Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Headset till Xbox One

307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Turtle Beach Ear Force XO Four Over-ear (Hörlurar) 7 7,4 (4) Inga priser
Turtle Beach Ear Force XO Seven Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,5 (1) Inga priser
Polk Audio 4 Shot Xbox One (Hörlurar) 7 5,33 (5) Inga priser
Turtle Beach Titanfall Ear Force Atlas (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Microsoft Xbox One Stereo Over-ear Headset (Hörlurar) 8 4,4 (4) 519:-
HyperX Cloud Over-ear Headset (Hörlurar) 9 8,36 (32) 3 913:-
Turtle Beach Ear Force Stealth 500X (Hörlurar) 5 5,67 (2) Inga priser
HyperX Cloud II Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,93 (111) 713:-
Corsair HS75 XB Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,25 (7) 3 598:-

#101

Postad 02 maj 2014 - 20:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jag kör med ett par Sony lurar (MDR-10RC) som är enbart stereo kopplade till Stereo Headset Adaptern och gillar iaf det ljudet bättre än det jag får när jag kör via min Yamaha receiver och dess virtuella surround ljud (Silent Cinema)...

Varför kör du virtuellt surround från receivern?
One spottar ju ur sig riktigt surround, liksom. Ställ in receivern på att inte göra något med signalen så blir det bättre.

#102

Postad 03 maj 2014 - 13:22

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Mmmm. Här fick man till slut tummen ur och beställer en adapter att ha till sina Astro A40. Tror inte f-n att det är glapp i kabeln mellan Mixamp och kontroller? jodå. Har beställt ny sådan.
Tänkte då att jag kopplar in mina iPhone-lurar och sätter in i öronen under Astro-headsetet så länge, men nädå, det är som Bergan skriver, det fungerar INTE.

Märkligt… När man läser detta typ:
http://blog.hifihead...andsmartphones/
Så kan man ju tro att Apple’s fjärrstyrninig avviker från standarden men att micen borde funka.

#103

Postad 03 maj 2014 - 13:26

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Varför kör du virtuellt surround från receivern?
One spottar ju ur sig riktigt surround, liksom. Ställ in receivern på att inte göra något med signalen så blir det bättre.

Lurarna är ju stereo så man kan ju aldrig få riktig surround men visst stereoljudet kanske blir bättre ur receivern, dock smidigare att slippa ha en lång kabel så jag kör på med stereo headset adaptern.

Redigerat av apabepa12, 03 maj 2014 - 13:26.


#104

Postad 03 maj 2014 - 18:55

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Märkligt… När man läser detta typ:
http://blog.hifihead...andsmartphones/
Så kan man ju tro att Apple’s fjärrstyrninig avviker från standarden men att micen borde funka.


Apple kör CTIA standarden, men med en "twist" då CTIA headset fungerar till iPhone. Det borde fungera men gör det inte (micken iaf).

#105

Postad 03 maj 2014 - 20:56

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Apple kör CTIA standarden, men med en "twist" då CTIA headset fungerar till iPhone. Det borde fungera men gör det inte (micken iaf).

Efter att ha googlat lite så verkar det handla om spänningsnivån som ska driva mic'en. Iphone och made for iphone headsets kräver 2,7V medan CTIA endast kräver 2V. Mic'en på dessa headsets funkar inte då stereo headset adaptern endast verkar mata 2V till mic'en.

#106

Postad 10 juni 2014 - 21:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Nya headset från Turtle Beach på gång!

http://www.turtlebea...r-2014/xbox-one

#107

Postad 11 juni 2014 - 21:39

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0
När får du dom :lol:

#108

Postad 11 juni 2014 - 21:48

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
När dom släpps! ;)

Jag skulle vilja ha nytt headset och 500X modellen verkar ju bra, förutom att designen verkar vara baserad på deras tidigare XP-serie och PX-serie och dessa passar inte mitt huvud.
Hade varit bättre om de gått på XO Four designen som till PS4 för dessa vet jag passar.

