Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3006 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2751

Postad 28 juli 2018 - 21:37

Slinger
  • Slinger
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Den här verkar ju intressant. Har en BoxeeBox nu. Dock undrar jag lite över:
Hur stora externa hårddiskar klarar Shielden av? Och då den har två usb-uttag, funkar den med en usbhub så att jag kan ha ett usb-minne, en extern hårddisk samt en usb-dongel till mitt blåtandstangentbord samtidigt?



#2752

Postad 29 juli 2018 - 09:00

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 1

Inte ett exakt svar på din fråga, men blåtand finns väl inbyggt och bör funka till ditt tangentbord?


Redigerat av Berkan, 29 juli 2018 - 09:20.


#2753

Postad 29 juli 2018 - 11:31

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 1

Den här verkar ju intressant. Har en BoxeeBox nu. Dock undrar jag lite över:
Hur stora externa hårddiskar klarar Shielden av? Och då den har två usb-uttag, funkar den med en usbhub så att jag kan ha ett usb-minne, en extern hårddisk samt en usb-dongel till mitt blåtandstangentbord samtidigt?

ja den funkar med usb hub och tror inte det finns några begränsningar när det gäller storlek på hårddisk

#2754

Postad 29 juli 2018 - 21:26

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0

Hejsan

 

Byte ut min mede8er mot denna Nvidia Shield Android för att få stöd för 4k men lyckas inte få ut atmos ljud eller 5.1 

kör en extern Hd , men via netflix ställer förstärkaren om automatiskt till 5.1 ljud någon som har några tips … har löst att nu får ja dolby 5.1 ljud men väljer ja atmos som ljudspår så blir de stereo , , 

 

Med vänlig hälsning Micke


Redigerat av gneter, 29 juli 2018 - 21:37.


#2755

Postad 30 juli 2018 - 11:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Har du en förstärkare som klarar atmos via bitstream?



#2756

Postad 30 juli 2018 - 13:21

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Jo har en Marantz sr7011 de funkar med min Mede8er , vet ej om man måste ställa in något på Shielden ,

#2757

Postad 30 juli 2018 - 14:02

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Hejsan

 

Byte ut min mede8er mot denna Nvidia Shield Android för att få stöd för 4k men lyckas inte få ut atmos ljud eller 5.1 

kör en extern Hd , men via netflix ställer förstärkaren om automatiskt till 5.1 ljud någon som har några tips … har löst att nu får ja dolby 5.1 ljud men väljer ja atmos som ljudspår så blir de stereo , , 

 

Med vänlig hälsning Micke

 

Menar du atmos ljud på netflix? 

Har för mig att bara Xbox one x/s klarar det samt lg tv modeller från 2018, atv4k har kanske stöd nu också?



#2758

Postad 31 juli 2018 - 13:54

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 751 inlägg
  • 0
Har du Atmos ljud annars i filmer.

#2759

Postad 31 juli 2018 - 14:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Shield blev precis riktigt intressant.

Geforce Now gratis medan beta

https://www.youtube.com/watch?v=DPCCuxUnhDk

Jag har faktiskt inte spelat något alls på skölden. Är det någon som gör det här?



#2760

Postad 31 juli 2018 - 16:43

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Nej menar via extern hårddisk de funkar bra genom min mede8er mediaspelare men här funkar de inte ,, kanske lämnar tillbaka den å skaffar nått annat har ju 30 dagars öppet köp

Menar du atmos ljud på netflix?
Har för mig att bara Xbox one x/s klarar det samt lg tv modeller från 2018, atv4k har kanske stöd nu också?



#2761

Postad 31 juli 2018 - 16:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt inte spelat något alls på skölden. Är det någon som gör det här?

förstår inte riktigt GeForce now är väl inget nytt det var väl flera år sedan de släppte tjänsten...

Nej menar via extern hårddisk de funkar bra genom min mede8er mediaspelare men här funkar de inte ,, kanske lämnar tillbaka den å skaffar nått annat har ju 30 dagars öppet köp

vad för mediaspelare använder du kodi?

