Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPad 4 (The newer new iPad)

132 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 16GB (4th Generation) (Surfplattor) 9 8,64 (27) Inga priser
Apple iPad 32GB (4th Generation) (Surfplattor) 9 8,56 (8) Inga priser
Apple iPad Cellular 16GB (4th Generation) (Surfplattor) 9 8,57 (6) Inga priser

#51

Postad 24 oktober 2012 - 13:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Beror på hur man ser det.

Normalt är ändå att man puttar ut den produkt som ligger längst ner för att sedan putta neråt och fylla på ovan ifrån.

Eftersom Apples prisbild är väldigt stabil i USA så är det klart konstigt om du köpt 1 produkt för 2 veckor sen för 499 USD för att sedan inse att den abrupt har utgått och ersatts med en mycket bättre för samma pris.

Att den del Apple butiker dessutom ger ersättning visar bara på att de själva tycker inte det är 100% ok.

Tar man andra bolag så har oftast den gamla modellen sjunkit en del i pris och ersättaren lanseras för att få upp prisbilden igen. På så vis så om någon har köpt en Samsung Galaxy S2 några dagar innan S3 landeras så har han i alla fall fått betala ett betydligt lägre än vad den nya modellen lanseras på.

Som sagt, inte kritiskt till att de lanserar en ny iPad utan mest hur de lanserar den. Hur ni än vrider och vänder på det är det inte optimalt ur kundrelations syn.

Och det är inte likt Apple.......

De gjorde en liknande sak med iPhone där de sänkte priset avsevärt. Samma där, de cyniska kan säga - ja men alla saker går ner i pris, men det betyder inte att det är ok ur PR syn.

Det är helt logiskt ur teknisk och konkurrensmässig synvinkel.

I kundens synvinkel? Tjaa, de har redan nu har möjlighet att köpa den produkt som skulle ha släppts om 6 månader...fruktansvärt, verkligen. ;)

Men ja, visst kunde de petat ner gen3 en smula i pris men de verkar de inte gjort med iMac t.ex. och det vore oklokt ur konkurrensperspektiv. En avvägning, förstås.

I vilket fall som helst så drabbar inte detta befintliga gen3 ägare. Jaa, förutom att de inte längre kan vara coolast i gänget som ägare av den nyaste paddan - men bryr man sig om DET ja då är det inget annat än skrattretande.

edit: detta kommer från en som ta mig fasen köpte en ATV gen2 samma dag som gen3 visades... :D

Redigerat av pacman, 24 oktober 2012 - 13:29.


#52

Postad 24 oktober 2012 - 16:07

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Apropå trådens titel... vore det inte kul att kalla den nya som presenterades igår kväll (23/10 -12) för "The new iPad Too"!? DET skulle göra förvirringen total!

Haha!

#53

Postad 24 oktober 2012 - 20:19

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Alla som inte provat den högupplösta skärmen känner inget behov menar du, låt dem prova en timma så vet de bättre, det är verkligen som natt och dag.

#54

Postad 25 oktober 2012 - 11:23

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Har vi släppdatum och priser på den nya iPaden? Samtliga utgåvor.

#55

Postad 25 oktober 2012 - 11:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har vi släppdatum och priser på den nya iPaden? Samtliga utgåvor.


Finns inte än. Minin kan man boka imorrn iaf.

#56

Postad 25 oktober 2012 - 13:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1
Nog tycker jag att de är lite trist att de släpper en ny Ipad så snabbt.
Många har nog räknat med att de ska fortsätta släppa i samma intervaller de brukar.

Jag hade nog inte varit glad iaf.

#57

Postad 25 oktober 2012 - 13:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
De är nog ungefär lika sura som de som köpt galaxy 3 senaste tiden för nu har de släppt en ny med LTE ;)

#58

Postad 25 oktober 2012 - 13:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
iPad 5 släpps redan 2013!

Jag som hade räknat med att sitta och vänta till våren 2014. :(

Redigerat av pacman, 25 oktober 2012 - 14:03.


#59

Postad 25 oktober 2012 - 14:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

De är nog ungefär lika sura som de som köpt galaxy 3 senaste tiden för nu har de släppt en ny med LTE ;)


Inte riktigt för att alla vet att det kommer en LTE version.
Inget de håller hemligt.



#60

Postad 25 oktober 2012 - 23:14

sebbe463
  • sebbe463
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag tror att detta, som några andra skrev, var oundvikligt. Apple ville flytta lanseringen till innan jul, och då var de tvungna att göra så här. Det hade klagats lika mycket om detta hade gjorts nästa år istället. Apple hade också kunnat skippa lanseringen i Mars och vänta tills hösten 2013, men då hade det gått väldigt lång tid mellan lanseringarna.

