Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken cd-spelare skulle ni rekommendera till XTZ Class A100 DII?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 augusti 2008 - 15:04

Xenonsens
  • Xenonsens
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej!

Jag skulle gärna vilja ha råd om bra alternativ gällande cd-spelare till XTZ Class A100 DII.

Efter vad jag förstår så finns det många som innehar eller har prövat denna förstärkare och
det vore roligt om ni kunde dela med er av era erfarenheter ang. cd-spelare till denna förstärkare.

Mycket tacksam för svar!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Med vänlig hälsning, Jonas

Redigerat av Xenonsens, 07 augusti 2008 - 15:57.


#2

Postad 08 augusti 2008 - 20:08

Dragool
  • Dragool
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag kör själv med en Cambridge 640C v.2 och tycker att det funkar kanon.
Passar väldigt bra till min smak av musik som är Metal :rolleyes:

#3

Postad 09 augusti 2008 - 09:20

Xenonsens
  • Xenonsens
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag kör själv med en Cambridge 640C v.2 och tycker att det funkar kanon.
Passar väldigt bra till min smak av musik som är Metal :rolleyes:


Hej!
Tack för svaret Dragool!
Jag har lyssnat på 640C. Dock inte tillsammans med XTZ:n.
Det som då slog mig var att jag tyckte den lät lite varmt och det är inget fel i sig,
men spelar inte XTZ:n lite åt det varmare hållet, eller är den väldigt neutral?

Hoppas att fler kan dela med sig av sina tips. Särskild personer som själva äger en XTZ!
Med vänlig hälsning, Jonas

#4

Postad 09 augusti 2008 - 13:40

gekados
  • gekados
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Hej!
Tack för svaret Dragool!
Jag har lyssnat på 640C. Dock inte tillsammans med XTZ:n.
Det som då slog mig var att jag tyckte den lät lite varmt och det är inget fel i sig,
men spelar inte XTZ:n lite åt det varmare hållet, eller är den väldigt neutral?

Hoppas att fler kan dela med sig av sina tips. Särskild personer som själva äger en XTZ!
Med vänlig hälsning, Jonas


Hej.

Här själv en XTZ (som är vädligt neutral). Kör med en H/K HD970 och är mycket nöjd med den kombo. Lite åt det varma hållet, fast mycket dynamisk och detaljerat. Har tyvärr inte testat andra cd-spelare (testat på PS3, men inte alls lika musikalsk som H/K), då jag nästan endast använder squeezebox numera.

#5

Postad 14 augusti 2008 - 21:37

Dragool
  • Dragool
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Oj förlåt, jag har varit dålig på att svara :P
Men jag uppfattar XTZn som en väldigt neutral förstärkare, men ljudet blir härligt varmt och detaljerat med Cambridgen. Samt så har jag ett par B&W DM 685 som hjälper väldigt mycket :(

#6

Postad 14 augusti 2008 - 22:07

Unregistered1483
  • Unregistered1483
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0
...eller varför inte en Advance Acoustics MCD 203. AA säljer ungefär samma förstärkare som XTZ Class A under namnet MAP 303, som jag har. De är gjorda på samma fabrik i Kina och så vitt jag har förstått det är det samma apparat med olika märken. MCDn och MAPen spelar mycket bra ihop, och är väl gjorda för varandra. Den borde därför passa bra med XTZ också. det finns en tråd om MCD 203 på forumet, där spelaren mestadels rosas, men där det också gnälls en del över handhavandet. Den låter em mycket bra och är relativt billig. Har sett flera bebagnade på de vanliga ställena (blocket, hifimagasinet.com etc). Hade en Denon som Cd före. MCD låterbättre

Du måste komma ihåg att det vanliga är att alla rekommenderar det de har. Alla är nöjda och alla har fått valuta för sina pengar!

Lycka till!

#7

Postad 14 augusti 2008 - 22:23

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Vore det inte naturligt att värdera XTZ´s egna nya CD-spelare?

Postad bild


Improved Audio
HighEnd made in Germany

Redigerat av Unregistered53a69b62, 14 augusti 2008 - 22:37.


#8

Postad 15 augusti 2008 - 02:04

OLa Ljudwall
  • OLa Ljudwall
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha råd om bra alternativ gällande cd-spelare till XTZ Class A100 DII.

Efter vad jag förstår så finns det många som innehar eller har prövat denna förstärkare och
det vore roligt om ni kunde dela med er av era erfarenheter ang. cd-spelare till denna förstärkare.

Mycket tacksam för svar!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Med vänlig hälsning, Jonas


XTZ Class A100 har väl bra inbyggd DAC och digitala ingångar? Då har väl kvalitén på CD:n inte lika stor betydelse? Eller har jag missuppfattat något?

Ja, jag bara undrar eftersom jag lekt med alternativet att också köpa en sån XTZ-föstärkare, och då räknat med att slippa byta CD:n.

#9

Postad 15 augusti 2008 - 09:21

Xenonsens
  • Xenonsens
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Vore det inte naturligt att värdera XTZ´s egna nya CD-spelare?

Postad bild


Improved Audio
HighEnd made in Germany


Hej!

Det verkar ju väldigt intressant!
Finns det mer information om denna produkt någonstan? Vad jag vet så finns ingen information på Xtz:s hemsida.

Vore väldigt tacksam om någon kunde berätta mer om denna spännande produkt!

MVH// Jonas

#10

Postad 15 augusti 2008 - 12:04

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Hej!

Det verkar ju väldigt intressant!
Finns det mer information om denna produkt någonstan? Vad jag vet så finns ingen information på Xtz:s hemsida.

Vore väldigt tacksam om någon kunde berätta mer om denna spännande produkt!

MVH// Jonas


Jag har dessvärre ingen info om denna spelare mer än att den visades under på Münchenmässan i våras.
En kvalificerad gissning är att Sverigelanseringen sker på Arkenmässan.

Improved Audio
HighEnd made in germany

#11

Postad 21 september 2008 - 21:00

James_Maxwell
  • James_Maxwell
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

XTZ Class A100 har väl bra inbyggd DAC och digitala ingångar? Då har väl kvalitén på CD:n inte lika stor betydelse? Eller har jag missuppfattat något?

Ja, jag bara undrar eftersom jag lekt med alternativet att också köpa en sån XTZ-föstärkare, och då räknat med att slippa byta CD:n.


Samma här, hur stor betydelse har cd-spelaren om man kör med den inbyggda DAC egentligen?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.