Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG UP970 4K Ultra HD HDR

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG UP970 (Blu-ray-spelare) 2 6 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 04 januari 2017 - 18:16

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

9nEKeHI.jpg

Spelar upp 4K Ultra HD Bluray-skivor. Med stöd för 4K Ultra HD och HDR får du uppleva knivskarp bild och ett sprakande färgomfång. Inbyggd WiFi med applikationer som 4K Netflix och Youtube gör det möjligt att strömma högupplöst material trådlöst också.

- 4K Ultra HD Bluray-spelare
- HDR10
- Dolby Vision (firmware uppdatering senare i år)
- Inbyggd WiFi
- Stöd för 4K Netflix och Youtube
- Spelare Bluray, 3D(1080p), DVD, CD
- Dubbla HDMI ut

 

Modell:
UP970

Typ:
4K Ultra HD Blu-ray

Inbyggd dekoder:
Dolby Atmos, DTS:X, Dolby Digital, DTS, Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS 2.0 + Digital Out, DTS-HD Master Audio, LPCM

Bildutgångar:
1 x HDMI 2.0a

Digitala ljudutgångar:
Optisk, HDMI 1.4

Spelar:
MPEG-1, MPEG2, MPEG4, MKV, AVCHD, M4V, WMV, MOV, MP4, FLV, VOB, DivX HD, RMVB, FLAC, AAC, MP3, WMA MPEG 1/2 L2

Vikt:
1.5 Kg

 

Pris vid lansering:

3.990:-

 

Källa: http://www.lg.com/us...lu-ray-players/


Redigerat av Tomgot, 02 januari 2018 - 15:46.


#2

Postad 04 januari 2017 - 19:10

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Den har DV :)



#3

Postad 04 januari 2017 - 19:56

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Den har DV :)

Japp, därav titeln :)

Men det verkar som om det blir samma upplägg som Oppo kör med, senare FW uppdatering för DV.



#4

Postad 05 januari 2017 - 11:32

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Flatpanelshd nämner Amazon, vet inte om det är en typo men lägger till det i alla fall.



#5

Postad 05 januari 2017 - 20:40

willswing
  • willswing
  • Lärjunge

  • 267 inlägg
  • 0
Funkar den som media strömmare också, likt Oppo'n?

#6

Postad 08 februari 2017 - 15:47

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Var i kontakt med LG igår och frågade om de visste något mer om när spelaren släpps. Svaret är att de inte vet själva, våren/sommaren trodde dem.



#7

Postad 25 mars 2017 - 19:01

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 1

April/maj ska den dyka upp, och rekommenderat pris blir 3990 sek. Den kommer ju dessutom ha stöd för inte bara HDR10 utan även Dolby Vision så att du inte missar de viktigaste HDR-titlarna!

 

 

Enligt Erik via deras chatt på Facebook.

 

 

 

Har själv planerat att köpa denna om riktpriset stämmer någorlunda.

HDR och DV, sen ser det väl grannt ut med LG-tv och LG-uhdspelare.

 

:)



#8

Postad 25 mars 2017 - 23:29

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Intressant, det känns som ett givet köp för det priset.



#9

Postad 25 mars 2017 - 23:40

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Lite billigare utan display ju ;)

#10

Postad 26 mars 2017 - 05:30

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Intressant, det känns som ett givet köp för det priset.


Är nöjd med min Samsung UHD spelare, men när (om) det släpps DV titlar är det intressant.

Redigerat av castortroy33, 26 mars 2017 - 09:24.


#11

Postad 26 mars 2017 - 10:10

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Är nöjd med min Samsung UHD spelare, men när (om) det släpps DV titlar är det intressant.

Verkar logiskt, själv har jag ingen UHD-spelare än så det är lika bra att välja en spelare med samtliga? standarder sen får man se vad som kommer att gälla i framtiden.



#12

Postad 28 mars 2017 - 20:06

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Intressant, det känns som ett givet köp för det priset.

Exakt! 

 

Jag har själv lyckats hålla mig från att köpa en spelare för uhd, nu lär jag med största sannolikhet vänta på denna. 

