Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 juli 2018 - 18:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Japp, One X har nyss släppts men buzzet om nästa generation konsol(er) från MS har redan börjat.

Ryktet pekar mot en traditionell konsol som kompletteras med en streaming-only-variant som utför de mest latens-kritiska beräkningarna lokalt. SweC sammanfattar:
https://m.sweclocker...strommande-spel

Man skulle ju förövrigt kunna tänka sig att One/One X även kan sköta "Scarlet-stream"-spel.

Release? 2020 kanske?


Redigerat av pacman, 24 juli 2018 - 23:05.


#2

Postad 24 juli 2018 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Jag läste den här nyheten på ERA, och Sweclockers-artikeln saknar viss information som fanns där, t.e.x att release skulle vara 2020, att alla enheter kan spela alla spel, och att streamingkonsolen skulle kosta omkring 100-120 dollar.



#3

Postad 26 juli 2018 - 12:54

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 1

Tror Microsoft kan ha något stort på G här om detta stämmer, många som går igång på en billig konsol med netflix liknande prenumeration (gamepass) för en slant i månaden så man kan spela hur mycket som helst. Själv kommer jag köpa den nya dyrare Scarlett konsolen, 2020 känns lagom men beror säkert mycket på hur Sony väljer att lansera sin PS5.



#4

Postad 06 december 2018 - 20:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
https://youtu.be/JOMcXZXsCcU

MS ser till att det "buzzar" lite runt dem oxå. :)

#5

Postad 17 december 2018 - 16:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Flest konsoler vinner? :)

 

2 st Next-gen:

The name Xbox Scarlett has been floating around since this summer and it represents, at a broad level, the next generation of consoles. As of right now, there are two being planned, Anaconda (which others have noted as well) and Lockhart, which is an ‘arcade’ version of Anaconda.

 

Microsoft refers to Anaconda as Scarlett Pro and Lockhart as Scarlett Arcade. Think of Lockhart as the successor to the Xbox One S, whereas Anaconda is the successor to the Xbox One X. And to toss one more name into the bunch, Danta is the name of the Scarlett devkit that is based on Anaconda.

 

Och så tillkommer "Streambox":

But before those devices and software show up, we will first see Maverick. This is the disk-less console that I wrote about a few weeks back that is still on track to be released next year. I believe it will still be released in the spring but as with all hardware and products, plans may change or be canceled.

 

 

På andra sidan sladden när man streamar sitter förstås konsoler oxå, en för This-gen och en för Next-gen:

On the xCloud side of things, there is Anthem; this is what Microsoft calls the Xbox One S version of its cloud platform. Anthem V2 will roll out later this year which will be based on a revised version of the Xbox One S that is focused on reducing the cost to manufacture the hardware. And of course, there is an Anaconda Cloud in the works as well.

 

 

https://www.thurrott...erick-and-roma#

 

För några månader sen såg jag nått Youtube-klipp där det hävdades att MS skulle spöa Sony på två fronter, både billigare och kraftfullare, fast med två olika maskiner då. Tokstolle, tänkte jag då men ovanstående stödjer ju faktiskt denna idé. :blink:


Redigerat av pacman, 17 december 2018 - 16:37.


#6

Postad 17 december 2018 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 1

Ja det är ju vad man hoppats på. Perfekt om man kan köpa en X direkt vid lansering. Hoppas de inte snålar med Powah.



#7

Postad 17 december 2018 - 19:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
Ja och så kan de släppa Cobra (@ $599 baby!) när 5 nm blir tillgängligt. :)

#8

Postad 18 december 2018 - 10:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ja det är ju vad man hoppats på. Perfekt om man kan köpa en X direkt vid lansering. Hoppas de inte snålar med Powah.

En liten nackdel är ju dock att om Lockhart är slöare än PS5 (vilket inte är omöjligt, om syftet med Lockhart är lågt pris) så innebär det att den lägsta nivå, som alla utvecklare av next-gen spel måste förhålla sig till, blir lägre än väntat.

 

Nåja, är CPU och minnesmängd iförh till uppgiften tillräcklig i Lockhart behöver det inte ha så stor betydelse, grafik är ju ytterst skalbart.

 

Lockhart: 8 core Zen-variant, 256 bit buss och 16 GB minne

Anaconda: 8 core Zen-variant, ev något högre CPU-klocka, fetare GPU, 384 bit buss och 24 GB minne

Kanske?



