Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 09 januari 2020 - 14:27

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Tack detsamma! Uppdateringen funkar lite olika på olika plattformar men du bör antingen få den uppdaterad automatiskt, eller få ett meddelande när du försöker starta appen. 

 

Den nya versionen har ett nytt utseende så har du använt den gamla ser du förmodligen när den har uppdaterats. Ser du en meny till vänster i stället för i överkant har du fått uppdateringen. 

 

Har den äldre fortfarande på min Panasonic TV, men kommer säkert. Tack igen.



#502

Postad 09 januari 2020 - 21:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Diskussioner om Android TV-appen blir lite OT här men skicka gärna PM till mig och utveckla hur du menar att en Android TV-app skulle ha HbbTV-stöd. Och såklart tar jag gärna emot synpunkter på vad du tycker att vi borde förbättra i Android TV-appen.  :)

Off topic hur då? jag har en smart-tv  med android tv det är ju en smart tv hur kan de bli off topic?

om inte en Philips 55pus7181 är en smart tv  med Android tv va är det då?

 

Både Philips och Sony och många andra Smart-TV tillverkare har Android TV som operativ Off topic är det inte!!!

 

tråden heter 

SVT Play beta-app för smart-tv

 

Hbb-TV innebär att kollar man på ett tv prog vi säger (Så ska de Låta) så ska Appen  känna av att de programmet går och ska då visa on screen info att man kan hitta mer med samma program på svt play appen och det ska va tex kopplat till en av de färgade knapparna (snabblänk) på fjärrkontrollen  det är så Hbb-TV ska funka...

 

http://philips-tvcon.../en/Faq/All/418


Redigerat av Duckface21, 09 januari 2020 - 21:47.


#503

Postad 09 januari 2020 - 21:31

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

 Nya versionen finns nu i min Nvidia Shield tv 4k iptv.



#504

Postad 09 januari 2020 - 21:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

 Nya versionen finns nu i min Nvidia Shield tv 4k iptv.

hur har du fått in det hittar inget på  app store.... men det får man ju inte prata om här för det gäller ju shield (smart-Box) enligt svt men bara fånigt att de drar Android tv som nån icke Smart tv då det ökar för varje dag i många tv apparater


Redigerat av Duckface21, 09 januari 2020 - 21:58.


#505

Postad 09 januari 2020 - 21:59

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

hur har du fått in det hittar inget på  app store.... men det får man ju inte prata om här för det gäller ju shield (smart-Box) enligt svt men bara fånigt att de drar Android tv som nån icke Smart tv då det ökar för varje dag i många tv apparater

 

Aj Aj då :) Ta bort och om installera appen.



#506

Postad 09 januari 2020 - 22:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Aj Aj då :) Ta bort och om installera appen.

vist men får in samma app ;) de har inte rullat ut de överallt i såna fall


Redigerat av Duckface21, 09 januari 2020 - 22:29.


#507

Postad 10 januari 2020 - 00:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Inget på gång med profiler och ”fortsätt där du slutade”
Drygt om man tittar nån annanstans och tvunget måste leta sig fram

#508

Postad 10 januari 2020 - 10:56

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Off topic hur då? jag har en smart-tv  med android tv det är ju en smart tv hur kan de bli off topic?

om inte en Philips 55pus7181 är en smart tv  med Android tv va är det då?

 

Både Philips och Sony och många andra Smart-TV tillverkare har Android TV som operativ Off topic är det inte!!!

 

tråden heter 

SVT Play beta-app för smart-tv

 

Hbb-TV innebär att kollar man på ett tv prog vi säger (Så ska de Låta) så ska Appen  känna av att de programmet går och ska då visa on screen info att man kan hitta mer med samma program på svt play appen och det ska va tex kopplat till en av de färgade knapparna (snabblänk) på fjärrkontrollen  det är så Hbb-TV ska funka...

 

http://philips-tvcon.../en/Faq/All/418

Syftet med den här tråden är sedan starten att samla synpunkter om den SVT Play-app SVT har byggt m.h.a. HbbTV-standarden och lanserat på ett antal plattformar som har stöd för den typen av app. Tråden skapades eftersom appen ursprungligen var i Beta-testning och vi behövde ett sätt att hålla nära kommunikation med intresserade användare. SVT Play finns även till andra plattformar, exempelvis Android TV som används på din Philips TV och i Nvidia Shield. Men det är alltså en helt separat app och för att inte röra ihop saker för mycket låter vi denna tråd handla om just den HbbTV-baserade appen. 