 

Tycker det är konstigt intresset inte är större? :P



#13

Postad 28 mars 2017 - 21:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
DV har ju inte jag nån glädje av då tv:n stöder det (lg 920v)

#14

Postad 30 mars 2017 - 08:07

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Jag ser att Best buy har den för preorder för $299.

På den officiella sidan står det fortfarande "Coming soon" och DV nämns inte över huvud taget.

Väntar dom kanske på fungerande DV till när den släpps officiellt istället för en senare mjukvarufix?



#15

Postad 30 mars 2017 - 10:09

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Jag ser att Best buy har den för preorder för $299.
På den officiella sidan står det fortfarande "Coming soon" och DV nämns inte över huvud taget.
Väntar dom kanske på fungerande DV till när den släpps officiellt istället för en senare mjukvarufix?


Ja. Den kommer absolut stödja DV, men inte direkt utan kommer en uppdatering senare.

#16

Postad 01 april 2017 - 08:38

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Nu har hemmabiobutiken spelaren upplagd i deras sortiment. Leverans 5 april. 3990 kr.

https://www.hembiobu...55620-lg-up970/

Redigerat av Unregistered5f2b428b, 01 april 2017 - 08:38.


#17

Postad 01 april 2017 - 16:25

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Nu har hemmabiobutiken spelaren upplagd i deras sortiment. Leverans 5 april. 3990 kr.

https://www.hembiobu...55620-lg-up970/

Härligt!



#18

Postad 01 april 2017 - 16:52

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Fan vad gött, det närmar sig! 

 

Jag hoppas Elgiganten tar in denna så mitt tillgodo-kort kan slaktas!



#19

Postad 01 april 2017 - 17:46

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Hoppas på mer UHD filmer med stöd för DV nu. Annars känns det onödigt att byta min Samsung UHD spelare då det ännu inte kommit några skivor som stödjer DV. Men är sugen på spelaren då jag har en LG Oled E6 och spännande att se hur DV på skiva ser ut på tv:n. Har några DV demos som jag kört direkt från USB i tv:n och några HDR10 demos och ärligt talat ser jag ingen skillnad mellan HDR10 och DV på tv:n. Båda ser grymt bra ut i alla fall.

Netflix DV materialet ju inte så imponerande direkt.

Redigerat av castortroy33, 01 april 2017 - 17:47.


#20

Postad 01 april 2017 - 19:20

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Ja, det vore ju på tiden. Tycker det är för få UHD filmer också, för få folk bryr sig om högupplöst tyvärr... :-(

 

Själv sitter jag bara på en B6, Netflix UHD känns väl lite sådär tycker jag... 

 

När väl denna spelaren släpps så får man börja importera uhd-filmer verkar det som :P



#21

Postad 02 april 2017 - 22:49

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Hoppas på mer UHD filmer med stöd för DV nu. Annars känns det onödigt att byta min Samsung UHD spelare då det ännu inte kommit några skivor som stödjer DV. Men är sugen på spelaren då jag har en LG Oled E6 och spännande att se hur DV på skiva ser ut på tv:n. Har några DV demos som jag kört direkt från USB i tv:n och några HDR10 demos och ärligt talat ser jag ingen skillnad mellan HDR10 och DV på tv:n. Båda ser grymt bra ut i alla fall.

Netflix DV materialet ju inte så imponerande direkt.

Tycker Dv verkar mycket bättre än hdr 10 så här långt. Har bara jämfört med netflix Dv vs hdr 10. Mycket pixlig himmel i marco polo och chefs table på hdr 10 (kan bero på att man inte kan välja 10 bit output) och lite för mörk bild tycker jag. Dv är helt pixelfritt och så ser man mycket bättre detaljerna i mörka scener, ser mer korrekt ut. Så för mig gäller bara Dv om man ska köpa extern maskin.
Källa hdr 10:panasonic ub700 uhd.
Källa Dv:b6 interna app.

Redigerat av axion84, 03 april 2017 - 06:31.


