Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Motorola Xoom surfpadda *

141 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Motorola Home Xoom 3G 16GB (Surfplattor) 7 (0) Inga priser
Motorola Home Xoom 3G 32GB (Surfplattor) 7 8,73 (10) Inga priser
Motorola Home Xoom 32GB (Surfplattor) 7 9 (9) Inga priser

#51

Postad 05 april 2011 - 15:02

Unregisteredb1c4c722
  • Unregisteredb1c4c722
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

6500 spänn på netonnet, det var lite saftigt det ...

kommer nog gå ner inom kort

#52

Postad 06 april 2011 - 10:36

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

kommer nog gå ner inom kort

ja, får hoppas det. och att den kommer hit till sverige med 3g-stöd och allt. någon som hört något? har varit oroväckande tyst de senaste veckorna.

#53

Postad 06 april 2011 - 11:32

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
... och nu har netonnet till och med plockat bort den från prisjakt.

#54

Postad 06 april 2011 - 14:37

Miiqli
  • Miiqli
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag är också grymt sugen på att köpa xoom , Har hittat den till ett bra pris, dock vet jag inte om de funkar här.

http://www.aliexpres...holesalers.html

Har handlat från dom förut så det funkar !

Någon som har provat?

#55

Postad 07 april 2011 - 09:30

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Jag är också grymt sugen på att köpa xoom , Har hittat den till ett bra pris, dock vet jag inte om de funkar här.

http://www.aliexpres...holesalers.html

Har handlat från dom förut så det funkar !

Någon som har provat?


Efter lite snabb sökning på google hittar man en hel del tveksamheter om Alibaba.
Jag är också väldigt sugen men det hade varit intressant att få höra erfarenheter från någon som handlat därifrån.

#56

Postad 07 april 2011 - 10:43

Miiqli
  • Miiqli
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har ju handlat från Aliexpress innan , köpte mig en EPAD och den funkar ju kalas bra, Betalningen och leveransen sker jätte bra.
Dom använder sig av något som heter ESCROW , Dom får inte pengarna förens DU fått varan, jätte bra sätt tycker jag.

#57

Postad 19 april 2011 - 23:05

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
till sverige i sommar enligt mobil.se:
http://www.mobil.se/...r-1.467077.html

känns lite svalare då ...

#58

Postad 21 april 2011 - 00:03

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
kunde inte hålla mig. blev en beställning hos svenska bazula i tidaholm:
http://www.bazula.se...m-WiFi-32GB.htm

beräknad leverans den 24 april, alltså på söndag (!). tveksamt, hehe, men man vet ju aldrig. :D

har bara wifi men ska tydligen vara enkel att koppla ihop med SE arc (som jag har) och dess wifi hotspot-funktion så man kommer ut på nätet överallt. ;) känns egentligen bara som en fördel utan sim-kort. att köpa ett extra kort via vårt telia-abonnemang på jobbet skulle gå på 100 kr/månad och det skulle knappast chefen gå med på när jag redan har ett i bärbara datorn ...

Redigerat av lurane, 21 april 2011 - 13:10.


#59

Postad 21 april 2011 - 08:11

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Sitter också i väntans tider, har en Xoom på väg från andra sidan Atlanten ;) Nästa vecka kommer min "leverantör".

#60

Postad 21 april 2011 - 09:29

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Ska till Falköping i helgen och jag snackade just med Bazula och dom har XOOM i lager i Tidaholm och kan nog fixa utlämning redan i kväll eller imorgon. ;)
Så i bästa fall så kan man kanske börja pilla på en XOOM redan ikväll. :D

#61

Postad 21 april 2011 - 13:15

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Ska till Falköping i helgen och jag snackade just med Bazula och dom har XOOM i lager i Tidaholm och kan nog fixa utlämning redan i kväll eller imorgon. :)
Så i bästa fall så kan man kanske börja pilla på en XOOM redan ikväll. :)

najs! :) vi verkar inte vara många men vi får väl snacka förväntningar, intryck, funderingar och andra reflektioner här ändå. :)

en fråga. någon som vet status för nästa uppdatering av android 3.0? den ska ju enligt många rapporter inte vara direkt buggfri men nu har det gått typ en månad sedan de första rapporterna så man tycker ju de borde ha hunnit fixa det värsta.

