Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#2301

Postad 21 november 2012 - 09:25

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Det jag dock inte tycker är bra är att timeshift försvinner om du ansluter vita boxen till multirumfunktionen

Vad menar du med det? Vilken timeshift är det som försvinner?

#2302

Postad 21 november 2012 - 09:38

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Vad menar du med det? Vilken timeshift är det som försvinner?

Jo om du har ett USB minne eller lokal hd på den vita boxen för timeshift. Ansluter du den till multirum kan du ej nyttja timeshift alls

Synd bara att de lyckades göra inspelningslistan ännu rörigare med mappsystemet. Hade nog hellre sett att kommande inspelningar inte låg inne i mapparna.

De ligger inte i mapparna utan direkt i "roten". Finns flera inspelningar redan blir raden av symbolen mapp och du kan gå in där. Perfekt lösning!

#2303

Postad 21 november 2012 - 09:44

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Ser inte att serieinspelning fungerar på vita boxen (kanske fel forumtråd?) med lokal hd. Bara om du kör multirum

#2304

Postad 21 november 2012 - 09:48

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Ser inte att serieinspelning fungerar på vita boxen (kanske fel forumtråd?) med lokal hd. Bara om du kör multirum

Fel av mig - det fungerar visst! :rolleyes:

#2305

Postad 21 november 2012 - 09:55

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jo om du har ett USB minne eller lokal hd på den vita boxen för timeshift. Ansluter du den till multirum kan du ej nyttja timeshift alls

Men va fan... Aldrig ska man få vara helt nöjd. Ska alltid finnas nåt dåligt som kommer med det bra. Men om jag pausar på svarta boxen och sen spelar upp via den vita, kan jag inte spola i det som redan timeshiftats då heller? Eller gäller det bara när jag tittar live via den vita boxen?

#2306

Postad 21 november 2012 - 09:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Canal Digital, varför stödjer ni inte Follow me funktionen mellan två 500GB boxar? När man gått "all-in" och köpt era dyraste boxar så förväntar jag mig samma funktion även mellan dem...

Jag har samma behov som med dessa boxar som jag skulle ha mellan er "värstingbox" och er "snikmodell"

Vi får hoppas att CD läser denna kommentar, att fler instämmer, och att de med tiden uppdaterar sin "follow me" att vara mer flexibel. (gärna möjligt att länka ihop surfplatta, dator... whatever med boxen)

#2307

Postad 21 november 2012 - 10:01

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Men va fan... Aldrig ska man få vara helt nöjd. Ska alltid finnas nåt dåligt som kommer med det bra. Men om jag pausar på svarta boxen och sen spelar upp via den vita, kan jag inte spola i det som redan timeshiftats då heller? Eller gäller det bara när jag tittar live via den vita boxen?

bara live

Vi får hoppas att CD läser denna kommentar, att fler instämmer, och att de med tiden uppdaterar sin "follow me" att vara mer flexibel. (gärna möjligt att länka ihop surfplatta, dator... whatever med boxen)

och definitivt riktig multiroom dvs alla boxar till alla...

#2308

Postad 21 november 2012 - 10:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

och definitivt riktig multiroom dvs alla boxar till alla...

Ah, well
http://www.adbglobal...al-gateway.html

#2309

Postad 21 november 2012 - 12:10

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Ah, well
http://www.adbglobal...al-gateway.html

Ja det verkar krävas en burk till - virtual gateway. Förmodligen ingen större risk att CD kommer att erbjuda denna i sitt sortiment?

#2310

Postad 21 november 2012 - 12:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Okej, lite enklare då:
http://www.adbglobal...multi-room.html
bara att aktivera DLNA på boxen.

#2311

Postad 21 november 2012 - 12:27

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Okej, lite enklare då:
http://www.adbglobal...multi-room.html
bara att aktivera DLNA på boxen.

Ja det var ju denna man hade hoppats skulle levereras

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 21 november 2012 - 13:44.


