Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4701

Postad 20 januari 2022 - 00:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Brukar försöka tänka på att whiskey ska drickas ...Men ju dyrare de är ju svårare blir det för en kommunal arbetare 😩

Vet ni av nån som splittar ett fat så kan ja lätt köpa nån flaska ...Behöver inte 20 flaskor...Utan det vore mest för att jag tycker det vore kul ....Skulle klara mig med en flaska 😃

#4702

Postad 20 januari 2022 - 10:48

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Jag är för tillfället bara delägare i ett fat, så har 1/5 av ett fat på High Coast. 

Tyvärr har det blivit alldeles för dålig koll där, ingen har tid att svara på frågor, man hänvisar till personer som inte har någon koll alls eller så svarar dom inte på varken mail eller telefon på flera veckor. 

 

Vi hade först funderingar på att köpa ett till fat eller återfylla vårt befintliga fat på High Coast, men så kommer det inte bli.

 

Vi har haft fatet nu i fem år, skulle ha buteljerats tidigare men... Covid! 

Efter tre år så kostar det 600,- / år för lager och hantering, inte 1000,- som Henke säger. 

https://highcoastwhi...tiv-och-priser/

 

Jag hoppas verkligen det bara varit tillfällig förvirring och att dom ser över sina rutiner och kundservice. 

Jag har sedan starten i princip varit en förespråkare för BOX/High Coast, fixat provningar, representerat dom på mindre mässor. Men när man får känslan av att whiskyn och framförallt kunderna blir mer och mer nedprioriterade i förmån för aktieägare så får iaf jag lite dålig eftersmak!

 

Man får dock tänka på att all whisky har dragit iväg i pris senaste åren. Har själv knappt råd att köpa något längre. Iaf blir det svårare och svårare att hitta riktiga fynd mot tidigare då man kunde springa på en 30 årig Caol Ila t.ex. från Bladnoch Forum för långt under tusenlappen. Den kvalitén hittar man knappt idag även om du har pengar att spendera. 



#4703

Postad 20 januari 2022 - 20:08

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Jag är för tillfället bara delägare i ett fat, så har 1/5 av ett fat på High Coast. 

Tyvärr har det blivit alldeles för dålig koll där, ingen har tid att svara på frågor, man hänvisar till personer som inte har någon koll alls eller så svarar dom inte på varken mail eller telefon på flera veckor. 

 

Vi hade först funderingar på att köpa ett till fat eller återfylla vårt befintliga fat på High Coast, men så kommer det inte bli.

 

Vi har haft fatet nu i fem år, skulle ha buteljerats tidigare men... Covid! 

Efter tre år så kostar det 600,- / år för lager och hantering, inte 1000,- som Henke säger. 

https://highcoastwhi...tiv-och-priser/

 

Jag hoppas verkligen det bara varit tillfällig förvirring och att dom ser över sina rutiner och kundservice. 

Jag har sedan starten i princip varit en förespråkare för BOX/High Coast, fixat provningar, representerat dom på mindre mässor. Men när man får känslan av att whiskyn och framförallt kunderna blir mer och mer nedprioriterade i förmån för aktieägare så får iaf jag lite dålig eftersmak!

 

Man får dock tänka på att all whisky har dragit iväg i pris senaste åren. Har själv knappt råd att köpa något längre. Iaf blir det svårare och svårare att hitta riktiga fynd mot tidigare då man kunde springa på en 30 årig Caol Ila t.ex. från Bladnoch Forum för långt under tusenlappen. Den kvalitén hittar man knappt idag även om du har pengar att spendera. 

 

 

Åfan låter ju lite tråkigt, har inte haft någon särskild personlig kontakt med Box/High Coast under covid då det inte varit aktuellt att åka och prova fatet på plats som jag gjorde första sommaren.

 

Men minns att det drog ut på tiden att mitt fat blev fyllt (man fick ej vara med och tappa upp råspriten på cherryfaten) och blev lite förbannad när det istället för Sept/oktober blev i början på Januari året efter. Dom förklarade det med att det var slut på cherryfat och att dom hade bytt tillverkare. Å i efterhand så har man hört att det var en bättre fattyp som man fick som även var 5L större. Men var ett tag som man tänkte kräva stålarna tillbaks och be dom fara å flyga.

 

 

Ja summan där ("..uppåt 1000.."), det var mer generellt menat och inte exakta summan hos ett av ställena.


Redigerat av HenkeEdge, 20 januari 2022 - 22:11.


