Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon AVR 660, AVR 760

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 760 (Surroundförstärkare) 9 6,71 (6) Inga priser
Harman Kardon AVR 660 (Surroundförstärkare) 4 7,43 (6) Inga priser
3 relaterade trådar

#1

Postad 17 september 2009 - 18:14

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Specifikationer på 760 (7550HD) har nu dykt upp på www.harmankardon.com. Det lär inte dröja länge innan AVR 660 också listas.


På avsforum (länk) finns en del bilder och information om 760(registrering kan behövas för att se bilder).

AVR 7550HD (AVR 760)
7 x 110W 7.2-Channel A/V receiver with HDMI™ V1.3a repeater, audio/video processing and upscaling to 1080p

Harman Kardon® A/V receivers are renowned for their power, performance and ease of use, and the AVR 7550HD will only enhance that reputation. Among the fi rst receivers to offer Dolby Volume technology, which automatically adjusts volume levels when switching between sources and channels, the AVR 7550HD delivers 110 watts of power to each of the seven channels, plus two subwoofer outputs. It accepts a universe of inputs, including HDMI, component, S-video, USB and broadband Internet, as well as The Bridge II docking station (included) for iPod A/V playback, control and charging. Every Dolby and DTS® technology is here, as is Faroudja DCDi Cinema and our exclusive Logic 7 processing. Zone II remote, Zone II OSD and A-BUS® technologies work together to greatly simplify multiroom A/V applications.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Rotelköpes, 10 december 2009 - 21:27.


#2

Postad 18 september 2009 - 07:59

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Specifikationer på 760 (7550HD) har nu dykt upp på www.harmankardon.com. Det lär inte dröja länge innan AVR 660 också listas.

Det vore på tiden, den har ju varit utlovad i minst ett år...

Undrar om finanskrisen har slagit så hårt mot H/K att dom har flyttat fram releasedatum.

#3

Postad 01 oktober 2009 - 20:18

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Lyssnade på AVR-660 igår. En lång stund. Den spelade mycket bra ;) Den skämdes inte för sig trots att jag bla jämförde med Primare i21. Tycker det är ett bra betyg för en 20kkr hembioreceiver. Lutar åt att göra affär på en 760 (ingen mening att snåla).

#4

Postad 02 oktober 2009 - 19:51

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Fick äntligen hem min idag!

Spelar riktigt bra! Jag trodde den skulle vara lite "tunn" med tanke på att jag hade en AVR 7000 innan.
Men det märktes inte alls....

Min fjärde H/K på 30 år :lol:

Redigerat av matte2, 02 oktober 2009 - 19:52.


#5

Postad 02 oktober 2009 - 20:46

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Fick äntligen hem min idag!

Spelar riktigt bra! Jag trodde den skulle vara lite "tunn" med tanke på att jag hade en AVR 7000 innan.
Men det märktes inte alls....

Min fjärde H/K på 30 år :lol:

660 eller 760?
Kan du förklara det med "tunn" ?

#6

Postad 02 oktober 2009 - 21:12

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Fick äntligen hem min idag!

Spelar riktigt bra! Jag trodde den skulle vara lite "tunn" med tanke på att jag hade en AVR 7000 innan.
Men det märktes inte alls....

Min fjärde H/K på 30 år :blink:


Någon möjlighet att få se bilder?? :lol: Speciellt på fjärren! Har inte lyckats hitta bild på den, älskar min fjärr till min AVR 635 (som är nästan helt paj)...hoppas på att den är lik!

#7

Postad 02 oktober 2009 - 22:07

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Kan du förklara det med "tunn" ?

Tja AVR 660 är inte lika strömstark som AVR 7000 men som sagt det märktes inte alls.
Det skiljer ju dessutom en hel del år mellan dom så det talar absolut till AVR 660 fördel.
Utveckligen går framåt och det märks mycket tydligt.

Någon möjlighet att få se bilder?? :lol:

Usch då jag och bilder :P
Få se om jag kan dunka upp en bild på fjärren senare i helgen
Hur maskinen ser ut finns ju överallt.

Har suttit en lång stund och lyssnat på min favoritmusik och det låter underbart.
:blink:

#8

Postad 02 oktober 2009 - 22:15

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Tja AVR 660 är inte lika strömstark som AVR 7000 men som sagt det märktes inte alls.
Det skiljer ju dessutom en hel del år mellan dom så det talar absolut till AVR 660 fördel.
Utveckligen går framåt och det märks mycket tydligt.


