Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Play för Media Center

228 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 09 maj 2012 - 14:27

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Erhnam: Vanliga Youtube mha Macrotube fungerar säkert toppen, det gäller denna.
Tror dock inte att SvtPlays kommande uppdatering kommer att ha en så stor inverkan som jag först trodde efter att luskat lite.

#102

Postad 10 maj 2012 - 11:51

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

massimo: Ok, riktigt så fungerar inte det här. Om xml-datastrukturen förändras hos leverantören då krävs det kodändring. Det som vi kan täcka upp för är som jag nämnde tidigare spelarUrlen.

Japp så är tanken.

Så länge de inte behöver någon form av handpåläggning för att fungera i Media Center så skulle det kunna gå relativt enkelt att fixa.

Youtube-problematiken är dessvärre inte löst ännu, lyckas fortfarande inte få fjärrkontrollen att bita. Det verkar som att detta är symptomatiskt för HTML5 vilket gör mig lite bekymrad inför SvtPlays kommande förändring.


Gällande youtube, det finns ingen möjlighet att bädda in youtube XL-gränssnittet i media center? http://www.youtube.com/xl
Annars fanns det väl något google api man kan använda har jag för mig, för att hämta youtube-data? Var längesen jag pysslade med youtube-api, men omöjligt var det inte.

/S

#103

Postad 10 maj 2012 - 14:21

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Erhnam: Vanliga Youtube mha Macrotube fungerar säkert toppen, det gäller denna.


Tror inte det framgick att det var en länk i meningen ovan:
http://www.youtube.com/leanback

#104

Postad 10 maj 2012 - 14:28

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
steve5432: Föredrar leanback över XL, även samma problematik där för XL.

Och nej, kommer inte att skriva en egen hanterare för Youtubeklipp. Där finns det andra plugins som hanterar detta som tidigare nämnda Macrotube...

#105

Postad 12 maj 2012 - 11:55

bitzorro
  • bitzorro
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Du skulle inte kunna lägga inn Norska tv3play okså?

Med vänlig hälsning, bitzorro.

#106

Postad 13 maj 2012 - 20:43

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
bitzorro: Jag kan titta på det, tror att det är snarlikt hur svenska Tv3Play är uppbyggt.

Mvh T

#107

Postad 14 maj 2012 - 16:45

bitzorro
  • bitzorro
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

bitzorro: Jag kan titta på det, tror att det är snarlikt hur svenska Tv3Play är uppbyggt.

Mvh T

Det vore grymt ! presis som detta plugin.
Med vänlig hälsning, bitzorro

#108

Postad 19 maj 2012 - 16:34

haxan
  • haxan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Bara en liten undra. Går det även lägga in Axess-play.

#109

Postad 19 maj 2012 - 20:59

SubUrban68
  • SubUrban68
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej Tojal!
Saknar det inte jättemycket, men ville titta på ett TED-talk på Play som jag bara såg halva, insåg då att det inte ligger på SVT-play, utan på UR-play.
Kan du kika på att få med denna och gärna Kunskapskanalen-play också...
Tack för allt så länge...

#110

Postad 20 maj 2012 - 20:16

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hej haxan & SubUrban68!

Vill gärna få med fler kanaler men tyvärr så har varken URplay samt Axess-play ett xml-api (såvitt vad jag vet) vilket gör att det krävs en hel del handpåläggning ("screen scraping") för att få med dessa kanaler. Minsta uppdatering på dessa sidor gör att det inte längre kommer att fungera utan att göra kodändringar därför undviker jag helst ta med dessa.

Om någon annan har annan info om xml-api:et för dessa kanaler låt mig gärna få veta det.

Mvh T

#111

Postad 20 maj 2012 - 20:27

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
En uppdatering på vad som är i görningen just nu för den kommande releasen (1.3.0)

- "Spinning wheel" vid laddtider för att indikera att det pågår någon aktivitet. Något jag själv saknat mycket!
- Visa korrekt kanal-logga vid uppspelning av MTG-kanaler
- Visa korrekt kanalinfo i episodfönstret för MTG-kanaler
- Tv3Play Norge

De flesta bitarna är på plats så release relativt snart.

