Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Photoshop

115 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 21 februari 2010 - 16:15

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Fantastisk video :(

#102

Postad 15 mars 2010 - 23:47

Unregistereda94980a5
  • Unregistereda94980a5
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
vad tycker folk om rawker för raw konvertering och sen picasa för editering? stödjer picasa raw formatet? rawker tycker jag verkar vara bra om man vill göra ytters små justeringar som skärpa, färg osv.

#103

Postad 18 mars 2010 - 14:29

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

bilden i standard storlek på datorn har iallafall vit snö, men det kan ju hända att förminskningen som jag postade (600 x 400) lurar ögonen eller så är det jag som har en dålig skärm :)

Kan bara vara min skärm, sitter inte vid redigeringsskärmen. :D

#104

Postad 25 mars 2010 - 13:56

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
En fråga: Har ni sett den här?
"This Will Blow You Away. Sneak Peek at The New Photoshop."
http://thenextweb.co...ak-photoshop-5/

I kommande Photoshop CS5 så tillkommer en magisk Content-aware fill funktion. Ta en titt på videon och se hur enkelt skräp, lens flares och träd trollas bort från ett landskap. En väg ersätts med ökenvegetation och ett panorama med ojämna kanter fylls ut till bredden.
Jag har använt klon-verktyget för att göra liknande saker, men jämförelsen känns nu närmast löjeväckande...

#105

Postad 25 mars 2010 - 14:02

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Grymt

#106

Postad 25 mars 2010 - 14:33

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

En fråga: Har ni sett den här?
"This Will Blow You Away. Sneak Peek at The New Photoshop."
http://thenextweb.co...ak-photoshop-5/

I kommande Photoshop CS5 så tillkommer en magisk Content-aware fill funktion. Ta en titt på videon och se hur enkelt skräp, lens flares och träd trollas bort från ett landskap. En väg ersätts med ökenvegetation och ett panorama med ojämna kanter fylls ut till bredden.
Jag har använt klon-verktyget för att göra liknande saker, men jämförelsen känns nu närmast löjeväckande...


Känns väldigt schysst! Men det åter står och se! Tror man får finputsa efter de verktyget ändå :)

#107

Postad 27 mars 2010 - 13:16

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Nu är jag less! Ni måste hjälpa mig. Ibland så låser sig rullgardinen för "Höjd/breddförhållande" när jag ska croppa, och jag kommer då inte åt det mått jag ska använda eller om jag ska ha "behåll samma höjd/bredd". Extremt störande. Varför blir det så?

Jag har elements....

Redigerat av Mikael_R, 27 mars 2010 - 13:17.


#108

Postad 27 mars 2010 - 20:59

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Nu är jag less! Ni måste hjälpa mig. Ibland så låser sig rullgardinen för "Höjd/breddförhållande" när jag ska croppa, och jag kommer då inte åt det mått jag ska använda eller om jag ska ha "behåll samma höjd/bredd". Extremt störande. Varför blir det så?

Jag har elements....

är det i den rad som syns överst i bilden med en gardin och sedan rutor för bredd o höjd? Har aldrig haft något konstigt med detta? Kan du ange bredd/höjd i dessa rutor? och kan du ändra i Bild > Ändra storlek > Bildstorlek?

#109

Postad 29 mars 2010 - 21:20

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

  • 2 487 inlägg
  • 0
Det här var bland det coolaste jag sett på länge! Man kan ju tycka vad man vill om själva användandet av den här funktionen men det är ju helt makalöst vad bra den ser ut att fungera om man jämför vad som finns idag. Skulle hjälpa mig med en massa sådant småpill som jag aldrig orkar :)
länk

#110

Postad 30 mars 2010 - 09:18

Unregistereddc087bf6
  • Unregistereddc087bf6
  • Veteran

  • 1 710 inlägg
  • 0

Det här var bland det coolaste jag sett på länge! Man kan ju tycka vad man vill om själva användandet av den här funktionen men det är ju helt makalöst vad bra den ser ut att fungera om man jämför vad som finns idag. Skulle hjälpa mig med en massa sådant småpill som jag aldrig orkar ;)
länk


Helt klart intressant funktion dock att manipulera bilder så pass mycket känns lite fel... Men underlättar väldigt mycket :)

#111

Postad 30 mars 2010 - 11:40

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Det här var bland det coolaste jag sett på länge! Man kan ju tycka vad man vill om själva användandet av den här funktionen men det är ju helt makalöst vad bra den ser ut att fungera om man jämför vad som finns idag. Skulle hjälpa mig med en massa sådant småpill som jag aldrig orkar :)
länk

Riktigt fränt! Helt klart användbart. Hoppas det kommer i nästa Elements då, för oss fattiga :)

är det i den rad som syns överst i bilden med en gardin och sedan rutor för bredd o höjd? Har aldrig haft något konstigt med detta? Kan du ange bredd/höjd i dessa rutor? och kan du ändra i Bild > Ändra storlek > Bildstorlek?

Ja det är rullgardinen som finns uppe under menyerna, när man valt crop verktyget då.

Problemet löste sig! Hittade lösningen på nåt Elements forum. Det är en bug.

#112

Postad 30 mars 2010 - 13:03

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0

(...)
Ja det är rullgardinen som finns uppe under menyerna, när man valt crop verktyget då.

Problemet löste sig! Hittade lösningen på nåt Elements forum. Det är en bug.

Vad var lösningen?
Vi har Elements v8 hemma.

#113

Postad 30 mars 2010 - 15:19

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

  • 2 487 inlägg
  • 0

Helt klart intressant funktion dock att manipulera bilder så pass mycket känns lite fel... Men underlättar väldigt mycket :)

Håller med dig om det. Men att slippa klona smådetaljer som i vissa fall kan vara väldigt trixiga känns ju kanonbra. Att redigera bort större saker som vägen känns ju väldigt fel tycker jag men att de lyckats göra en funktion som verkar fungera så bra är helt galet tycker jag.

Redigerat av GroKKen, 30 mars 2010 - 15:19.


#114

Postad 30 mars 2010 - 15:54

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

Vad var lösningen?
Vi har Elements v8 hemma.


Redigera -> Förinställningshanteraren, tryck sen bara "Klart" i den ruta som kommer fram.

Då låses rullgardinen med "crop inställningarna" up. Problemet kan komma tillbaks vid redigering av raw bilder när man går från Acr och in till Elements med bilderna. Man får då göra lika igen bara.....

#115

Postad 31 mars 2010 - 08:53

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0

Redigera -> Förinställningshanteraren, tryck sen bara "Klart" i den ruta som kommer fram.

Då låses rullgardinen med "crop inställningarna" up. Problemet kan komma tillbaks vid redigering av raw bilder när man går från Acr och in till Elements med bilderna. Man får då göra lika igen bara.....

Tack Mikael.

#116

Postad 31 mars 2010 - 18:59

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Ojojoj CS5. Shit och haha och allt på en gång. Vet knappt hur jag ska reagera. Snart behövs ingen kamera. Bara mata in lite värden och PS fixar bilden åt dig "Söt flicka"+"kompis"+"rygg"+"tunga", progress bar tick tick tick, och vips har jag en bild på en snygging som slickar rent en polares rygg på hår. :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.