Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#901

Postad 25 juli 2020 - 17:44

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

DF analyserade Halo och showen. Utöver att de hatade att så mycket CG visades tyckte de att det var uppenbart att Halo är ett Xbox One-spel som putsats på Series X (och är ofärdigt).

 

Det kommer säkert se klart bättre ut sen när de har korrekt belysning (raytracing) och har gjort färdigt spelet, men de får skylla sig själva när de visar ett Xbox One-spel på en nextgenkonferens. Nån rådgivare tyckte förmodligen att de hade så lite gameplay på allt annat, så de var tvungna att visa gameplay av Halo även i det stadiet. Trodde antagligen att folket skulle respektera att de visar gameplay och ha förståelse för grafiken. Men är det nåt folk gillar mer än gameplay är det grafik så där gjorde han ett misstag.

Poängen med att skapa hype och förhandsbokningar borde ju vara att visa saker som inte leder till att man måste komma med förklaringar och dyl varför det inte ser bättre ut än det gör även om så skulle vara fallet. Tyckte jag såg att Senua kör Unreal Engine 5 så kanske det kommer vara vad man lär ha för att kliva in i next gen och orsaka haksläpp



#902

Postad 25 juli 2020 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ca 6 minuter in, så börjar han analysera grafiken i Fable och State of Decay 3. Problemet är ju att det är CGI trailers, och inte in-engine :D

Da fuck. Han tycker alltså State of Decay 3 är ett tech showcase, ja okej. Men i slutet säger han att han inte tycker vad de visade är "above and beyond" vad Sony visade "trots starkare hårdvara". Så han tyckte inte MS CG var så mycket snyggare än Sonys. Synd, de skulle ha haft Blizzard.

 

Han var även osäker på om Fable-trailern representerade inengine footage eller representativt av "gameplay"? Hur F A N skulle det på något sätt representera gameplay? :D



#903

Postad 25 juli 2020 - 18:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Hur F A N skulle det på något sätt representera gameplay? :D

Haha, ja precis :D

 

Känner på mig att videon kommer att försvinna snart. Tror ingen kan ta kanalen på allvar igen ;)



#904

Postad 25 juli 2020 - 18:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

1 miljoner prenumeranter. Får hoppas det sjunker :)



#905

Postad 25 juli 2020 - 18:28

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 2
När det finns så mycket bra med båda plattformarna så känns det rätt onödigt att hitta på saker. Men fanboys some tar i från tårna finns det gott om på internet.

#906

Postad 25 juli 2020 - 19:08

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Da fuck. Han tycker alltså State of Decay 3 är ett tech showcase, ja okej. Men i slutet säger han att han inte tycker vad de visade är "above and beyond" vad Sony visade "trots starkare hårdvara". Så han tyckte inte MS CG var så mycket snyggare än Sonys. Synd, de skulle ha haft Blizzard.

 

Han var även osäker på om Fable-trailern representerade inengine footage eller representativt av "gameplay"? Hur F A N skulle det på något sätt representera gameplay? :D

 

Bara jag som förstod att man spelar som grodan? :D



#907

Postad 25 juli 2020 - 19:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Bara jag som förstod att man spelar som grodan? :D

Det visar sig att Fable egentligen är en remake på "Frog Bog" :D

https://www.youtube....h?v=TnjC03Tsg1c


Redigerat av Svante Skoog, 25 juli 2020 - 19:16.


#908

Postad 25 juli 2020 - 23:56

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Jag är fortfarande helt förstummad att Microsoft valde att visa upp Halo Infinite. 

 

"The predictions that this game was looking unreal came true!"

 

https://www.youtube....h?v=CZcMyNZY5xA



#909

Postad 26 juli 2020 - 00:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Bara jag som förstod att man spelar som grodan? :D

Det där är en padda  :P

 

https://www.youtube....h?v=CZcMyNZY5xA

 

 

I run a PlayStation Centric YouTube Channel.

 

Subscribe to the channel to stay up to date with the latest PS5 news, PS5 games, PS5 exclusives, PS5 specs, Xbox news, and general PlayStation news and info.