#62

Postad 21 april 2011 - 13:36

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Juni har jag hört nått om att det ska komma en uppdatering. Men hoppas det kommer lite fixar under tiden för som du sa så verkar den inte vara buggfri.
Jag tycker för övrigt Google hanterar 3.x rätt konstigt. Dom borde släppa och se till så det släpps en hel del bra appar.
Jag körde en Desire några månader innan jag gick tillbaka till iPhone. Det var inte Android i sig som gjorde att jag gick tillbaka utan dom fula och tråkiga apparna.
Vi får hoppas på ändring där iom 3.x...

#63

Postad 21 april 2011 - 14:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Juni har jag hört nått om att det ska komma en uppdatering. Men hoppas det kommer lite fixar under tiden för som du sa så verkar den inte vara buggfri.
Jag tycker för övrigt Google hanterar 3.x rätt konstigt. Dom borde släppa och se till så det släpps en hel del bra appar.
Jag körde en Desire några månader innan jag gick tillbaka till iPhone. Det var inte Android i sig som gjorde att jag gick tillbaka utan dom fula och tråkiga apparna.
Vi får hoppas på ändring där iom 3.x...


Även om google släpper android 3.0 idag så lär det dröja minst 2 månader innan du får se den kommer ut till slutkund.

#64

Postad 21 april 2011 - 14:39

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Vad menar du? Honeycomb som är i bla. Xoom är ju 3.x...

#65

Postad 21 april 2011 - 14:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Vad menar du? Honeycomb som är i bla. Xoom är ju 3.x...


Svarade på inlägget ovanför mitt och samma gäller uppdateringar. Även om google släpper en uppdatering så kommer den ju inte ut på ett tag. Han frågade ju varför inte google släpper 3.x och ser till att det kommer bra appar.

Jag tycker för övrigt Google hanterar 3.x rätt konstigt. Dom borde släppa och se till så det släpps en hel del bra appar.


Hur ska google se till att det släpps bra appar, de själva har inte mycket appar, det är de som följer med i vanilla och några få till.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 21 april 2011 - 14:52.


#66

Postad 21 april 2011 - 21:37

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Google kan "motivera" vissa utvecklare med lite $ eller skriva fler egna. Det är inte så svårt och inte så ovanligt att man gör så för att få igång ett intresse för nya produkter. Det finns ju en anledning att plattor med Android säljer dåligt...

Jag skriver för övrigt det här inlägget på min Xoom nu. :-)

Första intrycket är ett plattan är gedigen, skärmen bra (inte lika bra respons som iPad) men vart är alla appar (som är nått att ha)?
Jag är ju van med iPad och iPhone sen länge så det känns som Honeycomb ligger ljusår på just appfronten.
Jag trodde Androidcommunityn var större men Androidplattor säljer väl tyvärr fortfarande för dåligt för att stimulera utvecklarna.

Däremot gillar jag Honeycomb som OS bra mycket mer. Att slippa starta en app för att kolla aktiekurs eller se om det kommit nya tweets eller RSS-poster är grymt skönt.

Sen så tar det ju alltid lite tid att vänja sig vid nytt. Har ju kört iPad i snart ett år. :-)

#67

Postad 22 april 2011 - 00:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Google kan "motivera" vissa utvecklare med lite $ eller skriva fler egna. Det är inte så svårt och inte så ovanligt att man gör så för att få igång ett intresse för nya produkter. Det finns ju en anledning att plattor med Android säljer dåligt...

Jag skriver för övrigt det här inlägget på min Xoom nu. :-)

Första intrycket är ett plattan är gedigen, skärmen bra (inte lika bra respons som iPad) men vart är alla appar (som är nått att ha)?
Jag är ju van med iPad och iPhone sen länge så det känns som Honeycomb ligger ljusår på just appfronten.
Jag trodde Androidcommunityn var större men Androidplattor säljer väl tyvärr fortfarande för dåligt för att stimulera utvecklarna.