#22

Postad 05 april 2017 - 05:23

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Tycker Dv verkar mycket bättre än hdr 10 så här långt. Har bara jämfört med netflix Dv vs hdr 10. Mycket pixlig himmel i marco polo och chefs table på hdr 10 (kan bero på att man inte kan välja 10 bit output) och lite för mörk bild tycker jag. Dv är helt pixelfritt och så ser man mycket bättre detaljerna i mörka scener, ser mer korrekt ut. Så för mig gäller bara Dv om man ska köpa extern maskin.
Källa hdr 10:panasonic ub700 uhd.
Källa Dv:b6 interna app.

Att jämföra olika shower på Netflix säger inte mycket för mig. Är väl HDR10 i appen i tv:n. Vet inte vilken tv du har, men "The Meridian" HDR10 på Netflix är mycket bra och bättre än till exempel Iron fist som är DV.

Serien "OA" är i DV på Netlix och jag tycker bilden är under all kritik och mil ifrån HDR10 på skiva. Inte ens i samma liga. Så har nog mer med källa att göra.. Avvaktar tillls "äkta" DV på skivor är ute innan en bra jämförelse kan göras.

Att påstå att "DV verkar mycket bättre än HDR10" är att gå händelserna i förväg. En mer rättvis jämförelse mellan HDR10 och Dolby vision ska inte göras förrän uhd skivor med DV är ute och det finns spelare som stödjer DV.

Redigerat av castortroy33, 05 april 2017 - 05:36.


#23

Postad 05 april 2017 - 06:59

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Mycket handlar också om 'directors intent'. Marvel är ju förtjusta att lägga till brus som man ser på Daredevil, Jessica Jones, Iron Fist och Luke Cage. Därför blir det lite svårt att jämföra just nu.

#24

Postad 07 april 2017 - 21:22

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Att jämföra olika shower på Netflix säger inte mycket för mig. Är väl HDR10 i appen i tv:n. Vet inte vilken tv du har, men "The Meridian" HDR10 på Netflix är mycket bra och bättre än till exempel Iron fist som är DV.

Serien "OA" är i DV på Netlix och jag tycker bilden är under all kritik och mil ifrån HDR10 på skiva. Inte ens i samma liga. Så har nog mer med källa att göra.. Avvaktar tillls "äkta" DV på skivor är ute innan en bra jämförelse kan göras.

Att påstå att "DV verkar mycket bättre än HDR10" är att gå händelserna i förväg. En mer rättvis jämförelse mellan HDR10 och Dolby vision ska inte göras förrän uhd skivor med DV är ute och det finns spelare som stödjer DV.

Jag har en oled b6 samma tv som du väl?. Och nej det blir dv när man ser på inbyggda appens netflix hdr, tack och lov. Dv verkar i allafall göra mer saker rätt vid netflix streaming, en indikation kanske. Jag streamar enbart så för mig gäller dv vid köp av maskin.

Anyway https://www.whathifi...sc-dolby-vision

Redigerat av axion84, 07 april 2017 - 23:05.


#25

Postad 19 april 2017 - 18:40

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
"Shipping now", betyder förhoppningsvis att den snart går att köpa här hemma. Hurra!
http://www.flatpanel...l&id=1492518238

#26

Postad 20 april 2017 - 05:34

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

"Shipping now", betyder förhoppningsvis att den snart går att köpa här hemma. Hurra!
http://www.flatpanel...l&id=1492518238

Skickas 2017-04-26 enligt Hembiobutiken.



#27

Postad 22 april 2017 - 00:24

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Undra vilka som kommer ta in denna, fortfarande bara Hembiobutiken som listas på PJ. 



#28

Postad 22 april 2017 - 12:37

SoWErA
  • SoWErA
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Undra vilka som kommer ta in denna, fortfarande bara Hembiobutiken som listas på PJ. 

Jag fråga Elgiganten för någon dag sedan och dom sa att dom kommer få in den men dom vet inte när :)



#29

Postad 22 april 2017 - 18:34

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Jag fråga Elgiganten för någon dag sedan och dom sa att dom kommer få in den men dom vet inte när :)

Ah, fan vad gött!

 

Hoppas dom tar in den snart, Minhembio börjar ju skeppa redan den 26:e.