Usch då jag och bilder :blink:
Få se om jag kan dunka upp en bild på fjärren senare i helgen
Hur maskinen ser ut finns ju överallt.

Har suttit en lång stund och lyssnat på min favoritmusik och det låter underbart.
:lol:


Tjusigt....bild på fjärr hade varit guld.

På tal om strömstyrka.....jag har för mig att 660 är samma slutsteg som min 635. Däremot funderar jag på att köpa ett par B&W DM683 högtalare som sägs vara ganska tungdrivna....undra om man kan köra dessa med en 660/635 utan slutsteg (som jag inte rikigt har plats för). Har du tungdrivna högtalare?

#9

Postad 03 oktober 2009 - 10:21

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Tjusigt....bild på fjärr hade varit guld.

Vet inte hur jag laddar bild här, men jag har lagt en bild på de
två fjärr som följde med, i mitt galleri.
Du kan ju kolla där :)

På tal om strömstyrka.....jag har för mig att 660 är samma slutsteg som min 635. Däremot funderar jag på att köpa ett par B&W DM683 högtalare som sägs vara ganska tungdrivna....undra om man kan köra dessa med en 660/635 utan slutsteg (som jag inte rikigt har plats för). Har du tungdrivna högtalare?

Tror inte att det är något problem alls AVR 660 trycker ut +- 50 amp, borde räcka till.
Huruvida mina är tungdrivna eller inte tja....
Nästa investering blir troligen nya högtalare, de jag har nu låter iofs otroligt bra men de börjar falla för åldersträcket även de.
När det gäller högtalare så är ålder ingen höjdare om man säger så.

#10

Postad 03 oktober 2009 - 23:09

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Tjusigt....bild på fjärr hade varit guld.

På tal om strömstyrka.....jag har för mig att 660 är samma slutsteg som min 635. Däremot funderar jag på att köpa ett par B&W DM683 högtalare som sägs vara ganska tungdrivna....undra om man kan köra dessa med en 660/635 utan slutsteg (som jag inte rikigt har plats för). Har du tungdrivna högtalare?

Jag undrar verkligen om det stämmer att 660 och 635 har samma slutsteg. Dels är 660 typ dubbelt så dyr, men framförallt så har jag då fått informationen att 660 och 760 är utvecklade som riktigt högklassiga produkter och tillhör inte H/K´s "mainstream"-sortiment som 635:an.

#11

Postad 04 oktober 2009 - 10:37

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Jag undrar verkligen om det stämmer att 660 och 635 har samma slutsteg. Dels är 660 typ dubbelt så dyr, men framförallt så har jag då fått informationen att 660 och 760 är utvecklade som riktigt högklassiga produkter och tillhör inte H/K´s "mainstream"-sortiment som 635:an.


Dom är nog inte helt samma, men sett till effekt och strömstyrka och THD är det samma specifikation på dem. Så möjligheten att driva högtalare bör ju vara ungefär densamma.

Tydligen skall AVR 660 och 760 lanseras som mer exklusiva modeller, därav den väldigt höga priset. Min AVR 635 kostade 15k i rekommenderat pris när jag köpte den....så lite har dom skickat upp priset, men nu har dom ju mer funktioner som internet radio, hdmi osv.

#12

Postad 09 oktober 2009 - 09:11

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Hur går det med förstärkaren matte2? Fortfarande nöjd? Hittat några brister?
Jag får hem en 660 idag :) Blev inte 760 eftersom specarna inte skiljde sig så mycket mot 660 som tidigare hade påståtts.

#13

Postad 10 oktober 2009 - 10:06

Unregistered337f4b1f
  • Unregistered337f4b1f
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har haft AVR 760 hemma i ca två veckor nu. Hade en 255 innan den här och tycker egentligen båda spelade riktigt bra. Stora skillnaden är kraften och alla inställningsmöjligheter som tillkommer på storebror. Kan spela RIKTIGT högt å det låter fortfarande kalas. Hade AVR 5550 förr, den spelade också bra, där är det dynamiken i ljudet som är den största skillnaden. Hade inga buggar på 255 och har inte märkt några buggar på 760 än så länge. :angry:
Ren HK glädje.