 

Undrar om de här fanboykanalerna nu tror att det är så här resten av Xboxspelen kommer se ut under dess livstid. Tror inte riktigt de förstår. Eller så är de ute efter klick, de som följer den här typen av kanaler lär ju njuta av såna här videos.


Redigerat av Zoiler, 26 juli 2020 - 00:29.


#910

Postad 26 juli 2020 - 06:41

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Problemet är väl inte Halo i sig utan att Microsoft snackat upp konsolen som mest kraftfulla någonsin och att de kommer visa de. SEn att då inte kunna visa gameplay som bevisar det gör ju att kritiken blir så här.

#911

Postad 26 juli 2020 - 09:42

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Verkar ju som om de fått problem med versionen av spelet som är tänkt för Series X och använder mycket av det tänkt för Xbox One istället därav platt last-gen dynamiskt ljus. MS pratar ju om att en raytrace patch kommer att komma senare. Kanske hade det tom varit bättre med statiskt ljus som i tex tlou2 och skippat dag/natt cykeln.

#912

Postad 26 juli 2020 - 10:33

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

börjar bra för dom i xbox lägret....svetten lackar och hos Sony poppar man skumpan



#913

Postad 26 juli 2020 - 11:06

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

börjar bra för dom i xbox lägret....svetten lackar och hos Sony poppar man skumpan

 

:rolleyes:

 

Vad är det med fanboys och detta behov att klanka ner på detta sätt? Lite sjukligt nästan att vara så investerad i en produkt. 

 

Oavsett om man har PC, Xbox, PS eller Nintendo eller allihop så kommer man ha gott om bra spel att spela på plattformar med sina styrkor och svagheter. 


Redigerat av appel_, 26 juli 2020 - 11:06.


#914

Postad 26 juli 2020 - 12:13

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

:rolleyes:

 

Vad är det med fanboys och detta behov att klanka ner på detta sätt? Lite sjukligt nästan att vara så investerad i en produkt. 

 

Oavsett om man har PC, Xbox, PS eller Nintendo eller allihop så kommer man ha gott om bra spel att spela på plattformar med sina styrkor och svagheter. 

Absolut inget fanboy, jag är lösaktig och väljer ögongodis för dagen. Men lite kul är det väl att, hej, vi är xbox och har gjort den kraftfullaste konsollen ever och här är spelen! Jag har ju samtidigt hyllat Senua som det enda spelet ännu att orsakat haksläpp och värt att kallas next gen rent grafiskt :)



#915

Postad 26 juli 2020 - 12:43

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Absolut inget fanboy, jag är lösaktig och väljer ögongodis för dagen. Men lite kul är det väl att, hej, vi är xbox och har gjort den kraftfullaste konsollen ever och här är spelen! Jag har ju samtidigt hyllat Senua som det enda spelet ännu att orsakat haksläpp och värt att kallas next gen rent grafiskt :)

 

Tycker mest det är trist. Speciellt om gameplay är bra för de tappar ju mycket på sånt här. För min del så trumfar iofs gameplay även om jag givetvis föredrar både och i den här typen av spel. 

 

De kanske skulle gjort som Sony och Epic med Unreal 5 tech demot och haft dynamisk upplösning och lägre framerate för att kunna få in mer effekter, mer detaljer, mindre pop-in osv. Många gånger så kan ju ett spel vara helt ok i oftast 1440p med nära på 30fps som Sony visade upp. 



#916

Postad 26 juli 2020 - 13:47

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Tror Microsoft kommer sälja en jäkla massa gamepass abonnemang till både xbox, pc och mobil, frågan är vad som kommer vara mest lönsamt i framtiden. Köra som man alltid gjort (Nintendo/Sony) eller köra Netflix varianten (Microsoft).



#917

Postad 26 juli 2020 - 17:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Vad är det med fanboys och detta behov att klanka ner på detta sätt? Lite sjukligt nästan att vara så investerad i en produkt.