Annars duger ju egentligen det jag har idag, men jag vill ju kapa sladdarna.

#109

Postad 27 juli 2014 - 19:41

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 1
Bra pris på Turtle Beach Ear Force Atlas just nu på spelbutiken.se, endast 598 kr!

#110

Postad 27 juli 2014 - 20:27

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Bra pris på Turtle Beach Ear Force Atlas just nu på spelbutiken.se, endast 598 kr!


Sjukt bra pris, visst passar den till pc oxå? Någon som har hört dem och vet om de är bra eller, tänkte de skulle nog passa pojken.

#111

Postad 27 juli 2014 - 21:01

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Passar till PC.
Egentligen samma headset som XO Four fast i annat utseende samt möjlighet att koppla till PC , Xbox One och Xbox 360 (även PS4 ska fungera).
Sitter helt ok. Kanske inte det mest bekväma jag testat, men det ska tydligen bli bättre ju mer man använder det.

#112

Postad 28 juli 2014 - 21:02

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Pojken har tidigare haft något Steel series om jag minns märket rätt för runt 500-hundringen som han var nöjd med. Han tyckte de såg snygga ut och ville inte ha ett som liknade pappas (har ett par px4:or) så nu är den beställd iallafall.

#113

Postad 29 juli 2014 - 18:40

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Äger turtlebeach XO seven. Nöjd med ljudet. Men... Dom är för varma att ha på sig

#114

Postad 10 oktober 2014 - 12:12

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag lägger en uppdatering i denna tråd.
Nu när mörkret börjar komma på till vintern så kommer det säkert bli lite mer spelandes, och för att skona grannarna tänkte jag skaffa mig ett schysst headset.
Främst vill jag ha något som är trådlöst, iallafall ifrån Boxen till kontrollen då jag har strax över 4 m från box till kontroll. Sen skulle även surround vara skönt att ha som van 5.1 ljuds spelare.
Har ni några tips på ett par schyssta och inte allt för dyra lurar? :)

#115

Postad 10 oktober 2014 - 21:37

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jag är rätt uppdaterad på vilka headset som finns då jag jämnt är på jakt efter ett nytt! :)

Det finns väl 3 varianter av headset som du skulle kunna använda dig av.
1. Trådat headset till Xboxen (även en till tråd för chat till kontrollen).
2. Trådlöst från Xboxen till handkontrollen, kabel sen från headset till handkontroll.
3. Helt trådlöst, både till Xboxen och handkontrollen.

Om du dessutom vill ha surroundljud så går det att kombinera på alla tre varianterna.

1. Här har du t ex Turtle Beach X12, PX22 som trådade stereoheadset. Koppla på en surround-dekoder från Turtle Beach (Ear Force DSS eller DSS2) så får du även surroundljud. Du behöver komplettera med Microsofts headsetadapter för att kunna chatta.
2. Om du nöjer dig med stereoheadset så finns det en hel uppsjö av headset just nu som passar. Du har Microsofts egna headset, Turtle Beach XO One (som släpps om någon vecka), Turtle Beach XO Four, Turtle Beach XO Seven, Polk 4 Shot.
Det ingår headsetadapter till alla dessa.
Vill du ha funktioner som mic monitor som gör att du hör din egen röst en del när du pratar så du slipper skrika så är det XO One den enda på alternativ 2 som stödjer detta. Alla headset jag räknat upp på alternativ 1 stödjer det med.

Om du vill ha surround-ljud så behöver du skaffa dig ett sådant headset. Här finns det bl a Astro A50, Turtle Beach PX4, Turtle Beach X42, Steelseries Wireless H.
Här behöver du köpa Microsofts headsetadapter för att få dessa att fungera.

Val 3 har egentligen bara en produkt och den släpps i slutet av oktober. Turtle Beach Ear Force Stealth 500X heter det och är helt trådlöst till Xboxen (eller en sändare/mottagare som du kopplar till USB-porten på Xboxen) och till handkontrollen.

Prisnivåerna ligger runt 400-3000 kr för de olika headseten så kolla prisjakt var du kan få dem billigast.

