Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz 7005, Denon 4311, Integra x0.2, Pioneer...?

68 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Marantz SR7005 (Surroundförstärkare) 7 9,2 (19) Inga priser
Denon AVR-4311 (Surroundförstärkare) 7 8,86 (6) Inga priser
25 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 5 mån sedan
Denon AVR-4311 och AVR-A100 (157 inlägg) 2 år sedan
Marantz-klubben! för oss med känsla för kvalité (393 inlägg) 3 år sedan
* Officiell Tråd * - Marantz SR7005 (186 inlägg) 8 år sedan
Uppgradera flerkanalsförsteget eller skaffa stereoförstärkare? (15 inlägg) 9 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 10 år sedan
Marantz SR7005 (2 inlägg) 10 år sedan
Marantz 6007 och 7005, vad skiljer EGENTLIGEN? (6 inlägg) 11 år sedan
Onkyo TX-NR3009 VS Denon AVR-4311 (11 inlägg) 11 år sedan
Bra slutsteg till Dali Ikon 6 Mk 2 och Denon 4311, alla tankar är välkomna& (9 inlägg) 11 år sedan
Marantz 7005 (8 inlägg) 11 år sedan
Stärkare till B&W CM9 (5 inlägg) 12 år sedan
Marantz iPhone App (28 inlägg) 12 år sedan
Byta ut Arcam AVR300 mot vadå? (21 inlägg) 12 år sedan
Bananer till Marantz SR7005 Hjälp! (6 inlägg) 12 år sedan
Denon ny 11 serie (182 inlägg) 12 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 12 år sedan
Airplay till Marantz tillgängligt i Sverige? (8 inlägg) 12 år sedan
Dilemma! Onkyo TX-NR5008 Vs Marantz SR 7005+Rotel RB 1582? (7 inlägg) 12 år sedan
Apple öppnar upp Airplay för 3:e part (Denon, B&W, Marantz) (61 inlägg) 13 år sedan
Marantz SR6005 (17 inlägg) 13 år sedan
Marantz SR7005 vs. Integra DTR-50.2 (86 inlägg) 13 år sedan
Flera högtalarpar med Marantz SR7005? (14 inlägg) 13 år sedan
Kommande Marantz NYA SR VAD KOMMER (38 inlägg) 13 år sedan
Marantz med flera intressanta nyheter (97 inlägg) 13 år sedan

#51

Postad 12 juli 2011 - 20:22

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
I manualen står det så.

#52

Postad 12 juli 2011 - 20:26

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Bäst" blir det att köra direkt från källa utan audyssey, men så vill man ju inte ha det.


Är det verkligen fortfarande folk som tycker att Audyssey är ngt att ha? Själv har jag enbart dåliga erfarenheter av Audyssey. Det är nästan lika enkelt att ställa in själv och dessutom blir ljudet desto trevligare. Det här gäller receivrar ifrån Marantz. Denon och Pioneer har jag ingen erfarenehet av när det gäller Audyssey.

G

#53

Postad 12 juli 2011 - 20:29

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Tjena Rexa! Hur står det till i V-ås? Semester snart?
Har det blivit ngt ny uppgradering efter allt som hänt efter hifihuset?

Själv fick jag tag i ett beg slusteg ifrån Thule för ngn månad sedan. Det lät lite om steget när jag kopplat in högtalarna. Fick skicka iväg det på service i Danmark. Nu har steget kommit hem och spelar kanon.

Mitt andra steg Vincent SP-331an spelar lika bra som alltid. Det steget är sannerligen svårslaget för dom pengarnna.

Ps, ursäkta att jag lånade tråden lite :)

G

#54

Postad 12 juli 2011 - 20:48

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0

Är det verkligen fortfarande folk som tycker att Audyssey är ngt att ha? Själv har jag enbart dåliga erfarenheter av Audyssey. Det är nästan lika enkelt att ställa in själv och dessutom blir ljudet desto trevligare. Det här gäller receivrar ifrån Marantz. Denon och Pioneer har jag ingen erfarenehet av när det gäller Audyssey.

