Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DEATH & BLACK METAL

1075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 29 augusti 2008 - 21:38

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Här händer det som vanligt inte så mycket så jag bumpar. Vad tycks om kommande Amon Amarth skivan? Är ingen jättefan av bandet (har 3 plattor med dom) men kommande Twilight Of The Thunder God verkar riktigt lovande. Någon som lyssnat?

Har även beställt senaste Abysmal Dawn på vinst och förlust (har lyssnat lite på Myspace och gillar), någon som hört?

#102

Postad 03 september 2008 - 20:05

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Har varit lite stiltje i skivköpandet sista månaderna tyvärr, har haft andra utgifter. Senaste som kan nämnas i denna tråden var väl Cult of Luna då (riktigt jäkla bra) och Callisto "True Nature Unfolds" som jag hittade för 29:- på Ginza. Rätt skön skiva i stil med ja... Cult of Luna kanske i brist på bättre liknelser.

Väntar mest på The Haunted nu.

Redigerat av Stormload, 03 september 2008 - 20:06.


#103

Postad 08 september 2008 - 20:41

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Har även beställt senaste Abysmal Dawn på vinst och förlust (har lyssnat lite på Myspace och gillar), någon som hört?


Svarar på min egen fråga: Ja, jag har hört och det är mycket bra dödsmetall. Lite åt det mer tekniska hållet och det är ju aldrig fel. Abysmal Dawn - Programmed to consume alltså. Ni kan nu betrakta er som tipsade.

#104

Postad 08 september 2008 - 23:28

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Zonaria från Umeå verkar ha släppt en ny platta, "The Cancer Empire", hittade iaf lite låtar från den på Youtube nyss.
Debuten "Infamy and the Breed" gillas skarpt så förväntningarna är ju ganska höga.

#105

Postad 15 september 2008 - 12:03

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Har varit lite stiltje i skivköpandet sista månaderna tyvärr, har haft andra utgifter. Senaste som kan nämnas i denna tråden var väl Cult of Luna då (riktigt jäkla bra) och Callisto "True Nature Unfolds" som jag hittade för 29:- på Ginza. Rätt skön skiva i stil med ja... Cult of Luna kanske i brist på bättre liknelser.

Väntar mest på The Haunted nu.


Det ska bli skönt med nya plattan "Versus" att lyssna på. Inte förräns igår så visste jag att de hade en ny på gång.

Här händer det som vanligt inte så mycket så jag bumpar. Vad tycks om kommande Amon Amarth skivan? Är ingen jättefan av bandet (har 3 plattor med dom) men kommande Twilight Of The Thunder God verkar riktigt lovande. Någon som lyssnat?

Har även beställt senaste Abysmal Dawn på vinst och förlust (har lyssnat lite på Myspace och gillar), någon som hört?


Gillar vikingagrabbarna starkt. Dom är duktiga på att spela och dom håller mig intresserad i när jag lyssnar på deras plattor.

#106

Postad 18 september 2008 - 09:06

Dragool
  • Dragool
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Är det någon här som har lyssnat på The Berzerkers senaste album "The Reawakening"?
Skulle vara intressant och höra vad folk tycker om den.

#107

Postad 18 september 2008 - 20:54

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Här händer det som vanligt inte så mycket så jag bumpar. Vad tycks om kommande Amon Amarth skivan? Är ingen jättefan av bandet (har 3 plattor med dom) men kommande Twilight Of The Thunder God verkar riktigt lovande. Någon som lyssnat?

Har även beställt senaste Abysmal Dawn på vinst och förlust (har lyssnat lite på Myspace och gillar), någon som hört?


Av de låtarna jag hört hittils så delar jag din åsikt, verkar lovande.
Blir nog ett köp.

#108

Postad 28 september 2008 - 16:01

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Halloj där! Köpte Amon Amarths senaste idag och kan efter ett par-tre genomlyssningar säga att den är mer än lovande. Riktigt ###### bra skulle jag vilja säga att den är. Väldigt hög nivå på låtarna, sköna melodier och en genomgående episk känsla. Tummen upp.

#109

Postad 28 september 2008 - 18:05

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Japp, beställde med Amon Amarths nya efter ha "hört" den på nätet. Riktigt bra! Köpte även Bursts nya, vi får se hur den låter, Origo tycker jag är asbra.

