Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 03 mars 2018 - 09:18

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Fråga till cd:
Efter att ha läst ett danskt test av oneplace blir man lite bekymrad över funktionen att hoppa fram och snabbspola i inspelat material. På ADB-boxen är detta föredömligt med x2,4,8,16,32 samt inställbar "kapitelhoppning", själv har jag 2min inställt för att med två eller tre knapptryckning hoppa förbi reklamen.

Kan ni reda ut hur detta ser ut på oneplace?

#102

Postad 03 mars 2018 - 11:06

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hallojs.
Pratade nyss med cd och uttryckte mitt missnöje med att jag skulle behöva betala 49kr/mån i 24 månader för att få den nya boxen utan hd.
Det löste sig ganska bra tycker jag, för allt jag behövde göra va att förlänga mitt familjepaket med 24mån så fick jag nya boxen med hd utan kostnad.
Så tipset är att stå på er, och glöm intr att vara trevlig =)

 

Hmm , jag provade detta för några dagar sen , gick ej. Men nu gick det. Förlängde också mitt familjepaket med 24 månader.



#103

Postad 03 mars 2018 - 12:19

femman1
  • femman1
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Fråga till cd:
Efter att ha läst ett danskt test av oneplace blir man lite bekymrad över funktionen att hoppa fram och snabbspola i inspelat material. På ADB-boxen är detta föredömligt med x2,4,8,16,32 samt inställbar "kapitelhoppning", själv har jag 2min inställt för att med två eller tre knapptryckning hoppa förbi reklamen.

Kan ni reda ut hur detta ser ut på oneplace?

 

Jag hittade nog samma danska test. De skrev att det gick att hoppa 15 sek framåt eller bakåt... Det kan ju inte va möjligt att man bara kan hoppa 15 sek. Det kan ju bli upp emot 20 tryck för att komma förbi reklamen! 

Med min box kan jag med hjälp av sifferknapparna hoppa 1,3 eller 5 minuter fram- eller bakåt, en funktion man använder varje reklamavbrott!



#104

Postad 03 mars 2018 - 12:44

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Ja detta är en dealbreaker om det bara går att hoppa 15 sekunder!
I big bang bang theory kan reklamen var 9 min lång. CD, do the math!

#105

Postad 03 mars 2018 - 19:13

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Mycket gissningar just nu men jag har i alla fall fått hem och kopplat in boxen idag.
En sak som jag kanske inte blir ensam är kanske att jag fick felkod 2 att programkortet inte kunde hittas. Efter att ha tryckt ur och i det kanske 10 gånger hittade boxen kortet.
Kör med ett huvud med två kablar.EPG funkar inte riktigt, felkod A030 försök igen senare, men jag ser program som ska gå påTV imorgon så det kanKe löser sig...
Någon kanske kan förklara hur man får bt-fjärren att fungera, jag fick deb inte att funka förrän en bit in i installationen...fick används min Harmony fjärr

Redigerat av jonasbratt, 03 mars 2018 - 19:46.


#106

Postad 03 mars 2018 - 19:45

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Under Canal digital-inställningar står det Föräldrakontroll och PIN-koder, det är i själva verket ljud och textmenyn. Det är där man ställer in flerkanalsljud till exempel.
Som standard är förresten nattljud aktivt fast det ställer man in på ett annat ställe. Man får klicka runt en del med andra ord...
Flerkanalsljud via HDMI verkar inte lira i mello

Redigerat av jonasbratt, 03 mars 2018 - 20:04.


#107

Postad 03 mars 2018 - 21:40

ronnyha
  • ronnyha
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Ny upplevelse med den nya boxen, vi har 3 ledljus som styrs via fjärr och när vi sätter på ljusen så stängs boxen av. Tog ett tag innan man fattade sambandet. 



#108

Postad 03 mars 2018 - 22:05

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Var den lätt att installera annars ? Hur är det med spolningen som några här har frågor om ? 



