Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Få bättre bild på SVT Play?

139 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 maj 2013 - 18:32

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
SVT Play har ju tidigare varit ett föredöme för de andra streamingtjänsterna, inte bara för att de var först ut, utan för att de länge var i särklass bäst. När dom dessutom lanserade direktsändning av kanalerna via webben var ju lyckan total, och jag kunde äntligen göra mig av med min sista TV tuner (allt annat hade jag redan flyttat till andra nättjänster som NetFlix, Vudu, Viaplay osv).

Men, senaste månaden har ju SVT Play gått från i särklass bäst till raka motsatsen. Numera är det nästan aldrig man lyckas se t.ex. en Rapportsändning live utan ständiga buffringar, hopp i programmet osv. Och det är absolut inte på min sida det är problem.

En snabb titt på SVTs forum visar att det är långt ifrån bara jag som har problem, forumet svämmar över av klagomål av liknande typ.

Vad har ni själv för erfarenheter av SVTPlay senaste månaden?

#2

Postad 03 juni 2013 - 19:17

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Är jag den enda som använder SVTPlay på nätet eller är jag en enda som har problem? Fast det senare vet jag ju inte stämmer, iom att SVTs eget forum svämmar över av klagomål. Har försökt se SVT1 och SVT2 live ikväll och trots att jag ställt in "Begränsad kvalité" och har 100 Mbit/s uppmätt nedströms så är det KATASTROFALT dålig kvalité, buffrar hela tiden.

Redigerat av Unregistered1413, 03 juni 2013 - 19:40.


#3

Postad 03 juni 2013 - 23:06

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 1
Har hört att om man får hackig bild eller dålig kvalitet i något avseende så är det bara att meddela Radiotjänst detta, så drar de av 20% per incident på nästa faktura.


;)

#4

Postad 04 juni 2013 - 04:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har inte sett på SVT sen ESC så jag vet inte. Tittar extremt lite på svensk tv.

#5

Postad 04 juni 2013 - 06:05

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Problem med sportnytt igår. Bilden hänger sig i mosaik men ljudet fungerar. Har aldrig haft problem förr. (100/10 fiber)

#6

Postad 04 juni 2013 - 06:40

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 1
Kollat Gomorron Sverige två dagar i rad nu kl 06-07.30. Har fungerat klockrent med högsta kvalitén.

/Fredrik


Faktiskt aldrig upplevt några problem med SVT Play så är förvånad över tråden. Ska kolla live ikväll och kolla om det är sämre då.

Fungerade lika bra på kvällen. Kollade på imac och även spegling imac-atv3 fungerade utan minsta problem på högsta kvalitén.

Redigerat av porch123, 05 juni 2013 - 10:11.


#7

Postad 15 juni 2013 - 23:04

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Tittar man på deras forum är det ju massor med folk som klagar, så det lär ju inte vara på min sida felet ligger (speciellt inte som andra streamingtjänster fungerar som de ska)

#8

Postad 16 juni 2013 - 06:27

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Tittar man på deras forum är det ju massor med folk som klagar, så det lär ju inte vara på min sida felet ligger (speciellt inte som andra streamingtjänster fungerar som de ska)


Varför kan det inte vara hos dig felet ligger? Kollade lite på SVTs forum http://kontakt.svtpl...e/org/svt-play/

Kan du inte skriva i tråden igen då det inte fungerar så kan jag och andra kolla.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 16 juni 2013 - 06:41.


#9

Postad 16 juni 2013 - 16:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Varför kan det inte vara hos dig felet ligger? Kollade lite på SVTs forum http://kontakt.svtpl...e/org/svt-play/

Kan du inte skriva i tråden igen då det inte fungerar så kan jag och andra kolla.

/Fredrik


Har du ens läst trådarna under "problemdelen"? Kollar mest LIVE tv och där är det helt klart att det inte fungerar, och problemen ligger inte på min sida (såvida inte SVT Plays webbsidor i sig är felgjorda, rent tekniskt exekveras dom ju på min dator)

Redigerat av Unregistered1413, 16 juni 2013 - 16:16.


#10

Postad 16 juni 2013 - 16:19

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Har du ens läst trådarna under "problemdelen"? Kollar mest LIVE tv och där är det helt klart att det inte fungerar.


Svara på varför det inte ligger hos dig istället, eller skriv när det inte fungerar. För jag har i stort sett aldrig upplevt några problem och du får det att låta som om det är problem precis HELA tiden.

Kanske dags att kliva ner från pedestalen och kolla över dina inställningar/utrustning istället?

