Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Acer Tablet

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Acer Iconia A500 32GB (Surfplattor) 7 8,53 (16) Inga priser
Acer Iconia A500 16GB (Surfplattor) 7 7,75 (3) Inga priser
Acer Iconia A501 32GB (Surfplattor) 7 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 27 februari 2011 - 03:34

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Funderar lite på ett inköp av en platta har kollat runt lite och hittat en jag har fastnat för eller jag föll snarare pladdask vill bara ha! :)
Blir min första platta har varit lite anti emot dessa prylar innan men nu har jag ändrat uppfattning konstigt nog har jag knappt rört vid någon innan menmen.

http://gadgetian.com...00-specs-price/

Undrar bara om någon har hört några mer "rykten" om denna pryl release datum pris m.m
Eller finns det någon som kan rekommendera en annan platta som är klart "bättre"!

Redigerat av Releaser, 27 februari 2011 - 03:56.


#2

Postad 03 mars 2011 - 03:11

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Verkar som den finns i butik runt mitten-slutet av mars. ;) Kul med första Honeycombplattan på marknaden. =) Sen verkar den ju som sagt inte helt dålig. Om du är ute efter en platta så skulle jag råda dej att vänta till Android 3.0 plattorna kommer ut, då det är ett OS för just surfplattor, som jag förstått. Jag väntar på dom iaf. :P Sjukt sugen på en 3.0platta..

#3

Postad 03 mars 2011 - 12:39

T-Lux
  • T-Lux
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har den 3G eller inte? :S
Din länk säger ja men inte prisjakt.

#4

Postad 03 mars 2011 - 15:16

ZeXaR
  • ZeXaR
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Verkar som den finns i butik runt mitten-slutet av mars. ;) Kul med första Honeycombplattan på marknaden. =) Sen verkar den ju som sagt inte helt dålig. Om du är ute efter en platta så skulle jag råda dej att vänta till Android 3.0 plattorna kommer ut, då det är ett OS för just surfplattor, som jag förstått. Jag väntar på dom iaf. :P Sjukt sugen på en 3.0platta..


Håller helt klart med, A500 verkar vara den första med Honeycomb som kommer till Sverige. Ser riktigt snyggt ut med ett aluminiumchassi dessutom.
Postad bild Postad bild

Har den 3G eller inte? :S
Din länk säger ja men inte prisjakt.


A500 är WIFI-only medan A501 kommer även att ha 3G. Den har dock inte dykt upp på prisjakt än, antagligen kommer den dyka upp senare.

#5

Postad 03 mars 2011 - 20:53

T-Lux
  • T-Lux
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Håller helt klart med, A500 verkar vara den första med Honeycomb som kommer till Sverige. Ser riktigt snyggt ut med ett aluminiumchassi dessutom.



A500 är WIFI-only medan A501 kommer även att ha 3G. Den har dock inte dykt upp på prisjakt än, antagligen kommer den dyka upp senare.


Den med 3g kommer säkert vara svin dyr :)

#6

Postad 04 mars 2011 - 01:02

ZeXaR
  • ZeXaR
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Den med 3g kommer säkert vara svin dyr :)


Nu dök den upp på prisjakt, ca 1500 kr dyrare blev det.

#7

Postad 04 mars 2011 - 10:06

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Tur man har 3gb fri surf och WiFi-hotspot på mobilen då. :)

#8

Postad 04 mars 2011 - 11:55

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Hmm ja nästa vägskäl för mig var om jag ville ha win7 eller 3.0 lutar åt 3.0, fått för mig efter lite spaning på win7 plattorna att det känns för smått?
Läste lite på ett annat forum där Acer plattan verkar bli populär men att folk hacka ner på just märket Acer.
Jag själv har fått för mig att Acer inte är något klåparmärke men på det forumet tyckte man att Acer inte var någon höjdare.
Har ni själva några erfarenheter av Acer?

Jag tror ändå det blir ett köp av den här plattan fast det är Acer, den har ju riktigt bra prestanda för det priset tycker jag!

#9

Postad 04 mars 2011 - 20:21

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Skulle inte säga att Acer är nåt sämre märke än nåt annat av dom stora, direkt. Syrran har en liten Acer netbook och den är det inga problem med. Det man dock får se upp med på dessa nya, första produkter, är ju barnsjukdomar, precis som på mobiler t.ex..

Vad det gäller win7 vs honeycomb, skulle jag nog säga att windows tar bra mycket mer kraft, vilket reducerar batteritiden. (rätta mej om jag har fel)

Det enda jag tycker är synd, är att man inte kan använda sitt fria spotifykonto i android, men det kan man ju leva med.
En grej jag skule vilja veta, är ifall den har USB host-stöd. har den de vore de ju rikrigt trevligt, om man kan koppla till en extern hdd t.ex.

