Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dagens plus och minus, ingen politik eller religion

3475 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2551

Postad 15 januari 2022 - 13:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
+ norrsken. Vem vet, kanske första och sista gången man ser det
- inget direkt. Inte ens vädret.

#2552

Postad 17 januari 2022 - 15:03

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

- Försökte döpa en utmaning till "San Sebastian Loop" i Forza Horizon 5, men det fick jag inte. Ordet "san" är inte tillåtet enligt Microsofts regler. Hoppas att jag inte blir bannad, eftersom det tog flera försök innan jag lyckades klura ut vilket ord som var förbjudet. :(



#2553

Postad 27 januari 2022 - 00:33

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
+
Wordle 222 3/6

⬛⬛⬛⬛⬛
⬛🟩⬛⬛⬛
🟩🟩🟩🟩🟩

😎

#2554

Postad 28 januari 2022 - 17:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

- Har avslutat min Spotify-prenumeration eftersom jag håller med Neil Young om att det får vara nog med spridande av desinformation om pandemin.

 

- Oavsett hur många vi är som sätter ned foten kommer Shitify att skita i det. Det handlar bara om pengar. Shitify är en bajsfläck på den svenska flaggan.



#2555

Postad 28 januari 2022 - 17:46

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 2

- Har avslutat min Spotify-prenumeration eftersom jag håller med Neil Young om att det får vara nog med spridande av desinformation om pandemin.

- Oavsett hur många vi är som sätter ned foten kommer Shitify att skita i det. Det handlar bara om pengar. Shitify är en bajsfläck på den svenska flaggan.


Spotify är en fantastisk tjänst. Tråkigt att du mår dåligt….
/Fredrik

#2556

Postad 28 januari 2022 - 17:56

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Spotify är en fantastisk tjänst. Tråkigt att du mår dåligt….
/Fredrik


Jag mår inte dåligt. Däremot är jag förbannad på desinformationen runt pandemin och att företag som Spotify samt individer som Joe Rogan tjänar pengar på det. Dessutom är det jävligt tråkigt att behöva bojkotta företag för att markera detta.

Jag saknar Spotify som tjänst, men kan inte rättfärdiga att stödja dem. Inte när de har blod på sina händer.

#2557

Postad 28 januari 2022 - 18:03

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 1

Jag mår inte dåligt. Däremot är jag förbannad på desinformationen runt pandemin och att företag som Spotify samt individer som Joe Rogan tjänar pengar på det. Dessutom är det jävligt tråkigt att behöva bojkotta företag för att markera detta.

Jag saknar Spotify som tjänst, men kan inte rättfärdiga att stödja dem. Inte när de har blod på sina händer.


Fundera lite på hur allt det du bojkottar ,allt du mår dåligt av. Hur det förbättrar ditt liv.
Hur blir ditt liv bättre av dina handlingar?
Livet är kort.
/Fredrik

#2558

Postad 28 januari 2022 - 18:12

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag tror inte att det finns en vettig människa som ser Joe Rogans podd som deras förstahandskälla för info om Covid-19. Detta är liksom gjort i syfte att provocera och således går jag inte på betet. Sitter mycket hellre kvar med Spotify än att vända mig till Apple Music eller Tidal.

 

- Har suttit hemma i en vecka iom symtom.

+ RetroArch har implementerat stöd för HDR även vid shaders. T.ex. Tempest 2000 ser otroligt bra ut efter lite pill. Det är rentav en gamechanger för att uppleva retrospel på moderna bildvisare.



#2559

Postad 28 januari 2022 - 18:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 1
+ Har aldrig använt Spotify.
++ Kommer aldrig använda Spotify.
+++ Köpt musik äger du livet ut.

- Konfessionsmodeller som sprids likt pandemier. Hur man än vaccinerar hittar sig farsoten nya vägar.