Jag kör själv med Turtle Beach X12 och Turtle Beach DSS surround-dekoder och headsetadaptern. Tycker det fungerar bra och jag måste ha mic monitor när jag spelar för att höra min röstnivå så att jag inte väcker familjen när jag spelar.
Även jag har runt 4 meter från Xboxen till soffan där jag sitter och det är kabel över så det behöver du inte oroa dig för.

Lycka till!

Redigerat av Bergan, 10 oktober 2014 - 21:39.


#116

Postad 12 oktober 2014 - 00:17

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Tackar för detta svar Bergan!
Anledningen till att jag helst vill ha trådlöst till boxen är för att jag vet att jag kommer störa mig så sjukt mycket på att det ligger en sladd i vägen sen att jag har mitt xbox i ett skåp och då måste slänga in kabeln varje gång det har använts o tvärtom. Men du hade ju skrivit upp många alternativ här, så jag ska sätta mig och kolla igenom dessa lite och jämföra priser kontra funktioner på några du skrivit upp så får jag se vad jag hamnar med för lurar i slutändan.
Men tummen upp för ditt svar!
En liten fråga bara, detta med surround-dekoder har jag nog missat i hörlurs sammanhanget innan. Blir det någon skillnad i surround effekt jämfört med ett par som har surround i sig från början? eller är det mest om man redan har ett stereo headset och då vill ha surround till det?

#117

Postad 12 oktober 2014 - 19:12

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
En surround-dekoder är mest ifall du redan har ett par stereo-lurar så kan du komplettera med en sådan för att få surround i dem.

Ett förtydligande bara när det gäller mic monitoring. Det är alltså bara Microsofts egna headset, Turtle Beach XO Four, Turtle Beach XO Seven, Polk 4 Shot som saknar detta. Alla andra jag räknade upp har det.

#118

Postad 13 oktober 2014 - 07:19

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

En surround-dekoder är mest ifall du redan har ett par stereo-lurar så kan du komplettera med en sådan för att få surround i dem.

Ett förtydligande bara när det gäller mic monitoring. Det är alltså bara Microsofts egna headset, Turtle Beach XO Four, Turtle Beach XO Seven, Polk 4 Shot som saknar detta. Alla andra jag räknade upp har det.


Okej! :)
Enligt prisjakt så står det att både XO Four, XO seven är surround men XO One är Stereo? Men det kanske är fel?
Sen angående mic monitoring så har jag faktiskt aldrig testat att spela med det någongång och undrar om inte jag kommer störa mig på att höra mig själv?
Undra om man kan lära sig vilken tonart man ska ha när man pratar om man skaffar ett par utan det?

#119

Postad 13 oktober 2014 - 07:24

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
XO Four och XO Seven är stereo, inget surround tyvärr. Det gäller för alla headset idag där du får spelljud och chatljud direkt från kontrollen. Kanske ändras i framtiden enligt Microsoft, men just nu endast stereo (dock väldigt bra stereoljud).

#120

Postad 13 oktober 2014 - 09:40

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Om man bara vill ha ett headset på ena örat för chatt, finns det då några bra (och billiga?) alternativ till MS egna headset? Jag råkade sätta mig på mitt...

#121

Postad 13 oktober 2014 - 14:53

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

XO Four och XO Seven är stereo, inget surround tyvärr. Det gäller för alla headset idag där du får spelljud och chatljud direkt från kontrollen. Kanske ändras i framtiden enligt Microsoft, men just nu endast stereo (dock väldigt bra stereoljud).

Kanske till och med så bra att man får lite surround känsla i det. Framför allt så vill jag ha det till när jag spelar Bf4 och det kommer någon springandes bakom mig, det är väll den saken jag skulle sakna mest om jag inte hör det :) men det får nog bli någon av XO four, seven eller one. Det som får avgöra är väl om jag behöver mic monitoring eller inte.

