Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 mars 2017 - 14:48

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@peppelito, den ska finnas ute redan nu. 



#52

Postad 07 mars 2017 - 15:30

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Hur ser det ut med Samsung Bluray 4K? kommer de få en app? Misstänker att äldre Samsung inte kommer att få det.



#53

Postad 07 mars 2017 - 16:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hur ser det ut med Samsung Bluray 4K? kommer de få en app? Misstänker att äldre Samsung inte kommer att få det.

För tillfället gäller det bara tv-apparater. Vi får se framöver hur vi gör med andra typer av apparater. 



#54

Postad 07 mars 2017 - 18:52

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Nu är SVT Play Beta på väg ut i Samsungs tv-apparater. Först ut är de 2016-modeller i serie 7 och högre. Testning pågår fortfarande på övriga serier från 2016. När 2017-modellerna börjar säljas är appen tillgänglig på dessa.

Appen testas fortfarande i LG:s apparater, jag återkommer när vi vet mer om det.


Grymt, appen finns tillgänglig för min KS7005.

Tycker appen är förvånandsvärd snabb och enkelt att navigera runt.
Det jag saknar är att kunna spara favoriter och på sikt få rekommendationer på liknande program.

#55

Postad 07 mars 2017 - 20:52

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Grymt, appen finns tillgänglig för min KS7005.
Tycker appen är förvånandsvärd snabb och enkelt att navigera runt.
Det jag saknar är att kunna spara favoriter och på sikt få rekommendationer på liknande program.

Instämmer! Första intrycket är riktigt bra och den känns som sagt rapp och responsiv. Bildmässigt så ser det också mycket bra ut. Jag kollade lite på Planet Earth 2 och bilden upplevdes som skarp och detaljerad utan några artefakter på min 65KS7005. Vänligen ge era utvecklare en dunk i ryggen! :)

#56

Postad 07 mars 2017 - 21:53

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Första buggen:

Av någon anledning så tar tv emot knapptryckningar fast jag är inne i SVT play appen.
Detta vet jag eftersom jag hör ljud i bakgrunden från den tv kanal jag tidigare tittade på.

Detta gäller inte när jag tittat via den inbyggda mottagaren utan enbart när jag byter från min iptv (HDMI1) till appen.

Så när jag går upp och ner i appen så byter den samtidigt kanalerna för min iptv box (ställt in så att fjärren även styr iptv boxen). Detta märker jag då ljudet ändras då kanalen byts.

Jag har en 65KS7005 och med den senaste versionen, 1165.

Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 07 mars 2017 - 21:54.


#57

Postad 08 mars 2017 - 11:30

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Kul att få in intryck och synpunkter!

 

@Lelle81: Få se om jag förstått dig rätt: Du har en box kopplad till tv:n. Du trycker siffertangenterna på fjärren, då tar tv:n emot signalen och skickar instruktion till boxen att byta kanal via HDMI? Eller tar boxen emot fjärrkontrollens signaler direkt?



#58

Postad 08 mars 2017 - 12:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
@ Anders. Kommer appen till lg tv även till 2015 års modeller?

#59

Postad 08 mars 2017 - 15:14

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@Askungen I första vändan kommer den ut på apparater med WebOS 3.0 (förutsatt att testerna går bra) men vi har för avsikt att jobba oss bakåt till äldre modeller också. 



#60

Postad 08 mars 2017 - 15:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

@Askungen I första vändan kommer den ut på apparater med WebOS 3.0 (förutsatt att testerna går bra) men vi har för avsikt att jobba oss bakåt till äldre modeller också.

Kanon,hoppas det går fort.

#61

Postad 08 mars 2017 - 15:28

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Kul att få in intryck och synpunkter!

@Lelle81: Få se om jag förstått dig rätt: Du har en box kopplad till tv:n. Du trycker siffertangenterna på fjärren, då tar tv:n emot signalen och skickar instruktion till boxen att byta kanal via HDMI? Eller tar boxen emot fjärrkontrollens signaler direkt?


Jag tvivlar att min box stöder HDMI-CEC så den tar signalerna direkt från fjärrkontrollen.
Fjärrkontrollen som används är alltså medföljande till teven, den heter "one remote".
När jag öppnar en annan apppen på tv så styr inte fjärrkontrollen min box. samma sak borde ske när jag öppnar svt play appen.
märkliga är att jag hör ljud från min box (från den kanal jag tittade på) och från tevens högtalare fast appen är igång.