#9

Postad 18 december 2018 - 11:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 1

Jag hoppas på att Lockhart är vad de skulle haft om de bara gjorde en maskin, och att Anaconda är för de som vill betala mer. Men ja, det var några stycken i ERA-tråden som fruktade samma sak.



#10

Postad 18 december 2018 - 12:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ja man får hoppas att Lockhart är ett "$399-bygge".

 

(och att Anaconda är $599-prislappens återkomst. :D)



#11

Postad 06 januari 2019 - 14:56

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Ryktas om att Anaconda kommer med en inbyggd ssd disk, hoppas verkligen att det stämmer.



#12

Postad 06 januari 2019 - 15:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Onödigt dyrt för minimal vinning. Har aldrig förstått SSD hypen för spel några sek extra laddningstider dör man inte av. Och 4k spelen äter tb till frukost

#13

Postad 06 januari 2019 - 15:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 4

Om du lägger ihop alla sekunder du tjänar där du inte behöver titta på en laddningsskärm i alla spel du spelar under en generation jämfört med tiden det tar att tjäna ihop till den extra kostnaden för att lägga till det så går du plus med råge. Tid är viktigare än pengar  :)



#14

Postad 06 januari 2019 - 15:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Om du lägger ihop alla sekunder du tjänar där du inte behöver titta på en laddningsskärm i alla spel du spelar under en generation jämfört med tiden det tar att tjäna ihop till den extra kostnaden för att lägga till det så går du plus med råge. Tid är viktigare än pengar  :)

Är man så stressad hur får du då tid att njuta av spelen? Gillar man stress så kan man ju försöka kolla mail och facebooka under laddningstiderna också om man är rädd att ha tråkigt :)



#15

Postad 06 januari 2019 - 19:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 3

http://www.youtube.com/watch?v=nRpQui0hpaU

 

Man tjänar t.ex. en hel minut i början av RDR2, jag trodde spelet hade hängt sig nu när jag satte på det i veckan för första gången på länge. Du sitter hellre och kollar under den minuten eller går och gör något annat kanske, men jag betalar gärna några hundringar extra för att slippa. Men visst, det skiljer ju sig från person till person, dock tjänar man på det rent tidsmässigt i längden.



#16

Postad 06 januari 2019 - 19:21

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

j*vlar vilken skillnad, bör ju vara ännu större om ssd disken blir intern oxå..



#17

Postad 06 januari 2019 - 19:43

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 3

Onödigt dyrt för minimal vinning. Har aldrig förstått SSD hypen för spel några sek extra laddningstider dör man inte av. Och 4k spelen äter tb till frukost


Det strömmas väl en del från disk i dagens spel, så det ger ju inte bara markant kortare laddtider. Jag tror du underskattar hur mycket snabbare en SSD är jämfört med en mekanisk disk.

Skulle den inte levereras med SSD hade det ju varit trevligt med en m.2 slot i potatislådan iallafall.

#18

Postad 06 januari 2019 - 20:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=nRpQui0hpaU

Man tjänar t.ex. en hel minut i början av RDR2, jag trodde spelet hade hängt sig nu när jag satte på det i veckan för första gången på länge. Du sitter hellre och kollar under den minuten eller går och gör något annat kanske, men jag betalar gärna några hundringar extra för att slippa. Men visst, det skiljer ju sig från person till person, dock tjänar man på det rent tidsmässigt i längden.


Jag gör inget bara chillar. Spel är avkoppling för mig. Flera minuters laddningstid är inte speciellt vanligt eller så går tiden snabbt för mig :)

#19

Postad 07 januari 2019 - 00:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 984 inlägg
  • 0

Onödigt dyrt för minimal vinning. Har aldrig förstått SSD hypen för spel några sek extra laddningstider dör man inte av. Och 4k spelen äter tb till frukost

 

SSD är en klar fördel, inte bara för laddtiderna som sagt, utan streaming ingame med. Det minskar risken för stutter.

 

På XB1 hade Fallout 4 (vid release iaf) extrema stutters på 1 sekund eller mer, vilket försvann helt med SSD.

 

Vinsten i laddtider på dagens konsoller är begränsad av CPUn, men det blir ändå stor skillnad i många spel. Har kvar den mekaniska disken i min PS4 Pro, och man kan ju gå och koka kaffe när RDR2 laddar ;)


Redigerat av Ageve, 07 januari 2019 - 01:13.


#20

Postad 07 januari 2019 - 07:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

j*vlar vilken skillnad, bör ju vara ännu större om ssd disken blir intern oxå..