#14

Postad 10 oktober 2009 - 23:42

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
660:n kommer jag att lämna tillbaka. Gjorde en jämförelse med en Denon avr-2310 och har inte lyckats höra nån skillnad alls i ljudet (spelar dock aldrig på jättehög volym). Tycker Denonens features är bättre, framförallt rumskalibreringen, och priset förståss. Så jag är numer Denon-ägare :)

#15

Postad 13 oktober 2009 - 13:32

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Hur går det med förstärkaren matte2? Fortfarande nöjd? Hittat några brister?
Jag får hem en 660 idag :P Blev inte 760 eftersom specarna inte skiljde sig så mycket mot 660 som tidigare hade påståtts.

Jag är fortfarande supernöjd (Vilket du ju tyvärr inte var :lol: ).

Har inte heller hittat några brister med stärkaren, men så är jag också
strängt upptagen med min crappy Popcorn C-200 som ju fungerar riktigt dåligt.
Men det är en helt annan tråd och historia....

Men när det gäller stärkare så är jag övertygad om att det är 80% religon och 20% fakta
:D

Redigerat av matte2, 13 oktober 2009 - 13:34.


#16

Postad 13 oktober 2009 - 17:10

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Jag är fortfarande supernöjd (Vilket du ju tyvärr inte var :blush: ).

Har inte heller hittat några brister med stärkaren, men så är jag också
strängt upptagen med min crappy Popcorn C-200 som ju fungerar riktigt dåligt.
Men det är en helt annan tråd och historia....

Men när det gäller stärkare så är jag övertygad om att det är 80% religon och 20% fakta
:lol:

Alltså H/K:n var fin, men jag fick i inte till nåt bra resultat med rumskalibreringen, ljudet blev sämre :D Och eftersom jag uppfattade att jag fick samma ljud för 12600kr mindre så... pja då är det ju svårt att vara nöjd.
Det ligger mycket i det du säger, att det är mycket religion över det med stärkare. Jag haft mina hårda religiösa perioder också (fast snarare var det nog så att jag hade blivit påverkad att tro saker som sen visat sig inte stämma) :P Men nu känner jag faktiskt att jag fullkomligt struntar i märke. Det jag vill ha av en försäljare är en korrekt, verklighetsbaserad hjälp med att välja den förstärkare som passar mig och som är prisvärd för mig. Det fick jag inte när jag köpte H/K:n. Försäljaren hade själv ägt samma högtalare som jag har. Han sa att Denon ska jag då inte köpa, för dom har så lite kraft. Han sa att H/K:n skulle passa fint eftersom den har kapaciteten att orka driva mina högtalare ordentligt. Jag skulle tex märka skillnad i basen, att H/K:n skulle klara av att driva basen ordentligt och ha rejäl kontroll.
Inte så kul då att komma hem och inse att inget han sagt stämmer. Då blir jag MISSNÖJD som tusan.

#17

Postad 15 oktober 2009 - 15:13

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Alltså H/K:n var fin, men jag fick i inte till nåt bra resultat med rumskalibreringen, ljudet blev sämre

Ja jag jämförde ju bara med hur ljudet var med min gamla stärkare (En AVR 7000) och i mitt fall så
blev ljudet som natt och dag. I Mitt fall speciellt då jag körde rumsklaibreringen.
(Det fanns ju inte på AVR7000)

Nu ska jag bara spara ihop till nya högtalare :)

#18

Postad 15 oktober 2009 - 15:18

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Ja jag jämförde ju bara med hur ljudet var med min gamla stärkare (En AVR 7000) och i mitt fall så
blev ljudet som natt och dag. I Mitt fall speciellt då jag körde rumsklaibreringen.
(Det fanns ju inte på AVR7000)

Nu ska jag bara spara ihop till nya högtalare ;)

Härligt! Jag funderar förståss på om det var jag som gjorde fel när jag kalibrerade. Det jag är mest misstänkt på är närfältsmätningen, tyckte det kändes skumt att hålla micen sådär nära högtalaren, jag menar, hur ska man veta om man ska hålla den i höjd med diskanten eller mellanregistret. Men hur gjorde du, följde du helt enkelt bara instruktionerna i GUI:t eller har du mer information? Jag missade tex läsa om det i manualen :) I fallet Denon/Audyssey så gav det en väsentligt infomation att faktiskt kika i manualen.

#19

Postad 16 oktober 2009 - 07:22

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Men hur gjorde du, följde du helt enkelt bara instruktionerna i GUI:t eller har du mer information? Jag missade tex läsa om det i manualen :P


Läsa manual vem gör det? :P
Har faktiskt inte läst den ännu, jag gillar trial and error...
Jag tyckte också att det verkade skumt att hålla nära så jag höll just den biten på lite längre avstånd.
(Kanske därför jag var så nöjd, vem vet?)
Just nu låter det iofs inte alls men det beror på att jag har hantverkare hemma så allt är ihopplockat.
När dom är klara ska jag nog ge mig på att testa lite olika varianter av hur man skall hålla micken.