#62

Postad 08 mars 2017 - 18:57

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag tvivlar att min box stöder HDMI-CEC så den tar signalerna direkt från fjärrkontrollen.
Fjärrkontrollen som används är alltså medföljande till teven, den heter "one remote".
När jag öppnar en annan apppen på tv så styr inte fjärrkontrollen min box. samma sak borde ske när jag öppnar svt play appen.
märkliga är att jag hör ljud från min box (från den kanal jag tittade på) och från tevens högtalare fast appen är igång.


kan tillägga att det inte är något större problem, appen i sig själv fungerar bra. har väntat på appen sen somras så jag är nöjd 😀

#63

Postad 09 mars 2017 - 23:46

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Hoppas ni kan göra så att lg appen får lika bra bild som samsungs verkar fått 😃.

#64

Postad 10 mars 2017 - 13:04

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@Lelle81: Vi pratar med Samsung om det går att komma runt. 

 

@axion84: Vi skickar ut samma video till alla apparater (faktiskt samma videoströmmar som används till webbsajten och mobiler också). Det jag har sett är att vissa apparater börjar på väldigt låg kvalitet vilket inte ser så bra ut på en tv-skärm. Men normalt ska tv:n automatiskt växla upp till högre kvalitet av sig själv. 



#65

Postad 10 mars 2017 - 13:11

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Hur gammal TV från Panasonic kan man ha för att få tillgång till appen?



#66

Postad 10 mars 2017 - 15:22

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hur gammal TV från Panasonic kan man ha för att få tillgång till appen?

 

Från 2015 om det är Firefox OS. 2016 och framåt finns den för alla Panasonic smart-tv. 



#67

Postad 10 mars 2017 - 17:23

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

@Lelle81: Vi pratar med Samsung om det går att komma runt.

@axion84: Vi skickar ut samma video till alla apparater (faktiskt samma videoströmmar som används till webbsajten och mobiler också). Det jag har sett är att vissa apparater börjar på väldigt låg kvalitet vilket inte ser så bra ut på en tv-skärm. Men normalt ska tv:n automatiskt växla upp till högre kvalitet av sig själv.

Vad är det för upplösning i strömmen med tanke på att bilden är något beskuren (utifrån de andra tjänster där jag har använt SVT Play)?

PS. Kan någon vänlig själ överföra testbilden från Meta så den blir tillgänglig även via SVT Play igen? Vi har ju gjort den för att den ska användas! :)

Redigerat av Zacabeb, 10 mars 2017 - 17:28.


#68

Postad 13 mars 2017 - 08:43

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Strömmen har ett antal olika renderingar med olika upplösning, upp till 720p. Det är som sagt samma som till alla andra plattformar där SVT Play finns. TV-apparater visar traditionellt inte upp det yttersta längs bildens kant så det kan vara en anledning att det ser olika ut. Detta vet alla som skapar tv-innehåll och ser till att hålla viktiga komponenter borta från bildkanten. 



#69

Postad 13 mars 2017 - 13:40

0Andreas0
  • 0Andreas0
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!

Hur går diskussionen mellan er och TV-tillverkarna när det gäller stöd för er app? Finns det ett uttalat mål om att er app skall finnas tillgängligt för de apparater som har stöd för hbbtv 1.5, eller kan man förvänta sig att TV-leverantörerna betraktar det som ett försäljningsknep för nya apparater. Sitter själv med två Samsung smart-tv från 2012 resp. 2014 där bägge har stöd för hbbtv 1.5 och således de tekniska förutsättningarna för att kunna använda tjänsten.

 

Eftersom ni bestämt er för att utveckla appen och dessutom har ett övergripande mål om att nå så många som möjligt tänker jag att det rimligtvis borde diskuterats.

Skulle kännas oerhört trist att behöva byta TV för att kunna se SVT på TV, om man så säger...



#70

Postad 13 mars 2017 - 16:34

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej!

Hur går diskussionen mellan er och TV-tillverkarna när det gäller stöd för er app? Finns det ett uttalat mål om att er app skall finnas tillgängligt för de apparater som har stöd för hbbtv 1.5, eller kan man förvänta sig att TV-leverantörerna betraktar det som ett försäljningsknep för nya apparater. Sitter själv med två Samsung smart-tv från 2012 resp. 2014 där bägge har stöd för hbbtv 1.5 och således de tekniska förutsättningarna för att kunna använda tjänsten.