Däremot gillar jag Honeycomb som OS bra mycket mer. Att slippa starta en app för att kolla aktiekurs eller se om det kommit nya tweets eller RSS-poster är grymt skönt.

Sen så tar det ju alltid lite tid att vänja sig vid nytt. Har ju kört iPad i snart ett år. :-)



Svårt för google att avgöra vilka appar du vill ha, jag vill säkert inte ha samma, i gengäld så lägger google inte sig så mycket i vilka appar som läggs ut på market som tex apple gör. Vilka appar skulle tex google stödja, de ser ju inte ens till att deras navigering blir tillgänglig i alla länder.
Likadanat med uppdates det är tillverkaren av plattan som avgör om det blir några uppdateringar. google släpper en ny version sen får i det här fallet motorola avgöra om de vill släppa den och om de vill så får de anpassa den efter sin platta.

#68

Postad 23 april 2011 - 01:13

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Nu har jag kört Xoomen i mer än 24h och "skrivbordet" är grymt tack vare widgets men sen är det inte mycket mer.
Xoomen i sig är det inget fel på men Honeycomb känns som en beta. Många buggar och yxiga lösningar.
Har man inte kört iPad och framför allt iPad 2 kanske man inte "lider" lika mycket men jag längtar bara tillbaka till iPaden och iOS, förutom just du widgets.

Jag kommer behålla Xoomen men den åker ner i lådan tills det kommer en vettig uppdatering, om det nu kommer en vettig...
Till råga på allt har jag helt plötsligt fått en död pixel också :-(

#69

Postad 23 april 2011 - 02:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Nu har jag kört Xoomen i mer än 24h och "skrivbordet" är grymt tack vare widgets men sen är det inte mycket mer.
Xoomen i sig är det inget fel på men Honeycomb känns som en beta. Många buggar och yxiga lösningar.
Har man inte kört iPad och framför allt iPad 2 kanske man inte "lider" lika mycket men jag längtar bara tillbaka till iPaden och iOS, förutom just du widgets.

Jag kommer behålla Xoomen men den åker ner i lådan tills det kommer en vettig uppdatering, om det nu kommer en vettig...
Till råga på allt har jag helt plötsligt fått en död pixel också :-(


Skulle vara kul att veta hur mycket motorla ändrat i den om de kör med egen launcher och skrivit om de medföljande programmen. Är ju tyvärr möjligt att det är de som ställt till det lika gärna som honycomb. Synd om den funkar dåligt då den var rätt snygg, men och andra sidan kan man ju byta till en bättre launcher och bättre appar än standard, kanske tar nån eller ett par månader innan favvoapparna är uppdaterade till honycomb men thats life.

#70

Postad 23 april 2011 - 21:09

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Nu har jag kört Xoomen i mer än 24h och "skrivbordet" är grymt tack vare widgets men sen är det inte mycket mer.
Xoomen i sig är det inget fel på men Honeycomb känns som en beta. Många buggar och yxiga lösningar.
Har man inte kört iPad och framför allt iPad 2 kanske man inte "lider" lika mycket men jag längtar bara tillbaka till iPaden och iOS, förutom just du widgets.

Jag kommer behålla Xoomen men den åker ner i lådan tills det kommer en vettig uppdatering, om det nu kommer en vettig...
Till råga på allt har jag helt plötsligt fått en död pixel också :-(


Låter ju inget kul alls. Kan du nämna något exempel på vad du tycker illa om i Honeycomb?


Skulle vara kul att veta hur mycket motorla ändrat i den om de kör med egen launcher och skrivit om de medföljande programmen. Är ju tyvärr möjligt att det är de som ställt till det lika gärna som honycomb. Synd om den funkar dåligt då den var rätt snygg, men och andra sidan kan man ju byta till en bättre launcher och bättre appar än standard, kanske tar nån eller ett par månader innan favvoapparna är uppdaterade till honycomb men thats life.


Jag har för mig att Motorola inte gjort mycket eget utan i princip kör Honeycomb rakt av. Det är en av anledningarna att dom kunde blir "först" att köra med Honeycomb.

