Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Digital-TV från Ownit?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 juni 2021 - 08:21

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0

Vår Brf håller på och förhandlar upp nytt avtal för internet/TV och ett av förslagen är Ownit med antingen "Grund"- eller "Bas"-paketet för digital-tv. Jag vet att Ownit har bra bredbandstjänst men har aldrig hört eller läst om någon som har dom som tv-leverantör också. 

 

Är det någon som har deras tv-tjänst och har några synpunkter på den? Bra box? Några problem med bild/ljud? Med tanke på hur stor tråden för Telias digital-tv är så kan jag tycka att det åtminstone borde finnas lite kommentarer gällande Ownits motsvarighet.  :)

 

 



#2

Postad 14 juni 2021 - 12:30

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Vår Brf håller på och förhandlar upp nytt avtal för internet/TV och ett av förslagen är Ownit med antingen "Grund"- eller "Bas"-paketet för digital-tv. Jag vet att Ownit har bra bredbandstjänst men har aldrig hört eller läst om någon som har dom som tv-leverantör också. 

 

Är det någon som har deras tv-tjänst och har några synpunkter på den? Bra box? Några problem med bild/ljud? Med tanke på hur stor tråden för Telias digital-tv är så kan jag tycka att det åtminstone borde finnas lite kommentarer gällande Ownits motsvarighet.  :)

Ownit ägs ju av Telenor, och de erbjuder IPTV.

 

Har för mig vi har dom på landet (inte jag som betalar, så jag har inte koll), och tjänsten är bra, men kräver som så många andra 

att man kopplar boxen direkt till "mediaroutern", annars hittar den inte ut på nätet, vilket är en stor nackdel, imho.

Går att komma runt, om man är tillräckligt teknisk (igmpproxy, VLAN mm).


Redigerat av frollic, 14 juni 2021 - 12:32.


#3

Postad 14 juni 2021 - 15:34

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0

Ok, jag har Telia idag och har skaffat en egen router som jag (på något sätt) fixade med så jag inte behöver gå via deras egna sunkiga router. Minns inte vad jag gjorde för att få till det, så det kommer ju bli spännande att se om jag får till på den nya lösningen (det ska tydligen bli ny router även om föreningen kör vidare med Telia).



#4

Postad 15 juni 2021 - 06:26

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Ja, en del routrar har stöd gör IPTV i fw, bara att sätta i en bock, så funkar det.

Men tjänsten är iaf ok, med bra bild.
Sport undantaget, kanske :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.