Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hemmabiopaket till TV+Projje, dubbla HDMI-utgångar..?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 augusti 2017 - 19:01

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej,

Känner mig korkad nu, men om jag kollar på hemmabiopaket (ljud, på prisjakt) så har i princip alla endast 1 HDMI-utgång. Jag tänker köra TV och projje från den, men då känns det som det skulle behövas två HDMI-utgångar. Visst kan man köra en splitter av nåt slag, men det känns ju inte optimalt... Vad missar jag??

Mvh Biggis

#2

Postad 18 augusti 2017 - 19:58

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Hemmabiopaket kanske inte riktigt min grej, men några saker att tänka på:
-hdmi standby är väldigt bra att ha om du ibland tänker använda tvn med dess inbyggda högtalare
-hdmi splitter fungerar ofta bra för att lösa ditt problem, jag har använt König splitter framgångsrikt
-kommer tv och projektor användas samtidigt för att spela upp olika saker så behöver du ett system med zone 2 funktionalitet

#3

Postad 18 augusti 2017 - 21:24

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hemmabiopaket kanske inte riktigt min grej, men några saker att tänka på:
-hdmi standby är väldigt bra att ha om du ibland tänker använda tvn med dess inbyggda högtalare
-hdmi splitter fungerar ofta bra för att lösa ditt problem, jag har använt König splitter framgångsrikt
-kommer tv och projektor användas samtidigt för att spela upp olika saker så behöver du ett system med zone 2 funktionalitet

Okej, så då kanske jag inte är helt lost trots allt... men skumt att man ska behöva ta till en splitter el dyl. Att ha två skärmar (tv+projje) känns ju inte särskilt ovanligt. Jag har det idag i biorummet i källarn, men där kör jag från PC (HDMI +Spdif) och kopplar HDMI:n manuellt. Att en PC bara har en HDMI-utgång är ju naturligt. Jag ser att många separata recievers har fler än 1 utgång, men inte hemmabiopaketen. Jag kommer aldrig att köra skärmarna samtidigt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.