/Fredrik

#11

Postad 16 juni 2013 - 21:39

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Svara på varför det inte ligger hos dig istället, eller skriv när det inte fungerar. För jag har i stort sett aldrig upplevt några problem och du får det att låta som om det är problem precis HELA tiden.

Kanske dags att kliva ner från pedestalen och kolla över dina inställningar/utrustning istället?

/Fredrik


Alla andra steramingtjänster fungerar hos mig, även de från andra sidan Atlanten. SVTPlay fungerar bra ibland, men annars inte, utan att jag ändrat nåt. Jag har konstant långt mer än tillräcklig bandbredd (uppmätt och verifiera kontinuerligt). Provat på flera datorer, över olika nätverk. Testa flera webbläsare. Många andra rapporerar problem med SVTPlay. Debuginformation från Flash.

Nu är det Confederation Cup som inte fungerar, utdrag från SVT:s forum:

"STORA PROBLEM MED ANSLUTNING; BILD; LJUD
Hej, tittar på KK. Bilden och ljudet stannar upp helt, min dator tar ej emot data från svtplay.se över huvud taget. Debugsaken i Flash-appleten visar 0 aktivitet. Vad ska jag göra? Det är alltså ingen bild kan man säga."

"Laggande av confederations cup i iPad
Hej!
Har kollat både idag och igår på confederations cup på min iPad men det är ett ständigt laggande som inte slutar. Dessutom så synkar inte ljudet. Har inte problem med några andra play appar. Något ni känner till problemet på?"

Nöjd?

Redigerat av Unregistered1413, 16 juni 2013 - 21:53.


#12

Postad 17 juni 2013 - 06:22

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Alla andra steramingtjänster fungerar hos mig, även de från andra sidan Atlanten. SVTPlay fungerar bra ibland, men annars inte, utan att jag ändrat nåt. Jag har konstant långt mer än tillräcklig bandbredd (uppmätt och verifiera kontinuerligt). Provat på flera datorer, över olika nätverk. Testa flera webbläsare. Många andra rapporerar problem med SVTPlay. Debuginformation från Flash.

Nu är det Confederation Cup som inte fungerar, utdrag från SVT:s forum:

"STORA PROBLEM MED ANSLUTNING; BILD; LJUD
Hej, tittar på KK. Bilden och ljudet stannar upp helt, min dator tar ej emot data från svtplay.se över huvud taget. Debugsaken i Flash-appleten visar 0 aktivitet. Vad ska jag göra? Det är alltså ingen bild kan man säga."

"Laggande av confederations cup i iPad
Hej!
Har kollat både idag och igår på confederations cup på min iPad men det är ett ständigt laggande som inte slutar. Dessutom så synkar inte ljudet. Har inte problem med några andra play appar. Något ni känner till problemet på?"

Nöjd?


Finns alltid folk som har problem, välj valfri tråd på detta forum så finns det folk som av någon anledning har problem med produkten/tjänsten.

Så vad ska några inklistrade inlägg bevisa?, stinker nästan lite smutskastning av SVT från din sida.

/Fredrik

#13

Postad 17 juni 2013 - 09:28

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Finns alltid folk som har problem, välj valfri tråd på detta forum så finns det folk som av någon anledning har problem med produkten/tjänsten.

Så vad ska några inklistrade inlägg bevisa?, stinker nästan lite smutskastning av SVT från din sida.


Man kan vända på resonemanget också och säga att det i princip alltid finns några som det alltid funkar finfint för.
För att vara lite mer nyanserad bör man istället diskutera var problemen faktiskt uppstår.

Det är sannolikt så (och inget ovanligt) att SVT brister i att testa kompatibiliteten ordentligt vad gäller både klientplattform och hur trafiken hanteras av diverse IPS:er. Man skulle kunna tycka att en såpass stor organisation som SVT skulle ha täta kontakter med åtminstone de sistnämnda för att "säkra trafiken", men det ökar givetvis komplexiteten och kostnaderna...

#14

Postad 17 juni 2013 - 11:03

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Man kan vända på resonemanget också och säga att det i princip alltid finns några som det alltid funkar finfint för.
För att vara lite mer nyanserad bör man istället diskutera var problemen faktiskt uppstår.

Det är sannolikt så (och inget ovanligt) att SVT brister i att testa kompatibiliteten ordentligt vad gäller både klientplattform och hur trafiken hanteras av diverse IPS:er. Man skulle kunna tycka att en såpass stor organisation som SVT skulle ha täta kontakter med åtminstone de sistnämnda för att "säkra trafiken", men det ökar givetvis komplexiteten och kostnaderna...