#109

Postad 03 mars 2018 - 22:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Har en Xiaomi box med Android-TV, en Sony och en Philips TV med Android-TV. Alla enheter med Android-TV har inbyggd Chromecast eller Googlecast, och här har vi verken mer eller mindre problem med att casta till dessa än till lösa Chromecasten som sitter i projektorn. Samtliga strular ibland, men det är sällan.

Viaplay finns i Google Play att installera på Android-TV, även om jag inte kört den, då jag inte är kund där, och Viaplay free har jag inte sett. Av någon anledning så dyker inte Viaplay upp på Xiaomi boxen, utan bara på Sony och Philips TVn. Märkligt.

Däremot saknas både Canal Digital och C more för Android-TV (utöver One Place). Man är hänvisad till att Casta från Mobilen. Värdelöst.

Om du jämför inbyggda cc med vanliga cc har du tex inte problem med dubbel bild på inbyggda cc eller sämre bild kvalité för det går fan inte använda in byggda cc i tex philips android tv... då castar vi mest från appar som cmore play och hbo

Redigerat av Duckface21, 03 mars 2018 - 22:25.


#110

Postad 04 mars 2018 - 07:56

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Boxen hittade inte fBluetoothfjärren förrän en bit in i installationen, det kanske berodde på att jag inte hade satt i batterierna i fjärren när jag slog på boxen första gången.
Nu finns det EPG efter att boxen stått över natten, innan dess gick det inte att pausa live TV. Man spolar i alla fall 15 s för varje knapptryck.
Flerkanalsljud får jag inte att funka trots att jag ställt in det till ”alltid”. Kör ljudet genom HDMI till Yamahaförstärkare men der blir bara stereo trots DD-symbol.
Annars har jag installerat Kodi, Plex, TV4 play, Viaplay och ska testa mer lite senare.

Redigerat av jonasbratt, 04 mars 2018 - 08:17.


#111

Postad 04 mars 2018 - 09:29

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Man spolar i alla fall 15 s för varje knapptryck.

Bara den är ju en dealbreaker...

 

Flerkanalsljud får jag inte att funka trots att jag ställt in det till ”alltid”. Kör ljudet genom HDMI till Yamahaförstärkare men der blir bara stereo trots DD-symbol.

Dolby Digital innebär inte att det alltid sänds med 5.1. SVT och TV4 m fl sänder mycket i DD2.0. Du får leta upp ett program som sänds i 5.1. Melodifestivalen är ett exempel, flera filmer och serier på cmore är andra. Tror TV3 och TV6 sänder en del med 5.1 också. Bland dokumentärer så sänder Discovery och National Geographic en del i 5.1. Nu avses naturligtvis bara HD-kanaler...



#112

Postad 04 mars 2018 - 09:29

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jonas, du hittar ingenstans att det går att ställa in hur långt du hoppar i inspelat material, eller är det låst till 15 sek?
Och går det spola i olika hastigheter?

Angående ljudet, DD-ljud är oftast 2.0. Få program sänds i 5.1.

#113

Postad 04 mars 2018 - 13:18

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Jonas, du hittar ingenstans att det går att ställa in hur långt du hoppar i inspelat material, eller är det låst till 15 sek?
Och går det spola i olika hastigheter?

Angående ljudet, DD-ljud är oftast 2.0. Få program sänds i 5.1.

Ok flerkanaligt ljud fungerar via HDMI dock tyckte jag inte funkade på Melodifestivalen igår but never mind.
Har kollat igenom alla menyer och det finns ingen inställning för spolningshastighet, men håller man in pil höger spolar den fortare och fortare

#114

Postad 04 mars 2018 - 13:53

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Hur upplever ni bildkvaliteten på tv? Jag kör en vu+ ultimo idag och har bra bild där men blir ju nyfiken på denna oneplace...

#115

Postad 04 mars 2018 - 14:25

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag har iofs första generationens HDR men nästan allt känns mörkare än vad jag är van vid, både menyer, tv-program.
Då är väl inget av detta material HDR i sig. Finns inga inställningar för HDR på/av bara att välja upplösning och refresh rate....