#2312

Postad 21 november 2012 - 13:48

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Follow me är ju bra men kräver CD boxar svart+vit. Jag trodde lite naivt att man skulle implementera ADB:s stöd för att kunna spela upp video från svartboxen på valfri DLNA-kompatibel enhet, 5720:n har ju sedan förra uppdateringen publicerat sig som en DLNA-enhet (och det gör den fortfarande) men det står nu att det krävs en autenticering när jag försökte ansluta från min DLNA-kompatibla DVD-spelare, tidigare fanns det bara inget innehåll. Så förmodligen använder man DLNA i kommunikationen mellan klient och server.
På ADB:s hemsida finns en video som visar hur det fungerar på andra marknader, men det är klart - med universellt DLNA-stöd skulle man ju inte få sälja burkar och tvillingabonnemang som krävs. Det finns ju för övrigt lite andra finesser som inte skulle varit möjligt, t ex att programmera inspelningar från en "vitbox"...

#2313

Postad 21 november 2012 - 19:24

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Vi får hoppas att CD läser denna kommentar, att fler instämmer, och att de med tiden uppdaterar sin "follow me" att vara mer flexibel. (gärna möjligt att länka ihop surfplatta, dator... whatever med boxen)


Jo, hoppas kan man ju alltid, men CD själva har redan meddelat att detta bara är första steget mot "nästa generations TV-plattform": http://www.canaldigi...ressmeddelande/ ('Follow Me'-meddelandet från 7/9 2012).

Den riktigt sömlösa upplevelsen, och som jag tror du är inne på, ligger längre framåt i tiden, osagt när:
http://www.canaldigi...TV-upplevelse-/. Slutet av denna artikel nämner "snabbare lansering av nya funktioner och tjänster" - haha, det tror jag när jag ser det :D

#2314

Postad 22 november 2012 - 08:56

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Om min ADB-box (500gb) ej uppdaterar (hittar ej ny uppdatering) vad kan då vara fel?

#2315

Postad 22 november 2012 - 09:07

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Om min ADB-box (500gb) ej uppdaterar (hittar ej ny uppdatering) vad kan då vara fel?

att de batchar ut uppdateringen,

Programvaran kommer att släppas i två omgångar vilket innebär att en del kunder får tillgång till den redan den 20 november och resterande kunder får den nya programvaran 28 november.


Redigerat av Monshi, 22 november 2012 - 09:08.


#2316

Postad 22 november 2012 - 11:48

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Hände en lite lustig grej. Fick syn på att min box försökte uppdatera sig i natt, minns inte exakt vad som stod på TV-bilden men i displayen stod 0% och under en timmes tid hände ingenting. Gick inte att backa ur på något sätt så jag bröt strömmen och startade om. Omedelbart försökte den uppdatera igen och då kastade den ur sig lite olika felmeddelanden, bl a att den inte hade ethernetanslutning. Jag hade mycket riktigt ryckt ut nätverkskabeln tidigare för att se om det skulle ha någon effekt, detta eftersom mitt bredband passat på att gå ner ungefär samtidigt. Kan det vara så att den fastnat för att den försökte ladda ner uppdateringen via internet?
Hursomhelst, efter att ha spottat ur sig det sista felmeddelandet så startade den om utan uppdatering, och när jag försökte manuellt starta uppdatering så fick jag beskedet att det inte fanns någon så jag misstänker att boxen ingår i den andra gruppen att få uppdateringen, men då kan man ju undra varför den spontant försökte uppdatera i natt? Boxen hade ju stått i standby hela dagen i går.

#2317

Postad 23 november 2012 - 07:02

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Ser till min fasa att boxen fortfarande verkar spela in felaktigt! Den startade 1 minut efter programmerad tid (jo jag vet att man kan ställa in att den skall börja tidigare men anser det vara en dålig workaround). Möjligen är denna programmering gjord innan uppdateringen om det kan påverka (enligt tidigare teknik). Är det någon som vet om den nu skall starta enligt klocka eller fortfarande "slumpvis". Här får gärna Canal Digital svara! Någon annan som råkat ut för fel?

#2318

Postad 23 november 2012 - 11:14

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Canal Digital,
Hur går arbetet med buggen på fjärrinspelning.canaldigital.se som ibland ger detta felmeddelande:


404 - File or directory not found.

The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.