En liten kommentar till spinning wheel för den intresserade, typiskt nog kan man inte använda sig av det "inbyggda" spinning wheel i Windows 7 MC utan man får hantera detta helt själv med kod, animeringar samt bilder. En liten förklaring till varför det inte har varit med från början...

uppdatering: Fortfarande samma problematik med Youtube så den kommer inte att ingå i den kommande releasen.

Bifogad fil(er)


Redigerat av tojal, 20 maj 2012 - 20:41.


#112

Postad 21 maj 2012 - 15:08

Brother_B
  • Brother_B
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej Tojal.

Har du hunnit titta på en lösning för inlogg med TV4Play premium ?

#113

Postad 21 maj 2012 - 15:26

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Ser bra ut toyal med spinning wheel !
En tanke bara, borde inte kanal 5 vara prio före norska tv3?

#114

Postad 21 maj 2012 - 18:42

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hej Brother_B,

Nej, som jag nämnt tidigare så är det möjligt att detta ses över i samband med införandet av Viaplay.

#115

Postad 21 maj 2012 - 18:48

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hej slow_c,

skälet till att Tv3Play för Norge infördes var dels för att det fanns stöd för det iom införandet av MTG-kanalerna och dels för att det efterfrågades...

Kanal5Play ligger på is eftersom det inte finns något tillgängligt xml-api, har detta på min radar.

#116

Postad 23 maj 2012 - 13:41

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har stött på en sak som jag tyckte var lite irriterande.

om man väljer ett program, typ "alfons åberg" och det då är 5 program man kan titta på, fördelade på 3 st på rad 1 och 2 st på rad två, vänsterjusterande.

XXX
XX

Går jag då till programmet längst till höger på rad 1 kan jag inte med nedknappen hoppa ner till program 2 på rad 2, vilket man brukar kunna. Nedknappen fungerar bara om det finns något program direkt under rutan man kommer från.

Förmodligen ett specialfall, men vore suveränt om du kunde kika på det då det gör navigeringen smidigare.

Suveränt program i övrigt! Ser att du hittade mcml och grafik för den roterande ringen, finns nog ett antal kopior för den för mediabrowser, OML eller något annat plugin...
http://code.google.c...ngs.mcml?r=1932

/S

#117

Postad 23 maj 2012 - 20:23

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hej steve5432!

Japp, har märkt detta sjäv och skall se över detta vid tillfälle.
Ja, det blev riktigt bra men samtidigt trist att man skall behöva hantera dessa saker själv.

Vad var tanken med länken, generalsettings för OML?

#118

Postad 24 maj 2012 - 09:24

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Tanken var bara att påvisa att det finns open source mcml kod för det mesta, spinbox, dropdown, button etc... förmodligen extraherat från media centers resursfiler och därefter modifierat. mcml är ju inte kul att jobba med från scratch. Blev något fel när jag kopierade länken, så den länkade till en speciell fil istället för source code-trädet....

/S

#119

Postad 05 juni 2012 - 17:37

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
steve5432: Jaha, på så vis. En god tanke :-)
Nej, mcml är väldigt kraftfullt men inte...särskilt kul, för att uttrycka mig diplomatiskt...

Mvh T

#120

Postad 05 juni 2012 - 17:48

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hepp!

Dåligt med uppdateringar från min sida den senaste tiden, utlovade version 1.3 inom en relativt snar framtid men har lagt till en del features som har dragit ut på tiden. Något som många med mig har saknat är JIL (jump in list) för att enkelt kunna navigera till det man letar efter. Alltså ett tryck på fjärrkontrollens knapp "2" resulterar i hopp till episod/program som börjar på a. Ett tryck till och hoppet sker till episod/program som börjar på b osv. Även synopsis har fått en översyn, numera autoskrollande när texten inte ryms på skärmen, riktigt bra. Plus en del andra grejer, återkommer snart med mer info.