Det jag vet är att man skall ha så tyst det bara går i rummet när man gör det.
Hörde om någon som fick störningar från trafiken utanför fönstret, han fick kalibrera på natten.

#20

Postad 28 oktober 2009 - 11:27

Unregisteredff6d2ae9
  • Unregisteredff6d2ae9
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Nu har jag bestämt mig! Det blir en AVR760. Fick erbjudande om att köpa en för strax under 23000:- igår. Det blir en tur tillbaks till affären ikväll.

Jag har dock en gnagande känsla av att jag borde rekat lite bättre innan, men men... Jag hittar inte mycket på nätet heller (mer än här på forumet vilket självklart är suveränt). Det är ju en hel del pengar. Jag tycker till exempel att volympoten är extremt sladdrig och helt saknar motstånd. Det är inte förtroendeingivande, men å andra sidan lyssnar jag ju inte med volympoten och hur ofta är det jag inte kommer att använda fjärrkontrollen? Nej ljudet är det viktigaste. Kraftfullt, rent och ofärgat är det jag är ute efter.

Jag skulle däremot vilja ha era synpunkter, ni som redan köpt en 760 eller en 660, på om den uppfyllt era förväntningar? Om ni överraskats positivt/negativt? Själv har jag mycket höga förväntningar men så har jag också alltid varit mycket nöjd med min AVR7000.

Tack på förhand!

Robban i Malmö

Redigerat av Unregisteredff6d2ae9, 28 oktober 2009 - 11:31.


#21

Postad 28 oktober 2009 - 12:24

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

...
Jag skulle däremot vilja ha era synpunkter, ni som redan köpt en 760 eller en 660, på om den uppfyllt era förväntningar? Om ni överraskats positivt/negativt?
...

Hej, jag valde nyligen bort HK 760 till förmån för Onkyo 5007. Eftersom priset är ungefär detsamma (du kan antagligen få onkyon lite billigare än 760) och filmljudet (enligt i mitt tycke efter några scener ur James bond) inte kunde avgöra en direkt vinnare blev features den avgörande punkten.
Fjärrkontrollen var dessutom betydligt trögare på HK:n (min HK 990-fjärr är mycket mindre riktningskänslig än fjärren till 760 var - konstigt då dom ser ungefär likadana ut och antagligen/möjligtvis har samma eller liknande sändare). Japp, fjärrkontrollen spelar ganska stor roll för min del, helt enkelt eftersom jag faktiskt använder den dagligen. :)

Om du nu inte hade bestämt dig för 760 redan skulle jag ha föreslagit att du ber att få ta hem demoex av 660/760 och någon annan receiver du är intresserad av över en helg för att se vilken du defenitivt föredrar. :lol:

I denna tråd hos avsforum finns en hel del info om 760 (7550HD).

edit: fjärren är programerbar - text borttagen. Tack hali :D

Redigerat av Rotelköpes, 28 oktober 2009 - 13:40.


#22

Postad 28 oktober 2009 - 13:27

Unregistered337f4b1f
  • Unregistered337f4b1f
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Nu har jag bestämt mig! Det blir en AVR760. Fick erbjudande om att köpa en för strax under 23000:- igår. Det blir en tur tillbaks till affären ikväll.

Jag har dock en gnagande känsla av att jag borde rekat lite bättre innan, men men... Jag hittar inte mycket på nätet heller (mer än här på forumet vilket självklart är suveränt). Det är ju en hel del pengar. Jag tycker till exempel att volympoten är extremt sladdrig och helt saknar motstånd. Det är inte förtroendeingivande, men å andra sidan lyssnar jag ju inte med volympoten och hur ofta är det jag inte kommer att använda fjärrkontrollen? Nej ljudet är det viktigaste. Kraftfullt, rent och ofärgat är det jag är ute efter.

Jag skulle däremot vilja ha era synpunkter, ni som redan köpt en 760 eller en 660, på om den uppfyllt era förväntningar? Om ni överraskats positivt/negativt? Själv har jag mycket höga förväntningar men så har jag också alltid varit mycket nöjd med min AVR7000.

Tack på förhand!

Robban i Malmö


Tja.

Har haft AVR760 nästan en månad och känner mig inte besviken.

