Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

är det någon som har handlat av etronicz.com

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 april 2003 - 23:57

Unregistered26718441
  • Unregistered26718441
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
undrar bara om någon har erfarenhet vid något köp
om dom håller vad dom lovar
mvh micke[8D]

#2

Postad 10 april 2003 - 01:08

Unregistered607844af
  • Unregistered607844af
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
6. Garanti

Alla produkter som Etronicz säljer har 1 års Garanti.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans, med andra ord,,fabriksfel. Om Kunden orsakat skadan själv så gäller inte garantin.
[Till toppen]

7. Konsumentköplagen
[Till toppen]

8. Öppet köp
Etronicz erbjuder Dig 14 dagars öppet köp från den dagen då Du tagit emot varan. Retur skall ske i original emballage och återlämnas komplett och i oskadat orginalskick, samt att varan ej är "synligt använd".

Om varan skickas tillbaka med obruten förpackning eller liknande, så debiters kunden för postkostnaderna och varan skickas tillbaka.
Saknas bruksanvisning eller fjärrkontroll debiteras 500:-.

Vid retur står kunden för fraktkostnaden. Etronicz löser inte ut returvaror mot postförskott.
Vid outlöst order debiteras en avgift på 350:-

Ångerrätten är en lagstadgad rättighet och gäller i enlighet med Distanshandelslagen. Ångerrätten gäller i 14 dagar från och med den dagen Du mottagit varan. Alltså måste du skicka tillbaka varan inom 14 dagar efter det att Du mottagit varan.
[Till toppen]


Hehe vet inte riktigt vad det är du syftar på...

#3

Postad 10 april 2003 - 11:26

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Några saker förbryllar mig.

För det första, om de nu är en ny butik på nätet. hur kan
de då skriva såhär?

"Företaget är välkänt för den goda servicen, de ständigt pressade priserna och kunskapen. Vi försöker ständigt hålla våra priser under våra konkurrenters för att du ska tjäna på att handla ifrån oss. Detta i kombination med en servicevänlig personal har gjort oss till det företaget vi nu är. "

Själv har jag aldrig någonsin hört talas företaget innan och jag har hängt med i branchen i flera år!

Det andra som kraftigt gör mig osäker på hela den här
butiken är:
Att det på sidan inte finns någon information om var i landet de befinner sig. D.v.s. ingen adress info och inget telefon nummer. Söker man på gula sidorna, eller försöker hitta företagsinformation, så hittar man heller ingen information. Mycket suspekt tycker jag!

Men, vid lite efterforskning via publika sidor och databaser så var domänen registrerad på ett företag som heter JC Computer&system. Som är en enskiljd firma, som saknar momsregistrering, F-skattesedel och registrering som arbetsgivare. Personen som äger företaget (vid enskiljd firma jämnställd ägaren med företaget) deklarerade för inkomståret 2001 ingen inkomst (0 taxering).

Skulle inte få för mig att handla från en butik som skryter med sin service (men har endast E-mail support) och hur välkända de är (domänen registrerades i januari i år, de måste blivit kända väldigt fort, utan att någon vetat om det[:)]). Att de dessutom (om jag kollat upp rätt ) inte har momsregistrering och F-skattesedel samt har deklarerat 0 i inkomst 2001, gör att jag inte känner mig det minsta trygg av att handla där.

Ännu en sak, är att priserna är så låga att de måste antingen importera produkterna eller köpa stöldgods [;)]

Ja, mycket har jag sett i mina år, men aldrig något som liknar det här

#4

Postad 10 april 2003 - 12:46

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
varför inte mejla dom och fråga..?...

#5

Postad 10 april 2003 - 12:50

Unregistered889b3288
  • Unregistered889b3288
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Har surfat runt på sidan och nu och mycket av det som står är ju helt puckat formulerat.
Läs bara dessa meningar:
"Dags för Er nätkunder att ta del av Etronicz, upptäck de pressade priserna som Etronicz kan erbjuda idag. Med Er hjälp kan vi ständigt pressa priserna, Med Er hjälp kan vi fortsätta att erbjuda oemotståndliga priser, med Er hjälp kan vi fortsätta expansionen med samma kraft."

