Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9,3 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9,14 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9,63 (18) 10 390:-
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9,12 (7) 24 990:-
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) 14 990:-
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8,77 (12) Inga priser
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) 25 990:-
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

#151

Postad 26 januari 2014 - 14:35

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Bakerman hade du lyssnat på dina element innan du knappade hem dom från staterna? Isåfall så ok, men annars är ditt inlägg o kasta sten i glashus.

Visst jämförman med de du har så kanske detta inte är så mycket, men jämför man med andra så kanske de presterar hyfsat bra. Sen fattar jag inte hur Kalle kan säga att dessa pumpar 1,5l luft/st. Finns det äns parametrar ute för dessa nya element som man kan räkna pumpförmåga på?

Lms basarn finns i uppsjö av mätningar och det finns för närvarande inget element som ens kommer i närheten av Lms
och jag hade gjort ganska omfattande mätningar på mins basar som jag la upp på faktiskt .se så nog finns det både mät dokumentation och lyssnngs intryck som bagarn fick innan han köpte sina .
Ser man på hur elementet ser ut i 3x12 så ser det ganska standard betonat ut och ser man hur den yttre upphängningen ser ut så.

Då är ju IKEA en utländsk affär? Kalle12dussin. Snälla lägg ner nu. I början av tråden bad jag om God stämning i denna tråd. Som jag skrev innan så får man ha sina åsikter men man behöver inte klanka ner bara för den sakens skull. Äger du eller kommer du att köpa någon XTZ produkter? Eller tillhör du dom som vi få din röst hörd och sliter i om de är lämpligt eller ej.

Om du anser att produkterna inte uppfyller dom kraven du ställer så kan du skriva det på ett fint sätt. Sluta försöka få oss andra att ha samma syn (alla är vi individer) Yttra dig negativ och ifrågasättande om du så önskar men sen blir det nog bra. Tror inte du behöver framföra det på olika sätt.

Du kan alltid skapa en tråd du med.
Kalla den för Hmmmm. "Nackdelarna med kommande XTZ produkter och dom som finns på marknaden"

Annars så kan jag fixa den åt dig så kan man delta i oändliga diskussioner där.

Vh
Robert

Ikea dom har mycket liten tillverkning i sverige eller så är den obefintlig det är billigare i öst

#152

Postad 26 januari 2014 - 14:38

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Jo jag har också läst om LMS tidigare o är fortfarande sugen på några själv. Det var mest en undran om det fanns tillgång till data på xtz elementen jag undrade om.

#153

Postad 26 januari 2014 - 15:00

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 1
Kanske Rob ska skapa en ny tråd, helst en dit folk som sket sönder förra tråden och prövar på med den här, inte är inbjudna...?

Kalle12dussin: när vi andra användare efterfrågar god ton gång på gång, kan du ta åt dig det och ta all negativ energi och lägga i en tråd där du och de andra negativt inställda kan diskutera bäst ni vill?

Rak fråga - kan du komma med ett rakt svar i stället för att svansa runt!?

#154

Postad 26 januari 2014 - 16:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Bakerman hade du lyssnat på dina element innan du knappade hem dom från staterna? Isåfall så ok, men annars är ditt inlägg o kasta sten i glashus.

Visst jämförman med de du har så kanske detta inte är så mycket, men jämför man med andra så kanske de presterar hyfsat bra. Sen fattar jag inte hur Kalle kan säga att dessa pumpar 1,5l luft/st. Finns det äns parametrar ute för dessa nya element som man kan räkna pumpförmåga på?


Nope. Men det fanns en hel uppsjö av mätningar att tillgå. Mätningarna var bra TROTS att alla byggde med en för liten låda.
Alltså skulle ett bygge med en större låda bli bättre.
Dessutom är det en viss skillnad mellan en kommersiell produkt som kommer helt färdig och ett element för DIY som enbart går att importera från staterna.
Det finns helt enkelt inte speciellt många LMS 5400 U i det här landet. Åka över till staterna för att lyssna är kanske inte så smidigt.

Att Kalle påstår att dessa pumpar 1,5 liter per element, samtidigt som han påstår att hans burkar flyttar 48 liter är givetvis bara fåntratterier.
Med dom här så räknar han inte med portens tillskott, fast på sina räknar han med slavarnas tillskott.

