Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PUBG @ Xbox One 12/12

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
PlayerUnknown's Battlegrounds (PC) (PC-spel) 3 7 (8) Inga priser
PlayerUnknown's Battlegrounds (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 6 7,67 (2) 22:-

#1

Postad 31 oktober 2017 - 21:26

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

kommer till Preview programmet  12/12 . 

 

https://news.xbox.co...oto_lrn_10.31.4

 

Går att för boka redan nu till 29,99 dollar. 

 

https://www.xbox.com...s-battlegrounds

 



#2

Postad 31 oktober 2017 - 22:06

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Nu snackar vi 😍

#3

Postad 01 november 2017 - 05:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Lite senare än jag hade önskat men äntligen har man ett datum iaf.

#4

Postad 01 november 2017 - 07:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Sjukt kul spel... lirar det på PC, helst ska man köra duo eller squad och röstchatt! :) 



#5

Postad 01 november 2017 - 08:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1
Misstänker att man kommer ha kraftigt sämre förutsättningar mot de som har spelat tidigare. Ska bli riktigt kul att sätta tänderna i detta iaf.

#6

Postad 01 november 2017 - 21:44

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Enda jag längtar efter i spelväg då jag inte sitter på någon bra spel PC ser grymt kul ut. Brukar följa en del streamar på twitch där dom spelar.



#7

Postad 10 november 2017 - 08:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
12/12 kan inte komma snart nog!

Är ordentligt pepp på detta nu. Tycker dock det är lite synd att dom i första hand verkar satsat på 4K och HDR till X. Får känslan av att dom kunde sparat på krutet och försökt pumpa ut 60 fps istället. Har dock aldrig spelat PUGB så 30 kanske funkar bra. Sen finns ju ändå hopp om högre framrate iom att spelet bara är en early access.
1080/60 till X och dynamisk upplösning/60 till vanliga One hade väl varit trevligt kanske.

#8

Postad 10 november 2017 - 10:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
30 fps i en PVP shooter är inte OK. Det hade varit 100 ggr bättre att nerfa grafiken och köra 60 fps. Nä det blir inger konsolspelande av detta för min del (om den ens kommer till PS4). Det får bli PC.

#9

Postad 10 november 2017 - 10:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ja detta spelet "kräver" ju extrem draw-distance så hoppas dom satsar på sådana saker. menar 4k är ju whatever... det hjälper ju inte mig att få några kills, så som att jag ser en fiende komma långt ifrån eller inte.

 

Och hoppas dom har FPS servers, för 3:e person är inget för mig känner jag. Testat Fortnite lite och det är ju nja.


Redigerat av SKIBBE, 10 november 2017 - 10:26.


#10

Postad 10 november 2017 - 10:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De flesta streamers kör ju förstaperson så jag trodde det dominerade nu. Vi får se.
Väldigt kul spel att både spela och titta på när andra spelar.

#11

Postad 10 november 2017 - 10:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

30 fps i en PVP shooter är inte OK. Det hade varit 100 ggr bättre att nerfa grafiken och köra 60 fps. Nä det blir inger konsolspelande av detta för min del (om den ens kommer till PS4). Det får bli PC.


Nu kanske just spel som PUGB inte blir helt värdelöst i 30 fps, det är ju inte direkt COD eller BF men visst det återstår att se. Om Player Unknown får tillräckligt med skit och folk klagar så kommer dom väl bli tvungna att optimera bättre.

Som sagt 4K och HDR känns lite felprioriterat först och främst. One X borde ju lätt kunna köra 1080/60 kan man tycka.

#12

Postad 10 november 2017 - 10:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hur kommer man åt "early access" och kan pre-ordra? går inte söka fram på xbox.com vad jag lyckades med iaf.

 

Jaha, funkar bara på länken i första OP  :P

 

Canada verkar ha billigast pris iaf, men aldrig shoppat i den valutan.


Redigerat av SKIBBE, 10 november 2017 - 10:56.


#13

Postad 10 november 2017 - 12:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

4k är ju whatever... det hjälper ju inte mig att få några kills, så som att jag ser en fiende komma långt ifrån eller inte.

 

Du tror inte högre upplösning gör att du ser saker på långt avstånd tydligare?



#14

Postad 10 november 2017 - 13:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Du tror inte högre upplösning gör att du ser saker på långt avstånd tydligare?


Inte på min 1080p skärm... 😉

Sen så finns det väl mindre kraft över för ögongodis i 4k läget, eller drar 60fps mer i 1080p?