Imorse fungerade sidan, en timma senare fungerade den inte men när jag då testade på telefonen gick det utan problem.

#2319

Postad 23 november 2012 - 22:44

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Fungerar inte om boxen har en serieinspelning den inte har inspelningstid på.
Men det vet du säkert redan. Har jag inget sån serieinspelning så funkar det här, men visst är det en bugg som Canal Digital borde fixat till för länge sen.

Kanske är fixat nu med den nya programvaran, nån som vet mer?

#2320

Postad 23 november 2012 - 22:59

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Fungerar inte om boxen har en serieinspelning den inte har inspelningstid på.
Men det vet du säkert redan. Har jag inget sån serieinspelning så funkar det här, men visst är det en bugg som Canal Digital borde fixat till för länge sen.

Kanske är fixat nu med den nya programvaran, nån som vet mer?


Ja jag har läst att det ska vara så, men som jag skrev fungerade det men timman efter fungerade det inte. Men på min telefon fungerar det däremot. Så vid samma tidpunkt får jag felmeddelande när jag surfar in via datorn men det fungerar med telefonens webbläsare. Måste vara något mer eller något annat som är fel. Tråkigt då det är en väldigt smidig funktion.

#2321

Postad 23 november 2012 - 23:29

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Inte alla som har fått den sista uppdateringen än, har din box fått den?

#2322

Postad 23 november 2012 - 23:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Ni som fått uppdateringen, har "rödrutan" avhjälpts och pixelering på inspelningarna när man zappar runt när det pågår en inspelning?

#2323

Postad 23 november 2012 - 23:38

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
har inte sett den än, men har inte kollat så mycket, ska kolla med tanten imorgon.

Edit: Det har inte dykt upp nån "rödruta" här sen uppdateringen.

Redigerat av Mazak, 24 november 2012 - 16:04.


#2324

Postad 24 november 2012 - 08:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Ser till min fasa att boxen fortfarande verkar spela in felaktigt! Den startade 1 minut efter programmerad tid (jo jag vet att man kan ställa in att den skall börja tidigare men anser det vara en dålig workaround). Möjligen är denna programmering gjord innan uppdateringen om det kan påverka (enligt tidigare teknik). Är det någon som vet om den nu skall starta enligt klocka eller fortfarande "slumpvis". Här får gärna Canal Digital svara! Någon annan som råkat ut för fel?


Hejsan rhoddas,

Boxen spelar in efter EPG.

Med vänliga hälsningar
Emelie

#2325

Postad 24 november 2012 - 08:57

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Hejsan rhoddas,

Boxen spelar in efter EPG.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Menar du att den startar efter boxen klocka eller på "styrsignal som tidigare"?

#2326

Postad 24 november 2012 - 09:51

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Follow me är ju bra men kräver CD boxar svart+vit. Jag trodde lite naivt att man skulle implementera ADB:s stöd för att kunna spela upp video från svartboxen på valfri DLNA-kompatibel enhet, 5720:n har ju sedan förra uppdateringen publicerat sig som en DLNA-enhet (och det gör den fortfarande) men det står nu att det krävs en autenticering när jag försökte ansluta från min DLNA-kompatibla DVD-spelare, tidigare fanns det bara inget innehåll.

Har du testat med en enhet som har stöd för DTCP-IP över DLNA? Alltså kryptering över DLNA vilket autenticeringsmeddelandet tyder på att det behövs.
Finns pc-programvara som påstår sig ha det om man inte har det i en enhet...
http://www.cyberlink...view_en_EU.html

Fast det kan lika gärna vara så att de har ett eget sätt att göra detta och då hjälper det ju inte.

Redigerat av matbl, 24 november 2012 - 09:51.


#2327

Postad 24 november 2012 - 21:59

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag har fått ett ny grej sedan uppdateringen och jag undrar vad det är och om någon annan fått samma sak. När boxen står i standby så ska datum och tid alltid visas. Ibland så visas nu rullande tid så som när man spelar upp ett inspelat program. Denna rullande tid visas i c:a 5-10 sekunder och sedan återgår det till att visa datum och tid. det är ingen inspelning som pågår i bakgrunden. Konstig va???