Ett sånt här element flyttar nog i runda slängar runt 1,5 liter. Sen kommer portens tillskott runt avstämningen och någon oktav över. Där brukar porten flytta runt tre gånger så mycket luft som elementet.
Kalles LMS flyttar i runda slängar 8 liter luft, och han får ungefär samma bidrag från slavarna runt avstämningen och någon oktav över.

#155

Postad 26 januari 2014 - 17:39

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

varför överhuvod taget hylla en produkt som ingen vet ett skvatt om och skriva en massa som bara är tro på dpom små uppgifter som finns .
Det borde finnas mätningar på vad produkten kan prestera varför publiceras inte dom mätningar men dom kan lägga ut att nu går produkten  att förboka till ett reducerat pris .
men troligen så blir den väl lika bra som w serien  och hur den mäte det vet ju alla med lite insikt .
Ken Krissel var före XTZ när det gäller designen.Sen finns det konstruktörer som ställer sig kritisk till deras konstruktion.


Kan du länka källan för påståendet om att Ken Kreisel var först med denna design/konstruktion.

Redigerat av Dahlow, 26 januari 2014 - 17:40.


#156

Postad 26 januari 2014 - 17:57

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Angående det här med luftförflyttningsförmåga så är väl det viktiga att dessa 12" element som används i Cinema serien håller en bra nivå jämfört mot andra 12" element som köpesubbar använder.

#157

Postad 26 januari 2014 - 18:05

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Kan du länka källan för påståendet om att Ken Kreisel var först med denna design/konstruktion.

https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=314956&st=0

Nope. Men det fanns en hel uppsjö av mätningar att tillgå. Mätningarna var bra TROTS att alla byggde med en för liten låda.
Alltså skulle ett bygge med en större låda bli bättre.
Dessutom är det en viss skillnad mellan en kommersiell produkt som kommer helt färdig och ett element för DIY som enbart går att importera från staterna.
Det finns helt enkelt inte speciellt många LMS 5400 U i det här landet. Åka över till staterna för att lyssna är kanske inte så smidigt.

Att Kalle påstår att dessa pumpar 1,5 liter per element, samtidigt som han påstår att hans burkar flyttar 48 liter är givetvis bara fåntratterier.
Med dom här så räknar han inte med portens tillskott, fast på sina räknar han med slavarnas tillskott.

Ett sånt här element flyttar nog i runda slängar runt 1,5 liter. Sen kommer portens tillskott runt avstämningen och någon oktav över. Där brukar porten flytta runt tre gånger så mycket luft som elementet.
Kalles LMS flyttar i runda slängar 8 liter luft, och han får ungefär samma bidrag från slavarna runt avstämningen och någon oktav över.

Sorry bagarmanen men slavarna flyttar lika mycket luft per st ca 8 liter

#158

Postad 26 januari 2014 - 18:05

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...pic=314956&st=0


Kan du vara lite mer specifik tack? Om du inte kan länka till exakt det du påstår så kan du väl bara erkänna det? Jag vill veta om det du påstår är sant helt enkelt. För det var ju subbarna det pratades om, och vad jag vet så har Ken Kreisel inte byggt någon sub som liknar XTZ 3x12?

Redigerat av Dahlow, 26 januari 2014 - 18:13.


#159

Postad 26 januari 2014 - 18:15

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Kan du vara lite mer specifik tack? Om du inte kan länka till exakt det du påstår så kan du väl bara erkänna det? Jag vill veta om det du påstår är sant helt enkelt. För det var ju subbarna det pratades om, och vad jag vet så har Ken Kreisel inte byggt någon sub som liknar XTZ 3x12?

Sorry att jag inte klargjorde att det var frontarna .

#160

Postad 26 januari 2014 - 18:21

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Sorry att jag inte klargjorde att det var frontarna .


Konstigt då att du drog upp det som en negativ anledning mot XTZ när subbarna diskuterades, när du nu uppenbart förklarade att det var frontarna du menade på att Ken Kreisel var först med. (Nu är ju detta inga kopior rakt av på Kens högtalare, utan en helt ny/annan konstruktion för det första)Hur du tänker när du nämner detta mitt i en diskussion om subbarna vet jag inte, men relevant för fem öre var det ej.

