Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

bara liten ruta i "windowed mode"

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 november 2021 - 19:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har ibland problem med grafiken i vissa spel. 

i vissa spel blir det bara en liten ruta om jag sätter läget i windowed mode (som på bilden)

upplösningen är på 1920x1080

 

rutan går inte att maximera eller göra större.

 

Jag vill ha winwowed så jag lätt kan göra saker på andra skärmen när jag spelar.

 

Discord och dom andra sakerna dyker bara upp igen om jag för över musen till den skärmen, men det går ju inte alltid.

 

och för jag över musen till den andra skärmen och trycker på något så minimeras spelet ner och allt börjar lagga en stund.

 

 

Problem två - i vissa spel så försvinner allt på min sekundära skärm när jag startar vissa spel. TEx discord och liknande saker som jag vill ha uppe, dom försvinner från den skärmen.

 

Men istället så kan det ploppa upp något annat som jag har öppet på huvudskärmen, tex mappen som mina spel ligger i. Den kan ploppa upp på skärm numme två istället.

Bifogad fil(er)


Redigerat av andreassofus, 14 november 2021 - 19:58.


#2

Postad 14 november 2021 - 19:58

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Om du höjer upplösningen blir fönstret större ;)



#3

Postad 14 november 2021 - 20:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Om du höjer upplösningen blir fönstret större ;)


Jo men varför är det bara så på vissa spel?
På väldigt många spel så fyller ju rutan hela skärmen även om.man ändrar till windowed

#4

Postad 14 november 2021 - 21:08

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det kan bero på flera faktorer, men generellt sett så ligger det i utvecklarens händer att konfigurera hur olika visningslägen fungerar. Om spelet är utvecklat för att alltid visas upp i 1:1 pixelmapping så körs spelet uteslutande i den upplösning man väljer i inställningarna.

 

Sen finns det olika helskärmslägen också. I exemplet med ditt andra problem låter det som att du kör i exklusivt helskärmsläge vilket kan förhindra att fönstren är öppna på andra skärmar. Om du däremot använder borderless fullscreen bör du bli av med problemet helt. Finns det inga inställningar för det i spelen kan du ordna de inställningar i nVidias kontrollpanel (vet inte hur det fungerar med Radeon).



#5

Postad 15 november 2021 - 12:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Det kan bero på flera faktorer, men generellt sett så ligger det i utvecklarens händer att konfigurera hur olika visningslägen fungerar. Om spelet är utvecklat för att alltid visas upp i 1:1 pixelmapping så körs spelet uteslutande i den upplösning man väljer i inställningarna.

 

Sen finns det olika helskärmslägen också. I exemplet med ditt andra problem låter det som att du kör i exklusivt helskärmsläge vilket kan förhindra att fönstren är öppna på andra skärmar. Om du däremot använder borderless fullscreen bör du bli av med problemet helt. Finns det inga inställningar för det i spelen kan du ordna de inställningar i nVidias kontrollpanel (vet inte hur det fungerar med Radeon).

tack för tips.  ska kolla i nvidias kontrollpanel och se om jag kan fixa det :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.