Du får gärna komma med synpunkter till oss via https://kontakt.svt.se/guide/kontakt, oavsett om det gäller Android TV eller något annat SVT-relaterat. Du kan också skicka PM till mig för att bolla vad du tycker borde förbättras i Android TV-appen och utveckla dina tankar om hur Android TV och HbbTV hör ihop. 



#509

Postad 10 januari 2020 - 14:26

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Anders. Kan du berätta vad som är nytt i SVT appen förutom layout?

 

Trevlig helg.



#510

Postad 10 januari 2020 - 14:38

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders. Kan du berätta vad som är nytt i SVT appen förutom layout?

 

Trevlig helg.

Tanken är att det ska vara lättare att hitta något att titta på i den uppdaterade appen. Några förbättringar:

  • Fortsätt titta-lista direkt på startsidan
  • Fler program på startsidan
  • Tydligare indelning av avsnitt i säsonger och liknande
  • Det går att hitta kommande livesändningar
  • Tips om relaterade program

Sen har vi också byggt om appen tekniskt för att smidigare kunna göra förbättringar framöver. 



#511

Postad 10 januari 2020 - 20:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Syftet med den här tråden är sedan starten att samla synpunkter om den SVT Play-app SVT har byggt m.h.a. HbbTV-standarden och lanserat på ett antal plattformar som har stöd för den typen av app. Tråden skapades eftersom appen ursprungligen var i Beta-testning och vi behövde ett sätt att hålla nära kommunikation med intresserade användare. SVT Play finns även till andra plattformar, exempelvis Android TV som används på din Philips TV och i Nvidia Shield. Men det är alltså en helt separat app och för att inte röra ihop saker för mycket låter vi denna tråd handla om just den HbbTV-baserade appen. 

Du får gärna komma med synpunkter till oss via https://kontakt.svt.se/guide/kontakt, oavsett om det gäller Android TV eller något annat SVT-relaterat. Du kan också skicka PM till mig för att bolla vad du tycker borde förbättras i Android TV-appen och utveckla dina tankar om hur Android TV och HbbTV hör ihop. 

Då tycker jag ni ska samla allt ang SmartTV oavsett Android TV eller andra i denna tråd varför ha utspritt  blir krångligt!!!!



#512

Postad 06 februari 2020 - 19:30

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Anderas. Idag fick jag nya uppdateringen av SVT Play till min Panasonic TV, måste berömma Er att uppdateringen är snygg och modern men även bättre ljud, bild och layout,  Bra jobbat.  



#513

Postad 07 februari 2020 - 09:09

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anderas. Idag fick jag nya uppdateringen av SVT Play till min Panasonic TV, måste berömma Er att uppdateringen är snygg och modern men även bättre ljud, bild och layout,  Bra jobbat.  

Tack så mycket, kul att du uppskattar den!
(Kvalitetsförbättring i ljud och bild är egentligen inte kopplade till just uppdateringen av appen men jag vidarebefordrar det till videokodningsteamet!)



#514

Postad 07 februari 2020 - 13:57

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Det som jag saknar är att sätta på live sport några minuter innan så att det börjar automatisk. Har missat början på alpint några gånger pga seg uppdatering av sidan dvs bläddra fram och tillbaka tills det dyker upp.

#515

Postad 10 februari 2020 - 09:27

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Det som jag saknar är att sätta på live sport några minuter innan så att det börjar automatisk. Har missat början på alpint några gånger pga seg uppdatering av sidan dvs bläddra fram och tillbaka tills det dyker upp.

Har du fått den nya appen? Där kan du gå in på livesändningar innan de startar, Spela-knappen dyker upp när det är dags. 



#516

Postad 10 februari 2020 - 10:21

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Det som jag saknar är att sätta på live sport några minuter innan så att det börjar automatisk. Har missat början på alpint några gånger pga seg uppdatering av sidan dvs bläddra fram och tillbaka tills det dyker upp.