Det verkar ju iaf som att 3.0 ska stödja tangentbord ordentligt.

Redigerat av Unregistered4f69794e, 04 mars 2011 - 20:22.


#10

Postad 04 mars 2011 - 20:30

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Kan man inte använda sitt premium konto på spotify via Android?

Jag läste fel, såg vad du skrev nu! :)


Jag tror som sagt att det lutar åt android för min del i slutändan, men vill dock fortfarande klämma på båda OS i affären! Tycker ändå det ser plottrigt ut när man ser video klipp med plattor som går på win7.

Redigerat av Releaser, 04 mars 2011 - 21:00.


#11

Postad 04 mars 2011 - 20:48

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

En grej jag skule vilja veta, är ifall den har USB host-stöd. har den de vore de ju rikrigt trevligt, om man kan koppla till en extern hdd t.ex.


Jag är rätt säker på att jag läst att den har det.
Snart är den här.. :)

#12

Postad 05 mars 2011 - 00:43

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Tycker ändå det ser plottrigt ut när man ser video klipp med plattor som går på win7.

En annan sak är ju även, att Android är optimerat och utvecklat för touchscreen, vilket inte windows är.

#13

Postad 05 mars 2011 - 16:20

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Men har den nåt stöd så man kan ställa ner den lite snett på bordet och kolla på film..?

Redigerat av dgordon, 05 mars 2011 - 16:24.


#14

Postad 05 mars 2011 - 23:05

ZeXaR
  • ZeXaR
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag är rätt säker på att jag läst att den har det.
Snart är den här.. :)


Jodå, det står på flera sidor att den har det.

Men har den nåt stöd så man kan ställa ner den lite snett på bordet och kolla på film..?


Om det inte följer med så lär det säkert säljas som ett tillbehör.

#15

Postad 06 mars 2011 - 12:02

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Annars kan man ju köpa en sån här... Dock är den där med Windows, men själva dockan borde väl kunna användas med A3.0 varianten tycker jag.



#16

Postad 09 mars 2011 - 20:57

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Det blir nog 501:an för mig.
Men jag letar nu efter en bra enkel metod för att kunna streama spotify till förstärkaren ifrån tableten.
Har hittat några förslag men eftersom jag funderar på android os så blev det lite klurigare för mig märkte jag.

Har ni några förslag?

#17

Postad 09 mars 2011 - 21:01

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

Det blir nog 501:an för mig.
Men jag letar nu efter en bra enkel metod för att kunna streama spotify till förstärkaren ifrån tableten.
Har hittat några förslag men eftersom jag funderar på android os så blev det lite klurigare för mig märkte jag.

Har ni några förslag?


Kolla in Logitechs Squeeze-produkter om du inte gjort det. Har flera själv.

#18

Postad 09 mars 2011 - 23:49

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Det blir nog 501:an för mig.
Men jag letar nu efter en bra enkel metod för att kunna streama spotify till förstärkaren ifrån tableten.
Har hittat några förslag men eftersom jag funderar på android os så blev det lite klurigare för mig märkte jag.

Har ni några förslag?

En bluetooth mottagare torde väl funka? Tabben har ju BT så...

Alternativt en wifi-mottagare eller FM sändare. =) Det sistnämnda är väl det absolut enklaste.

#19

Postad 10 mars 2011 - 00:13

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Kolla in Logitechs Squeeze-produkter om du inte gjort det. Har flera själv.


Meningen är ju den att jag vill bara ha tablet liggandes på soffbordet och kunna styra spotify enkelt ifrån den... typ.
Jag har inte så stor koll på squeeze produkterna.....
Men det lilla jag kollat upp så måste jag väl ha på stationära datorn eller ha en NAS?
Det blir liksom ännu en pryl..

En bluetooth mottagare torde väl funka? Tabben har ju BT så...

Alternativt en wifi-mottagare eller FM sändare. =) Det sistnämnda är väl det absolut enklaste.


Bluetooth har jag hittat men hur blir ljudkvaliteten över detta, iofs det räcker väl för just spotify. Några tips här?
FM mottagaren blir det verkligen helt bra alltså utan störningar?

Kan du rekomendera någon wifi mottagare?

#20

Postad 10 mars 2011 - 14:54

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Meningen är ju den att jag vill bara ha tablet liggandes på soffbordet och kunna styra spotify enkelt ifrån den... typ.
Jag har inte så stor koll på squeeze produkterna.....
Men det lilla jag kollat upp så måste jag väl ha på stationära datorn eller ha en NAS?
Det blir liksom ännu en pryl..

