Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson projektorer EH-TW7400, 9400, 9400W

466 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EH-TW7400 (Projektorer) 10 9 (2) 20 990:-
Epson EH-TW9400 (Projektorer) 138 9,67 (3) 29 990:-
Epson EH-TW9400W (Projektorer) 3 0 (0) 32 990:-
1 relaterade trådar

Postad 07 februari 2021 - 09:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 453 inlägg
  • 0

Jag vill gärna få bort glittret jag ser i min duk och har varit intresserad av en vanlig vit duk eftersom jag har mycket mörkare rum nu.
Han rekommenderar inte vi just nu eftersom jag fortfarande har ljusa delar i mitt mörklagda rum. Tex vitt tak, ljus soffa etc.

Om du ska minimera glittret (shine) så får du köpa en supernova duk. Den kostar dock en del! Den nyare reacten (3.0) har mindre shine, om det är tillräckligt för dig vet du bara själv. Åk och kika😊

Redigerat av mcmike, 07 februari 2021 - 09:12.

Postad 08 februari 2021 - 15:04

Wicap
  • Wicap
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Har ni hört något om Epson TW-9500 är in the making?

Jag vill inte gå för mycket off topic men jag pratar med en jag hörde om på AV FORUMS - Rickyj at Kalibrate.

Vi har diskuterat ALR, HC eller vit men just nu verkar det luta åt HC.

Jag vill gärna få bort glittret jag ser i min duk och har varit intresserad av en vanlig vit duk eftersom jag har mycket mörkare rum nu.

Han rekommenderar inte vi just nu eftersom jag fortfarande har ljusa delar i mitt mörklagda rum. Tex vitt tak, ljus soffa etc.

Off-topic: Jag valde mellan DNP och React3, har varit lite sur att jag snålade med react3, tills min två åring kladdade yoghurt på duken. Så bra med en helt okej bild tills jag vet att en dyrare hålls hel av förhoppningsvis klokare/äldre barn :)

Postad 15 februari 2021 - 08:14

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få till Contrast med hjälp av Spears and Munsil? Jag ser bara blinkade rutor upp till 935.

Postad 15 februari 2021 - 08:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 499 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få till Contrast med hjälp av Spears and Munsil? Jag ser bara blinkade rutor upp till 935.

Är det HDR ?

Postad 02 maj 2021 - 10:47

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av Epsons egna takfäste ELP-MB30? Jag får inte riktigt till vinklarna och hörnen helt hundra med mitt chief och såg nyss Epsons egna som verkar sjukt smidigt med kugghjul för justeringar m.m. Känns lite surt att byta men det kanske är värt det?

Redigerat av Hays, 04 maj 2021 - 06:41.

Postad 03 maj 2021 - 12:18

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Håller med dig att chief  är lite segt, har samma problem och när man väl skall fästa skruven, så flyttar den sig lite iaf =(

Postad 03 maj 2021 - 13:13

emanuelmakhoul
  • emanuelmakhoul
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Håller också med om Chief. Jag försöker hitta det fästet han använder i videon (https://www.youtube....h?v=s_EigBBf96g) hos en svensk återförsäljare. Någon som känner till någon ÅF som kan leverera? 

Postad 04 maj 2021 - 04:53

sebulba
  • sebulba
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Är på jakt efter ett fäste och detta fästet såg riktigt nice ut. Undra om det finns nåt rör så man kan förlänga fästet? 

I vilket fall posta gärna så fort ni hittat modellen, tack. :)

Postad 04 maj 2021 - 06:04

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0

Håller också med om Chief. Jag försöker hitta det fästet han använder i videon (https://www.youtube....h?v=s_EigBBf96g) hos en svensk återförsäljare. Någon som känner till någon ÅF som kan leverera? 

Har sett det där också och det verkar otroligt smidigt. Epsons original påminner lite om det men är nog inte lika hög kvalité.

Håller med dig att chief  är lite segt, har samma problem och när man väl skall fästa skruven, så flyttar den sig lite iaf =(

Precis och det är ju dessutom omöjligt att veta när man är helt rätt ute. 

Postad 04 maj 2021 - 06:10

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Jag är inte helt säker på fästet men tror det mest säljs tillsammans med epson projektorer i staterna, eller av "installatörer" eller liknande. Tror inte vi kan få tag på dem kommersiellt (har jag verkligen stavat rätt på det ordet?!) här i Europa.

Jag har inge källor på det, men jag minns detta då jag läst det någonstans, ledsen att jag inte har mer att gå på.

Men, jag tycker allt att om någon av er är sugen, dra iväg ett mail till Epson och fråga om de har något på lager och kan tänkas sälja iväg ett. Dummare frågor ar nog ställts tidigare :)

Btw Hays, grattis till din "uppgradering" ;) såg din bild i galleriet :P

Postad 04 maj 2021 - 06:40

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0

Jag är inte helt säker på fästet men tror det mest säljs tillsammans med epson projektorer i staterna, eller av "installatörer" eller liknande. Tror inte vi kan få tag på dem kommersiellt (har jag verkligen stavat rätt på det ordet?!) här i Europa.

Jag har inge källor på det, men jag minns detta då jag läst det någonstans, ledsen att jag inte har mer att gå på.

Men, jag tycker allt att om någon av er är sugen, dra iväg ett mail till Epson och fråga om de har något på lager och kan tänkas sälja iväg ett. Dummare frågor ar nog ställts tidigare :)

Btw Hays, grattis till din "uppgradering" ;) såg din bild i galleriet :P

Tack, vart en fin kompensation för Epsons klanterier. 

