Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Dynavoice Dynamite *

214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 februari 2008 - 16:30

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Postad bild
Specifikationer Dynavoice Dynamite 10
Lådkonstruktion:
2 x basreflex frammåt
Guldplätterad Bi-wiring-terminal
X-change terminal
Element:
1-tums SuperAudio-diskant i hornladdning
6,5-tums mellanregister
2 x 10-tums bas
Impendans:
4-8 ohm
Frekvensområde:
- hz (-3 dB)
Känslighet:
92 db
Max Effekt:
250 W
Storlek (H x B x D):
1055 x 315 x 345 mm, 30,7 kg/styck
Pris:3495kr

Postad bild
Specifikationer Dynavoice Dynamite 8
Lådkonstruktion:
2 x basreflex frammåt
Guldplätterad Bi-wiring-terminal
X-change terminal
Element:
1-tums SuperAudio-diskant i hornladdning
6,5-tums mellanregister
2 x 8-tums bas
Impendans:
4-8 ohm
Frekvensområde:
- hz (-3 dB)
Känslighet:
92 db
Max Effekt:
250 W
Storlek (H x B x D):
1055 x 265 x 345 mm, 26,9 kg/styck
Pris:2995kr

#2

Postad 28 februari 2008 - 19:31

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Ser ju ut precis som Proson Libra 1004...Inte särskilt snygga tycker jag...Fast dom kanske åter bra :)

#3

Postad 28 februari 2008 - 19:45

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Jag tycker det liknar QLN Artech 8 och 12 eller nåt därimellan.
Jo jag tittade på Libra 1004 o det ser likt ut.

Redigerat av scenic, 28 februari 2008 - 20:11.


#4

Postad 28 februari 2008 - 21:30

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Värst vad Proson, dynavoice och QLN börjat göra nästan likadana högtalare på sistone. :)

Är det ens någon större skilland på dem? Skulle vara kul att testa Proson 212, QLN Artech 12 och nu dessa Dynavoice och jämföra hur de låter.

Nu ägs ju visserligen alla tre företagen av JWS concernern så det kanske inte är så konstig. Dock tycker jag det är dumt att ha tre varumärken som gör näst intill likadana högtalare.

Men men man ska ju inte säga för mycket ännu.. har inte lyssnat på högtalarna och vem vet, Dynavoicarna kanske lite riktigt jäkla bra.. även om jag har svårt att tro det.

Mvh
AlexanderE

#5

Postad 28 februari 2008 - 22:01

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Jaa :)

Dynavoice M-65 låter guld för sitt pris, verkligen prisvärda hoppas Dynamiten oxå gör det.

#6

Postad 29 februari 2008 - 03:00

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Hur skiljer sig dessa mot M-85, ljudmässigt ? :)
Elementbestyckningen verkar vara pappkoner med en vanlig tygkallot i horn, väldigt likt Artech-modellerna. Inget märkvärdigt jämtemot vad Dynavoice haft för bestyckning i övriga modeller med dubbla diskanter, keramik basar, kevlarbasar, kolfibermellan m.m...

#7

Postad 29 februari 2008 - 08:52

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Dessa ger mig assosiationer till Genexxa.
http://www.genexxa.s...xxa_gx1000.php3
Det kunde lika gärna stå detta märke på dem.(Vet inte om det görs några av detta märke längre, annars se nedan)
I övrigt så ingår de alla Proson, Dynavoice och QLN numera i samma koncern,
kanske inte så konstigt att de då påminner eller är kopior av varandra?

Edit: Såg nu vad Alexander skrev. :)

Redigerat av Unregistered0917eae3, 29 februari 2008 - 09:02.


#8

Postad 29 februari 2008 - 10:52

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Ser ut som dom fått lite inspiriation från Dali Concept serien fast med horn åt domen.. ?

#9

Postad 29 februari 2008 - 12:28

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Hejsan.
Jag vill inte alls kritisera några åsikter, men vill ändå belysa några problem med design av högtalare.

