Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Vilken var den senaste HD DVD:n du sÄg?

29 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 maj 2009 - 15:32

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
I hopp om att fÄ lite liv i denna del av forumet sÄ tÀnkte jag att man kan skriva lite om vilken HD DVD-film man senast sett och vad man tyckte om den, i denna trÄd. AlltsÄ vad man tyckte om bilden, ljudet, extra materialet och filmen i sig.

SjÀlv sÄg jag Charlie and the Chocolate Factory (amerianska utgÄvan) och den sÄg och lÀt riktigt bra! Jag har dock inget att sÀga om extra material dÄ jag aldrig kollar pÄ det pÄ nÄgon film :D

Jag gillar i vanliga fall inte Tim Burton (regissören av filmen). Han gör sÄ skumma filmer som inte passar mig. Men eftersom jag Àr 16, och jag lÀste Roald Dahls böcker för nÄgra Är sedan sÄ mÄste jag sÀga att Tim Burton gjorde ett riktigt bra jobb. Roald Dahls böcker har skum atmosfÀr i sig. Och jag fick samma kÀnsla i denna film som i boken - vilket Àr mycket positivt!

Jag tycker ni ska se den iallafall :P

Fyll gÀrna pÄ :blink:

Redigerat av Kalekulan, 16 maj 2009 - 15:33.


#2

Postad 17 maj 2009 - 13:03

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
DÄ tycker jag du ska köpa originalet ocksÄ ;)
http://hddvd.highdef...atefactory.html

Senaste film ja sÄg var We are Marshall. Mkt bra och gripande historia som rekommenderas med mkt bra skÄdisar. Bild och ljud höll mkt god kvalitet ocksÄ. Kollar ocksÄ vÀldigt sÀllan pÄ xtramaterial, gör det endast pÄ speciella filmer som ligger mig riktigt varmt om hjÀrtat.

#3

Postad 17 maj 2009 - 14:48

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

DÄ tycker jag du ska köpa originalet ocksÄ ;)
http://hddvd.highdef...atefactory.html

Senaste film ja sÄg var We are Marshall. Mkt bra och gripande historia som rekommenderas med mkt bra skÄdisar. Bild och ljud höll mkt god kvalitet ocksÄ. Kollar ocksÄ vÀldigt sÀllan pÄ xtramaterial, gör det endast pÄ speciella filmer som ligger mig riktigt varmt om hjÀrtat.


Hehe, fÄr nÀstan göra det :P Men Johnny Depp Àr ju kung :D

FĂ„r se vilken film det blir ikvĂ€ll. Är rĂ€tt sugen pĂ„ Excalibur :P Men mĂ„ste se klart Star Trek som jag pĂ„börjat :P MĂ„nga avsnitt...

#4

Postad 17 maj 2009 - 15:00

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0
Jag har sÄ mÄnga HD DVD filmer kvar att kolla pÄ som stÄr i hyllan.
Just nu tittar jag pÄ Nip/Tuck - sÀsong 4 och bilden Àr jag mycket nöjd med men serien i sig Àr vÀl sisÄdÀr....
Är inne pĂ„ disc 3 just nu.

Redigerat av crest, 17 maj 2009 - 15:01.


#5

Postad 19 maj 2009 - 22:10

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
SÄg precis klart Blazing Saddles (amerikanska utgÄvan). Ser riktigt bra ut med tanke pÄ dess Älder. Ljudet var inte sÄ vÀrdelöst som jag trodde det skulle vara, lÀt helt okej faktiskt.

Filmen i sig Àr ju skitrolig! Mel Brooks Àr kung och har kunglig humor - precis i min smak! VÀrd att se om ni gillar Mel Brooks och vÀstern! :D

#6

Postad 19 maj 2009 - 22:45

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Denna trÄden blev verkligen en succe!! :D

SÄg precis Spy Game, bra bild och ljud och en intressant historia med en bra Robert Redford i huvudrollen, lite seg emellanÄt i vissa kontorsscener pÄ CIA. Man mÀrker att Tony Scott har regisserat han har en speciell och proffsig stil.