Det är väl värt att notera att Apple kommer inte att gå ifrån sina årliga cykler, utan iPad 5 lanseras nästa höst och inte till våren.

Detta är, för övrigt, mitt första inlägg.

Redigerat av sebbe463, 25 oktober 2012 - 23:14.


#61

Postad 26 oktober 2012 - 01:37

Unregistered068c22e9
  • Unregistered068c22e9
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har vi släppdatum och priser på den nya iPaden? Samtliga utgåvor.



"Förbeställ från den 26 oktober.
Eller köp Wi-Fi-modellen i Apple Store-butiken från den 2 november kl. 08.00.
Modeller med Wi-Fi + Cellular kommer senare i november."
- http://store.apple.c.../home/shop_ipad

"Köp Wi-Fi-modellerna av iPad mini eller iPad med Retina-skärm på Apple Store från den 2 november kl. 08.00. Modellerna med Wi-Fi + Cellular finns i butik i slutet av november."
- http://www.apple.com/se/retail/ipad/

Men man kan, så vitt jag vet, boka den billigaste versionen av Ipad mini (Wi-Fi modellen) redan senare idag, den 26:e oktober. Vet inte om det även gäller Ipad 4.
Men vill man få dem tillsammans med ett mobilt bredband så verkar man bli tvingad att vänta till slutet av november.
Blev så förbannat frustrerad, hade bestämt mig för att beställa en Ipad 3, men var tvungen att se så att de inte lanserade en ny padda så här tidigt. Även fast det inte riktigt höll sig inom ramarna för hur Apple brukar göra.
Och så klart, de släpper en trimmad version av Ipad 3 för samma pris och schasar ut den "gamla".
Fy fasen vad taskigt :(

De vill nog att vi ska tro att de uppdaterade Ipad 3 för att vi ska kunna få den tillsammans med nya lightning-kontakten. Det där A6X-chippet har säkert varit på gång sen innan.

Och anledningen till att inte Ipad mini fick retina-skärm är förmodligen för att de ville konkurrera med de nya mindre paddorna som kommit från ex. Google och så där. Samtidigt som att de nog också ville hålla batteritiden på runt 10 timmars normalt surfande som för föregående plattor.
Det hade absolut inte gått än med de specs som den innehåller + en retina-skärm.

Det låter kanske konstigt att Ipad 4 kan hålla samma långa 10 timmars normalt surfande som Ipad 3, fast med upp till dubbel prestanda även fast det sitter precis samma batteri i.
Men jag läste att det bl.a. berodde på att de gick ner till 32nm från 45nm.

Och så har jag ännu mer beslutsångest, delvis för att jag inte vill vänta till slutet av november på en ny padda, samtidigt som Google och Microsoft också ska börja snacka om sina plattor nu.
Microsoft hade sitt idag. Sedan på måndag kommer Google hålla i något event där rykten säger att de ska lansera en ännu mer högupplöst padda än Ipad med retina-skärm, tillsammans med Android 4.2.
Möjligt namn är Nexus 10.

#62

Postad 26 oktober 2012 - 08:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Så, då var en wRd beställd då.
De kom inte igång kl 8 men nu så.

Redigerat av pacman, 26 oktober 2012 - 09:14.


#63

Postad 27 oktober 2012 - 12:00

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Hi-jack av tråd...

Jag skall köpa iPad och Apple TV, surf och streaming av NetFlix, VIAPLAY etc. Är det värt att vänta på iPad 4 eller "räcker" det med iPad 2? iPad skall inte ersätta laptop/dator utan bli ett komplement. iPad kommer även användas av barnen (2 & 6.5 år gamla)

EK

#64

Postad 27 oktober 2012 - 12:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Funkar fint med ipad 2 också.

#65

Postad 27 oktober 2012 - 14:30

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Tack för svar, kom precis hem butiken med en iPad 2 och en Apple TV. Nu skall jag låta Mrs. Erikderek sätta igång och koppla in för att se om Apple är så plug and play som det sägs, det är nämligen det jag vill uppnå med teknik och content här hemma.

EK

#66

Postad 27 oktober 2012 - 14:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
huruvida viaplay funkar med airplay vetifan då jag aldrig använt det men netflix finns rakt i appletv.