 

 

Har du fått den nya appen? Där kan du gå in på livesändningar innan de startar, Spela-knappen dyker upp när det är dags. 

Det Templo efterfrågar är inte en spela-knapp som dyker upp när det är dags, utan samma funktionalitet som funnits på Youtube i snart 10år, vilket även funkar när man castar från dom. Streamen är vald och står i standbyläge tills den startar, då börjar den utan att man behöver göra nånting, som att trycka på en startknapp.

Youtube, likt Yle Areenan, har ju även den självklara funktionen att kunna stänga av auto-play. Kanske nåt ni kan implementera inom några år?



#517

Postad 10 februari 2020 - 10:32

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Vad gäller tv-kanalerna har vi valt att prioritera andra delar av tjänsten i och med att tv-apparaten redan kan ta emot våra kanaler utan kostnad.

Gäller det även SVT24HD och KunskapkanalenHD(dit ni ofta förpassar direktsända sportevenemang, för att sända viktiga repriser av annat i HD på SVT1/2HD), att dom kan tas emot utan kostnad i TVn?

Sen kanske du är ny på jobbet, men anledningen att ni som enda public service-aktör i Europa "valde" att inte ha med linjära kanalerna i, ursprungligen AppleTV- och AndroidTV-appen, och nu även SmartTV-appen, var för att SVT av princip inte ville medverka till att erbjuda dom linjära kanalerna till dom som använde en ATV eller AndroidTV-enhet ihop med en monitor utan tuner, för att slippa TV-licensen, fick du inte det PMet på den tiden? Stod ju förvisso även  i PMet att om nån frågade om anledningen så skulle ni bara hänvisa till att det var ett beslut som hade fattats, utan att gå in på varför beslutet hade fattats.



#518

Postad 10 februari 2020 - 11:34

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Har du fått den nya appen? Där kan du gå in på livesändningar innan de startar, Spela-knappen dyker upp när det är dags.


Jag har den nya appen men kunde inte hitta aktuella sändningar i Live delen överhuvudtaget förrän de hade börjat. Ska testa igen till helgen.

Redigerat av Templo, 10 februari 2020 - 11:37.


#519

Postad 26 mars 2020 - 21:18

potlach
  • potlach
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Upplever nu att SVTplay är otroligt buggigt. Aktuellt spelar t ex bara upp första 2:30 minuter och sen vill övergå till Kultur. Andra avsnitt står bara "Sändning börjar strax" osv.
Har Philips 854 samt Huawei P20 Pro och de följer exakt samma mönster oavsett om jag använder hemmanätverket eller endast 4G-uppkoppling.

Kan så klart bero på att så många tittare följer detta och överbelastar servrar, men inte tusan skall vanlig analog rv-sändning vara överlägset detta idag, eller??

#520

Postad 27 mars 2020 - 09:07

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Överlägsen är väl att ta i men bättre är den fortfarande, men skillnaden minskar. Det finns fortfarande mer fördelar med ”antennmottagning” tycker jag.

#521

Postad 01 april 2020 - 09:33

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Upplever nu att SVTplay är otroligt buggigt. Aktuellt spelar t ex bara upp första 2:30 minuter och sen vill övergå till Kultur. Andra avsnitt står bara "Sändning börjar strax" osv.
Har Philips 854 samt Huawei P20 Pro och de följer exakt samma mönster oavsett om jag använder hemmanätverket eller endast 4G-uppkoppling.
Kan så klart bero på att så många tittare följer detta och överbelastar servrar, men inte tusan skall vanlig analog rv-sändning vara överlägset detta idag, eller??

Märkte det i går kväll när jag försökte se på DNA på SVT Play. Det blev tvärnit efter bara några sekunder. SVT Playappen på VIP4032. Fick i stället strömma via androidappen och Chromecast. Och när får vi DD5.1?
Tillägg:
Försökte i går att se avsnitt 2 av DNA via appen på VIP4032. Gick bra i 20 min sedan la ljudet av så jag fick återgå till att streama igen.
Ser helst att ni nu koncentrerar er på att göra appen stabil innan ni går vidare med andra önskemål!

Redigerat av Krutrök, 02 april 2020 - 08:47.