Upprepningar av argument och floskler. Ger ett totalt oseriöst intryck.

#6

Postad 10 april 2003 - 12:52

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Saxat från den äldre tråden

"Det är stor skillnad på att importera produkter från utlandet och att köpa ifrån svenska grossister."

För oss konsumentar måste det ju ändå vara bäst att hoppa över så många mellan led som möjligt - billigare pris. Om man importerar direkt - så blir ju återförsäljaren även grossit

"Dessutom är det vanligt att det fattas manual, det finns även fall där det t.o.m. ibland skiljer på apparaternas funktioner jämfört med de som säljs av svenska grossister."

- Att det inte skulle finnas manualer är ju naturligtvis oacceptabelt - men är det så i detta fallet?

"Företaget är välkänt för den goda servicen, de ständigt pressade priserna och kunskapen. Vi försöker ständigt hålla våra priser under våra konkurrenters för att du ska tjäna på att handla ifrån oss. Detta i kombination med en servicevänlig personal har gjort oss till det företaget vi nu är. "

Själv har jag aldrig någonsin hört talas företaget innan och jag har hängt med i branchen i flera år"

- Naturligtvis är detta floskler - som alla vet och gör, beskriver man alltid sin egen rörelse/företag så positivt man kan :) -


"Men, vid lite efterforskning via publika sidor och databaser så var domänen registrerad på ett företag som heter JC Computer&system. Som är en enskiljd firma, som saknar momsregistrering, F-skattesedel och registrering som arbetsgivare. Personen som äger företaget (vid enskiljd firma jämnställd ägaren med företaget) deklarerade för inkomståret 2001 ingen inkomst (0 taxering)."

- Detta får även mig att höja ögonbrynen lite -

#7

Postad 10 april 2003 - 13:11

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Fogel
För oss konsumentar måste det ju ändå vara bäst att hoppa över så många mellan led som möjligt - billigare pris. Om man importerar direkt - så blir ju återförsäljaren även grossit


Det innebär en osäkerhet och är fel, det blir inte längre någon smidig handel utan långa leveranstider och mycket krångel.

Visst, det blir billigare! Men är det värt det?!.. Personligen så vill jag handla tryggt och bra, sedan är det bara en bonus ifall det är lite billigare pris. Fyndbörsen gillar jag bland de vanliga hembiobutikerna eftersom de har hög kvalitet på service men ändå acceptabla priser på de flesta produkter. Det är lite luddigare när det gäller Hifibutiker, för här handlar det oftast om mycket högre prisklasser så då är kvalitet och service viktigare än att spara några 100:-

quote:
- Att det inte skulle finnas manualer är ju naturligtvis oacceptabelt - men är det så i detta fallet?


Det beror på många faktorer, som jag sa så finns möjligheten men det är ju inte 100% säkert.
Vid exempelvis import ifrån japan, så ingår ibland inte ens
engelsk manual!

quote:
- Naturligtvis är detta floskler - som alla vet och gör, beskriver man alltid sin egen rörelse/företag så positivt man kan :) -


Joo, men är det inte stor skillnad på att floskla och att ljuga?!

quote:
- Detta får även mig att höja ögonbrynen lite -


Minst sagt [;)]

#8

Postad 10 april 2003 - 13:17

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by BioDanne
Upprepningar av argument och floskler. Ger ett totalt oseriöst intryck.


Hmm, håller med. Det var dåligt formulerat och känns som kass svenska. Borde stått något i stil med "Dags för nätkunderna att ta del av Etronicz, upptäck de pressade priserna som Etronicz kan erbjuda idag. Med Er hjälp kan vi ständigt pressa priserna, fortsätta att erbjuda oemotståndliga priser och fortsätta expansionen med samma kraft"

[:I] Det är så rejält med floskler att jag känner mig fet när jag rättade till texten [:)]

#9

Postad 10 april 2003 - 13:26

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
quote:
Joo, men är det inte stor skillnad på att floskla och att ljuga?!