#2560

Postad 28 januari 2022 - 18:55

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Fundera lite på hur allt det du bojkottar ,allt du mår dåligt av. Hur det förbättrar ditt liv.
Hur blir ditt liv bättre av dina handlingar?
Livet är kort.
/Fredrik

 

Det är inte mycket jag bojkottar, men det känns i alla fall skönt att inte bidra till desinformation som äventyrar människors liv och hälsa. Det är också en markering att många av oss har principer som vi står för. Livet blir mycket bättre när man vågar stå för sin sak och säga ifrån.



#2561

Postad 28 januari 2022 - 19:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 1

Det är inte mycket jag bojkottar, men det känns i alla fall skönt att inte bidra till desinformation som äventyrar människors liv och hälsa. Det är också en markering att många av oss har principer som vi står för. Livet blir mycket bättre när man vågar stå för sin sak och säga ifrån.

Nej livet blir inte bättre av att du bojkottar saker.
Du tror det men livet rullar på och sen har det gått 15 år och du kommer fortfarande prata om de brister du ser i samhället.

//Fredrik

#2562

Postad 28 januari 2022 - 22:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
+ Billy Talents nya skiva 👌
+ Lugn jobbhelg
+ Sambon fick inbjudan till vikariat i sommar 💪

+ Neil Young stod upp för det han tror på
+ Spotify stod upp för det dom tror på
+ Använder inte Spotify så skiter i vilket, köper skivor som sig bör!

#2563

Postad 29 januari 2022 - 01:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

- Har avslutat min Spotify-prenumeration eftersom jag håller med Neil Young om att det får vara nog med spridande av desinformation om pandemin.

 

- Oavsett hur många vi är som sätter ned foten kommer Shitify att skita i det. Det handlar bara om pengar. Shitify är en bajsfläck på den svenska flaggan.

 

du har förmågan att alltid se allt negativt. 

jag hoppas att det vänder någon gång så du också får se och uppleva något positivt. I all välmening.

 

+ Spotify är utan tvekan den bästa prenumerationstjänst som jag betalar för. 

+ Första flyttlasset till nya lägenheten gick idag

+ Grymt kul med nystart

+ kastade ut ALLA mina saker och köper allt nytt

 

- vemodigt att lämna alla mina vänner. Känns i bröstet. Vänner är allt i livet.

+Dom är bara 8 mil bort 

 

+ Trivs som fan med ny tjänst på jobbet och jag växer in i rollen mer och mer för varje dag som går.

+Njuter generellt av en en bra fas i livet :)



#2564

Postad 29 januari 2022 - 06:29

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
+ Antalet artister som tar bort sin musik från Spotify ökar, däribland flera av dem jag lyssnar på. Det skulle inte ha varit någon mening att behålla Spotify.

+ Även om vi bara gör ett litet hål i Spotifys plånbok så känns det ändå ljuvligt att det faktiskt har effekt. Spotify har redan tappat $4BN på börsen.

+ Om det går att hålla borta några från att dras in i sekten som överdoserar hästparasitpasta, dricker sitt eget piss, och vägrar vaccinera sig, så är det i alla fall några liv räddade.

- Att den här typen av ämnen ens finns att ta upp. Vilken sjuk värld vi lever i.

#2565

Postad 29 januari 2022 - 07:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 1

- Har avslutat min Spotify-prenumeration eftersom jag håller med Neil Young om att det får vara nog med spridande av desinformation om pandemin.

 

- Oavsett hur många vi är som sätter ned foten kommer Shitify att skita i det. Det handlar bara om pengar. Shitify är en bajsfläck på den svenska flaggan.

Hur långt ska man gå i bojkottandet? Bojkotta internet? Det sprids mycket desinformation på nätet.



#2566

Postad 29 januari 2022 - 10:01

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 1

+ Antalet artister som tar bort sin musik från Spotify ökar, däribland flera av dem jag lyssnar på. Det skulle inte ha varit någon mening att behålla Spotify.

+ Även om vi bara gör ett litet hål i Spotifys plånbok så känns det ändå ljuvligt att det faktiskt har effekt. Spotify har redan tappat $4BN på börsen.