#161

Postad 26 januari 2014 - 18:31

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Konstigt då att du drog upp det som en negativ anledning mot XTZ när subbarna diskuterades, när du nu uppenbart förklarade att det var frontarna du menade på att Ken Kreisel var först med. (Nu är ju detta inga kopior rakt av på Kens högtalare, utan en helt ny/annan konstruktion för det första)Hur du tänker när du nämner detta mitt i en diskussion om subbarna vet jag inte, men relevant för fem öre var det ej.

Dom har satt det i en mtm konstruktion och vad är det med det men du kan få ett svar i från en av sveriges konstrutörer om en fler diskants konstruktion .
http://www.faktiskt....ewtopic&t=56915

#162

Postad 26 januari 2014 - 19:30

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 1
Hehe det var trevlig respons av JonasW inlägg på faktiskt.se, kanske inte den responsen han hade tänkt sig? :)

#163

Postad 26 januari 2014 - 20:17

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Absolut inte. Jag som skrev där. De brukar vara mer sakliga i trådar som dessa.
Jag förstår fortfarande inte vitsen med en diskant som ska vara superkapabel, när man bara har två 5'25" element som mid/basar i en sluten låda. De kommer att ha en rätt begränsad förmåga att spela högt, särskilt med låg distortion.

Jag hade två 5'25" i en kvartsvågskonstruktion förut och nådde snabbt gränsen för dessa. Så små element i slutna lådor blir en begränsning. Kanske inte i ett vardagsrum, men i ett dedikerat rum så kommer de att få svettas.

Jag delade ändå mina en bit över 100Hz för att avlasta dom lite mer. Gjorde saken bättre, men bra blev det aldrig när man spelade lite högre.


Dina gamla Audiovector i instegsklass är heller inte byggda för hög SPL, det tror jag däremot att syftet med XTZ M6 är, åtminstone mer anpassade/byggda för det ändamålet.

Hur menar du begränsad förmåga att spela högt? hur högt på skalan är det du menar här?

Var det inte du som skrev där på faktiskt.se?

#164

Postad 26 januari 2014 - 20:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag köpte min svs pc13u totalt olyssnad, kostade som 3x12 och jag var nöjd med den hela tiden :) köpa blint kan vara grisen i säcken, men xtz levererar. Deras divine är riktigt bra dom med, plus deras icesubbar ect

#165

Postad 26 januari 2014 - 20:23

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Kan ju tillägga att tex MKs 150 system med 5.25" och trippla diskanter kan spela rent förjäkligt högt, kommer inte ihåg exakt db, men det finns info på nätet.

Så att avfärda potenta högtalare enbart pga 5,25" element håller inte enligt mig.

Jag köpte min svs pc13u totalt olyssnad, kostade som 3x12 och jag var nöjd med den hela tiden :) köpa blint kan vara grisen i säcken, men xtz levererar. Deras divine är riktigt bra dom med, plus deras icesubbar ect


Håller med, har svårt att tro att XTZ skulle "välja" att göra bort sig med kommande produkter om man ser till vad dom levererat innan och när man vet om deras ambition.

#166

Postad 26 januari 2014 - 20:55

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Jag har hört det mesta ut deras sortiment och tyckte om det. Just nu har jag Divine och 2st ICE, om de inte vore för dom nya subbarna så skulle jag köra på med denna setup ett tag till. Precis som många andra så väljer jag att tro på den kommande Cinema serien (subbarna) Har svårt att tro på floppen som vissa misstänker. Dom här produkterna är säkert väl genomtänkta och en flopp är nog inte aktuell. Men den som lever får se. Sen så har jag svårt att tro att man spottar ut en ny serie utan att veta vad man håller på med och hoppas på det bästa. Som sagt, jag tror på XTZ ;)

Redigerat av RobNB, 26 januari 2014 - 20:57.


#167

Postad 26 januari 2014 - 22:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Sorry bagarmanen men slavarna flyttar lika mycket luft per st ca 8 liter


Jag menade att dom bidrar som ungefär en portad låda, men då får du alltså inte lika mycket tillskott med dina slavar som du fått med en portad dito.