Eftersom du skriver i tråden så kan du väl berätta hur bra eller dåligt SVT Play fungerar för dig?

/Fredrik

Redigerat av porch123, 17 juni 2013 - 11:05.


#15

Postad 17 juni 2013 - 11:40

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Eftersom du skriver i tråden så kan du väl berätta hur bra eller dåligt SVT Play fungerar för dig?


Javisst.

Sitter med en "tilräcklig" uppkoppling via BBB och upplever att svt play för det mesta går ganska bra, med bara enstaka paus/buffring/låg kvalitet.

Upplever dock lite för ofta att på tider då man kan anta att folk "surfar mest" går det betydligt sämre, med långa pauser innan start, mycket buffring och nästan konstant låg kvalitet. Generellt är det då huvudsakligen problem med svt play eftersom annan aktivitet (nedladdning osv) verkar opåverkad. Det är alltså inte omöjligt att flaskhalsen sitter "närmare svt" snarare än i min ände.

#16

Postad 17 juni 2013 - 18:03

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Javisst.

Sitter med en "tilräcklig" uppkoppling via BBB och upplever att svt play för det mesta går ganska bra, med bara enstaka paus/buffring/låg kvalitet.

Upplever dock lite för ofta att på tider då man kan anta att folk "surfar mest" går det betydligt sämre, med långa pauser innan start, mycket buffring och nästan konstant låg kvalitet. Generellt är det då huvudsakligen problem med svt play eftersom annan aktivitet (nedladdning osv) verkar opåverkad. Det är alltså inte omöjligt att flaskhalsen sitter "närmare svt" snarare än i min ände.


Skönt att nån verkar fatta iaf.

Finns alltid folk som har problem, välj valfri tråd på detta forum så finns det folk som av någon anledning har problem med produkten/tjänsten.

Så vad ska några inklistrade inlägg bevisa?, stinker nästan lite smutskastning av SVT från din sida.

/Fredrik


Börjar lite smått undra om du jobbar åt SVT eller liknande med tanke på hur envist du vägrar acceptera att det faktiskt förekommer problem. Eller tror du vi alla som påtalar problemen har nån slags hemlig klubb där vi samordnar och planerar vår smutskastning av SVT i syfte att....ja, vadå? Tycker det är rätt uppenbart att SVT (och dess partner) helt enkelt inte klarar av att hantera trafiken då många kollar på samma sak samtidigt.

Redigerat av Unregistered1413, 17 juni 2013 - 18:05.


#17

Postad 17 juni 2013 - 18:13

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Skönt att nån verkar fatta iaf.



Börjar lite smått undra om du jobbar åt SVT eller liknande med tanke på hur envist du vägrar acceptera att det faktiskt förekommer problem. Eller tror du vi alla som påtalar problemen har nån slags hemlig klubb där vi samordnar och planerar vår smutskastning av SVT i syfte att....ja, vadå? Tycker det är rätt uppenbart att SVT (och dess partner) helt enkelt inte klarar av att hantera trafiken då många kollar på samma sak samtidigt.


Vi kommer ingen vart med detta, synd att du har sådana problem så att du startar en tråd där du i stort sett skriver att SVT Play fungerar uselt hela tiden.

Och vilka är "vi alla" förresten, är ju bara du som tycker SVT Play knappt går att titta på i denna tråd.

xyzzyxyzzy skriver att "Sitter med en "tilräcklig" uppkoppling via BBB och upplever att svt play för det mesta går ganska bra, med bara enstaka paus/buffring/låg kvalitet.


Det är ju inte samma problem som du har.

Hoppas du får ordning på det ;)

/Fredrik

#18

Postad 17 juni 2013 - 18:37

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Vi kommer ingen vart med detta, synd att du har sådana problem så att du startar en tråd där du i stort sett skriver att SVT Play fungerar uselt hela tiden. Och vilka är "vi alla" förresten, är ju bara du som tycker SVT Play knappt går att titta på i denna tråd.

xyzzyxyzzy skriver att "Sitter med en "tilräcklig" uppkoppling via BBB och upplever att svt play för det mesta går ganska bra, med bara enstaka paus/buffring/låg kvalitet.


Det är ju inte samma problem som du har.

Hoppas du får ordning på det ;)

/Fredrik


Du råkade visst tappa bort halva hans inlägg när du citerade :D

"Upplever dock lite för ofta att på tider då man kan anta att folk "surfar mest" går det betydligt sämre, med långa pauser innan start, mycket buffring och nästan konstant låg kvalitet."

