Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Microsoft Surface

249 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Surface RT 32GB (Surfplattor) 9 7,63 (7) Inga priser
Microsoft Surface RT with Touch Cover 32GB (Eng) (Surfplattor) 9 9 (6) Inga priser
Microsoft Surface RT with Touch Cover 64GB (Eng) (Surfplattor) 9 (0) Inga priser
Microsoft Surface Pro 128GB (Surfplattor) 7 8,67 (14) 20 050:-
Microsoft Surface 2 32GB (Surfplattor) 4 8,24 (16) 1 399:-
Microsoft Surface Pro 2 128GB (Surfplattor) 8 9,42 (18) Inga priser
Microsoft Surface Pro 3 i5 256GB (Surfplattor) 6 8,67 (14) Inga priser
Microsoft Surface 3 64GB (Surfplattor) 9 5,33 (2) Inga priser
Microsoft Surface 3 128GB (Surfplattor) 9 7,83 (5) Inga priser
Microsoft Surface Pro 4 m3 4GB 128GB (Surfplattor) 9 8,27 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 19 juni 2012 - 11:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Då ger sig Microsoft in på Tablet sidan. Ser faktiskt lovande ut, i alla fall hårdvaran. Ska bli spännande och se hur deras Windows 8 plattform står sig mot iOS och OSX.

Press från det:
http://www.youtube.com/watch?v=u0TkL2H348g&feature=player_embedded#!

Blir alltså 2 versioner. En med ARM och en med Intel. Kan dock inte undgå att mycket känns iPad över hårdvaran.

Magesafe liknande laddning, touch keyboard, magnetskydd, inbyggd stand
Postad bild


Windows RT version:
- nVidia Tegra
- Batteri på 31.5Wh
- Ej 1080p skärm
- 32Gb/64Gb
- USB 2.0
- 676g och 9.3mm

Windows Pro version:
- Intel iCore5
- Batteri på 42W
- 1080p skärm
- 64Gb/128Gb
- USB 3.0
- Displayport
- 903g
- 135,mm

Microsoft specs

Spontant känns Pro varianten som den som kan bli trevligast upplevelse. Frågan är, pris? hur många timmar batteri?

#2

Postad 19 juni 2012 - 16:52

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Den verkar intressant.
Får se om den kan få fäste och bli en konkuranskraftig platta som krigar i toppen.

Hoppas bara att mer detaljer kommer sen, samt att den når de Svenska butikerna under sommarn.

Edit: Lite mer Info

Redigerat av MR-F, 19 juni 2012 - 16:57.


#3

Postad 20 juni 2012 - 09:23

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Ja det måste till ett slagkraftigt pris om dom ska kunna kapa åt sig marknadsandelar.
Sen är det helt sjukt att dom kör en pk, men har inget pris och ingen batteritid.
Att dom inte har pris och kan ta förbok på den luktar inte färdigt.

Men locket med tangentbord ser snasigt ut, det kan bli en deal maker, om dom inte tar 1600 för det förstås :P

#4

Postad 20 juni 2012 - 10:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ja det måste till ett slagkraftigt pris om dom ska kunna kapa åt sig marknadsandelar.
Sen är det helt sjukt att dom kör en pk, men har inget pris och ingen batteritid.
Att dom inte har pris och kan ta förbok på den luktar inte färdigt.

Men locket med tangentbord ser snasigt ut, det kan bli en deal maker, om dom inte tar 1600 för det förstås :P


Håller med men samtidigt är det långt till launch. Sätta ett pris nu gör att man är öppen för attacker från Apple och andra "Win 8 tablet"-tillverkare genom att de anpassar priset.

Samtidigt är det bra att de är tidigt ute och visar att där kommer ett bar alternativ till iPad.

Jag tror RT modellern behöver 499 $ för att lyckas och Pro modellen 699$.

Det är slagkraftiga priser, Hamnar det där så plockar jag upp en Pro modell när jag är i USA.

#5

Postad 20 juni 2012 - 10:58

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag tror detta kan bli en kanonsäljare om det är till rätt pris. Om de lägger Pro mellan nuvarande surfplattor och ultrabook, så tror jag att det kommer att funka.

Redigerat av Melmac, 20 juni 2012 - 10:58.