#116

Postad 04 mars 2018 - 15:49

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Har kollat igenom alla menyer och det finns ingen inställning för spolningshastighet, men håller man in pil höger spolar den fortare och fortare

Vad händer om du trycker på en siffertangent när du tittar på en inspelning?



#117

Postad 04 mars 2018 - 15:54

Unregistered49dfbb04
  • Unregistered49dfbb04
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Testade precis att förlänga med 2 år och få boxen på köpet men det gick inte,att det ska vara skillnad på detta?

#118

Postad 04 mars 2018 - 15:57

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Vad händer om du trycker på en siffertangent när du tittar på en inspelning?


Det händer inget alls tyvärr!

#119

Postad 04 mars 2018 - 17:00

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Ok flerkanaligt ljud fungerar via HDMI dock tyckte jag inte funkade på Melodifestivalen igår but never mind.
Har kollat igenom alla menyer och det finns ingen inställning för spolningshastighet, men håller man in pil höger spolar den fortare och fortare


Jag har haft problem med flerkanaligt ljud just på mello skumt ljud och tyst i höger front, hur upplevde du problemet?

#120

Postad 04 mars 2018 - 18:19

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Alltså - är man inte en early adopter som jag så kanske man ska vänta lite med att skaffa denna box. Inspelningarna kanske inte är helt stabila, det jag testat med har iofs spelats in men i några fall fått andra namn. Så kan man inte tåla barnskjukdomar ska man nog vänta lite :-)

Tillägg: har haft en del uppspelningsproblem av timeshiftat material. Det börjar hacka. Satellitsignalen ska vara bra enligt mätarna.

Redigerat av jonasbratt, 04 mars 2018 - 19:12.


#121

Postad 04 mars 2018 - 20:14

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Har satt ett antal serieinspelningar bl a mästarnas mästare men den inspelningen misslyckades och nu går det inte att se programmet live, bara ljudet hörs. Tyvärr. Får se programmet på Apple TV istället. Sambon inte glad...

Redigerat av jonasbratt, 04 mars 2018 - 20:15.


#122

Postad 04 mars 2018 - 20:35

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Nästa lilla användarvänlighet som offrats på förenklingens altare är infoknappen som i alla fall jag uppskattade mycket, problemet är att det i praktiken inte blir enklare!

Bifogad fil  info.jpg   73,07K   2 Antal nerladdningar

 

Synd att behöva vara gnällig, jag hade verkligen velat ha en ny box med fyra tuners men inte när bristerna överväger.

 



#123

Postad 05 mars 2018 - 08:06

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Man blir lite orolig när man läser om problemen  , men det kommer väll nya uppdateringar rätt snart misstänker jag ?

Eller hur ligger det till med det Niklas på CD ?



#124

Postad 05 mars 2018 - 08:34

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Satte ett par serier på säsongsinspelning igår, i översikten över inspelat material står det 0 avsnitt på allihop men när jag öppnar mappen fanns det ett avsnitt där. En inspelning jag satte på ett enskilt program ”misslyckades” och det står kod A008 i ett hörn. Vad kan det betyda?
CD jag hoppas ni skickar vidare dettta till er mjukvaruleverantör!

#125

Postad 05 mars 2018 - 09:15

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Åter ett par frågor
Är det bra skärpa i sändningarna på tex svt1 HD?
Hur är flödet i nya layouten, snabb med bra flyt eller buggig?
Patric.

#126

Postad 05 mars 2018 - 09:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Det är bara att byta LNB. Däremot behövs det en SatCR-splitter till de två ingångarna i boxarna och förhoppningsvis ingår det i paketet.

Hej

Som Huddingebo skriver så behöver du bara byta LNB på din befintliga parabol. Det behövs ingen splitter om du bara har en box. Vill du koppla in fler boxar på samma kabel från parabolen då behöver du en splitter. 

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 05 mars 2018 - 12:32.


#127

Postad 05 mars 2018 - 10:38

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Åter ett par frågor
Är det bra skärpa i sändningarna på tex svt1 HD?
Hur är flödet i nya layouten, snabb med bra flyt eller buggig?
Patric.