#2762

Postad 31 juli 2018 - 18:39

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Nej menar via extern hårddisk de funkar bra genom min mede8er mediaspelare men här funkar de inte ,, kanske lämnar tillbaka den å skaffar nått annat har ju 30 dagars öppet köp
 

 

Har du klickat i passthrough i settings i kodi?

Förmodligen det som du har missat då



#2763

Postad 01 augusti 2018 - 13:19

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Japp den står inställd på att skicka vidare , allt funkar om ja väljer dolby 5.1 men väljer jag atmos får ja endast stereo,, köpte nya hdmi kablar vilket ja tvivlade på att de skulle va dom , är de någon som verkligen fått ut atmosljud ,, om så är de nått fel på denna mediaspelare ,,

#2764

Postad 01 augusti 2018 - 13:47

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Japp den står inställd på att skicka vidare , allt funkar om ja väljer dolby 5.1 men väljer jag atmos får ja endast stereo,, köpte nya hdmi kablar vilket ja tvivlade på att de skulle va dom , är de någon som verkligen fått ut atmosljud ,, om så är de nått fel på denna mediaspelare ,,

 

Prova SPMC kanske bättre lycka med den :)

Atmos ljud fungerar Ja



#2765

Postad 01 augusti 2018 - 15:39

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 751 inlägg
  • 0
Får ut Atmos i kodi/spmc,men inte i Netflix,
Där måste jag använda Xbox s och Netflix.

#2766

Postad 01 augusti 2018 - 17:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Japp den står inställd på att skicka vidare , allt funkar om ja väljer dolby 5.1 men väljer jag atmos får ja endast stereo,, köpte nya hdmi kablar vilket ja tvivlade på att de skulle va dom , är de någon som verkligen fått ut atmosljud ,, om så är de nått fel på denna mediaspelare ,,

har du klickat i vilka format din förstärkare klarar av..

#2767

Postad 01 augusti 2018 - 17:15

Dalex
  • Dalex
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Är bara Xbox som stöder Atmos via Netflix appen så det funkar inte på Shielden ännu.

Redigerat av Dalex, 01 augusti 2018 - 17:18.


#2768

Postad 02 augusti 2018 - 10:19

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Var klickar ja i detta de är nått som ja inte hittar,,, inne i appen kodi

har du klickat i vilka format din förstärkare klarar av..



#2769

Postad 02 augusti 2018 - 10:22

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Var klickar ja i detta de är nått som ja inte hittar,,, inne i appen kodi
 

inne i kodi under settings/system settings/audio, scrolla ner till passthrough(aktivera det), sen där under kan du klicka i vilka format din receiver stöder.



#2770

Postad 02 augusti 2018 - 11:09

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Japp dock finns de inga format att klicka i att välja under passthrough output device


inne i kodi under settings/system settings/audio, scrolla ner till passthrough(aktivera det), sen där under kan du klicka i vilka format din receiver stöder.



#2771

Postad 02 augusti 2018 - 11:26

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Japp dock finns de inga format att klicka i att välja under passthrough output device

 

 

Om du väljer Advanced eller Expert-nivå på inställningar kan du under System settings -> Audio klicka i att du har en förstärkare som kan hantera TrueHD.



#2772

Postad 02 augusti 2018 - 11:33

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

dalle hann före, du måste ha expert aktiverad.



#2773

Postad 02 augusti 2018 - 11:35

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Stort Tack för hjälpen nu funkar de som de ska ,,, allt i sin ordning tur att dessa forum finns ,

Mvh Micke

Om du väljer Advanced eller Expert-nivå på inställningar kan du under System settings -> Audio klicka i att du har en förstärkare som kan hantera TrueHD.



#2774

Postad 10 augusti 2018 - 10:15

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att ljudet försvinner ibland en halv till en sekund via Netflix och Plex?