#2328

Postad 25 november 2012 - 11:02

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Jag har fått ett ny grej sedan uppdateringen och jag undrar vad det är och om någon annan fått samma sak. När boxen står i standby så ska datum och tid alltid visas. Ibland så visas nu rullande tid så som när man spelar upp ett inspelat program. Denna rullande tid visas i c:a 5-10 sekunder och sedan återgår det till att visa datum och tid. det är ingen inspelning som pågår i bakgrunden. Konstig va???


Det har att göra med att boxen söker automatiskt av om ny mjukvara finns! Den funktionen har alltid funnits.

#2329

Postad 26 november 2012 - 08:21

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Har du testat med en enhet som har stöd för DTCP-IP över DLNA? Alltså kryptering över DLNA vilket autenticeringsmeddelandet tyder på att det behövs.
Finns pc-programvara som påstår sig ha det om man inte har det i en enhet...
http://www.cyberlink...view_en_EU.html

Fast det kan lika gärna vara så att de har ett eget sätt att göra detta och då hjälper det ju inte.

Jag har inte testat men jag skulle inte tro att det skulle fungera. Enligt releaseinfon krävs ju en vit box med ett tvillingabonnemang. Det här är uppenbart inget som CD ger bort vilket är lite synd men de är ju trots allt ett vinstdrivande företag så det är väl inte så förvånande i slutändan.

#2330

Postad 26 november 2012 - 08:40

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Någon som lyckas fått "användarnamn och lösenord" sparad när man loggar in och skall spela in via fjärrinspelning ?

Jag har bockat i rutan "kom ihåg mig" 100ggr...men nästa gång som är det blanka fält igen :-/

Ilandsproblem kanske...men ändå :-)

#2331

Postad 26 november 2012 - 09:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Någon som lyckas fått "användarnamn och lösenord" sparad när man loggar in och skall spela in via fjärrinspelning ?

Jag har bockat i rutan "kom ihåg mig" 100ggr...men nästa gång som är det blanka fält igen :-/

Ilandsproblem kanske...men ändå :-)

Nope. Du får se till att din webbläsare sparar lösen åt dig och minns.
Fjärrinspelningen känns än som ett "proof of concept".

#2332

Postad 26 november 2012 - 10:04

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker bilden på TV3 HD är väldigt "digital"? Den är inte pixlig men ser däremot väldigt randig ut och konturer ser taggiga ut. Svårt att förklara men randig är den bästa beskrivningen jag kommer på. Riktigt störigt och tror att det bara är på TV3 HD som jag noterat detta.

Kan man någonstans se vilken upplösning (ut) boxen är inställd på, dvs om den levererar ut 720 eller 1080?

#2333

Postad 26 november 2012 - 11:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker bilden på TV3 HD är väldigt "digital"? Den är inte pixlig men ser däremot väldigt randig ut och konturer ser taggiga ut. Svårt att förklara men randig är den bästa beskrivningen jag kommer på. Riktigt störigt och tror att det bara är på TV3 HD som jag noterat detta.

Kan man någonstans se vilken upplösning (ut) boxen är inställd på, dvs om den levererar ut 720 eller 1080?

Det borde din TV kunna berätta för dig med en enkel knapptryckning. I boxen kan du ta fram inställningar, leta reda på HDMI-information. Där står vad boxen sänder för signal.

Tv3 HD. Inte noterat något med tittar å andra sidan sällan där.

#2334

Postad 26 november 2012 - 11:13

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Tråkigt bara att det inte går att ändra utsignal. På den allra första HD-boxen,den som släpptes till fotbolls-EM så kan man välja mellan YCbCr eller RGB utsignal efter den senaste mjukvaruuppdateringen. 500 Gb boxen sänder endast ut RGB, det borde finnas ett val där med så man själv kan välja var omvandlingen skall ske. I tv:n eller recievern eller boxen beroende på vilken enhet som omvandlar signalen bäst.

#2335

Postad 26 november 2012 - 13:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Canal Digital,
Hur går arbetet med buggen på fjärrinspelning.canaldigital.se som ibland ger detta felmeddelande:


404 - File or directory not found.