#4704

Postad 20 januari 2022 - 22:06

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Bowmore Mariner är finfin. Vill minnas att gamla Bowmore 17 och 21, 25 var ytterst fantastiska. Allihop med olika smaker och riktningar.  :wub:

 

 

Ja dom där var bra allihop förrut. Men den nyare versionen (Mariner) som fanns någon gång dom bytte etikett blev sämre. Det är ju två olika fat som den whiskyn lagrats på och dom ändrade sammansättningen på något vis, tror det var mindre år på cherry. Var en släkting som visste att jag hade den där som tipsade om det alldeles då det hände, typ att jag skulle vara rädd om den då den "riktiga" inte går att fåtag på mer.

 

Så nu har det ju blivit prestige i det.

Att så länge man har annat öppnat så får den stå tills något bra tillfälle. 

 

Sen det där med att köpa två flaskor av något man tror på, det blir ju samma förbannelse med det.

Var många år sedan nu men köpte två "Talisker Distillers Edition 1993" (Bottled 2006), öppnade ena och det blev ju favoriten som jag faktiskt tyckte smiskade Talisker 18år på fingrarna. Har ena kvar och ja tror man måste få en knodd samma dag som favoritlaget vinner SM-Guld för att man skall öppna den.  



#4705

Postad 20 januari 2022 - 22:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Känns ju lite surt att köpa en flaska för 1800 spänn och så "vågar" man inte öppna den 😃

Blir nog så med den ja vill köpa 😁

Eller så sparar jag den till 50 årsdagen 😁

#4706

Postad 20 januari 2022 - 22:30

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Känns ju lite surt att köpa en flaska för 1800 spänn och så "vågar" man inte öppna den

Blir nog så med den ja vill köpa

Eller så sparar jag den till 50 årsdagen

 

 

Haha, så är det. Tror inte jag köpt någon sådan dyr.

Men blir samma med sådana som kanske kostade 500-700:- då när man köpte. Sen googlar man nu och ser att dom går för 200£.



#4707

Postad 21 januari 2022 - 05:59

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Ja dom där var bra allihop förrut. Men den nyare versionen (Mariner) som fanns någon gång dom bytte etikett blev sämre. Det är ju två olika fat som den whiskyn lagrats på och dom ändrade sammansättningen på något vis, tror det var mindre år på cherry. Var en släkting som visste att jag hade den där som tipsade om det alldeles då det hände, typ att jag skulle vara rädd om den då den "riktiga" inte går att fåtag på mer.

 

Så nu har det ju blivit prestige i det.

Att så länge man har annat öppnat så får den stå tills något bra tillfälle. 

 

Sen det där med att köpa två flaskor av något man tror på, det blir ju samma förbannelse med det.

Var många år sedan nu men köpte två "Talisker Distillers Edition 1993" (Bottled 2006), öppnade ena och det blev ju favoriten som jag faktiskt tyckte smiskade Talisker 18år på fingrarna. Har ena kvar och ja tror man måste få en knodd samma dag som favoritlaget vinner SM-Guld för att man skall öppna den.  

 

Skratt, kul att du nämnde just Talisker D.E. 1993. När jag först smakade den här i Sverige ringde jag min vän Ken Storrie(The Pot Still, gott bort i hjärtattack för ett antal år sedan). Och krävde att han skulle lägga undan ett par flaskor eftersom Systembolaget inte hunnit få fram den.Ken tyckte att jag var en dåre som trodde att Talisker också hade en s.k. Destillers Edition. Vid min nästa resa bad han om ursäkt och bl a undrade hur jag som intresserad glad svenne lyckades få fram information före honom som står alla leverantörsled väldigt nära. Strax efter det åkta jag över dit igen fick jag träffa flera representanter för olika leverantörer och flera skotska whiskysällskap. Och jag erbjöds heltidstjänst på The Pot Still. Tur i otur, eller vad säger man, jag träffade min fru strax efter jag kommit hem från den resan. Och resten är historia...  Nuvarande ägare och barmästare på The Pot Still var med på vårt bröllop, Frank Murphy.  :blush:  :lol:


Redigerat av PML73, 21 januari 2022 - 06:05.


#4708

Postad 21 januari 2022 - 14:23

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Skratt, kul att du nämnde just Talisker D.E. 1993. När jag först smakade den här i Sverige ringde jag min vän Ken Storrie(The Pot Still, gott bort i hjärtattack för ett antal år sedan). Och krävde att han skulle lägga undan ett par flaskor eftersom Systembolaget inte hunnit få fram den.Ken tyckte att jag var en dåre som trodde att Talisker också hade en s.k. Destillers Edition. Vid min nästa resa bad han om ursäkt och bl a undrade hur jag som intresserad glad svenne lyckades få fram information före honom som står alla leverantörsled väldigt nära. Strax efter det åkta jag över dit igen fick jag träffa flera representanter för olika leverantörer och flera skotska whiskysällskap. Och jag erbjöds heltidstjänst på The Pot Still. Tur i otur, eller vad säger man, jag träffade min fru strax efter jag kommit hem från den resan. Och resten är historia...  Nuvarande ägare och barmästare på The Pot Still var med på vårt bröllop, Frank Murphy.  :blush:  :lol:

 

 

Hehe vilken story, coolt.