Jag kollar mest live på typ Rapport och liknande som säkert är rätt populära program, så det är samma problem som xyzzyxyzzy rapporterar. Det är inte omöjligt att det fungerar bättre för "on demand" program. "Vi" är jag, xyzzyxyzzy och alla som klagar på SVTs egna forum (vilket man får förmoda är är max 1/10 av de som faktiskt upplever problem).

Jag hoppas snarare att SVT får till det så att jag och andra slipper drabbas av problemen, det är ju där problemen ligger.

#19

Postad 17 juni 2013 - 18:45

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
2 trådar av lite mer teknisk karaktär för de som är intresserade:

http://kontakt.svtpl...d-rapport-live/
http://kontakt.svtpl.../ni-maste-inse/



#20

Postad 17 juni 2013 - 18:48

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Sett på rapport nu i ca 10 minuter med högsta kvalitet, fungerar bra. Kollat på imac och på ipad och airplay (ipad-atv3). Ingen skillnad på dessa varianter hos mig iaf.

Kan du kolla om du har problem just nu?

/Fredrik

#21

Postad 17 juni 2013 - 19:46

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Sett på rapport nu i ca 10 minuter med högsta kvalitet, fungerar bra. Kollat på imac och på ipad och airplay (ipad-atv3). Ingen skillnad på dessa varianter hos mig iaf.

Kan du kolla om du har problem just nu?

/Fredrik


Kollade idag också och om jag minns rätt så fungerade det rätt ok första 20 minuterna, sen började det hacka. Har dock låst bildkvalitén till begränsad då det blir helt otittbart annars för det mesta. Kollade (iaf var det på) programmet om Pia Sundhage och det fungerade utan problem (återigen i begränsad kvalité). Ska nu våga mig på att testa Confederations cup i "automatisk kvalité"

#22

Postad 17 juni 2013 - 19:57

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Såg till och med vädret och det fungerade bra hela tiden. Ska kolla lite mer framöver.

/Fredrik

#23

Postad 17 juni 2013 - 20:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0
Såg SVT 4 Sport fotboll i kväll med Sundsvall-Assyriska. Bild var dålig och det buffrade rejält. När man ser Confederation Cup nu i kväll var bilden definitivt bättre, dock lite hackigare än om man ser samma match på TV.

#24

Postad 17 juni 2013 - 20:32

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Har gjort lite tester nu och är rätt säker på att jag vet vad felet är. När jag kollar direkt på "SVT1" så hackar Confederation Cup precis som vanligt, och så en hel del buffringar osv på det. Om jag däremot går in och direkt väljer programmet/sändningen så verkar jag utan problem kunna se samma match i högsta kvalité utan problem. Har testat ett par gånger och kan återskapa varje gång.

Slutsats, SVT Play har problem med sina direktsända kanaler, men däremot sändningen av enstaka "programströmmar" verkar fungera som det ska. Sen kan det så klart finnas olika bakomliggande tekniska skäl till det, men att felet är på SVT:s sida får väl anses än mer klarlagt nu iom att enda skillnaden mellan de olika testfallen är vilken stream jag väljer.

Redigerat av Unregistered1413, 17 juni 2013 - 20:34.


#25

Postad 17 juni 2013 - 21:35

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Har gjort lite tester nu och är rätt säker på att jag vet vad felet är. När jag kollar direkt på "SVT1" så hackar Confederation Cup precis som vanligt, och så en hel del buffringar osv på det. Om jag däremot går in och direkt väljer programmet/sändningen så verkar jag utan problem kunna se samma match i högsta kvalité utan problem. Har testat ett par gånger och kan återskapa varje gång.

Slutsats, SVT Play har problem med sina direktsända kanaler, men däremot sändningen av enstaka "programströmmar" verkar fungera som det ska. Sen kan det så klart finnas olika bakomliggande tekniska skäl till det, men att felet är på SVT:s sida får väl anses än mer klarlagt nu iom att enda skillnaden mellan de olika testfallen är vilken stream jag väljer.


Kanske var lite väl optimistisk där, det är har buffrat/hoppat kanske en 5-8 gågnger iaf även med programströmmen, men det är ändå väldigt mkt bättre än kanalströmmen som var i princip oanvändbar.

#26

Postad 17 juni 2013 - 21:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

dock lite hackigare än om man ser samma match på TV.