Det där var ju inte en fanboykommentar i och för sig, bara ett konstaterande av läget över världens plattformar just nu, för de som investerar sin tid i "kriget" dvs. Inget konstigt med det, väldigt förväntat. Sånt kommer aldrig att upphöra, de som växer ur det ersätts av nya generationer.

 

Den senaste showen bevisar ingenting för framtiden eftersom vi i stort sett inte fick se några av deras nextgenspel. Bara återigen att de inte lyckades sätta rätt förväntningar precis som gången innan.

 

Sen ja, det finns en anledning till att Sony kör 30 fps i många av sina flaggskepp, det ser bättre ut i trailers.

 

Jag hoppas MS har något mer substantiellt att visa upp innan launch för deras skull, men för egen del är det bara bra om det blir lite färre spel i slutet av året då det redan är väldigt fullpackat. Alla kommer väl spela Cyberpunk ändå i slutändan.



#918

Postad 26 juli 2020 - 18:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Känner att jag inte ens är färdig med denna generations spel, har flera kvar att spela som jag hoppas blir bättre på next gen hårdvaran, så nya spel är inte så jätteviktigt för mig. Samtidigt har MS kanske skjutit sig själva i foten med att deras bästa spel blir tillgängliga även på PC, det känns helt klart som Sony har bättre first party spel som jag bara kan spela på PS5.

Känner mig kluven vilket system man ska välja, blir antagligen att jag ändå köper SX före PS5 just på grund av BWC titlarna.



#919

Postad 26 juli 2020 - 18:57

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Fast om jag hade föredragit Microsofts spel hade jag köpt en XsX och inte en pc. PC hade kostat mycket då jag hade behövt köpa från grunden och bygger inte ihop själv. Jag sitter mycket framför datorn på jobbet med så vill helst sitta i soffan där det bara är att trycka på en knapp. Skulle behöva nytt skrivbord, ny skärm och stol för att kunna sitta värdigt...

Inte kört pc sen 2005 typ... Då wow och innan dess Diablo 2, deus ex o liknande.

#920

Postad 26 juli 2020 - 20:28

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Jag är pepp på Halo, ok det ser väl inte så jäkla bra ut men kommer definitivt köpa det till pc

#921

Postad 27 juli 2020 - 02:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Fast om jag hade föredragit Microsofts spel hade jag köpt en XsX och inte en pc. PC hade kostat mycket då jag hade behövt köpa från grunden och bygger inte ihop själv. Jag sitter mycket framför datorn på jobbet med så vill helst sitta i soffan där det bara är att trycka på en knapp. Skulle behöva nytt skrivbord, ny skärm och stol för att kunna sitta värdigt...

Inte kört pc sen 2005 typ... Då wow och innan dess Diablo 2, deus ex o liknande.

Är iof inga större problem sitta i puff eller soffa med PC heller och koppla till tv. Ett trådlöst tangentbord med touchplatta vid sidan om xbox gamepaden för att starta upp. Finns sofflösningar som fungerar rätt okay för soffa också typ Roccat sova för lir där man inte vill använda gamepad.
Så ur soffsittaraspekten fungerar de likvärdigt :)



#922

Postad 27 juli 2020 - 06:46

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Är iof inga större problem sitta i puff eller soffa med PC heller och koppla till tv. Ett trådlöst tangentbord med touchplatta vid sidan om xbox gamepaden för att starta upp. Finns sofflösningar som fungerar rätt okay för soffa också typ Roccat sova för lir där man inte vill använda gamepad.
Så ur soffsittaraspekten fungerar de likvärdigt :)


Fast då ska ju grejerna förvaras nånstans med. Och plats för en fet gaming pc har jag inte i vardagsrummet. Jag tror att när man mant sig vid konsol så är man för bekväm för att fixa med annat. Lite extra fps och grafik klarar man sig utan då man ändå inte kan jämföra.

Därför skulle XsX vara ett mer intressant alternativ än en ny pc. Bara att plugga in. Men jag nöjer mig med ps5. Tiden räcker knappt för de spel som släpps :)

#923

Postad 27 juli 2020 - 08:58

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Bygga en liten, tyst PC för det priset är inte helt lätt. Och det blir ändå inte samma grej i tv soffan just pga att man behöver tangentbordet. Spelen är inte tv-anpassade heller många gånger.