Hehe då jag jobbat på reklambyrå allt för länge är jag helt fel person att svara på det =)

#10

Postad 10 april 2003 - 13:35

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Fogel
Hehe då jag jobbat på reklambyrå allt för länge är jag helt fel person att svara på det =)


*skratt* det säger allt! Tro mig, jag har vänner som jobbar på reklam byråer.. Har hört den ena historien efter den andra [:)]

#11

Postad 10 april 2003 - 15:24

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Detta är saxat direkt från företagets hemsida.

"AMD Athlon 2200+.
Bäst i test i tidningen"[:D]

I FAQ hittade jag detta....

"Hur beställer jag produkter?"
För att kunna köpa varor av Etronicz så måste Du först vara registrerad hos Etronicz. Registrerad kund blir du när du handlar något från Etronicz." [:))][;))]????

och.....

"Varför kan jag inte betala med kort?"
"Majoriteten kunder väljer att handla via posten, och därför har vi då valt att satsa på det ena istället för det andra."

På annat ställe kan man läsa detta...

"Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:"
Postförskott/Kontant vid leverans - .......
Direktbetalning - för Dig som är ansluten till internetbank.......
Bank/Kreditkort - VISA/Mastercard. Fyll i Ditt kortnummer och kortets giltighetstid. [:D)][:D)]

"Reklamation"
"Etronicz kontrollerar noggrant alla varor som skickas ut till kunderna. Skulle det ändå vara fel på varan så åtgärdas felet kostnadsfritt."[:D)][:o)]

Öppnar dom alla paket och provkör grejerna eller..??[8D]


Hahaha...det här verkar vara närmast sagolikt oseriöst. För att kunna handla måste du handla här, typ...
Kortköp godkännes inte, men vi godkänner kortköp....[8]

#12

Postad 10 april 2003 - 16:02

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hahaha... Det här måste bara vara ett försenat aprilskämt [:)]

#13

Postad 10 april 2003 - 17:32

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Å vilket utbud sedå, hela en hembioanläggning.
(När man klickar på länkarna på stat.datorer-sidan kommer man till startsidan).

#14

Postad 10 april 2003 - 18:00

Unregistered37ef1ae4
  • Unregistered37ef1ae4
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
quote:Etronicz erbjuder Dig 14 dagars öppet köp från den dagen då Du tagit emot varan. Retur skall ske i original emballage och återlämnas komplett och i oskadat orginalskick, samt att varan ej är "synligt använd".
Än så länge hänger jag med....

quote:Om varan skickas tillbaka med obruten förpackning eller liknande, så debiters kunden för postkostnaderna och varan skickas tillbaka.

Fast nu blev det lite konstigt. Om jag vill skicka tillbaka den så får jag tillbaka den??

quote:Vid retur står kunden för fraktkostnaden

Vart går den här returen då???


Jag skulle inte handla från det här stället i alla fall......

#15

Postad 10 april 2003 - 18:06

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
*skratta sig halvt ihjäl*.. det där företaget tar alla priser som sveriges mest oseriösaste företag [|)]

#16

Postad 11 april 2003 - 01:18

Erick
  • Erick
  • Beroende

  • 1 233 inlägg
  • 0
Hahahaha...! [;)]

#17

Postad 11 april 2003 - 09:20

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlägg
  • 0
Inte en chans att jag skulle handla nått där...!

#18

Postad 11 april 2003 - 10:06

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Det verkar inte ta slut där heller [;)]

Skickade en förfrågan till dem.. Verkar som
att ägarna heter Sagge, Jean och Shippi..
Antingen har de otroligt udda namn, eller så
gav de mig deras smeknamn! Dessutom fick
jag ingen adress information. Jisses, nu strålar
det seriöst kring det här företaget..... [;)]

Och varför i hela friden måste jag vänta på mer
information? Är det hemligt?!