#67

Postad 27 oktober 2012 - 18:50

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
På hemsidan står det att iPad 4 är i 'stores 2 nov'. Menar man då handeln generellt? Dvs - fritt för alla att sälja.

En sidofråga - detta blir mitt första renodlade apple-inköp: bör jag köpa genom apple.com/se eller kan jag gå via t.ex. netonnet.se? Missar jag något speciellt?

#68

Postad 27 oktober 2012 - 20:56

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Nej det är ingen skillnad, garantin gäller hos Apple oavsett.

huruvida viaplay funkar med airplay vetifan då jag aldrig använt det men netflix finns rakt i appletv.


Viaplay funkar med Airplay

#69

Postad 31 oktober 2012 - 19:10

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlägg
  • 0

På hemsidan står det att iPad 4 är i 'stores 2 nov'. Menar man då handeln generellt? Dvs - fritt för alla att sälja.

En sidofråga - detta blir mitt första renodlade apple-inköp: bör jag köpa genom apple.com/se eller kan jag gå via t.ex. netonnet.se? Missar jag något speciellt?

Mitt första renodlade Apple-köp gjorde jag för den iPad 3 jag nu har. Beställde först en vit 32 GB WiFi på CDon.com och väntade i TVÅ månader. Notera nu - inget ont om CDon, för de väntade lika mycket på leveranser som resten av alla butiker som gick att hitta online på t.ex. Prisjakt. Efter en månad ringde jag Apple och frågade om de hade problem med sin logistikhantering. Svaret var självklart "nej då, det är ju en ny produkt - klart vi har den i lager, massor!". Varför dessa inte blev skickade till återförsäljarna runt om i världen/Sverige kunde personen däremot inte svara på.

Jag väntade ytterligare en månad och blev sedan så bitter och förbannad att jag avbeställde plattan på CDon och la en beställning direkt via www.apple.se, eftersom man skulle få leverans inom 7 dagar eller vad det stod. Det stämde bra.

Jag vet visserligen hur branschen fungerar eftersom jag har jobbat i alla led så därför blir jag ännu mer bitter på sättet som Apple marknadsför sig och på sättet de hanterar både partners och oss som slutkunder. Klart som fan "allt har sålt slut" den första dagen, när varje butik får fem exemplar av varje ny pryl.

Anyway - beställ direkt från Apple. Då blir det "garanterat" en snabbare leverans.

#70

Postad 02 november 2012 - 21:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

iPad 5 släpps redan 2013!

Jag som hade räknat med att sitta och vänta till våren 2014. :(


:o

Det bästa hade varit om det bara fanns en iPad 2. Jag trodde att jag hade en deal med Apple när jag köpte min för ~1,5 år sedan, men nu har de släppt två nya :rolleyes:

edit: 5an kommer att heta "The newest iPad ever".

Redigerat av Ageve, 02 november 2012 - 21:18.


#71

Postad 02 november 2012 - 23:16

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Hämta mig en 4th generation idag och visst märks det att processor och grafik är snabbare nu.
Death grip på WiFi är fixat också.
Finns på en Elgigant nära dig....

#72

Postad 02 november 2012 - 23:35

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Blir inte lika varm heller!
Större skillnad än väntat.

#73

Postad 06 november 2012 - 09:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Låter bra, speciellt värmebiten. Dyker väl upp här i dagarna.

#74

Postad 06 november 2012 - 10:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Märkte det med min Iphone 5 också. A6an verkar vara riktigt energisnål. Mycket sällan telefonen blir varm. Den är ofta väldigt kall tom.

#75

Postad 06 november 2012 - 11:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Då har de bara vikten kvar att jobba på då... :)

#76

Postad 06 november 2012 - 12:15

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Då har de bara vikten kvar att jobba på då... :)

Själv föredrar jag att man har lite vikt i luren

#77

Postad 06 november 2012 - 12:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Luren? :)

Personligen föredrar jag att saker jag fipplar runt med är lätta. Ahm, lättare så. :)

#78

Postad 08 november 2012 - 22:21

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
iPaden funkar som en klocka hemma, uppkopplad via wifin.

Då och då buss/tågpendlar jag, och kommer således att vara offline merparten av tiden. Om jag önskar att föra över ett par PDF's för att kunna läsa offline - vilket tillvägagångssätt och appsortiment kan ni rekommendera då? Utgå ifrån att jag är ganska ny..

#79

Postad 08 november 2012 - 22:25

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Om jag önskar att föra över ett par PDF's för att kunna läsa offline - vilket tillvägagångssätt och appsortiment kan ni rekommendera då?