#30

Postad 29 april 2017 - 16:51

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Fy fan vad jag hatar att vänta...



#31

Postad 29 april 2017 - 17:48

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Jag har en oled b6 samma tv som du väl?. Och nej det blir dv när man ser på inbyggda appens netflix hdr, tack och lov. Dv verkar i allafall göra mer saker rätt vid netflix streaming, en indikation kanske. Jag streamar enbart så för mig gäller dv vid köp av maskin.
Anyway https://www.whathifi...sc-dolby-vision

The Meridian är till skillnad mot annat på Netflix hdr 10 och ser grymt ut. Man köper väl inte en sådan bra tv som LG E6 eller B6 för enbart streaming av 4K material? Når aldrig upp till samma bildnivå som 4K på skiva. Är ungefär som att köpa en Ferrari och bara köra den i 70 km/h.

Om Dolby Vision "är" bättre än HDR 10 återstår att se eftersom det som sagt Inte kommit någon UHD titel med DV ännu. Slog till på Oppo spelaren som kommer ha stöd för DV. Spännande blir det i alla fall. Valde Oppon och sålde min Samsung UHD spelare då LG:s spelare dröjer och vill ha det absolut främsta. Tror ändå Oppon slår LG:s på fingrarna. Men priset sved i plånboken. LG:s spelare är säkerligen mer prisvärd.

Redigerat av castortroy33, 29 april 2017 - 18:02.


#32

Postad 29 april 2017 - 19:49

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

The Meridian är till skillnad mot annat på Netflix hdr 10 och ser grymt ut. Man köper väl inte en sådan bra tv som LG E6 eller B6 för enbart streaming av 4K material? Når aldrig upp till samma bildnivå som 4K på skiva. Är ungefär som att köpa en Ferrari och bara köra den i 70 km/h.

Om Dolby Vision "är" bättre än HDR 10 återstår att se eftersom det som sagt Inte kommit någon UHD titel med DV ännu. Slog till på Oppo spelaren som kommer ha stöd för DV. Spännande blir det i alla fall. Valde Oppon och sålde min Samsung UHD spelare då LG:s spelare dröjer och vill ha det absolut främsta. Tror ändå Oppon slår LG:s på fingrarna. Men priset sved i plånboken. LG:s spelare är säkerligen mer prisvärd.

Jo har man dv tv vill man ju ha en spelare som klarar dv också. Undra om du kommer kunna välja mellan hdr 10 och dv då på skivorna eller om dv alltid tar över och visar det?

Jag är mycket nöjd med hur b6 visar streamat netflix på ps3 och även 4k/dv streaming med inbyggda apparna även om jag inte maxar den. Jag är väl inte så kräsen då. Har bara köpt en bluray skiva för att maxa bilden mera: the martian den har mycket bra bild.

Redigerat av axion84, 29 april 2017 - 20:35.


#33

Postad 29 april 2017 - 21:23

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Jo har man dv tv vill man ju ha en spelare som klarar dv också. Undra om du kommer kunna välja mellan hdr 10 och dv då på skivorna eller om dv alltid tar över och visar det?
Jag är mycket nöjd med hur b6 visar streamat netflix på ps3 och även 4k/dv streaming med inbyggda apparna även om jag inte maxar den. Jag är väl inte så kräsen då. Har bara köpt en bluray skiva för att maxa bilden mera: the martian den har mycket bra bild.


Bra för dig. Tyvärr blir man bortskämd när man sett en riktigt bra mastrad UHD film med otrolig HDR exempelvis som Planet Earth 2, Pacific Rim och Lucy och efter det ser till och med Blu Ray filmer dåliga ut i jämförelse. Speciellt på en 65 tum och uppåt. Självklart är bildkvalitén på Blu Ray grym på en 4K tv med, men känns så i jämförelse.

#34

Postad 03 maj 2017 - 19:12

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Sett fram emot den här spelaren länge och nu går den äntligen att köpa, tänkte köra till Netonnet och plocka upp ett ex.. men först skulle jag bara läsa lite om den på avs..