Problemet som du påpekar med sladdrig volympot känns inte av på min receiver, däremot är fjärrkontrollen något riktkänslig. Också kan man ju tycka att en så dyr maskin kunde fått 2 hdmi ut.

Har för övrigt ALLA mina hifi prylar inprogramerade i fjärren och det funkar fint. (projektor, DVD, blu-ray, VHS, Digitalbox) Fjärren är riktigt hightec då alla fabrikat och prylar redan finns inprogramerade, (Förr fick man ju ett papper med massa koder för fabrikat)

När man kollar på film är ljudet riktigt WOOW! En blu-ray med 96khz är bara drömmen, det är så dynamiskt och så klart att man kan ramla av stolen.
Svårt att tro att nån annan Receiver ska kunna slå AVR760 på fingrarna där.
Musiken är jag kanske inte riktigt lika nöjd med än, men det finns mängder med inställningar så gäller bara att hitta till sin personliga smak antar jag. (effekt finns och blir över)

Dolby Volume har jag slagit av, tycker den ändrar orginalljudet för mycket för min smak
Men den funkar till sitt syfte. (kan man ju välja vilka ingångar man vill ha det på)

Hade en AVR 5550 med 75 x 7w innan. Trodde inte att 10watt hit och dit skulle göra så mycket, men det var STOR skillnad. 760 har så mycket kraft, så behöver du mer än det hemma i vardagsrummet är det dags att rensa öronen eller gå till farbror doktorn. (Har 7.1 infinity Kappa högtalare med 600 i fronten, som sägs ska va trögdrivda)
Klarheten i ljudet är också mycket bättre på 760 både med film och musik.

Jag köpte grisen i säcken och gick rakt på 760 innan jag ens hade lyssnat på den, har inte ens jämfört med andra receivers. Så ett förslag är ju att forska lite, finns kanske bättre val till bättre priser där ute......

men jag är iaf nöjd.

#23

Postad 28 oktober 2009 - 13:30

Unregisteredff6d2ae9
  • Unregisteredff6d2ae9
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Stort tack för ditt svar!

Perfekt! Länken besvarade många av mina frågor!

Filmljudet är en mycket stor anledning till att jag köper en ny AVR, speciellt HD-formaten, men även 2-kanalsljud, musik från CD och i viss mån SuperAudio, är minst lika viktigt! Därför tror jag mer på H/K'n. Sedan blir det ju betydligt bättre och snyggare med en enda HDMI-kabel till TV'n!

Visst är fjärrkontrollen viktig! Men visst måste fjärrkontrollen absolut vara programmerbar, eller hur menar du? Den ersätter "väl" alla mina andra fjärrkontroller? Det funkar ju på fjärrkontrollen till min AVR7000 och den är ju snart 10år gammal! Den var en smal sak att programmera.

Jag håller absolut med om att jag borde lyssna in mig först...

#24

Postad 28 oktober 2009 - 13:34

Unregisteredff6d2ae9
  • Unregisteredff6d2ae9
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Tack till dig också Hali för ditt utförliga svar! Spännande!

Du säger att du inte hittat rätt inställningar för musiken än. Hur menar du då? Jag har inte för avsikt att använda några inställningar alls utan endast köra ljudet rakt igenom ofärgat.

Ha det!

#25

Postad 28 oktober 2009 - 14:11

Unregistered337f4b1f
  • Unregistered337f4b1f
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Tack till dig också Hali för ditt utförliga svar! Spännande!

Du säger att du inte hittat rätt inställningar för musiken än. Hur menar du då? Jag har inte för avsikt att använda några inställningar alls utan endast köra ljudet rakt igenom ofärgat.

Ha det!


Kör du ljudet rakt igenom bara så är det mycket upp till din spelare och ditt rum skulle jag tro.
Själv har jag bara spelat upp musik från datorn och min gamla HK dvd 22. blir säkert bättre från en mediaserver eller från en bra cd-spelare.
Sen använder jag surrounderna när jag spelar musik också. Kör i logic7 läge.
Jag har jobbat manuellt med basen eftersom jag hade en topp kring 40hz då skåpluckorna stod och vibrerade. :lol:

När jag menar att jag inte hittat rätt inställning syftar jag mest på delningsfrekvenserna till basregistret och subens EQ. Tycker receiverns rumskalibreringen dämpade basen lite väl så jobbar med att kalibrera den själv. Blir bättre och bättre.
Övriga frekvenser gjorde 760n ett bra jobb med.