Iofs har jag börjat spela mer på PC nu igen iom gamepass och play anywhere. Också för att sonen använder Xboxen och vill jag då vara med på spel som inte stödjer splitscreen så blir det att sätta sig vid datorn. =)

#924

Postad 27 juli 2020 - 10:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

För det priset är absolut svårt. Jag kör stor burk men lång hdmi kabel istället och datorn står där den står. Sen går det ju strömma bild till tv också om man vill ha datorn i ett annat rum. Jag behöver inte tangentbordet mer än vad jag behöver fjärrkontrollen till tvn :)

Spelen har aldrig märkt av någon skillnad när jag kört dem på monitor eller tv annat än hz begränsningen som är lägre på tvn. 

 



#925

Postad 27 juli 2020 - 10:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Större bild och bättre ljud i soffan är något som drar. Men RTS f.eks fungerar dåligt på konsol.



#926

Postad 27 juli 2020 - 11:11

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Beror rätt mycket på om de tänkt på handkontroll när de designade ui och spelmekaniken. Tex Halo Wars fungerar riktigt bra. Men håller med om att den typen av spel gör sig bäst med m&t.

#927

Postad 27 juli 2020 - 11:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Har man inte bråttom så fungerar det ju rätt så ok ja. Vet inte om det är handkontroll eller cpu kraven främst som dödade genren på konsol. 



#928

Postad 27 juli 2020 - 13:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Divinity klarade dom fixa med kontroll mot alla odds. Det fungerar kanoners.

#929

Postad 31 juli 2020 - 12:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

343 svarar på grafikkritiken:

 

The second theme being discussed involves visual fidelity. Negative feedback in this area includes comments around characters and objects appearing flat, simplistic and plastic-like, lighting feeling dull and flat, and object pop-in. We’ve read your comments, we’ve seen the homemade examples of retouched content, and yes we’ve heard the Digital Foundry assessments. In many ways we are in agreement here – we do have work to do to address some of these areas and raise the level of fidelity and overall presentation for the final game. The build used to run the campaign demo was work-in-progress from several weeks ago with a variety of graphical elements and game systems still being finished and polished. While some of the feedback was expected and speaks to areas already in progress, other aspects of the feedback have brought new opportunities and considerations to light that the team is taking very seriously and working to assess. We don’t have firm answers or outcomes to share yet but the team is working as quickly as possible on plans to address some of the feedback around detail, clarity, and overall fidelity. The team is committed and focused on making sure we have a beautiful world for players to explore when we launch.

 

 

Inte riktigt vad jag hoppades på. Demot var bara några veckor gammalt och, visst, de tänker jobba på grafiken (no shit) men jag hade nog hoppats på att det var mycket som var avstängt eller att demot var ett halvår gammalt eller nåt snarare än "vi har tittat på hobbygrafikerna och DF och vi håller med - grafiken behöver förbättras".

 

Vad hände med Slipspacemotorn från 2018? Såg lite bättre ut.

 

Citat från 2019:

 

Halo Infinite ‘has the most cutting edge engine on the planet,’ claims 343 architect Daniele Giannetti.

 

 

Liksom... det verkar nästan lite som att de trodde att det såg bra nog ut, bara lite ofärdigt. Hoppas de höjer nivån rejält, men bör bli svårt på de få månaderna som är kvar.



#930

Postad 31 juli 2020 - 13:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Motorn kan väl vara cutting edge, men xsx inte orkar leverera, men på pc så kommer det se "magiskt" ut?

Är väl ett pris vi får betala för 60fps också, löses säkert lätt med att sänka till 30fps. Eller är det 30fps i sp och 60fps i mp?

#931

Postad 31 juli 2020 - 13:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Tragiskt när ett spel från 2013 ser bättre ut...

 

https://www.youtube....h?v=XxLQvh5-c00

 

"Men det är ju ett open world spel" säger vissa, jo visst, men det betyder ju inte att grafiken behöver bli lidande.