The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.



Imorse fungerade sidan, en timma senare fungerade den inte men när jag då testade på telefonen gick det utan problem.



Hej Travolta

Vi håller på att kolla upp detta åt dig, återkommer så fort vi har ett svar åt dig.

Vänligen
Pauline

#2336

Postad 27 november 2012 - 05:28

Unregistered877176be
  • Unregistered877176be
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Någon som vet om HD PVR 5720-SX fungerar med Logitech Multifjärr (jag har "One" modellen)?

Vore också kul att veta om det finns en separat kod för att slå "av" respektive "på" eller om det precis som den förra boxen bara finns en "togle" mellan av och på? Skall man använda "auto avslag" är det ju trevligt om det finns separat "av" och "på" så att fjärrren kan slå på och av på ett säkert sätt oavsett i vilket läge boxen råkar vara i för tillfället...

Någon som testat om det går att spela in två program samtidigt om man slår av "time-shift"? Verkligen en trist begränsning att det inte går att spela in två samtidigt...

#2337

Postad 27 november 2012 - 07:22

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 1

Någon som vet om HD PVR 5720-SX fungerar med Logitech Multifjärr (jag har "One" modellen)?

Vore också kul att veta om det finns en separat kod för att slå "av" respektive "på" eller om det precis som den förra boxen bara finns en "togle" mellan av och på? Skall man använda "auto avslag" är det ju trevligt om det finns separat "av" och "på" så att fjärrren kan slå på och av på ett säkert sätt oavsett i vilket läge boxen råkar vara i för tillfället...

Någon som testat om det går att spela in två program samtidigt om man slår av "time-shift"? Verkligen en trist begränsning att det inte går att spela in två samtidigt...

Harmony One fungerar utmärkt. Jag har haft min box ett tag och när den var ny var man tvungen att välja Sagem HD PVR 101ST eftersom CD moddat boxen så att den ska funka med föregångarens fjärrkontroll.

Diskreta koder för av/på finns tyvärr inte.

Att det inte gick att spela in två program samtidigt var en begränsning som fanns när boxen släpptes.
Det går att spela in två program och titta på ett tredje om det ligger i samma MUX, efter senaste uppdatering har boxen blivit mer hjälpsam med att förmedla vilka program som är möjliga att titta på beroende på vad som spelas in.

Alla frågorna har besvarats tidigare tror jag :)

#2338

Postad 27 november 2012 - 21:01

Unregistered877176be
  • Unregistered877176be
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Tack för svar. Det känns lite omöjligt att läsa ALLT i den här tråden men stämmer det om jag säger att problemen verkar bli mindre allvarliga? Det går som sagt att spela in två kanaler samtidigt och jag förstår det som att boxen spelar in enligt EPG (är det rätt där så blir det inspelat) och även serier spelas in "rätt" (om än med repriser etc lite beroende på informationen i EPG). Jag läser inte mycket om hängningar vilket i vart för oss varit vardagsmat med Sagemboxen.

För mig låter det således ganska tilltalande att byta ut Sagemboxen - någon som inte håller med (givet att man tänker fortsätta med CD som provider)?

#2339

Postad 27 november 2012 - 21:31

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Jag har problem med ondemand får ett felmedelande #403 efter en stund när den försöker tanka ner en film.
Har funkat bra förut.
Jag har inte fått någon ny programvara heller som det verkar, har ver. 3,1,5

Är det någon fler som har problem?

Mvh Jonny

#2340

Postad 27 november 2012 - 22:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

För mig låter det således ganska tilltalande att byta ut Sagemboxen - någon som inte håller med (givet att man tänker fortsätta med CD som provider)?

ADB-boxen är (minst) en generation senare box. Mycket bättre, stabilare, än sagem-boxen.

Jag har problem med ondemand får ett felmedelande #403 efter en stund när den försöker tanka ner en film.
Har funkat bra förut.
Jag har inte fått någon ny programvara heller som det verkar, har ver. 3,1,5

Testade igår, då fick boxen knappt någon kontakt med Go-tjänsten.
Ny mjukvara bör du få imorgon.