#7

Postad 20 maj 2009 - 06:10

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0
Jag sÄg Lethal Weapon 1 igÄr.
Lika bra som jag minns den, fast denna gÄng med mycket bra bild och ljud.
Sist jag sÄg den var pÄ video som antagligen var inspelat frÄn tv.
SÄ dÄ kan allt bara bli bÀttre.

Tyckte bilden var mycket bra för en film som Àr 22Är.
Ljudet var Àven de mycket fint för att vara sÄ gammal, alla högtalarna fick arbeta.
Även Mel Gibsons frilla höll mĂ„tet Ă€ven i nutid.

Jag ger den 4/5 Hockeyfrillor

#8

Postad 20 maj 2009 - 07:38

Mljoner
  • Mljoner
  • AnvĂ€ndare

  • 162 inlĂ€gg
  • 0
Jag sĂ„g pĂ„ Resident Evil 3 igĂ„r. Även fast filmen kanske inte Ă€r den bĂ€sta i serien sĂ„ var bilden fantastisk. Bra fĂ€rger samt bra ljud. Milla Jovovich Ă€r ju klippt o skuren för rollen. Endel upprepningar frĂ„n dom 2 första filmerna förekommer men filmen Ă€r hyfsad sevĂ€rd en söndagskvĂ€ll nĂ€r det regnar ute. Bra action med högt tempo. Men filmen öppnar som vanligt upp för en fjĂ€rde film nĂ€r Hollywood har brist pĂ„ idĂ©er.
Köp och sevÀrd sjÀlvklart.

Ha de gött. M

#9

Postad 20 maj 2009 - 07:48

-Palle-
  • -Palle-
  • MĂ€stare

  • 3 878 inlĂ€gg
  • 0
Senast sedda var Deliverance (Den lÄnga fÀrden, om nu nÄgot missat det :D ) Bra film med fina miljöer och fin bild.
4,5/5 kanoter.

#10

Postad 20 maj 2009 - 13:44

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlĂ€gg
  • 0
sÄg 4 - rise of the silver surfer hÀrom kvÀllen. saknar lite lite grain jÀmfört med BDn men ser riktigt bra ut.

filmen i sig - njae...

#11

Postad 20 maj 2009 - 16:11

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

Senast sedda var Deliverance (Den lÄnga fÀrden, om nu nÄgot missat det :) ) Bra film med fina miljöer och fin bild.
4,5/5 kanoter.



Älskar fan den filmen! Underbart bra Ă€r den.

Den fÄr lÀtt 5/5 Squeals like pigs av mig.

#12

Postad 20 maj 2009 - 21:44

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
SÄg precis Breakfast Club. Denna filmen Àr sÄ bra och med sÄna ursköna karaktÀrer med grymma skÄdisar bl a Emilio Estevez!! Allt i filmen Àr sÄ coolt miljöer, storyn, dialogen helt klart en av de bÀsta highschoolfilmer som gjorts. Helt OK bild för en 80-tals komedi med bra ljud i musikinslagen som ocksÄ Àr riktigt trÀffsÀkra.

#13

Postad 20 maj 2009 - 22:04

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • AnvĂ€ndare

  • 161 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv kollar jag just nu pÄ (ser en stund vid lÀggdags) pÄ Jagad med kommentatorspÄret. Mycket bra film och intressant information.

#14

Postad 12 juli 2009 - 11:38

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Har sett nÄgra filmer sedan jag skrev hÀr senast. Orkar inte skriva upp alla utan jag tar dom som jag sÄg för inte sÀrskilt lÀnge sedan, hÀr kommer listan i kronologisk ordning!


Postad bild

Casablanca


Helt klart en romantisk film, jag gillade den. Bogart och Ingrid Àr grymma!