#522

Postad 01 april 2020 - 19:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Anders. Har ni lyft frågan om att man kan skapa profiler i appen-apparna. Så man kan fortsätta där man slutade oavsett device.



#523

Postad 02 april 2020 - 19:12

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Anders, LgB7,barnskydd går inte att stänga. Avaktiverat i inställningarna och trycker visa inte igen men det kommer ändå hela tiden. Varför?

#524

Postad 28 april 2020 - 14:38

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej igen, det har dröjt lite med uppdateringar men här kommer lite svar:

- Smart-tv-appen fick idag stöd för 5.1-ljud. Det gäller inte Android TV-appen och inte heller appen i Telias boxar, stöd för dessa kommer förhoppningsvis längre fram. Det här är ingen jättelansering vi gör men de två sista Homeland-avsnitten finns publicerade med 5.1-ljud och det kommer att publiceras mer 5.1-material framöver. 

- @Askungen: Inget konkret om profiler är planerat än.

- @Templo: Är felet kvar fortfarande? Rapportera gärna till [email protected] så är vi inte beroende av att just jag ska hinna svara här. 



#525

Postad 28 april 2020 - 15:16

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej igen, det har dröjt lite med uppdateringar men här kommer lite svar:

- Smart-tv-appen fick idag stöd för 5.1-ljud. Det gäller inte Android TV-appen och inte heller appen i Telias boxar, stöd för dessa kommer förhoppningsvis längre fram. Det här är ingen jättelansering vi gör men de två sista Homeland-avsnitten finns publicerade med 5.1-ljud och det kommer att publiceras mer 5.1-material framöver. 

- @Askungen: Inget konkret om profiler är planerat än.

- @Templo: Är felet kvar fortfarande? Rapportera gärna till [email protected] så är vi inte beroende av att just jag ska hinna svara här. 

 

Tack för info Anders.



#526

Postad 28 april 2020 - 21:47

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Hej igen, det har dröjt lite med uppdateringar men här kommer lite svar:

- Smart-tv-appen fick idag stöd för 5.1-ljud. Det gäller inte Android TV-appen och inte heller appen i Telias boxar, stöd för dessa kommer förhoppningsvis längre fram. Det här är ingen jättelansering vi gör men de två sista Homeland-avsnitten finns publicerade med 5.1-ljud och det kommer att publiceras mer 5.1-material framöver. 

- @Askungen: Inget konkret om profiler är planerat än.

- @Templo: Är felet kvar fortfarande? Rapportera gärna till [email protected] så är vi inte beroende av att just jag ska hinna svara här. 

 

...och vad är det för Smart-TV-app då?

Frågar jag som givetvis har Android-Tv-appen och appen i Teliaboxen.



#527

Postad 30 april 2020 - 10:10

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

...och vad är det för Smart-TV-app då?

Frågar jag som givetvis har Android-Tv-appen och appen i Teliaboxen.

Otur! Appen är serverbaserad och körs på en rad plattformar som Samsung, LG, Panasonic m.fl. Tyvärr sprang vi på ett fel i 5.1-uppspelningen just på Telias boxar men så fort vi och deras tillverkare har hittat och åtgärdat felet kommer vi att aktivera det där också. 

 

Android TV är en helt annan app där vi inte har byggt 5.1-stöd än. Det kommer framöver men just nu vet jag inget om när.



#528

Postad 30 april 2020 - 12:32

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Otur! Appen är serverbaserad och körs på en rad plattformar som Samsung, LG, Panasonic m.fl. Tyvärr sprang vi på ett fel i 5.1-uppspelningen just på Telias boxar men så fort vi och deras tillverkare har hittat och åtgärdat felet kommer vi att aktivera det där också. 

 

Android TV är en helt annan app där vi inte har byggt 5.1-stöd än. Det kommer framöver men just nu vet jag inget om när.