 

Eftersom ni bestämt er för att utveckla appen och dessutom har ett övergripande mål om att nå så många som möjligt tänker jag att det rimligtvis borde diskuterats.

Skulle kännas oerhört trist att behöva byta TV för att kunna se SVT på TV, om man så säger...

Hej, 

Vi vill så klart nå ut med appen så brett som möjligt, men medan vi har betastatus vill vi inte heller växa _för_ snabbt. Ett syfte med betatestet är att säkerställa att tjänsten är lätt att använda hemma i vardagsrummet innan den når den riktigt breda allmänheten. 

 

Sen finns två delar i HbbTV-tekniken: Det vi nu gör är en kontrollerad lansering som app på enskilda tv-modeller. Där måste tillverkaren stödja just app-paketering av HbbTV-tjänster och det gör inte alla för alla årsmodeller osv. Den andra delen handlar om att skicka ut en signal i tv-antennsignalen som berättar att vi har en tjänst tillgänglig. När vi aktiverar den tekniken är tillverkarens app-plattform inte alls inblandad så då räcker det att apparaten har HbbTV-stöd aktiverat. 

 

Den resan har vi inte påbörjat än så i nuläget kan jag inte säga om vi kommer att servera SVT Play den vägen eller om det är andra koncept som passar bättre. Det får vi se längre fram. 



#71

Postad 14 mars 2017 - 01:22

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Strömmen har ett antal olika renderingar med olika upplösning, upp till 720p. Det är som sagt samma som till alla andra plattformar där SVT Play finns. TV-apparater visar traditionellt inte upp det yttersta längs bildens kant så det kan vara en anledning att det ser olika ut. Detta vet alla som skapar tv-innehåll och ser till att hålla viktiga komponenter borta från bildkanten.


Beskär själva appen då bilden med någon procent av varje kant vid visning?

Naturligtvis finns det ju en poäng i att dölja lite av bildens kanter eftersom arkivmaterial kan ha skräp där.

#72

Postad 14 mars 2017 - 07:40

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Appen i sig döljer inget i kanten, det är upp till tv-apparaten hur den hanterar "tv-safe area". Och i HbbTV renderas video och användargränssnitt i två olika ytor/plan så hur mycket som döljs kan skilja sig där också. 



#73

Postad 15 mars 2017 - 04:52

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

@axion84: Vi skickar ut samma video till alla apparater (faktiskt samma videoströmmar som används till webbsajten och mobiler också). Det jag har sett är att vissa apparater börjar på väldigt låg kvalitet vilket inte ser så bra ut på en tv-skärm. Men normalt ska tv:n automatiskt växla upp till högre kvalitet av sig själv.

Då är det det här som gäller?
https://kundo.se/org...ideokvalitet-3/

#74

Postad 15 mars 2017 - 09:10

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Då är det det här som gäller?
https://kundo.se/org...ideokvalitet-3/

Just precis.

 

(Men OBS i den artikeln pratas det om en inställning för att begränsa datamängden. Den funktionen är mer riktad till mobila användare så vi har inte lagt in det valet i denna app.)



#75

Postad 22 mars 2017 - 20:15

Unregistered185e50fc
  • Unregistered185e50fc
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Är ägare av en samsung från 2015 (tror jag - H-serie), finns det några planer på att göra appen tillgänglig även för dessa modeller? Slutade fungera att se svtplay i webläsaren här om dan  :mellow:



#76

Postad 24 mars 2017 - 14:24

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Är ägare av en samsung från 2015 (tror jag - H-serie), finns det några planer på att göra appen tillgänglig även för dessa modeller? Slutade fungera att se svtplay i webläsaren här om dan  :mellow:

Det var en del frågetecken kring om 2015-modellerna hos Samsung klarar av att skapa appar från HbbTV-tjänster. Det blir inte i första taget men vi hoppas att det går att lösa längre fram. 



#77

Postad 28 mars 2017 - 09:45

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Just nu skickas SVT Play Beta-appen ut till LG-apparater med WebOS 3.0. Det innebär 2016-modeller och framåt, jag väntar återkoppling från LG kring om _alla_ 2016-apparater får appen eller om det gäller vissa serier. 