Bild: 8/10
Ljud: 5/10
Filmen i sig: 10/10

Postad bild
Cinderella Man

Mycket fin bild, okej ljud. Bra handling och bra skÄdespel. Gillar Àven regin, den fÄr Russel att se ut att boxas bra! :)

Bild: 8/10
Ljud: 7/10
Filmen i sig: 8/10

Postad bild
Sleepy Hollow

Helt okej film, bra skÄdespel, hÀrlig stÀmning men den var rÀtt löjlig :) Tim Burton lyckas alltid med att fÄ filmer konstiga och tillföra en sjuk stÀmning som inte gÄr att beskriva...

Bild: 6/10
Ljud: 7/10
Filmen i sig: 7/10


Postad bild
Happy Feet

För nÄgra dagar sen sÄg jag Happy Feet! Grymt rolig och sjukt snyggt animerad film - rekomenderas! Dock blev jag lite besviken dÄ jag köpte den som inte var Combon pÄ iNet, men nÀr man öppnade fodralet sÄ lÄg det allt en Combo-skiva i... Liten besviken pÄ det... SÀnker betyget pÄ bilden för det.

Bild: 9/10
Ljud: 8/10
Filmen i sig: 8/10

#15

Postad 12 juli 2009 - 21:22

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • AnvĂ€ndare

  • 152 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv sÄg jag Clerks 2 senast.
VÀldigt bra film och utmÀrk bildkvalitet.
MÄste sÀga ocksÄ att extramaterialet var sevÀrt och jag tenderar att aldrig kolla pÄ det i vanliga fall :)

#16

Postad 12 juli 2009 - 22:44

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
Har sett 3 riktigt bra filmer pÄ senaste The Messengers, Hot Fuzz och senast August Rush framförallt den sistnÀmnda rekommenderas starkt. Mkt bra drama och en av de sista slÀppen Warner gjorde, svÄr och dyr att fÄ tag pÄ vet ja.

Bifogad fil  august_rush_ver6.jpg   85,18K   0 Antal nerladdningar

#17

Postad 12 juli 2009 - 23:57

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0
Har endast sett Hot Fuzz av dom och kan bara sÀga att den Àr grymt rolig! :) För dom som gillade den sÄ kan jag tipsa om Shaun of the Dead (samma personer i komedi med zombietema)

#18

Postad 15 juli 2009 - 18:48

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

Postad bild

Hot Fuzz


SÄ jÀkla bra!

Bild: 8/10
Ljud: 8/10
Filmen i sig: 8/10

Postad bild
The Ant Bully

Grym bild och bra ljud. Bra röster - speciellt Nicholas Cage. Helt okej handling.

Bild: 9/10
Ljud: 7/10
Filmen i sig: 6/10

#19

Postad 15 juli 2009 - 21:41

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
hmm 8/10 pÄ Hot Fuzz pÄ bilden :blink: , den Àr en given fullpoÀngare, referens helt enkelt!!

#20

Postad 27 juli 2009 - 15:35

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

Postad bild

Mutiny on the Bounty


######r va' bra den Àr. SÄg den 3 timmar lÄnga filmen igÄr och jag kan sÀga att tiden inte gick lÄngsamt. Det hÀnde inte sÀrskilt mycket (det brukar det aldriga göra i gamla filmer) men det var ett sÄnt magnifikt skÄdespel och bra produktionen att tiden gick snabbt ;) 10/10 till Marlon Brando!

Bild: 9/10
Ljud: 6/10
Filmen i sig: 10/10

#21

Postad 28 juli 2009 - 15:23

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0
Postad bild

Första hd filmen pÄ lÀnge jag sett nu sÄ de vart denna imorse.
Mycket bra film med sista klÀmmen pÄ trilogin.

Detaljerna Àr fantastiska enligt mig nÀr man faktiskt kan lÀsa saker i hyllor och pÄ bilar i bakgrunden.
Ljudet kan jag inte sÀga sÄ mycket om eftersom ja fick köra pÄ lite smygvolym, men effekterna frÄn bakhögtalarna fick en att rycka till ibland.