Mailen ser ut såhär:
(dolt min mailadress för att undvika spamning dit)
____________________________________
From:  
"Etronicz - Info" <[email protected]>
To:  
<bodil@*****.**>

Subject:  
Re: Företags info?
Date:  
Thu, 10 Apr 2003 14:10:57 -0700
 
Hej Bodil!
Företaget heter Etronicz och är beläget i Stockholm. Huvudkontoret i
Södertälje.
Ägarna heter Sagge Simonsson, Jean Can & Shippi Simonsson.
Mer info läggs ut inom kort...
MVH
Etronicz personalen

----- Original Message -----
From: "Bodil Sderstr m" <bodil@*****.**>
To: <[email protected]>
Sent: Thursday, April 10, 2003 11:58 AM
Subject: Företags info?
Vad heter erat företag, var befinner ni er?...
Och vem äger företaget?
Utan denna information, så vågar jag inte handla hos er.
_______________________________________________________

#19

Postad 11 april 2003 - 11:42

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlägg
  • 0
Skickade följande till företaget... skall se om dom svarar:

"Hejsan, jag undrar om ni har sett detta:
https://www.minhembi...?TOPIC_ID=34808

Undrar dessutom om ni skulle kunna svara i tråden på de frågor som kommit upp för det verkar inte som ni är ett speciellt seriöst företag, jag själv skulle inte våga handla från er.

Mvh Marcus **********"

#20

Postad 11 april 2003 - 11:55

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
Nolf: Vad är det som är så konstigt? Det står ju klart och tydligt att om du skickar tillbaka varan och den är öppnad och använd eller liknande, får du inte lämna tillbaka den och de skickar tillbaka den till dig (givetvis får du då betala returfrakten till dig eftersom du gjort fel).

Att kunden står för fraktkostnaden vid retur (som givetvis är retur tillbaka till företaget) är inte heller så konstigt.

Visserligen framstår kanske inte företaget som höjden av all seriositet, men jag förstår inte all denna motvilja i tråden? Verkar mer som en flock gamar samlats för att hacka så mycket som möjligt när de märker att de har medhåll av varandra.

#21

Postad 11 april 2003 - 11:55

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Så bra, då behöver inte jag ställa dem den frågan, tack så mycket Marcus! [;)]

#22

Postad 11 april 2003 - 12:04

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by preacher
Nolf: Vad är det som är så konstigt? Det står ju klart och tydligt att om du skickar tillbaka varan och den är öppnad och använd eller liknande, får du inte lämna tillbaka den och de skickar tillbaka den till dig (givetvis får du då betala returfrakten till dig eftersom du gjort fel).

Att kunden står för fraktkostnaden vid retur (som givetvis är retur tillbaka till företaget) är inte heller så konstigt.


Jag tror du missade att det står "obruten förpackning", d.v.s. oöppnad förpackning. Det låter rätt konstigt att ifall man inte rört varan så skickar de tillbaka den. Eller hur?!

quote:
Visserligen framstår kanske inte företaget som höjden av all seriositet, men jag förstår inte all denna motvilja i tråden? Verkar mer som en flock gamar samlats för att hacka så mycket som möjligt när de märker att de har medhåll av varandra.


Det är snarare så att vi försöker få fram sanningen om ett företag som inte hör till i denna branschen. Jag skulle snarare påstå att vi gör ALLA en stor tjänst genom att påpeka hur oseriösa de är och vad det innebär att handla där.

Jag tollererar fel på ett företag, men inte floskler som är så enormt överdrivna och lögnhaltiga att man äcklas.

#23

Postad 11 april 2003 - 12:27

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
Ahh, missade mycket riktigt det hela med "obruten förpackning". Pinsamt fel från min (och deras) sida.

quote:Det är snarare så att vi försöker få fram sanningen om ett företag som inte hör till i denna branschen. Jag skulle snarare påstå att vi gör ALLA en stor tjänst genom att påpeka hur oseriösa de är och vad det innebär att handla där.Än så länge har jag iofs inte sett någon som vittnat om hur det faktiskt ÄR att handla därifrån.

#24

Postad 11 april 2003 - 12:32

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
[.[/quote]Än så länge har jag iofs inte sett någon som vittnat om hur det faktiskt ÄR att handla därifrån.
[/quote]

Kanske lika bra att ingen heller har den erfarenheten.....[^]

#25

Postad 11 april 2003 - 12:34

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:
preacher
Ahh, missade mycket riktigt det hela med "obruten förpackning". Pinsamt fel från min (och deras) sida.