Goodreader! Min bästa iPad-app alla kategorier.
Förutom en väldigt bra PDF-läsare är det väldigt enkelt att föra över PDF:er via wi-fi utan att behöva blanda in iTunes.

#80

Postad 10 november 2012 - 10:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Bra kräm i A6X alltså, 4 kärnig PowerVR 554. Stoppa in den, lite trimmad, i nästa AppleTV och det skulle ju typ bli en hyffsad spelskonsoll... :)
http://www.anandtech...-under-the-hood

Redigerat av pacman, 10 november 2012 - 10:34.


#81

Postad 10 november 2012 - 21:37

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Via min iPad 4 kan jag klicka på 'Videor': spelar jag här upp en film som finns utdelat på mitt iTunes så fungerar filmen felfritt att strömma. Använder jag samma itunes, och samma ipad, för att bocka i samma film i förhoppningen att överföra den till ipaden - så kommer ett felmeddelande att filen inte går att överföras, och att formatet inte stödjs.

Idéer? Jag har gjort en stor del av mitt bibliotek till m4v i syfte att strömma till min AppleTV3 och min iPad. Vilket funkat som en klocka! Men nu när jag kommer vara offline under en resa, och tänkte föra över samma felfria filmer, så går det inte.

#82

Postad 18 november 2012 - 15:36

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Beror på hur man ser det.

Normalt är ändå att man puttar ut den produkt som ligger längst ner för att sedan putta neråt och fylla på ovan ifrån.

Eftersom Apples prisbild är väldigt stabil i USA så är det klart konstigt om du köpt 1 produkt för 2 veckor sen för 499 USD för att sedan inse att den abrupt har utgått och ersatts med en mycket bättre för samma pris.

Att den del Apple butiker dessutom ger ersättning visar bara på att de själva tycker inte det är 100% ok.

Tar man andra bolag så har oftast den gamla modellen sjunkit en del i pris och ersättaren lanseras för att få upp prisbilden igen. På så vis så om någon har köpt en Samsung Galaxy S2 några dagar innan S3 landeras så har han i alla fall fått betala ett betydligt lägre än vad den nya modellen lanseras på.

Som sagt, inte kritiskt till att de lanserar en ny iPad utan mest hur de lanserar den. Hur ni än vrider och vänder på det är det inte optimalt ur kundrelations syn.

Och det är inte likt Apple.......

De gjorde en liknande sak med iPhone där de sänkte priset avsevärt. Samma där, de cyniska kan säga - ja men alla saker går ner i pris, men det betyder inte att det är ok ur PR syn.


Jag tror fortfarande att anledningen är att det egentligen finns hårdvarufel på ipad 3, alltså kan man inte fortsätta med den.
Jag sålde min ipad 3 och köpte 4:an mellanskillnaden var marginell eftersom andrahandsvärdet är extremt bra på Apples produkter.
Hårdvarufelet är förresten Wi-Fi dödsgrepp.
4:an blir inte heller lika varm och har bättre batteritid förutom att den är dubbelt så snabb både på grafik och processor.

#83

Postad 18 november 2012 - 17:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Via min iPad 4 kan jag klicka på 'Videor': spelar jag här upp en film som finns utdelat på mitt iTunes så fungerar filmen felfritt att strömma. Använder jag samma itunes, och samma ipad, för att bocka i samma film i förhoppningen att överföra den till ipaden - så kommer ett felmeddelande att filen inte går att överföras, och att formatet inte stödjs.

Idéer? Jag har gjort en stor del av mitt bibliotek till m4v i syfte att strömma till min AppleTV3 och min iPad. Vilket funkat som en klocka! Men nu när jag kommer vara offline under en resa, och tänkte föra över samma felfria filmer, så går det inte.


Olika codecs i itunes och i IOS helt enkelt. Du får använda ett annat format. Handbrake har en färdig preset just för Iphone/Ipad. Prova den.

#84

Postad 17 januari 2013 - 08:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fick min Ipad 4 igår. Klart trevligare än Ipad 2. Betydligt kvickare och skärmen är väldigt mycket skarpare. Mycket trevlig uppgradering.

#85

Postad 17 januari 2013 - 13:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Jag köpte den "gamla" newer iPad i Bangkok häromdagen och gav 3000 kr med repskydd och fodral och det lilla jag använt den tycker jag funkar utmärkt. Jag vet inte hur det är här men i Bangkok skilde det nästan 1500 kr mellan gen 4 och den "gamla" och skulle man dessutom ha med mobilt bredband var skillnaden ännu större. Jag känner mig inte blåst i allafall. :) Men vad är wifi dödsgrepp för något,har aldrig hört talas om. I övrigt är det kanonbild på t.ex Netflix. Och svtplay och musik via airplay genom Boxee funkar klockrent med kanonbild och ljud.