Ett annat tips:

All Shall Perish - Awaken the Dreamers: Det känns på förhand som ännu en amerikansk Trash/Death/Hardcore-platta i raden men denna överraskade faktiskt. Den drar riktigt mycket åt Death Metal-hållet även om det nu finns små inslag ibland av smörsång. Låttips: "Gagged, Bound, Shelved and Forgotten".

Redigerat av Stormload, 29 september 2008 - 17:20.


#110

Postad 30 september 2008 - 18:15

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
I brevlådan idag, nu blir det fryspizza och musik-DVD!!!

Bifogad fil  musik_dvd_ink_p.JPG   69,47K   0 Antal nerladdningar

#111

Postad 03 oktober 2008 - 18:37

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Som sagt, fick Bursts nya "Lazarus Bird" idag och det måste bli ett tips här direkt. Sjukt bra skiva, lätt en av årets bästa och det redan vid andra genomlyssningen. Okej, det kanske inte är Death eller Black Metal men ni får ha överseende. Så jäkla bra.

Låttips: Cripple God

Eller egentligen hela skivan, för det finns så många snygga melodislingor och riff så man storknar.

#112

Postad 03 oktober 2008 - 20:50

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Tipsar också om en skiva som kom i min ägo idag men som redan känns bra nog att rekommendera. Nämligen Dying Fetus-avkomman Misery Index senaste platta: Traitors.
Och detta ÄR death metal. ;)
Snabbt ibland, tungt ibland men genomtänkt mangel hela tiden. Sticker nog ut hakan och utnämner det till deras hittils bästa skiva.

Så gör Relapse records glada, köp Misery Index och Burst IDAG.

#113

Postad 04 oktober 2008 - 12:03

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hehe, jag har ju lyssnat lite på Dying Fetus och vet ju att Misery Index har kopplingar till dom men har aldrig fått min hjärna sluta tycka att "Misery Index" låter som ett dåligt punkband =)

Så nej, jag har aldrig hört dom, men får väl föröka ta mig i kragen då.

#114

Postad 04 oktober 2008 - 12:55

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Hehe, jag har ju lyssnat lite på Dying Fetus och vet ju att Misery Index har kopplingar till dom men har aldrig fått min hjärna sluta tycka att "Misery Index" låter som ett dåligt punkband =)

Så nej, jag har aldrig hört dom, men får väl föröka ta mig i kragen då.


Ja ett ryck i kragen behövs för ett dåligt punkband är dom absolut inte. Aja baja, inte säga så om Misery Index. :wacko:

Fick förresten hem en annan skiva idag med något så ovanligt (för mig iaf) som ett turkiskt dödsmetall-band. Carnophage heter dom och skivan heter Deformed Future//Genetic Nightmare och den var faktiskt helt ok. Lite halvsunkigt ljud men kompetent framförd halvmeckig döds. Kul med metall från lite andra länder än Västeuropa och Nordamerika.

#115

Postad 09 oktober 2008 - 18:11

Stormload
  • Stormload
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ja det var inte så pjåkigt det därena Misery Index. Bra jobbmusik kan man säga.

#116

Postad 09 oktober 2008 - 23:48

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Halloj där! Köpte Amon Amarths senaste idag och kan efter ett par-tre genomlyssningar säga att den är mer än lovande. Riktigt ###### bra skulle jag vilja säga att den är. Väldigt hög nivå på låtarna, sköna melodier och en genomgående episk känsla. Tummen upp.


Jag är också riktigt nöjd med Amon Amarths nya skiva. Så även med Gojira och The Haunted. Ett jäkla ös och teknik som visar på att man vet vad man sysslar med.

Ja det var inte så pjåkigt det därena Misery Index. Bra jobbmusik kan man säga.


Jag äger Retaliate-skivan, och tycker definitivt inte heller att dom låter som ett punkband. Bra tryck och grymma låtar helt enkelt.

#117

Postad 14 oktober 2008 - 18:54

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Nu behöver jag hjälp, någon som har hört/känner till THE FORSAKEN, döds/thrash från Landskrona?

Har bara hört första låten Seers Hatred, från plattan Manifest of Hate (2001) och den är riktigt skön.

Lirar dom fortfarande?
Vilken platta ska man försöka få tag i först tycker ni, finns det nån favorit?