#15

Postad 10 november 2017 - 13:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Inte på min 1080p skärm...

 

Ja nänä. Men tänk på alla med 4K-skärm som har en fördel mot dig  ;) . Medan om man ökar drawdistance så gäller samma för alla, det hjälper dig att få kills lika mycket som andra. Nu kommer du fundera på det varje gång du blir skjuten, hade han 4KTV? Måste jag också köpa? Fan!



#16

Postad 24 november 2017 - 22:44

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Tips finns att förbok på CDKEYS för 216 sek. 

 

https://www.cdkeys.c...rounds-xbox-one

 

Kod CDKEYSBLACK10



#17

Postad 24 november 2017 - 23:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Tips finns att förbok på CDKEYS för 216 sek.

https://www.cdkeys.c...rounds-xbox-one

Kod CDKEYSBLACK10


Hur funkar det att köpa via en sån sida? Får man koden mailad tills den 12/12?

#18

Postad 24 november 2017 - 23:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hmms, kostar ju 30 USD ca 250kr via store när man väl kan köpa det digitalt, inte så stor skillnad. Känns mest safe 😋

#19

Postad 25 november 2017 - 00:08

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Annars finns det att förbeställa på cdon för 299:-

http://cdon.se/spel/...rounds-42108935 



#20

Postad 25 november 2017 - 01:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Det är väl på skiva? Det vill man ju inte ha.

#21

Postad 25 november 2017 - 09:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Hmms, kostar ju 30 USD ca 250kr via store när man väl kan köpa det digitalt, inte så stor skillnad. Känns mest safe 😋


Chansade iaf och köpte på cdkeys. Har ju svenska marketplace och då är det ju närmare 85:- billigare iaf.

#22

Postad 25 november 2017 - 09:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Verkar f.ö som om man får koden via en länk där på release eller strax innan. Cdkeys alltså.

#23

Postad 29 november 2017 - 20:44

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Verkar f.ö som om man får koden via en länk där på release eller strax innan. Cdkeys alltså.

 
Stämmer dagen innan eller på release får man mail , vart tom lite billigare när man körde paypal som betalmetod 206 sek. 
 
Kontroller schemat verkar bli enligt nedan. 
 

pebuaae.jpg

 



#24

Postad 29 november 2017 - 20:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Såg väl ok ut, undrar om det blir lika dåligt pick Up system som Fortnite där allt ligger i en hög och man vill plocka det snabbt och får upp fel saker.

Tur man kan mappa knapparna som man vill på xboxen via appen.

Blir nog att få till LB/RB så man kan byta vapen snabbt som verkar vara viktigt enligt hur man spelar på pc iaf.

Måste ju ha en snabb knapp för bandage/medkit?

Ju mer jag tittar på den så måste dom implementera ett "hjul" så att man håller inne t.ex x för att komma åt saker snabbt.

Btw man vill väl kunna ha hold på 1st person aim?

Redigerat av SKIBBE, 29 november 2017 - 20:54.


#25

Postad 29 november 2017 - 21:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

fasen, måste jag köpa mig ett xbox nu. detta ser helkul ut. sen vill jag ha Forza 7 också. 

hade det funnits ett nytt left4dead också så hade jag köpt en konsol idag :)

 

någon som har info om detta spel kommer släppas till playstation?



#26

Postad 29 november 2017 - 21:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

fasen, måste jag köpa mig ett xbox nu. detta ser helkul ut. sen vill jag ha Forza 7 också.
hade det funnits ett nytt left4dead också så hade jag köpt en konsol idag :)

någon som har info om detta spel kommer släppas till playstation?


Enda jag vet är att MS har pumpat in pengar/mankraft att få detta exclusivt, frågan är om det bara är pre-release eller för evigt.

#27

Postad 29 november 2017 - 22:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Såg väl ok ut, undrar om det blir lika dåligt pick Up system som Fortnite där allt ligger i en hög och man vill plocka det snabbt och får upp fel saker.

Tur man kan mappa knapparna som man vill på xboxen via appen.

Blir nog att få till LB/RB så man kan byta vapen snabbt som verkar vara viktigt enligt hur man spelar på pc iaf.

Måste ju ha en snabb knapp för bandage/medkit?

Ju mer jag tittar på den så måste dom implementera ett "hjul" så att man håller inne t.ex x för att komma åt saker snabbt.

Btw man vill väl kunna ha hold på 1st person aim?