/T

Redigerat av tojal, 08 juni 2012 - 10:25.


#121

Postad 05 juni 2012 - 17:53

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Det var något strul med SvtPlay i morse vilket resulterade i att många möttes av ett meddelande i Play som sa att en uppgradering är nödvändig. Skälet till detta är att det ligger en validering i uppstarten av Play som verifierar att spelarurl'erna är valida, om inte ja då behövs dessa bytas ut. Normalt sett brukar dessa bytas ut ungefär en gång per kvartal för SvtPlay så det kommer antagligen att ske under juni månad såvida de inte håller på detta inför kommande nya SvtPlay.

#122

Postad 05 juni 2012 - 18:20

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Tacksam att du anstränger dig.

#123

Postad 05 juni 2012 - 18:30

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hepp!

Det har kommit in en del donationer den sista tiden på 5 kronor och däromkring, vill bara förtydliga att detta inte är någon färdig produkt motsvarande ngn app i appstore eller liknande med en stor publik utan snarare en relativt smal produkt med en inte alltför stor användarskara som kontinuerligt förbättras och byggs på av mig på min fritid.

Jag är givetvis glad för de donationer som kommer in men donationer på denna nivån känns inte riktigt...
Vill helst inte sätta ett minimumtak på donationer utan vill att man bidrar med det som man tycker är rimligt för att föra Play framåt. Är syftet att testa Play då finns en alldeles utmärkt version för nedladdning i den första posten utan krav på någon som helst donation.

Mvh Tom

#124

Postad 05 juni 2012 - 19:48

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Svtplay har nu bytt till det som tidigare var beta vilket gör att den nuvarande uppspelning inte fungerar.
Har börjat se över detta nu, återkommer när jag vet mer.

/T

#125

Postad 07 juni 2012 - 13:55

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Stort tack!

Hoppas dessutom att fler oförskämda 5-kronorsdonationer inte dyker upp.

/S

#126

Postad 07 juni 2012 - 22:24

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Statusuppdatering, den nya SvtPlay-spelaren fungerar i Play men...givetvis fungerar inte de videoid'n jag läser ut i xmlapiet för denna. Jag har dock hittat en annan spelare som i kombination med lite förändringar fortfarande stöder de gamla id'na och fungerar ypperligt vilket ger mig tid att ligga på Svt för att få fram de nya api'erna.

Givetvis när jag gjorde de sista testerna innan släppet så upptäcker jag att även MTG's play-utvecklare har varit flitiga. Även där krävs det en uppdatering för hantering av uppspelning, antagligen en smärre sådan så det dröjer ytterligare ett litet tag innan Play 1.3 släpps.

/T

#127

Postad 07 juni 2012 - 22:36

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Det sistnämna berodde på en nätverksdipp (puh) så MTG-kanalerna fungerar som de skall. :-)

#128

Postad 08 juni 2012 - 08:21

InCoS
  • InCoS
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ser att viaplay nämns några gånger i tråden. Är detta något du jobbar på att integrera?

#129

Postad 08 juni 2012 - 09:01

Brother_B
  • Brother_B
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Vill bara tacka Tojal för ditt enorma och ihärdiga kodande av denna otroligt underbara produkt.

/Bengan

#130

Postad 08 juni 2012 - 10:23

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Play 1.3.0 släppt, se första posten för mer info.

/T

#131

Postad 08 juni 2012 - 10:29

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Erhnam, steve5432 & Brother_B: Tack själv! :-)

InCos: Japp ,sådan är planen. Utmaningen här ligger i att hantera inloggningen på ett bra sätt.

/T

#132

Postad 09 juni 2012 - 10:26

Brother_B
  • Brother_B
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Tojal, en fråga...

