Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jag har gift mig! Vilka "fördelar" ska jag tänka på!?

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 september 2015 - 14:37

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Tjo, i kontrast till tråden under (just nu iaf.) så har jag 37år gammal gått o gift mig, känns helrätt och har varken varit gift eller förlovad tidigare i mitt liv!

Så nu undra jag vilka för​delar eller andra saker som man kan utnyttja som gifta som kan komma till användning? tyvärr så finns väl inte sambeskattning kvar? (hade behövts)

Så, tips o trix​



#2

Postad 15 september 2015 - 14:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tja det är egentligen ingen större skillnad mot att vara sambo. Den enda riktiga skillnaden är att arvsrätten blir annorlunda.



#3

Postad 15 september 2015 - 15:01

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Du har fått fina minnen ifrån bröllopet kanske, samt, japp, arvsrätten är "enklare"..

 

:)



#4

Postad 15 september 2015 - 15:20

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Tjo, i kontrast till tråden under (just nu iaf.) så har jag 37år gammal gått o gift mig, känns helrätt och har varken varit gift eller förlovad tidigare i mitt liv!

Så nu undra jag vilka för​delar eller andra saker som man kan utnyttja som gifta som kan komma till användning? tyvärr så finns väl inte sambeskattning kvar? (hade behövts)

Så, tips o trix​

Jo, behövs verkligen en kontrast till den andra tråden. :)

En fördel med att vara gift är ju att man får kalla sin kvinna för sin fru och hon dig för sin man. Det är faktiskt rätt gott på nåt oförklarligt vis.

Blir faktiskt ännu bättre med åren det där. Som en liten koppling till den andra tråden är det ju så att livet ju har sina upp och ner. Och när man då fortfarande efter många år hela tiden kommer tillbaka på rätt köl känns det liksom jävligt välförtjänt att vara man och hustru.

 

Jo, glömde ju gratulera. :)



#5

Postad 15 september 2015 - 17:10

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Tja det är egentligen ingen större skillnad mot att vara sambo. Den enda riktiga skillnaden är att arvsrätten blir annorlunda.

 

Ok, fick för mig det påverkade en hel del, men kanske har mindre betydelse nuförtiden!

Du har fått fina minnen ifrån bröllopet kanske, samt, japp, arvsrätten är "enklare"..

 

:)

Jadå, det va full fräs på dagen D ;)

 

Jo, behövs verkligen en kontrast till den andra tråden. :)

En fördel med att vara gift är ju att man får kalla sin kvinna för sin fru och hon dig för sin man. Det är faktiskt rätt gott på nåt oförklarligt vis.

Blir faktiskt ännu bättre med åren det där. Som en liten koppling till den andra tråden är det ju så att livet ju har sina upp och ner. Och när man då fortfarande efter många år hela tiden kommer tillbaka på rätt köl känns det liksom jävligt välförtjänt att vara man och hustru.

 

Jo, glömde ju gratulera. :)

Tackar!

Jo, det rena mentala synsättet på förhållandet har ju helt klart redan uppgraderats!​ :)



#6

Postad 15 september 2015 - 17:42

robi
  • robi
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Omg!!!

#7

Postad 15 september 2015 - 17:44

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Say what?

Omg!!!

 



#8

Postad 15 september 2015 - 18:17

robi
  • robi
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 2

Say what?

Du har gift dig och frågar efter fördelar med det???

Räcker det inte med att du har hittat en kvinna som vill dela resten av livet med dig och allt som har med det att göra???

Vad är det för fördelar du vill ha???

Glöm det du, jag borde inte ens vara här inne och skriva, sorry!

Redigerat av robi, 15 september 2015 - 18:18.


#9

Postad 12 oktober 2015 - 19:43

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Gratulerar och önskar er båda all lycka i framtiden.



#10

Postad 12 oktober 2015 - 19:55

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Du har gift dig och frågar efter fördelar med det???

Räcker det inte med att du har hittat en kvinna som vill dela resten av livet med dig och allt som har med det att göra???

Vad är det för fördelar du vill ha???

Glöm det du, jag borde inte ens vara här inne och skriva, sorry!

Intressant inlägg ^_^


Redigerat av Unregistered2294, 12 oktober 2015 - 19:56.


#11

Postad 23 oktober 2015 - 14:33

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Jag förlovade mig för några månader sen och bröllopet blir nästa år. Det jag ser fram emot mest är att kunna säga saker som "nu ska jag hem till frugan". :D  B)

 

Och gratulerar Mikolino! :)



#12

Postad 23 oktober 2015 - 15:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Grattis! :)

 

Ni kan ansöka om att adoptera.