 

Själv så blev det bara att köpa den (..för att jag gillar Talisker) då jag och en släkting gjorde en beställning ifrån Whisky-Exchange då det började gå att handla över nätet. =)

 

(..vilket visst var dokumenterat här i tråden, haha. Sid 25 om nu inte det beror på inställningar.)


Redigerat av HenkeEdge, 23 januari 2022 - 15:14.


#4709

Postad 21 januari 2022 - 18:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Haha, så är det. Tror inte jag köpt någon sådan dyr.

Men blir samma med sådana som kanske kostade 500-700:- då när man köpte. Sen googlar man nu och ser att dom går för 200£.

 

har haft turen att få tag i en del billiga och sålt dyrt efteråt. 

speciellt åldersbestämda japanska flaskor.

 

sålde tre stycken Nikka. 10,12 och 15 årig.  

betalade inte alls mycket för dom. 7-800kr/st kanske och sålde dom för 13.500kr

 

Finns fortfarande mycket whisky som är prisvärda som stiger fort i värde. :)



#4710

Postad 21 januari 2022 - 19:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Sålde av min samling (ca: 450 flaskor) för ett antal år sedan och om jag kommer ihåg rätt så var det mina Yamazaki, Port Ellen och ett gäng äldre/limiterade Ardbeg som hade bäst värdeutveckling.

#4711

Postad 21 januari 2022 - 19:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Sålde av min samling (ca: 450 flaskor) för ett antal år sedan och om jag kommer ihåg rätt så var det mina Yamazaki, Port Ellen och ett gäng äldre/limiterade Ardbeg som hade bäst värdeutveckling.

ångrar du idag att du sålde dina Port Ellen? :D



#4712

Postad 21 januari 2022 - 19:51

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

ångrar du idag att du sålde dina Port Ellen? :D


Det jag ångrar är att jag inte drack upp eller åtminstone smakade på dom 😊. De flesta fick jag dock tag i sampels av, en hel del av de som såldes gjordes senare samples paket på då kunde köpa tillbaka ett par droppar. Nu har jag dock vuxit upp och i princip allt i nuvarande ”samling” är öppnat, inte mycket whisky/whiskey dock utan mestadels rom, gin och cognac. Den enda av de Port Ellen jag krängde och skulle kunna köpa på mig igen (för en ”rimlig” peng) är en 81:a CC

#4713

Postad 21 januari 2022 - 22:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Sälja sin samling 😳
Är inte det som att sälja sina barn 😁

Kan förstå samlandet men samtidigt inte kunna dricka sina flaskor 😥

Därför man borde köpa 2 om möjligt 😃

#4714

Postad 22 januari 2022 - 12:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Sälja sin samling
Är inte det som att sälja sina barn

Kan förstå samlandet men samtidigt inte kunna dricka sina flaskor

Därför man borde köpa 2 om möjligt

 

 

jag ser det lite som med allt intresse/samlande

 

samlar du på gamla värdefulla leksaker så sitter du ju inte och leker med dom. Troligtvis står dom på en hylla i sin originalförpackning.

 

Tycker inte det är konstigt alls att ha whisky som bara står oöppnade på hyllan. 

Jag vill ju ha dom i min samling, inte dricka upp dom och sen kasta den i återvinningen.

 

Med det sagt så innbär ju inte det att jag inte dricker whisky. Jag har massor öppnade flaskor också som jag njuter av. Men en del vill jag som sagt låta vara oöppnade och ha kvar i samlingen.

Dels för att det är udda flaskor som är svåra att få tag på och dels för värdeökningen :)



#4715

Postad 22 januari 2022 - 15:26

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Sälja sin samling
Är inte det som att sälja sina barn

Kan förstå samlandet men samtidigt inte kunna dricka sina flaskor

Därför man borde köpa 2 om möjligt

Helt rätt, Köper alltid två av varje när det gäller lite finare +5k Whisky. Man vill ju njuta av det goda  :)

För övrigt, Vad jag blev besviken på THE BALVENIE 21 åriga. Duger bara till Irish coffee.


Redigerat av M johansson, 22 januari 2022 - 15:29.