Titta bara på Red Dead Redemption, Ghost of Tsushima, Death Stranding, Horizon m.m.

 

Det verkar va mycket som strular hos 343, som nog satt sina käppar i hjulet på produktionen.

Halo 5 (som har snyggare grafik) hade en budget på $60 miljoner, jämför med Infinite, som har en budget på $500 miljoner.

Vart fan tog dom pengarna vägen?

 

Fattar inte varför Microsoft fortsätter med 343, när dom alltid klantar till nåt med serien.

Dags att ge Halo till en annan studio.



#932

Postad 31 juli 2020 - 14:09

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 1

Ouch jobbigt när man såg den där jämförelsevideon, sjukt snyggt Crysis 3 var redan 2013 



#933

Postad 31 juli 2020 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Motorn kan väl vara cutting edge, men xsx inte orkar leverera, men på pc så kommer det se "magiskt" ut?

Är väl ett pris vi får betala för 60fps också, löses säkert lätt med att sänka till 30fps. Eller är det 30fps i sp och 60fps i mp?

60 i SP, ryktas om 120 fps i MP.

 

Men det är ju inte SX som är problemet när RDR2 ser 10 gånger snyggare ut på One X.

 

60 fps gör en del, men inte så mycket. Finns 60fps-spel som är snyggare på dagens generation (Doom, Forza).

 

Påminner lite om Perfect Dark Zero till 360. Det såg också extremt rough ut på sin tid.



#934

Postad 31 juli 2020 - 14:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Motorn kan väl vara cutting edge, men xsx inte orkar leverera, men på pc så kommer det se "magiskt" ut?

Gameplay videon rullade på en PC.

 

Om SX skulle va för klen för att köra spelet med bättre texturer och skuggor, så kommer det ju att va kört med Xbox One maskinerna ;)


Redigerat av Svante Skoog, 31 juli 2020 - 14:16.


#935

Postad 31 juli 2020 - 14:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Gameplay videon rullade på en PC.

Om SX skulle va för klen för att köra spelet med bättre texturer och skuggor, så kommer det ju att va kört med Xbox One maskinerna ;)


På pc med xsx settings ja, den körde ju inte ultra superduper och maxade en pc för 30k

#936

Postad 31 juli 2020 - 14:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

60 i SP, ryktas om 120 fps i MP.

Men det är ju inte SX som är problemet när RDR2 ser 10 gånger snyggare ut på One X.

60 fps gör en del, men inte så mycket. Finns 60fps-spel som är snyggare på dagens generation (Doom, Forza).

Påminner lite om Perfect Dark Zero till 360. Det såg också extremt rough ut på sin tid.


Jaha, 120fps. Det var ju vågat, men mp banorna kan ju förenklas ganska hårt då smådetaljer inte är nödvändigt.

Rdr2 har jag inte spelet, bara sett DF videos.

Men kan väl vara som så att det är cpun som inte hänger med, då är ju skillnaden mellan 30/60 marginell om gpu:n inte går all in i varken 30 eller 60.

Jag hade ju hoppats på mer kompotent cpu då t.ex Pubg vart en så sjuk besvikelse på X, att dom bara höjde upplösningen och typ fick sämre fps. Men förstod att sak samma upplösning så gick det inte få 60fps i 1080 ens pga klen cpu.

#937

Postad 31 juli 2020 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Jaha, 120fps. Det var ju vågat, men mp banorna kan ju förenklas ganska hårt då smådetaljer inte är nödvändigt.

Rdr2 har jag inte spelet, bara sett DF videos.

Men kan väl vara som så att det är cpun som inte hänger med, då är ju skillnaden mellan 30/60 marginell om gpu:n inte går all in i varken 30 eller 60.

Jag hade ju hoppats på mer kompotent cpu då t.ex Pubg vart en så sjuk besvikelse på X, att dom bara höjde upplösningen och typ fick sämre fps. Men förstod att sak samma upplösning så gick det inte få 60fps i 1080 ens pga klen cpu.