Det är kanske väldigt lätt att tillverka en högtalare som ingen tidigare sett om man
har en 5-siffrig budget, men det är extremt svårt att göra med en låg budget.

- Kabinettet kommer alltid att vara som en fyrkantig låda, mer eller mindre.
(Visst den kan vara svängd och böjd m.m., men ändock fyrkantig)
- Det kommer alltid att sitta element på framsidan, en diskant (eller två), bas och/eller mellanregister.
- Färgerna på högtalaren är något som går i trender, just nu är svart väldigt hett igen, men även de
andra färgerna som tillverkas är åt samma håll eller samma träslag(laminat).

Man strävar alltid efter att skapa en attraktiv högtalare som blir populär och som alla gillar, men det
finns tyvärr inte så mycket olika sätt att göra en högtalare som inte påminner om minst 1 annan,
men troligtvis om mängder med andra högtalare som tillverkats genom tiderna.

Detta är inget unikt för JWS som tillverkare, utan är samma för alla andra tillverkare också, jag
har hittils inte sett en enda högtalare i lägre prisklasser som är unik på något sätt.
(Även högtalare i högre prisklasser är vanligtvis inget nytt i design)

Vi är självklart alltid intresserad av att höra från era åsikter, så att vi även i framtiden
kan fortsätta konstruera populära högtalare till konkurrenskraftiga priser. Har du en idé eller
design som du tror på och som saknas på markaden, så är det väldigt uppskattat om ni mailar
till oss och berättar.

Med vänliga hälsningar
/Fynda.se - Hifi & Hemmabio

#10

Postad 29 februari 2008 - 12:49

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Om det kunde tolkas som negativt vad gäller mitt inlägg så var det inte avsikten.

Man strävar alltid efter att skapa en attraktiv högtalare som blir populär och som alla gillar, men det
finns tyvärr inte så mycket olika sätt att göra en högtalare som inte påminner om minst 1 annan,
men troligtvis om mängder med andra högtalare som tillverkats genom tiderna.

Det var bara det att man kan se en viss tråd som går genom dessa märken inom samma koncern.
Genexa-Proson-Dynavoice denna turordning eftersom det är i den ordningen de
först så dagens ljus.
Bifogad fil  Bild..doc   126,5K   196 Antal nerladdningar

#11

Postad 29 februari 2008 - 12:52

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Kommer Dynamite serien i fler högtalare, (center, surround) ?

#12

Postad 29 februari 2008 - 14:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Förlåt en liten reflektion:

*Numera verkar det klassiska konceptet "diskohögtalare" slagit igenom hos alla tre märkena (Proson, Dynavoice, QLN). Tidigare uppfattade jag det som att Proson lite smått började röra sig åt HiFi-hållet, sedan kom Dynavoice in och "tog över" den rollen s.a.s (med M-65/M-85/Definition). Slutligen köptes QLN upp och blev toppmodell och släppte mer utpräglade HiFi-inriktade högtalare (Signature/Sub 82, 604 Mk II).

Nu har plötsligt alla tre märkena fallit tillbaka till diskohögtalarna (QLN Artech och Dynavoice Dynamite). Proson har ju mer traditionellt haft lite diskostuk fast började lite smått lämna det med Conqest 66 och Reality 63 Mk II.

Det hade varit mer tydligt att man haft uppdelningen:

Proson - disko/PA-liknande högtalare
Dynavoice - insteget till HiFi i koncernen
QLN - toppmärket inom HiFi i koncernen

Tycker det är otydlig strategi nu, känns som en återgång till Genexxa/JWS/Proson-tiden då också mer eller mindre samma högtalare kunde fås med valfritt märke.

#13

Postad 29 februari 2008 - 14:53

The Man
  • The Man
  • Beroende

  • 1 049 inlägg
  • 0

Hur skiljer sig dessa mot M-85, ljudmässigt ? ;)
Elementbestyckningen verkar vara pappkoner med en vanlig tygkallot i horn, väldigt likt Artech-modellerna. Inget märkvärdigt jämtemot vad Dynavoice haft för bestyckning i övriga modeller med dubbla diskanter, keramik basar, kevlarbasar, kolfibermellan m.m...