Lätt att missa ett "o" faktiskt, bara mänskligt att fela.
Fast det kanske inte är speciellt lämpligt fel att göra på
en nylanserad företags sida. Borde inte sånt kollas igenom
ett 30tal ggr minst, innan det lanseras?.. Det är bara vad jag tycker..

quote:
Än så länge har jag iofs inte sett någon som vittnat om hur det faktiskt ÄR att handla därifrån.


Jag försöker ta reda på det...
Har skickat en del mail till dem med produktförfrågningar
och dylikt. De verkar ha fullt upp iaf, för det tar en ~10 timmar innan man får svar på enkla frågor.

#26

Postad 11 april 2003 - 12:36

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by JB
Kanske lika bra att ingen heller har den erfarenheten.....[^]


*skratt*... no comments. [:I]

#27

Postad 11 april 2003 - 12:45

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
hihihi, den tråd har jag missat, denna var riktigt kul och oseriös! Blir nog årets företag 2003

#28

Postad 11 april 2003 - 14:03

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by marcus_ec
hihihi, den tråd har jag missat, denna var riktigt kul och oseriös! Blir nog årets företag 2003


Kul är den verkligen, fast den är oseriös för att den är seriös, men ändå oseriöst seriös men samtidigt inte. Eh, den är rolig [|)]

Något blir det kanske iaf, hoppas vi kommer med i tidningen [;)] Någon som vill tipsa expressen, aftonbladet eller något? [;)]

#29

Postad 11 april 2003 - 16:49

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Nolf
haha, tror det blir svårt att få denna seriöst oseriösa tråden att blir seriöst seriös. [;)][;)]


Är du seriös med det eller? [;)]

#30

Postad 11 april 2003 - 16:56

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Detta är ju bara för bra:

"Är det säkert att handla på Internet?

Din data görs inte tillgänglig för någon annan än dig själv, så säkert är det."

Ehhh? Min data? Hur ******** ska dom veta vad jag vill handla om det bara är jag som ser vad jag köper?? Låter som snubben inte har hundraprocentig koll på svenska men försöker tappert...

#31

Postad 11 april 2003 - 17:10

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Aahh.. jag dör.. hahaha... *chippa efter luft*.. hjälp!.. [;)]

Tack för den Superjakob.. [;)]

#32

Postad 11 april 2003 - 21:36

Unregistered4a8f362b
  • Unregistered4a8f362b
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Själv så köpte jag en mobil, 5100 nokia.

Jag beställde den i tisdags denna vecka, idag fanns den på posten...

Telefonen var helt ny i förpackningen, med alla garantipapper o bruksanvisningar o dylikt.

Jag hade oxå email kontakt med dom i måndags kväll, (fickl svar efter 1,5timmar)

Så jag har bara gott att säga om etrronicz

Jimmy

#33

Postad 11 april 2003 - 22:36

Unregistered522354f2
  • Unregistered522354f2
  • Lärjunge

  • 405 inlägg
  • 0
Sluta dumma dig Jimmy79! Du är anställd på Etronicz, eller hur? Tror du att vi går på vad som helst?
[;)]

#34

Postad 11 april 2003 - 22:54

Unregisteredd8b2faa6
  • Unregisteredd8b2faa6
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Från: Etronicz.com
Till: Er på minhembio.com

Nedan följer fakta om Etronicz samt svar på Era frågor…



Anledningen till de låga priserna är att vi ej har några lagerkostnader eller lokalhyror.


Etronicz jobbar för kundens bästa och vi väger KUNDENS kritik tungt. Hittills har respons från kunden enbart varit positiv, förutom detta inlägg på minhembio.com.

MEN med hjälp av Er så kan vi rätta till dom saker som vi har gjort fel på.
Och det Tackar vi för!

Kunderna som har handlat av oss, är nöjda med Oss.
Det har vi fått reda på genom att många skickar ett e-mail och tackar för den bra/snabba servicen.