#122

Postad 13 oktober 2014 - 22:24

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Alltså det är skillnad på stereo och surround så det beror på hur känslig du är.
Du får absolut en bättre känsla med hörlurar än vanliga högtalare.

Med surround så får du en mer precis känsla för hur långt bort någon är samt om de är snett framför eller rakt bakom. Det saknar man en del vid stereo utan då låter allt mer "nära", inte lika bred ljudbild samt att du inte riktigt får den där exaktheten du har med surround.
Just i BF4 så har jag märkt att det är ruskigt svårt att veta varifrån en prickskytt skjuter på dig ifrån. Du hör kulan vina, men du får aldrig riktigt känslan varifrån. Utan du hör mer att den är till vänster eller till höger.
Med surround så är det nästan så att du hör den komma och sedan passera så du kan lokalisera varifrån den kom genom bara ljudbilden.

Om du rör dig i prisklassen för XO Seven så har du ju även PX4 (du behöver komplettera med headsetadaptern) där du får surround-ljud och trådlöst. Det enda du behöver koppla till är en kabel till handkontrollen (som följer med).

Annars så är XO Seven ett riktigt bekvämt headset med bra ljud och tydlig mic (mycket mer bekvämt än XO Four).
Är det så att du vill använda det som ett vanligt headset till mobilen så fungerar det bra med och då är det faktiskt riktigt bra ljud om du använder det till musik.

#123

Postad 13 oktober 2014 - 22:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Som trogen TB användare sen några år, kan jag inte annat än rekomendera deras headsets som ger surround. Jag startade med ett par x41 som nu är på vinden, uppgraderade mig här om året till Black Ops 2 edition (tror det är xp500 typish i annan design) positioneringen är grym! (Beror såklart på spelet hur väl ljudet är implementerat) men de fungerar till film/spel i mitt fall har mina blåtand också, så kan pra telefonen för musik, eller dual köra så att om de ringer när jag spelar kan jag svara och headsetet går över helt till telefonsamtalet. Värt? Nja men man kan!! :-P

Dessa fungerar till one, för chatten krävs en adapter +chattkabel dock. Blåtandslösningen tillhandahålls ej till one som på 360 tyvärr.

#124

Postad 14 oktober 2014 - 07:24

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Alltså det är skillnad på stereo och surround så det beror på hur känslig du är.
Du får absolut en bättre känsla med hörlurar än vanliga högtalare.

Med surround så får du en mer precis känsla för hur långt bort någon är samt om de är snett framför eller rakt bakom. Det saknar man en del vid stereo utan då låter allt mer "nära", inte lika bred ljudbild samt att du inte riktigt får den där exaktheten du har med surround.
Just i BF4 så har jag märkt att det är ruskigt svårt att veta varifrån en prickskytt skjuter på dig ifrån. Du hör kulan vina, men du får aldrig riktigt känslan varifrån. Utan du hör mer att den är till vänster eller till höger.
Med surround så är det nästan så att du hör den komma och sedan passera så du kan lokalisera varifrån den kom genom bara ljudbilden.

Om du rör dig i prisklassen för XO Seven så har du ju även PX4 (du behöver komplettera med headsetadaptern) där du får surround-ljud och trådlöst. Det enda du behöver koppla till är en kabel till handkontrollen (som följer med).

Annars så är XO Seven ett riktigt bekvämt headset med bra ljud och tydlig mic (mycket mer bekvämt än XO Four).
Är det så att du vill använda det som ett vanligt headset till mobilen så fungerar det bra med och då är det faktiskt riktigt bra ljud om du använder det till musik.

Oj jag missade helt de där PX4 samt X42, vilka jag antar fungerar på samma sätt, med headsetadaptern? Där har vi ju dom isåfall så någon av dom får det ju isåfall bli om jag kan få surround till samma pris som stereo lurar. Men antar då att dessa är utan mic monitoring? :)

#125

Postad 14 oktober 2014 - 07:36

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag har px4, rekommenderar inte!

Ljudet är inte bra alls i de lurarna trots priset.