Bara för att materialet är av t.ex. kevlar så behöver det inte på något sätt betyda att de är bättre än hederliga papkoner. sättet det är uppbyggt på avgör oftast hur kraftigt och bra elementet spelar. Det här med kolfiber och kevlarbasar i dessa högtalare (billighets som de ändå är :( ) är mest bara skryt.

#14

Postad 29 februari 2008 - 15:24

cloud79
  • cloud79
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Funderar nästan på att köpa dessa.

Så här svarade fynda när jag mailade om denna högtalare jämförande med DF-5 (Dynamite 8)

Det är svårt att säga vilken som låter bäst, det beror lite på vad man är ute efter,
men jag tycker att den nya låter riktigt riktigt bra och slår DF-5 på fingrarna
i flera avseenden, såsom bl.a. bas och spelglädje.


Redigerat av cloud79, 29 februari 2008 - 15:25.


#15

Postad 29 februari 2008 - 15:39

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Funderar nästan på att köpa dessa.

Så här svarade fynda när jag mailade om denna högtalare jämförande med DF-5 (Dynamite 8)

Det är svårt att säga vilken som låter bäst, det beror lite på vad man är ute efter,
men jag tycker att den nya låter riktigt riktigt bra och slår DF-5 på fingrarna
i flera avseenden, såsom bl.a. bas och spelglädje.


Med det svaret får jag stark asossiation till discohögtalare som någon annan var inne på också.
I synnerhet när det gäller en högtalare med så pass stora basar som 12" .

PS. Har i och för sig inte hört Dynavioce DF så svaret kan ju vara helt rätt om man tänker på det.
DS.

Redigerat av Unregistereddbdacae4, 29 februari 2008 - 15:41.


#16

Postad 29 februari 2008 - 15:48

cloud79
  • cloud79
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Det var jämförande Dynamite 8 med 8"element. Inga 12" basar där inte.

#17

Postad 29 februari 2008 - 15:51

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Tycker absolut inte att ditt val av högtalare ska avgöras bara på Fyndas omdömme. Visst fynda i all ära men se till att själv lyssna på högtalarna. Skulle aldrig någonsin gå på bara butikens omdömme.

Mvh
AlexanderE

#18

Postad 29 februari 2008 - 16:52

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

Hur skiljer sig dessa mot M-85, ljudmässigt ? ;)
Elementbestyckningen verkar vara pappkoner med en vanlig tygkallot i horn, väldigt likt Artech-modellerna. Inget märkvärdigt jämtemot vad Dynavoice haft för bestyckning i övriga modeller med dubbla diskanter, keramik basar, kevlarbasar, kolfibermellan m.m...



Bara för att materialet är av t.ex. kevlar så behöver det inte på något sätt betyda att de är bättre än hederliga papkoner. sättet det är uppbyggt på avgör oftast hur kraftigt och bra elementet spelar. Det här med kolfiber och kevlarbasar i dessa högtalare (billighets som de ändå är :unsure: ) är mest bara skryt.


Jag mena absolut inte att dom är sämre på något sätt. Dom högtalare vi sett hittils från Dynavoice har varit lite egendomliga tycker jag (inte som flera andra). Denna serie tycker jag var ruskigt lik Dali Concept 8/10 och Artech 8, (egenligen nått där emellen). Frågar är bara hur dom låter, inte minst jämtemot M-85.

Är Dynavoice Challenger M-85 en utgående modell ? :(

#19

Postad 29 februari 2008 - 16:55

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Det var jämförande Dynamite 8 med 8"element. Inga 12" basar där inte.


OJ sorry.
My bad.
Seg i skallen .... får skylla på att det är fredag ... hehe

#20

Postad 29 februari 2008 - 17:13

cloud79
  • cloud79
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Tycker absolut inte att ditt val av högtalare ska avgöras bara på Fyndas omdömme. Visst fynda i all ära men se till att själv lyssna på högtalarna. Skulle aldrig någonsin gå på bara butikens omdömme.