Och fjärren ja. Använder bara 760 kontrollen till allt utom tv-spelet. Kan tillockmed styra ipoden med den. :)

lycka till

#26

Postad 01 november 2009 - 12:25

Unregisteredff6d2ae9
  • Unregisteredff6d2ae9
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min AVR760 och ställt in allt. Jag måste säga att jag är övervägande mycket positiv! Installation och setup gick bra även om det tog några timmar. Rumskorrigeringen EQ och den automatiska högtalarinställningen gjorde verkligen underverk. Ljudkvalitén är fantastisk! Det är nästan så man undrar om det inte är för bra. Ljudet från CD låter bättre än något jag hört innan och ljudbilden är mycket bra! DTS-ljudet från koncert-DVD har en grym upplösning! HD-digitalboxens ljud låter bättre än någonsin och jag tror minsann den uppskalade bilden är något bättre också! Allt låter lätt och luftigt samtidigt som kraften och tyngden finns där när den ska. Jag har inte testat något HD-ljudformat än men det kommer. Dolby Volume kräver mer tid innan jag kan uttala mig inser jag.

Sammanfattningsvis så har AVR760 allt jag sökte och lite till. Riktigt kul!


På minussidan finns det dock några "småsaker" som jag hittat så här långt:

Det finns en fläkt som startar emellanåt som låter som en mindre damsugare (liiiite överdrivet men ändå).
Underligt nog finns det ingen snabbvalsknapp för CD på fjärrkontrollen.
Ingen av mina fjärrkontroller gick att ersätta automatiskt utan jag fick lära H/K-fjärren manuellt (vilket i.o.f.s. gick mycket smidigt).
Det går att programmera fjärren automatiskt för Sony PS3 på knappen "Game" men sedan fungerar den ändå inte!
Vissa menyval släcks ner automatiskt när man gjort sitt val medan andra inte gör det vilket är lite förvirrande just nu.


Någon som är sugen på min gamla trotjänare H/K AVR 7000? Annars blir det Blocket eller Tradera.

#27

Postad 01 november 2009 - 15:47

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Sammanfattningsvis så har AVR760 allt jag sökte och lite till. Riktigt kul!
Någon som är sugen på min gamla trotjänare H/K AVR 7000? Annars blir det Blocket eller Tradera.

Roligt att flera är nöja, nu jag jag iofs bara till AVR 660, men jag är lika positiv som du.

Kul också att vi båda hade en AVR 7000 innan.
Jag tänkte ge min gamla till min systerson så han har något kul han med

#28

Postad 28 november 2009 - 15:54

natrium
  • natrium
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag funderar oxå på att byta upp mig nu när avr760 nått marknaden. Kör på en h/k avr745 idag och saknar egentligen inte nått mer än fler hdmi in. Jag bor lite avsides nu och har ganska långt in till storstäderna för at kolla/lyssna på en avr760.

Men jag har iaf en fråga som ni som har köpt den kanske kan hjälpa mig med. Till avr745 får man med en mutifjärr (tc-30) som är programerbar till allt. Saknas någon ir signal från någon enhet kan man själv skjuta in ir signalen i fjärren och programera signalen till önskad funktion.

Fungerar det lika på avr760 fjärren? den ser juh aningen mer budget ut?

Tacksam för svar.

/Jonas

Redigerat av natrium, 28 november 2009 - 15:56.


#29

Postad 07 december 2009 - 23:15

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Det här låter ju klart intressant. Kul att H/K äntligen släpper något nytt i den rejäla klassen.
Jag är ute efter någonting som skall ersätt min AVR 8500 som jag haft sen ny 2003. Tror ni denna 760 är maskinen jag skall ha. Jag älskar att spela högt, riktigt högt... både på musik och film. 8500 har ju kraften i överflöd 110A!!! Den skall isf driva mina JBL TL 260 frontar och LC 2 center.
Mvh Marcus

#30

Postad 07 december 2009 - 23:38

MD80_tech
  • MD80_tech
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tycker det är konstigt att HK släpper sina "toppmodeller" med endast 1 hdmi ut. Helt otroligt kasst!!

#31

Postad 08 december 2009 - 23:42

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Läste precis manualen till 660/760
760 har enligt manualen indre effekt än vad som sägs i trådens inledning...