Hej, jag har en Panasonic Oled 2019 års modell. Testade igår just Homeland avsnitt 11 och 12 men ingen 5.1 uppspelning vad jag kunde se i min förstärkar display. Något som just Panasonic behöver uppdatera kanske eller det ska fungera? Jocke



#529

Postad 30 april 2020 - 12:44

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Hej, jag har en Panasonic Oled 2019 års modell. Testade igår just Homeland avsnitt 11 och 12 men ingen 5.1 uppspelning vad jag kunde se i min förstärkar display. Något som just Panasonic behöver uppdatera kanske eller det ska fungera? Jocke

Hej, det behövs ingen uppdatering från Panasonic utan uppdateringen sker från vår server. Du kan kolla under Inställningar att versionen heter nåt som börjar med 656. 
 

Det verkar ha hänt nåt med avsnitt 12 för där hittar jag inget 5.1-ljud publicerat längre, men avsnitt 11 ser rätt ut. Vi håller på att sätta upp detta så publiceringsflöden osv är inte på banan för 5.1-ljud än. Kanske upptäcktes nåt fel i publiceringen så avsnitt 12 har publicerats om, jag hoppas vi kan få tillbaka det. Och jag hoppas att det ska komma mycket 5.1-program framöver. 


Redigerat av Anders Hebert SVT, 05 maj 2020 - 07:47.


#530

Postad 30 april 2020 - 12:56

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 1

Hej, det behövs ingen uppdatering från Panasonic utan uppdateringen sker från vår server. Du kan kolla under Inställningar att versionen heter nåt som börjar med 656. 
 

Det verkar ha hänt nåt med avsnitt 12 för där hittar jag inget 5.1-ljud publicerat längre, men avsnitt 11 ser rätt ut. Vi håller på att sätta upp detta så publiceringsflöden osv är inte på banan för 5.1-ljud än. Kanske upptäcktes nåt fel i publiceringen så avsnitt 12 har publicerats om, jag hoppas vi kan få tillbaka det. Och att det ska komma mycket 5.1-program framöver. 

Aha, jag kollar under inställningar och ser om det är rätt version då...656. Sen provar jag avsnitt 11 igen. Kanonbra att det ska komma mkt 5.1 program framöver, bra!



#531

Postad 30 april 2020 - 18:16

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Tack för info Anders.



Visst är det kvar.
Har mailat.
Mvh Adin

#532

Postad 02 maj 2020 - 10:49

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Hej igen, det har dröjt lite med uppdateringar men här kommer lite svar:
- Smart-tv-appen fick idag stöd för 5.1-ljud. Det gäller inte Android TV-appen och inte heller appen i Telias boxar, stöd för dessa kommer förhoppningsvis längre fram. Det här är ingen jättelansering vi gör men de två sista Homeland-avsnitten finns publicerade med 5.1-ljud och det kommer att publiceras mer 5.1-material framöver. 
- @Askungen: Inget konkret om profiler är planerat än.
- @Templo: Är felet kvar fortfarande? Rapportera gärna till [email protected] så är vi inte beroende av att just jag ska hinna svara här.

Bra jobbat! Tyvärr har jag Teliaboxen så det var lite surt. Men jag hoppas
att det löser sig med den också inom en snar framtid!

#533

Postad 03 maj 2020 - 07:06

Unregisteredb8f58171
  • Unregisteredb8f58171
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Samsung UE49MU8000

Finns det info om hur man får igång nya appen? Då jag spelar i nya appen så får jag hela tiden felmeddelanden typ "Ett fel har uppstått i appen... Felkod: 675PU (koden är olika varje gång). Förr kunde jag spela upp via Browsern i tv men nu står den bara och buffrar utan att något händer.

 

Skulle verkligen uppskatta att få igång den här appen. Tacksam för alla fixar/tips.



#534

Postad 03 maj 2020 - 07:24

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Testat norsk lagning, dvs dragit ur strömsladden.

#535

Postad 04 maj 2020 - 07:01

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Samsung UE49MU8000

Finns det info om hur man får igång nya appen? Då jag spelar i nya appen så får jag hela tiden felmeddelanden typ "Ett fel har uppstått i appen... Felkod: 675PU (koden är olika varje gång). Förr kunde jag spela upp via Browsern i tv men nu står den bara och buffrar utan att något händer.

 

Skulle verkligen uppskatta att få igång den här appen. Tacksam för alla fixar/tips.

Hej!

Hör gärna av dig till [email protected] så hoppas jag de kan hjälpa dig få igång appen. Beskriv så tydligt som möjligt vad det är du ska göra när felkoden kommer, ta med ett par aktuella koder osv så håller vi tummarna!



