Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 7,98 (124) 199:-
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8,67 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 6,86 (13) 7 103:-
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 7,94 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8,39 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8,45 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 07 december 2010 - 11:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

”Ipad 2 lanseras i mars”
Det kan vara läge att vänta med att köpa en Ipad.
Enligt amerikanska medier släpps uppföljaren i mars – bara några månader efter att den ”gamla” surfplattan lanserats i Sverige.

Det kan bli dyrt för svenskarna som vill ha Apples senaste prylar så fort de släpps. Tre månader efter att Ipad släpps i Sverige kan en ny version av surfplattan lanseras, skriver Digitimes.com. Enligt nära källor till mobiltillverkarna Foxconn kommer 400 000 till 600 000 surfplattor att levereras i slutet av februari.

”Lanseras i mars”
Ett rykte som enligt amerikanska medier tyder på en lansering i början av mars. Ipad 2 uppges äga många egenskaper som liknar Iphone 4, bland annat kamera och videosamtalsfunktionen Facetime. Surfplattan ska också stödja mobil data för både 3G och tekniken cdma som används av många operatörer i USA


Redigerat av Squeezemaster, 03 mars 2011 - 16:39.


#2

Postad 07 december 2010 - 12:02

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Inget om retina-display? Det är det enda som skulle få mig att fundera på en uppgradering av min Ipad, annars väntar jag på Ipad 3. Det går f ö inte att Skypa (med video) från Iphone 4 så det lär inte vara möjligt med Ipad 2 heller.

En del av artikeln kom inte med i citatet:

Det är dock ännu osäkert när Ipad 2 kommer att släppas i Sverige. Både Iphone och Ipad har lanserats i Sverige, flera månader efter att den släppts i USA.
Prisjakt Pryl har försökt nå Apple för en kommentar utan framgång.


Redigerat av Tomas L, 07 december 2010 - 12:02.


#3

Postad 07 december 2010 - 12:54

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Det går f ö inte att Skypa (med video) från Iphone 4 så det lär inte vara möjligt med Ipad 2 heller.

Inte jailbreakad heller ?

#4

Postad 07 december 2010 - 13:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Det kan bli dyrt för svenskarna som vill ha Apples senaste prylar så fort de släpps. Tre månader efter att Ipad släpps i Sverige kan en ny version av surfplattan lanseras, skriver Digitimes.com


Tycker det där är ett mycket märkligt tankesätt/uttalande. Man får väl i sånt fall jämföra äpplen mot äpplen. :)
D v s när iPad släpptes i USA mot när iPad 2 släpps i USA. Eller Sverige-släpp vs Sverige-släpp.

Det är inte speciellt troligt att Apple uttalar sig om detta. Har verkligen Digitimes skrivit ovanstående om Sverige?
Nej, det tror jag inte.
Här är EXAKT det digitimes skrev:

Foxconn Electronics' (Hon Hai Precision Industry's) plants in Shenzhen, China have recently been notified they will ship Apple's iPad 2 within the next 100 days with initial shipments to reach 400,000-600,000 units, according to sources from Taiwan-based component makers. However, Foxconn declined to comment on its products or clients.

The sources pointed out that the iPad 2 will ship as soon as the end of February in 2011. Apple originally planned to start mass production in January, but because the device's firmware is currently still in testing, Apple has been postponing the schedule. Since Foxconn's new plants in Chengdu are still in pilot production, iPad 2 will be mainly supplied by its Shenzhen plants, while the company's upstream component partners have all been notified of the shipments schedule.

For the third quarter, Apple announced it had sold 4.19 million iPads with combined sales for the first nine months in 2010 reaching 7.5 million units. As Apple will start selling iPad in South Korea and Latin America in the fourth quarter, as well as strong demand from the year-end holidays, sales for the quarter are expected to surpass seven million units.

Currently, iPad's shipments on the supply side are higher than channel sales, indicating that Apple also has potential inventory issues, although Apple currently has no plans to stop production. The sources expect shipments to drop significantly after the end of the January as the company begins to digest the inventory across the rest of the first quarter and then launch iPad 2 in April.

The sources pointed out that Foxconn shipped about six million iPads in the third quarter of 2010, meaning there are about 1.8 million units of inventory left for the fourth quarter. The sources forecast that Apple will still place about 1.6-1.8 million units of orders in January, but will start to reduce order volumes in February to allow the remaining inventory to last until the end of March.