På ett sett är det positivt att de inte gör för mycket eget för då blir det så mycket lättare att släppa uppdateringar. Större chans att få uppdateringar snabbt alltså.

Men samtidigt brukar ju det bli "häftigare" design på interface och så när tillverkarna gör lite egna prylar och inte använder Android rakt av som det är.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 23 april 2011 - 21:12.


#71

Postad 23 april 2011 - 21:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Låter ju inget kul alls. Kan du nämna något exempel på vad du tycker illa om i Honeycomb?




Jag har för mig att Motorola inte gjort mycket eget utan i princip kör Honeycomb rakt av. Det är en av anledningarna att dom kunde blir "först" att köra med Honeycomb.

På ett sett är det positivt att de inte gör för mycket eget för då blir det så mycket lättare att släppa uppdateringar. Större chans att få uppdateringar snabbt alltså.

Men samtidigt brukar ju det bli "häftigare" design på interface och så när tillverkarna gör lite egna prylar och inte använder Android rakt av som det är.


Men det kan du ju lösa med apps, klar fördel om de inte har sin egen launcher mm, anser iaf jag. Skulle säkert ändå lägga dit en annan och då ligger original bara och tar upp plats, vanilla får man ju hur man än gör, men tex sense i htcs fall tar massa plats och går inte att avinstallera om man inte rootar.

#72

Postad 02 maj 2011 - 18:10

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
har haft min i en vecka nu (köpt hos bazula) och kan bara säga positivt om den. kör internet via SE-arcens wlan hotspot när jag inte har annat internetuppkopplat wlan i närheten, funkar klockrent!

har sagts att android 3.0 skulle vara buggigt. har inte märkt av en enda bugg hittills, någon annan som gjort det? har version 3.0.1.

däremot är det tråkigt att det inte finns fler specialanpassade appar i market än men det oroar jag mig inte mycket för, det lär komma! :)

#73

Postad 02 maj 2011 - 18:36

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Jo, jag har märkt av en del buggar och brister. Honeycomb känns som en beta eller i af en RC.
Jämfört mot iPaden så känns HC som en ostabil oslipad kusin. Men HC är ett så mycket fräshare och roligare gränssnitt.
Widgets och levande desktop är värt mycket och för att inte tals om notifieringarn. Funkar perfekt i HC.

Däremot är Flash ett jäkla aber. Man märker snabbt varför Apple vägrar fixa stöd för skiten. Mer ostabilt och segt plugin får man leta efter.
Testa tex. att spela upp en YouTube-film i 720P så måsta man nästan garanterat starta om Xoomen för att den ska funka bra igen.

Men jag gillar Xoomen med HC och efter att jag flashat in kanadensiska builden så har jag svenska som systemspråk och rättstavning.
Jag la även in Asus Transformers bakgrundsbild med vatten som rör sig och vattennivån avspeglar batteriet så när batterinivån sjunker sjunker även nivån på vattnet. :) La även in en snygg väderwidget snodd från Transformern.
Tog en lite film på hur det ser ut...
http://www.youtube.c...h?v=WT26Dam9DE4

Jag köpte Xoomen bara för att testa den lite men sen jag köpte den för lite mer än en vecka sedan så har jag knappt startat iPad 2:an. :ph34r:
Jag ser fram i mot vad som kommer hända med Honeycomb efter ett par uppdateringar. Kan bli riktigt bra.

#74

Postad 02 maj 2011 - 22:03

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Jo, jag har märkt av en del buggar och brister. Honeycomb känns som en beta eller i af en RC.
Jämfört mot iPaden så känns HC som en ostabil oslipad kusin. Men HC är ett så mycket fräshare och roligare gränssnitt.
Widgets och levande desktop är värt mycket och för att inte tals om notifieringarn. Funkar perfekt i HC.

Däremot är Flash ett jäkla aber. Man märker snabbt varför Apple vägrar fixa stöd för skiten. Mer ostabilt och segt plugin får man leta efter.
Testa tex. att spela upp en YouTube-film i 720P så måsta man nästan garanterat starta om Xoomen för att den ska funka bra igen.