 

Testa gärna där hemma och hör av er med intryck och synpunkter!



#78

Postad 29 mars 2017 - 09:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 1

Just nu skickas SVT Play Beta-appen ut till LG-apparater med WebOS 3.0. Det innebär 2016-modeller och framåt, jag väntar återkoppling från LG kring om _alla_ 2016-apparater får appen eller om det gäller vissa serier. 
 
Testa gärna där hemma och hör av er med intryck och synpunkter!

Är det nåt på gång avseende 2015 års modeller?

#79

Postad 29 mars 2017 - 09:37

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Är det nåt på gång avseende 2015 års modeller?

Undrar också över detta! Har en LG EG910V där jag gärna skulle vilja slänga ut min AppleTV till förmån för att SVTPLAY fanns i TV'n :D



#80

Postad 29 mars 2017 - 09:50

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@Askungen, @Scootie: Det är på gång men jag kan inte säga nåt konkret nu. Appen gick igenom på WebOS 3.0, på tidigare versioner fanns en del skumma fel som vi och LG håller på att reda ut. Jag hoppas att den kommer till tidigare LG-modeller också. 



#81

Postad 30 mars 2017 - 20:23

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Har kollat lite på WebOS 3 appen.
Bilden tycker jag blir mindre pixlig på chromecast. Kanske inte ert fel utan video renderaren i tvn på appar. Färgerna lite bättre på webos. Ljudet tycker jag låter lite bättre med cc lite tråkigare ljud på tv appen, ljudet i cc känns mer engagerande och mindre skränigt. Igen kanske inte ert fel utan egenskaper som cc har vs inbyggda apparna.
Skulle inte vara fel om ni kunde höja bitraten lite snart, utvecklingen går ju framåt och många har ju 100 mbits bredband.

Spara favoriter och fortsätta kolla från där man lämna senast skulle man vilja ha och se vilka avsnitt man sett. I övrigt funkar det bra. Bra jobbat.

Redigerat av axion84, 03 april 2017 - 08:00.


#82

Postad 31 mars 2017 - 06:42

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Har kollat lite på WebOS 3 appen.
Bilden tycker jag blir mindre pixlig på chromecast. Kanske inte ert fel utan video renderaren i tvn på appar. Färgerna lite bättre på webos.
Skulle inte vara fel om ni kunde höja bitraten lite snart, utvecklingen går ju framåt och många har ju 100 mbits bredband.

Spara favoriter och fortsätta kolla från där man lämna senast skulle man vilja ha.

Tack för bra synpunkter! Vi tar med oss dem när vi planerar hur vi ska gå vidare. 



#83

Postad 06 april 2017 - 09:21

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hej Anders,

 

Om jag tolkar dig rätt angående appens funktionalitet, så kommer det inte att finnas en möjlighet att se Svt1 och Svt2 live?

Svtplay.se har ju denna för att se program direkt: https://www.svtplay.se/kanaler – vilket är skitbra.

Det är verkligen något som jag skulle vilja se i appen framöver i så fall. Säkert fler med mig :)

 

Tack för ett bra jobb med appen!



#84

Postad 06 april 2017 - 11:38

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders,

 

Om jag tolkar dig rätt angående appens funktionalitet, så kommer det inte att finnas en möjlighet att se Svt1 och Svt2 live?

Svtplay.se har ju denna för att se program direkt: https://www.svtplay.se/kanaler – vilket är skitbra.

Det är verkligen något som jag skulle vilja se i appen framöver i så fall. Säkert fler med mig :)

 

Tack för ett bra jobb med appen!

Hej, 

Det stämmer att vi inte lägger ut hela kanalerna nu utan jobbar på att göra enskilda direktsända program tillgängliga. Vi har just nu inga planer på själva tv-kanalerna i appen. De flesta tv-apparater har ju redan kanalerna tillgängliga via antennsignalen. 



#85

Postad 06 april 2017 - 12:06

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 1

Hej, 

Det stämmer att vi inte lägger ut hela kanalerna nu utan jobbar på att göra enskilda direktsända program tillgängliga. Vi har just nu inga planer på själva tv-kanalerna i appen. De flesta tv-apparater har ju redan kanalerna tillgängliga via antennsignalen. 

