Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ainol Aurora - 1500kr -tablet med bra specs?!

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 februari 2012 - 21:01

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Surfade runt och letade efter en liten kamrat som kan följa med varsomhelst, närsomhelst..

ja en surfplatta med 7" skärm dvs, tycker en 10" blir lite för saftig att bära i fickan :)

en på 7" är ju tillräckligt liten för att gå ned i en rockficka,
men ändå bekvämt stor nog för att läsa tidningar, surfa, etc etc..


kollade lite på äldre modeller av ainol.. tex. "basic", "paladin", "advanced" etc..
nu kommer ju även "elf" och den trevliga lilla "aurora" som jag kollat på..

måste säga att den ser väldigt bra ut för att vara en billigare kinesisk platta,
både slimmad, men verkar ligga bra i handen, och betraktningsvinkeln är kanon!

gillar också att den sväljer nästan allt, både olika usb-minnen, men även usb-diskar,
då kan man ju i princip maxa lagringsutrymmet oändligt mycket mer än med sd-kort :)


för ca 1500kr får man då följande:

allwinner many core A10 1.2ghz processor
1gb ddr3 ram
8gb minne, med utökningsbart via sd till 16gb (16gb minne kostar ju ca 200kr idag)
en kapacitiv skärm med 1024x600 pixlars upplösning
gravity sensor
wifi
3g via blåtandsdongle
batteri som sägs klara 6-8 timmar vid normal användning

den har dessutom blivit väl emottagen av olika recensenter,
både för sitt trevliga pris.. bra (för priset) prestanda, samt bra byggkvalitet.

http://www.youtube.c...h?v=hYHpHKIGqYk

Redigerat av Unregisterededb978dd, 06 februari 2012 - 21:12.


#2

Postad 06 februari 2012 - 21:35

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Hittade just uppföljaren på tuben, av samma kille som recenserade första..

måste kommentera igen.. betraktningsvinkeln, jämfört med de andra plattorna, är fördjäkla bra!

sedan att så pass krävande spel som shadowgunner flyter på.. är ju ganska trivsamt :)

http://www.youtube.c...h?v=Zbvs-DmAj3g

#3

Postad 06 februari 2012 - 22:17

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Lika bra att dra in tredje delen av genomgången, om nån skulle vara intresserad!

http://www.youtube.c...h?v=0ZDSohpOECY

#4

Postad 07 februari 2012 - 10:53

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Ser ju onekligen intressant ut, men hur pass enkelt är det att få till svenska som språk och måste man verkligen roota den för att få tillgång till market?

//P

#5

Postad 07 februari 2012 - 11:11

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Ser intressant ut. Svårt att få en bra uppfattning från en video, men flyter 1080p verkligen på perfekt?

#6

Postad 07 februari 2012 - 13:14

Unregistered522aea83
  • Unregistered522aea83
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Finns det någon motsvarande i storleken större, typ 9,7 tum och upp?

M V H Peter

#7

Postad 07 februari 2012 - 13:46

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Alltså jag har sökt en hel del på denna Aurora

För det första.. skärmen är upplevd som mycket bättre än i Novo; Basic, Advance, Elf etc..
detta gör mycket för min del.. eftersom skärmen gör halva upplevelsen!

Svenska ska ligga inne som "val" när man väljer språk! Iaf. på de recensioner jag läst om den..

1080p ska flyta på utan problem, han har både testat med standard-processorn - samt samma överklockad!
inget tyder på att det skulle lagga, hacka, släpa efter.. eller något sånt då man spelar upp film!

funkar också bra att spela upp via usb-minne / usb-hårddisk - som jag förstått det!

lite skoj är ju också att det fungerar med mus/tangentbord inkopplad - fun fact :)


Tror det skulle finnas enklare guider i hans youtube-kanal? dvs. som berättar hur man fixar in market etc på den..
annars går det väl att köra tex. dropbox, och lägga in apk-filer där, och öppna upp dem den vägen?

never the less.. Market är ett måste för mig! Många har ju lagt in den, så svårt bör det alltså inte vara :)

Tror inte Ainol har större än 7" för tillfället? (rätta mig gärna om jag misstagit mig!)


Håller på att höra med merimobile just nu. Om de kan skriva ner värdet så man slipper tull/moms,
då blir det en beställning för min del.. skulle väl hamna kring 1230kr inkl. frakt (dagens växelkurs!)

#8

Postad 07 februari 2012 - 20:37

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Håller på att höra med merimobile just nu. Om de kan skriva ner värdet så man slipper tull/moms,
då blir det en beställning för min del.. skulle väl hamna kring 1230kr inkl. frakt (dagens växelkurs!)

Är väldigt intresserad av hur det funkar med bla market om du köper en. Fortsatta rapporter här uppskattas verkligen. Jag är inte främmande för att mecka lite för att få det att lira som man vill, men vill samtidigt inte hålla på med buggfixar, uppdateringar, nya firmware och annat i all evighet a la windows. Packa upp, fixa till några saker initialt (språket och market) och sen ska den mer eller mindre tuffa på utan ytterligare handpåläggning. Det kanske är för mycket att hoppas på för så pass lite pengar?

//P

#9

Postad 07 februari 2012 - 20:50

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Efter lite kontakt med merimobile fick jag ett "okey, sure",
de kan lätt skriva ner värdet och man slipper då både tull och moms.

vid närmare kalkylationer skulle slutsumman för tablet+frakt bli 1227kr

har kollat lite på de billigare varianterna inom Sverige, då ligger de på kring 1700kr och uppåt 2500kr..
man får då heller inte på långa vägar lika bra specs. på plattan.

kommer nog lägga en beställning redan ikväll, uppdaterar sedan här när jag fått den.. bilder osv..

ska lusläsa lite mer om hur man puttar in market i plattan också, blir nice med ICS från scratch :)

Redigerat av Unregisterededb978dd, 07 februari 2012 - 21:39.