#2775

Postad 10 augusti 2018 - 10:18

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att ljudet försvinner ibland en halv till en sekund via Netflix och Plex?

skriv gärna mer, version, firmware? receiver, 5.1 via hdmi?, ljudet: dd+ bistream via netflix?, hur tar du ljudet från plex till receivern?

Händer det med blurayspelare eller annan inenhet också, eller endast med Shielden?

Vad matar du Plex med, iso filer?

 

vad för receiver har du, märke modell?


Redigerat av hundrakg, 10 augusti 2018 - 10:20.


#2776

Postad 10 augusti 2018 - 10:20

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att ljudet försvinner ibland en halv till en sekund via Netflix och Plex?

Inte vad jag tänkt på. Har precis plöjt säsong 1 och 2 av Stranger Things men inte tänkt på just om ljudet försvinner. Däremot har jag märkt att bilden frusit några gånger. Den hänger sig för att släppa någon sekund senare. Har dock inte undersökt saken närmare eftersom jag ville se färdigt serien. Sista avsnitt var färdigt 01.30 i natt...



#2777

Postad 10 augusti 2018 - 10:51

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

har läst att just plex via shielden har många haft audio dropouts med, några med netflix också, då är det bistream 5.1 ut vid hdmi som varit de som är gemensamma nämnaren så klart.

 

Jag har själv aldrig märkt något med min ena shield, (den andra har jag ej kollat på knappt), men jag kör en gammal FW typ den innan 5.2, tror den heter 5.01 eller 5.02? Jag kör bitstream DD+ från netflix till min Denon receiver, kör inte med Plex så kan inte uttala mig specifikt där.

 

men skriv gärna ner allt jag frågade om, så ska vi se...



#2778

Postad 10 augusti 2018 - 10:56

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

googla annars, Nvidia Shield Audio dropouts + plex + netflix, så finns de en del att läsa.

 

Någon blev hjälpt med annan hdmi kabel, annan fick byta receiver, de flesta kan man dock inte läsa hur de gick för, kan definitivt ha att göra med vilken version i Shielden du har också. Jag tror det lutar åt kompabilitets problem mellan shielden hdmi ut(bitstrem) till din receiver, de går att lösa med olika metoder ibland.



#2779

Postad 13 augusti 2018 - 08:05

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har inte koll på FW just nu, men jag har kopplat Shield till TV (LG OLED B7V) och från TV via ARC till Reciever (Yamaha RX-V3040).

Anledningen till den kopplingen är att recievern inte stödjer HDR!

 

Hade tänkt byta HDMI-kabel, men då jag kollar tyngre material 1080p och 4K via PLEX så har jag i princip inga problem!

Jag känner mig väldigt förvirrad.

 

Kollat runt lite och det verkar som att många har problem med "Audio dropouts" via Netflix. Kollar jag t.ex. Netflix via TV'ns inbyggda app så har jag inga problem.

 

Vad jag vet så funkar det inte att köra iso-filer via PLEX!?



#2780

Postad 13 augusti 2018 - 20:22

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Har inte koll på FW just nu, men jag har kopplat Shield till TV (LG OLED B7V) och från TV via ARC till Reciever (Yamaha RX-V3040).

Anledningen till den kopplingen är att recievern inte stödjer HDR!

 

Hade tänkt byta HDMI-kabel, men då jag kollar tyngre material 1080p och 4K via PLEX så har jag i princip inga problem!

Jag känner mig väldigt förvirrad.

 

Kollat runt lite och det verkar som att många har problem med "Audio dropouts" via Netflix. Kollar jag t.ex. Netflix via TV'ns inbyggda app så har jag inga problem.

 

Vad jag vet så funkar det inte att köra iso-filer via PLEX!?

arc ställer till väldigt mycket skit, kan vara den som är boven i din koppling...