#126

Postad 14 oktober 2014 - 09:35

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
OKej, där ser man. Vad är det negativa med ljudet?
Sen ska jag även fråga, eftersom vi hänger på ett hemmabio forum. När jag körde med mitt 360 så skaffade jag ett headset som var trådlöst som jag skulle koppla in, och tilläggas ska då att jag hade kopplat Xboxet till min hemmabio reciever / förstärkare och sen från förstärkare till tv. Och jag lyckades aldrig få något spelljud till lurarna. Då testade dels att jag att koppla ljudet mellan xbox och förstärkaren, även direkt till tv, och då båda gånger med hdmi kabel som skickar bild genom förstärkaren, men utan lyckat resultat. Provade då att skippa förstärkaren en gång och koppla xboxet direkt in i tv:n och sen försöka få ljud ut i lurarna men lyckades inte heller. Som tur var så köpte jag lurarna över disk så jag kunde lämna tillbaka dom. Men anledningen då till denna text är, hur ska jag koppla in lurarna sen då jag fortfarande använder förstärkare när jag spelar, för att undvika samma problem jag hade sist med 360in? :)

#127

Postad 14 oktober 2014 - 10:37

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
http://www.turtlebea...adsets/xbox-one
Väljer man wireless och surround så kommer faktiskt XO seven upp, fast i recertified, vilket jag antar är att dom var till 360 från början men att dom även klarade av XB One så dom certifierade om dom?

#128

Postad 14 oktober 2014 - 15:46

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Recertified är lika med återköpta/reparerade lurar som fixats till och sälj rabatterade.

#129

Postad 14 oktober 2014 - 23:03

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Aah, då var det inget :)

#130

Postad 24 oktober 2014 - 14:16

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ska vänta å se vilken av dessa som får bäst i test.

https://www.turtlebe...tealth-500x/552

http://www.astrogami...O-GEN2-XB1.html

#131

Postad 24 oktober 2014 - 14:50

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag är sjukt sugen på ett Turtle Beach Stealth 500x.. skulle behöva ett headset till kommande CoD-säsongen. :D

#132

Postad 24 oktober 2014 - 21:51

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Jag är sjukt sugen på ett Turtle Beach Stealth 500x.. skulle behöva ett headset till kommande CoD-säsongen. :D

Har du inte hört? CoD-säsongen är inställd. Det blev Destiny istället :-P

#133

Postad 25 oktober 2014 - 15:42

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Har du inte hört? CoD-säsongen är inställd. Det blev Destiny istället :-P


Haha, roligaste någonsin. You will come back, just wait and see. :D

#134

Postad 26 november 2014 - 14:01

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad stereo adaptern skickar ut för kvalitet på ljudet? Jag tänker köpa ett par Philips Fidelio X2
som är trådade. Men det blir ju trådlöst ljud iaf mellan xbox och kontroll.

Så är det någon vits att köpa dyra trådade lurar? El. blir det lite "pengarna i sjön"?

Är sugen på att skaffa ett par fina hifi lurar, och då kan man ju lika bra använda dom till xboxen.

/Niklas

#135

Postad 02 december 2014 - 10:45

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Provade som hastigast igår att testa min tb earforce x41 till one utan sändaren.
Sämre och lägre ljud än originalheadsetet och balansen mellan chat och spelljud var inte optimal (balansen måste jag justera till dock)

Men andra (Bergan ;) ) som använt old gen headsets och nya, finns det någon kvalitetsskillnad eller annat som upplevts?

#136

Postad 19 december 2014 - 13:29

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag köpte Xbox One stereo headsetet igår. Kunde inte motstå, 399 på Game.

Riktigt smidigt att allt går genom handkontrollen!
Ljudet är sådär. För det priset kan man väl inte förvänta sig så mycket men jag tycker det låter lite burkigt. Helt okej ljud men inte jättebra. Man får dock mycket för pengarna.