Är du lite händig, så kör du en Linuxhoj som multipurpose server hemma. På den kör du "Mopidy", den fixar så väl lokal media som spotify-premium. Därefter funkar alla MPD klienter, på så väl iphone som android å liknande. + att du kan köra flera clienter på ett spotifykonto + även låta linuxhojjen skicka ljudet direkt till stärkaren. Clienterna styr ut på server alternativt streamat till klienten lokalt eller ute på det stora internet :)

Jag är ingen Spotifyvän, så jag kör MPD, vilket är samma sak som Mopidy fast utan Spotify kopplingen.

/R

#21

Postad 10 mars 2011 - 16:31

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Är du lite händig, så kör du en Linuxhoj som multipurpose server hemma. På den kör du "Mopidy", den fixar så väl lokal media som spotify-premium. Därefter funkar alla MPD klienter, på så väl iphone som android å liknande. + att du kan köra flera clienter på ett spotifykonto + även låta linuxhojjen skicka ljudet direkt till stärkaren. Clienterna styr ut på server alternativt streamat till klienten lokalt eller ute på det stora internet :)

Jag är ingen Spotifyvän, så jag kör MPD, vilket är samma sak som Mopidy fast utan Spotify kopplingen.

/R


hmm det lät ju faktiskt inte så dumt!
Fast tycker inte det låter lika smidigt som att bara ha en tablet liggandes på bordet som är uppkopplad direkt emot stereon?

#22

Postad 16 mars 2011 - 18:40

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

hmm det lät ju faktiskt inte så dumt!
Fast tycker inte det låter lika smidigt som att bara ha en tablet liggandes på bordet som är uppkopplad direkt emot stereon?


Du behöver fortfarande ha en enhet mellan som tar emot signalen från din tablet, om det nu inte är så att förstärkaren tar emot t.ex. blåtand per default.

#23

Postad 16 mars 2011 - 23:57

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Du behöver fortfarande ha en enhet mellan som tar emot signalen från din tablet, om det nu inte är så att förstärkaren tar emot t.ex. blåtand per default.



mm letar efter en bra bluetooth mottagare för tillfället.
Hittar ingen wifi lösning för att streama ifrån android.....

#24

Postad 17 mars 2011 - 21:59

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Du behöver fortfarande ha en enhet mellan som tar emot signalen från din tablet, om det nu inte är så att förstärkaren tar emot t.ex. blåtand per default.

Eller så kopplar man en kabel mellan AUX in på stereon och hörlursuttaget på Tabben.. :rolleyes:

#25

Postad 17 mars 2011 - 22:56

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Eller så kopplar man en kabel mellan AUX in på stereon och hörlursuttaget på Tabben.. :rolleyes:


Jo visst, men nu frågade han efter lösningar för att streama från sin tablet. Så vitt jag vet så används den termen inte för att lira trådat, men tack för din synpunkt. :D

#26

Postad 18 mars 2011 - 00:03

SlayerBear
  • SlayerBear
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Enligt prisjakt är A500 DLNA certifierad så om du har en DLNA certifierad TV ansluten till ditt nätverk kan du streama musik till den via WiFi. Och så antar jag att du tar ut TV-ljudet på stereon.

Denna platta är den som tilltalar mig mest, men till sommaren känns det som det kommer finnas många att välja på med ungefär samma skillnader som mobiltelefoner: olika kameror, olika byggkvalite, olika portar. Så jag hoppas på konkurrens på utbudet så priserna sjunker.

Men det kliar redan nu i fingrarna...

**
Bjorn

#27

Postad 19 mars 2011 - 00:01

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Eller så kopplar man en kabel mellan AUX in på stereon och hörlursuttaget på Tabben.. ;)


Ja men det är typ så jag har det nu och vill ju slippa kabeln :unsure:


Enligt prisjakt är A500 DLNA certifierad så om du har en DLNA certifierad TV ansluten till ditt nätverk kan du streama musik till den via WiFi. Och så antar jag att du tar ut TV-ljudet på stereon.

Denna platta är den som tilltalar mig mest, men till sommaren känns det som det kommer finnas många att välja på med ungefär samma skillnader som mobiltelefoner: olika kameror, olika byggkvalite, olika portar. Så jag hoppas på konkurrens på utbudet så priserna sjunker.

Men det kliar redan nu i fingrarna...