#2341

Postad 28 november 2012 - 22:00

Mjskara
  • Mjskara
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Upptäckte idag att boxen blivit uppdaterad och hittills åt det negativa hållet. Inspelningarna har ju blivit mycket rörigare än innan, dessutom när jag går in i mappen för en av mina serieinspelningar så finns 28 inspelade avsnitt som innan, 11 kommande vilket kan vara bra, men överst ligger 138 blanka rader av någon konstig anledning. Och några blanka finns det i varenda mapp. Mycket underligt och störande.

Sen att från att ha varit småseg att byta kanal när man bläddrar (drygt 1sek) så tar det nu istället 3-4 sekunder innan nästa kanal är fungerande.

Så ännu ser jag ingen användbar förbättring av denna uppdatering måste jag säga.

#2342

Postad 28 november 2012 - 22:20

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Helt underbart! Nu har klantskallarna som kodar CD burkarna sabbat 500 boxen med!

Hur svårt kan det vara att göra någorlunda rätt för en gång skull?

Visseligen var det rörigt bland inspelade program i gamla mjukvaran, men nu efter nya uppdateringen är det ju fullständig kaos. En katalog ligger det 72 "inspelade" program. Eller, det är i verkligheten 1 instpelat program i botten av en lista med en massa skit.

När ska dessa klantskallar ge om möjligheten att dölja kommande inspelningar. Förut låg dom i rotkatalogen och jävlades, nu ligger dom i katalogen istället ihop med en massa tomma inspelningar.

Nu tar det väl 8 mån innan det kommer en uppdatering som löser vissa problem och skapar 15 nya. Jag är så förbannat trött på dessa boxar och allt strul så det saknar motstycke.

Redigerat av Erro, 28 november 2012 - 22:20.


#2343

Postad 28 november 2012 - 22:58

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
Eller så löser ni problemet själva genom att radera alla serieinspelngar och lägga in helt nya serieinspelngar för de serier ni följer...

#2344

Postad 28 november 2012 - 23:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
jag måste väl säga att det är mycket bättre nu. Måste bara städa lite för som ni säger finns en hel del gråa rader. Gissar att det är någon rest från tidigare inspelningsinställningar som nu kommit i dagen. Har skickat en fråga om dem till CD.
men bara att radera tror jag.

Okej, det är inte så lätt att se en konflikt men boxen informerar nu om alla kommande avsnitt den hittat och tänker spela in. Den tycks även minnas att man stoppa en inspelning av ett avsnitt. Ja, det fungerar!

men jag tolkar era inlägg som att ni
1: Vill att kommande inspelningar visas i roten av listan.
Jag skulle nöja mig med att den i seriers rubrik visar när nästa avsnitt ska spelas in, nu visar den ju bara att ett avsnitt ska spelas in.
2: Att det ska vara möjligt att stänga av att den sorterar på serie?


eller?
Mjskara
3-4 sekunder? Tycker boxen beter sig som förut. Starta om den, kanske ett tillfälligt fel.

Redigerat av Monshi, 28 november 2012 - 23:01.


#2345

Postad 28 november 2012 - 23:06

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Eller så löser ni problemet själva genom att radera alla serieinspelngar och lägga in helt nya serieinspelngar för de serier ni följer...

Det är ju precis det man har gjort i flera års tid nu! Vore ju trevligt med en uppdatering som inte innebär en massa merjobb. Men det är bara och inse att dessa boxar kommer alltid att vara en nagel i ögat på något sätt.

#2346

Postad 28 november 2012 - 23:09

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

jag måste väl säga att det är mycket bättre nu. Måste bara städa lite för som ni säger finns en hel del gråa rader. Gissar att det är någon rest från tidigare inspelningsinställningar som nu kommit i dagen. Har skickat en fråga om dem till CD.
men bara att radera tror jag.

Okej, det är inte så lätt att se en konflikt men boxen informerar nu om alla kommande avsnitt den hittat och tänker spela in. Den tycks även minnas att man stoppa en inspelning av ett avsnitt. Ja, det fungerar!

men jag tolkar era inlägg som att ni
1: Vill att kommande inspelningar visas i roten av listan.
Jag skulle nöja mig med att den i seriers rubrik visar när nästa avsnitt ska spelas in, nu visar den ju bara att ett avsnitt ska spelas in.
2: Att det ska vara möjligt att stänga av att den sorterar på serie?


eller?
Mjskara
3-4 sekunder? Tycker boxen beter sig som förut. Starta om den, kanske ett tillfälligt fel.