SVT Play kör bara 25 bilder per sekund, och de flesta datorskärmar kör dessutom 60Hz vilket förvärrar det hela (judder).

En TV som kan ta emot 1080p50 korrekt från en dator ger bättre resultat, men 25 är ju fortfarande bara hälften av de "riktiga" utsändningarna...

#27

Postad 19 juni 2013 - 21:01

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Måste nog ta tillbaks det jag sagt om SVT Play. Det positiva alltså, för idag fungerar det lika illa oavsett om man kör programströmmen eller kanalströmmen. Lika bra att ge upp nu och i helgen leta fram en gammal antennkabel och köra analogtv, för detta är för dåligt :(

#28

Postad 19 juni 2013 - 21:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Som sagt klart att det blir hackigt på en datorskärm i 60Hz. Om du kan använda 75Hz så prova det istället.
Förutom lite judder så funkar SVTplay hur bra som helst på min Macbook Pro från 2009. Skickar jag det till min AppleTv från Iphone eller Ipad så försvinner juddret men å andra sidan så är kvaliteten tvivelaktig för att köras på en 50". Bandbredden är nog lite för låg för det.

#29

Postad 20 juni 2013 - 20:41

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Från SVTs forum:

Fullständigt uselt
Helt makabert dålig ordning på playsändingen av Spanien - Tahiti. Det hoppar och far hela tiden - fem sekunder går, plötsligt hoppas det tillbaka tio sekunder, plötsligt hoppar det fram tjugo sekunder, sedan tillbaka fem igen, osv osv. Fullständigt dunderuselt.
Och nej, det är inte min dator det är fel på. Det är SVT Play det är fel på. Som vanligt.

P.A.

Håller med, går inte att titta på alls här heller. Hackar, loopar och brutalt dålig kvalitet i en enda dålig mix.

Joachim Birging

Har precis samma sak hos mig, och precis som du säger, felet är varken på min dator eller mitt bredband, det är hos SVT, som verkar helt handlingsförlamade

Nils Nilsson


Kvalitet på matchen Spanien-Tahiti
Tittade på båda matcherna igår och hade inga problem med kvaliteten. Nu hoppar matchen fram och tillbaka och ibland är det så suddigt så det hade varit bättre att "titta" på radio.

Per Sebelius

Nån som fortfarande tror att problemen inte ligger hos SVT?

Redigerat av Unregistered1413, 20 juni 2013 - 20:46.


#30

Postad 21 juni 2013 - 07:39

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 2

Från SVTs forum:

Fullständigt uselt
Helt makabert dålig ordning på playsändingen av Spanien - Tahiti. Det hoppar och far hela tiden - fem sekunder går, plötsligt hoppas det tillbaka tio sekunder, plötsligt hoppar det fram tjugo sekunder, sedan tillbaka fem igen, osv osv. Fullständigt dunderuselt.
Och nej, det är inte min dator det är fel på. Det är SVT Play det är fel på. Som vanligt.

P.A.

Håller med, går inte att titta på alls här heller. Hackar, loopar och brutalt dålig kvalitet i en enda dålig mix.

Joachim Birging

Har precis samma sak hos mig, och precis som du säger, felet är varken på min dator eller mitt bredband, det är hos SVT, som verkar helt handlingsförlamade

Nils Nilsson


Kvalitet på matchen Spanien-Tahiti
Tittade på båda matcherna igår och hade inga problem med kvaliteten. Nu hoppar matchen fram och tillbaka och ibland är det så suddigt så det hade varit bättre att "titta" på radio.

Per Sebelius

Nån som fortfarande tror att problemen inte ligger hos SVT?


Problemet med dig är att du säger att det i stort sett aldrig fungerar med SVT Play. Detta är enligt mig totalt felaktigt och responsen i tråden visar väl att det inte verkar vara några här som har några större problem.

Att det finns folk som har problem med tjänster och produkter är väl inget nytt, kommer alltid finnas.

Men kollade lite snabbt igår efter att du skrev detta och matchen Spanien-Tahiti var inget vidare, de måste haft problem med den strömmen. Men det var första gången JAG tyckt det var problem med SVT Play på väldigt länge. (Har skrivit om hur jag ser på det i inlägg innan.)

Det är många tjänster/produkter som inte fungerar för dig. SVT Play är totalt värdelöst, CMore Play är totalt värdelöst, Sonys kvalité är totalt värdelös och Panasonics nya plasmor har sådana problem att du inte vågar köpa en.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 21 juni 2013 - 07:42.