#6

Postad 20 juni 2012 - 15:16

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag tror RT modellern behöver 499 $ för att lyckas och Pro modellen 699$.


ca 4700 och 6600 kr enligt din prissättning då.
Låter helt klart rimligt (både us och swe) men då ska banne mig locket följa med utan extra kostnad till dom första 5000 som förbokar/köper :)

Oavsett om det är toppenmaskin och kanonpris så är det sådan sjuk uppförsbacke för dom.
Jag är helt klart intresserad men kommer inte att hoppa på tåget när det går.
Avvaktar lite...

Inte för att det är samma sak men jag har haft en wp-telefon ett par månader nu och man märker där hur brant det verkligen är.

#7

Postad 20 juni 2012 - 18:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

ca 4700 och 6600 kr enligt din prissättning då.
Låter helt klart rimligt (både us och swe) men då ska banne mig locket följa med utan extra kostnad till dom första 5000 som förbokar/köper :)

Oavsett om det är toppenmaskin och kanonpris så är det sådan sjuk uppförsbacke för dom.
Jag är helt klart intresserad men kommer inte att hoppa på tåget när det går.
Avvaktar lite...

Inte för att det är samma sak men jag har haft en wp-telefon ett par månader nu och man märker där hur brant det verkligen är.


Håller med. De har inte en ledarflagga som de haft på notebook sidan.

#8

Postad 20 juni 2012 - 20:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Sjukt sugen på en Pro men jag tror att priset lär hamna på närmare 10k.

Tror Microsoft kommer stort under nästa år.

WP+w8 stationär+pro.
Lär bli en grym kombo.

Windows 8 verkar både va hatad och älskad men har inte testat själv än.
Är väl alltid så när saker görs om men who dares,wins

#9

Postad 20 juni 2012 - 21:08

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Förklara varför ni är sugna! Jag tycker att MS och Win är bland det kallaste man kan välja just nu... Linux och Apple är betydligt hetare men man ska givetvis alltid ha respekt för när stora bolag som MS lanserar nya grejer.

Jag kan inte se vad som triggar det stora intresset. Eller är det kanske inte ett stort intresse?

#10

Postad 20 juni 2012 - 21:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Får allergiska utslag av Ubuntu iaf.
Mera strul går fasen inte att hitta.
Körde de 1 år och efter jag installerade windows 7 så har jag inte haft ett enda problem.

Pro med windows 8.
Hur grymt som helst ju.
Android och Apple har ju ingenting att sätta emot.
Vist de duger att surfa å se film men sen då ?


Edit
Video där de tar upp skillnaderna mellan RT och PRO

http://www.youtube.c...h?v=wC_mimeEXqA

Pro blir det för mig.
Bara börja spara

Redigerat av moparman, 20 juni 2012 - 21:57.


#11

Postad 20 juni 2012 - 22:14

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Pro blir det här med..
Ser fram emot denna platta ... Ser riktigt grymmt ut .. :wub:

Priser kan ni hitta på webhallen.. Pro mellan 13 - 15 tus. Riktigt saftigt, hoppas det går ner lite då dem kommer?!
Upp till 10 tycker jag kan vara värt men 13 då är det dryrt som nuvarande Samsung slate..

Får nöja mig med Iconia W501 med win 8 än så länge och leka med win 8 under tiden fram tills dessa kommer.

#12

Postad 21 juni 2012 - 09:09

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Mmm, ser jättelovade ut... :lol:


http://www.break.com...ntation-2337555


Vilken överraskning att den hängde sig lixom.

Redigerat av e-lite, 21 juni 2012 - 09:10.


#13

Postad 21 juni 2012 - 09:16

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Mmm, ser jättelovade ut... :lol:


http://www.break.com...ntation-2337555


Vilken överraskning att den hängde sig lixom.

Microsoft i ett nötskal...

#14

Postad 21 juni 2012 - 12:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm..För ubuntu,android,ios krashar ju aldrig :rolleyes:

#15

Postad 21 juni 2012 - 12:42

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 2

Förklara varför ni är sugna! Jag tycker att MS och Win är bland det kallaste man kan välja just nu... Linux och Apple är betydligt hetare men man ska givetvis alltid ha respekt för när stora bolag som MS lanserar nya grejer.

Jag kan inte se vad som triggar det stora intresset. Eller är det kanske inte ett stort intresse?

