Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Archos 101 Internet Tablet*

137 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Archos 101 Internet Tablet 8GB (Surfplattor) 8 5,5 (1) Inga priser
Archos 101 Internet Tablet 16GB (Surfplattor) 8 6,08 (11) Inga priser

#101

Postad 09 januari 2011 - 10:26

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Nu är plattan beställd! Leveranstid i slutet av Januari.... låååång väntan...

Har det gått bra för alla att uppdatera sin platta med "gApps4Archos2"???

#102

Postad 12 januari 2011 - 21:11

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Min 101:a 16Gb la av efter 2 veckor. Laddade inte längre och det berodde inte på laddarn. nu har den varit borta i snart 3veckor :-( längtar.... ska bara vänta till Xperia Arc kommer så jag kan tethra åxå..

#103

Postad 12 januari 2011 - 21:15

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Nu är plattan beställd! Leveranstid i slutet av Januari.... låååång väntan...

Har det gått bra för alla att uppdatera sin platta med "gApps4Archos2"???



Inga problem alls att uppdatera.. bara rullar på.....

#104

Postad 14 januari 2011 - 09:09

Jakkin
  • Jakkin
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag köpte min platta häromdagen hos teknikmagasinet.
De lovade och svor att det skulle vara så lätt med att koppla upp den tillsammans med min xperia t10 pro.
Detta var inte fallet. jag kommer att förlora sömn över det här och skicka en ordentligt packe kritik till teknikmagasinet för att de snackar skit.

De lovade också att flash skulle fungera out of the box. detta gjorde det inte. De undvek också att berätta att det inte gick att köra market på 101. Detta har jag löst nu tack vare människor som kan mer än mig.

Även om jag älskar plattan som leksak, så förblir den en leksak tills jag kan koppla ihop den med min telefon för internet. det är SÅ JÄVLA LÖJLIGT att man inte kan koppla ihop två android prylar så att det fungerar.

Uselt.

Redigerat av Jakkin, 14 januari 2011 - 09:09.


#105

Postad 14 januari 2011 - 10:39

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Jag köpte min platta häromdagen hos teknikmagasinet.
De lovade och svor att det skulle vara så lätt med att koppla upp den tillsammans med min xperia t10 pro.
Detta var inte fallet. jag kommer att förlora sömn över det här och skicka en ordentligt packe kritik till teknikmagasinet för att de snackar skit.

De lovade också att flash skulle fungera out of the box. detta gjorde det inte. De undvek också att berätta att det inte gick att köra market på 101. Detta har jag löst nu tack vare människor som kan mer än mig.

Även om jag älskar plattan som leksak, så förblir den en leksak tills jag kan koppla ihop den med min telefon för internet. det är SÅ JÄVLA LÖJLIGT att man inte kan koppla ihop två android prylar så att det fungerar.

Uselt.


Hade du bara läst på lite hade du sluppit bli så besviken. Kör inte xperian Froyo? I Froyo funkar wifi hot-spot lysande, jag kör det hela tiden. Har du provat bluetooth teethering? Jag har inte testat det men det kan funka....

Och du: Never trust a salesman.

#106

Postad 14 januari 2011 - 15:19

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Hade du bara läst på lite hade du sluppit bli så besviken. Kör inte xperian Froyo? I Froyo funkar wifi hot-spot lysande, jag kör det hela tiden. Har du provat bluetooth teethering? Jag har inte testat det men det kan funka....

Och du: Never trust a salesman.



mm, Bittert, Jag gjorde samma misstag, Har en X10. Wi Fi Tethering kommer först på Android 2.2. Och vad SE sagt kommer inte X10 +mini+pro+ X8 få 2.2, så det blir till att köpa ny telefon. (ARC kommer ju snart :-) Har testat med polarns Desire, å det funka klockrent.

Så det e bara att köpa ny tel ;-)

#107

Postad 16 januari 2011 - 03:01

Jakkin
  • Jakkin
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ny tel blir det inte eftersom man sitter med idiotabonnemang. Jag skällde ut teknikmagasinet igår. ska snacka med deras andoirexpert imorgon så han får ta skit för sin kollegas skull. De sålde mig apparaten under falska premisser och antingen löser de problemet eller så får de ta tillbaka den använd som den är.
Men jag tycker samtidigt synd om dem på teknikmagasinet. Android skall ta mig fasen fungera med android. Det gör mig så förbannad att android "google" börjat bete sig som alla andra ###### mjukvaruförsäljare nu.
Ska man behöva köpa ny hårdvara hela jäkla tiden när den man har mer än nog räcker till, om utvecklarna bara orkade lära sig programmera på riktigt.
Jag skall leta vidare. det MÅSTE gå att lösa.