Redigerat av Askungen, 17 januari 2013 - 13:47.


#86

Postad 03 februari 2013 - 10:05

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

  • 1 703 inlägg
  • 0
körs spel i 60fps med en iPad4 ?

#87

Postad 03 februari 2013 - 11:30

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Om du menar via airplay så kan jag säga att det inte är speciellt imponerande bild som levereras på spel, de jag har provat.
Ersätter inte en spelkonsoll på något sätt, spela spel på iPadens egna skärm däremot är ju fantastiskt.

#88

Postad 03 februari 2013 - 14:35

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

  • 1 703 inlägg
  • 0

spela spel på iPadens egna skärm däremot är ju fantastiskt.


körs spel i 60fps med en iPad4?

förstår du inte så kan jag översätta

Redigerat av Unregistered1008, 03 februari 2013 - 14:35.


#89

Postad 03 februari 2013 - 14:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Beror nog på spelet så det är omöjligt att svara på.

#90

Postad 03 februari 2013 - 16:34

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

körs spel i 60fps med en iPad4?

förstår du inte så kan jag översätta


Du är så fantastiskt trevlig att du borde få en guldstjärna, hoppas du har fått varningar under din tid här.


The dual-core A6X chip brings huge performance gains to the fourth-generation iPad. Coupled with quad-core graphics, the new iPad claims up to twice the CPU and GPU performance compared with the last model. The extra speed was not immediately noticeable; some apps loaded just a few seconds faster. The real benefit will come through games and other apps that take advantage of the extra horsepower.
The fourth-generation iPad scored a whopping 1,679 on the Geekbench 2 benchmark test, which measures processor and memory performance, compared with 753 on the third-generation iPad. However, the Google Nexus 10 scored even higher, clocking 2,415.
On the Passmark CPU benchmark test, the fourth generation iPad clocked 26,853, more than double the third generation's score of 10,468. The Google Nexus 10 didn't even come close to either of these scores, clocking only 7809 on the same test.
Part of the GLB 2.1.2 benchmark app, which measures graphics performance, is the Egypt test, which produced similar scores in the fourth-generation iPad (59 frames per section), the third-generation iPad (60 fps) as well as the iPad 2 (59 fps). The Nexus 10 fell behind on this test, managing only 46 fps.

Postad bildClick to Enlarge

In the more demanding Fill Test, also part of the GLB 2.1.2, the new iPad easily came up on top with 2.1 billion texels per second, compared with the 1.9 billion texels per second of the third-generation iPad. The Nexus 10 was below the third-generation iPad, with only 1.3 texels per second. The iPad 2 fell way behind, with only 999.1 million texels/second.
On the SunSpider JavaScript Benchmark test, which measures browser performance, the fourth-generation iPad clocked 920.9 milliseconds, almost twice as fast as the 1,810-millisecond score of the third-generation model. The Nexus 10 also lagged behind, finishing the test in 1,370 milliseconds.
Our real-world use of the new iPad supported these impressive results. We effortlessly switched from the Safari browser to the home screen and quickly opened the graphics-intensive fighting game "Infinity Blade II" in 23 seconds, the same time as the third-gen model.


MER:
http://www.anandtech...-under-the-hood

Redigerat av junkan, 03 februari 2013 - 16:41.


#91

Postad 20 februari 2013 - 13:00

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
Gud vad folk klagade.

Iofs kanske svar på lite gamla inlägg men jag skriver ändå.


Så här är det, iPad 3 har div brister som inte får finnas enligt Apple.
iPad 2 har inte samma brister.

Således så tar dom bort iPad 3 och inte iPad 2.


Dom vill inte smutsa ner sitt rykte och således så släpper dom en iPad 4 som dom har fixat till bristerna på och samtidigt så petar dom in lite nya saker som dom har liggandes.



Detta är väldigt smart gjort av dom, och visst folk blir sura över att dom har köpt en iPad 3, men....
Kollar man te.x på andra tillverkar som släpper nya saker varje kvartal så ligger ändå Apple rätt bra till.

Min iPad2 hänger fortfarande med och jag gör allt med den.
Blir att skaffa en iPad 5 då jag inte känner att jag behöver en iPad 4.