@Maveric:

Frågan är om tråden skall ligga bland mobiler eller datorer?

Svaret är: Vi kommer troligtvis strukturera om lite där tablets kommer bli ett subforum till mobiler.
Jag flyttar den här tråden när/om det blir aktuellt.

Redigerat av BrittBastard, 07 december 2010 - 13:21.


#5

Postad 07 december 2010 - 13:32

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Inte jailbreakad heller ?


Nej, inte Skype. Tror inte att Skype skulle ha en chans att någonsin bli godkända för videosamtal om de lade upp en app av sin klient på cydia för jailbreakade Iphones som tillåter videosamtal. Skype är ett seriöst företag. Däremot finns det en app som heter Fring på Appstore som gör att man kan ringa video samtal till andra Iphone användare, tyvärr så finns ingen klient till PC/Mac, så det funkar bara mobil till mobil. Det finns dock klienter för Android. Ett tag så kunde man ringa till en Skype-klient, men den funktionen finns ej längre.

Ang Ipad och releasen av Ipad 2: Apple producerar enligt flera källor f n 2,5 miljoner Ipad i månaden och kommer inom kort att komma upp i tre miljoner enheter per månad. Det är ändå för lite för att möta efterfrågan under Julruschen då bedömare tror att det skulle behövas 6 miljoner enheter bara under december. Så 400-600 Ipad 2 i slutet av Februari är en "piss i missisippi" och det lär knappast produceras Ipad 2 i sådana volymer att det är dags för svensk release före semestern.

Redigerat av Tomas L, 07 december 2010 - 13:33.


#6

Postad 07 december 2010 - 15:54

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0

Tycker det där är ett mycket märkligt tankesätt/uttalande. Man får väl i sånt fall jämföra äpplen mot äpplen. :)
D v s när iPad släpptes i USA mot när iPad 2 släpps i USA. Eller Sverige-släpp vs Sverige-släpp.

Det är inte speciellt troligt att Apple uttalar sig om detta. Har verkligen Digitimes skrivit ovanstående om Sverige?
Nej, det tror jag inte.
Här är EXAKT det digitimes skrev:

Du får fråga den som publicerar texterna på er egen sida :)
https://www.prisjakt...lanseras_i_mars

Maveric ;)

#7

Postad 07 december 2010 - 16:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
De tillverkas med största sannolikhet för att bygga upp ett lager för ett aprilsläpp, de vill nog undvika inventoryproblemen som de upplevde när den först släpptes.

#8

Postad 07 december 2010 - 16:40

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Lite tung 'mobil'

#9

Postad 07 december 2010 - 18:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Det ska bli intressant att se när iPad Gen2 kommer till Sverige...skulle jag lägga en kvalificerad gissning så skulle jag säga tidigast slutet av Q3, troligast under Q4 2011.

#10

Postad 08 december 2010 - 10:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Du får fråga den som publicerar texterna på er egen sida :rolleyes:
https://www.prisjakt...lanseras_i_mars

Maveric :)


Det var egentligen ingen fråga, mer ett konstaterande. :lol:

Det ska bli intressant att se när iPad Gen2 kommer till Sverige...skulle jag lägga en kvalificerad gissning så skulle jag säga tidigast slutet av Q3, troligast under Q4 2011.


Tror jag också.

#11

Postad 10 december 2010 - 10:27

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Rykte, lite gammalt och lite nytt:

Component suppliers for Apple's iPad are planning to begin a new round of iPad production in the first quarter of 2011, with one source saying that the next-generation iPad will have front- and back-mounted cameras, a new report claims.

Reuters reported Friday that sources claim the next-gen iPad will sport dual cameras, and could begin production as early as the first quarter of 2011.

The report further confirms the likelihood of a FaceTime-capable iPad, as reported by AppleInsider in September. Additionally, on Thursday, new iPad cases were spotted with cutouts for a rear-facing camera and space for what could be an SD card slot.

Reuters' sources pegged touchscreen chip designer Wintek Corp, battery maker Simplo Technology and AVY Precision, "an unlisted maker of covers for electronic products," as suppliers for the next batch of iPads.