Något som också skulle vara trevligt var om valet man gör med gula knappen i inspelade program hölls sig kvar på det valet. Tex inspelade program. Men den nollar ju som vanligt när man går ur och går tillbaka. Då står den så fint på ALLA igen och med all skit det medför.

#2347

Postad 28 november 2012 - 23:19

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Det är ju precis det man har gjort i flera års tid nu! Vore ju trevligt med en uppdatering som inte innebär en massa merjobb. Men det är bara och inse att dessa boxar kommer alltid att vara en nagel i ögat på något sätt.

Skillnaden är att nu gör du det en gång, inte mer.
Monshi är nog inne på rätt spår om att serieinspelningar som programmerades innan uppdateringen inte är helt kompatibla.
Boxen har bara blivit bättre.
Tar man bort ett specifikt avsnitt i en serieinspelning så kommer det inte tillbaka automagiskt dagen efter.
Fjärrinspelningen funkar nu felfritt för mig, från att inte funkat alls innan.
De så kallade pixeleringarna som dök upp i inspelngar för att man bytt kanal eller startat en parallell inspelning har jag inte sett alls.

Edit: sen kan det fortfarande bli bättre, som t ex att den ska komma ihåg vilken sortering man föredrar.

Kom på en bra nyhet till:
Nu kan man ställa att man vill starta inspelningen innan programmet startar, t ex en minut.
Då tvingar man boxen att använda epg-data + klocka för att starta inspelningar. Däremot misstänker jag att det fortfarande är eit-data som gäller om man inte använder den funktionen...

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 28 november 2012 - 23:25.


#2348

Postad 28 november 2012 - 23:21

Mjskara
  • Mjskara
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ja lösa problemen själv kan man ju alltid göra, men en massa merjobb är ju inte det man är ute efter varje gång de vill tvinga på en "uppdatering".
Sen hur kul är det att sitta och radera närmare 200 rader i inspelningslistan. Nä bättre vore det ju om de som sysslar med programvaran hos Canal Digital visste vad de sysslade med istället.

Att den sedan ska vara bättre på att upptäcka konflikter... ja jag har en konflikt på ett program där det inte ens finns någon annan timerinspelning på samma dag. Mycket bra konflikt upptäckt.

Redigerat av Mjskara, 28 november 2012 - 23:23.


#2349

Postad 29 november 2012 - 07:17

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker bilden på TV3 HD är väldigt "digital"? Den är inte pixlig men ser däremot väldigt randig ut och konturer ser taggiga ut. Svårt att förklara men randig är den bästa beskrivningen jag kommer på. Riktigt störigt och tror att det bara är på TV3 HD som jag noterat detta.

Kan man någonstans se vilken upplösning (ut) boxen är inställd på, dvs om den levererar ut 720 eller 1080?

Trykk RES knapp i front. Et trykk viser hva den leverer, flere trykk endrer.

#2350

Postad 29 november 2012 - 07:32

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Ja lösa problemen själv kan man ju alltid göra, men en massa merjobb är ju inte det man är ute efter varje gång de vill tvinga på en "uppdatering".
Sen hur kul är det att sitta och radera närmare 200 rader i inspelningslistan. Nä bättre vore det ju om de som sysslar med programvaran hos Canal Digital visste vad de sysslade med istället.

Att den sedan ska vara bättre på att upptäcka konflikter... ja jag har en konflikt på ett program där det inte ens finns någon annan timerinspelning på samma dag. Mycket bra konflikt upptäckt.

CD Norge sier at denne feilen er kjent og kan skje for enkelte kunder, de sier at det bare er å slette de.
Kan du ikke i folder/mappe nivå trykke OK så velge avbryt serieopptaket, forsvinner de ikke da? så lage serieopptaket på nytt da hvis man ønsker serien.



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.