Det är fortfarande ingen bild på kategorin samhälle... i svt play, samt att det inte går att "låsa" kvaliteten på uppspelningen.
Är det jag som gör fel eller ?

Samt svtplay länken i ditt mejl resulterade bara i en svart ruta.

/Bengan

#133

Postad 09 juni 2012 - 20:39

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Brother_B, jag tror frågan har varit uppe tidigare och det beror helt enkelt på att dagens api inte länkar till någon bild för just samhällskategorin av någon anledning. Får hoppas att det nya apiet hanterar detta bättre.

Märkligt, länken fungerar för mig, någon annan som har samma problem? Prova att kopiera den och klistra in den istället...

Mvh T

#134

Postad 12 juni 2012 - 03:15

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Vad är ett typikskt bidrag/donation till detta projekt? Jag vill inte donata för lite... :)

#135

Postad 12 juni 2012 - 21:11

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Vad är ett typikskt bidrag/donation till detta projekt? Jag vill inte donata för lite... :)


Det är väldigt spridda skurar gällande donationer, allt ifrån 5 kronor och uppåt men medlet just nu ligger på 100,41 kronor.

Mvh T

#136

Postad 16 juni 2012 - 20:45

flarsson
  • flarsson
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Om det blir stöd för Viaplay så ger jag ett bidrag till! Keep up the good work!

#137

Postad 28 juni 2012 - 16:13

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hej. Är på väg att donata, men villgärna veta om det finns stöd för extenders. Funkar det på extenderd?

#138

Postad 29 juni 2012 - 23:17

hydrolift
  • hydrolift
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som bilden hackar (svtplay)?

Kör jag svtplay-plugin:et i xbmc eller direkt i Chrome webbläsare så blir det inget hack.

#139

Postad 30 juni 2012 - 18:12

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Jag har samma problem faktiskt. Om jag kör via plugin i 7MC så blir det microstutter hela tiden men om jag kör samma program via websidan så är det helt smooth. Trodde det bara var problem hos mig. :) Jag har testat att ta bort hardware Acceleration i Flash plugin men det är samma ryckningar ändå. Jag har för mig att jag hade samma problem för länge sen med första versionen av SVTplay-plugin som löstes på något sätt men jag minns inte hur tyvärr :(

#140

Postad 30 juni 2012 - 19:10

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
joakim6945: Nej inte i dagsläget, oklart det kommer på plats. Men planen är att Play skall stödja extenders men som sagt osäkert när det kommer att ske.

#141

Postad 30 juni 2012 - 19:16

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
hydrolift & Drontoo: Gäller det hack i fom av buffrande eller hack i allmänhet? Har det varit så hela tiden för er och ifrån i vilken release i sådant fall? Jag kör på två maskiner, en 32 bit & 64 bit och där flyter det som det skall. Vilket val gjorde ni för bildkvalitet, "Automatiskt"?

Är det något annan som upplever samma sak för SvtPlay?

#142

Postad 30 juni 2012 - 20:25

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Det har varit så sen första releasen tyvärr. Jag har valt kvalitet "Hög 720p" men när jag kör via play-plugin i 7MC så blir det alltid kvalitet "Medel"? Sen får jag alltid ett scriptfel när jag avslutar tittandet:
Postad bild

#143

Postad 30 juni 2012 - 20:46

flarsson
  • flarsson
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Har samma Problem som Drontoo :-(

#144

Postad 30 juni 2012 - 21:30

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Drontoo: Gäller det hackande eller att den buffrar? Endast för SvtPlay?
Det som Play gör är att starta en webbläsarsession där SvtPlay startas, i princip som att du startar din webbläsare med SvtPlay. Så det borde i teorin inte vara någon skillnad mellan dessa. hydrolift nämner att det funkar i Chrome, gäller det för dig också? Om det inte funkar i IE så är det något som bör ses över lokalt eftersom WMC endast använder den.