Ja det är nog lootingen jag är mest orolig för eftersom man vill att det ska gå snabbt. Speciellt då man lootar någons ryggsäck med massor av olika saker.
Tillägg: det blir väl inte som Fortnite där saker ”sprutar” ur en om man dör. Här lootar man väl en låda typ?
Spelade väldigt lite Fortnite då jag tyckte byggandet förstörde hela gameplayen.

Ja det där med 3:rd person och 1:st person aim känns ju lite märkligt men man kanske vänjer sig.

Men ja, ett hjul med bandage/pain killers/first aid/boosters skulle nog vara bra på konsol.

Redigerat av La Cucaracha, 29 november 2017 - 22:32.


#28

Postad 30 november 2017 - 07:50

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Jag som spelar detta väldigt mycket på PC hoppas för xbox spelarnas skull att de har gjort om interfacet helt. Men jag antar att det är dit MS pengar har gått :) Hela lootsystemet är helt klart byggt för mus och det viktiga är typ att kunna loota riktigt snabbt. Fast iofs så går det ju långsammare för alla spelare på konsol så det blir väl jämt skägg oavsett. Ska bli kul att testa ändå och se vilken skillnad i gameplay det blir.



#29

Postad 30 november 2017 - 08:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag som spelar detta väldigt mycket på PC hoppas för xbox spelarnas skull att de har gjort om interfacet helt. Men jag antar att det är dit MS pengar har gått :) Hela lootsystemet är helt klart byggt för mus och det viktiga är typ att kunna loota riktigt snabbt. Fast iofs så går det ju långsammare för alla spelare på konsol så det blir väl jämt skägg oavsett. Ska bli kul att testa ändå och se vilken skillnad i gameplay det blir.


Om inte annat så är det ju fortfarande en early access så feedback från Xbox-spelarna kanske kan utveckla spelet positivt. Jag skulle ju gärna sett valmöjligheten att köra dynamisk upplösning med 60fps då det rimligtvis borde funka även på vanliga One. 4K HDR måste ju sno en hel del kraft antar jag?

#30

Postad 30 november 2017 - 09:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Ja...sjukt smidigt när man lootar med TAB knappen på PC, och drar snabbt till tex vapnena, grips, sikten mm, och snabbt ser vad man behöver kasta, undrar hur det blir med HK...  https://www.youtube....h?v=Jet3jbFaSHQ

Men å andra sidan är det ju likadant för alla... men mer... omständigt..? 

Detta skulle verkligen ha stöd för mus/tangbord på konsolerna! Dock skulle man bara kunna möta dom med med mus/tanbord isf... och dom med HK möter folk med HK :)

Sjukt roligt spel är detta iaf... och som jag skrivit innan, sitta i teamspak, eller vilken röstchatt som helst, och spela 4st i squad är sjukt kul när man samarbetar! Helst när det är typ 3 squads kvar i slutet, då ökar pulsen och adrenalinet pumpar alltså!  :ph34r:  :D  :lol:

Edit: Spelat en del på testservrar när dom varit uppe... mycket bättre flyt i spelet, och vaulting! Att kunna hoppa/klättra över murar, staket etc är en befrielse! Just nu är det helt handikappat att ta sig över/hoppa över såna småhinder, det är väl det jag ser fram emot mest vid skarp release! :) 


Redigerat av Garrett, 30 november 2017 - 10:03.


#31

Postad 30 november 2017 - 11:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Ja på just looting-aspekten så kommer nog det bli en annan typ av gameplay jämfört med PC. Gissningsvis kommer man få många kills och deaths just i samband med looting i början innan folk hittat system som fungerar bättre.

Btw finns det någon tutorial i spelet så man kan lära sig basics? I Fortnite’s variant låg man ju ljusår efter folk som förstod hur byggsystemet fungerade m.m.

#32

Postad 30 november 2017 - 21:37

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 2

Brendan Greene hintar om att det blir 60 FPS på One X de är fina nyheter :)  Då investerar jag i en X  :D

 

Definitely on Xbox One X, 60FPS. On Xbox One, we’re not sure. We may have to limit it at 30FPS, maybe, but the last time I saw it, it was running at about 30 to 40. We’re still constantly improving it so, you know, the aim is to get to 60. That’s why we’re doing Game Preview, because I think the great thing about console is it’s a locked hardware system, so we can do really specific tweaks that tune it for those systems.