 

Felet ligger inte i hårdvaran. PS5 har visat vad tidiga nextgenspel bör kunna klara av och den är inte kraftfullare än SX. UE5 har visat hur spelen ser ut om 1-2 år. Problemet är att Infinite inte är ett nextgenspel utan gjort för Xbox One, men även som ett Xbox One-spel håller det inte direkt högsta klass, just nu i alla fall.

 

SX har en bra CPU om det är den du menar.

 

Här är spelmotorutvecklaren som reagerade på UE5-demot, han reagerar på Halo också.

 

https://www.youtube....h?v=HWtEcbiuLBQ


Redigerat av Zoiler, 31 juli 2020 - 14:42.


#938

Postad 31 juli 2020 - 14:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

På pc med xsx settings ja, den körde ju inte ultra superduper och maxade en pc för 30k

Om det krävs en dator för 30 papp, för att visa vettiga texturer, skuggor m.m., då är det verkligen en dåligt optimerad motor.

Speciellt som många av dagens spel på Xbox One och PS4:n ser mer next gen ut i jämförelse.


Jag hade ju hoppats på mer kompotent cpu

CPU:n är det inget fel på.



#939

Postad 31 juli 2020 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ryktas ju även hårt om att man ska slippa betala för MP på Xbox. Att det inte längre går att köpa 12 månader känns ju som en indikation på att de kanske utannonserar det inom kort. Dvs för att folk inte ska köpa 12 månader och sen känna sig lurade. Men 3 månader finns kvar.

 

Stod även i 120 fps-ryktet att Halo MP är gratis. Helt rätt då man inte betalar för det på PC.

 

 

Battletoads 20 augusti :P

 

https://www.youtube....eature=emb_logo


Redigerat av Zoiler, 31 juli 2020 - 15:17.


#940

Postad 31 juli 2020 - 15:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Battletoads 20 augusti :P

 

https://www.youtube....eature=emb_logo

Gameplay ser lite snabbare ut nu :)

 

Har dock svårt för själva "Nickelodeon" artstylen och humorn.

 

De gamla spelen, hade en lite mer gritty stil.

https://www.youtube....h?v=EH40wIgWU-g

 

Men blir säkert ett kul spel ändå :)


Redigerat av Svante Skoog, 31 juli 2020 - 15:35.


#941

Postad 31 juli 2020 - 18:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Tycker det är ganska märkligt att 343 själva inte insåg att spelet såg väldigt oimponerade ut, verkligen inte next gen för fem öre. Nu har väl senaste Halo-spelen kanske inte tillhört någon grädda när det kommer till ögongodis men ändå. Om budgeten varit 500 miljoner dollar så borde det rimligtvis imponera lite. Märkligt val att ha det spelet som något slags dragplåster för next gen.

#942

Postad 31 juli 2020 - 18:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Inte betala för live längre, tänker dom att Game Pass tar igen den förlusten på sikt? för det måste ju vara en riktig kassako Guld? Ändå 90 miljoner användare vs 10 miljoner som har Game pass

Eller kommer guld vara Game Pass vare sig man vill eller inte, fast en annan prissättning? Säkert ett bra sätt att höja priset för dessa 90 miljoner användare och casha in ordentligt.

Redigerat av SKIBBE, 31 juli 2020 - 18:50.


#943

Postad 31 juli 2020 - 21:29

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Mmm, oavsett så får man ju nya ori för 10 spänn om man reggar på PC nu. Lätt värt det bara för den. Sedan två Halo och gears som jag missat. Många timmar att plöja på en månad. Förför hittade jag inte detta i början på semestern haha

#944

Postad 31 juli 2020 - 22:19

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 093 inlägg
  • 1
https://twitter.com/...298976550731776

Halo is for everyone. We can confirm #HaloInfinite  multiplayer will be free-to-play and will support 120FPS on Xbox Series X. More details will be shared later!