Nu har Vi öppnat en internetbutik, och under augusti-september kommer Vi öppna butik i Södertälje Centrum.
Butikslokalen renoveras för tillfället.

Etronicz innehar F-skattesedel, momsregistreringsnummer.
(Företaget registrerat hos PRV)

Bolaget är idag en Enskild firma, men håller på att omvandlas till AB.
(Ansökan till PRV skickad Mars 2003).

--------------------
Internetbutiken, Etronicz startades i Januari/Februari 2003.

Det är olyckligt att vissa personer försöker smutskasta Oss, för att denna/dessa konkurrerar med Etronicz.

Alla är välkomna att köpa varor av Etronicz.

Prova och se att vi är seriösa!

Domänen etronicz.com ägs och drivs av webbfirman JC Computer&system. Denna person/firma har inget att göra med Etronicz.

Alla våra produkter köps från grossister i Sverige, produkterna leveras med svenska bruksanvisningar. (EJ engelska/japanska bruksanvisningar som någon gissade sig till i något inlägg. )

Hur som helst så finns det alltid folk som ser ett företag med potential och andra som ser det som oseriöst och försöker knäcka företaget redan vid starten för att hindra dess utveckling och framgång.

Detta är vad vi har att säga!
Alla är välkomna att handla från oss.


MVH Etronicz

#35

Postad 14 april 2003 - 09:49

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Butiker brukar se till att ha en bra image redan från start, vilket dessutom är det viktigaste när man startar ett internetföretag.

Ni (Etronicz) sabbade det redan från start. Speciellt med tanke på att era fel på sidan verkar ha funnits ända sedan Januari i år.

Nej, jag skulle aldrig få för mig att handla utav er, även om ni "verkar" seriösa. Det finns bättre och mer väletablerade internetbutiker som satsar på kvalitet till bra priser och inte kvantiet bara för att få fram ofattbartlåga priser. Jag är inte snål/fattig nog för att handla utav er, jag vill ha/kräver kvalitet till BRA priser för att handla och framförallt trygghet.

Det här inlägget på minhembio, är antagligen bara det första av en rad salt i såren. Det är ingen enkel branch ni ger er in på!.

Men jag önskar er lycka till!

Det var allt jag hade att säga.

Mvh Bodil.

#36

Postad 14 april 2003 - 10:03

Unregistered889b3288
  • Unregistered889b3288
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Jag är imponerad!
Tack för svaren. Texten jag anmärkte på är nu ändrad på hemsidan.
Känns som att de gör ett ärligt försök att etablera sig på marknaden. Blir kul att se om de lyckas.

#37

Postad 14 april 2003 - 10:21

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Jag förstår dock fortfarande inte hur man kan skriva så många felaktigheter på sin hemsida och samtidigt anse sig seriös.
Visste ni (Etronicz) t ex inte ens vilka betalningssätt ni godkänner. På en sida hade ni skrivit att man som kund bara kunde betala genom posten och på en annan att man kunde betala med kort, via bank på internet osv.

Vill ha svar av er hur ni kan göra sådana fatala misstag innan jag är övertygad om att ni är seriösa. Det räcker inte med att ni nu ändrat på felaktigheter som kommenterats i denna tråd. Tycker också att ni ska tacka de personer här på forumet som hjälpt er att fortsätta skylta med sådana pinsamheter.

Mvh
JB

Å medlemmar det berör - kanske vi ska skicka en gemensam räkning till Etronicz för det jobb vi utfört...[:(][:D]

#38

Postad 14 april 2003 - 10:22

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Säga vad man vill, jag tycker det är starkt att gå in och besvara kritiken på det här sättet. Alla nystartade företag har barnsjukdomar i början så är det bara, har man bara viljan att ta åt sig av kritik så har man kommit en bra bit på vägen. Lycka till i framtiden!

#39

Postad 14 april 2003 - 10:23

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Imponerad?...
Det verkar ju som att de ändrade texten bara för att de kände sig tvingade.. det vore konstigt ifall denna tråden är den enda påpekningen de fått. Eller.. så är konsumenterna verkligen så dumma.

Dessutom så vore det inte helt fel med en adress till deras butik, om man nu ska kunna besöka den.