 

Vore intressant om du kopplade shield till receiver sen till din tv (allt via hdmi), visst ingen hdr, men mest för att kolla så dina "audio dropouts" försvinner, snabb omkoppling på 5 minuter, kör sedan en netflix film, så vet du, de hade jag gjort..

 

Visst, skulle de funka så har du ingen hdr, men då VET du vad de handlar om, det är ovetskapen som kan knäcka en tycker jag :(



#2781

Postad 14 augusti 2018 - 07:42

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

arc ställer till väldigt mycket skit, kan vara den som är boven i din koppling...

 

Vore intressant om du kopplade shield till receiver sen till din tv (allt via hdmi), visst ingen hdr, men mest för att kolla så dina "audio dropouts" försvinner, snabb omkoppling på 5 minuter, kör sedan en netflix film, så vet du, de hade jag gjort..

 

Visst, skulle de funka så har du ingen hdr, men då VET du vad de handlar om, det är ovetskapen som kan knäcka en tycker jag :(

 

Jag hade så tidigare, vill minnas att jag hade samma problem men inte lika frekvent som efter senaste uppdateringen... men jag kan ha fel.

Får ta och testa här framöver. Problemet är att man ibland kan se ett helt avsnitt på Netflix utan dropouts medans det en annan gång kan komma typ var femte minut!

 

Kanske ska börja med en annan HDMI-kabel mellan Shielden och TV'n först för att utesluta den.



#2782

Postad 14 augusti 2018 - 09:46

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

sällan dessa problem orsakas av en kabel, då blir de mer tydligare fel, som brus på bild, fel på bilden, svart bild som kommer tillbaks, om bilden är bra men ljudet försvinner beror oftast på annat.

 

Har du dropouts med annan in-enhet, typ blurayspelare, tvbox, tvspel?? tänkte mest någon som ger 5.1 ljud då.



#2783

Postad 14 augusti 2018 - 09:49

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

däremot minns jag en tråd jag läste där de var många som haft dessa från netflix, detta berodde på att vissa receivers ej accepterade den låga bitraten som skickades från netflix, då blev det avbrott i ljudet helt random, så kan vara ett sånt problem också, men då de verkar komma från just din Shield, så kan de vara den som skapar oro i ditt system.

 

Kolla vilken version du har i Shielden?



#2784

Postad 14 augusti 2018 - 09:56

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

prova också att göra alla dina grejor strömlösa i någon timme, sen prova igen, låter konstigt men sånt kan hjälpa..



#2785

Postad 14 augusti 2018 - 10:14

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har haft grejerna strömlösa ett par gånger under sommaren.

Har inga andra enheter med 5.1, möjligtvis Xbox, men den har jag aldrig haft några problem med.

 

Allt ljud som genereras i TV'n och dens appar funkar klockrent. Tänkte testa köra Plex-appen i TV'n och se hur det funkar.

 

Har inte haft Shielden så länge, om jag minns rätt så var det V2 på den.


Redigerat av _Lucifer_, 14 augusti 2018 - 10:16.


#2786

Postad 14 augusti 2018 - 10:18

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

xbox one? testa att sätt ljudet i den på bitstream, så du får ut dts hd ma och true hd i receivern, o kolla någon bluray film eller två, funkar det då, så vet du det......  inte för att de hjälper ditt nuvarande problem, men de utesluter att det är nåt knas med din receiver.

 

När du kör plex, hur tar du ut ljudet, alltså vilket ljud tar receivern emot, är det det dts hd ma och true hd då?



#2787

Postad 18 augusti 2018 - 16:34

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Vet inte om det nämnts men Plex kan nu lagra metadata utanför den interna lagringen, bra om man vill använda shield som server och har 16GB-versionen. Har flyttat min data utan problem.

https://forums.gefor...al-usb-storage/

Fungerar det med en extern USB-ansluten hårddisk också?

#2788

Postad 24 augusti 2018 - 08:08

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Comhem play o cmore play funkar nu med sideloada dem sen de updaterade apparna

Redigerat av Duckface21, 24 augusti 2018 - 08:08.