#137

Postad 19 december 2014 - 13:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Provade som hastigast igår att testa min tb earforce x41 till one utan sändaren.
Sämre och lägre ljud än originalheadsetet och balansen mellan chat och spelljud var inte optimal (balansen måste jag justera till dock)

Men andra (Bergan ;) ) som använt old gen headsets och nya, finns det någon kvalitetsskillnad eller annat som upplevts?


Hur koppla du x41orna utan sändaren, direkt från chatt adaptern och tog ljud den vägen? Det låter förjävligt rent ut sagt, då den ingången endast är till för chatt på x41 (har prövat på mina Tango black ops edition av misstag, har ett par x41 i garderoben) det är som natt och dag med sändaren vs chatt ingången.

Varför använder du inte sändaren?, ellerprövade du bara kvaliten? Isf kan du inte gå via chatt ingången utan får pröva med ett par riktiga lurar eller koppla kontrollen till den analoga ingången på sändaren.

Redigerat av SKIBBE, 19 december 2014 - 14:08.


#138

Postad 20 december 2014 - 20:06

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Någon som testat och har något att säga om dessa Razer Kraken? https://www.prisjakt...t.php?p=2923561

Redigerat av Jimpstyle, 22 december 2014 - 12:16.


#139

Postad 22 december 2014 - 10:51

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Hur koppla du x41orna utan sändaren, direkt från chatt adaptern och tog ljud den vägen? Det låter förjävligt rent ut sagt, då den ingången endast är till för chatt på x41 (har prövat på mina Tango black ops edition av misstag, har ett par x41 i garderoben) det är som natt och dag med sändaren vs chatt ingången.

Varför använder du inte sändaren?, ellerprövade du bara kvaliten? Isf kan du inte gå via chatt ingången utan får pröva med ett par riktiga lurar eller koppla kontrollen till den analoga ingången på sändaren.


För att jag använder det till 360n fortfarande (eashl i nhl15) så jag ville bara testa.
Men nu har jag justerat lite och balansen är inga problem men som du säger så är ljudet inte optimalt när det går över chatt-ingången.
I höst när jag pensionerar 360n kopplar jag in sändaren till xone (om jag inte köper något nytt headset innan dess förstås)

Om bara ms egna stereo headset till xone haft mic monitoring så hade jag köpt dom rakt av,

#140

Postad 22 december 2014 - 10:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

För att jag använder det till 360n fortfarande (eashl i nhl15) så jag ville bara testa.
Men nu har jag justerat lite och balansen är inga problem men som du säger så är ljudet inte optimalt när det går över chatt-ingången.
I höst när jag pensionerar 360n kopplar jag in sändaren till xone (om jag inte köper något nytt headset innan dess förstås)

Om bara ms egna stereo headset till xone haft mic monitoring så hade jag köpt dom rakt av,


Jag kör en optisk splitter så kan använda dem till 360 och One :-)

#141

Postad 22 december 2014 - 13:09

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Överkurs ;)

#142

Postad 14 januari 2015 - 11:26

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag har använt Turtle Beach Stealth 500X i någon månad nu och är väl hyfsat nöjd.

+
  • Helt trådlösa. Ingen kabel till handkontrollen som stör, oerhört skönt!
  • Bra vikt, känns gedigna och hyfsat robusta.
  • Inbyggt batteri med lång batteritid, tror jag fått ut 15-16 timmars kontinuerligt spelande.
  • Om man vill så får man lite feedback på sin egen mikrofon vilket jag gillar, då känns det något naturligare i samtalen.

-
  • Oerhört omständligt att välja nya ljudinställningar. Det finns mer än tio olika ljudlägen (som kan bytas ut genom Turtle Beach programvara) men det är väldigt svårt att veta vilken man använder. Tror jag spelade hela första veckan utan bas bara för att jag inte hittade rätt ljudläge/ljudinställning.
  • Inbyggt batteri. När batteriet väl börjar ta slut så får man plugga i usbkabeln, hade varit bra behändigt med utbytbara batterier.
  • Ingen hållare för lurarna medföljer.