Audio avsnitt
Stereoläge, Kontinuerlig uteffekt (FTC)
AVR 760: 100 watt per kanal, 20Hz-20kHz, @ <0,07% THD, båda kanaler
8 ohm
AVR 660: 85 watt per kanal, 20Hz-20kHz, @ <0,07% THD, båda kanaler
8 ohm

Sju-Kanaler Surround
Effekt per kanal för AVR 760/660
Front L & R-kanaler:
85/75 watt per kanal @ <0,07% THD, 20Hz-20kHz 8 ohm
Center-kanal:
85/75 Watts @ <0,07% THD, 20Hz-20kHz 8 ohm
Surround (L & R, L & R bakre) kanaler:
85/75 watt per kanal @ <0,07% THD, 20Hz-20kHz 8 ohm
Ingångskänslighet / Impedans
Linjär (hög nivå) 200mV/47k Ohm
Signal-brus-förhållande (IHF-A) 100dB
Surround System Kanal Separation
Pro Logic ® I / II 40dB
Dolby ® Digital (AC-3) 55dB
DTS ® 55dB
Frekvensomfång
@ 1W (+0 dB,-3dB) 10Hz-130kHz
Hög Strömkapacitet (HCC)

AVR 660 ± 50 ampere
AVR 760 ± 60 ampere

Transient modulations
Distorsion (TIM) Omätbar
Slow Rate 40V/μsec

Allmänt
Nätspänning 230V/50Hz
Strömförbrukning 170W viloläge, 1220W högsta (vid
7 kanaler aktiverade , gäller båda
modellerna)
Stand by-förbrukning AVR 760: 3,1 W, AVR-660: 2,7 W
Mått (produkt) (med kartong)
Bredd 440mm 520mm
Höjd 165mm 280mm
Djup 435mm 580mm
Vikt (Produkt) (med kartong)
AVR 660 19kg (42 lb) 22.3kg (49 lb)
AVR 760 20 kg (44 lb) 23.3kg (51 lb)

Redigerat av Unregisteredf4b632a1, 10 december 2009 - 16:11.


#32

Postad 10 december 2009 - 21:25

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Jo, jag ser att det även skiljer sig från den bifogade pdf-filen i första inlägget. Länken till de felaktiga specarna på harmans sida leder till en 404 dessutom, så jag kan lika gärna redigera bort det.

#33

Postad 11 december 2009 - 12:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Då har man till sist fått hem AVR-660:n och kopplat in allting. Fungerar mycket smidigt så här långt och man märker en rejäl skillnad i tryck vid jämförelse med min tidigare Marantz 6003. Lär gå varm i helgen...

#34

Postad 15 december 2009 - 12:03

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Riktigt riktigt nöjd såhär långt! Låter riktigt bra och videofunktionerna fungerar underbart. Synkar samtliga enheter som slås på så det blir inga issues med HDMI-hanskakningar etc. Dessutom fungerar 1080p/24 klart bättre än på Marantzen även om det även här tar några sekunder före de hittar varandra.

Love it!

#35

Postad 08 april 2010 - 19:29

Unregistered28754
  • Unregistered28754
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Hello, funderar på byta ut min gamla AVR5500:a mot enAVR660, lite funderingar bara. Ingen direkt CD knapp på fjärren? Hur gör man då om man vill ratta in CD analogt, via Aux? Sen undrar jag om nätverksfinesserna
Läste bruksen på nätet och det verkar som att man måste koppla mot en dator för att komma åt filerna, går det inte via en NAS el vad de heter, fristående hårdiskkabienett med nätverk å DLNA, samt vilka filformat kommer man åt, tänkte rippa ner skivorna i Flac om den klarar det..

#36

Postad 08 april 2010 - 20:37

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Är det nån som lyssnat på NADs värstingar mot dessa H/K?

#37

Postad 22 juni 2010 - 01:15

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
borde de inte komma upp en officiell sida på dessa 760 och 660 snart? Någon som har en 660 som kan svara på om fläkten låter mycket i denna.

#38

Postad 12 juli 2010 - 20:09

mrBira
  • mrBira
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

borde de inte komma upp en officiell sida på dessa 760 och 660 snart? Någon som har en 660 som kan svara på om fläkten låter mycket i denna.


Har en 660 och störs inte alls av fläkten. Den hörs inte när jag har den i stereomöbeln.
Mkt tacksam för fläkten eftersom 660 inte blir varm, som dom andra passiva förstärkare jag haft.
Som jämförelse kan jag säga att min PS3:a låter mer.

Nu har jag en undran; jag kör just nu Michael Jackssons This is it! på blu-ray, och har absolut ingen aning om vilken bästa inställning att köra för ljudet på recievern, nu står det "PCM MULTI", så jag förmodar att den har valt bästa möjliga (DTS-HD MA).