G


Själv gillar jag Audyssey, XT32, samt pro. Pioneer kör inte Audyssey och av Denon och Marantz är det väl bara Denon 4311 som har XT32.
Audyssey kan vara lite pyssligt att få tll för bästa resultat.
Bara för att man kör inställning/inmätning med micen behöver man ju inte köra med Aydysseyläget aktiverat.

#55

Postad 12 juli 2011 - 21:32

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Tjena Rexa! Hur står det till i V-ås? Semester snart?
Har det blivit ngt ny uppgradering efter allt som hänt efter hifihuset?

Själv fick jag tag i ett beg slusteg ifrån Thule för ngn månad sedan. Det lät lite om steget när jag kopplat in högtalarna. Fick skicka iväg det på service i Danmark. Nu har steget kommit hem och spelar kanon.

Mitt andra steg Vincent SP-331an spelar lika bra som alltid. Det steget är sannerligen svårslaget för dom pengarnna.

Ps, ursäkta att jag lånade tråden lite :)

G

Är ju hemma sjukskriven och efter det blir man arbetslös. Annars så är allt ok. Köpte ett par begagnade Klipsch Synergy F3 med trasig diskant för några hundra spänn och dessa har jag byggt om till surrar hade ju 2 hela diskanter från dom som basarna brann . Hänger upp dom i morgon får se hur det blir då dom vart stora som fan heheh.

#56

Postad 12 juli 2011 - 21:43

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Det var som tusan. Hoppas att du blir frisk snart och att du inom kort även hittar ett nytt och trevligt jobb. Då kanske det blir jobb i V-ås istället så att du slipper åka till Sthlm...

Jag har efter 6 månader börjat träna igen. Det är grymt nice att kroppen svarar så snabbt som den gör efter ett såpass långt uppehåll. Jag börjar redan känna trycket och det endast efter 1 veckas träning. Ngt ska man ha för att man kört rent i 20 år, ha ha.

Som sagt Rexa. Jag hoppas verkligen att det löser sig med jobb för din del och att du blir helt återställd ifrån sjukskrivningen.

Må bäst och på återhörande.

Mvh

G

#57

Postad 12 juli 2011 - 21:52

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Det var som tusan. Hoppas att du blir frisk snart och att du inom kort även hittar ett nytt och trevligt jobb. Då kanske det blir jobb i V-ås istället så att du slipper åka till Sthlm...

Jag har efter 6 månader börjat träna igen. Det är grymt nice att kroppen svarar så snabbt som den gör efter ett såpass långt uppehåll. Jag börjar redan känna trycket och det endast efter 1 veckas träning. Ngt ska man ha för att man kört rent i 20 år, ha ha.

Som sagt Rexa. Jag hoppas verkligen att det löser sig med jobb för din del och att du blir helt återställd ifrån sjukskrivningen.

Må bäst och på återhörande.

Mvh

G

Jo det löser sig igen fara sitter bara i huvudet *S* Här går det ok med träningen med funderar på att ta den till en nivå till är lite sugen på Veteran tävlingar i Brottning.

#58

Postad 12 juli 2011 - 23:48

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Här går det ok med träningen med funderar på att ta den till en nivå till är lite sugen på Veteran tävlingar i Brottning.


Kan du tom få sparra mot veteranerna Vesa J eller Niklas H? :)

Vesa är väl fortfarande i bra form om jag inte minns fel. Hur det är med Niklas nuförtiden vet jag inte, men jag hoppas att det är bättre än för några år sedan...

G

#59

Postad 13 juli 2011 - 08:34

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Helt ärligt så är det där nog svenskt rekord i off topic. Hade fått mailmeddelande om nya inlägg i tråden och gick nyfiket in och hoppades få läsa fler intryck om receivers, Audyssey och Integra. Istället möts jag av en privat diskussion om hälsotillstånd och brottning!

Ni borde kanske ta den diskussionen via PM istället för att skräpa ned den här tråden, eller?

Någon moderator har kanske lust att städa lite?