#108

Postad 16 januari 2011 - 15:17

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Ny tel blir det inte eftersom man sitter med idiotabonnemang. Jag skällde ut teknikmagasinet igår. ska snacka med deras andoirexpert imorgon så han får ta skit för sin kollegas skull. De sålde mig apparaten under falska premisser och antingen löser de problemet eller så får de ta tillbaka den använd som den är.
Men jag tycker samtidigt synd om dem på teknikmagasinet. Android skall ta mig fasen fungera med android. Det gör mig så förbannad att android "google" börjat bete sig som alla andra ###### mjukvaruförsäljare nu.
Ska man behöva köpa ny hårdvara hela jäkla tiden när den man har mer än nog räcker till, om utvecklarna bara orkade lära sig programmera på riktigt.
Jag skall leta vidare. det MÅSTE gå att lösa.


Det funkar ju OM du rootar din telefon och lägger in tex. PDAnet, som ju har BT Tethering. Utan root lär det tyvärr inte gå med X10mini pro.

#109

Postad 19 januari 2011 - 16:55

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag har kört 2.2 sedan det kom och det är några saker som inte är riktigt bra.

3) För att spara batteritid har Archos skalat ner CPU'n till Min 300Mhx och max 800Mhz. Detta gör att 2.2 upplevs segare än 2.1. Det finns dock roothack för att fixa detta (temporärt klarar inte boot), jag kör nu min 600Mhz och max 1Ghz. Funkar bra men Archos borde skärpa till sig.

Vilket roothack används för detta?

#110

Postad 20 januari 2011 - 09:49

Jakkin
  • Jakkin
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Den är rootad. Och jag har provat samtliga tetherig och hotspots program. Det går inte. Det verkar inte som att någon någonstan har fått det att fungera.

#111

Postad 21 januari 2011 - 19:31

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Jag delar ut via samsungs egna wifi hotspot till tjejens archos 70 utan problem iaf

från SGS

#112

Postad 23 januari 2011 - 19:29

Jakkin
  • Jakkin
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag köpte min platta häromdagen hos teknikmagasinet.
De lovade och svor att det skulle vara så lätt med att koppla upp den tillsammans med min xperia t10 pro.
Detta var inte fallet. jag kommer att förlora sömn över det här och skicka en ordentligt packe kritik till teknikmagasinet för att de snackar skit.

De lovade också att flash skulle fungera out of the box. detta gjorde det inte. De undvek också att berätta att det inte gick att köra market på 101. Detta har jag löst nu tack vare människor som kan mer än mig.

Även om jag älskar plattan som leksak, så förblir den en leksak tills jag kan koppla ihop den med min telefon för internet. det är SÅ JÄVLA LÖJLIGT att man inte kan koppla ihop två android prylar så att det fungerar.

Uselt.


Efter en jäkla massa resor fram och tillbaka över nätet och via telefon så fick jag äntligen tag i rätt person på teknikmagasinet.
All heder är återupprättad :) Att sätta sig och försöka lösa en kunds problem "oavsett vem som orsakat det" på sin egna tid är värt en enorm applåd. Tack Daniel på Teknikmagasinet i Allum.
Jag tror dock att jag lyckades lösa problemet i helgen med ännu en nyinstallation ax rootx10 och ytterligare en omgång med barnacle. Jag skall testa imorgon med plattan. återkommer med en guide om någon behöver det, ifall det nu fungerar.

#113

Postad 24 januari 2011 - 20:13

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Tjena alla Archos 101 ägare!