Ptja... Android är ju skräp. Apple är det värsta företaget i existent just nu.
Så vad är inte bättre än ett RIKTIGT operativsystem på en surfplatta? Se alla typer av videofilmer, utan att vara begränsad till speciella typer... ta del av alla rika Windows program, SSTP VPN, riktig USB port för att kunna använda trådlösa tangentbord som inte är blåtand, koppla in externa enheter, RIKTIG multi-tasking, och mycket, mycket mer.
Vad finns det inte att gilla? Om du nu pratar om en tablet, dvs. Det är troligtvis inte en ersättare för en dator (tror inte den går att uppgradera).
Helt enkelt, den kommer vara den bästa plattan i existens när den släpps.

#16

Postad 21 juni 2012 - 12:58

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Surface-demon var bara ytterligare en MS demo som gick åt pipsvängen.

Varför inte roa oss med att se tillbaka på några gamla klassiker på samma tema.
http://www.youtube.c...h?v=UjZQGRATlwA

http://www.youtube.c...h?v=VHUNdye0b1Y

#17

Postad 21 juni 2012 - 13:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Borde ju gå att spela lite gamla klassiker..
Heroes of might and magic 3 vore ju guld.
Timmarna skulle försvinna fort när jag jobbar natt :)

Gillar ni inte Surface eller vill diskutera kan ni ju få min hp laptop och installera Ubuntu och sen försöka göra en så enkel sak som att koppla in datorn till tv och få ljud..Eller varför inte försöka installera bankid..Eller rycka ström å batteri varje gång datorn ska startas x 10,avinstallera ubuntu.Hårddiskerror..Plus allt annat sjukt strul.

Datorn dög knappt att surfa på.

Det enda som var bra med Ubuntu var installationen.

Varje grej som skulle fixas fick de läsas om i dagar å leta på nätet.

Behöver jag säga att efter jag installerat windiws 7 så gick den som en dröm

#18

Postad 02 juli 2012 - 14:45

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 1
whome: Vi har fattat att du inte gillar MS, gå nu o lek nån annanstans eller kom med nått intelligent istället.

12990:- är aldeles för mycket, då kan man lika gärna köpa en ultrabook.
Någons som sett någon info om det bara är Wifi/3G eller det även är 4G, Bluetooth, NFC, Widi ?

Redigerat av Melmac, 02 juli 2012 - 14:52.


#19

Postad 03 juli 2012 - 12:33

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Var ifrån fick du 12990?

#20

Postad 03 juli 2012 - 19:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Vad jag luskat fram är att den har wifi och usb 3.0.

Sen har Microsoft bara sagt vad jag vet att Pro kommer att ligga på samma nivå som en ultrabook.
Så mellan 7 och 10k..Tror den hamnar närmare 10k.

#21

Postad 04 juli 2012 - 14:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Hoppas att Microsoft gör som google och säljer den till +/- 0 för att sen tjäna pengar på saker runt om och på att få upp snabb volym.

#22

Postad 04 juli 2012 - 19:41

deezel
  • deezel
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Var ifrån fick du 12990?


Skulle gissa på detta http://www.webhallen...face&SectionId=

antog det var placeholders när jag såg det, för det är lite väl i överkant för dessa maskiner.

#23

Postad 04 juli 2012 - 19:46

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Ja precis, det var på Webhallen.

#24

Postad 05 juli 2012 - 09:02

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Förklara varför ni är sugna! Jag tycker att MS och Win är bland det kallaste man kan välja just nu... Linux och Apple är betydligt hetare men man ska givetvis alltid ha respekt för när stora bolag som MS lanserar nya grejer.

Jag kan inte se vad som triggar det stora intresset. Eller är det kanske inte ett stort intresse?



MS gör något innovativt här istället för att bara slänga in Win8 i någon generisk platta från Kina. Det är själva plattorna som gör mig intresserad. Och att det blir fullt desktop OS och inte telefon OS. Sen kan det kvitta om OS'et är Win8 eller inte.

Om det blir något bärbart för mig så blir det Surface.

#25

Postad 16 juli 2012 - 09:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

MS gör något innovativt här istället för att bara slänga in Win8 i någon generisk platta från Kina. Det är själva plattorna som gör mig intresserad. Och att det blir fullt desktop OS och inte telefon OS. Sen kan det kvitta om OS'et är Win8 eller inte.

Om det blir något bärbart för mig så blir det Surface.



Instämmer. Vi pratar om en rikitgt kompromisslös lösning. Men denna kan man kanske för en gång skull dumpa Laptopen och bara ha 1 sak i väskan.

Gillar Android och Gillar iOS men tyvärr är de inte tillräckligt bra för att få mig att släppa en Laptop.

I mitt jobb har nästan alla både laptop och en platta. Här kan MS erbjuda något som gör 2 till 1, tror som sagt det kommer rikta sig mer till business.