#536

Postad 09 maj 2020 - 09:53

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 222 inlägg
  • 0

Saknar listan av alla program i bokstavsordning. Ibland vet man vad programmet man söker heter, men lite oklart vilken kategori det tillhör och det kändes smidigare än att söka.



#537

Postad 13 maj 2020 - 16:58

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 1

Saknar listan av alla program i bokstavsordning. Ibland vet man vad programmet man söker heter, men lite oklart vilken kategori det tillhör och det kändes smidigare än att söka.


Håller med!

#538

Postad 14 maj 2020 - 06:50

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Tack för återkoppling om A-Ö! Vi samlar in synpunkter och utvärderar vad vi ska förbättra framöver. 



#539

Postad 16 maj 2020 - 13:28

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Problemet med (minnesanvändningen?) i 4302 är fortfarande kvar. Skulle se Falsk Identitet e02 förra veckan, appen frös några ggr sedan krascha den. Fick vänta tills det avsnittet gick att se via Svt-r. Är det högre kvalitet (datamässigt) på materiellt som kan ses via svtplay jämfört med svt-r då den senare alltid funkar hur bra som helst i 4302?



#540

Postad 18 maj 2020 - 08:06

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Problemet med (minnesanvändningen?) i 4302 är fortfarande kvar. Skulle se Falsk Identitet e02 förra veckan, appen frös några ggr sedan krascha den. Fick vänta tills det avsnittet gick att se via Svt-r. Är det högre kvalitet (datamässigt) på materiellt som kan ses via svtplay jämfört med svt-r då den senare alltid funkar hur bra som helst i 4302?

Hej! Vi har sett indikationer från fler håll att det inte funkar hundra för alla med Telias box än. Jag vet inte om det är så att alla inte har fått uppdateringen eller om det är nåt ytterligare case som behöver lösas men Telia och boxtillverkaren jobbar på saken, vi stöttar i de fall vi kan hjälpa till. 

SVTr sköts helt av operatören så Telia spelar in och publicerar video helt orelaterat till vad vi publicerar för SVT Play. 



#541

Postad 18 maj 2020 - 12:07

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Hej! Vi har sett indikationer från fler håll att det inte funkar hundra för alla med Telias box än. Jag vet inte om det är så att alla inte har fått uppdateringen eller om det är nåt ytterligare case som behöver lösas men Telia och boxtillverkaren jobbar på saken, vi stöttar i de fall vi kan hjälpa till. 

SVTr sköts helt av operatören så Telia spelar in och publicerar video helt orelaterat till vad vi publicerar för SVT Play. 

Ok, så från ert håll är allt ok? Då kanske högre bitrate inte var enda orsaken till detta problem då vissa fortfarande upplever det.
Jag har den senaste uppdateringen till 4302, jag tycker SVT Play UI ser klart bättre ut nu.



#542

Postad 02 juni 2020 - 17:52

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Tack för återkoppling om A-Ö! Vi samlar in synpunkter och utvärderar vad vi ska förbättra framöver. 

Hej Anders Hebert,

Jag ser att HBBtv är igång igen på SVTs kanaler på marknätet. Båda på tvn (Samsung) och på motagarens skärm visas "SVT - SVTplay" som hbbtv app utan något innehåll. Kommer ni aktivera tjänsten skarpt under sommaren? Kommer det även finnas HBBtv tillgänlig för de som tar emot signalen via satellit (som DR1-DR2 har/gör) ?  



#543

Postad 04 juni 2020 - 08:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Önskar det gick få ut 5.1 ljud för oss som har dator kopplad till TV/Projektor med.

Tycker det borde vara en självklarhet år 2020 med 5.1 ljud.


Redigerat av Leatherface, 04 juni 2020 - 08:19.


#544

Postad 04 juni 2020 - 14:19

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders Hebert,

Jag ser att HBBtv är igång igen på SVTs kanaler på marknätet. Båda på tvn (Samsung) och på motagarens skärm visas "SVT - SVTplay" som hbbtv app utan något innehåll. Kommer ni aktivera tjänsten skarpt under sommaren? Kommer det även finnas HBBtv tillgänlig för de som tar emot signalen via satellit (som DR1-DR2 har/gör) ?  