Idag fick jag äntligen min... Än så länge verkar den kanon!
Men det som slog mig direkt är ju att man behöver ett mattskärmskydd och fodral.. har ni hittat några bra som ni kan rekommendera?
Jag hittade detta i läder... men 60 euro är ju inte direkt kul för ett fodral..
http://www.noreve.co...roducts_id=2425
Men snyggt är det =)

#114

Postad 25 januari 2011 - 10:08

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Efter en jäkla massa resor fram och tillbaka över nätet och via telefon så fick jag äntligen tag i rätt person på teknikmagasinet.
All heder är återupprättad ;) Att sätta sig och försöka lösa en kunds problem "oavsett vem som orsakat det" på sin egna tid är värt en enorm applåd. Tack Daniel på Teknikmagasinet i Allum.
Jag tror dock att jag lyckades lösa problemet i helgen med ännu en nyinstallation ax rootx10 och ytterligare en omgång med barnacle. Jag skall testa imorgon med plattan. återkommer med en guide om någon behöver det, ifall det nu fungerar.

Har du fått löst det?
Jag är väldigt intresserad av detta. Eftersom jag febrilt försökt med min X10 (utan root) men har nu gett upp.
Har beställt en ARC, så då ska det väl funka , hoppas jag.

#115

Postad 25 januari 2011 - 18:21

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Idag fick jag äntligen min... Än så länge verkar den kanon!
Men det som slog mig direkt är ju att man behöver ett mattskärmskydd och fodral.. har ni hittat några bra som ni kan rekommendera?


Vad tror du om detta då??? Original från Archos!

#116

Postad 25 januari 2011 - 19:54

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Vad tror du om detta då??? Original från Archos!


Tack för tipset!.. men jag söker nog ett som man öppnar som en bok så.. verkar mycket smidigare ;)

#117

Postad 27 januari 2011 - 10:35

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Tack för tipset!.. men jag söker nog ett som man öppnar som en bok så.. verkar mycket smidigare :blink:


Meddela gärna om du hittar nåt!?! Jag söker även febrilt ett skärmskydd i rätt storlek...

#118

Postad 31 januari 2011 - 13:16

wagjam
  • wagjam
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tänkte kolla med er som äger en Archos 70 eller Archos 101 hur flash fungerar för er. Kan man titta på svt play, tv3 play, tv4 plat etc, utan lagg eller är det fortfarande problem som en del skriver?

#119

Postad 06 februari 2011 - 20:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Har skaffat en Archos 70, uppgraderat till Android 2.2 (tror jag), fixat så jag kommer åt den vanliga Market och installerat Flash Player så jag kan se SVT Play via webbläsaren. Visserligen fungerar inte SVT Play inte helt friktionsfritt, men i relation till priset är Archos så här långt en mycket trivsam bekantskap. Den fungerar bra att surfa med, läsa e-böcker, kika på YouTube etc.

Som nybörjare undrar jag ett par saker. Hur kommer det sig att SVT Play-appen inte finns i Market? Och varför är det så svårt att få till en fungerande Flash Player? På min mobil med Android 2.2 fungerar SVT Play-appen och Adobe Flash Player helt utan problem.

Tror ni att SVT Play-appen kommer att komma? Finns det något sätt att lägga in den på annat sätt än via Market?

#120

Postad 06 februari 2011 - 21:09

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Någon som vet om det här fungerar och ger t.ex. SVT Play-appen?

MARKET FIX:
This will get you most missing apps from the market, except some "protect market apps" like NYTimes.

1. Setting-->Manage Applications-->All-->Market (Clear Cache then 'Force Stop' -- DO NOT clear data)
2. Setting-->Manage Applications-->All-->Google Services Framework (Clear data then 'Force Stop')
3. REBOOT again

Hämtat här.

#121

Postad 08 februari 2011 - 09:31

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Någon som vet om det här fungerar och ger t.ex. SVT Play-appen?

Hämtat här.


Ok, fortsätter min monolog. Det fungerar inte. Jag fick ominstallera Market med gApps4Archos2. ;)

#122

Postad 08 februari 2011 - 15:02

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Som nybörjare undrar jag ett par saker. Hur kommer det sig att SVT Play-appen inte finns i Market? Och varför är det så svårt att få till en fungerande Flash Player? På min mobil med Android 2.2 fungerar SVT Play-appen och Adobe Flash Player helt utan problem.

Tror ni att SVT Play-appen kommer att komma? Finns det något sätt att lägga in den på annat sätt än via Market?