#4716

Postad 22 januari 2022 - 23:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tänk bara att spriteburken är whiskey 😁


Bifogad fil  FB_IMG_1642890452911.jpg   32,03K   0 Antal nerladdningar

#4717

Postad 24 januari 2022 - 13:28

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Jag köper bara flaskor som jag tycker verkar spännande eller som jag vet är goda och som jag tänker korka upp. Har aldrig haft en tanke på att sälja av något för att tjäna pengar, men har sålt av dubbletter som jag köpt som jag inte känt att jag behövt behålla. 

 

Men när man ser att en flaska som man köpt för 500,- säljs för 10-20.000,- så börjar det kännas svårt att öppna, och ska man inte öppna dom så känns det bara dumt att sitta på dom tycker jag. Så jag är lite ambivalent om vissa flaskor jag äger!  :lol:



#4718

Postad 25 januari 2022 - 21:41

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Jag hade upp mot 200 flaskor, dom flesta var lite udda utgåvor från Islay (runt 1976) och flaskor från ett eget minifat från GlenFiddich.
Nerd som man är så blev det en det flera resor till Islay o jag har bla mutat in min egen kvadrat fot av mark (Tack Laphroaig)

För ungefär 10 år sedan så slutade jag dricka alkohol helt o hållet så jag fixade en sista rejäl middagstillställning för kompisarna.
Det var whiskyproving Galore och det som blev över fick dom dela på.

Jag har aldrig druckigt mycket eller haft problem med alkohol, det var något som bara kom över mig o jag ångrar inte en sekund.
Men när någon öppnar upp en Amarone eller Ardbeg 1976 då blir det svårt att hålla sig  :D



#4719

Postad 26 januari 2022 - 19:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hur kan du bara sluta 😳
Aldrig sitta och dricka ett glas fin whiskey när det är 20 grader kallt efter en hård arbetsvecka ...Får en depression av bara tanken 😀

#4720

Postad 26 januari 2022 - 20:22

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 1

Hur kan du bara sluta
Aldrig sitta och dricka ett glas fin whiskey när det är 20 grader kallt efter en hård arbetsvecka ...Får en depression av bara tanken

 

Uppväxt med en Pappa som jag trodde var alkis pga jobbet (gamla gardets försäljningschef) o allt festande där var.
Nu var det inte så farligt, han sprang maraton o åkte Vasaloppet flera ggr men det formade min syn o det var mycket festande o sociala tillställningar.

Vid 25 - 30 så hade jag många vänner som arbetade inom restaurang så vi festade på ganska rejält men dom tog det till en annan nivå :/
Så där tog jag valet att dra ner festande till ett minimum för det var direkt sorgligt att se, 3 av dom är döda idag o resten är väldigt slitna/trasiga.

När Mossan dog, jag var 36 så eskalerade Pappas drickande, han hade slutat jobba o det var hans sätt att hantera sorgen.
Inte kul att se men vem är jag att döma när ens livskamrat försvinner.
Med åren ökade konsumtionen snabbt, han åkte fast för fyllekörning bla.
Och vid sociala tillställningar så propsades på att man skulle bli full o glad, det var då jag gav bort allt.

Det mest sorgliga är att Pappa dom sista 10 åren var en bitter, gnällig tjurig spritluktande gammal gubbe.
Inte glädjespridaren som fick mig själv att förstå att sprida glädje är superviktigt och som alltid ställde upp.







 



#4721

Postad 26 januari 2022 - 22:25

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Johan, stenhårt vågat att dela den resa du gjort. Dagens honnör går till dig.  B)  Det finns som sagt en gräns för alla.



#4722

Postad 27 januari 2022 - 01:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo det är klart att det finns såna sidor också ..
Jag drack på tok för mycket fram till jag fyllde 30.

Nu festar jag aldrig .
Dricker nån öl och tar en whiskey för att det är gott .
Har dock varit en rätt lång väg dit men 😀

#4723

Postad 27 januari 2022 - 19:20

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Johan, stenhårt vågat att dela den resa du gjort. Dagens honnör går till dig.  B)  Det finns som sagt en gräns för alla.

 

Tack :)

Du träffade precis på spiken, gränsdragning.
 

 

 

Jo det är klart att det finns såna sidor också ..
Jag drack på tok för mycket fram till jag fyllde 30.

Nu festar jag aldrig .
Dricker nån öl och tar en whiskey för att det är gott .
Har dock varit en rätt lång väg dit men

 

Det är en resa som absolut inte är lätt o du gjorde rätt val.
Och att ta ett glas då och då är ju inget farligt, tvärtom :)



#4724

Postad 18 mars 2022 - 05:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Testade sist Arran Heavily Peated - Sherry Casks 50% för 549 spänn.