Hej! Det stämmer att SVT har aktiverat HbbTV i kanalerna. Det är inte kopplat till SVT Play-appen så vi behöver inte föra en diskussion i denna tråd, men lite kort: Det kommer en HbbTV-tjänst för teckenspråkstolkning i SVT:s kanaler längre fram. SVT sänder ut HbbTV som metadata i DVB-strömmen som alla operatörer tar del av, sen är det upp till respektive operatör att avgöra om den metadatan skickas ut till deras kunder eller inte. SVT vill såklart att alla ska kunna ta del av de tjänster vi bygger.  

 

Önskar det gick få ut 5.1 ljud för oss som har dator kopplad till TV/Projektor med.

Tycker det borde vara en självklarhet år 2020 med 5.1 ljud.

Teamet som bygger webbspelaren har tittat på det men det blir lite mer komplext pga olika webbläsare, codecs, hårdvara och anslutningsmöjligheter. I nuläget funkar 5.1-ljud i denna SVT Play-app, i Apple TV 4+ och i Chromecast. 



#545

Postad 04 juni 2020 - 15:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Teamet som bygger webbspelaren har tittat på det men det blir lite mer komplext pga olika webbläsare, codecs, hårdvara och anslutningsmöjligheter. I nuläget funkar 5.1-ljud i denna SVT Play-app, i Apple TV 4+ och i Chromecast. 

 

Borde inte göra så stor skillnad då det ligger i själva strömmen och det går att ha ljudström med 2.0 med för den som inte har möjlighet till 5.1.
Sen så bygger dom flesta webbläsare numera på Chromium i grunden och det gäller även nya Edge i nyare Windows.
Nu finns det en hel del andra tjänster som behöver bättra sig med 5.1 ljud med men har också sett en hel del olika tjänster där 5.1 ljud fungerar utmärkt oavsett webbläsare.
Personligen använder jag utöver dator kopplad till projektor AndroidTV box bla har inte testat om det fungerar där än.


Redigerat av Leatherface, 04 juni 2020 - 15:05.


#546

Postad 23 juni 2020 - 21:20

fword
  • fword
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Tjena, mina föräldrar har en LG OLED55C8PLA och de upplever problem med att spela visa avsnitt. Tex Falsk Identitet S5 E3

Det blir bara en svart ruta....

Jag har en LG OLED65B8 och avsnittet startar direkt för mig.



#547

Postad 26 juni 2020 - 07:43

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Tjena, mina föräldrar har en LG OLED55C8PLA och de upplever problem med att spela visa avsnitt. Tex Falsk Identitet S5 E3

Det blir bara en svart ruta....

Jag har en LG OLED65B8 och avsnittet startar direkt för mig.

Hej, det är i alla fall inget generellt fel, vi har testat samma avsnitt på en sån tv utan problem. Bäst att de hör av sig till [email protected] så kan de få hjälp. 



#548

Postad 26 juni 2020 - 15:05

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 2
Har ett annat önskemål som väl egentligen inte rör utvecklingen av SVT Play men kanske kan framföras den här vägen. Det är att det borde finnas mer info om allt videomaterial som sänds. Förutom längd på avsnitt, vilket ju redan finns, originalspråk, bildformat men framför allt ljudformat!

#549

Postad 20 juli 2020 - 22:12

_hetfield_
  • _hetfield_
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Hej!
Jag undrar varför svt play appen saknas och när kommer appen finnas tillgänglig för Samsung 55 UHD LED Smart TV UE55JU7005

Vänligen
Michael

#550

Postad 10 augusti 2020 - 15:54

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej!
Jag undrar varför svt play appen saknas och när kommer appen finnas tillgänglig för Samsung 55 UHD LED Smart TV UE55JU7005

Vänligen
Michael

Hej! Appen finns på Samsungs tv-apparater från 2016 och senare och vad jag förstår är JU-serien från 2015. Brytpunkten beror på att SVT Play är en HbbTV-baserad tjänst (vi använder samma serverbaserade tjänst till många tv-tillverkare) och den typen av appar stöds inte av Samsung på apparater äldre än 2016. 






Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.