**
Bjorn


Jag har Pioneer 5090 ingen H modell alltså ingen DLNA.
Tyckte inte jag behövde det vid inköps tillfället. :lol:

Skulle vilja ha marantzen 7005 men lite dyrt känner jag, får nog bli vanlig bluetooth reciever för tillfället om ingen bättre lösning dyker upp! :)

#28

Postad 23 mars 2011 - 08:17

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Ny video:
http://www.youtube.c...be_gdata_player

#29

Postad 25 mars 2011 - 08:54

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Vad tror ni, kommer man att kunna koppla ihop A500 med tangentbord/mus?

#30

Postad 25 mars 2011 - 09:31

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Vad tror ni, kommer man att kunna koppla ihop A500 med tangentbord/mus?

http://www.slashgear...dated-24142313/

"However, the 10-inch Android slate will not be offered with a keyboard dock, but instead a Bluetooth keyboard."

Kommer den 8 april till Europa!

#31

Postad 29 mars 2011 - 09:09

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

http://www.slashgear...dated-24142313/

"However, the 10-inch Android slate will not be offered with a keyboard dock, but instead a Bluetooth keyboard."

Kommer den 8 april till Europa!


Det kommer man absolut att kunna göra!

#32

Postad 29 mars 2011 - 09:17

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Någon som sett till någon bekräftad leveransdatum?

/Anders

#33

Postad 30 mars 2011 - 16:47

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad det är värt men macvideo är inte överförjusta.
Dock så tror dom att det är en TN-panel i den, vilket jag inte sett påstås någon annanstans, hoppas artikeln är gammal..

"The A500 has a 1280x800 LCD touchscreen display. No-one from Acer today was able to explain what kind of panel it uses; but given the limited colour gamut and restricted viewing angles we believe it to be a lower-grade TN panel."

http://www.macvideo....ype=allchandate

#34

Postad 01 april 2011 - 17:20

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad det är värt men macvideo är inte överförjusta.
Dock så tror dom att det är en TN-panel i den, vilket jag inte sett påstås någon annanstans, hoppas artikeln är gammal..

"The A500 has a 1280x800 LCD touchscreen display. No-one from Acer today was able to explain what kind of panel it uses; but given the limited colour gamut and restricted viewing angles we believe it to be a lower-grade TN panel."

http://www.macvideo....ype=allchandate


Fanboys, ta dom inte på allvar.

#35

Postad 02 april 2011 - 14:37

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Denna känns helt okej. :-) har Inga problem med skärmen. Skriver från en nu från Dustin home expo.:-)

#36

Postad 02 april 2011 - 17:59

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

Denna känns helt okej. :-) har Inga problem med skärmen. Skriver från en nu från Dustin home expo.:-)


Kolla in ASUS också, dom har ett par Transformer (utan tangentbord dock) !

#37

Postad 03 april 2011 - 14:42

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Kolla in ASUS också, dom har ett par Transformer (utan tangentbord dock) !

Jo ja kikade på den lite. =) Kändes nästan bättre än Acern faktiskt. ;)

#38

Postad 03 april 2011 - 15:00

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0

Jo ja kikade på den lite. =) Kändes nästan bättre än Acern faktiskt. ;)


Japp, det tycker jag med.

#39

Postad 08 april 2011 - 19:11

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Den är rätt snygg.
Postad bild

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 08 april 2011 - 19:49.


#40

Postad 02 maj 2011 - 20:25

roggeber
  • roggeber
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Någon som köpt en Iconia ännu? Vill gärna höra lite åsikter om denna plattan.

#41

Postad 06 maj 2011 - 14:29

SlayerBear
  • SlayerBear
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Nu i lager överallt! (Jag såg det inte förrän just nu i alla fall.) Det kliar i köp-klicks-fingret!

**
Bjorn

#42

Postad 08 maj 2011 - 15:05

SlayerBear
  • SlayerBear
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Nu är den köpt!

Vänta, vänta, vänta...

Det känns som om alla android 10"-plattor har samma hårdvara, det enda som skiljer är lite yttermått och Samsungen är lite lättare än de andra. Det enda som skiljer annars tycker jag är portarna, och där tycker jag Acern har bäst portar, speciellt fullstora USB. Så Därför blev det en Acer.

**
Bjorn

#43

Postad 12 maj 2011 - 19:17

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Tänkte bara nämna och kanske varna lite. Jag köpte en A500 på SIBA för en vecka sedan. En underbar liten Android 3.0 tablet på alla sätt. Men de som levererats till Sverige i nuläget har INTE Nordisk Android i sig (Inga svenska menyer alltså). Enligt Acer så kommer Nordisk version av Android om ett par veckor. OCH det verkar som acer inte uppgraderar den icke nordiska till nordisk med svenska menyer. Det betyder att, om man skall lita på Acer, får leva med engelska menyer även efter det att den nordiska har släppts.