#168

Postad 26 januari 2014 - 22:57

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Skulle vara kul att få reda på vilken som flyttar mest, 1st XTZ 3x12 eller 1st 18" LMS i passande sluten låda?

#169

Postad 26 januari 2014 - 22:58

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 2
Det jag menar är att 2st 5'25" element i slutna lådor kan inte trolla fram vilken SPL som helst.
Slaglängden blir en begränsning. Som portade hade det varit en annan sak.

Jag nådde den mekaniska gränsen för elementen i vissa stunder, det är det jag menar. Då har man slutat att spela rent för LÄNGE sen.

Redigerat av Jonas__W, 26 januari 2014 - 23:06.


#170

Postad 26 januari 2014 - 23:20

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Skulle vara kul att få reda på vilken som flyttar mest, 1st XTZ 3x12 eller 1st 18" LMS i passande sluten låda?


Vid avstämningen och runt en oktav över flyttar XTZ mer. Under avstämningen blir den rejält frånåkt. Över runt 40 Hz blir den frånåkt.

#171

Postad 27 januari 2014 - 09:45

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Finns det några specar på XTZ 3x12" än?

#172

Postad 27 januari 2014 - 10:28

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Vid avstämningen och runt en oktav över flyttar XTZ mer. Under avstämningen blir den rejält frånåkt. Över runt 40 Hz blir den frånåkt.


Hur får du fram dessa "fakta"?

#173

Postad 27 januari 2014 - 11:08

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Det jag menar är att 2st 5'25" element i slutna lådor kan inte trolla fram vilken SPL som helst.
Slaglängden blir en begränsning. Som portade hade det varit en annan sak.

Jag nådde den mekaniska gränsen för elementen i vissa stunder, det är det jag menar. Då har man slutat att spela rent för LÄNGE sen.


Vilken SPL som helst?, nej givetvis inte. Men säkert så hög nivå att öronen säger ifrån innan högtalaren, annars så har XTZ enligt mig gjort bort sig.

Sen kan vi inte gå på när dina AV kroknade, utan måste ju få se resultat och mätningar utav just dessa XTZ M6 innan vi vet vad just dessa högtalare är kapabla tlll.

#174

Postad 27 januari 2014 - 11:19

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Öronen sa ifrån här, ofta innan slaglängden blev maxad. Men det beror ju på att man passerat xmax långt innan dess med hög distortion som följd.

Man kan som sagt inte nå hur hög SPL som helst med två små element, i slutna lådor. Vill man spela riktigt högt med så små element så hade ju en portad låda varit bättre med en avstämningsfrekvens en bit under rekommenderad delningsfrekvens.

Nu bryr jag mig egentligen inte då det inte är ett system jag kommer att köpa, var mest fundersam på varför man valt att bygga som man gjort.

#175

Postad 27 januari 2014 - 11:28

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Vet inte?, men de flesta "bio-system" använder sig utav slutna lådor med relativt små element (Ken Kreisel, MK, Procella tex) och samtliga utav dessa system klarar riktigt hög nivå utan dist.

Och hör samtidigt till de bästa systemen på marknaden.

#176

Postad 27 januari 2014 - 11:52

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Du verkar irritera dig på mina spekulationer. Det är ju allt det är också eller hur? :)
Jag personligen tycker att det verkar vara lite konstigt matchat med prestanda mellan mid/bas och diskant. Men det är jag och mina behov.

Jag bygger själv nu för att komma ifrån min förra sits. Mina AV är som sagt sålda, alldeles för klen bestyckning för mina behov.

#177

Postad 27 januari 2014 - 12:01

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Nej det gör jag ej, men jag kan inte se någon relevans i det du påstår när man kollar på ovan nämnda märken och dess modeller :)

Har du lyssnat på MK 150/Procella P6 tex?

#178

Postad 27 januari 2014 - 12:27

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Om dubbla 3x12 och tre st M6 kommer att användas i fronten, delat vid 80hz så har iaf jag svårt att se att detta skulle innebära en begränsning för dom som vill spela starkt?