 



#33

Postad 30 november 2017 - 22:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Minns att det var väldigt mycket snack innan och när PS4 Pro kom och när Project Scorpio var på tal att det inte kunde köras spel i 30 fps på ena och 60 fps på den uppgraderade. Har detta ändrats?

F.ö hade ju 60 fps varit fantastiskt trevligt på One X och det är exakt av denna anledningen jag hoppades att One X skulle vara värt investeringen :)

#34

Postad 30 november 2017 - 23:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Minns att det var väldigt mycket snack innan och när PS4 Pro kom och när Project Scorpio var på tal att det inte kunde köras spel i 30 fps på ena och 60 fps på den uppgraderade. Har detta ändrats?

 

Ja du menar online för att det inte ska bli nån fördel? Vill minnas att det stod något sånt i Sonys riktlinjer som läcktes, men det lär väl inte vara så i verkligheten.



#35

Postad 01 december 2017 - 06:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Ja du menar online för att det inte ska bli nån fördel? Vill minnas att det stod något sånt i Sonys riktlinjer som läcktes, men det lär väl inte vara så i verkligheten.


Ja det var precis det jag tänkte på. Var väl en del snack om Battlefield 1 osv. Trodde faktiskt det var något som gällde helt säkert.
Sen läste jag för inte allt för länge sen nån kommentar (inte här) där personen i fråga hävdade att det inte gick att spela på samma server eller hur hen nu ville få det till där några körde i 30 fps och några i 60 fps. Var nog Destiny som det pratades om.

#36

Postad 01 december 2017 - 08:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Det verkar ju svårt att få 60fps på PC? Många som kör lägre grafik för att åstadkomma stabila 60 fps vad jag sett.

Är det verkligen något som dom kan med att släppa, dvs ful grafik med fördel fps,brukar ju alltid vara tvärt om.

#37

Postad 01 december 2017 - 09:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det verkar ju svårt att få 60fps på PC? Många som kör lägre grafik för att åstadkomma stabila 60 fps vad jag sett.

Är det verkligen något som dom kan med att släppa, dvs ful grafik med fördel fps,brukar ju alltid vara tvärt om.


Är det? Har två polare som kör på PC och en sa 120+ och den andra runt 100.

#38

Postad 01 december 2017 - 09:23

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Kör allt på very low på PC, förutom texture på medium, och view distance på medium... och config till engine.ini. Ligger mellan 60-130fps... dyker net till 50 som värst i städer om det droppar många, och händer mycket där. Men på testsevrarna ligger jag på 20-30 fps extra hela tiden, utan meckat i engine.ini, så det bådar gott tills släpp! :)

Men sen stänger jag alltid av AA etc, för mindre inputlag, och drar ner allt onödigt "lövrunk" i MP spel... ser hellre och dödar fiender än och kollar på blommor i såna här spel... hehe :P

 

Mina specc: Geforce GTX1060 6gb, Intel Core [email protected] GHz<-- uppe i ca 4.0ghz i spel, och 16gig ram (w10)


Redigerat av Garrett, 01 december 2017 - 09:28.


#39

Postad 01 december 2017 - 10:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Det verkar ju svårt att få 60fps på PC? Många som kör lägre grafik för att åstadkomma stabila 60 fps vad jag sett.

Är det verkligen något som dom kan med att släppa, dvs ful grafik med fördel fps,brukar ju alltid vara tvärt om.


Jag kör det i 4K, högsta på allt utom skuggor och AA. Ligger på 60 för det mesta.

Redigerat av Ageve, 01 december 2017 - 10:17.


#40

Postad 01 december 2017 - 10:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Haha fick just reda på att Mr 120+ fps hade lagt en ansenlig summa på sin dator :D

#41

Postad 01 december 2017 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

30 FPS på alla Xbox One-enheter.

 

https://www.resetera...e-devices.9070/



#42

Postad 01 december 2017 - 17:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Fan vad najs... Värt med snabb konsol lixom

#43

Postad 01 december 2017 - 18:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

30 FPS på alla Xbox One-enheter.

https://www.resetera...e-devices.9070/


Ok, det var ju otroligt märkligt att typ dagen innan säga 60 fps på One X och nästa säga 30 fps gäller för samtliga.

Nu var ju jag iofs inställd på 30 fps från början men detta var ju helt klart en besvikelse. Ser att mänga i tråden hävdar att det vore orättvist med 60 vs 30 men va fan?

#44

Postad 01 december 2017 - 19:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ok, det var ju otroligt märkligt att typ dagen innan säga 60 fps på One X och nästa säga 30 fps gäller för samtliga.