Tydligen är mottagandet ganska svalt, många som har problem med att deras spelare låter sjukt mycket vid uppspelning av 4K film. Fortsatte att läsa runt på nätet och det är många som klagar.. suck. Så det lär nog inte bli något köp, eventuellt att jag köper hem för att prova själv.

#35

Postad 03 maj 2017 - 20:30

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 1

Sett fram emot den här spelaren länge och nu går den äntligen att köpa, tänkte köra till Netonnet och plocka upp ett ex.. men först skulle jag bara läsa lite om den på avs..

Tydligen är mottagandet ganska svalt, många som har problem med att deras spelare låter sjukt mycket vid uppspelning av 4K film. Fortsatte att läsa runt på nätet och det är många som klagar.. suck. Så det lär nog inte bli något köp, eventuellt att jag köper hem för att prova själv.

Ah, fan vad dåligt om det är så... För den prislappen vill man ändå ha en bra och tyst maskin.

Jag väntar fortfarande på Elgiganten ska plocka in den, frågade igår i HBG men de visste inget än...

 

Om du köper den får du gärna skriva vad du tycker om den! =)



#36

Postad 03 maj 2017 - 20:37

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Ah, fan vad dåligt om det är så... För den prislappen vill man ändå ha en bra och tyst maskin.
Jag väntar fortfarande på Elgiganten ska plocka in den, frågade igår i HBG men de visste inget än...

Om du köper den får du gärna skriva vad du tycker om den! =)

Var också på Elgiganten och MM i HBG för någon dag sen men dom hade ingen aning som du säger. Men den finns på Netonnet i HBG.

Ska ta mig en funderare, det är ändå 4000 spänn och för dom pengarna vill jag inte behöva sitta och störa mig på en spelare som väsnas så mycket att det stör upplevelsen. Går ju dock att lämna tillbaka den om man skulle vara missnöjd.

Skriver några rader om jag bestämmer mig för att testa

Redigerat av ZooN_86, 03 maj 2017 - 20:37.


#37

Postad 03 maj 2017 - 20:39

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Var också på Elgiganten och MM i HBG för någon dag sen men dom hade ingen aning som du säger. Men den finns på Netonnet i HBG.

Ska ta mig en funderare, det är ändå 4000 spänn och för dom pengarna vill jag inte behöva sitta och störa mig på en spelare som väsnas så mycket att det stör upplevelsen. Går ju dock att lämna tillbaka den om man skulle vara missnöjd.

Skriver några rader om jag bestämmer mig för att testa

Ja, det är mycket pengar. Jag har ett tillgodo-kvitto på Elgiganten så därför jag väntar på dom :P

 

Men kikade lite på AVS-forum och det är ju som du säger, motorn verkar vara knas i en del fall...? Typiskt.



#38

Postad 13 maj 2017 - 15:13

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Någon som köpt spelaren? Skulle vara kul och höra lite intryck :)

#39

Postad 05 juni 2017 - 11:56

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Finns regions mod kit till denna nu, bara 49€ http://www.rattlebyt...el&model_id=200

 

Och så kan man boka spelaren på Amazon.de för 299€ med gratis frakt :D

 

Edit : en review https://www.whathifi...lg/up970/review


Redigerat av andersos, 05 juni 2017 - 11:58.


#40

Postad 06 juni 2017 - 14:19

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Ja, det är mycket pengar. Jag har ett tillgodo-kvitto på Elgiganten så därför jag väntar på dom :P

Men kikade lite på AVS-forum och det är ju som du säger, motorn verkar vara knas i en del fall...? Typiskt.

Jag har gjort mitt val nu, skippade DV och gick på Sonys X800 som fått väldigt bra omdömen. Ska bli spännande att prova ikväll :)

#41

Postad 06 juni 2017 - 17:14

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Lite off topic:

Har själv haft Sony X800 men ville inte skippa DV så jag sitter nu igen med en Oppo. Dock så förstår jag inte varför X800 saknar display, kanske Sony vill spara någon krona. Efterföljaren som säljs i Usa heter X1000 och den har bla display och analoga utgångar dock så kostar den då mer än en Oppo spelare...

 

Antar att jag är lite gammalmodig, tycker själv att en display som bla visar tid är bra att ha.


Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 06 juni 2017 - 17:16.


#42

Postad 06 juni 2017 - 17:18

LuXOD
  • LuXOD
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Jag har gjort mitt val nu, skippade DV och gick på Sonys X800 som fått väldigt bra omdömen. Ska bli spännande att prova ikväll :)

Låter som ett bra val, funderat lite på den också...



#43

Postad 10 juni 2017 - 12:39

SoWErA
  • SoWErA
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Finns regions mod kit till denna nu, bara 49€ http://www.rattlebyt...el&model_id=200

 

Och så kan man boka spelaren på Amazon.de för 299€ med gratis frakt :D

 

Edit : en review https://www.whathifi...lg/up970/review

 

Nu har även NetonNet sänkt priset till 3290 kr

 

Ni som har intresse har säkert märkt att nu har 3 butiker sänkt priset till 2990 kr.


Redigerat av SoWErA, 14 juni 2017 - 17:20.


#44

Postad 17 juni 2017 - 18:01

SoWErA
  • SoWErA
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Då har jag införskaffat LG UP970 för 2990 kr hos NetonNet ^^ har tyvärr inga 4k filmer och testa än men kunde inte avvakta köpet längre med tanke på dom prissänkte den med 25% från 4000 kr och kemikalieskatten börjar gälla om endast 2 veckor, har svårt att tro att man kommer få tag på den billigare inom närmsta halvåret så det var tydligen dags ^^ har ni några frågor om den så bara fråga så ska jag göra mitt bästa att svara på dom.



#45

Postad 17 juni 2017 - 19:15

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Då har jag införskaffat LG UP970 för 2990 kr hos NetonNet ^^ har tyvärr inga 4k filmer och testa än men kunde inte avvakta köpet längre med tanke på dom prissänkte den med 25% från 4000 kr och kemikalieskatten börjar gälla om endast 2 veckor, har svårt att tro att man kommer få tag på den billigare inom närmsta halvåret så det var tydligen dags ^^ har ni några frågor om den så bara fråga så ska jag göra mitt bästa att svara på dom.

Jag är duktigt sugen på att höra hur du tycker Dolby Vision ser ut när du köpt nån disk med DV. 

 

Förresten, en del har klagat på att den låter för mycket när man tittar på film, är det nåt du reagerat på?



#46

Postad 17 juni 2017 - 19:26

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Jag är duktigt sugen på att höra hur du tycker Dolby Vision ser ut när du köpt nån disk med DV.

Förresten, en del har klagat på att den låter för mycket när man tittar på film, är det nåt du reagerat på?


Är den uppdaterad för Dolby Vision? Trodde det bara vara Oppo spelarna som hittills har en firmware för DV.

#47

Postad 17 juni 2017 - 21:51

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Är den uppdaterad för Dolby Vision? Trodde det bara vara Oppo spelarna som hittills har en firmware för DV.

Du har rätt, den har inte blivit uppdaterad med DV än.

Men, skulle gärna höra hur det är med ljudnivån i alla fall SoWErA.



#48

Postad 19 juni 2017 - 21:09

SoWErA
  • SoWErA
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Du har rätt, den har inte blivit uppdaterad med DV än.

Men, skulle gärna höra hur det är med ljudnivån i alla fall SoWErA.

Hej igen ursäkta dröjsmålet, jag kan inte höra något ljud från spelaren medans jag kör en 3d bluray testa med Pan. Förstås har riktig ljudanläggning så kanske därför jag inte märker den men jag gick riktigt nära och har datorn stående 30 cm bort och jag hörde datorn men inte spelaren återkommer om jag märker nån skillnad i framtiden - kan tänka mig att en 4k skiva kan sätta högre press på den.



#49

Postad 28 juni 2017 - 15:56

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

  • 709 inlägg
  • 0
Någon som har denna? Kan man ändra storlek,opacity och position på Uhd undertexter?

#50

Postad 26 juli 2017 - 13:05

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Någon som vet om uppdateringen för Dolby Vision är släppt? Tänkte köpa spelaren i nästa vecka och funderar på om det är idé och köpa några Dolby Vision filmer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.