#13

Postad 29 oktober 2015 - 10:00

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Jag förlovade mig för några månader sen och bröllopet blir nästa år. Det jag ser fram emot mest är att kunna säga saker som "nu ska jag hem till frugan". :D  B)

 

Och gratulerar Mikolino! :)

 

Hehe, ja just den frasen är en riktig perk :)    tackar :)

Gratulerar och önskar er båda all lycka i framtiden.

Tackar

 

Grattis! :)

 

Ni kan ansöka om att adoptera.

Mjo, men 1 gemensamt och för mig 2 bonusbarn är mer än tillräckligt! ;)

Tackar :)



#14

Postad 29 oktober 2015 - 13:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Det är inte bara arvsrätten som blir enklare. Det blir även enklare vid ett eventuellt uppbrott (jag vet att man inte vill tänka på sånt i just det här läget, men kan vara bra att veta).

 

Det är många som tror att samboliv innebär ungefär samma skydd för alla parter (makar och barn) som att vara gifta, men så är det definitivt inte, även om det är bättre nu än för ett gäng år sedan.


Redigerat av SC-Zap, 29 oktober 2015 - 13:21.


#15

Postad 30 oktober 2015 - 07:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det finns en fördel som ni inte nämnt och det är att om ni skaffar barn så blir du automatiskt skriven som fader. Är ni bara sambo så måste en faderskapsutredning först göras.

En annan fördel är att om man har barn på varsitt håll sedan innan så får man flerbarnstillägg trots att barnen inte är syskon. Det får man inte när man endast är sambo.



#16

Postad 30 oktober 2015 - 08:47

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Det finns en fördel som ni inte nämnt och det är att om ni skaffar barn så blir du automatiskt skriven som fader. Är ni bara sambo så måste en faderskapsutredning först göras.

En annan fördel är att om man har barn på varsitt håll sedan innan så får man flerbarnstillägg trots att barnen inte är syskon. Det får man inte när man endast är sambo.

 

Nja, vi har ett gemensamt och hon 2 sedan innan, har bestämt för mig att vi fått flerbarnstillägg de 4 åren innan vi gifte oss!



#17

Postad 30 oktober 2015 - 09:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Nja, vi har ett gemensamt och hon 2 sedan innan, har bestämt för mig att vi fått flerbarnstillägg de 4 åren innan vi gifte oss!

Ja, om man har ett gemensamt barn får man flerbarnstillägg för samtliga.


Redigerat av agpath, 30 oktober 2015 - 09:06.


#18

Postad 04 maj 2018 - 00:52

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Då var vi inne på 3:e året som gifta, enda man märkt är en nedtrappning på sexet tiofaldt så 30% mindre sex haha....  så det följer kanske mallen då, 10 år=100% no sex ;)



#19

Postad 20 juni 2018 - 19:17

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Har en kompis som gifte sig med en mycket yngre kvinna. Gick inte så många månader innan svärmor och några kusiner flyttade in i det herrgårdsstora huset. Ju fler personer som flyttar in i huset desto grinigare blir tanten och Att prata med resten av hennes släktingar är inte att tänka på eftersom ingen vill svara på tilltal. Till råga på allt har han fått flytta till ett mycket litet rum på vinden. Vi har bett killen rigga upp videokameror runt om i huset så han kan dokumentera alla jäkelskap som tanten och resten av släkten hittar på. Han har dokument som visar att han själv står för alla utgifter. Troligtvis kan advokaten få kontoutdrag på alla som bor i huset. Så det borde gå att bevisa att alla snyltar på honom
För att pigga upp vår kompis brukar vi fixa knytisfester. Vi har varit inne på stay frends och kollat upp vilka skolor släktingarna har gått på och så spånar vi ihop historier om vänner, skolpersonal och klasskompisar som rumlat runt i sänghalmen med killar och tjejer som gått på dessa skolor. Ibland ligger vi nästan dubbelvikna när vi lyssnar på allt otroligare historier om släktingarna i huset. Naturligtvis ser vi ut som om vi inte har en aning om att vi skrattar och snackar skit om hela släkten som bor i huset.
Vi har inte kommit på hur han ska skilja sig och få behålla besparingar och huset men hoppas att vi kan komma framtill en lösning.