Som X och one är byggd nu så är den interna sata förbindelsen långsammare än usb3 gränssnittet. Ändras väl såklart om dom väljer att köra ssd internt i nästa generation.

Mvh kör ssd över usb3 till min X och det är lätt värt det imo.

#21

Postad 07 januari 2019 - 08:02

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
En annan fördel är ju att det inte finns rörliga delar i en SSD, så risken att något skulle gå sönder är mindre.

#22

Postad 07 januari 2019 - 08:24

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Har en xbox one x idag och spelar mest pubg, skulle jag märka stor skillnad med en ssd disk, funkar vilken ssd som helst eller måste det vara nån speciell. Nån som kan tipsa om en snabb 256gb isåfall?



#23

Postad 07 januari 2019 - 10:48

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Kom på att jag hade en gammal 840 Evo liggandes när jag läste här så var precis på Inet och köpte en HDD kabinett. 


Redigerat av New Player, 07 januari 2019 - 11:54.


#24

Postad 07 januari 2019 - 13:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Ryktas om att Anaconda kommer med en inbyggd ssd disk, hoppas verkligen att det stämmer.

 

Problemet är att SSD är små, min 2TB USB börjar bli full då spelen numera är på 50-100GB stora.

Men visst man kan ju ha dom spelen man spelar mest på SSD och resten på extern disk.

En SSD skulle väl rymma typ 10 spel.



#25

Postad 07 januari 2019 - 13:43

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Fick in 4st på min 250GB SSD. Men jag la in dom jag spelar mest för tillfället.

#26

Postad 10 januari 2019 - 07:50

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Phil spencer teasar lite om nästa xbox

 

https://www.youtube.com/watch?v=qovATBiDpPk



#27

Postad 24 januari 2019 - 14:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Senaste snackisen:
https://wccftech.com...box-raytracing/

NVMe SSD är ju smaskigt men samtidigt så är inte effekten mer än snabbare laddning. Spelutvecklarna kommer inte designa spel utifrån denna laddförmåga; om inte alla nya konsoler har det.

#28

Postad 24 januari 2019 - 15:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

NVMe SSD är ju smaskigt men samtidigt så är inte effekten mer än snabbare laddning.

 

I'll take it.

 

De exklusiva spelen skulle väl fortfarande utnyttja den bättre.



#29

Postad 24 januari 2019 - 15:31

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 442 inlägg
  • 0

Utvecklarna måste nog fortfarande ta hänsyn till extern lagring, så de kan i så fall inte förlita sig helt på prestandan i SSD:n.



#30

Postad 24 januari 2019 - 15:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Kunde lägga pengarna på mer minne istället. Populistisk "uppgradering" som Samsungs QLED ;)

#31

Postad 24 januari 2019 - 16:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

I'll take it.

De exklusiva spelen skulle väl fortfarande utnyttja den bättre.

Inte om de har 2 konsoler där bara 1 har SSD.

#32

Postad 24 januari 2019 - 16:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Kunde lägga pengarna på mer minne istället. Populistisk "uppgradering" som Samsungs QLED ;)

Tramsigt.
Utvecklingen gör allt snabbare och snabbare. Varför skulle inte massmediat "få" följs trenden?

Redigerat av pacman, 24 januari 2019 - 16:30.


#33

Postad 24 januari 2019 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Inte om de har 2 konsoler där bara 1 har SSD.

 

Ja nä, men jag antog att de pratade om basmodellen i artikeln. I och med att de bara pratar om en här.

 

The rumored specs for the next Xbox console, codenamed Anubis, are:



#34

Postad 24 januari 2019 - 16:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Ofasen. Låter lite för bra.

#35

Postad 24 januari 2019 - 16:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Precis vad jag tänkte också.



#36

Postad 24 januari 2019 - 16:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Tramsigt.
Utvecklingen gör allt snabbare och snabbare. Varför skulle inte massmediat "få" följs trenden?

Därför att konsoler är för de som inte har råd med PC. De kommer skära kostnaderna någon annanstans som har större påverkan på prestandan.

Redigerat av oqvist, 24 januari 2019 - 16:50.


#37

Postad 24 januari 2019 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Därför att konsoler är för de som inte har råd med PC.

 

Från samma person som hellre väntar på laddningstider än att betala för SSD i konsoler.

 

Ska ta och spela lite Smash Bros på PC:n nu.


Redigerat av Zoiler, 24 januari 2019 - 17:24.


#38

Postad 24 januari 2019 - 17:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Från samma person som hellre väntar på laddningstider än att betala för SSD i konsoler.