Ja bild är skarp men kanske lite mörkare än ADB-boxen, har inte kunnat jämföra sida vid sida. Menyer är snabba och snygga.
Men inspelningarna måste man kunna lita på! Det går säkert att fixa till snabbt i mjukvaran... en del av den är standard android men så finns det kustomiserade bitar från CanaDigital som nog kunde testats bättre...

Redigerat av jonasbratt, 05 mars 2018 - 10:40.


#128

Postad 05 mars 2018 - 10:43

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Ja bild är skarp men kanske lite mörkare än ADB-boxen, har inte kunnat jämföra sida vid sida. Menyer är snabba och snygga.
Men inspelningarna måste man kunna lita på! Det går säkert att fixa till snabbt i mjukvaran... en del av den är standard android men så finns det kustomiserade bitar från CanaDigital som nog kunde testats bättre...


Ok. Tack för svaret. Man får fundera 😊
//Patric

#129

Postad 05 mars 2018 - 12:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Under Canal digital-inställningar står det Föräldrakontroll och PIN-koder, det är i själva verket ljud och textmenyn. Det är där man ställer in flerkanalsljud till exempel.
Som standard är förresten nattljud aktivt fast det ställer man in på ett annat ställe. Man får klicka runt en del med andra ord...
Flerkanalsljud via HDMI verkar inte lira i mello

Hej

Det kommer en ny uppdatering i veckan med en hel del buggfixar, samt att vi ändrat Föräldrakontroll och PIN-koder till Ljud och undertexter

Mvh
Niklas



#130

Postad 05 mars 2018 - 12:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jonas, du hittar ingenstans att det går att ställa in hur långt du hoppar i inspelat material, eller är det låst till 15 sek?
Och går det spola i olika hastigheter?

Angående ljudet, DD-ljud är oftast 2.0. Få program sänds i 5.1.

Tack för all er feedback angående snabbspolningen. Jag ska ta era önskemål vidare så ska vi se om det är något vi kan förbättra i kommande uppdateringar.

Mvh
Niklas



#131

Postad 05 mars 2018 - 12:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Man blir lite orolig när man läser om problemen  , men det kommer väll nya uppdateringar rätt snart misstänker jag ?

Eller hur ligger det till med det Niklas på CD ?

Hej

Det kommer en ny uppdatering eventuellt redan i veckan. Tidigare har det varit en ganska långdragen process för att göra uppdateringar i våra boxar. Men med OnePlace har vi helt nya möjligheter vilket gör att det kommer gå väldigt mycket snabbare för oss att skicka ut nya uppdateringar till OnePlace.

Mvh
Niklas

 



#132

Postad 05 mars 2018 - 12:55

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej

Det kommer en ny uppdatering eventuellt redan i veckan. Tidigare har det varit en ganska långdragen process för att göra uppdateringar i våra boxar. Men med OnePlace har vi helt nya möjligheter vilket gör att det kommer gå väldigt mycket snabbare för oss att skicka ut nya uppdateringar till OnePlace.

Mvh
Niklas

 

 

Låter bra Niklas



#133

Postad 05 mars 2018 - 13:00

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Hej!

 

På bild av boxen finns en slot för minneskort intill platsen för programkortet. Är den aktiverad? eller  i framtiden? Boxens minneskapacitet är lite snålt tilltaget med 8 GB varav 5 är tillgängliga för appar. Usb porten är inte aktiverad. Kommer den någon gång kunna utnyttjas?


Redigerat av Unregistered0abe60d6, 05 mars 2018 - 13:02.


#134

Postad 05 mars 2018 - 13:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Ärligt talat. Det här med favoritkanaler har man misslyckats rejält med. Man måste gå in på varje enskild kanal för att lägga in i favoritlistan och sedan finns det enbart en favoritlista vad jag har sett. Det känns som att man är tillbaka i det glada 80-talet igen. Efter att valt en favorit får man börja om från början och bläddra genom alla kanaler som inte är favoriter.