#118

Postad 14 oktober 2008 - 23:09

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Nu behöver jag hjälp, någon som har hört/känner till THE FORSAKEN, döds/thrash från Landskrona?

Har bara hört första låten Seers Hatred, från plattan Manifest of Hate (2001) och den är riktigt skön.

Lirar dom fortfarande?
Vilken platta ska man försöka få tag i först tycker ni, finns det nån favorit?


Tja Matte! Som en trogen Landskronabo så kan jag lätt rekommendera i princip allt material som The Forsaken har levererat. Hos mig ligger skivan "Traces of the past" närmast hjärtat för den är en klockren skiva rätt igenom. En cool grej är ju att sista spåret på plattan är en mycket välspelad cover på Metallicas låt "Blackened". Mycket nöje.

Jag är inte säker på om dom fortfarande spelar lite här och var eller om dom är aktiva som band, har varit rätt tyst sedan 2004. Hoppas infon är till någon nytta.

#119

Postad 14 oktober 2008 - 23:22

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Nån som vet nån webbutik som fortfarande sitter på ett ex av Celtic Frosts senaste på vinyl?


Som svar på din fråga så har jag kollat runt lite grann. Jag har inte hittat någon svensk sida som säljer skivan, såvida det är plattan "Monotheist" vi snackar om.

Däremot så hittade jag den för under sex pund på denna länken:
http://www.amazon.co...t/dp/B000F7CKHO

Hoppas du har någon nytta av tipset.

#120

Postad 15 oktober 2008 - 08:50

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Trevligt att det diskuteras The Forsaken. Mycket bra band. Har bara Manifest of hate men har alltid sneglat lite på just Traces of the past. Börjar bannemej bli dags att skaffa den snart.

#121

Postad 15 oktober 2008 - 11:52

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Trevligt att det diskuteras The Forsaken. Mycket bra band. Har bara Manifest of hate men har alltid sneglat lite på just Traces of the past. Börjar bannemej bli dags att skaffa den snart.


Håller med dig där O Mäktiga Galaxbödel.

#122

Postad 15 oktober 2008 - 14:15

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Tack för tipsen!

Nu vart det så att jag beställde "Arts of Desolation" för 89:- från Sweden Rock Shop, blir nog bra det.

Sen, eftersom jag beställde en så billig skiva blev det även 2st Carnal Forge, 2st Old Man's Child samt Opeths senaste också, ni vet hur lätt hänt det är. :)

#123

Postad 15 oktober 2008 - 21:58

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
För några år sedan så fanns det ett svenskt band som hette Ominous och dom spelade musik snarlik den som The Forsaken framför. Har till och med för mig att några medlemmar från The Forsaken spelade i Ominous men det kan vu bara vara min metal-skadade hjärna som spelar mig ett spratt. i vilket fall, Ominous släppte en platta som heter The Spectral Manifest och den är riktigt mysig, får dock minuspoäng för fåniga fadeouts i slutet på ALLA låtar. Suck, vad tänkte dom där?

#124

Postad 15 oktober 2008 - 22:03

toadilicious
  • toadilicious
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
In flames. Mer behövs inte :)

#125

Postad 16 oktober 2008 - 00:37

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Tack för tipsen!

Nu vart det så att jag beställde "Arts of Desolation" för 89:- från Sweden Rock Shop, blir nog bra det.

Sen, eftersom jag beställde en så billig skiva blev det även 2st Carnal Forge, 2st Old Man's Child samt Opeths senaste också, ni vet hur lätt hänt det är. :rolleyes:


Du lär med all säkerhet bli nöjd med skivan ändå. Lyssna och njut!

In flames. Mer behövs inte :)


Jag är ett mycket stort In Flames-fan själv, men även jag vidgar mina vyer. Jag lyssnar faktiskt på 60-70-80-tals musik i alla dess genrer också. Råkar ha en stor försmak för metal bara.

Redigerat av Unregisteredd8832fe9, 16 oktober 2008 - 00:38.


#126

Postad 16 oktober 2008 - 15:03

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

In flames. Mer behövs inte :)


Stackare där, du vet inte vad du missar.

#127

Postad 17 oktober 2008 - 08:53

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Tips:

BLOODBATH - The Fathomless Mastery ..... Nya fullängdaren. Åkerfeldt (Opeth) e tillbaka och intar growlpositionen!
KRISIUN - Southern Storm
OPETH - Watershed

#128

Postad 17 oktober 2008 - 08:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

In flames. Mer behövs inte :unsure:


In Flames var bra på skivorna Jester Dance och Whoracle. Sen ballade det ur totalt enligt mig, blev mer pop-metal än death metal.