Camera component suppliers Genius Electronic Optical CO and Largan Precision Co were also reportedly starting new "supply deals" with Apple, though sources were unable to confirm for which products.

The report lined up with what RBS analyst Steven Tseng has been hearing. "It makes sense for these suppliers to begin delivering their goods in February," he said. "I think Steve Jobs will announce the new product in January, and we should see the new product hitting shops in about April."

Other reports from sources close to Apple's Asian-based component suppliers have also predicted a Q1 2011 production date for the next-gen iPad. Earlier this week, Taiwan industry publication DigiTimes reported that Foxconn will begin shipping the iPad 2 within the next 100 days. The publication also released a similar report naming potential suppliers for the next iPad in November.

Källa

Bra om den nu kommer med SD-kortplats!

#12

Postad 10 december 2010 - 13:12

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Här är en video med skal till iPad2(?).

http://www.youtube.c...player_embedded

"finns ett utrymme på nederkanten som tros vara avsett för sd-kort, alternativt hdmi-kontakt."

#13

Postad 23 december 2010 - 18:46

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
"Ny Ipad fångad på bild?"
"Ryktena om en ny Ipad späds nu på av en bild som sprids på nätet. Den uppges föreställa en kommande, mindre modell av Apples platta."

http://www.mobil.se/...d-1.382046.html

#14

Postad 05 januari 2011 - 13:00

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
"Innan Apple släpper prylar så brukar ett antal mockups utfrästa i aluminium att ges till företag som designar skal och andra tillbehör."


http://feber.se/ipad...i_det_ppna_p_c/

#15

Postad 10 januari 2011 - 08:23

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Kan detta vara "iPad2"?
http://macworld.idg....fran-ces-massan

Ser förj*vliig ut måste jag nog säga. Inte alls snygg.

Redigerat av Hampuz, 10 januari 2011 - 08:32.


#16

Postad 10 januari 2011 - 11:17

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Kan detta vara "iPad2"?
http://macworld.idg....fran-ces-massan

Ser förj*vliig ut måste jag nog säga. Inte alls snygg.


den där ser ju fetare ut än ipad 1, trenden brukar ju gå åt andra hållet.

#17

Postad 10 januari 2011 - 12:31

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
"Men! Om det stämmer... 9,4 millimeter tjock! Det är ju som iPhone 4, eller 30% tunnare än första iPad. Riktigt imponerande må säga."

Skrev en under artikeln.

#18

Postad 10 januari 2011 - 13:16

TvGeekojaa
  • TvGeekojaa
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Nej, inte Skype. Tror inte att Skype skulle ha en chans att någonsin bli godkända för videosamtal om de lade upp en app av sin klient på cydia för jailbreakade Iphones som tillåter videosamtal. Skype är ett seriöst företag. Däremot finns det en app som heter Fring på Appstore som gör att man kan ringa video samtal till andra Iphone användare, tyvärr så finns ingen klient till PC/Mac, så det funkar bara mobil till mobil. Det finns dock klienter för Android. Ett tag så kunde man ringa till en Skype-klient, men den funktionen finns ej längre.

Ang Ipad och releasen av Ipad 2: Apple producerar enligt flera källor f n 2,5 miljoner Ipad i månaden och kommer inom kort att komma upp i tre miljoner enheter per månad. Det är ändå för lite för att möta efterfrågan under Julruschen då bedömare tror att det skulle behövas 6 miljoner enheter bara under december. Så 400-600 Ipad 2 i slutet av Februari är en "piss i missisippi" och det lär knappast produceras Ipad 2 i sådana volymer att det är dags för svensk release före semestern.


Fel, min syster körde skype videosamtal från sin iphone 4 och vi såg och hörde henne med skype från laptopen i stockholm, detsamma för henne, fungerade klockrent så vet ej vad du fått detta ifrån?

#19

Postad 10 januari 2011 - 17:11

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Fel, min syster körde skype videosamtal från sin iphone 4 och vi såg och hörde henne med skype från laptopen i stockholm, detsamma för henne, fungerade klockrent så vet ej vad du fått detta ifrån?

Den uppdateringen släpptes för bara några dagar sedan. Innan dess så gick det inte.