 

 

ah vad synd! hade varit skönt att slippa hålla på med antennkabeln. Svt1 och Svt2 är det enda jag tittar på :)

Men går kanalerna att se live om man använder Samsung smart-tv's inbyggda webbläsare, tro? Jag förstår att det inte blir samma tighta upplevelse som att använda en dedikerad app, men ändå.

 

För övrigt undrar jag om tv-kanalerna "live" i er app för Apple TV?


Redigerat av Unregistered7b7393c9, 06 april 2017 - 12:08.


#86

Postad 06 april 2017 - 13:45

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Anders. Tänkte på att det finns redan en SVT play app i Shield, som kom redan 2015. Kan man inte använda deras källkoder till Er SVT app, eller kommer dessa appar att skilja sig åt?   

 

https://www.elgigant...android-tv-2015

 

Ha en fin dag.



#87

Postad 07 april 2017 - 10:31

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@teren

Sajten svtplay.se _kan_ funka i tv-webbläsare men det är inget SVT stöder officiellt. Tv-webbläsarna är ofta specialimplementationer av standardbrowsers för att få dem fungerande i tv-apparater och med fjärrkontroll så det är svårt att förutse och testa hur sajt och videospelare fungerar. Så läget är lite "använd på egen risk". :)

 

@maserik

Shield bygger på Android TV och där har vi en SVT Play-app. Det är dock en helt annan plattform så källkoden kan inte delas så. Men tv-apparater från bl.a. Sony och Philips använder Android TV och där finns vår app tillgänglig. 



#88

Postad 07 april 2017 - 14:39

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

@teren

Sajten svtplay.se _kan_ funka i tv-webbläsare men det är inget SVT stöder officiellt. Tv-webbläsarna är ofta specialimplementationer av standardbrowsers för att få dem fungerande i tv-apparater och med fjärrkontroll så det är svårt att förutse och testa hur sajt och videospelare fungerar. Så läget är lite "använd på egen risk". :)

 

@maserik

Shield bygger på Android TV och där har vi en SVT Play-app. Det är dock en helt annan plattform så källkoden kan inte delas så. Men tv-apparater från bl.a. Sony och Philips använder Android TV och där finns vår app tillgänglig. 

 

Aha, tack. Trevlig helg.



#89

Postad 09 april 2017 - 20:24

Orio
  • Orio
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Hej!

 

Äger en LG OLED65B6V med webos 3.0 och ser att musmarkören som man normalt har i gränsnittet försvinner i SVTs beta app.

Är detta något som är tänkt att man enbart ska styra med den vanliga kontrollen och joypaden eller vad man ska kalla den?

 

Bra app annars!



#90

Postad 10 april 2017 - 07:41

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej!

 

Äger en LG OLED65B6V med webos 3.0 och ser att musmarkören som man normalt har i gränsnittet försvinner i SVTs beta app.

Är detta något som är tänkt att man enbart ska styra med den vanliga kontrollen och joypaden eller vad man ska kalla den?

 

Bra app annars!

Hej, det stämmer. Den standard som appen bygger på har inget stöd för pekarnavigering så det går bara att använda fjärrens pilknappar.



#91

Postad 10 april 2017 - 08:32

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Har testat svt play appen i min LG B6v (OLED UHD) med webos 3.0

 

Kommentarer;

 

* Pekarmarkören försvinner vilket är synd och gör textinmatning lite pilligare. 

 

* Bildkvaliten är sådär. Vet inte om det är inbillning eller inte men tyckte att bilden flöt på bättre när man kör via tvns webbläsare. Bilden (kollade uppdrag granskning som jag antar är filmad och kodad med senaste tekniken) plågas av en massa "jaggies" alltså diagonala streck som hustak t.ex. är inte jämna. Det har väl att göra med upplösning och bitrate som verkar väldigt låg. Har testat en massa HD-videos (1080p) från youtube via inbyggda appen och de har inte detta fenomen utan är skarpa och fina. Känns som SVT play streamar med 720p och låg bitrate... 

 

* Live-streaming av SVT1, SVT2 och Barnkanalen7kunskapskanalen är defintivt "nice to have" då hade man kunnat ta väck antennkabeln och köra hela svts utbud streamat. Barnkanalen via boxerantenn är t.ex. fortfarande SD-kvalitet vilket INTE är kul att kolla på med en UHD-tv. Ser ut som skit helt enkelt.