#31

Postad 21 juni 2013 - 23:03

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Problemet med dig är att du säger att det i stort sett aldrig fungerar med SVT Play. Detta är enligt mig totalt felaktigt och responsen i tråden visar väl att det inte verkar vara några här som har några större problem.

Det är många tjänster/produkter som inte fungerar för dig. SVT Play är totalt värdelöst, CMore Play är totalt värdelöst, Sonys kvalité är totalt värdelös och Panasonics nya plasmor har sådana problem att du inte vågar köpa en.

/Fredrik


Du verkar ibland läsa inläggen som du vill varför jag igen måste undra om du kanske har nån relation med SVT annat än bara som vanlig tittare? Jag skriver att Svtplay numera ytterst sällan fungerar för mig, har aldrig påstått nåt om hur det fungerar för andra (bortsett från att klistra in faktiska klagomål från SVTs forum). Dessutom har väl i princip alla andra som skrivit här bekräftat att dom också upplevt problem. Svt har nu för övrigt själva bekräftat problemen.

Sen har du själv hittat på en massa åsikter som du påstår att jag har, som behöver rättas:

Svtplay - har bara uttalat mig om de problem jag upplever, vilka bekräftats av andra och svt.

CMore/Csports - alla problem jag påtalat har bekräftats av dem själva och de har kompenserat mig för dem

Sony - har bara rapporterat rena fakta, och har nu fått kompensation plus ursäkt från dem samt full återbetalning

Panasonic - ren lögn


Skulle uppskatta om du i framtiden höll dig till rena citat av vad jag faktiskt sagt, om du känner behov av att blanda in dem i denna tråd eller andra. Bra företag/organisationer tar till sig av befogad kritik, se tex på Viaplay som tidigare hade massor av problem men nu tillhör de bättre tjänsterna. Jag kan ha all förståelse i världen för att Svtplay har mkt stora prestandakrav och att det därför kan vara svårt att få det att fungera, speciellt i prime time. Men gör då som tex Viaplay och bekräfta att problemen finns och att det arbetas på en lösning, istället för att slå ifrån sig eller än värre, påstå att alla fel är hos användaren (kunden)

Redigerat av Unregistered1413, 21 juni 2013 - 23:17.


#32

Postad 22 juni 2013 - 04:23

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Nix, ingen relation med SVT, lite kul att du tror det ändå.

Sedan stämmer precis allt det andra jag skrivit om man läser lite genom raderna i de andra trådarna. Men visst kunde jag letat o citerat lite, typ detta:

Måste än en gång varna folk för CMore, eller CSports som ju är samma skit.


Hoppas du får ordning på dina tjänster/produkter i framtiden.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 22 juni 2013 - 04:38.


#33

Postad 22 juni 2013 - 07:45

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Nix, ingen relation med SVT, lite kul att du tror det ändå.

Sedan stämmer precis allt det andra jag skrivit om man läser lite genom raderna i de andra trådarna. Men visst kunde jag letat o citerat lite, typ detta:



Hoppas du får ordning på dina tjänster/produkter i framtiden.

/Fredrik


Tack för klargörandet om att du inte har nåt med svt att göra.

"Om man läser mellan raderna" (vilket jag antar var vad du menade), dvs hittar på saker som saker som inte finns för att sen vinkla det på något sätt för att försöka övertyga andra om nåt som inte stämmer? Min varning om Cmore/Csports anser jag vara högst berättigad, det är en tjänst som fungerar uselt trots ett mkt högt pris, och alla problem jag rapporterat har dom själva till slut bekräftat och kompenserat mig för. Men har svårt att se vad det Cmore/Csports har med Svtplay att göra, liksom dina andra helt påhittade påståenden om att jag tex skulle vara rädd för att köpa Panasonic, vilket ju bara är löjligt (2 av 4 tvapparater jag överväger att köpa är just Panasonic). Du och alla andra får gärna argumentera mot mig eller ha andra åsikter, eller tom tycka att jag är en idiot, men gör det då gärna på ett konstruktivt sätt snarare än att hitta på saker som inte stämmer, och då gärna på rätt ställen.

För att återgå till ämnet, iom att problemen med Svtplay ligger hos svt (iaf gällande att försöka köra det i en webbläsare på en dator) så är det inte mkt jag kan göra åt det, annat än att återgå till tv via antennsladd, men jag hoppas att dom får ordning på det. Att långt fler än jag är drabbade får anses vara bevisat nu iom antalet oberoende personer som rapporterar samma problem. Problemen verkar främst drabba program som många försöker se samtidigt, så jag gissar på att det handlar om otillräcklig kapacitet hos svt. Det glädjer mig att Svtplay fungerar utan problem för dig, men tyvärr gör det inte det för alla.