Tror jag börjar fatta nu. Jag har försökt och det verkar helt omöjligt att lägga in play-appen på annat sätt än via Market. Det tycks som om Archos håller på med en egen flash-variant som de ska få certifierad av Adobe (enligt rykten på nätet :D) . Först efter att den varianten släppts som uppgradering blir måhända flash tillräckligt stabilt på Archos-plattorna. Då finns också en fungerande grund för SVT-play-appen eller SVT-play via webbläsare.

Har jag fattat rätt?

(Fortsätter monologen och svarar väl mig själv om någon dag... ;) )

#123

Postad 10 februari 2011 - 17:50

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Intressant.. nån som vet om SVT Play funkar på någon annan sufplatta? Vilka?

#124

Postad 11 februari 2011 - 14:57

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Intressant.. nån som vet om SVT Play funkar på någon annan sufplatta? Vilka?


På min platta funkar SVT play på Webben alldeles utmärkt iaf.! Dock hitatr jag ingen app på market!?

Bifogad fil(er)



#125

Postad 11 februari 2011 - 17:12

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Mobilvarianten via webbläsare av svt play funkar ok på min Archos 70. Dålig bild bara. Webbvarianten svtplay.se fungerar så länge jag inte väljer helskärmsläge. Då kommer de där info-rutorna upp och täcker bilden.

Vilken variant av flash och vilken webbläsare använder du för svt play? Jag använder adobe flash player 10.1 och originalläsaren. Det fungerar, som sagt, sisådär. Kunde vara bättre.

Tillägg: Efter någon minut blir det osynk mellan ljud och bild. Fler som har den erfarenheten? Tips?

Redigerat av Mange36, 12 februari 2011 - 07:28.


#126

Postad 15 februari 2011 - 02:08

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
En mycket stark anledning att INTE köpa en Archos, är deras ovilja att hjälpa sina kunder vid problem och service ärenden, och där dom tar hutlöst betalt för enkla saker. Detta är den största anledningen till att jag avstår att välja Archos prylar, och istället kommer att köpa "Motorola Xoom", nu när den kommer ut, och den är också framtagen med hjälp av Google och levereras då med Androids 3.0 Honnycomb som är anpassat för tablet skärmar... visst priset är okänt vid tillfället och rykten säger att den kommer att kosta runt 5000 :- men hellre att en tablet kostar lite mer, och där företaget bryr sig om sina kunder än tvärtom.
Så jag rekommenderar alla att tänka till en extra gång innan ni rusar till butiken för att köpa en Archos ! :blush:

#127

Postad 15 februari 2011 - 08:52

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

En mycket stark anledning att INTE köpa en Archos, är deras ovilja att hjälpa sina kunder vid problem och service ärenden, och där dom tar hutlöst betalt för enkla saker. Detta är den största anledningen till att jag avstår att välja Archos prylar, och istället kommer att köpa "Motorola Xoom", nu när den kommer ut, och den är också framtagen med hjälp av Google och levereras då med Androids 3.0 Honnycomb som är anpassat för tablet skärmar... visst priset är okänt vid tillfället och rykten säger att den kommer att kosta runt 5000 :- men hellre att en tablet kostar lite mer, och där företaget bryr sig om sina kunder än tvärtom.
Så jag rekommenderar alla att tänka till en extra gång innan ni rusar till butiken för att köpa en Archos ! :)



Mmm, lite nenägen att hålla med där. Har en 101´a och är förhållandevis nöjd. Den funkar bra och så. Men det att de "låst" tex Market duger inte. Deras appslib är helkass. Dessutom funkar inte vissa program`? tex. youtube. Lite "apple"varning över det hela.

#128

Postad 15 februari 2011 - 20:38

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Mmm, lite nenägen att hålla med där. Har en 101´a och är förhållandevis nöjd. Den funkar bra och så. Men det att de "låst" tex Market duger inte. Deras appslib är helkass. Dessutom funkar inte vissa program`? tex. youtube. Lite "apple"varning över det hela.

Visst appslib är helkass, håller med!!! Finns dock något intressant där för er nya archos ägare... en app som heter arctools, med denna kan man lätt installera Market mm. Detta innebär ju att Archos på sätt och vis faktiskt stöder Market mm... då dom själva laggt upp och godkänt denna app.

#129

Postad 25 februari 2011 - 13:54

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Visst appslib är helkass, håller med!!! Finns dock något intressant där för er nya archos ägare... en app som heter arctools, med denna kan man lätt installera Market mm. Detta innebär ju att Archos på sätt och vis faktiskt stöder Market mm... då dom själva laggt upp och godkänt denna app.