/Martin

#60

Postad 13 juli 2011 - 08:49

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
( Näppeligen - du är uppenbarligen inte medlem på faktiskt.se. :) )

Har skickat fråga till Chris på Audyssey om vad som händer för DSX del om den får ett ljudspår som är matriserat för Neo:X.

Frågor som ligger och mal är huvudsakligen:
* Kommer Neo:X att bli så använt att man om ett par år lär vara irriterad att man inte kan spela det?
* Var burkigheten hos Integran pga en dålig inställningssättning?
* Är de nya slutstegen som Pioneer sätter i LX-75/LX-85 lika trevliga som de i 73/83?
* När kommer det hårda fakta om Onkyo 5009 och Denon 4313(gissad beteckning)?
* Skall man strunta helt i 9/11-kanaler och välja något prisvärt för 7 istället?
* När kommer Emotiva UMC-2 och XPR-7 och vad/hur bra blir innehållet?

#61

Postad 13 juli 2011 - 15:57

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Var väl min besvikelse över att inte få läsa nytt roligt om receivers som talade. Who knows. Är inte medlem på Faktiskt.se men har väl anat att diskussionerna kan spåra ur ganska rejält där ibland, eller? :)

Åter on topic:

Håller annars med om en del av frågorna. Sitter i dagsläget med en Marantz SR-8002 som jag är sugen på att uppgradera men tycker inte att SR-7005 verkar som något större steg framåt. Har i dagsläget endast möjlighet att köra 5.1 men har ett lite knepigt rum där Audyssey och de andra korrigeringslösningarna faktiskt gör en del nytta.

Rent allmänt så verkar modellerna med Audyssey 32 vara det man ska sikta på (om man kör Audyssey) och då kanske främst Integra 70.2 för min del. Skulle varit intressant att höra om det berodde på någon tokig inställning. Gillar annars möjligheten till pro-kalibrering om man kör Audyssey vilket Onkyo tyvärr inte erbjuder. Angående Denon 4311 så känns det som att den funnits ganska länge nu och det börjar väl bli dags för en "4313" ganska snart kan man tycka.

Annars tycker jag LX-85 känns väldigt spännande, ny typ av klass D slutsteg vilket får visa sig om det är bra eller dåligt men framförallt ny design. Med tanke på de fina recensionerna av LX-83 får man väl hoppas att den nya generationen har blivit ännu bättre. Av bilderna att döma ser den dessutom ut att kanske vara något lägre i höjd jämfört med LX-83 vilket skulle passa ganska bra i min tv-bänk. Tycker det är lite synd att allt fler receivers börjar bli uppåt 20 cm höga och uppåt 46 cm djupa, knepigt när man vill använda dem i ett relativt normalt möblerat hem ibland.

Men men. Hoppas att det kan komma en del spännande nyheter i höst. Tyckte jag läste att LX-85 skulle komma i september bland annat.

/Martin

#62

Postad 14 juli 2011 - 00:10

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Helt ärligt så är det där nog svenskt rekord i off topic. Hade fått mailmeddelande om nya inlägg i tråden och gick nyfiket in och hoppades få läsa fler intryck om receivers, Audyssey och Integra. Istället möts jag av en privat diskussion om hälsotillstånd och brottning!

Ni borde kanske ta den diskussionen via PM istället för att skräpa ned den här tråden, eller?

Någon moderator har kanske lust att städa lite?

/Martin

Ursäkta om vi störde för dig här. Fast jorden gick nog inte under för det.

#63

Postad 21 juli 2011 - 10:19

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Tack till alla som lyssnat och kommit med feedback.... Jag har bestämt mig nu - det blir en Pioneer LX-73. Slipper bry mig så mycket om att mäta om på massa olika sätt, eller köpa proffsmic som kanske inte används efter ett par dagar.... Slipper bry mig om att specialbeställa högtalare för fler kanaler. Stannar vid slutsteg som jag vet hur de låter istället för att chansa och som är starkare per kanal än de i kommande modeller. Inte betala för strömma audio som jag inte kommer att göra ändå... Men däremot en som integrerar bra till mina övriga Pioneer-mojänger.

Att den gick ned lite i pris nu också gjorde saken bara lättare.