Fy **** vilket ljud förresten...!! :)
Trodde inte detta var möjligt.
Grymt nöjd med HK'n!

#39

Postad 07 september 2010 - 19:30

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Jag har nu lånat hem AVR 660 men har stött på två problem.

Två gånger nu idag har menyn hängt sig så att jag har behövt stänga av den p ON/OFF knappen på förstärkaren.

Sedan funkar ej ikonerna för vilka högtalare som är aktiva.

Någon som har stött på något av dessa problemen?

#40

Postad 07 september 2010 - 22:13

mjoakim
  • mjoakim
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Displayen har inte ikoner för vilka högtalare som är aktiva. Det finns inte på de nya AVR-360 - AVR-760.

Inom 6 veckor kommer en nya firmware som stödjer HDMI 1.4 3D. Då fixas också någon bugg i menystemet.

#41

Postad 07 september 2010 - 22:18

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Mycket underligt eftersom på bilden i bruksanvisningen visar den bild på detta och även när jag googlar på AVR 660 / bilder ser jag detta.
Förstår ej varför dessa ikoner ej skulle finnas med?

#42

Postad 08 september 2010 - 01:07

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Mycket underligt eftersom på bilden i bruksanvisningen visar den bild på detta och även när jag googlar på AVR 660 / bilder ser jag detta.
Förstår ej varför dessa ikoner ej skulle finnas med?


Har inte heller några ikoner min stärkare.

#43

Postad 09 september 2010 - 19:55

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Finns det någon pure direct / pure audio funktion? Och vart hittar jag den?

#44

Postad 10 september 2010 - 13:22

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Finns det någon pure direct / pure audio funktion? Och vart hittar jag den?


Tror det ligger under Audio effekts o stänger man av tone kontrollen så bör den ju köra i direktläge.
(om Dolby volym är avstängt med förstås)

Tror inte det finns en snabb knapp för detta.

#45

Postad 21 september 2010 - 08:32

Unregistered28754
  • Unregistered28754
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Ser att både 660 å 760 har sänkt pris, är det nån som vet om det är tillfälllig kampanj el om de är på väg ut mot annan modell... vilket jag inte tror, de kom ju nyss i Harman andan, dvs 2-3 år modell

#46

Postad 22 september 2010 - 08:47

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0

Ser att både 660 å 760 har sänkt pris, är det nån som vet om det är tillfälllig kampanj el om de är på väg ut mot annan modell... vilket jag inte tror, de kom ju nyss i Harman andan, dvs 2-3 år modell


Är en allmän prissänkning som kommer gälla från och med nu.

Erik
--------
Reference Audio i Stockholm
Götgatan 35
www.referenceaudio.se

#47

Postad 23 september 2010 - 16:31

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Det tycker jag dem gott kunde göra, 24 lakan var på tok för dyrt, nu är det värt pengarna och ska inhandla en 760 tror jag. :)

#48

Postad 26 september 2010 - 18:11

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Stämmer det att dessa har fått stöd för HDMI 1.4 nyligen? vill ju inte gärna köpa nåt som inte har fullt stöd för 3D

#49

Postad 26 september 2010 - 21:21

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Det är korrekt, mer om det finns att läsa här på Harman Nordic. Samtliga recivrar från AVR 360 till 760 kan uppdateras med ny mjukvara som gör dem kompatibla med HDMI 1.4 3D. Detta kan göras bland anant från en USB-sticka.

#50

Postad 03 oktober 2010 - 13:52

Unregistered337f4b1f
  • Unregistered337f4b1f
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Har en 660 och störs inte alls av fläkten. Den hörs inte när jag har den i stereomöbeln.
Mkt tacksam för fläkten eftersom 660 inte blir varm, som dom andra passiva förstärkare jag haft.
Som jämförelse kan jag säga att min PS3:a låter mer.

Nu har jag en undran; jag kör just nu Michael Jackssons This is it! på blu-ray, och har absolut ingen aning om vilken bästa inställning att köra för ljudet på recievern, nu står det "PCM MULTI", så jag förmodar att den har valt bästa möjliga (DTS-HD MA).

Fy **** vilket ljud förresten...!! ;)
Trodde inte detta var möjligt.
Grymt nöjd med HK'n!


Älskar ljudet på "This is it"

PCM innebär att ljudet är helt okomprimerat.
Mycket bättre än så blir det inte ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.