#22

Postad 28 juli 2009 - 16:34

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

Postad bild

Underworld (den hollÀndska utgÄvan)


För första gÄngen sÄ har jag sett en actionfilm dÄ en kvinnlig skÄdespelare PASSAR i sin roll. Alla andra superhjÀlte-filmer med kvinnliga skÄdisar i huvudrollen kÀnns patetiskt. För första gÄngen passar en tjej i det. Kate Àr hÀftig och iskall. Dessutom Àr hon riktigt snygg! :)

Bra handling ocksÄ! Men framförallt bilden Àr makalöst bra. Ljudet likasÄ.

Bild: 10/10
Ljud: 10/10
Filmen i sig: 8/10

#23

Postad 30 juli 2009 - 10:13

Binks
  • Binks
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0
NÀr man vÀll letat pÄ en film i hd lÄdan sÄ fick de nu blir 2 till pÄ 2 dagar.

Postad bild

Training day US

Mycket bra bild som alltid i hd sÄ inget att klaga pÄ.
Livligt ljud dÀr de hÀnder saker överallt runtom en.

Handlingen Àr mycket bra för att den Àr annorlunda mot alla andra "mainstream" filmer.
Denzel gör sin roll sjukt bra och Ethan kĂ€nns som en riktigt gröning-polis genom hela filmen, vilket Ă€r precis vad han Ă€r sĂ„ denna film Ă€r ett MÅSTE!

Postad bild

Shooter US

Mycket detaljerad bild dÀr man ibland kan se noppor pÄ mÀnniskors klÀder och varje liten snöflinga pÄ marken.
De Àr sÄna bild man visar för sina polare för att showa med hd bilden.
Ljudet Àr mycket livligt och glatt med skott, skrik och helikopter ljud som brakar genom hela vardagsrummet.

Handlingen Àr vÀll lite smÄ vanlig nuförtiden, men filmer har en unik handling ÀndÄ pÄ nÄgot vis.
Mark gör sig bra som sniper och har som i alla filmer han Àr i, sin hÄrda, ko-lugna stil.
Danny Glover gör Àven sin roll bra tycker jag, fast alla tÀnker pÄ gubb-polisen i dödligt vapen nÀr dom ser han.
DÀrför kÀnns hans roll hÀr helt annorlunda, men den gör han bra.

#24

Postad 30 juli 2009 - 23:19

Kalekulan
  • Kalekulan
  • MĂ€stare

  • 2 926 inlĂ€gg
  • 0

Postad bild

Rescue Dawn


Bra film :)

Bild: 10/10
Ljud: 7/10
Filmen i sig: 8/10

#25

Postad 14 oktober 2009 - 02:22

Mihlberg
  • Mihlberg
  • AnvĂ€ndare

  • 190 inlĂ€gg
  • 0
Jag sÄg training day alldeles nyss, jag kan sÀga sÄ hÀr!
Jag gillade inte filmen men det var bra ljud och bild.

Har sett mkt bÀttre hd filmer :D

#26

Postad 29 augusti 2019 - 22:31

Superemail
  • Superemail
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
300! Zack Snyders mÀsterverk ser fortfarande oförskÀmt bra ut pÄ HD-DVD.

https://m.imdb.com/t...?ref_=m_nv_sr_1

#27

Postad 30 augusti 2019 - 06:54

mr richards
  • mr richards
  • ForumrĂ€v

  • 899 inlĂ€gg
  • 0

Tittade pÄ THE PRESTIGE.



#28

Postad 17 september 2019 - 22:38

Superemail
  • Superemail
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
The Brave One (2007).

#29

Postad 17 januari 2021 - 08:08

Superemail
  • Superemail
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
National Lampoon's Christmas Vacation (Ett pÀron till farsa firar jul).

#30

Postad 02 februari 2021 - 14:13

Superemail
  • Superemail
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
The Mummy och The Mummy Returns.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.