 

Tusen tack för en fin app!!!

 

/S



#92

Postad 13 april 2017 - 11:43

Gycklaren
  • Gycklaren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har appen i en sprillans ny Samsung Smart TV. Appen funkar men bildkvalitén är mycket dålig och en nedladdningssymbol snurrar nästan hela tiden. Om jag däremot använder SVT Play via Apple TV (som jag använde på min gamla TV) så funkar det perfekt. Andra appar som t ex Nexflix funkar lika bra i smart-TVn som via Apple TV. Wifi är detsamma så det måste vara i SVT Play-appen begränsningarna sitter. Eller?


Redigerat av Gycklaren, 13 april 2017 - 12:37.


#93

Postad 13 april 2017 - 11:53

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Har appen i en sprillans ny Samsung Smart TV. Appen funkar men bildkvalitén är mycket dålig och en nedladdningssymbol snurrar nästan hela tiden. Om jag däremot använder SVT Play via Apple TV (som jag använde på min gamla TV) så funkar det perfekt. Andra appar som t ex Nexflix funkar lika bra i smart-TVn som via Apple TV. Wifi är detsamma så det måste vara i SVT Ppay-appen begränsningarna sitter. Eller?

Hej, det låter inte bra. Jag ska höra med Samsung vad det kan bero på. Vilken modell är det?



#94

Postad 13 april 2017 - 12:36

Gycklaren
  • Gycklaren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej, det låter inte bra. Jag ska höra med Samsung vad det kan bero på. Vilken modell är det?

UE49MU6475XXC

 

När man spelat upp några minuter av programmet blir bilden bra. Men den roterande nedladdningssymbolen i skärmens centrum försvinner aldrig.


Redigerat av Gycklaren, 13 april 2017 - 13:29.


#95

Postad 17 april 2017 - 20:09

skepparzork
  • skepparzork
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det var en del frågetecken kring om 2015-modellerna hos Samsung klarar av att skapa appar från HbbTV-tjänster. Det blir inte i första taget men vi hoppas att det går att lösa längre fram. 

Sitter själv med en 2015 års Samsung H7005 (O)Smart TV och hållar alla tummar att ni får till en SVT app.



#96

Postad 18 april 2017 - 09:14

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hej Anders,

 

Är det någon 'tidsskillnad' på när nytt material läggs upp på Svtplay.se kontra SVT Play-appen?

Går jag in på svtplay.se nu så ligger t.ex senaste Gomorron Sverige uppe, men klickar man på samma ruta i appen så kommer det fram något från torsdagen förra veckan.

 

Jag har för mig att jag märkte av något liknande förra veckan. Senaste rapport låg ganska direkt efteråt uppe på hemsidan men inte i appen. Kan i och för sig förstå att det tar lite tid att uppdatera allt innehåll.



#97

Postad 18 april 2017 - 09:35

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders,

 

Är det någon 'tidsskillnad' på när nytt material läggs upp på Svtplay.se kontra SVT Play-appen?

Går jag in på svtplay.se nu så ligger t.ex senaste Gomorron Sverige uppe, men klickar man på samma ruta i appen så kommer det fram något från torsdagen förra veckan.

 

Jag har för mig att jag märkte av något liknande förra veckan. Senaste rapport låg ganska direkt efteråt uppe på hemsidan men inte i appen. Kan i och för sig förstå att det tar lite tid att uppdatera allt innehåll.

Hej, den nuvarande versionen av appen spelar inte upp direktsända program så dessa filtreras bort automatiskt. Eftersom det varit långhelg är senaste Gomorron från i torsdags. Men relativt omgående efter att livesändningen är avslutad borde programmet synas i appen. Kommer du ihåg hur mycket klockan var när du testade? 



#98

Postad 18 april 2017 - 12:04

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 1

Strax efter 10 tror jag.

Senaste Gomorron (från imorse) fanns uppe och fungerade på Svtplay.se vid den tiden.

 

Jag såg samma "miniatyrbild" av Gomorron på tv-appen samma tidpunkt, men klickade jag på den kom jag istället till den i torsdags. Kanske bara var någon felkoppling :)

 

För övrigt undrar jag hur tankarna går kring att livestreama 1:an och 2:an i appen? Hur långtgående planer skulle du säga att det är? Jag och säkert väldigt många med mig skulle gärna vilja se denna feature i tv-appen så att man helt och hållet kan lägga antennkabeln på hyllan.