#179

Postad 27 januari 2014 - 12:36

Dahlow
  • Dahlow
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
6st förhoppningsvis potenta 5,25" element, 12st förhoppningsvis potenta dome-diskanter, och 6st förhoppningsvis potenta 12" subbas element.

Borde kunna spela på rätt starkt? ;) rent teoretiskt iaf, eller är jag den enda här som tror det?

#180

Postad 27 januari 2014 - 13:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
det beror inte bara på hur starkt man vill spela generellt, utan även hur starkt man vill spela vid vilka hz samt vilken dist man är beredd att ha när man spelar så starkt.
säg att du vill kunna spela 100db i 10hz. det lär inte två 3x12 göra. samtidigt så måste man spela jävligt högt i låga hz för att det ska märkas av.

nu har jag inte tagit med rumsstödet, eftersom det kan variera kraftigt, men du förstår poängen =)

#181

Postad 27 januari 2014 - 15:17

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Knepig diskussion. Starkt för den ena kan ju vara mesvolym för en annan.

Att öronen säger ifrån är inget bättre mått det heller. Det är samma visa där. Dessutom så kan det vara så, som någon nämnde, att öronen säger ifrån pga att högtalarna distar. Ibland till och med utan att lyssnaren förstår att det distar. ;)

#182

Postad 27 januari 2014 - 15:24

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

6st förhoppningsvis potenta 5,25" element, 12st förhoppningsvis potenta dome-diskanter, och 6st förhoppningsvis potenta 12" subbas element.

Borde kunna spela på rätt starkt? ;) rent teoretiskt iaf, eller är jag den enda här som tror det?


6st portade 12" lär räcka & bli över för de flesta, säger jag inget om. Ingen infrabas, men de flesta är inte ute efter det eller har ens upplevt det.

Diskanterna är jag inte heller orolig över, har ju sagt att de känns väldigt potenta i jämförelse med midbasarna.

Midbasarna däremot i en sluten konstruktion, om nu inte slaglängden är rejäl (allt är ju som sagt spekulationer, inget annat som du verkar vilja få det till) KAN ju bli en begränsning ju närmre delningen man kommer. Är då filtrena lite flacka så fortsätter de ju att spela en del under delningen. På hög volym så kan det ställa till det.

Att sedan bara addera alla midbasar och säga att det ska räcka till.... Hur ofta spelar 3st högtalare en identisk signal? :)
Man får ju räkna på en högtalare och inget annat om det ska vara relevant.

#183

Postad 27 januari 2014 - 19:53

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 2
16Hz är väl inom infraområdet, men jag vill gärna ha output ända ned mot 10Hz. Inget jag kräver av icke-DIY dock. Få som vill ha och KAN utnyttja det. Många bor ju i hyres/bostadsrätter.

Som slutna så är de specade 22Hz-160Hz. Med en extern DSP så kan man kanske tvinga dom att spela djupare, men jag misstänker att de satt in ett HP-filter i deras egna steg. Bara en gissning dock.

Härligt första inlägg på forumet, misstänker att du kanske skriver under ett annat nick vanligtvis? :)

Varför kan man inte bara diskutera saker som dessa i god ton, det har jag svårt att förstå?

#184

Postad 27 januari 2014 - 20:05

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Det är väl bara att lyssna sen när det går. Inget är nytt under solen och vi får se hur bra det blir när de får bekänna färg.

#185

Postad 27 januari 2014 - 20:07

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Yep. Kan ju bli en dundersucce. Säger inget annat. Men man måste ju få ha funderingar runt konstruktionen. Känns ju bara sunt att man har det och inte sväljer allt med hull & hår.

Nu är ju jag ingen potentiell köpare heller, men det är ju skoj att kika på produkterna och hur de är byggda.

#186

Postad 27 januari 2014 - 22:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Hur får du fram dessa "fakta"?


Dom har tidigare använt sej av Peerless XXLS i sina konstruktioner. Förmodligen är det samma element, eller något liknande. Tvivlar starkt på att dom har tagit fram ett helt nytt element med längre slaglängd då burken är relativt billig.
En XXLS flyttar knappt 1,5 liter luft. Fyra stycken blir då runt 4,5 liter. Runt avstämningen jobbar inte elementen alls, utan porten skapar istället allt ljud.
Porten kan bidra med runt tre gånger pumpvolymen vid avstämningen, och sen avtar det ju längre upp i frekvens man kommer. När man kommit en oktav över avstämningen bidrar porten inte alls speciellt mycket.
Under avstämningen ökar slaglängden så drastiskt att det inte finns någon output alls.