Lika med iPhone, egentligen en iPhone 4s är en uppdatering utav iPhone 4 men inte så stor uppdatering.
Dom fixar till div problem och petar in lite nya saker.

iPhone 5 är den STORA uppdateringen.


Hoppas ni förstår hur jag menar.

#92

Postad 20 februari 2013 - 13:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fanns inga brister med 3an. Den var dock för lik 4an för att det skulle vara ngn idé att ha kvar den i sortimentet.

#93

Postad 20 februari 2013 - 13:30

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0

Fanns inga brister med 3an. Den var dock för lik 4an för att det skulle vara ngn idé att ha kvar den i sortimentet.


Klart det fanns, Wifi m.m

#94

Postad 22 mars 2013 - 19:33

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Rekomenderas det att man köper en 4a istället för en 2a eller?
Tänkte skaffa mig en nu, tills slut.
Räcker 16 Gb eller?

#95

Postad 22 mars 2013 - 22:30

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
32Gb är bättre, 16Gb är för litet.

#96

Postad 23 mars 2013 - 18:51

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

32Gb är bättre, 16Gb är för litet.

Men jag lyckas ju inte ens vara i närheten av att fylla min 8 Gb på telefonen ju...

#97

Postad 23 mars 2013 - 19:28

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Men jag lyckas ju inte ens vara i närheten av att fylla min 8 Gb på telefonen ju...


Då ska du ju inte lyssna på Putte 10, köp det du vill. Men du har ju inte ens sagt vad du kommer använda den till. Eller har jag missat det?

/Fredrik

#98

Postad 23 mars 2013 - 19:38

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Då ska du ju inte lyssna på Putte 10, köp det du vill. Men du har ju inte ens sagt vad du kommer använda den till. Eller har jag missat det?

/Fredrik

Det har du inte missat, det är jag som har missat det ;)
Kommer användas till slösurf och lite spelande i soffan typ.
Kommer la garanterat bli en del Netflix/Viaplay med kan jag tänka mig.

EDIT: Blir en 32 Gb, dumt att snika och ångra sig sedan.
Nu ska man ju bara bestämma sig för om det blir en vit eller svart, men det lutar ju mest åt en vit :)

Redigerat av MartinAberg, 24 mars 2013 - 13:46.


#99

Postad 24 mars 2013 - 14:23

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Bra, en 32 Gb är finfin storlek. :)
(Kompisen köpte bara en 16 Gb, och han ångrade sig för att han måste 'rensa' sin ibland :P )

Redigerat av Unregistered1605, 24 mars 2013 - 14:25.


#100

Postad 30 mars 2013 - 13:17

sblom5
  • sblom5
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Klart det fanns, Wifi m.m


Vad var det för prob. med Wifi? Apple verkar ju ha ett gjort en dundertabbe med flera av sina produkter!? Man kan ju misstänka att det är ett design-fel som gör att Mbps minskar markant om man samtidigt använder blåtand. Det är iaf resultatet för mig när jag använder blåtands-lurar. Detta är fallet både med min iPad 3 och min iPhone 4S, och jag har även sett att andra har samma problem med MacBook Air. Är detta ett avgränsat problem för produkter ifrån samma tidsperiod måntro? I så fall är det ju inte så konstigt att man snabbt prånglar ut nya versioner, när befintliga är så defekta. Man borde bli erbjuden att få byta in dessa produkter, men det står för mycket pengar på spel så som vanligt får konsumenten stå för andras misstag... kanske man blir erbjuden om man börjar bråka om saken, någon som vet?

Detta kanske är ett allmänt känt problem, och att jag helt enkelt inte är tillräckligt påläst? ;-) Jag var så naiv att jag inte trodde Apple begick misstag, snacka om bra rykte ;-)

För information så har jag har testat med flera olika lurar i flera olika nät, med flera olika iOS-versioner, samma resultat. Jag har även testat att hårdställa mitt WLAN på resp. kanal, och det verkar vara mindre problem på de högre kanalerna, men just där jag bor får jag då istället en oönskad generell försämring i mitt WLAN. Det är ju lite märkligt eftersom blåtand använder frekvenshoppning för att just undvika interference, oavsett kanal, men det finns säkert en bra förklaring... det är iaf nå'nting som gör att den trådlösa hastigheten går ner extremt mycket ihop med blåtand. Först skyllde jag på tjänsteleverantörerna innan jag gjorde denna koppling, för jag trodde som sagt inte att Apple kunde göra misstag av den här digniteten... ;-)

Mvh S




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.