Men jag gillar Xoomen med HC och efter att jag flashat in kanadensiska builden så har jag svenska som systemspråk och rättstavning.
Jag la även in Asus Transformers bakgrundsbild med vatten som rör sig och vattennivån avspeglar batteriet så när batterinivån sjunker sjunker även nivån på vattnet. :) La även in en snygg väderwidget snodd från Transformern.
Tog en lite film på hur det ser ut...
http://www.youtube.c...h?v=WT26Dam9DE4

Jag köpte Xoomen bara för att testa den lite men sen jag köpte den för lite mer än en vecka sedan så har jag knappt startat iPad 2:an. :ph34r:
Jag ser fram i mot vad som kommer hända med Honeycomb efter ett par uppdateringar. Kan bli riktigt bra.

kanske får använda den lite mer så dyker det väl upp saker.

använder annars smart keyboard pro. är väl värt de 20 kr den kostar. ökar man höjden lite på tangenterna och väljer samsung-skalet funkar det kanon.

flashen funkar också bra. provade lite youtube-klipp i högsta upplösning nu och det verkade flyta på fint. vet inte om det beror på att jag just rensade minnet med free memory recover?

nu ska jag prova asus rörliga bakgrund. :blink:

#75

Postad 04 maj 2011 - 17:52

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Någon av xoom-ägarna som har/kan prova att använda en android-mobil som hotspot för xoomens internetuppkoppling?

#76

Postad 05 maj 2011 - 08:32

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Någon av xoom-ägarna som har/kan prova att använda en android-mobil som hotspot för xoomens internetuppkoppling?

för att citera mig själv ovan:

har haft min i en vecka nu (köpt hos bazula) och kan bara säga positivt om den. kör internet via SE-arcens wlan hotspot när jag inte har annat internetuppkopplat wlan i närheten, funkar klockrent!


som sagt, det fungerar verkligen kanon! stjäl förstås en del batteri från mobilen och jag har inte fixat någon genväg, så därför blir det fyra klick för att koppla på det. däremot är det bara två klick för att koppla bort eftersom wifi-kopplingen lägger sig på statusmenyn (som man som vanligt får fram med svep uppifrån och ner).

#77

Postad 05 maj 2011 - 08:58

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Skriver detta på min Xoom via hotspot på min HTC Desire. Hade inte testat innan men det funkar verkligen lysande.

#78

Postad 05 maj 2011 - 18:12

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Perfekt! Har just en HTC Desire också. Lade en beställning på en Xoom igårkväll. Om jag har tur kan jag hämta ut den imorgon eftermiddag.

#79

Postad 06 maj 2011 - 09:54

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

som sagt, det fungerar verkligen kanon! stjäl förstås en del batteri från mobilen och jag har inte fixat någon genväg, så därför blir det fyra klick för att koppla på det. däremot är det bara två klick för att koppla bort eftersom wifi-kopplingen lägger sig på statusmenyn (som man som vanligt får fram med svep uppifrån och ner).

fanns naturligtvis en enkel wifi hotspot-widget i market för att slå på/av internetdelningen (den jag valde heter "hotspot widget"), så nu slipper man gå in i någon meny varje gång. :)

#80

Postad 06 maj 2011 - 15:56

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Varför ska man köpa en Xoom och inte en ipad 2?

#81

Postad 06 maj 2011 - 16:04

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Det ska man inte. Man ska köpa en Xoom och en iPad. :)

Jag tycker Xoomen är lite roligare men iPaden funkar bättre. Just nu använder jag nästan uteslutande Xoomen men iPaden åker fram då och då eftersom Xoomen inte klarar allt och funkar inte lika bra.
Men Xommen är som sagt roligare eftersom man kan ställa in så mycket mer och den levande desktopen och notifieringarna är riktigt bra.
Men apparna till iPaden är, förutom många fler, mycket snyggare så mer värdet tycker jag iPaden ger just nu. Men som sagt så utesluter inte den ena enheten den andra.

Skulle jag vara tvungen att välja en så skulle det bli iPad 2. Utan att tveka faktiskt...