Mvh
AlexanderE


Nej men det går ju alltid att skicka tillbaka dem om man inte gillar dem.

Bara fynda som säljer dem och dit är det ju minst 200 mil :(


EDIT: Har lagt en beställning på dem. Får se om de är något att hänga i julgranen ;)

Redigerat av cloud79, 29 februari 2008 - 17:49.


#21

Postad 01 mars 2008 - 08:53

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Hej mydynavoice!
Ja, Dynamite kommer att kompletteras med satelliter och center med 6-tums bas/mellanregister och Horn.
De kommer troligtvis att dyka upp om 2-3 månader.

Vi kommer ha kvar M-85 ett tag till, men den kommer troligtvis att försvinna till fördel för Dynamite.

Hej AVR4000
Om man ska kategorisera de tre märkena (Qln, Proson och Dynavoice) så skulle jag vilka göra det så här:

Proson - Insteg till bra ljud och mycket prisvärda högtalare i de lägre prisklasserna
Qln - En nivå upp i ljud, finish och kvalité för den som vill ha lite mer.
---
Dynavoice ligger lite utanför, då det är vårt eget märke som vi är ensamma om i Sverige och som
vi försöker ta ett steg längre och erbjuda de bästa högtalarna för pengarna i varje kategori av högtalare.
Det finns t.ex. riktigt hifi-betonade högtalare (Definition), högtalare för dig som vill spela högre (Dynamite)
och riktigt, riktigt billigt högtalarepaket (F-3). De har alla olika inriktning, men målet är som sagt att
erbjuda de bästa högtalarna inom varje inriktning. Därmed så kommer Dynavoice klampa in på de flesta områden,
både Hifi-högtalare och "Party"-högtalare.

Vi är ju dock den enda butiken som säljare alla tre märkena, i andra butiker som säljer, så har de antingen
endast QLn eller endast Proson, eller både Qln och Proson, och då blir det en klart lättare utskiljning.

Med vänliga hälsningar
/Fynda.se - Hifi & Hemmabio

#22

Postad 01 mars 2008 - 10:37

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Tackar för bra svar Fynda ;) Nu glömmde jag fråga om det kommer nån subwoofer till serien men men..
Synd att M-85 serien ska gå ur produktion tycker ja :rolleyes: Fina högtalare.
Aningen OT men kommer det liksom M-85 en ersättare till M-65 ?

#23

Postad 03 mars 2008 - 21:25

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0

Tycker absolut inte att ditt val av högtalare ska avgöras bara på Fyndas omdömme. Visst fynda i all ära men se till att själv lyssna på högtalarna. Skulle aldrig någonsin gå på bara butikens omdömme.

Mvh
AlexanderE


Nej men det går ju alltid att skicka tillbaka dem om man inte gillar dem.

Bara fynda som säljer dem och dit är det ju minst 200 mil B)


EDIT: Har lagt en beställning på dem. Får se om de är något att hänga i julgranen :)


Har du fått dem?
Lyssningsintryck sen? ;)

#24

Postad 03 mars 2008 - 21:52

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

  • 1 644 inlägg
  • 0
Gjutna basar ock mellanreg , gjutna chassin har mer precition ock är dyrare än vanliga plåtchassin som det sitter i proson 212-215 ock qlns discovarianter.

Bifogad fil(er)



#25

Postad 04 mars 2008 - 09:38

mats_b
  • mats_b
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Kommer ni ihåg BRIKLIN ?

"jättehögtalare" av 5 tunna spånskivor och en plastfront med trevägsbestyckning och ett passivt element. Tidiga varianterna var lyxutrustade med en glasskiva längst upp.

Det är samma falkenbergsbaserade firma som 20 år senare försöker marknadsföra sig som hifi...

