Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

V-Moda Crossfade Wireless II

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 juni 2017 - 21:08

Unregistered06b3775c
  • Unregistered06b3775c
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Tänkte jag gör en tråd om dessa fantastiska lurar då dom inte verkar vara särskilt stora i Sverige!

Har haft Crossfade Wireless I i ungefär 1 år, köpte dom då jag velade ha ett par lurar med bra ljudkvalité och 3.5mm kabel som är löstagbar då mina tidigare Beyerdynamics lurar hade gått sönder just i kabeln. Svårt att fixa. Att dom hade bluetooth var självklart ett plus.

Valet av material bara skriker kvalité, någon sorts metall samt fakeläder på ovansidan, verkligen built-to-last. Efter 1 år och väldigt långa dagar vid datorn så ser dom nästintill nya ut, en liten bit färg avskaven på ena luren. Dom har åkt ner i marken rätt många gånger p.ga slarvig jag. 

Ljudet då.. det sägs att dom gör beats-ljudet bäst av alla, dom är definitivt tunga på basen men dom förlorar inte i klarhet på övriga register. Har under olika perioder använt mig av sennheiser momentum wireless som enligt mig var sämre på det mesta, bra hörlurar men kändes inte lika rejäla och hade inte lika roligt ljud. bättre referenslurar dock, var ungefär lika bekväma som v-moda cfw (1, inte testat 2an).. dock så kunde v-moda kräva en paus för öronen efter en sisådär 5 timmar medans sennheisern spelade på ytterligare några timmar. 

 

Förlorade dom i en olycka, som tur är så har dom en livstids garanti där man får 50% rabatt på ett nytt par om man "lyckas" ha sönder sina gamla. Bra timing att dom då släppte nya lurar i samma veva!

Skillnaden mellan CFW 1 och 2 är väl inte jättestora, ett av färgvalen kommer med aptX codec, "clickfold-hinge" (Svenska..?) från M-100 är tillagd, väldigt välkommet faktiskt. Lite förbättringar i ljudkvalitén samt nya förbättrade öronkuddar.

 

 

Tänkte jag startar tråden ifall någon nu skulle ha några frågor kring dessa lurar, m-100 finns för ca 2000kr på prisjakt just nu, i stort sett samma lurar som crossfade wireless men utan bluetooth. Bör dock köpa till XL-pads!

Fick M-100 skickade till mig istället för CFW 2 så har inte hunnit känna på dom alls, dom skickade rätt par igår  :rolleyes:

Tillägger även att 50% rabatten på ett nytt par måste beställas från USA så i slutändan blir det ju inte 50% rabatt med tanke på tullavgift etc, men det visar ju ändå en stor tillit till deras produkt! 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.