Djäkligt underligt, men så säger Acer Sverige idag - så jag kommer, tyvärr, lämna tillbaka min A500 - om inte SIBA ger mig andra bud. Jag väntar fortfarande på deras svar i frågan.

Man kan alltid roota den och blåsa på Android orginal som innehåller Svenska menyer - men jag tycker att en produkt såld i Sverige skall ha Svenska menyer.

/Roberth

#44

Postad 21 maj 2011 - 14:40

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Testa och köpte 1 från siba och testa 1 till i butiken samt 1 ifrån computer city! Men alla var på Engelska och svenska saknades från språk fältet! vi gick genom det tillsammans med flera personal!
Nån som vet hur man ska få det till svenska?

#45

Postad 25 maj 2011 - 12:18

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Testa och köpte 1 från siba och testa 1 till i butiken samt 1 ifrån computer city! Men alla var på Engelska och svenska saknades från språk fältet! vi gick genom det tillsammans med flera personal!
Nån som vet hur man ska få det till svenska?


Du kan välja Svensk keyboard, men får leva med engelska menyer. Enligt uppgifter så kommer en feeet uppgradering till Android 3.0 inom kort (3.1?) som bland mycket annat skall innehålla möjligheten att filma i 1080p. Troligen kommer det nordiska med den, men ingen verkar veta.

Jag har dock fått bekräftelse från SIBA att den engelska kommer få svenska menyer efter uppgraderingen (hur de nu kan veta det eftersom Acer inte vet det). Nåväl, det räcker för mig. Kör vidare till uppgraderingen kommer. Blir det inte svenskt då, så lämnar jag tillbaka den.

/Roberth

#46

Postad 26 maj 2011 - 20:48

Capri
  • Capri
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hur är det med stöd/möjlighet att använda en 3G-dongel? Eftersom jag har en från Telenor (Huawei E1750 tror jag) som jag ofta använder till datorn hade faktiskt varit nästan smidigare att kunna använda den än att ha 3G inbyggt. Eftersom den (A500) skulle användas mest hemma är behovet av 3G begränsat, men samtidigt trist att vara utan när man är ute och reser.

Wifi hotspot är dessvärre inget alternativ förrän våra vänner i Redmond tycker att det är en bra idé...

#47

Postad 29 juni 2011 - 11:09

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Kan nu bekräfta att ACER Sverige hade fel. Den officiella Android 3.1 uppdateringen för A500'an läckte ut i Kina i förra veckan och spreds snabbt. Uppdaterade min A500'a igår till 3.1 och har nu fått en padda med Svenska menyer och vad det verkar även en generellt snabbare padda. Ljudet var det första jag lade märke till. Hur mycket bättre den lät.



#48

Postad 19 juli 2011 - 00:54

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Kan nu bekräfta att ACER Sverige hade fel. Den officiella Android 3.1 uppdateringen för A500'an läckte ut i Kina i förra veckan och spreds snabbt. Uppdaterade min A500'a igår till 3.1 och har nu fått en padda med Svenska menyer och vad det verkar även en generellt snabbare padda. Ljudet var det första jag lade märke till. Hur mycket bättre den lät.


Funderar på att införskaffa denna pryl. Vilka saker har du märkt att 3.1-uppdateringen gett dig, nu när du hunnit köra den ett tag?

Tack på förhand!

/M

#49

Postad 24 juli 2011 - 12:56

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Är väldans nöjd efter att ha haft denna burk i ca en vecka. Den verkar fixa det den lovar!

Har dock ej fått 3.1 ännu och hittar inte förutom OTA vart den finns att hämta?

Vet någon vart man kan hitta nån bra case?

Denna verkar bra men de blir lite dyrt med transport från Amazon..case

#50

Postad 24 juli 2011 - 19:16

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Är väldans nöjd efter att ha haft denna burk i ca en vecka. Den verkar fixa det den lovar!

Har dock ej fått 3.1 ännu och hittar inte förutom OTA vart den finns att hämta?

Vet någon vart man kan hitta nån bra case?

Denna verkar bra men de blir lite dyrt med transport från Amazon..case


Köpte min Iconia för några dagar sedan me och är helnöjd oxå!
Fast väntar oxå på HC 3.1-uppdateringen. Vet någon är den väntas dyka upp? Har någon här fått den redan?

Case:t finns på bla. Misco och Inet. Beställde ett nyss på Misco med personalrabatt: 334 SEK inkl. frakt.
På Inet ligger den i butik för 399 SEK.

/M

Redigerat av eztoril, 24 juli 2011 - 19:17.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.