Lyckas de ?

jag har Proson sat 31, deras asolut billigaste högtalare (800 paret) och köpte dem bara för att nästa steg uppåt i ljudkvalité (bortsett från basen) hamnade runt 3000 paret, och många emellan i pris helt enkelt lät sämre.

Kompletterade med en blackbird 8.1, också billig, men den lät.

(Säljaren upplyste mig om att ena högnivåingången är felfasad på dessa subbar, så man ska koppla höger in och höger ut med "rött på svart" om det ska låta bra. Jag tyckte det lät som ett underligt påstående men det var sant. Klämkontakterna till kablarna floppar iväg om man försöker stoppa i nåt grövre än 0,75 , men de flesta kör väl ändå med lågnivå in. )

Det är inte hifi, men det duger åt mig!

Redigerat av mats_b, 04 mars 2008 - 09:38.


#26

Postad 04 mars 2008 - 12:26

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

  • 1 644 inlägg
  • 0
proson,qln ock dynavoice om vi pratar discomodeller så verkar det vara minimala grejer som skiljer dom åt,skulle jag köpt ett par av dessa så hade jag helt klart gått på dynavoice dynamit för dom ser ut att vara ett steg ytterligare för att förbättra kvaliten.gjutna chassin.mvh.

#27

Postad 05 mars 2008 - 12:52

cloud79
  • cloud79
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag fick hem mina Dynamite 8 nu under dagen. Sitter och spelar in dem nu tillsammans med allt möjlig blandad musik. Väldigt lyft mot mina tidigare Proson Reality 10 LE redan nu.

Jag imponeras redan hur samspelta registren är. Bra diskant utan att vara påträngande. Ash, jag är kass på att skriva om högtalare, är ju ändå halvdöv! ;)

De låter bra för min smak iaf(säkerligen ännu bättre efter inspelning)!

Vad vissa här har sagt om att de är fula håller jag inte med om!
Bifogad fil  20080305113.jpg   60,93K   7 Antal nerladdningar

Redigerat av cloud79, 05 mars 2008 - 13:25.


#28

Postad 05 mars 2008 - 14:27

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

  • 1 644 inlägg
  • 0
Skruva ur en bas om du orkar ock knäpp lite kort på element ock filter,alltid kul att se. Tror nämligen att dessa är ett strå vassare än prosons discovarianter ock Qln artec, dom har plåtchassin ock inga märkvärdiga komponenter i delningsfiltren.

Redigerat av sollerön, 05 mars 2008 - 15:45.


#29

Postad 11 mars 2008 - 09:27

Unregisterede8e27668
  • Unregisterede8e27668
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej är det någon som har lust att lägga in fler bilder på dynamite 8"...

Och är den någon som har jämfört Dynamite mot argon 7240...

Tack för era svar...

#30

Postad 15 mars 2008 - 00:46

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Är det någon som har köpt Dynamite 10? Börjar bli sugen på ett par men vill gjärna ha ett utlåtande först..

#31

Postad 15 mars 2008 - 12:00

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Funderar själv på att köpa antingen Dynamite 8 eller Dynavoice M-85. Enligt Fynda så ska Dynamite 8 vare snäppet vassare på allt och priserna är ju samma. Spelar mycket rock så den här gången ska jag satsa på en högtalare som har lite mer tryck i sig.





#32

Postad 15 mars 2008 - 13:05

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Jag har ett par conquest 8255 nu som jag isådanafall ska byta mot ett par dynamite 10, det borde ju bli bättre, tror även att portarna framåt passar rummet bättre då dom måste stå hyfsat nära bakväggen..

#33

Postad 15 mars 2008 - 13:09

The Man
  • The Man
  • Beroende

  • 1 049 inlägg
  • 0
Möjligt att Dynamite är lite bättre vad gäller bastryck, dock tycker jag det vore konstigt om inte M85 var strået vassare i diskanten. Mer en smaksak, fast Dynamite känns väl mest rockhögtalare uttav de två ändå.