KANON!! arctools va suverän. mkt. bättre än Gapps4archos. Va tvungen att avinstallera alla de andra progs. först. sen funka allt klockrent. tom Youtube!

#130

Postad 26 februari 2011 - 05:10

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Gundeho, vad är bättre med arctools jämfört med gapps4archos?

Redigerat av Mange36, 26 februari 2011 - 05:12.


#131

Postad 27 februari 2011 - 17:32

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Gundeho, vad är bättre med arctools jämfört med gapps4archos?


Framförallt att saker funkar, tex youtube felfritt. Dessutom kommer nya market in, + att apparna uppdateras aut. samt att man kan installera/avinstallera programmen separat, alltså inte som bundle (gapps)

#132

Postad 01 mars 2011 - 16:32

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Finns det fler som har problem med att eran platta "dör".

Jag lämnade in min på reparation idag. Jag har haft den hela 2 månader... och imorse så ville den inte starta.
Okej tänkte jag, batteriet är urladdat. Jag försöker ladda, men inte några som helst livstecken ifrån plattan.
STENDÖD!!
Googlade lite på detta problem och, jodå, det finns fler med samma problem, men hur vanligt är det?

#133

Postad 03 mars 2011 - 14:33

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Finns det fler som har problem med att eran platta "dör".

Jag lämnade in min på reparation idag. Jag har haft den hela 2 månader... och imorse så ville den inte starta.
Okej tänkte jag, batteriet är urladdat. Jag försöker ladda, men inte några som helst livstecken ifrån plattan.
STENDÖD!!
Googlade lite på detta problem och, jodå, det finns fler med samma problem, men hur vanligt är det?


Jag hade precis samma problem... Lämnade in den, sedan tog det 4 veckor innan Archos England skickade en kredit så jag fick ut en ny.
Lämna in den där du köpte den, ta sedan kontakt med Ekab, i Linköping tror jag det var, de har importen av dessa. Å ligg på för att få kredit så snabbt som möjligt.

#134

Postad 06 mars 2011 - 21:01

Roothpest
  • Roothpest
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Vill egentligen inte komma här och bara gnälla, men jag blev riktigt besviken på den här.
Köpte den igår och ska lämna tillbaka den imorgon. Jag kan inte förstå hur folk kan tala så gott om den här. Allt den kan göra kan min mobil göra bättre (Htc desire). Det enda den har är en större skärm, men den är så dålig att det inte spelar någon roll, hittar ingen vinkel där bilden blir bra.
På bara en dag så har den hängt sig ett antal gånger så jag har blivit tvungen att starta om den.

Kanske kan man inte förvänta sig mer för 3000 spänn?
Ska ta och köpa mig en ipad istället (nästan samma pris), vilket smärtar lite då jag alltid har varit lite emot apple och för android.

Den ska dock ha ett plus för bra batteritid.

Det här blev första gången jag lämnade ett omdöme på prisjakt, men det är första gången på länge som jag har blivit så besviken på en produkt.

#135

Postad 07 mars 2011 - 18:28

Roothpest
  • Roothpest
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Man fick inte lämna tillbaka öppnade förpackningar, skit. Så nu har jag en två dagar gammal archos 101 till salu om någon är intresserad.

#136

Postad 16 mars 2011 - 14:38

Suncross
  • Suncross
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om den går att köra med ubuntu? Det hade ju varit sjukt gött:)

#137

Postad 28 mars 2011 - 21:37

r_mattsson
  • r_mattsson
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Archos 101 och det mesta fungerar som förväntat. Men bluetooth fungerar jättedåligt, det räcker att gå ca. 2 m från blåtandsmottagaren så börjar det hacka och tappa kontakten. Mottagaren fungerar 5-10 m med min HTC Desire så det är inget fel på mottagaren.

Någon som har upplevt liknande problem? Hoppas att jag jag få hjälp av Teknikmagasinet som jag köpte den av.

#138

Postad 11 juni 2012 - 14:18

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Denna platta ska visst ha vanlig usb. Är det någon som provat att använda audio-pro wf100 eller audioengine w1 donglarna till denna eller vet om det fungerar?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.