#64

Postad 21 juli 2011 - 10:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Visst fan känns det skönt när letandet är klart och man äntligen "hittat rätt"? ;)

#65

Postad 21 juli 2011 - 10:35

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Ja... det har liksom snurrat i bakhjärnan i ett par veckor, så man har inte kunnat koppla av.... En stor lättnad att ha bestämt sig, skall bli trevligt att koppla in den ikväll.

Sen är ju inte bioprojektet klart för det eftersom jag bygger baslådor f.n. ( Och när de är på plats skall man nog låna hem och testa en anti-mode. )

#66

Postad 21 juli 2011 - 12:08

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Grattis till ett bra köp. Verkar vara en väldigt trevlig maskin och det låter som du gjort ett genomtänkt och väl avvägt val.

Du får gärna kommentera lite mer hur du tycker den låter och fungerar. Också nyfiken på om du testat MCACC och vad för intryck du fått där, kanske även hur det fungerat gentemot Audyssey.

/Martin

#67

Postad 21 juli 2011 - 12:31

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Har haft den hemma innan och lyssnat. MCACC känns betydligt mer avancerat redan från hur testtonerna låter och vilka pass den gör. Men både den och Audyssey gav helt ok resultat hos mig. Var dock inte så petig att jag inspekterade några kurvor. Har haft Pio med MCACC innan också.

Frågan man måste ställa sig är nog vad man vill göra. Vill man ställa in och glömma, eller vill man hålla på och mäta om? För min del känns det som Audyssey inbjuder mer till det senare. "Vad blir det om jag mäter dessa punkterna istället?" Pro ger säkert mest kontroll och styrning av alla metoderna, men till vilken merkostnad? Tar man hem någon kille så är man låst sen... eller så får man köpa micken också. Pioneeren klarar dock att spara mer än en inmätning, vilket inte vanlig Audyssey gör, så utan lekmöjligheter är den inte.

Skulle nog vilja säga att "vanlig Audyssey" inte kändes som alternativ... minst XT32, helst Pro.

#68

Postad 25 juli 2011 - 07:34

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Håller med om att XT32 känns som ett måste om man nu går på Audyssey-spåret. Audyssey verkar annars vad man läst vara bättre på att fixa subben och basområdet, men där finns ju alltid Antimode eller subbar med inbyggd EQ (som Velodyne SPL-800 Ultra som jag själv har).

Gillar möjligheten till anpassningar i MCACC också samt deras appar till ipad och iphone som verkar riktigt smidiga.

Har du någon uppfattning om hur MCACC står sig jämfört med MultiEQ XT och XT32 annars? Utgår från att MCACC är bättre än gamla MultiEQ (som jag har på min nuvarande receiver, en Marantz SR8002) åtminstone men frågan är om den kan konkurrera med XT32 eller om det mer motsvarar XT?

/Martin

Redigerat av masaba, 25 juli 2011 - 07:36.


#69

Postad 04 augusti 2011 - 12:30

Johannes_L
  • Johannes_L
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har prov lyssnat på Marantz SR-7005 samt Integra 70.2 med MA RX8. I den matchen vann Integra helt klart. Mycket mer kraft i musiken, framförallt det nedre registret. Basen blir stramare och mer punchig. Marantz lät väldigt bra men saknade det där sista.

Sen gjorde jag ett test med Marantz SR-7005 + Marantz 2 kanals steg MM7025 och Integra 70.2 även detta test gjordes med MA RX8. I denna match så var det betydligt svårare att utse en vinnare, men måste nog säga att Integra tog den matchen också. Båda lät väldigt väldigt bra, men ljudbilden som Integra leverera passade mig mer. Integra kändes som den spelade med mycket mer kontroll än vad Marantzen gjorde. Marantzen spelade väldigt upplöst och luftigt, integran var mer "stampa takten" men samtidigt kändes det inte som man går miste om några detaljer.

Så för mig blev det en Integra 70.2, den ska driva MA RX8 samt RX center och surrar. Sen för att få lite mer djup så fick det bli en Velodyne DD-10 :P.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.