#34

Postad 15 mars 2008 - 13:57

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Möjligt att Dynamite är lite bättre vad gäller bastryck, dock tycker jag det vore konstigt om inte M85 var strået vassare i diskanten. Mer en smaksak, fast Dynamite känns väl mest rockhögtalare uttav de två ändå.

Sitter även och funderar på om man skulle satsa stort och köpa min favorit B&W 683. Tyvärr har jag inte lyssnat på 683:an men hörde 684:an och den lät mycket bra till rock. Men som sagt nu är vi i en helt annan prisklass men vad tror du? Har haft Dynavoice F-6, Aurum Cantus Leisure 2 SE och Focal Chorus 726S (dock trasiga vid leverans) innan så nu funderar jag på om man skulle spara lite och köpa sig vad jag tycker är en av världens snyggaste högtalare, B&W 683.

Redigerat av Unregistereda73534df, 15 mars 2008 - 13:59.


#35

Postad 15 mars 2008 - 18:04

The Man
  • The Man
  • Beroende

  • 1 049 inlägg
  • 0
Om du gillade 684:an så borde du absolut gilla 683:an! Är ju lite finare högtalare än dynavoice så visst, om du ändå tänker slå till så slå till lite högre. Sen är det ju olika hur vissa tycker en högtalare för rock ska låta, vissa anser att de i första hand ska kunna skilja på instrumeneten och kunna ta fram detaljerna medans andra anser att en ren rockodlad högtalare är ett par som kan mangla på ordentligt med rejält tryck. B&W är väl lite mitt emellan det hela, och visst, väldigt snygga, det är dom.

#36

Postad 17 mars 2008 - 22:55

zx12r-surfer
  • zx12r-surfer
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Beställde ett par Dynamite 8 i fredags, ska bli så j-a kul och se vad dom går för. Hoppas på att få dom asap... :) Återkommer med en recension och lite bilder.

#37

Postad 19 mars 2008 - 19:09

Prisjakt1
  • Prisjakt1
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
fynda, varför inte göra de helt pianolackade istället för bara sidorna? en klockren tia för designen annars :wub:

#38

Postad 19 mars 2008 - 21:38

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Tror inte nya dynamite serien tar M-85 i diskanten. Har jag väldigt svårt att tänka mig...

#39

Postad 21 mars 2008 - 19:47

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Ingen som har lyssnat på dom? Skulle vara intressant då jag är nära att beställa antingen Dynamite 8 eller M-85. Väldigt svårt val...

#40

Postad 23 mars 2008 - 10:49

zx12r-surfer
  • zx12r-surfer
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Fick mina i onsdags och blev imponerad över finishen på dom. Kopplade in dom och började spela, lät halvbra, lite hårt. Men nu efter ett 30-tal timmars spelande så börjar det verkligen lossna. Riktigt nöjd med dom, skönt djup och snärtig bas med ett fylligt mellanregister och klart detaljerad diskant. Jag jämför med mina 10 år gamla Heybrook HB-1 som då kostade 10.000:- och kan väl säga att dynamit 8 låter betydligt roligare. Så mycket kul för förhållandevis lite pengar får man. Sen att det luktar kinafabrik när man öppnar kartongen, det får man helt enkelt stå ut med...

MVH
-Tobbe-

#41

Postad 24 mars 2008 - 21:05

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Fick mina i onsdags och blev imponerad över finishen på dom. Kopplade in dom och började spela, lät halvbra, lite hårt. Men nu efter ett 30-tal timmars spelande så börjar det verkligen lossna. Riktigt nöjd med dom, skönt djup och snärtig bas med ett fylligt mellanregister och klart detaljerad diskant. Jag jämför med mina 10 år gamla Heybrook HB-1 som då kostade 10.000:- och kan väl säga att dynamit 8 låter betydligt roligare. Så mycket kul för förhållandevis lite pengar får man. Sen att det luktar kinafabrik när man öppnar kartongen, det får man helt enkelt stå ut med...