Redigerat av Unregistered1413, 22 juni 2013 - 07:51.


#34

Postad 22 juni 2013 - 18:45

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Hör och häpna, nu har jag sett på SVT Play i 45 minuter med bildkvalitén låst till högsta kvalité och det har inte hackat/buffrat en enda gång. Kanske SVT äntligen lyckats få ordning på saker och ting nu? Det riktiga testet kommer väl om drygt en timme när Confederations cup sändningen börjar. Och nä, jag har inte gjort någon som helst ändring på min sida och min bandbredd är precis som tidigare över 90Mbit/s uppmätt var 5:e minut kontinuerligt.

Edit:
Har nu sett hela första halvlek, fortfarande utan att ha sett den fruktade gröna "laddar" cirkeln en enda gång. Kanske SVT lyckats få ordning på sakerna nu äntligen??

Edit 2:
Det höll till exakt 90:e minuten då sändningen kollapsade. Så det kan blir bättre men ändå ett fall framåt.

Redigerat av Unregistered1413, 22 juni 2013 - 22:03.


#35

Postad 23 juni 2013 - 18:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Säg den lycka som varar, just nu fungerar det bedrövligt dåligt igen, hackar och buffrar minst var annan minut. Blir till at leta fram antennsladden nu och koppla in ComHem igen i väntan på att SVT får till tjänsten igen...

Edit:
Har nu kopplat in antennsladden igen och kan återigen njuta av SVTs faktiskt rätt bra program i HD kvalité utan en massa buffrande och hoppande. Ingen större framgång med tanke på att min förhoppning var att helt klara mig utan "gammeltv" men tydligen är SVT inte redo för det riktigt än, iaf inte för livesändningar med många tittare. Men det kommer väl nån gång i framtiden får man hoppas.

Redigerat av Unregistered1413, 23 juni 2013 - 19:33.


#36

Postad 27 juni 2013 - 10:04

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Svt har nu för övrigt själva bekräftat problemen.


Var har de bekräftat att de har problem? försökte se ConfedCup igår via iPhone-appen men symptomen var de klassiska...
Har de någon åtgärd?

#37

Postad 27 juni 2013 - 15:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Var har de bekräftat att de har problem? försökte se ConfedCup igår via iPhone-appen men symptomen var de klassiska...
Har de någon åtgärd?


Det var under någon match, tror det var Spanien - Tahiti, som nån från SVT till slut fick erkänna det vi ändå visste, att det var fel på deras sida. Men jag har gett upp och kör via antennsladd numera, fungerar hur bra som helst men känns ju 1980 typ...

#38

Postad 28 juni 2013 - 07:13

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Det var under någon match, tror det var Spanien - Tahiti, som nån från SVT till slut fick erkänna det vi ändå visste, att det var fel på deras sida. Men jag har gett upp och kör via antennsladd numera, fungerar hur bra som helst men känns ju 1980 typ...

Har du någon "adapter" som gör att man kan koppla in antennsaldden till iPhone:n? ;)
Gårdagens match, Spa-Ita, fungerade klockrent för mig faktiskt, tacksam för det...

#39

Postad 29 juni 2013 - 06:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Vad var det för problem de hade då? Jag är nyfiken.. :)

#40

Postad 30 juni 2013 - 20:44

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Vad var det för problem de hade då? Jag är nyfiken.. :)


Tror knappast den från svt som skrev det hade exakt koll så väl, men kolla i deras "Problem" tråd

Har du någon "adapter" som gör att man kan koppla in antennsaldden till iPhone:n? ;)
Gårdagens match, Spa-Ita, fungerade klockrent för mig faktiskt, tacksam för det...


Kör in antennsladden i en HTPC och streamar ut bilden? :)

#41

Postad 18 augusti 2013 - 15:19

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
En uppdatering, har testat SVTPlay igen lite nu och nu verkar det fungera klart bättre än tidigare, dvs dom verkar ha fått ordning på det tekniska äntligen. Får väl avvakta några veckor innan man blåser faran över dock, men ändå lovande.

#42

Postad 19 augusti 2013 - 07:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Nån som kör SVT Play via sin Android platta? Kör man på högsta kvaliteten så får jag osync mellan ljud och bild, nån mer som har detta?

#43

Postad 26 december 2013 - 21:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ikväll slog SVT Play rekord i klumpighet. Matchen i U20-VM (hockey) pågår. Den hinner inte bli klar till kl 21, så jag går över till SVT Play (eftersom andra som sitter här vill se på den TV som finns).