#129

Postad 17 oktober 2008 - 11:24

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Tips:

BLOODBATH - The Fathomless Mastery ..... Nya fullängdaren. Åkerfeldt (Opeth) e tillbaka och intar growlpositionen!
KRISIUN - Southern Storm
OPETH - Watershed


The Fathomless Mastery är riktigt grym. Det är mycket tekniskt och tungt, sånt vi gillar i denna forumdelen.

#130

Postad 02 november 2008 - 21:55

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Tjenare alla Dödsbananer!

Har i dagarna beställt Opeths senaste DVD. Någon som lyssnat och diggar alternativt ogillar?

#131

Postad 03 november 2008 - 12:44

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Också beställt denna DVD (The Roundhouse Tapes). Kan man inte vänta tills den 7/11 så kan man kolla här:

http://www.peacevill...oundhousetapes/

Hur kan man ogilla detta band?

#132

Postad 05 november 2008 - 16:30

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
AHH en tråd i min smak!

Om nån nu mot förmodan missat den så är väl Cannibal corpse - Gallery of suicide en av de bästa dödsskivor som släppts.. Deicide - once upon the cross är ju en annan riktigt svinbra skiva.

Mitt tips är dock Thyrfing - Farsotstider Det är en riktigt klockren skiva med dystra budskap,en lite blandning mellan död o black skulle jag kalla den,med mycket tempoväxlingar och melodier.
Måste höras så är det bara!
Första spåret, Far åt **** måste vara bästa svenska låten på LÄÄÄÄÄNGe!!!

Jag har skrivit det nån gång förut vill jag minnas,vet dock inte om det är den här tråden då jag inte orkade läsa alla inlägg,men det tål att upprepas för den skivan är fantastisk.

#133

Postad 05 november 2008 - 21:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Mitt tips är dock Thyrfing - Farsotstider Det är en riktigt klockren skiva med dystra budskap,en lite blandning mellan död o black skulle jag kalla den,med mycket tempoväxlingar och melodier.
Måste höras så är det bara!
Första spåret, Far åt **** måste vara bästa svenska låten på LÄÄÄÄÄNGe!!!

Jag har skrivit det nån gång förut vill jag minnas,vet dock inte om det är den här tråden då jag inte orkade läsa alla inlägg,men det tål att upprepas för den skivan är fantastisk.


Thyrfing var ett ###### bra tips! Dessutom så älskar jag myspace när man kan provlyssna på allt :)
http://www.myspace.com/thyrfingband
Tummen upp! Eller hornen upp rättare sagt.


Och det är fortfarande ingen som ens nämnt Arch Enemy, detta underbara band! :P

Redigerat av MrSpokk, 05 november 2008 - 21:56.


#134

Postad 06 november 2008 - 01:30

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Nu har jag också lyssnat lite på Thyrfing och den nya plattan låter intressant, har inte nån större koll på bandet.

Är detta Jens Rydéns (ex-Naglfar) första platta eller sjöng han på Farsotstider också?


Jag gillar Arch Enemy!!! Nu väntar man ju på live-DVD'n, hoppas den släpps 12/11 som vissa sajter uppger har nämligen hört senare datum också (24/11 eller Jan-09).

#135

Postad 06 november 2008 - 15:27

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Har thyrfing släppt en skiva till,efter Farsotstider menar du?
Den har jag missat helt!
När släpptes den?
Vansinnesvisor med thyrfing är också bra,samt hednaland. Men på hednaland är det ett helt annat sound,med mera synth i låtarna,det är dock bra ändå.

Månegarm- Vargstenen är också en bra platta med lite mer Folk-sound och varierande sång,allt från kvinnlig till döds/black sång.

Sök på Månegarm-sigrblot på youtube den låten är skön som fan.
Är dock inte säker på om den är från den skivan jag nämnde.

Nån som hört Dimmu borgirs platta från 2008? Är den bra?

Finns det nån här som lyssnar på Ultrabrutal Döds då?
Tex Internal suffering,Mortician?

Gillar man tung Döds så är ju Mortician ett måste.