Fästet finns att köpa i flera butiker så det är inget problem att få tag på det, vet dock inte om jag är så sugen på att lägga 1600 kr på ett fäste som jag inte hört något alls om. 

https://classic.pris...t.php?p=1300188

Redigerat av Hays, 04 maj 2021 - 06:41.

Postad 04 maj 2021 - 06:41

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 1

Tack, vart en fin kompensation för Epsons klanterier. 

Fästet finns att köpa i flera butiker så det är inget problem att få tag på det, vet dock inte om jag är så sugen på att lägga 1600 kr på ett fäste som jag inte hört något alls om. (hade kastat om bokstäverna i modellnamnet så var kanske lite svårt att hitta igen det för er andra)

https://classic.pris...t.php?p=1300188

haha ja men det är bra med kompensation :)

Aha då är mitt inlägg helt onödigt och jag borde ta bort det, men jag låter det ligga kvar så ni ser vilket klappträ jag är som inte har koll på saker :D.

Postad 04 maj 2021 - 08:55

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Era "Chief" fästen som ni ogillar är garanterat vanliga RPAU fästet. Fullständigt skräp i mina ögon. Eller skräp o skräp. Det är rejält och fungerar bra när det väl sitter där. Men allt innan det är klart, skräp!

Det det ni eftersöker och som är ett helt annat fäste är RPMAU. Där har ni kugghjul som ni micro justerar med en stjärnmejsel. RPMAU är det som skickas med när man köper 6050 (9400) i USA, där dom skickar med detta fäste, en extra lampa o bakstycke till projjen. 

Visst det kostar lite men är värt vartenda krona. Jag började med ett vanligt RPAU som snabbt fick flyga ut genom fönster som ersattes av ett RPMAU som nu har hängt med många år. För tillfället hänger det en 9400 i fästet och som jag ser det har bara tiden och svordomarna jag sparat på alla installationer betalat fästet gånger 100  :P

Redigerat av Firre77, 04 maj 2021 - 08:56.

Postad 04 maj 2021 - 11:22

emanuelmakhoul
  • emanuelmakhoul
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Era "Chief" fästen som ni ogillar är garanterat vanliga RPAU fästet. Fullständigt skräp i mina ögon. Eller skräp o skräp. Det är rejält och fungerar bra när det väl sitter där. Men allt innan det är klart, skräp!

Det det ni eftersöker och som är ett helt annat fäste är RPMAU. Där har ni kugghjul som ni micro justerar med en stjärnmejsel. RPMAU är det som skickas med när man köper 6050 (9400) i USA, där dom skickar med detta fäste, en extra lampa o bakstycke till projjen. 

Visst det kostar lite men är värt vartenda krona. Jag började med ett vanligt RPAU som snabbt fick flyga ut genom fönster som ersattes av ett RPMAU som nu har hängt med många år. För tillfället hänger det en 9400 i fästet och som jag ser det har bara tiden och svordomarna jag sparat på alla installationer betalat fästet gånger 100  :P

Stämmer, jag har RPAU- där ser man. Jag visste inte att det var skillnad på fästena på det sättet. Ska kika. Tack för tipset! 

Postad 04 maj 2021 - 16:36

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0

Precis jag köpte ett sånt där KIT003 för det rekommenderades i mångt och mycket, överlag tycker jag det är bra och jag har haft det ganska länge men just när det kommer till att microjustera så är det värdelöst. Där och då hade jag nog inte varit redo att lägga så mycket pengar som ett RPMAU kostar men nu är jag nog benägen att göra det. Har dock ingen lust att riva ner allt igen efter att nyss satt upp det så blir nog inte ett köp nu direkt men i sinom tid kommer jag helt klart att byta. 

Finns det nå videos eller tydliga instruktioner som visar vad det är kapabelt till? jag har googlat lite men inte hittat något vettigt.

Postad 04 maj 2021 - 18:50

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Jag är på gång att slänga ut mitt SMS-takfäste och bygga en rejäl hylla i taket. Samtidigt kommer jag få längre throw så jag kan uppgradera duken plus att jag hoppas få bort ljudet.

SMS fungerar men det vibrerar när något av barnen går på övervåningen.

Postad 04 maj 2021 - 19:40

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Precis jag köpte ett sånt där KIT003 för det rekommenderades i mångt och mycket, överlag tycker jag det är bra och jag har haft det ganska länge men just när det kommer till att microjustera så är det värdelöst. Där och då hade jag nog inte varit redo att lägga så mycket pengar som ett RPMAU kostar men nu är jag nog benägen att göra det. Har dock ingen lust att riva ner allt igen efter att nyss satt upp det så blir nog inte ett köp nu direkt men i sinom tid kommer jag helt klart att byta.
Finns det nå videos eller tydliga instruktioner som visar vad det är kapabelt till? jag har googlat lite men inte hittat något vettigt.

Vet att jag har sett videos på fästet men vart och när….
Jag hittade dock denna som även på mute :) visar i det hela vad fästet kan. Tre hål som med hjälp av en stjärnmejsel skruvar på kugghjul. Och du kan då vrida, Tilta sidled och upp/ned. Och sen drar man åt en skruv för varje läge. Projjen rör sig inte en mm och det blir då ett enhands jobb. Inte som RPAU där man behöver ringa in släckt och grannar bara för att hålla i :).
Som det syns på videon är fästet lite högre och medför då rejält mer utrymme för hdmi kabelns kontakt och gör installationen 1000 gånger smidigare.

https://youtu.be/H9Y4GIF1Ikg

Redigerat av Firre77, 04 maj 2021 - 19:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.