 

Är det svårt att implementera rent tekniskt? :)

 

Tack för en annars väldigt trevlig app!



#99

Postad 18 april 2017 - 12:27

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Strax efter 10 tror jag.

Senaste Gomorron (från imorse) fanns uppe och fungerade på Svtplay.se vid den tiden.

 

Jag såg samma "miniatyrbild" av Gomorron på tv-appen samma tidpunkt, men klickade jag på den kom jag istället till den i torsdags. Kanske bara var någon felkoppling :)

 

För övrigt undrar jag hur tankarna går kring att livestreama 1:an och 2:an i appen? Hur långtgående planer skulle du säga att det är? Jag och säkert väldigt många med mig skulle gärna vilja se denna feature i tv-appen så att man helt och hållet kan lägga antennkabeln på hyllan.

 

Är det svårt att implementera rent tekniskt? :)

 

Tack för en annars väldigt trevlig app!

Då låter det som att programmet hamnade lite i limbo - startsidan fattade att morgonens avsnitt nu gick att titta på men på själva avsnittssidan låg fortfarande torsdagens sändning som senaste avsnitt. Det kanske vi kan slipa till, tack för återkopplingen!

 

Det finns inga planer på att lägga in själva tv-kanalerna. När vi gör appar till tv-apparater och annat som normalt kopplas till en tv prioriterar vi on demand-upplevelsen. De allra flesta av våra användare har trots allt tv-antenn kopplad till sin tv. 



#100

Postad 18 april 2017 - 17:33

Unregisteredda439950
  • Unregisteredda439950
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

 

Hej alla tv-intresserade!
 
Jag är teknisk projektledare på SVT och vi har den senaste tiden arbetat med SVT Play för smart-tv. Vi har nyligen släppt en betaversion i Panasonics nya tv-apparater och fler märken och modeller kommer efterhand. Om du har en Panasonic-tv från 2016 (sedan 6 juli även från 2015) hittar du tjänsten SVT Play Beta genom att trycka på Apps-knappen. Testa gärna och kom med feedback här i tråden, vi vill gärna veta vad ni tycker. Och säg gärna till om ni hittar fel eller konstigheter. Vi tar med oss era synpunkter när vi vidareutvecklar tjänsten. 
 
SVT är mitt i en process att ta SVT Play till tv-skärmen. Sedan tidigare har vi stöd för Apple TV, Android TV och Chromecast och nu tar vi alltså steget in i smart-tv-världen. Vi jobbar nu tillsammans med de största tv-tillverkarna för att lansera SVT Play i deras apparater. 
 
Några snabba saker om SVT Play beta för smart-tv:
  • Tjänsten är byggd på standarden HbbTV 1.5 som stöds av i princip alla tv-tillverkare. 
  • Vi för samtal med de stora tv-tillverkarna om att lansera tjänsten i deras apparater. Eftersom alla har olika förutsättningar och rutiner går det inte att säga om och när tjänsten kommer till enskilda tv-modeller. 
  • Tjänsten innehåller alla program som du är van att se i SVT Play, utom livesändningar. Vi behöver få till våra liveströmmar i ett annat videoformat först, det är ett mer långsiktigt jobb. Direktsända program dyker alltså upp så fort de har kodats om i rätt videoformat för on demand. 

 

 

Hej Anders,

 

Bland det bästa som finns är svtplay :) 

Har länge haft det i apple tv, nu har vi dock köpt en ny tv - Samsung UE65KS7005 där appen finns med i tvn,

Så har kört den i ca en månad utan speciellt mycket problem, dock igår började något konstigt ske, TVn stänger av sig 

själv efter ca 25min när man kollar på program i svtplay beta appen. Verkar inte vara generellt problem med TVn då netflix kan ses i timtal utan att tv stänger av sig .

Har du hört talas om detta tidigare? Funderar ringa samsung support men kan misstänka att de kommer hänvisa till själva appen då tvn verkar fungera klanderfritt i andra appar... , programversion i svtappen är 0.0.3 senast uppdaterad 27/03/2017

 

mvh tobias






Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.