Själv lever jag i en polyamorös relation med mina vänner. Är uppvuxen på ungkarlshotell modell gott och blandat för folk mellan två äktenskap. Jättekul med mogna damer som vill lära oss småpojkar allt som kvinnor gillade. Därefter skaffade jag en egen lägenhet men blev uppring av en tant från ungkarlshotellet som klagade på att ingen kille ville flytta in i deras nya kollektiv. Bodde där tills vi fick in fel folk.
När jag var runt 30 träffade jag ett jättetrevligt gäng killar och tjejer. Vi gillade att hitta på samma saker på vår fritid. Enda negativa var att flera i gänget vänsterprasslade ganska friskt med varandra utan att någon noterat att så var fallet. Efter ett par månader var det några i gänget som ställde mig mot väggen och frågade varför jag aldrig sagt något om vänsterprasslet. Jag fick då veta att jag inte platsade i gänget. Fick tillslut frågan om jag har varit intresserad av att hoppa i säng med några av tjejerna. Sa något undvikande. Fick då veta att alla tjejer i gänget delade på de tre killar som var med i gängat och orsaken till att det var sex kvinnor och bara tre killar berodde på att tjejerna också gille andra tjejer.
Numera är vi bara två killar kvar i gänget och det är åtta kvinnor som också gillar andra kvinnor. Vi hittar på massor med trevliga aktiviteter och är fortfarande sexuellt aktiva.

Så skippa familj och barn. har aldrig ångrat att jag levt i ett polyklyster

#20

Postad 20 juni 2018 - 19:31

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0

Har en kompis som gifte sig med en mycket yngre kvinna. Gick inte så många månader innan svärmor och några kusiner flyttade in i det herrgårdsstora huset. Ju fler personer som flyttar in i huset desto grinigare blir tanten och Att prata med resten av hennes släktingar är inte att tänka på eftersom ingen vill svara på tilltal. Till råga på allt har han fått flytta till ett mycket litet rum på vinden. Vi har bett killen rigga upp videokameror runt om i huset så han kan dokumentera alla jäkelskap som tanten och resten av släkten hittar på. Han har dokument som visar att han själv står för alla utgifter. Troligtvis kan advokaten få kontoutdrag på alla som bor i huset. Så det borde gå att bevisa att alla snyltar på honom
För att pigga upp vår kompis brukar vi fixa knytisfester. Vi har varit inne på stay frends och kollat upp vilka skolor släktingarna har gått på och så spånar vi ihop historier om vänner, skolpersonal och klasskompisar som rumlat runt i sänghalmen med killar och tjejer som gått på dessa skolor. Ibland ligger vi nästan dubbelvikna när vi lyssnar på allt otroligare historier om släktingarna i huset. Naturligtvis ser vi ut som om vi inte har en aning om att vi skrattar och snackar skit om hela släkten som bor i huset.
Vi har inte kommit på hur han ska skilja sig och få behålla besparingar och huset men hoppas att vi kan komma framtill en lösning.

Själv lever jag i en polyamorös relation med mina vänner. Är uppvuxen på ungkarlshotell modell gott och blandat för folk mellan två äktenskap. Jättekul med mogna damer som vill lära oss småpojkar allt som kvinnor gillade. Därefter skaffade jag en egen lägenhet men blev uppring av en tant från ungkarlshotellet som klagade på att ingen kille ville flytta in i deras nya kollektiv. Bodde där tills vi fick in fel folk.
När jag var runt 30 träffade jag ett jättetrevligt gäng killar och tjejer. Vi gillade att hitta på samma saker på vår fritid. Enda negativa var att flera i gänget vänsterprasslade ganska friskt med varandra utan att någon noterat att så var fallet. Efter ett par månader var det några i gänget som ställde mig mot väggen och frågade varför jag aldrig sagt något om vänsterprasslet. Jag fick då veta att jag inte platsade i gänget. Fick tillslut frågan om jag har varit intresserad av att hoppa i säng med några av tjejerna. Sa något undvikande. Fick då veta att alla tjejer i gänget delade på de tre killar som var med i gängat och orsaken till att det var sex kvinnor och bara tre killar berodde på att tjejerna också gille andra tjejer.
Numera är vi bara två killar kvar i gänget och det är åtta kvinnor som också gillar andra kvinnor. Vi hittar på massor med trevliga aktiviteter och är fortfarande sexuellt aktiva.

Så skippa familj och barn. har aldrig ångrat att jag levt i ett polyklyster

Låter bra. Giftermål är som att sätta sig själv i fängelset-Your doing time!

Redigerat av Unregistered9dec5957, 20 juni 2018 - 19:31.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.