Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för Jula

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 april 2012 - 11:18

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Hej

Jag vill härmed bara varna för att handla allt för dyra saker på Jula.

Ja jag vet att deras maskiner / Varor kanske inte håller måtten om man jämnför med proffs maskiner, men för det ska man väl ändå kunna lita på deras garantier och sina rättigheter.

Just nu ligger jag själv i en liten tvist med dom ang en Planhyvel jag köpte av dom.
Såhär ligger det till:

Jag hade länge gått och känt samt klämt på deras planhyvel för 2495 kr.
För ett tag sedan hade dom utförsäljning av maskinen eftersom det skulle utgå och dom ville få sålt av den maskinen.

Jag ringde runt för att se om det fanns någon kvar och det fanns 1 st kvar uppe i Växjö och jag bad dom lägga undan den.

jag och min fru åker dit sent på kvällen från halmstad till växjö, en sträcka på lite över 10 mil,
När jag kommer in och ska hämta den ser jag att kartongen är skadad och ber kassörskan att skriva detta på kvittot.

När jag senare nästa dag ska packa upp den, så är det första jag ser, en massa svarta sotiga fingeravtryck......en massa stor repor.......och avslagna färgflagor.

När jag sedan skall försöka hissa upp och ner hyveln så hackar den i kuggarna, samt går väldigt trögt.

Jag åker til Jula i Halmstad för att lämna in den på garanti och rep.
2 veckor går och jag hör inget från dom så jag ringer upp och får reda på att dom inte ens har tittat på den.
Jag ber dom då att kolla den och ringa tillbaka, vilket efter en tid dom också gör.

Dom säger att det är inget fel på den och att den ska vara så på den modellen, vilket jag naturligtvis undrar om han skämtar med mig.
Sedan när jag säger att det inte ska vara så får jag nästan en utskällning....
" Du ska bara vara nöjd eftersom du fått den så billigt" sa han.
Jag försöker förklara ännu en gång att det inte ska vara så, och att dom maskiner jag känt på i butik inte var så, får jag ytterliggare en snäsigt svar att: " sluta upp nu....du har ju fått den billigt...lägg av, det är inget fel på den, vad mer kan du begära "

Efter en hel del samtal och påtryckningar går dom med på att försöka laga kuggarna, vilket tyvärr inte fungerar och blir ingen märkbar skillnad. Och att dessa kommer eventuellt att slita till sig så att maskinen går bra.
( Märk väl att redan här erkänner dom att det är fel på kuggarna )

Jag vill då att dom eventuellt gör en omleverans, dvs bytar ut den, men eftersom det var en utgående vara så fanns det inga kvar säger dom.
Men när jag tittar i deras nya katalog så finns et en EXAKT likadan maskin med samma prestanda och utförande, bara det att det art nr slutar på 25 istället för 24,

När jag då frågar vad som skiljer dessa åt så får jag till svar att det skiljer ingenting, bara att dom får dom från en annan leverantör.

Så varför skulle dom inte kunna byta ut den så hade problemet varit löst.

Jag kontaktar ARN och Konsumentverket som tycker ungefär som jag i detta ärende och ger mig då lite tips.

Att skriva och ringa till Jula och be att dom skriver in i mitt ärende att jag Motvilligt hämtar ut maskinen igen och sedan att jag lämnar den till en maskinfirma som kan kontrollera den och ge mig papper på att den inte är funtionsbar som den ska vara och sedan kontakta konsumentverket och ARN igen.

Nu frågar jag er...hur hade ni reagerat i ett sådant här fall......??

MVH

#2

Postad 16 september 2012 - 19:27

Pliind
  • Pliind
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag hade hävt köpet. End of story.

#3

Postad 16 september 2012 - 19:44

Nyheten
  • Nyheten
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Innan jag förlitar mig på din version med Julainköpet, så skulle jag vilja höra deras version av det som inträffat.

Som förslag skriv ett likadant inlägg, som du skrev här, på den här länken också? https://www.facebook...JulaPostorderAB

#4

Postad 16 september 2012 - 19:53

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Innan jag förlitar mig på din version med Julainköpet, så skulle jag vilja höra deras version av det som inträffat.

Som förslag skriv ett likadant inlägg, som du skrev här, på den här länken också? https://www.facebook...JulaPostorderAB


Skämtar du? Vad har detta med trådskaparens fråga att göra?

#5

Postad 16 september 2012 - 19:56

Nyheten
  • Nyheten
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Du kan även göra din röst här, var vänlig och återkoppla Julas svar till dig :)

http://www.fairshopp...nions/view/1475

Skämtar du? Vad har detta med trådskaparens fråga att göra?



Skämtar du :blink: Trådskaparen frågade trots allt om hur vi/jag hade reagerat

Mina tidigare svar berättar nog tydligt vad jag hade gjort.

#6

Postad 16 september 2012 - 20:08

Unregistered3a29f2ae
  • Unregistered3a29f2ae
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 1
Antingen byter de ut den till nya modellen eller så häver du köpet. Simpelt.

Redigerat av Unregistered3a29f2ae, 16 september 2012 - 20:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.