Gällande skriptfelet, får du det när du stoppar ett program eller när programet är färdigt?
Det kan uppstå i vissa fall vad jag vet och är kopplat till säkerhetsinställningar i iE (som jag inte rekommenderar att ändra i) men har inte upplevt att det hänt i samband med att program avslutats.

Mvh T

#145

Postad 01 juli 2012 - 19:37

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Ok, nu har jag testat lite mer. Det jag menar är att det konstant hackar i bilden. Lite grand hela tiden. Det gäller alla källor, SVT play, TV4 Play TV3 etc. Om jag kör exakt samma klipp via browser, Internet explorer eller firefox så flyter bilden helt perfekt. Detta är på min HTPC.

MEN, det jag nu testat också är att köra på en annan PC och där funger play pluginen bra. :) Inga hack i bilden från någon källa. Skillnaderna mellan min HTPC och den andra PC är (bland annat) att HTPCn kör med med intels inbyggda grafik, HD 2000 medan den andra PC har ett Nvida 560.....

Vad gäller scriptfelet så verkar det uppstå när man kollar via plugin och sen stänger ner 7MC. Då poppar felmeddelandet upp.

Redigerat av Drontoo, 01 juli 2012 - 20:18.


#146

Postad 01 juli 2012 - 21:01

hydrolift
  • hydrolift
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Konstant hackande för mig oxå, alltså inte buffring. Har asus eeebox 1501p (atom o nvidia tror jag). Hårdvaruacc är ett måste på den lilla lådan och detta är ikryssat när jag kollar i Chrome. Har testat lite olika upplösningar med samma resultat.

Vore kanon om det gick att fixa för jag gillar resten ;)

Har förresten bara testat v 1.3.

#147

Postad 02 juli 2012 - 10:44

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Drontoo: Ändå märkligt att det flyter på bra i IE på din HTPC, det borde inte vara någon skillnad i hur WMC hanterar det.
Vilken version av IE använder du?

Två saker som slår mig (gäller för dig hydrolift också):
Har du de senaste drivrutiner för det inbyggda grafikkortet? Samt kör du den senaste versionen av flash, 11.3.300.257?

hydrolift, fungerar det bra för dig också i IE på din Asus? Chrome är inte relevant eftersom WMC inte använder den för uppspelning av flash.

För att undvika skriptfelet, se till att avsluta klipp/episod genom att välja stopp eller back innan du går ut ur Play.

Redigerat av tojal, 02 juli 2012 - 10:44.


#148

Postad 02 juli 2012 - 11:56

hydrolift
  • hydrolift
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Har senaste flash samt senaste drivrutinen för grafikkortet.

Ska kolla om det hackar även i IE men det får bli senare ikväll om jag hinner.

mvh

#149

Postad 05 juli 2012 - 20:30

Unregisteredba5692df
  • Unregisteredba5692df
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag vill bara påpeka att gratis versionen inte fungerar, därmed donerade jag en ganska liten summa för att testa fullversionen. Eftersom den funkar klockrent kommer jag självklart att stödja projektet med mer pengar för att det ska utvecklas vidare...
Vore väldigt tacksam ifall du får rätt på premium inloggning :)

Tackar för en najsig plugin...

#150

Postad 17 juli 2012 - 22:28

Unregistereda41a67b6
  • Unregistereda41a67b6
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan, super att du tog tag i detta, jag gjorde själv ett mikroskopiskt bidrag till dan gamla pluginen.

Hur som helt, en liten synpunkt - jag har otroliga problem med navigeringer för tv3. Jag tror att det är pga av att det är välligt många texturer. Väl valt ett program (så att jag kommer ner en nivå) flyter det på utmärkt.

Jag kör en relativt gammal maskin, så mitt förslag/önskan skulle vara en att lägga till möjlighet att iståller få en hederlig listvy, dvs utan alla bilder. - Just nu funkar det så pass dåligt att det i praktiken är oanvändbart....

Tack igen!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.