#945

Postad 01 augusti 2020 - 08:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Riktigt kul med Battletoads men är skeptisk hur det håller sig idag. Jag har spelat om dom för inte så länge sedan och det som gjorde dom roliga var ju att på den tiden hade vi Beat em up som Double Dragon osv med få fiender i bild sammtidigt, små gubbar och inte så många moves, så kom Battletoads med stora sprites, feta animationer och oväntade/humoristiska sätt att krossa fienden på. Dessutom var ljudet/musiken riktigt nais. Inget av detta är ju svårt att skapa idag och det ser ju inte bättre eller sämre ut än vilket Rayman som helst (eller annat valfritt plattformspel). Karakteristiska musiken verkar inte vara där och animationerna ser ut att vara 200% hela tiden. Jag håller mig skeptisk tils jag får prova det.

 

Rare var min favoritutvecklare til Nintendo.



#946

Postad 01 augusti 2020 - 09:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Inte betala för live längre, tänker dom att Game Pass tar igen den förlusten på sikt? för det måste ju vara en riktig kassako Guld? Ändå 90 miljoner användare vs 10 miljoner som har Game pass

Eller kommer guld vara Game Pass vare sig man vill eller inte, fast en annan prissättning? Säkert ett bra sätt att höja priset för dessa 90 miljoner användare och casha in ordentligt.

Ryktet säger att de inte tänker tvinga guld på gamepass, utan de kommer slopa kostnaden helt och hållet för att spela online. Att det är officiellt bekräftat att Halo MP är gratis gör det iaf inte mindre troligt.

 

Men ja det är en stor inkomstkälla att säga nej till så vem vet, men att de tagit bort 12 månader redan talar för det. Det hade antagligen drivit en del spelare till deras plattform också.

 

Nu har väl senaste Halo-spelen kanske inte tillhört någon grädda när det kommer till ögongodis men ändå

 

 

Jo, jag skrev om det tidigare. Vet inte varför folk inte tror/minns att det var så men de var i framkant. Vilket gör det hela ännu märkligare. Visserligen en ny motor jämfört med förut men den ska ju vara superavancerad..

 

Riktigt kul med Battletoads men är skeptisk hur det håller sig idag

 

 

Tyckte det hade en del likheter med Rayman Legends just. Jag spelade igenom Battletoads förr men inte som att jag tyckte något speciellt om det.


Redigerat av Zoiler, 01 augusti 2020 - 09:45.


#947

Postad 01 augusti 2020 - 23:51

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Just nu betalar jag för Playstation Plus men inte för Xbox guld då det tar emot att betala för online för ännu en plattform. Men om online spelande skulle bli gratis på Xbox så skulle det i alla fall få mig att oftare välja Xbox för online spel. Just nu är det ju Playstation 4 som gäller men nästa generation kanske det är Xbox Series X som gäller. Trevligt med tanke på att multiformats-spelen troligtvis oftare blir något vassare grafiskt sett på Xboxen.



#948

Postad 02 augusti 2020 - 06:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Om man älskar Halo MP och lirar med monitor är ju 120 fps i MP en jättenyhet. Men det kanske inte är så stort med MP på Halo längre? Proffsligan dog och flera av de bästa proffsen har gått över till CoD.



#949

Postad 02 augusti 2020 - 23:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Om man älskar Halo MP och lirar med monitor är ju 120 fps i MP en jättenyhet. Men det kanske inte är så stort med MP på Halo längre? Proffsligan dog och flera av de bästa proffsen har gått över till CoD.


Tror MS kommer få det svårt med att få Halo Inifinite tillräckligt populärt med all konkurrens som är idag inom fps genren. Fördelen är väl att man nu även kan spela på PC, eller så blir det en nackdel med uppdelat community i Multiplayer. Men känns som Halo Infinite inte kommer erbjuda något utöver det vanliga men det har en chans att växa på lång sikt. Dock är folk inte så långtrogna idag på spelfronten då det hela tiden kommer något bättre spel, det är sällan man går tillbaka och spelar något igen ett halvår senare. Ett spel måste vara bra från början för att bli populärt.

#950

Postad 02 augusti 2020 - 23:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
I fps genren verkar ju folk va ultrakonservativa. Cod mw och counterstrike fortfarande gångbart. Halo kan nog göra comeback :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.