Sök på youtube på Mortician-rabid
Den låten har så fantastiskt skönt tung bas så man får gåshud!
Sen är ju sången riktigt riktigt mörk o låter som en demon från hell. Det gillar vi...

#136

Postad 06 november 2008 - 17:24

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Finns det nån här som lyssnar på Ultrabrutal Döds då?
Tex Internal suffering,Mortician?


Hepp! *räcker upp handen*

Testa Abysmal Torment (tror inte att jag tipsat om dom innan). Göteborgska Stabwound (R.I.P) är också mycket trevliga.

#137

Postad 06 november 2008 - 17:31

master_james
  • master_james
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Tips, om inte tidigare nämnt.

* Defleshed
* Impious
* Terror 2000
* Exodus

funkar alltid

///Jepp

Redigerat av master_james, 06 november 2008 - 17:31.


#138

Postad 07 november 2008 - 19:29

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Abysmal torment var bra.

Lite tips då på den Hårdare typen av Dödens musik:

Infernal torment
Torsofuck
Internal suffering-Supreme knowledge domain
Insision-Beneath the folds of flesh
Mortician
Disgorge
Hate eternal

Och dom 2 guldkornen i albumväg vad gäller denna genre:

Mortal decay-Sickening erotic fanaticism
Dying fetus-Grotesque impalement

Sen tänkte jag starta en liten tävling eller vad man ska kalla det..
Att hitta den brutalaste låten som gjorts.
Kan bli intressant...

The berzerker- No one wins och Internal suffering-Mighty triumphant return ligger bra till...
Nån som vet några brutalare låtar än det?

#139

Postad 08 november 2008 - 09:04

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Och dom 2 guldkornen i albumväg vad gäller denna genre:

Mortal decay-Sickening erotic fanaticism
Dying fetus-Grotesque impalement


Trevligt med någon som ser storheten i Mortal Decay, personligen så diggar jag Cadaver Art-plattan mest men alla plattor är ju grymma.
Och titelspåret på Grotesque impalement är ju en tunggung-klassiker utan dess like.

#140

Postad 08 november 2008 - 20:37

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Nämnda Opeth är det absolut bästa bandet just nu enligt mig. Sen kanske inte just den senaste Watershed är den bästa plattan att närma sig bandet med om man inte lyssnat till dem tidigare. Skulle nog rekommendera Blackwater Park som en introduktion. När man lyssnat in sig på den kan man gå vidare till övriga skivor. Dock skiljer sig de två första skivorna, Orchid och Morningrise, från de senare med ett enklare och rakare sound. Ska gå och se dem den 17'e dec på Debaser i Stockholm :lol:

Ett annat band värt att nämna är Stockholmsbandet Machinery och speciellt senaste skivan The Passing. Finns lite smakprov på deras Myspace-sida.

Redigerat av Unregistered24c8b9de, 08 november 2008 - 20:38.


#141

Postad 10 november 2008 - 06:27

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Abysmal torment var bra.

Lite tips då på den Hårdare typen av Dödens musik:

Infernal torment
Torsofuck
Internal suffering-Supreme knowledge domain
Insision-Beneath the folds of flesh
Mortician
Disgorge
Hate eternal

Och dom 2 guldkornen i albumväg vad gäller denna genre:

Mortal decay-Sickening erotic fanaticism
Dying fetus-Grotesque impalement

Sen tänkte jag starta en liten tävling eller vad man ska kalla det..
Att hitta den brutalaste låten som gjorts.
Kan bli intressant...

The berzerker- No one wins och Internal suffering-Mighty triumphant return ligger bra till...
Nån som vet några brutalare låtar än det?


The Crown - Face of destruction - deep hit of death är en tung låt
sen har vi ju även Sepultura med Necromancer

#142

Postad 10 november 2008 - 15:47

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Sepultura necromancer är inte riktigt i den divisionen jag menar. Men den är bra liksom många skivor av sepultura.Efter roots, och cavaleras avhopp och bytet till derek green så är dom mycket sämre tycker jag iaf.
Har du lyssnat på dom 2 låtar jag nämnde? The berzerker- no one wins finns på youtube.

Fast jag kom på att du kanske inte skrev dom som brutalaste utan bar tips i allmänhet?
I såfall ber jag om ursäkt...