Riktig bra för pengarna men hade främmande så det blev inte riktigt att testa seriöst .
Blir väl kanske i helgen .

Dock var den absolut inte speciellt rökig i smaken,luktade en del rök men.

#4725

Postad 20 mars 2022 - 00:37

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Lördag.....Skål

 

51905282866_094e0a07b3_c.jpg



#4726

Postad 20 mars 2022 - 07:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 1

Lördag.....Skål

 

51905282866_094e0a07b3_c.jpg

 

Den där hade jag för 17 år sedan. Finns den kvar att köpas? En ypperlig representation av Balvenie. Jag skulle t o m säga smått sagolikt god. Det sista i den flaskan åkte faktiskt in i min "master taste tribute"-flaska tillsammans med ett antal årgångar exceptionella Lagavulin, Benromach, Bowmore, Ardbegh, Caol Ila osv. Kan säga att den flaskan blev rysande underbar likaså.  :wub:



#4727

Postad 12 augusti 2023 - 14:25

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Längesedan det var liv här i tråden.

 

Jag gjorde en deltappning på mitt High Coast/BOX-fat. (Rökigt/Cherryfatslagrat), hämtade flaskorna nu under sommaren.

Så nu har man en 4.5års version av "sin egen".

 

Tycker den är rätt bra men var en deltappning detta och kommer att vänta något år till innan sluttappningen.

Jag och min farsa testade den mot några andra High Coast som farsan hade (minns ej exakta sorterna men de som brukar finnas i systemets sortiment, tex "berg" "hav" etc) och även den där 5åriga Ardbeg.

 

Vi bägge föredrog den 4,5åriga från egna fatet över alla provade iaf. Så det verkar ju lovande om den kan bli ännu bättre med 1-2år till på nacken.


Redigerat av HenkeEdge, 17 augusti 2023 - 11:59.


#4728

Postad 12 augusti 2023 - 15:52

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Trevligt att ta upp denna tråden igen.
För min del är det tre flaskor i omlopp just nu.

Carn Mor Ardmore: Sjukt bra rökare detta. Klockren lakritsrot och finfint balanserad i alla avseenden.
Aberlour std. 12: Toppenbra, lite försiktigare sherrylagring när man inte nödvändigtvis är sugen på en käftsmäll. Minns tex Arran 12 första släpp. Men var ju förvisso en mycket god käftsmäll.
Old Pulteney: Nog en av världen bästa whiskys öht. som jag köper för sällan kom jag på. Jättekonstigt att de fortfarande kan hålla priset under 400kr. Det kunde tydigen inte jämbördiga (i mitt tycke) Mackmyra Bruks, som nu kilat upp i 650kr. Fortfarande värd pengarna men…

#4729

Postad 15 augusti 2023 - 21:41

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Har köpt några independent whisky och en Arran.

Coopers Secret Islay 56%, Arran the crazy swede Heavily peated Sherry cask 50%, Elements of Islay Sherry cask 54,5%..

Alla är mycket goda, rangerar Coopers, Elements och Arran i den ordningen.


Bifogad fil  dt2hOEu~2.jpeg   126,66K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Danke, 15 augusti 2023 - 21:43.


#4730

Postad 16 augusti 2023 - 08:47

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Arran har varit absolut toppwhisky allt sedan ”ny”starten.
Första släppet blev en tioåring som redan den var sensationellt bra.
Den i mitten har jag haft ett par. Bäst på senare år är annars i mitt tycke en begräsad sherrytappning speciellt för Sverige. Har sparat någon droppe bara för att den luktar så gott… ❤️

#4731

Postad 23 augusti 2023 - 10:44

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Arran tycker jag har varit stabil sedan start. Börjar nog vara runt 15 år sedan jag köpte min första Arran 10 på en flygplats, på Schipols om jag inte minns helt galet, och senast plockade jag upp en i Thailand för ett år sedan till överpris (finns inte mycket allternativ där om man vill ha en god whisky).

Köpte på mig en del independent-Arran när det gick att få tag på till vettiga priser men det börjar sina i gömmorna. Har nog bara en flaska kvar, en 19 årig Sherry Cask från Creative Whisky Company som kommer sprättas så fort rätt tillfälle ges. :)

 

Heavily Peated Sherry Cask är grymt prisvärd! Hade man haft pengar och utrymme så hade jag köpt på mig ett par flaskor av den innan den försvinner för gott.



#4732

Postad 26 augusti 2023 - 18:35

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Den gamle 10 åringen til Arran är nog den bästa 10 år jag har smakat, mycket äldre enn hva logoen visar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.