Summan av kardemumman blir att den flyttar mer vid avstämningen och en oktav över, MASSOR mindre under avstämningen, och mindre, en oktav över avstämningen jämfört med ett LMS 5400 U.
Förutsatt att det är ett XXLS som dom använt i sina toppmodeller förut, eller ett helt nytt element med liknande prestanda, dvs ett ganska standard 12".

Nöjd med svaret?

Redigerat av Bakerman, 27 januari 2014 - 22:53.


#187

Postad 27 januari 2014 - 23:02

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Du får nog vänta med svar efter han bytt nick eftersom Dahlow är banned ;)

#188

Postad 27 januari 2014 - 23:13

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Du får nog vänta med svar efter han bytt nick eftersom Dahlow är banned ;)


Jaha!!?
Kör Dallan med flera konton samtidigt nu? :D

#189

Postad 27 januari 2014 - 23:22

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Dallan, var det han som även var EtageMedia?

#190

Postad 27 januari 2014 - 23:33

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

Dallan, var det han som även var EtageMedia?

Xtraljud?

#191

Postad 27 januari 2014 - 23:36

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Har väl inget val hans namn överlever ju inte så länge B)

#192

Postad 27 januari 2014 - 23:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Måste fråga, om man trollar så mycket här så att man blir bannad, då får man alltså inte komma tillbaka under några somnhelst omständigheter? Ja, som cyniskt ljud, dallan, xtraljud, och dahlow?

#193

Postad 28 januari 2014 - 08:17

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Det eskalerade snabbt. För att återgå till ämnet - hur tänker XTZ att man ska använda M6 som centerhögtalare? Har ingen möjlighet att titta på video eller läsa kinesiska forum.

#194

Postad 28 januari 2014 - 18:39

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Jaha!!?
Kör Dallan med flera konton samtidigt nu? :D

Han måste vara en djävel på att byta ip nummer och mac adresser.

#195

Postad 29 januari 2014 - 21:25

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Det eskalerade snabbt. För att återgå till ämnet - hur tänker XTZ att man ska använda M6 som centerhögtalare? Har ingen möjlighet att titta på video eller läsa kinesiska forum.


Genom att lägga den ner :P. På plant underlag får baffeln en vinkling uppåt eller nedåt, vill man spela rakt fram får man vinkla underlaget.

#196

Postad 29 januari 2014 - 21:46

Källarn
  • Källarn
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Han måste vara en djävel på att byta ip nummer och mac adresser.


Hade han gjort det så hade det ju inte varit några problem ;)

Redigerat av Källarn, 29 januari 2014 - 21:46.


#197

Postad 31 januari 2014 - 19:31

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Varit en sväng i Torup idag (Fyndbörsen/XTZ) och pratade med Olle lite.

Då fick man lite mer info om Cinema :)

Det kommer sen en historia bakom skapelsen, väldigt intressant ;)
Alltid kul att få lite info om hur man kommit fram till slut produkten.
Kan säga att väntan på Cinema bli ännu värre nu när man pratat med Olle :)

Redigerat av RobNB, 31 januari 2014 - 19:33.


#198

Postad 31 januari 2014 - 19:44

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 1

Varit en sväng i Torup idag (Fyndbörsen/XTZ) och pratade med Olle lite.

Då fick man lite mer info om Cinema :)

Det kommer sen en historia bakom skapelsen, väldigt intressant ;)
Alltid kul att få lite info om hur man kommit fram till slut produkten.
Kan säga att väntan på Cinema bli ännu värre nu när man pratat med Olle :)


Säger man A så säger man B....... eller så blir man biten i foten :angry:

#199

Postad 31 januari 2014 - 19:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Säger man A så säger man B....... eller så blir man biten i pungen :angry:


Fy vad äckligt! :D

#200

Postad 31 januari 2014 - 19:50

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Fy vad äckligt! :D


Hahahaha :D :D :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.