#2789

Postad 09 september 2018 - 12:14

ninecats
  • ninecats
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Förstod att nya Shield TV 16gb inte har plats för SD-kort, lösningen blir då USB för att öka interna minnet.

De rekommenderar ett gäng olika här https://nvidia.custh...etail/a_id/4334 men det verkar lögn att hitta dessa i Sverige - någon som gjort denna lösningen?

Edit: fann en utav dem på flera svenska sidor, SanDisk Ultra USB 3.0, dock har flera USB-minnen rapporterats bli oroväckande varma när de ska användas som integrerat minne.

Redigerat av ninecats, 10 september 2018 - 22:15.


#2790

Postad 09 september 2018 - 19:44

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Usa-ip-addres och Unlocator fungerar INTE för att se Vudu sedan ca 1mån tillbaka. Är det någon som har en fungerande lösning för Shielden och Vudu? ( Jag har en APTV4 där Vudu fungerar men även med nya betan fungerar inte Atmos så därför är det inte intressant. Det behövs förmodligen en ny Vudu app för att Atmos skall vara tillgängligt)
Som sagt, hur får jag Vudu på Shielden ?!

#2791

Postad 18 september 2018 - 21:10

Jyyhan
  • Jyyhan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Köpte precis en Nvidia Shield... den verkar dock inte ge ut någon form av HDR, även om tvn visar detta både med plex och netflix, så är bilden exakt likadan om jag tar bort HDR på tvn eller ej. Filmen jag spelar upp ser helt annorlunda ut visar alltså med HDR via plex på en Xbox One X?

Hur fan får jag det att funka? :P

#2792

Postad 19 september 2018 - 23:10

Blueie
  • Blueie
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hej,
Köpte en Shield igår, och det fungerade att starta serier och filmer med Google assistant vilket var det jag köpte den för. Nu idag funkar det inte längre, och den finns inte att välja under sökbara appar. Testade även viaplay idag och inte heller den är sökbar. Har jag gjort nått fel eller finns någon fix för detta?

#2793

Postad 18 oktober 2018 - 17:58

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Tänkte kolla på Harry Potter med barnen och såg att sen fanns att hyra/Köpa på både Viaplay samt SF anytime. Någon som vet vilken av tjänsterna som fungerar bäst?
Fungerar det med 5.1 ljud på någon av tjänsterna? Trodde det skulle gå på Viaplay nu men får bara stereo på alla filmer jag testar.

#2794

Postad 18 oktober 2018 - 20:07

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Tänkte kolla på Harry Potter med barnen och såg att sen fanns att hyra/Köpa på både Viaplay samt SF anytime. Någon som vet vilken av tjänsterna som fungerar bäst?
Fungerar det med 5.1 ljud på någon av tjänsterna? Trodde det skulle gå på Viaplay nu men får bara stereo på alla filmer jag testar.

Finns ju även på Google play..



#2795

Postad 18 oktober 2018 - 20:09

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Verkar som Viaplay ger ut 2.0 men Netflix 5.1 . Med Chromecast får jag 5.1 på Viaplay. Har ställt frågan tidigare men ingen har svarat. Kanske nåt med licenser och rättigheter?

#2796

Postad 18 oktober 2018 - 21:27

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0

Finns ju även på Google play..


Ja men bara med engelskt tal. Måste tyvärr se med svenskt tal.

#2797

Postad 19 november 2018 - 22:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Lite rabatt nu.!

 

https://www.komplett...reaming-player#



#2798

Postad 21 november 2018 - 21:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nu finns HBO app att ladda ned..

 

https://swedroid.se/...for-android-tv/



#2799

Postad 22 november 2018 - 14:32

Hammarby nisse
  • Hammarby nisse
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Black Friday erbjudande hos Elgiganten också = 1690:- med spelkontroll.



#2800

Postad 22 november 2018 - 21:02

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Kan man stänga av HDR på Shield eller i Kod i?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.