+ Om det går att hålla borta några från att dras in i sekten som överdoserar hästparasitpasta, dricker sitt eget piss, och vägrar vaccinera sig, så är det i alla fall några liv räddade.

- Att den här typen av ämnen ens finns att ta upp. Vilken sjuk värld vi lever i.

 

Du gör helt rätt. Om innehållet inte passar säger man väl upp kontraktet. Förstår inte varför denna valmöjlighet stör somliga här på forumet.  B)  :lol:



#2567

Postad 29 januari 2022 - 11:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 1

+ Streamingtjänster. Gillar man innehållet så betalar man

- SVT. Gillar man inte innehållet så betalar man ändå



#2568

Postad 29 januari 2022 - 12:43

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 2

du har förmågan att alltid se allt negativt. 

jag hoppas att det vänder någon gång så du också får se och uppleva något positivt. I all välmening.

Andreas, 

Ibland kan det vara bra för självkänslan att ta ställning mot något man ogillar, även om det leder till lite obehag i annat avseende. För jag utgår från att du inte sympatiserar med Joe Rogans vaccinkritik  :) .

 

- Pandemin tuffar på med oförminskad styrka.

+ Som en expert uttryckte det, snart måste smittspridningen sakta ner. Det finns helt enkel en begränsad mängd personer att smitta.

+ Göteborgs Filmfestival går även i år på digital plattform. Normalt hade jag nu varit på bio flera gånger varje dag men just nu känns inte det som en bra ide.

+ Jobbar hemifrån och det fungerar bra. Många har det besvärligare med nuvarande situation.



#2569

Postad 29 januari 2022 - 14:30

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

+ Streamingtjänster. Gillar man innehållet så betalar man

- SVT. Gillar man inte innehållet så betalar man ändå

Du behöver ju inte titta :P

"Licensen" ligger som skatt och det får vi finna oss i.



#2570

Postad 29 januari 2022 - 15:12

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
+++ Grävande journalistik likt hur NKS, NUON osv exponeras.
--- Swishjournalister som vinklar artikel efter gåvornas storlek hos beställare av artikel.

#2571

Postad 29 januari 2022 - 15:21

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

+ Streamingtjänster. Gillar man innehållet så betalar man

- SVT. Gillar man inte innehållet så betalar man ändå

- Nu är du väl på gränsen till politik. Är det inte synd att stänga tråden?

 

+ Filmfestival i biorummet. Planerar att se två filmer idag och ytterligare några imorgon.

- Vädret är inte bra men bor man i Göteborg får man väl skylla sig själv  :) .


Redigerat av Mr_Tom, 29 januari 2022 - 15:56.


#2572

Postad 30 januari 2022 - 10:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

- SVT. Gillar man inte innehållet så betalar man ändå

Du gillar inte media mao.

SVT är ju allt från tramsprogram, hjärndöd us action till språka på serbokratiska.

Handlar nog snarare om en fix idé du har, snarare än det faktiska innehållet.

Redigerat av pacman, 30 januari 2022 - 10:20.


#2573

Postad 30 januari 2022 - 10:46

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 1

 

SVT är ju allt från tramsprogram, hjärndöd us action till språka på serbokratiska.
 

Ja, jag håller med dig



#2574

Postad 30 januari 2022 - 11:21

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

+ Blåsigt. Gott om el

- Blåsigt. Inte skönt att vara ute



#2575

Postad 30 januari 2022 - 11:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 2

Du gillar inte media mao.

SVT är ju allt från tramsprogram, hjärndöd us action till språka på serbokratiska.

Handlar nog snarare om en fix idé du har, snarare än det faktiska innehållet.


Måste man gilla trams, serbokroatiska och hjärndöd action för att gilla media? För min del så räddar vinterstudion det. Finns ju en del bra serier men årsavgiften blir rätt hög sett till antal timmar SVT är igång.

#2576

Postad 30 januari 2022 - 15:23

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
+ Handbollsfinal
+ Liverpools nya värvning Luis Diaz
+ Buddypresley

#2577

Postad 30 januari 2022 - 16:45

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Hahahaha

+ Kul att skratt är så givande.