#82

Postad 06 maj 2011 - 16:41

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Så Xoom är roligare för interfacet, men apparna på ipad är skojjigare. Hur är det om man jämför hårdvaran? Xoom har mer minne, men annars verkar de vara det samma? Xoom väger lite mer, märks det?

#83

Postad 06 maj 2011 - 17:50

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Det som märks mest är att Xoomen är tyngre. Tjockleken märks så klart men är inte lika "jobbig" som tyngden.
Att skärmen på Xoom är större märks inte.

iPad 2 känns snabbare än Xoomen men det är nog mest för att iOS inte behöver jobba lika mycket eftersom man inte har widgets osv.
iPad känns som en mer färdig och stabil produkt medans Xoom, eller rättare sagt Honeycomb, känns som en beta.

#84

Postad 06 maj 2011 - 19:59

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Sitter med Xoomen nu och kör och det känns bra.

Lite negativt:
Man märker ganska snabbt att den är lite tung.
Det svenska keyborden gillar jag inte för att det är för litet. Det går bra att skriva med tummarna när man håller xoomen i stående format men annars känns det för litet på höjden.Men detta är ju appen det är fel på och inte xoomen.

Positivt:
Snabb för att vara android. Inte lika bra flyt som ipad dock. Men Android är bättre på annat.
Bra ljud för att vara "mobil"-högtalare.

Det är vad jag kommit fram till efter 1 timmes användande.

#85

Postad 06 maj 2011 - 23:23

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...feature=related

Tyckte den var rätt inormativ, även om man märkte att skaparen var lite fan av Apple. Det jag anmärkte på mest var definitivt skärmen, hur mycket bättre var inte IPS-panelen på ipad?

#86

Postad 07 maj 2011 - 18:31

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Lite negativt:
Man märker ganska snabbt att den är lite tung.
Det svenska keyborden gillar jag inte för att det är för litet. Det går bra att skriva med tummarna när man håller xoomen i stående format men annars känns det för litet på höjden.Men detta är ju appen det är fel på och inte xoomen.

köp smart keyboard för 26 kr. det är det värt tycker jag. där går det att höja höjden på tangenterna och den har mycket annat att erbjuda, t ex gissning av ord som funkar bra. jag kör samsungs mörka fräscha layout. den är snyggast tycker jag.

annars har jag fortfarande inte hittat någon direkt bugg i android 3.0.1 som är versionen på min xoom. har använt den ganska så mycket dagligen i snart två veckor. webbläsaren beter sig dock lite konstigt när man är inne på facebook och tittar på bilder. det är svårt att stänga fönstret. men det är väl egentligen facebook det är fel på.

en annan sak är när man ska kopiera en url i android browser. det fungerar men jag är inte helt säker på att det ska se ut så där. kanske är en bugg trots allt, jag är osäker. :)

#87

Postad 07 maj 2011 - 18:39

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Hårdvarumässigt vinner nog ipad på detmesta. Det avgörande är mer om man vill ha android eller ios. Personligen är inte ios ett alternativ som det är nu. Jag vill kunna ha olika program igång samtidigt, köra flash, kunna interagera online som jag vill utan att behöva göra det genom en app, customiza mycket osv.

köp smart keyboard för 26 kr. det är det värt tycker jag. där går det att höja höjden på tangenterna och den har mycket annat att erbjuda, t ex gissning av ord som funkar bra. jag kör samsungs mörka fräscha layout. den är snyggast tycker jag.

Får testa den. Tackför tipset.

#88

Postad 07 maj 2011 - 18:45

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Själv väntar jag på att Thumb Keyboard ska släppas skarpt för då kommer svenska finnas med.
Jag har installerat betan men använder det inte just pga. avsaknandet av svenska. Men när jag testar engelska layoten så funkade det riktigt bra.