MVH
-Tobbe-

Intressant Tobbe, lägg gärna upp lite bilder så vi får se bjässarna :)

#42

Postad 25 mars 2008 - 16:47

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Centern och Surround högtalarna som skall komma senare, vilken prisklass hamnar de i, som Definition antar jag? 1495 för center och 1995 för surround.
Blir det för mycket kräm med Dynamite 8 och dess surround + center i en lägenhet måntro, ska man kanske nöja sig med ett Challenger paket?
Tänkte köpa Dynamite 8 till sommaren, och komplettera med Center + Surround till hösten.

#43

Postad 31 mars 2008 - 18:14

Prisjakt1
  • Prisjakt1
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
woot fick mina dyn 8 idag - såå himla snygga alltså!!! :) :D

tar kanske lite pics i dagarna om jag orkar få ordning på mjukvaran till min stinkyass n95... ;/

greetz

/P

#44

Postad 31 mars 2008 - 22:11

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Om du inte kan uppdatera till senaste mjukvaran beror det på att du valt fel operatör inte något fel på N-95..

#45

Postad 02 april 2008 - 20:30

DudeOne
  • DudeOne
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
kan man verkligen ha sånna här bjässar i en hemmabioanläggning i en lägenhet ? jag blir sugen men kan inget om ljud överhuvetaget, känns som att jag måste köpa ett litet kärnkraftverk för att driva dynamite xD

kan juh påpeka att jag beställde challenger 85 paketet men fick ett mail om att de inte förväntas komma in fören 1-2 månader och fynda tipsade om dynamite 8...vet inte vad jag ska göra xD

Redigerat av DudeOne, 07 april 2008 - 19:35.


#46

Postad 08 april 2008 - 20:14

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Hur mkt effekt behöver dessa?
Jag har Onkyo SR-TX505E och funderar på dessa då F-6 Magic är lite för små för de volymerna jag spelar. De tål inte riktigt den effekt som förstärkaren ger.

#47

Postad 09 april 2008 - 05:24

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

kan man verkligen ha sånna här bjässar i en hemmabioanläggning i en lägenhet ? jag blir sugen men kan inget om ljud överhuvetaget, känns som att jag måste köpa ett litet kärnkraftverk för att driva dynamite xD

kan juh påpeka att jag beställde challenger 85 paketet men fick ett mail om att de inte förväntas komma in fören 1-2 månader och fynda tipsade om dynamite 8...vet inte vad jag ska göra xD

Dynavoice M-85 är ju dyrare i Norge så jag vet inte.. nyast behöver inte alltid va bäst :)

#48

Postad 09 april 2008 - 10:28

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Hur mkt effekt behöver dessa?
Jag har Onkyo SR-TX505E och funderar på dessa då F-6 Magic är lite för små för de volymerna jag spelar. De tål inte riktigt den effekt som förstärkaren ger.


Säker på att det högtalaren som ger vika och inte förstärkaren då? När förstärkaren ger vika låter det ju också ganska crap..

#49

Postad 09 april 2008 - 20:56

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0

Säker på att det högtalaren som ger vika och inte förstärkaren då? När förstärkaren ger vika låter det ju också ganska crap..


Mjo, visserligen körde jag mp3 via RCA så jag kanske inte gör utrustningen rättvisa.
Men förstärkaren ger 130W RMS i 6 ohm, jag har ställt in 6ohm på förstärkaren och högtalarna tål max 100W i 6 ohm...
Så jag antar att högtalarna tar stryk före förstärkaren?
Vet att watt inte är allt men det känns ändå som om jag tänker rätt...

#50

Postad 10 april 2008 - 05:45

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Dom tål max 125w. Dessutom tål den lika mycket oavsett impedans.. (det är högtalaren bestämmer impedansen). Dom effektsiffror du letat fram är inte helt ärliga. En kanal driven, 1 khz och okänt mycket dist. Du får inte ens ut 100w 2 kanaler samtidigt kontinuerligt. Sry men så äre

Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 10 april 2008 - 05:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.