#20

Postad 17 januari 2011 - 13:05

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Verkar bli en trevlig pryl :blink:
Men jag är inte alls lika säker som ni andra på att den inte lanseras i sverige mer eller mindre omgående.
Att fortsätta sälja ipad 1, iaf utan stora prissänkningar, när ipad2 är släppt lär inte bli helt enkelt.

#21

Postad 20 januari 2011 - 18:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ja, padda nr 2 ser jag verkligen fram emot :) Beroende på hur skärmen kommer att se ut och några andra saker så blir det nog ett köp av iPad 2 när den släpps. Macstories tror att den kommer att lanseras redan den 9 feb men det är ju bara spekulation från deras sida än så länge.

Ipad 2 Event on February 9?

Postad bild

#22

Postad 21 januari 2011 - 16:05

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Den spekulationen blev nerskjuten relativt snabbt när det uppdagades att samma datum finns när man previewar hemskärmen för bakgrundsbildsbyte i nuvarande mjukvara.
Jag känner på mig att de antingen väntar med ett event för ipaden när de visar upp iOs 5.0 eller har ett eget event i April strax innan den släpps.

#23

Postad 23 januari 2011 - 21:04

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Jag skulle verkligen vilja se att dom sätter dit en USB port på nästa padda, vad tror ni andra om chansen för att detta skall hända? Även minneskort läsare hade varit trevligt men sätter ändå USB högre upp på listan personligen.

#24

Postad 21 februari 2011 - 14:38

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Review på iPAD 2

http://www.youtube.c...h?v=ct1_r_61sk8

#25

Postad 21 februari 2011 - 14:49

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Den var kul :)

#26

Postad 23 februari 2011 - 18:05

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Presskonferens den andra mars där den nya iPaden förhoppningsvis presenteras.
http://www.engadget....-be-there-live/

#27

Postad 24 februari 2011 - 22:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Japp, på onsdag nästa vecka får vi äntligen veta lite mer om nästa padda :lol:
Postad bild

Redigerat av Mentos, 24 februari 2011 - 23:29.


#28

Postad 02 mars 2011 - 12:15

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Skulle inte iPad 2 presenteras idag måntro? Har inte sett något någonstans!




Niclas

#29

Postad 02 mars 2011 - 12:24

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Skulle inte iPad 2 presenteras idag måntro? Har inte sett något någonstans!

Klockan är inte så mycket i kalifornien än så du får ge dig till tåls ett tag till.

#30

Postad 02 mars 2011 - 12:39

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
True, true.

Jag får vänta lite då. Jag vill helst inte sälja min iPad och köpa en 2:a så man hoppas ju att inte förändringarna är nog stora. Vi får se. Spännande!



Niclas

#31

Postad 02 mars 2011 - 16:35

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Tror det drar igång 19.00 vår tid. Ryktet säger att Apple eventuellt kommer att livestreama eventet.

#32

Postad 02 mars 2011 - 17:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
När Apple streamade "Back to Mac" i oktober så kom den nyheten direkt från Apple, har inte hört ngt om det än så det ser mörkt ut på livestreamingfronten :/
Men jag hoppas på det bästa.

#33

Postad 02 mars 2011 - 17:47

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Skall bli spännande och se hur den kommer att se ut och vad den kommer innehålla.

Tror nog att den kommer att se ut som de bilderna som har "läckt" ut, men hoppas inte då jag tyckte de var fula....

#34

Postad 02 mars 2011 - 19:01

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
NU BÖRJAR DET :P
Ingen livestreaming från Apple! Här kommer två länkar för de som vill nörda lite :blink:
http://www.macworld....html?lsrc=top_1
http://www.engadget....r...&refresh=60

#35

Postad 02 mars 2011 - 19:28

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Nu blir det ett köp :blink:. 25 mars!

#36

Postad 02 mars 2011 - 19:52

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Undrar om man ska slå till nu eller vänta ytterligare en generation :/

#37

Postad 02 mars 2011 - 19:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Inte alls illa...
Nästan så jag blir sugen..

Skönt att den släpps snart också :blink:

#38

Postad 02 mars 2011 - 20:04

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Jag vill ha den vita :blink:

#39

Postad 02 mars 2011 - 20:15

benq
  • benq
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Varför gör de ipad2 så bra på alla punkter utom en........DISPLAYEN!

Det är fortfrande samma upplösning på den nya som den gamla! 1024x768

Var det bara jag som hade hoppats på en bättre display?

