Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Saknar kanaler i Windows Media Center EPG

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 september 2010 - 17:02

johanjeppson
  • johanjeppson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag saknar tablåer för TV10 samt får fel tablå för Barnkanalen / SVT 24 efter det att kanalen inte längre delar sändningstider.

När jag skall gå in och koppla en kanal med lista (tablå) så saknas dessa och det verkar inte finnas något sätt att lägga till en enskild kanal till utbudet. Jag använder helst den "inbyggda" EPG:n som finns i Media Center, det har fungerat klockrent, förutom för detta problem då.

När jag kör guiden "Konfigurera TV-signal" så anger man typ av TV-mottagning samt postnummer, och dessa tablåer saknas efter att guiden är klar.

Någon som vet om det går att anpassa det utbud man får efter guiden är klar eller om det är så att tablåer för dessa kanaler inte finns hos Microsofts leverantör?

Windows 7 32bit Media Center.
Insignalen är analog kabel.

Tacksam för ideér!

#2

Postad 06 november 2010 - 19:34

Pimpen
  • Pimpen
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag med har detta problem.
/Mike

#3

Postad 07 november 2010 - 08:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
De kanalerna som så många andra finns inte med i det microsoft skickar via webben, om du haft digital signal tex boxer så kan man snappa upp dem via tvsignalen, ett annat alternativ är att använda xmltv och tex bigscreen epg för att läsa in det, obs gäller för win 7

#4

Postad 08 november 2010 - 09:04

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Har också en del problem med epg,

* Animal Planet är på norska

* TV400 saknar epg

* tv10 saknar epg

Har felanmält detta till MS

#5

Postad 08 november 2010 - 17:58

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0

De kanalerna som så många andra finns inte med i det microsoft skickar via webben, om du haft digital signal tex boxer så kan man snappa upp dem via tvsignalen


Jag kör Viasat DVB-C och kör vissa kanaler via signalen.
Funkar bra för "nu" och "nästa" program men jag har aldrig fått till den långa EPG'n..

Hur ställer man in det?

#6

Postad 26 april 2011 - 20:34

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

De kanalerna som så många andra finns inte med i det microsoft skickar via webben, om du haft digital signal tex boxer så kan man snappa upp dem via tvsignalen, ett annat alternativ är att använda xmltv och tex bigscreen epg för att läsa in det, obs gäller för win 7


Hur väljer man att wmc ska ta programinformationen frpn digital signalen och inte ifrån webben? Jag har boxer och får samma problem, det funkade klockrent när jag installerade det sen försvann tex kunskapskanalen ur tablån.

#7

Postad 26 april 2011 - 21:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hur väljer man att wmc ska ta programinformationen frpn digital signalen och inte ifrån webben? Jag har boxer och får samma problem, det funkade klockrent när jag installerade det sen försvann tex kunskapskanalen ur tablån.


Inställningar/tv/Guide/ edit channels markera en kanal och tryck ok, välj "edit listings" "Use listings from broadcaster"

Har engelsk windows så jag kom inte på vad de 2 sista kunde heta på svenska men tror du kan räkna ut det.

#8

Postad 03 september 2013 - 00:48

Unregistered97279cc6
  • Unregistered97279cc6
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Inställningar/tv/Guide/ edit channels markera en kanal och tryck ok, välj "edit listings" "Use listings from broadcaster"

Har engelsk windows så jag kom inte på vad de 2 sista kunde heta på svenska men tror du kan räkna ut det.


Det funkade inte iaf direkt men kanske kommer senare då? Testar detta, sen googlar jag xml-delen, det är ju rätt gött för såna som mig som inte vill kolla live-tv men så finns det massa intressanta saker på discovery etc.

#9

Postad 23 juni 2014 - 16:42

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
TV/Programguiden klicka på kanalen, välj redigera listor och med tex SVT2 Väst, välj SVT1 så fungerar programguiden.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.