- En god granne kom över och jag bjöd på en härlig java. Han har max 4månader kvar att leva. Får en att verkligen uppskatta livet i övrigt.

#2578

Postad 30 januari 2022 - 20:20

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
+++ Guld... Vilken match...

#2579

Postad 30 januari 2022 - 20:21

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

+++ Guld... Vilken match...

Amen!

Sjukt kul.

#2580

Postad 31 januari 2022 - 05:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Måste man gilla trams, serbokroatiska och hjärndöd action för att gilla media?

Använd ordet 'eller' istället för 'och'.

Dvs SVT är en salig röra av nära nog all sorts media. Gillar man inte nått av det alls gillar man inte media alls.

Vilket inte är så troligt så jag lutar mer åt fix idé alternativet i det här fallet.

Redigerat av pacman, 31 januari 2022 - 07:34.


#2581

Postad 31 januari 2022 - 06:50

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

+ Äntligen snabba lån från tveksam leverantör! /s

- Spam-reklam i forumet (igen).



#2582

Postad 31 januari 2022 - 09:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0
+ Apple Music. Billigare än Spotify, bättre ljudkvalitet, lossless ljud, och de betalar nästan tre gånger mer till artisterna för varje streamad låt.

#2583

Postad 31 januari 2022 - 10:43

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
+ en trevlig hel på hotellet,god mat,sällskap osv
+ lyckades undvika att göra slarvsylta av diverse renar och en älg påväg hem,mycket vilt på vägarna i norr...

- Mor på lassa igen.

#2584

Postad 31 januari 2022 - 12:04

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
+ + + Malou efter tio lägger ned
- - - Malou börjar nytt program i höst

#2585

Postad 31 januari 2022 - 19:59

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

+ + + Malou efter tio lägger ned
- - - Malou börjar nytt program i höst

Haha! Pest eller Kolera :P



#2586

Postad 31 januari 2022 - 20:02

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det är iaf inte skattefinansierat! :D



#2587

Postad 31 januari 2022 - 22:18

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Det är iaf inte skattefinansierat! :D


Hehe, kollat ägarförhållanden?

#2588

Postad 31 januari 2022 - 23:53

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Telia! 😉

± The New York Times har köpt upp Wordle. Tyvärr kanske det på sikt innebär att det blir betalvägg...

+ Har en streak på 19 i Wordle och de flesta ord har jag listat ut på fyra försök. Känner mig lite stolt.

#2589

Postad 01 februari 2022 - 16:16

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

+ Efter Square Enix, Ubisoft och Team17:s NFT-onani har flera utvecklare påpekat att de inte kommer att utveckla något som involverar NFT:er. Däribland Playtonic, studion bakom Yooka-Laylee och grundad av tidigare utvecklare från Rare, Ltd. En annan studio som också tagit ställning emot NFT:er i spel är Gears for Breakfast, utvecklare av A Hat in Time.

 

+ Utvecklare som förstår att:

 

1) NFT:er är ett upphausat pyramidspel som dessutom är dåligt för miljön.

 

2) Datorspelare inte kan spela spel om de inte kan köpa grafikkort att spela dem på.


Redigerat av Zacabeb, 01 februari 2022 - 16:24.


#2590

Postad 02 februari 2022 - 11:05

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 1

Du gillar inte media mao.

SVT är ju allt från tramsprogram, hjärndöd us action till språka på serbokratiska.

Handlar nog snarare om en fix idé du har, snarare än det faktiska innehållet.

 

Sorry Pacman, kan inte släppa den här. Ta tanken en runda till och förklara hur du kan likställa SVT med all media.

 

För egen den uppskattar jag många media, men väldigt, väldigt lite på SVT.


Redigerat av Kullre, 02 februari 2022 - 11:05.


#2591

Postad 03 februari 2022 - 08:32

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

+ restriktionerna tas bort 9 februari, tillbaks till normalläge vilket underlättar både privat och jobbmässigt. Fy fan va skönt rent ut sagt. 