#143

Postad 10 november 2008 - 19:22

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Har kollat igenom Opeths Roundhouse-DVD nu och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Många äldre låtar som luftas och får sig en liten "tweak" iom lite andra medlemmar och en keyboardist. Mustig och mumsigt, bra ljud också även om det bara är 4.1 .

Corspegrindern: Orka lyssna på The Berzerker, mycket väsen för ingenting. Nästan som Hate Eternal. :)

#144

Postad 10 november 2008 - 21:02

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Sepultura necromancer är inte riktigt i den divisionen jag menar. Men den är bra liksom många skivor av sepultura.Efter roots, och cavaleras avhopp och bytet till derek green så är dom mycket sämre tycker jag iaf.
Har du lyssnat på dom 2 låtar jag nämnde? The berzerker- no one wins finns på youtube.

Fast jag kom på att du kanske inte skrev dom som brutalaste utan bar tips i allmänhet?
I såfall ber jag om ursäkt...


Jag tycker att de två låtarna jag nämnde är svintunga, men dom är inte brutalt krossande direkt. I den divisionen har vi Marduk och liknande grupper som regerar.

Lovar att jag ska kolla upp dina låttips. Gillar förvisso inte nåt av det jag har hört med Berzerker tidigare, men en frisk fläkt förnöjer.

#145

Postad 10 november 2008 - 22:27

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Har thyrfing släppt en skiva till,efter Farsotstider menar du?
Den har jag missat helt!
När släpptes den?
Vansinnesvisor med thyrfing är också bra,samt hednaland. Men på hednaland är det ett helt annat sound,med mera synth i låtarna,det är dock bra ändå.


Så vitt jag vet så heter Thyrfings senaste släpp Hels Vite. Rätt bra skiva faktiskt.

Måste även slå ett slag för det nya släppet med One Man Army & The Undead Quartet som heter Grim Tales. Härligt gung.

#146

Postad 11 november 2008 - 10:43

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Har kollat igenom Opeths Roundhouse-DVD nu och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Många äldre låtar som luftas och får sig en liten "tweak" iom lite andra medlemmar och en keyboardist. Mustig och mumsigt, bra ljud också även om det bara är 4.1 .


Det finns ju faktiskt ett DTS 5.1 spår också även fast detta inte står på omslaget. Jag har bara kollat igenom ett par låtar och det låter/ser fantasktiskt ut. Mikael Åkerfeldt har ett röstomfång som heter duga...

#147

Postad 11 november 2008 - 17:04

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Det finns ju faktiskt ett DTS 5.1 spår också även fast detta inte står på omslaget. Jag har bara kollat igenom ett par låtar och det låter/ser fantasktiskt ut. Mikael Åkerfeldt har ett röstomfång som heter duga...


Hmm...
Körde med DTS-spåret och tyckte att centern var helt tyst, får kanske lyssna lite nogare när jag vallar den nästa gång. Mycket bra konsert oavsett.

#148

Postad 12 november 2008 - 15:39

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Sa inte att berzerker var bra,bara att just den låten No one wins är hård som ett spett.
Annars är det inte mycket som är nåt att ha,det håller jag med om.

Hate eternal är lite jobbiga också,ett enda mangel genom hela skivan o alla låtar låter likadant. Men hårda är dom...

Men som sagt när det gäller tyngd så vet inte jag nåt som slår mortician iaf. Dom är även bra,men en hel skiva i sträck kan bli lite för mycket.

#149

Postad 12 november 2008 - 16:13

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Snackar vi tyngd så tycker jag att God Among Insects ligger jävligt bra till. Nedstämmt to the max. Och Jungle Rot litar ju också mer på tyngd än fart vilket är mycket trevligt när man inte orkar lyssna på dödstornados.

#150

Postad 13 november 2008 - 15:53

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
God among insects funkar men jag tycker dom mixar sången för lågt.
Annars är ju UUhr nazuur en skön låt med dom.
Tycker dock inte dom har den tyngden mortician har.
Om ni inte lyssnat på rabid med mortician så måste ni göra det!

Speciellt ni med baskapabla anläggningar kommer gilla Mortician.
Dom är riktigt extrema vad gäller tyngd och bas i låtarna.

Andra tunga band men som inte riktigt kan klassas som döds är Eyehategod och Iron monkey.
Crowbar är ju ganska tunga och riktigt bra tycker jag.
Är visserligen inte heller Döds men värt att nämnas.

Jungle Rot ska jag kolla upp.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.