#26

Postad 26 september 2012 - 06:54

IamDavej
  • IamDavej
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Du säger: "Då ger sig Microsoft in på Tablet sidan". Jag skulle vilja säga att Microsoft var först med Tablets, men på den tiden var ingen intresserad.

Jag är väldigt sugen på en Tablet just nu. Jag var "såhär nära (visar med fingrarna)" att köpa en iPad, men ångrade mig i sista stund då jag innerst inne tyckte den var lite tråkig. Jag gillar dessutom inte att den inte har Flash och är väldigt kopplad till iTunes. Kameran på iPad 2 är dessutom helt otorligt dålig.

Inte heller var Android Tablets något som intresserade mig. Jag har ju en Galaxy Nexus, och en Android Platta kommer bara kännas som lite större skärm med exakt samma innehåll.

DÄRFÖR är en Microsoft Tablet precis vad jag söker! Inbyggt tangentobrd och ställ i skyddsfodralet är bland det smartaste jag sett. Nu är jag verkligen sugen på en Tabelt och jag är bara sugen på denna! Surface verkar ha allt man saknar i de andra. Den kanske till och med kan ersätta laptopen?
I alla fall om man inte ska köra hard-core gaming, men det gör jag sällan på en Laptop ändå. Bara den klara lite äldre 3D spel som GTA3, LBA2, MDK2, och Unreal Tournament kanske? med "PS2, XBOX prestanda"

Redigerat av IamDavej, 26 september 2012 - 06:55.


#27

Postad 26 september 2012 - 07:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Inte så konstigt att folk inte köpte microsofts gamla tablets då de kostade 20000 eller tom ännu mer :)

#28

Postad 26 september 2012 - 11:01

IamDavej
  • IamDavej
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Inte så konstigt att folk inte köpte microsofts gamla tablets då de kostade 20000 eller tom ännu mer :)


Sant, men datorer kostade också 20.000 eller mer på den tiden och det köpte man.
Nu kostar en bra dator 4000 kr, och en bra tablet kostar också sådär 4000 kr.

Your argument is invalid ;)

I och för sig så hade man en dator per hushåll på den tiden. Nu har jag själv 2 datorer och min sambo har 2.
Så man kan väl säga att vi fortfarande lägger sådär 20.000 kr/hushåll på datorer. Därför finns det utrymme för en platta i plånobken idag.

Your argument is valid! :)

Redigerat av IamDavej, 26 september 2012 - 11:04.


#29

Postad 16 oktober 2012 - 15:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Priserna i USA är uppe

Postad bild

Inte helt illa pinkat men detta är då Windows 8 RT varianten för ARM.

Spec:
Skärm: 10,6" med 1366 x 768
CPU: Nvidia Tegra 3 T30 4 kärnor ala 1,4 Ghz
Grafik: Geforce med tolv kärnor i 520 MHz
RAM: 2Gb


Prismässigt ligger den jävligt bra mot iPad 3

#30

Postad 16 oktober 2012 - 15:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Ser onekligen klart intressant ut!

Hade jag inte nyss köpt mig en iPad hade denna legat farligt till....

#31

Postad 16 oktober 2012 - 23:01

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Hur var det med RT versionen - får man med fullt Office paket gratis eller inte? På Microfts sida som PalmiNio visar står det bara att en preview version är förinstallerad. Kanske man kan uppgradera till full version gratis senare?

#32

Postad 17 oktober 2012 - 02:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
På tok för dyra jämfört med konkurrenterna. Förr årets hårdvara för samma pris som ipad 3. Fail

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 oktober 2012 - 02:21.


#33

Postad 17 oktober 2012 - 05:49

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Synd bara på low-def skärmen.

#34

Postad 17 oktober 2012 - 06:49

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 1

På tok för dyra jämfört med konkurrenterna. Förr årets hårdvara för samma pris som ipad 3. Fail


Öhh, det är det definitivt inte.En riktig "kompatibel" dator för samma peng som en ipad eller tom billigare.
Kompatibel inom situationstecken är för att den kommer att vara 100% Win8 store kompatibel men sakna x86 kompabilitet pga processorn. Men som alla som tagit en titt på de senare visual studio vet så är det i princip nolljobb att släppa sina program på både intel/amd arkitektur och arm/tegra - med Microsofts utvecklingsverktyg - något som Apple helt saknar.