Med 4 minuter kvar, på den stream som gäller hockeyn, avbryter de och klipper in pågående Aktuellt istället.

Tack så djävla mycket, SVT!

Skönt som fan att de inte har OS. Amatörer.

#44

Postad 26 december 2013 - 21:34

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 1

Ikväll slog SVT Play rekord i klumpighet. Matchen i U20-VM (hockey) pågår. Den hinner inte bli klar till kl 21, så jag går över till SVT Play (eftersom andra som sitter här vill se på den TV som finns).

Med 4 minuter kvar, på den stream som gäller hockeyn, avbryter de och klipper in pågående Aktuellt istället.

Tack så djävla mycket, SVT!

Skönt som fan att de inte har OS. Amatörer.


Haha såg inte matchen. Men ska komma ihåg ditt inlägg under OS. Får se om du klagar på Viasat då med deras reklam.

Ser fram emot det.

/Fredrik

#45

Postad 26 december 2013 - 22:03

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Reklam är en annan sak. De drar inte in reklam inne i hockey-matchen (matchen pausas då). Det är dj-a skillnad. Ser du inte den skillnaden är du ju helt meningslös att ens försöka diskutera med.

Att avbryta en jämn match med 4 minuter kvar, då är det f-n bättre att inte visa den alls. Det ÄR amatörmässigt.

Men garanterat: Om Viasat avbryter en sändning när matchen/åket/etc ska avgöras, klart jag klagar då.

Att jämföra med reklam? Så otroligt dumt.

#46

Postad 26 december 2013 - 22:18

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0
SVT är helt jävla odugliga. Att ens programplanera en match man redan innan vet att man inte hinner sända färdigt tyder på intellektuell brist hos den som planerat. Jävla stolpskott, säg upp dig din sopa. Dessutom klarar de inte av att sköta webbsändningen ordentligt. Det är planlöst idiotiskt med statlig TV om merparten som avlönas av skattebetalarna är kretiner.

Lägg ner SVT helt och hållet. Ingen skattefinansiering oaktat hur den kostnaden skulle hanteras.

#47

Postad 26 december 2013 - 22:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ja, att ha en match planerad mellan 19-21 är ju ordentligt korkat, faktiskt. Hur många matcher är slut inom två timmar?

#48

Postad 27 december 2013 - 09:45

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Ja, att ha en match planerad mellan 19-21 är ju ordentligt korkat, faktiskt. Hur många matcher är slut inom två timmar?


Ja enligt tablån för vanliga SVT2 slutade sändningen kl 21 då Aktuellt tog över. Då brukar de tyvärr hänvisa till en annan SVT kanal eller att man ska se vidare på SVT Play.

Men såg inte matchen själv, verkar bara konstigt att det denna gång inte hänvisades till något annat. Ser du live kanalen på SVT Play och inte den särskilda sändningen för Junior VM blir det såklart samma sak där.

Edit: Enligt Tablån fortsatte matchen i SVT24 kl 21 så det verkar om att du missade det helt enkelt.

http://www.svt.se/tv...T24/2013-12-26/

/Fredrik

Redigerat av porch123, 27 december 2013 - 09:56.


#49

Postad 27 december 2013 - 14:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Hur är det med läskunnigheten?

Jag gick över (som jag skrev i mitt första inlägg...) till SVT Play eftersom TVn skulle användas till annat kl 21.

SVT Play avbröt sändningen med några minuter kvar av matchen.

Att du kan sitta och försvara det, trots att du enligt egen utsago inte jobbar för SVT, är för mig helt obegripligt.

Ännu märkligare är ju att jämföra detta med reklamavbrott.

#50

Postad 27 december 2013 - 15:21

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Hur är det med läskunnigheten?

Jag gick över (som jag skrev i mitt första inlägg...) till SVT Play eftersom TVn skulle användas till annat kl 21.

SVT Play avbröt sändningen med några minuter kvar av matchen.

Att du kan sitta och försvara det, trots att du enligt egen utsago inte jobbar för SVT, är för mig helt obegripligt.

Ännu märkligare är ju att jämföra detta med reklamavbrott.


Otroligt hur arg man kan vara för att det blev ett kanal byte.
För du såg förmodligen live kanalen och du missade bytet. Eller?

Någon annan kanske kan bekräfta att matchen avbröts om man valde att se den på SVT play, alltså inte via live kanalen.

/Fredrik





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.