 

Det ser ju ut som att det inte har med konsolens prestanda att göra, utan om att hålla paritet. En utvecklare av spelet säger inte "Definitivt 60 FPS på X" några veckor före lansering om han inte vet att den klarar det.



#45

Postad 01 december 2017 - 21:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det ser ju ut som att det inte har med konsolens prestanda att göra, utan om att hålla paritet. En utvecklare av spelet säger inte "Definitivt 60 FPS på X" några veckor före lansering om han inte vet att den klarar det.


Dvs One X får inte dra fördel vs vanliga One mer än grafiskt då om jag förstår saken rätt? Precis som det befarades innan releasen av X. Suck på det...

#46

Postad 01 december 2017 - 21:25

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Dvs One X får inte dra fördel vs vanliga One mer än grafiskt då om jag förstår saken rätt? Precis som det befarades innan releasen av X. Suck på det...

 

Man kan få mer fördel av högre texturer med, inte bara fps...  men tycker om man köper en extra stark icke nextgen, så vill man ju ha det där goa flytet... är en jäkla skillnad i känslan mellan 30fps och 60fps... samma (nästan) är det från 60 till 120...

Frågan är hur känslan är med X och en nvidia gsync skärm och tex detta spel... hade varit intressant och testa... 



#47

Postad 01 december 2017 - 21:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Dvs One X får inte dra fördel vs vanliga One mer än grafiskt då om jag förstår saken rätt? Precis som det befarades innan releasen av X. Suck på det...

 

Jag spekulerar bara om just detta fallet, men varför skulle han annars säga att det definitivt kommer att köras i 60 på X dagen innan? Senast han såg Xbox One-versionen så kördes den i 30-40 och de ville till och med få upp den i 60. Ja, konstigt är det.

 

Det kanske finns andra multiplayerspel där det körs i 60 på X och 30 på One. Har inte koll på det.



#48

Postad 01 december 2017 - 21:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Man kan få mer fördel av högre texturer med, inte bara fps... men tycker om man köper en extra stark icke nextgen, så vill man ju ha det där goa flytet... är en jäkla skillnad i känslan mellan 30fps och 60fps... samma (nästan) är det från 60 till 120...
Frågan är hur känslan är med X och en nvidia gsync skärm och tex detta spel... hade varit intressant och testa...

En g-sync skärm gör inget... Då det är AMD Free sync som xboxen stödjer 😉

Nej finns inga mp spel som har 30/60

Fortnite hade "uncapped framerate" ett tag, men det försvann i senaste updaten, och det var väl tänkt för innan X släpptes.

Redigerat av SKIBBE, 01 december 2017 - 21:50.


#49

Postad 01 december 2017 - 22:02

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Inte 60 FPS på X  <_<  Behövde ha någon bra orsak att uppdatera till en X sitter på S som är 3 månader gammal och även en Launch PS4 PRO. 



#50

Postad 02 december 2017 - 10:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Man kan få mer fördel av högre texturer med, inte bara fps... men tycker om man köper en extra stark icke nextgen, så vill man ju ha det där goa flytet... är en jäkla skillnad i känslan mellan 30fps och 60fps... samma (nästan) är det från 60 till 120...


Jo kan absolut tänka mig man tjänar på skarpare bild men jag vet inte ens om X-patchen släpps vid release? Antar inte det. Men man får väl automatiskt vissa förbättringar med X om jag inte minns fel?

Ja, det är ganska brutal skillnad iaf på ett first person shooter 30 vs 60. Minns när jag spelade Titanfall och sen testade Destiny-betan...det kändes som man hade klister under dojorna.

Jag spekulerar bara om just detta fallet, men varför skulle han annars säga att det definitivt kommer att köras i 60 på X dagen innan? Senast han såg Xbox One-versionen så kördes den i 30-40 och de ville till och med få upp den i 60. Ja, konstigt är det.

Det kanske finns andra multiplayerspel där det körs i 60 på X och 30 på One. Har inte koll på det.


Det låter väl troligt. Jag kan givetvis köpa att man som vanlig One-ägare skulle bli besviken på att behöva spela mot X-folk om det innebär både sämre flyt och upplösning, det gynnar väl inte communityn alls. Gissningsvis vill nog inte folk spela i typ 480p för att få 60 fps :D
Man får väl hoppas att överlag X ger stabilt flyt och fin grafik då...min förhoppning var ju inte att betala 5000:- för en konsol som bara ger fördelar på singleplayerspel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.