Vilka datorer från förra året använder Tegra 3 chip?
Denna är mycket prisvärd och kommer sälja som smör. Sen att OS:et andas 2000 tal till skillnad från ios (som är en blek kopia på PalmOS) gör ju sitt till. Men äppelfanatiker lär ju klanka ner på Surface trots dess överlägsenhet.....


Surface säljer slut
http://wmpoweruser.c...eks-back-order/



Microsoft Surface skärm bättre än Apples "Retina"
http://microsoft-new...retina-display/

Redigerat av theonlyix, 17 oktober 2012 - 07:04.


#35

Postad 17 oktober 2012 - 07:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ingen 3G, ingen GPS, lågupplöst display. Asså Nexus 7 har nästan lika hög upplösning på 7".
Office som följer med får inte användas för kommersiellt bruk. Hur tänkte de där??

Office Home & Student 2013 RT Preview and the final version are not for use in commercial, nonprofit, or revenue generating activities. Commercial license options available (sold separately). See http://office.com/officeRT.

"Microsoft guy". Självklart vad skulle han annars säga? Att den är sämre?

Well jag får en gratis så jag får väl se om det är ngt att ha. OM den ngnsin kommer hit dvs.

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 oktober 2012 - 07:30.


#36

Postad 17 oktober 2012 - 07:48

Rai
  • Rai
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Beställde min RT idag från surface.de. Fri frakt och så tror jag att de har samma typ av kontakter som här. Kommer främst använda den för utveckling. Övrig tid så får tjejen den.

Ja, det står att det kommer en uppdatering senare.

[2] Microsoft Home and Student 2013 RT Preview edition installed. Final Office Home & Student version will be installed via Windows Update when available (free download; ISP fees apply). Some features and programs unsupported. Office Home & Student 2013 RT Preview and the final version are not for use in commercial, nonprofit, or revenue generating activities. Commercial license options available (sold separately). See http://office.com/officeRT.

Hur var det med RT versionen - får man med fullt Office paket gratis eller inte? På Microfts sida som PalmiNio visar står det bara att en preview version är förinstallerad. Kanske man kan uppgradera till full version gratis senare?



#37

Postad 17 oktober 2012 - 08:07

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
Lite sugen på att testa RT:n, men är det möjligt att koppla in en extern bildskärm? Är tanken att man eventuellt ska kunna "ersätta" behovet av en vanlig laptop blir det nog lite svårt att jobba på en så pass liten skärm. Hur är möjligheterna att koppla in något på deras USB eller "micro hd video" portar?

#38

Postad 17 oktober 2012 - 08:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ingen 3G, ingen GPS, lågupplöst display. Asså Nexus 7 har nästan lika hög upplösning på 7".
Office som följer med får inte användas för kommersiellt bruk. Hur tänkte de där??

Office Home & Student 2013 RT Preview and the final version are not for use in commercial, nonprofit, or revenue generating activities. Commercial license options available (sold separately). See http://office.com/officeRT.

"Microsoft guy". Självklart vad skulle han annars säga? Att den är sämre?

Well jag får en gratis så jag får väl se om det är ngt att ha. OM den ngnsin kommer hit dvs.


När du vinklar så är jag nog villig att hålla med. Deras begränsning av användandet av Office RT är märkligt - trodde Surface skulle rikta sig mot företag.

Samtidigt är programbegränsningarna i RT också oroande - Inga Macro? Jaha då försvann min möjlighet att ha jobbet i Surface,

#39

Postad 17 oktober 2012 - 08:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Lite sugen på att testa RT:n, men är det möjligt att koppla in en extern bildskärm? Är tanken att man eventuellt ska kunna "ersätta" behovet av en vanlig laptop blir det nog lite svårt att jobba på en så pass liten skärm. Hur är möjligheterna att koppla in något på deras USB eller "micro hd video" portar?


De säljer adaptrar för HDMI och VGA.

http://www.microsoft...ore-accessories

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 oktober 2012 - 09:04.