#2592

Postad 03 februari 2022 - 09:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

+ Restriktionerna tas bort

-Folk kommer börja trängas i kassaköer igen



#2593

Postad 03 februari 2022 - 14:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

+ restriktionerna tas bort 9 februari, tillbaks till normalläge vilket underlättar både privat och jobbmässigt. Fy fan va skönt rent ut sagt. 

 

- fick hämta hem dottern med feber från skolan. Ska vi åka på skiten till slut precis nu i sluttampen? Fuck. 



#2594

Postad 03 februari 2022 - 15:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

- fick hämta hem dottern med feber från skolan. Ska vi åka på skiten till slut precis nu i sluttampen? Fuck.

..

Vi är ju inte i sluttampen. Inte ens på peaken :)

#2595

Postad 03 februari 2022 - 16:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
- Att Sverige öppnar beror väl på att statsministern och kungafamiljen haft Covid. Är många jag känner som har Corona just nu. Och man kan ju få flera varianter av skiten. En bekant fick Corona precis innan han skulle ta tredje sprutan.

- man har gett upp känner jag med så många som är smittade, lika bra att alla får det.

- kommer inte bli någon flock immunitet .

+ Vaccinet verkar funka mot svår sjukdom

Redigerat av BioBerra, 03 februari 2022 - 16:17.


#2596

Postad 03 februari 2022 - 17:57

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 2
+ Prövad vetenskap, ja Jesus har gått på vatten. De glömde föra in att det var en synnerligen kall vinter och att sjön hade frusit.

- Konspirationer, att republikaner hävdar att det är demokraterna som lurat dem att inte ta vaccin och dö i överflöd.

#2597

Postad 03 februari 2022 - 21:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 3

Sorry Pacman, kan inte släppa den här. Ta tanken en runda till och förklara hur du kan likställa SVT med all media.

SVTs utbud är väldigt, väldigt brett. Att man gillar exakt 0% av det samlade utbudet tror jag inte på.

För egen den uppskattar jag många media, men väldigt, väldigt lite på SVT.

Ja, samma här, det allra mesta kan man personligen vara utan. Det är ju lite utav poängen.

Men så tycker jag alla kanaler/tjänster är, det mesta är ointressant/svårt att komma in i. SVT sticker bara ut i att de har mer variation i varför man inte gillar nått visst program - om man vill se det från det hållet. :D

Redigerat av pacman, 03 februari 2022 - 21:58.


#2598

Postad 04 februari 2022 - 01:04

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

+ Bio och middag på lördag med tösen som jag träffade i våras. Hon är den enda som fått mig att må bättre efter alla år av skit.

- Missar Brain drain i Halmstad.

+ Kul med Wordle såhär efter midnatt.
⬛⬛🟨⬛🟨
🟩⬛⬛⬛🟩
🟩🟨🟨🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩



#2599

Postad 04 februari 2022 - 07:14

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Pacman,

Alldeles utmärkt analys av SVT. De har en otrolig variation i sitt utbud. Något för alla, men inte allt för någon. Dessutom tror jag knappast att många andra mediahus kommer i närheten av samlad bredd djuplodande program, förutom BBC förstås. Jag gillar starkt att SVT lyder under tryckfrihetsförordningen med ansvar för saklighet och objektivitet samt står ansvariga inför eventuell felaktig presentation. Inte många andra s.k. blogg eller nyhetsmedia som vågor sig på samma styva lina av att våga visa att man kan ha fel. Det är tydlig styrka, helt enkelt.

+ Fredag, var på väg att ordna med blind date för bästa vännen.

- Tilltänkta framtida fru till min vän meddelade igår att hennes mamma somnade in tidigt igår morse. Avbokad middag.

Redigerat av PML73, 04 februari 2022 - 07:18.


#2600

Postad 04 februari 2022 - 08:38

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

- fick hämta hem dottern med feber från skolan. Ska vi åka på skiten till slut precis nu i sluttampen? Fuck. 

 

- bekräftat covid, trevlig helg! 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.