Ska ta och spela lite Smash Bros på PC:n nu.


Ja precis. Jag spelar hellre ett spel med bättre bildflyt än ett med kortare laddningstider. Smartare då att göra de enkelt proppa in en SSD för den som vill.

#39

Postad 24 januari 2019 - 18:50

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Därför att konsoler är för de som inte har råd med PC.


Hahahha,nej.

#40

Postad 25 januari 2019 - 21:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Vad som iofs talar för SSD, ijmf med HDD, är att tekniken nog förväntas skala prismässigt med tiden.

HDD ökar förvisso i kapacitet/kr men lägsta priset är rätt konstant.

#41

Postad 20 mars 2019 - 23:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=fnuWG2I2QCY

 

UE-demo. Lär bli mycket mer sånt här nästa generation.



#42

Postad 19 april 2019 - 17:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
”Insiders” säger att den skall spöa PS5.

https://www.dexerto....rful-ps5-559211

”New Xbox news

Microsoft have remained silent on the new Xbox console, codenamed Xbox Scarlett, and the report of it being more powerful is coming from anonymous insiders.

Journalist Ainsley Bowden stated "Multiple insiders have now confirmed it’s true Xbox “Anaconda” will be more advanced as rumored." Moreover, these insiders have a track record of being correct in the past.

So how can the new Xbox top the PS5?

Who knows. The PS5 specs exceeded expectations so Microsoft will have to do something special for the Xbox.

It is reported that they are desperate to keep their mantra of the "World's most powerful console". To do so they will need to implement some seriously cutting edge technology, make the next Xbox very expensive or even take a big loss on each console.

Read More: GTA 6 details leaked by source who correctly predicted PS5
Presumably, the new Xbox will also offer 8K output on top of advanced processor technology. If it is to be more powerful than the PS5, 4K at a solid 60FPS will be the minimum expected.

There is a lot of news regarding the PS5 and new Xbox to come in the following months. What is clear though, is that it's an exciting time to a video game fan.”

#43

Postad 19 april 2019 - 18:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

If it is to be more powerful than the PS5, 4K at a solid 60FPS will be the minimum expected.

 

:rolleyes:

 

Om inte Sony tänker släppa två konsoler samtidigt så är det givet att Anaconda blir starkare då den är tänkt att vara en motsvarighet till X/Pro, dvs för entusiaster. Hade ju vart rätt humoristiskt iofs om de sa att det var en entusiastkonsol och så är den svagare än PS5. Men frågan är om också basmodellen Scarlet blir starkare.



#44

Postad 19 april 2019 - 19:20

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Onekligen spännande tider! Sony har de överlägset bästa exklusiva spelen, men om nästa Xbox blir kraftfullare så kommer jag nog köra multiformatsspelen på den. Jag är grymt taggad på nästa generation!

#45

Postad 19 april 2019 - 20:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Onekligen spännande tider! Sony har de överlägset bästa exklusiva spelen, men om nästa Xbox blir kraftfullare så kommer jag nog köra multiformatsspelen på den. Jag är grymt taggad på nästa generation!

 

Jag med, det blir ett bra hopp. Konsolkriget är redan igång på Resetera. Som tur är får vi aldrig in några nya medlemmar så medelåldern är för hög för att det ska vara några krig här längre ^^



#46

Postad 09 juni 2019 - 12:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Scarlet incoming...ikväll kl 23 (nej, 22 är det förstås i svensk tid) om jag inte misstar mig.

Exakt då kliver jag på ett plan från Kreta, ska bli intressant att se vad som hänt i världen då man landat. :)

Redigerat av pacman, 09 juni 2019 - 12:18.


#47

Postad 09 juni 2019 - 21:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hade vart najs med Scarlet och ett vr-kit likt de sony erbjuder

#48

Postad 09 juni 2019 - 22:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Mycket snack men SSD VRR 120fps var saker som nämndes.

Extremt lite info vad jag lyckades höra, inte ens en rendering på Scarlet fick vi se.

Julen 2020 är det release iaf

Redigerat av SKIBBE, 09 juni 2019 - 22:36.


#49

Postad 09 juni 2019 - 22:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Frågan är vad som menas med fyra gånger så kraftfull som nuvarande one x.

Pacman, hjälp oss. Vi vet att han inte kan prata om terafloppar (24tflop är nog dyrt) 😅

#50

Postad 09 juni 2019 - 22:57

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Att den klarar 8k är väl det han syftar på ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.