#40

Postad 02 mars 2011 - 20:17

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0

Var det bara jag som hade hoppats på en bättre display?


Nix... vill ha nästan dubbelt så hög upplösning.. evigt zoomande med 1024x768 för att få texten tillräckligt skarp och läsbar. (Jo, jag har haft en Ipad hemma och kört över en helg.)

Dead on arrival som nån kommenterade via Twitter.

#41

Postad 02 mars 2011 - 20:17

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Varför gör de ipad2 så bra på alla punkter utom en........DISPLAYEN!

Det är fortfrande samma upplösning på den nya som den gamla! 1024x768

Var det bara jag som hade hoppats på en bättre display?


Kan kanske ha med batteritid att göra. Sen så vill de kanske spara något till iPad 3 :blink:

#42

Postad 02 mars 2011 - 20:28

johane77
  • johane77
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Har haft Ipad 1 och är inte säker på att det blir 2:an. Blev så trött pga avsaknaden av flash. Flash suger hårt, men att surfa utan flash är ohållbart i längden.

#43

Postad 02 mars 2011 - 20:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Den ligger nu ute på Apples hemsida och här kommer en bild för de som inte vill surfa dit :blink:
2 x snabbare CPU, 9 x snabbare Grafik, Kamera x 2. tunnare än iPhone 4. HDMI-ut via specialkabel.
Bifogad fil  20110302_10220289__img4542.jpg   46,78K   0 Antal nerladdningar

#44

Postad 02 mars 2011 - 20:34

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Lite trist för dom som köpte iPad 1 för 2 månader sedan i Sverige. Om några veckor får man en bättre för exakt samma pris. Hade faktiskt inte räknat med att den släpps så tidigt i Sverige. Jag som köpte min iPad 1 i November är ju lite ledsen :blink: hehe. Aja men nyheterna är vad man räknat med, förutom avsaknaden av retina display.

Har man iPad 1 redan så ser jag som sagt ingen anledning att uppgradera. Det här är väl som en dator, inte värt att uppgradera så fort det kommer till någon extra funktion eller bättre prestanda.

Redigerat av Unregistered1232, 02 mars 2011 - 20:36.


#45

Postad 02 mars 2011 - 20:40

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Hmm, sades inget om ipadens största akilleshäl, ramminnet... Nämns inte på hemsidan heller. Lite oroväckande.

#46

Postad 02 mars 2011 - 20:56

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
...Fast måste också nämna att det är lite trist att det är liksom bara ny hårdvara som presenterats.. inget nytt i användargränssnittet. Om man ska jämföra det med androids för tabletpc så börjar ju iOS bli lite gammalt.

Kanske får vi se något nytt när iOS 5 presenteras.

#47

Postad 02 mars 2011 - 22:20

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Ni som har köpt Ipad 1 kan ju lika med vänta till Ipad 3, då lär vi få se stora förändringar i produkten.
Ipad 1 = Iphone 3g
Ipad 2 = Iphone 3gs
Ipad 3 = Iphone 4

tänk er hur utveckligen på iphones var, något liknande kommer vi kanske få se på ipads. dvs att Ipad 3 kommer bli som Iphone 4 = design förändringar, skärmbyte och annat.

#48

Postad 02 mars 2011 - 23:14

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

  • 1 379 inlägg
  • 0
Då kan man ju lika gärna vänta på iPad 5 :P.

Kommer ju ALLTID nyare saker :P. Men förstår vad du menar ;)

#49

Postad 02 mars 2011 - 23:47

JesperA
  • JesperA
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Hmm, sades inget om ipadens största akilleshäl, ramminnet... Nämns inte på hemsidan heller. Lite oroväckande.

Det bör vara 1Gb med tanke på att A5 baseras på Cortex.

#50

Postad 03 mars 2011 - 00:48

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ser ju riktigt bra ut måste jag säga, blir helt klart ett köp för min del :P

Är lite förvånad att dom lyckats få den så mycket tunnare än föregångaren, över 30% är mycket och frågan är om det finns så mycket mer att ta på när det gäller tjockleken till nästa padda? Hade också önskat högre upplösning på skärmen men det är absolut inget jag hänger upp mig på, är ganska säker på att 3:an kommer få detta istället.

HDMI ut var en liten trevlig överraskning också ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.