#143

Postad 14 januari 2015 - 12:09

Chillchill
  • Chillchill
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jag har ett Polk 4 Shot headset som jag fick med när jag köpte mitt Xbox One begagnat men har läst mycket nu på nätet om att den inbyggda mikrofonen fungerar kasst. Därför har kunder blivit erbjuden att få en boom mic hemskickad som man har på hörlurssladden närmast hörlurarna.. Problemet är att jag inte har någon kartong och saknar serienumret, därför kan jag inte registrera mig för att få sån. Vet ni om det ska fungera att köpa en hörlurssladd med mikrofon på och kolla till? Så jag använder lurarna samt en annan sladd med mikrofon kopplade till min hörlursadapter i dosan?

#144

Postad 15 januari 2015 - 12:50

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Efter mer test så är jag inte nöjd med basen i mitt Turtle Beach Stealth 500x, inte ett dugg. Jag vill att det ska dra på rejält när jag spelar men det ekar ganska tunnt.

Hittils har jag använt ett TB X41, ett Tritton Warhead och nu TB Stealth 500x och det är endast x41 som klarat namnet när det gäller fyllighet och djup.

Ni som använder headsets, vad rekommenderar ni?

#145

Postad 15 januari 2015 - 12:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Efter mer test så är jag inte nöjd med basen i mitt Turtle Beach Stealth 500x, inte ett dugg. Jag vill att det ska dra på rejält när jag spelar men det ekar ganska tunnt.

Hittils har jag använt ett TB X41, ett Tritton Warhead och nu TB Stealth 500x och det är endast x41 som klarat namnet när det gäller fyllighet och djup.

Ni som använder headsets, vad rekommenderar ni?


X41 den äldre modellen? med vit/svart trådlös sändare/lurar? Den saknar ju helt bas vad jag minns. Var mitt första surroundheadset.

Update:

Jag fick ta mig s*tan plocka fram dem ur garderoben, jämför x41 med min TB Black Ops2 earforce Tango.

X41 ljudet med (bassbost/effektknappen) låter tunnt då öronmuffarna är såpass luftiga och ej stänger in ljudet.

Med mina Tango som har lädermuffar och är mer som hörselskydd jämfört med x41 kommer och känns basen mer. Jag kör inga presets som ändrar(läs förstör) ljudet. X41orna brusar oxå jämfört med tango lurarna.

Som sagt jag vill inte rekomendera en äldre produkt som fortfarande kostar en bra slant om man hitta dem. Men Tango är myclet bättre äm x41 i min mening. Dock så är inte jag nåm bas älskare, tycker att för mycket bas tar över och gör så att jag missar andra detaljer.

Bifogad fil(er)


Redigerat av SKIBBE, 15 januari 2015 - 13:27.


#146

Postad 15 januari 2015 - 15:48

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

X41 den äldre modellen? med vit/svart trådlös sändare/lurar? Den saknar ju helt bas vad jag minns. Var mitt första surroundheadset.


Hm, märkligt. Jag tycker mina X41 hade betydligt bättre fyllighet än mina Tritton och före mina 500x.

#147

Postad 15 januari 2015 - 15:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hm, märkligt. Jag tycker mina X41 hade betydligt bättre fyllighet än mina Tritton och före mina 500x.


Ej hört 500x, men om de låter sämmre än x41 är det i min mening illa :-)

#148

Postad 15 januari 2015 - 16:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Kom på att jag pratade med en bekant här om veckan som hade köpt ett Astro A40 och var grymt nöjd. Dock vet jag inget om bas. Den trådlösa versionen heter a50 tror jag. Kika på dem också!

Redigerat av SKIBBE, 15 januari 2015 - 16:14.


#149

Postad 15 januari 2015 - 18:22

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ja, Astro A40/A50 är bra lurar. Sköna som f-n att ha på sig, kvalitets-mic, men knappast några basmonster.

#150

Postad 15 januari 2015 - 19:55

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
A50 har jag läst så oerhört mycket negativa recensioner av, bland annat att micen är skräp men det kanske rör sig om ett gäng måndagsexemplar?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.