 

 

 Det känns som att man är tillbaka i det glada 80-talet igen.Nej, gör om och gör rätt.


Redigerat av Huddingebo, 05 mars 2018 - 13:15.


#135

Postad 05 mars 2018 - 14:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej!

 

På bild av boxen finns en slot för minneskort intill platsen för programkortet. Är den aktiverad? eller  i framtiden? Boxens minneskapacitet är lite snålt tilltaget med 8 GB varav 5 är tillgängliga för appar. Usb porten är inte aktiverad. Kommer den någon gång kunna utnyttjas?

Hej

Det fungerar redan nu från start att köra ett extra minneskort i boxen. Det kommer att komma stöd för extern hårddisk via USB framöver. Har tyvärr inget spikat datum för detta. Men så fort jag får information om när så kommer jag att uppdatera er här.

Mvh
Niklas



#136

Postad 05 mars 2018 - 14:27

Unregistered7db0a04a
  • Unregistered7db0a04a
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Viasat sport sänder ju en del fotbollsmatcher i ultra-HD. Om man tecknar ett abonnemang via Canaldigital går det då att få se ultra-hd i den nya boxen.

#137

Postad 05 mars 2018 - 14:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Viasat sport sänder ju en del fotbollsmatcher i ultra-HD. Om man tecknar ett abonnemang via Canaldigital går det då att få se ultra-hd i den nya boxen.

Hej Bildnörd

I dagsläget har vi inga Ultra-HD/4K sändningar via våran satellit.

Mvh
Niklas



#138

Postad 05 mars 2018 - 14:37

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Mina första reflektioner på denna Box.

 

Kan inte hoppa 1 dygn framåt eller bakåt i EPG:n, funktionen kanske finns men jag har inte lyckats hitta den.

 

Hittar ingen sök-funktion i EPG:n.

 

Har inte riktigt förstått hur favoritlistan är tänkt att fungera.

 

Serieinspelning på "Farmen" på TV4 fungerar inte riktigt, man får sätta serieinspelning på varje avsnitt.



#139

Postad 05 mars 2018 - 14:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Får se om ChromeCast klarar Viaplay Ultra sport när brorsan kommer över i morgon.(CL Liverpool Porto)



#140

Postad 05 mars 2018 - 14:56

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 1
Snälla lägg lite energi på textremsorna de är väldigt taggiga (exvis textade program på History HD) jämfört med tidigare boxar där de väl dessutom var transparenta...

#141

Postad 05 mars 2018 - 15:09

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Hej

Det fungerar redan nu från start att köra ett extra minneskort i boxen. Det kommer att komma stöd för extern hårddisk via USB framöver. Har tyvärr inget spikat datum för detta. Men så fort jag får information om när så kommer jag att uppdatera er här.

Mvh
Niklas



#142

Postad 05 mars 2018 - 15:11

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Mina första reflektioner på denna Box.

 

Kan inte hoppa 1 dygn framåt eller bakåt i EPG:n, funktionen kanske finns men jag har inte lyckats hitta den.

 

Hittar ingen sök-funktion i EPG:n.

 

Har inte riktigt förstått hur favoritlistan är tänkt att fungera.

 

Serieinspelning på "Farmen" på TV4 fungerar inte riktigt, man får sätta serieinspelning på varje avsnitt.

 

 

Upptäckte nu att om man håller höger eller vänster-pil intryckt hela tiden så börjar den bläddra fortare och fortare i EPG:n för att tillslut hoppa ett dygn i taget.


Redigerat av R-R, 05 mars 2018 - 15:18.


#143

Postad 05 mars 2018 - 15:24

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Hej

Det fungerar redan nu från start att köra ett extra minneskort i boxen. Det kommer att komma stöd för extern hårddisk via USB framöver. Har tyvärr inget spikat datum för detta. Men så fort jag får information om när så kommer jag att uppdatera er här.

Mvh
Niklas


Hej Niklas!