#89

Postad 07 maj 2011 - 18:56

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
själv tycker jag att Asus Eee Pad Transformer är en intressant platta

den sägs ha samma prestanda som xoom, trots att den e billigare...

dessutom får asus cred av mig pga att man kan köpa plattan med tangentbordet inkluderat, som dessutom är billigare än galaxy tabs tangentbord + att tangentbordet ger ett bättre intryck än vad samsungs "tabentbord" ger (enligt en massa videos på youtube som jag sett)

#90

Postad 07 maj 2011 - 22:28

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
laddade hem och lirade quake 2 och 3. flyter på riktigt bra och är spelbart. tar nog ett tag innan man lär sig styra på ett bra sätt men det gick förvånansvärt bra. ;)

#91

Postad 15 maj 2011 - 17:48

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
plattan uppdaterad med android v 3.1 häromdagen. inte jättemycket nya grejer men de buggar en del av er verkar ha hittat kanske är borta? vore intressant med en rapport.

här kan ni läsa om nyheterna:
http://mobiputing.co...-motorola-xoom/

#92

Postad 16 maj 2011 - 12:55

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

plattan uppdaterad med android v 3.1 häromdagen. inte jättemycket nya grejer men de buggar en del av er verkar ha hittat kanske är borta? vore intressant med en rapport.

här kan ni läsa om nyheterna:
http://mobiputing.co...-motorola-xoom/


Fick uppdateringen för några dagar sedan.
Lite småfixar som du skriver men väl så välkomna. Det mesta känns lite snabbare och smidigare nu. Browsern är nu mycket mer stabil och flash funkar ännu bättre än tidigare.

#93

Postad 24 maj 2011 - 10:35

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Verkar finnas på Telia nu:
https://www.tewss.te...la_xoom.product

#94

Postad 29 maj 2011 - 20:57

lurane
  • lurane
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
bättre sent än aldrig men nu har även gsm arena recenserat den:
http://www.gsmarena....-review-600.php

fick väl inget jättebetyg, men lite synd att man körde på honeycomb 3.0 och inte 3.1.

annars fick recensionen mig återigen att inse varför jag aldrig skulle köpa en ipad. det är ju mer eller mindre en uppförstorad iphone, dvs operativet är inte specialanpassat för en surfplatta. honeycomb, eller snarare de medföljande programmen (webbläsaren och e-posten t ex), må innehålla buggar men det är ju i alla fall ett riktigt operativsystem för plattor. och jag gillar det skarpt!

#95

Postad 31 maj 2011 - 15:24

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Införskaffade en Xoom 32GB 3G i Teliabutik idag. Ska bli intressant att se om man får tag på 3.1-uppdateringen snart...

Än så länge väldigt nöjd...

#96

Postad 31 maj 2011 - 18:59

Unregistered6fd820eb
  • Unregistered6fd820eb
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Grattis! En fråga om Xoom´en, finns Exchange-stödet inbyggt iden eller måste man köpa till en app för att få det att fungera?

#97

Postad 31 maj 2011 - 19:40

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Det finns inbyggt.

#98

Postad 31 maj 2011 - 19:49

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Grattis! En fråga om Xoom´en, finns Exchange-stödet inbyggt iden eller måste man köpa till en app för att få det att fungera?

Nja, delvis. Det finns stöd för active sync med ssl. Om ni däremot använder klientcertifikat så är det tydligen inköpt mailklient som gäller. Vi använder Google apps så det funkar hur bra som helst, men det förstår jag att du inte är så intresserad av :-)

#99

Postad 01 juni 2011 - 21:04

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Införskaffade en Xoom 32GB 3G i Teliabutik idag. Ska bli intressant att se om man får tag på 3.1-uppdateringen snart...

Än så länge väldigt nöjd...

Är inte det bara att gå in och söka efter uppdatering så hittas den? Jag har fåttuppdateringen till min Xoom så det borde finnas tillgängligt.

#100

Postad 09 juni 2011 - 10:03

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Är inte det bara att gå in och söka efter uppdatering så hittas den? Jag har fåttuppdateringen till min Xoom så det borde finnas tillgängligt.


Lite sent svar:
Det funkar bara med USA-importerade Xoom. Vi som köpt Europaversionen får snällt vänta... Juli har det ryktats om i Australien och Tyskland.

Nåväl, jag är grymt nöjd i alla fall.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.