var väldigt olika arkitekturer också, så det gjorde det svårare att jämföra, medans PS4 och X1 båda är X86-64 på AMD Jaguar cores (med två olika AMD GPUs) så det borde göra jämförelsen den här generationen mycket enklare.

#83

Postad 22 maj 2013 - 23:38

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
Femte November verkar det bli

Postad bild

#84

Postad 23 maj 2013 - 12:53

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Tv kommer sannolikt att fungera som googleTV (inte) fungerade, dvs streaming från bef. TV-kanaler. Alternativt via någon form av IR-blasting. Genast kommer en mängd frågor upp här

* Vilka boxar i Sverige stödjer detta idag? Samt vilka merkostnader ger detta för Svensson? Ofta antingen spelar du eller ser på tv, inte ofta någon gör samma sak. Och de som har barn låter förmodligen xboxen stå i deras rum då de förmodligen är de som spelar mest. Alternativt ha xboxen i stora rummet och sen ett mindre "tv-rum" lite beroende på hur man bor. Känns som inkopplandet av en tv-box blir onödigt dyrt och krångligt, då det enda man egentligen verkar vinna är gest/röststyrningen?

* Kommer denna plattform *äntligen* att ge distributörerna en säker plattform som de vågar distribuera sina streamingtjänster på? Alltså en streamingmotsvarighet till Boxer där du för en spottstyver kan få en box + alla möjliga kanaler. Hade varit fräckt att köpa till ett tv-abonnemang till sitt live-konto och vips kunde man se streamade kanaler på xboxen som i demot. Detta förutsätter att distributörerna litar på Microsoft på samma sätt som de litar på Comhem, Boxer, CD etc, samt att erbjudandena blir så pass attraktiva att folk är villiga att satsa på det. Hittills har det ju inte varit någon större hit, Telia och viaplay har väl försökt lite men utbudet är väldigt magert och där är det ju mer en fråga om IP-tv än streaming.

* Man nämde inget om xboxens stöd som media extender, då får man förutsätta att MS officiellt har dödförklarat hela mediacenter-ekosystemet. man verkar tyvärr inte heller lärt sig något från t.ex. programguiden i WMC, denna verkar betydligt mycket sämre än den som finns i WMC.

* Som sagt, det ska bli MYCKET spännande att se hur TV-delen kommer att arta sig, det är denna jag är mest spänd på faktiskt, som den WMC-nörd jag är. Worst case är att detta inte alls kommer att finnas i Sverige, men då fattar jag inte hur "One" i namnet spelar någon roll, om det bara är en US-only produktegenskap. Då är det exakt lika dåligt som dagens xbox där man kan hyra film och se ett begränsat utbud av netflix, med en fjärrkontroll som inte är av denna värld...

Vi får se

#85

Postad 23 maj 2013 - 13:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

* Kommer denna plattform *äntligen* att ge distributörerna en säker plattform som de vågar distribuera sina streamingtjänster på? Alltså en streamingmotsvarighet till Boxer där du för en spottstyver kan få en box + alla möjliga kanaler. Hade varit fräckt att köpa till ett tv-abonnemang till sitt live-konto och vips kunde man se streamade kanaler på xboxen som i demot. Detta förutsätter att distributörerna litar på Microsoft på samma sätt som de litar på Comhem, Boxer, CD etc, samt att erbjudandena blir så pass attraktiva att folk är villiga att satsa på det. Hittills har det ju inte varit någon större hit, Telia och viaplay har väl försökt lite men utbudet är väldigt magert och där är det ju mer en fråga om IP-tv än streaming.


Windows 8 i grunden så räkna kallt med att samma typ av app-kultur kommer att utvecklas,

Så möjligheten till att utveckla appar kommer finnas där, sen kan man undra hur många som hoppar på tåget. HBO och Netflix syntes under presentationen tillsammans med Microsofts egna tjänster.

#86

Postad 23 maj 2013 - 13:24

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 1
Kanske ska tipsa moderatorerna för media extenders delen av forumet om denna? De borde nästan ha Xbox One sektionen där istället ;)

#87

Postad 23 maj 2013 - 14:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 1
Undra hur många man kommer kunna se nakna framför sina kameror utan deras vetskap :D
Exempel:

-joining party
-invite only disabled
-oooopps där satt han/hon utan kalsonger och spelade, glömde visst bort att det inte bara är en mic längre :D

#88

Postad 23 maj 2013 - 15:13

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 1

Undra hur många man kommer kunna se nakna framför sina kameror utan deras vetskap :D
Exempel:

-joining party
-invite only disabled
-oooopps där satt han/hon utan kalsonger och spelade, glömde visst bort att det inte bara är en mic längre :D


Ja det är lurigt, jag som alltid spelar naken...... ;)

#89

Postad 23 maj 2013 - 15:32

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Idag kör med med trådlösa kontroller som räcker väldigt långt mellan väggar (jag har xboxen i tvättstugan en bra bit ifrån TV:n där jag sitter). Vågar någon sig på en gissning om räckvidden och "väggpenetreringen" på signalen med dom nya kontrollerna är minst lika bra som nuvarande?