Tack för svaret. Hur stort? 16, 32 ,64, 128 GB? Formatering? Flytta filer mellan pc och kortet?
Kommunikation med G Drive, One drive, Smartphone (Android S8) ? Visa bilder? Spela videos från molnen?
Jag får min box med nytt lnb i morgon.
Installatör i nästa vecka, kanske något tidigare.
Kan jag koppla in boxen och välja INGEN på frågan om satellit och uppdatera boxen, ladda ner appar osv och senare när installatör kommer och monterat ny lnb gå tillbaka i inställningar och välja satellit konfiguration utan att det strular?

Mvh/Lars


Redigerat av Unregistered0abe60d6, 05 mars 2018 - 16:45.


#144

Postad 05 mars 2018 - 15:30

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag satte i ett minneskort i boxen och konfade det som ett icke flyttbart lagringsmedium, när jag installerade en app så la den sig på minneskortet istället så det var ju bra! Kan hända att ett USB-minne kan användas på samma sätt men inte testat det...

#145

Postad 05 mars 2018 - 15:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 1

Hej!

Tack för svaret. Hurstort? Formatering? Sökbart från pc?
Kommunikation med G Drive,One drive?
sma
rtphone

Jag får min box med nytt lnb i morgon
Installatör i nästa vecka, kanske något tidigare. Kan jag koppla in boxen och välja INGEN på frågan om satellit och uppdatera boxen,ladda ner appar osv och senare när installatör kommer och monterat ny lnb
gå tillbaka i inställningar och välja sat konfiguration utan att det strular?

Mvh/Lars

Hej

Vågar inte svara på det just nu, har inte testat själv. 

Det är inga problem att installera boxen så länge den är uppkopplad mot internet. 

Mvh
Niklas



#146

Postad 05 mars 2018 - 15:47

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 1

Hej!

Tack för svaret. Hurstort? Formatering? Sökbart från pc?
Kommunikation med G Drive,One drive?
sma
rtphone

Jag får min box med nytt lnb i morgon
Installatör i nästa vecka, kanske något tidigare. Kan jag koppla in boxen och välja INGEN på frågan om satellit och uppdatera boxen,ladda ner appar osv och senare när installatör kommer och monterat ny lnb
gå tillbaka i inställningar och välja sat konfiguration utan att det strular?

Mvh/Lars

 

 

Fick min box nu på förmiddagen och installerade den med mitt gamla lnb med dubbla kablar till boxen, installerade appar mm.

Efter lunch så kom installatören och bytte lnb. Jag kopplade bort den ena kabeln i boxen och startade boxen, då fick jag konfigurera om vilken typ av lnb jag hade sen starta om boxen igen.



#147

Postad 05 mars 2018 - 16:29

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Helt plötsligt så försvann både bild och ljud på samtliga TV-kanaler, gjorde boxen strömlös och startade om den och då kom ett meddelande upp att det var ett kortproblem (002). Tog ut kortet och stoppade in det igen och då kom bild o ljud tillbaka. Varför blev det så?



#148

Postad 05 mars 2018 - 16:41

Unregisteredc4037798
  • Unregisteredc4037798
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Någon som provat sideloada apk? Tex showbox

#149

Postad 05 mars 2018 - 16:57

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Helt plötsligt så försvann både bild och ljud på samtliga TV-kanaler, gjorde boxen strömlös och startade om den och då kom ett meddelande upp att det var ett kortproblem (002). Tog ut kortet och stoppade in det igen och då kom bild o ljud tillbaka. Varför blev det så?

Jag hade felkod 2 när jag installerade boxen och fick ta ur och trycka tillbaka kortet ett antal gånger, inte haft samma fel sedan dess (det inträffade i förrgår)

#150

Postad 05 mars 2018 - 17:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Jag hade felkod 2 när jag installerade boxen och fick ta ur och trycka tillbaka kortet ett antal gånger, inte haft samma fel sedan dess (det inträffade i förrgår)

 

Får hoppas att det inte återkommer, lite olyckligt om boxen  håller på att spela in när det händer.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.