#40

Postad 17 oktober 2012 - 08:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Riktigt dåliga begränsninga i Office RT:

1. Macros, Add-Ins, Forms, and Custom Programs
Jaha då försvinner rätt många företag som jobbar med makron i Excel

2 Send Email Features
Trodde Surface skulle vara det mobila kontoret. Hur ska detta fungera om man begränsar mail-funktionerna

3. SkyDrive Sync Integration
Samma där, vad är poängen med en platta om sync-funktionerna begränsas?

#41

Postad 17 oktober 2012 - 08:32

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0

Riktigt dåliga begränsninga i Office RT:

1. Macros, Add-Ins, Forms, and Custom Programs
Jaha då försvinner rätt många företag som jobbar med makron i Excel

2 Send Email Features
Trodde Surface skulle vara det mobila kontoret. Hur ska detta fungera om man begränsar mail-funktionerna

3. SkyDrive Sync Integration
Samma där, vad är poängen med en platta om sync-funktionerna begränsas?


Hänger inte med här, vadå synkar den inte med andra win8 enheter (ex. dator)??

#42

Postad 17 oktober 2012 - 08:44

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Riktigt dåliga begränsninga i Office RT:

1. Macros, Add-Ins, Forms, and Custom Programs
Jaha då försvinner rätt många företag som jobbar med makron i Excel



Ms tycker tydligen att stora företag inte ska jobba i Home & Student Office versionen utan
köpa dom vanliga licenserna och låta stackars privatpersoner och studerande få ha litet gratis från Ms.
Men så har det väl alltid varit med Home/Student versionen.

Har det bekräftats att RT inte har GPS och NFC? Enligt denna sida har RT båda :

http://www.wpcentral...soft-surface-rt

#43

Postad 17 oktober 2012 - 08:44

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 1

Ingen 3G, ingen GPS, lågupplöst display. Asså Nexus 7 har nästan lika hög upplösning på 7".
Office som följer med får inte användas för kommersiellt bruk. Hur tänkte de där??

Office Home & Student 2013 RT Preview and the final version are not for use in commercial, nonprofit, or revenue generating activities. Commercial license options available (sold separately). See http://office.com/officeRT.

"Microsoft guy". Självklart vad skulle han annars säga? Att den är sämre?

Well jag får en gratis så jag får väl se om det är ngt att ha. OM den ngnsin kommer hit dvs.


Som nån vis 14åring sa..haters gonna hate....
Läste du artikeln alls? Upplösning är inte det enda man tittar på när man avgör läsbarhet.
Tex så är en Nokia Lumia 800/900 med clearblack otroligt mycket bättre att titta på än ex en iphone eller galaxy när det är ljus och reflektioner (solljus framförallt). Men dess upplösning är betydligt lägre än på iphonen och galxyn,...

#44

Postad 17 oktober 2012 - 08:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ms tycker tydligen att stora företag inte ska jobba i Home & Student Office versionen utan
köpa dom vanliga licenserna och låta stackars privatpersoner och studerande få ha litet gratis från Ms.
Men så har det väl alltid varit med Home/Student versionen.

Har det bekräftats att RT inte har GPS och NFC? Enligt denna sida har RT båda :

http://www.wpcentral...soft-surface-rt


MS egna tech spec på deras hemsida säger inget om GPS, dock nämns följande:

Ambient light sensor
Accelerometer
Gyroscope
Compass

Så hade GPS funnits hade det nog stått i denna rad.

#45

Postad 17 oktober 2012 - 09:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp det hade de "skrytit" med annars. Finns ingen anledning att inte skriva ut det. NFC finns icke. Det hade också stått på listan isf.

#46

Postad 17 oktober 2012 - 11:37

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Någon som förbokat Surface från Tyskland? Ca 4200kr för billigaste utan tangentbords-fodral.
http://www.microsoft...uctID.257922600

#47

Postad 17 oktober 2012 - 12:00

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Fattar inte varför RT inte kommer att ha Windows Media Player. Hur tänkte dom nu? :wacko:

#48

Postad 17 oktober 2012 - 12:34

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Någon som förbokat Surface från Tyskland? Ca 4200kr för billigaste utan tangentbords-fodral.
http://www.microsoft...uctID.257922600


Japp, beställde nyss. Håller tummarna för att de har kvar.... lär bli slutsålt kvickt överallt...

4136 enligt swedbank....

OBS! köp inte tangentborden från düskland om ni inte vill ha qwertz bord.

Bara ett tips!

Redigerat av theonlyix, 17 oktober 2012 - 12:36.


#49

Postad 17 oktober 2012 - 13:01

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Inga problem att beställa till Sverige? Jag velar fortfarande lite :)

#50

Postad 17 oktober 2012 - 13:18

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Inga problem att beställa till Sverige? Jag velar fortfarande lite :)


Mitt ordererkännande visade inga problem iallafall. Det gick tom o välja sverige som land vid beställningen (de använde mitt live konto för att plocka fram mina tidigare adresser).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.