#40

Postad 14 april 2003 - 10:27

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Ge inte upp Audiofil Bodil - håller med dig fullständigt. Missade du mitt inlägg ovanför ditt. Det kom in några sekunder före ditt....

#41

Postad 14 april 2003 - 10:36

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by JB
Vill ha svar av er hur ni kan göra sådana fatala misstag innan jag är övertygad om att ni är seriösa. Det räcker inte med att ni nu ändrat på felaktigheter som kommenterats i denna tråd. Tycker också att ni ska tacka de personer här på forumet som hjälpt er att fortsätta skylta med sådana pinsamheter.


Jag tror jag är kär [:I]
Tack JB, du är min hjälte! [:(]
D.v.s jag håller med, vill också ha svar!

quote:
Å medlemmar det berör - kanske vi ska skicka en gemensam räkning till Etronicz för det jobb vi utfört...[:D][;)]


Ja, det tog ju några timmar... och vad kostar vi? 500:-/timmen?.. [;)]

#42

Postad 14 april 2003 - 10:37

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by JB
Ge inte upp Audiofil Bodil - håller med dig fullständigt. Missade du mitt inlägg ovanför ditt. Det kom in några sekunder före ditt....


Tack JB, glädjer mig att jag inte är ensam med
mina åsikter.. [|)]

#43

Postad 14 april 2003 - 10:57

Unregistered889b3288
  • Unregistered889b3288
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Jimmy79 verkar vara en anställd på firman. Hans användare skapades bara en liten stund innan användaren Etronicz skapades.
Finns det någon som handlat på riktigt?

#44

Postad 14 april 2003 - 11:21

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Audiofil Bodil- synd bara att du tog bort ditt inlägg. Nu blev mitt lite malplacerat....

#45

Postad 14 april 2003 - 11:24

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by BioDanne
Jimmy79 verkar vara en anställd på firman. Hans användare skapades bara en liten stund innan användaren Etronicz skapades.
Finns det någon som handlat på riktigt?


Hmm, det var ju inte så smart utav Etronicz att göra sån reklam samtidigt som de skriver in ett eget inlägg...
Risken finns ju att de får stämpeln att de gör vad som helst
för att sälja.. [}:(]

Nej, ingen har rapporterat något om hur det är att handal där.

#46

Postad 14 april 2003 - 11:25

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by JB
Audiofil Bodil- synd bara att du tog bort ditt inlägg. Nu blev mitt lite malplacerat....


Det är nog ingen fara sötis [:I]

#47

Postad 14 april 2003 - 11:27

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Ingen fara skedd...Bodilgumman....

Såg att jag glömde ett "från" i mitt tidigare inlägg.
Rätt ska vara:

"Tycker också att ni ska tacka de personer här på forumet som hjälpt er från att fortsätta skylta med sådana pinsamheter. "

Jag ändrade det dock så fort jag såg det...[:(]

Problemet är att vi på grund av våra uppmärksamma påpekande hjälpt Etronicz bli mer seriösa än de är.[xx(]

#48

Postad 14 april 2003 - 11:49

Unregistered522354f2
  • Unregistered522354f2
  • Lärjunge

  • 405 inlägg
  • 0
Jag tror att informationen om företaget Etronicz på hemsidan är skapad med hjälp av denna:http://www.avigsidan...n/floskler.html
Eller vad tror Ni?

#49

Postad 14 april 2003 - 12:05

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Kevin Mitnick - den var bra.....

#50

Postad 14 april 2003 - 12:23

Unregisteredd1715727
  • Unregisteredd1715727
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by JB
Ingen fara skedd...Bodilgumman....


*känner sig gammal*.. nåväl, "gumma" satte sig på magen,
men jag får väll äta upp det... [:D]

quote:
Problemet är att vi på grund av våra uppmärksamma påpekande hjälpt Etronicz bli mer seriösa än de är.[xx(]


Nja, de som ser det här på minhembio är troligtvis förståndiga nog att inte handla från dem... Och det är ett steg på rätt väg [|)]

Den var bra Kevin Mitnick [:(]



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.