#90

Postad 23 maj 2013 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Kan inte tänka mig att de försämrar det iaf.

#91

Postad 24 maj 2013 - 21:24

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Xbox One and used games

Over the paste few days, we have been reading comments and message boards following the Xbox One announcement. There are a few questions regarding used games. I wanted to clarify and provide this official statement:


The ability to trade in and resell games is important to gamers and to Xbox. Xbox One is designed to support the trade in and resale of games. Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future.


http://majornelson.c...d-used-games-2/


Operation Storstädning (due to hurrican Harrison) fortsätter...

(Finns väl ett par (massor) som läser in massa saker och har livlig fantasi och kanske några rakt av ljuger ;) )


PH kanske fortfarande jobbar för sony och hade som uppdrag att sabotera lanseringen av xbox? :P


#92

Postad 24 maj 2013 - 21:37

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Han sa ju... absolut inget! haha, deras damage control gör ju bara situationen värre.

Allvarligt väntar dom på att se vad Sony gör först innan dom spikar sina policies?

Redigerat av Paganmoon, 24 maj 2013 - 21:37.


#93

Postad 24 maj 2013 - 21:38

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Harrison visade ju sig rätt tidigt vara helt fel ute i sina påståenden så jag förstår inte varför de fortsätter hävda honom som källa.
Som vanligt med stora företag; ledningen får bara urvattnade powerpoints i femte led. Problemet är när de blir intervjuade med den informationen. Hur ofta som helst man slår sig för huvudet när man hör vad de kläcker ur sig.

#94

Postad 24 maj 2013 - 21:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Kan vara en katt råtta lek ifrån bägge läger. Vem vet vad som händer bakom stängda dörrar

#95

Postad 24 maj 2013 - 22:30

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Ju mer de uttalar sig ju mer förvärrar de tydligen situationen, folk verkar inte anse att det var ett svar på deras frågor. De gör nog bäst i att inte säga något alls, EA lyckades ganska bra med den strategin tydligen (tänker på hur de hanterade hela SimCity lanseringen som också fick mycket kritik)

#96

Postad 24 maj 2013 - 22:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Sony behöver ju bara luta sig tilbaka och njuta av ms katatroflansering. Kasta en bild då och då, det håller intresset uppe. E3 kommer bli hett i år. Jag tror inte att man kan skilja konsolerna åt på spelprestanda på e3 iaf.

#97

Postad 25 maj 2013 - 10:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Tänkte igenom gårdagens event under dagen och tänkte en hel del

Ni som spelat med mig på xbox live vet hur stort Star Wars fan jag är se bara min GT: Jedihunter226... Iaf tänkte på samarbetet med EA, det måste ju ge något exklusivt till xbox one i framtida Star Wars spel så med bara det i tankarna blir det nog att köpa nya xboxen

Men ska ej säga för mycket lär ju avgöras vid E3


De har inget speciellt samarbete med EA, content deals dyker upp hela tiden där plattform X får tillgång till DLC ett par månader tidigare, men inte en snöbolls chans i ****t att EA tänker göra exklusiva spel för xbone eller ps4, såvida inte Sony eller MS vill betala EA för den förlorade inkomsten.

Redigerat av simulacra, 25 maj 2013 - 10:19.


#98

Postad 25 maj 2013 - 10:38

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Det känns dock som de båda konsolerna lagt fokus på olika saker:

Microsoft X-box One: verkar prioritera röststyrning, underhållning kopplat till tv/musik och streaming.

PS4: verkar expandera sina tjänster som syftar till online gaming? Deras share button, möjligheten att hoppa in i kompisens spel för att erbjuda stöd osv under pågående spel osv. Men sedan har jag mest sett demos på "The Unreal 4-Engine" som verkar helt brutal.

Undrar om det kommer fler spel för hifi-nördarna (DTS HD)?

Redigerat av Glidtassen, 25 maj 2013 - 10:47.


#99

Postad 25 maj 2013 - 11:06

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
gametrailers.com/full-episodes/780hi7/invisible-walls-episode-255--hot--n-cold-with-xbox-one

Redigerat av Jack of all trades, 25 maj 2013 - 11:07.


#100

Postad 25 maj 2013 - 11:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

De har inget speciellt samarbete med EA, content deals dyker upp hela tiden där plattform X får tillgång till DLC ett par månader tidigare, men inte en snöbolls chans i ****t att EA tänker göra exklusiva spel för xbone eller ps4, såvida inte Sony eller MS vill betala EA för den förlorade inkomsten.


Hade inte förvånat mig om Respawn Entertainments nästa FPS var konsollexklusiv på något sätt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.