#10

Postad 07 februari 2012 - 22:35

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Beställd! :)

1202kr blev det, faktiskt lägre än jag räknat med!
frakttid omkring 2v.. helt klart värt väntan, nu återstår att leta upp lite trevliga tillbehör på ebay

fodral, minneskort, ac-adapter också tror jag.. medföljde nog bara kabel för usb-laddning

Redigerat av Unregisterededb978dd, 08 februari 2012 - 09:50.


#11

Postad 08 februari 2012 - 10:08

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Inser nu att den saknar inbyggt blåtand. Synd, ett av huvudsyftena med plattan hemma hos oss skulle vara att strömma spotify till stereon via blåtand. Jaja, till det priset är det ju inget att gnälla över egentligen, men ett klart minus för oss är det iaf...

//P

Edit: juste det ja...läste lite kommentarer om nån av de andra ainolplattorna på merimobile och har för mig om att det nämndes att det var på gång en firmware som ska innehålla market. Ska se om jag kan hitta det igen...

Redigerat av peppelito, 08 februari 2012 - 10:09.


#12

Postad 08 februari 2012 - 16:08

Unregistered699cc5a6
  • Unregistered699cc5a6
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Kollade igenom alla filmer verkar helt klart intressant. Vill mest ha en platta för att kolla på serier när man pendlar till och från jobbet + lite spel. Få hem en platta för ca 1200 låter inte fel. Vart går gränsen till hur mycket de skrev ner värdet för att slippa moms?

Var knappt någonting hur det flyter när man surfar många men hade det varit dåligt borde det varit något som han hade tagit upp kan man hoppas.
Ska bli roligt att höra dina intryck av plattan när du får den ifall suget inte blir för stort att jag beställer 1 också :)

#13

Postad 08 februari 2012 - 17:18

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Kollade igenom alla filmer verkar helt klart intressant. Vill mest ha en platta för att kolla på serier när man pendlar till och från jobbet + lite spel. Få hem en platta för ca 1200 låter inte fel. Vart går gränsen till hur mycket de skrev ner värdet för att slippa moms?

Var knappt någonting hur det flyter när man surfar många men hade det varit dåligt borde det varit något som han hade tagit upp kan man hoppas.
Ska bli roligt att höra dina intryck av plattan när du får den ifall suget inte blir för stort att jag beställer 1 också :)


Ja alltså jag tror de är rätt flexibla.. finns nog ingen "gräns" (om du nu menar max-beställningspris-gräns?)

iaf. jag bad dem skriva ner värdet till 45$ - tror att allt under 400kr värde är godkänt av tullen?
det var inga problem för företaget, tror nog att du kan beställa dyrare grejer också utan att "förtullas".

såg nu också att det finns en 16gb-version för ca 300kr extra.. men måste testa denna version först,
om man nu mot förmodan inte skulle bli nöjd.. känns det dumt att lägga ner extra pengar i onödan!

återkommer..

#14

Postad 08 februari 2012 - 20:54

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Kollade på lite tillbehör.. dock funkade bara frakt inom USA

testade för att se vad Myus.com tar för att skicka vidare hit..
och det skulle röra sig om 400kr i frakt för tex. ett fodral till plattan.

sanslöst dyrt.. så jag letar nog vidare efter tillbehören!

Dock tror jag att tillbehören till KOBO VOX bör passa även till Auroran,
de har nästan samma yttermått (dock är Auroran lite mindre) så därför bör det funka fint!

Ni kan också kolla måtten på "kindle fire", de är nästan identiska med Auroran..
men där skiljer lite till Kindles favör, tror deras platta är 3mm mindre i "höjd"

Redigerat av Unregisterededb978dd, 08 februari 2012 - 23:51.


#15

Postad 09 februari 2012 - 08:47

Unregistered699cc5a6
  • Unregistered699cc5a6
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Menade till vilket pris man ska be dom skriva ner varan så tullen skiter i det.. efter lite efterforskning så kommer här en liten info ruta..


Hur mycket är tullsatsen?

Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.
Hur mycket är momsen?

Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

Url: http://www.tullverke...9280005754.html


Känns lite larvigt att köpa fodral för 1/3 del av priset av själva plattan. Har du exakta yttermåtten? De stod inte på deras hemsida. Kolla ebay för fodral borde finnas jävligt många där.

#16

Postad 09 februari 2012 - 10:27

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Menade till vilket pris man ska be dom skriva ner varan så tullen skiter i det.. efter lite efterforskning så kommer här en liten info ruta..




Känns lite larvigt att köpa fodral för 1/3 del av priset av själva plattan. Har du exakta yttermåtten? De stod inte på deras hemsida. Kolla ebay för fodral borde finnas jävligt många där.


Bra att du letade upp infon.. då klarar vi ju elektroniken under 1400kr iaf.. (vi slipper tullen)

men momsen.. jag bad dem skriva ca 35$ + gift på försändelsen.. då bör jag klara momsen också :)

Jo jag hittade mängder av fodral på ebay, men än så länge få exemplar till just Novo Aurora,
dess yttermått skiljer sig markant från Basic, och även lite från Advanced, Elf etc..

Såg också att det finns en 8" från Ainol Novo.. :)

iaf. yttermåtten på Auroran är: 189.5x122.66x9.9 (mm)
detta enligt Ainol själv, och de bor de väl ha koll..

Jag håller utkik på fodral till Kindle Fire.. eftersom det bara diffar 3mm tror jag, dvs i höjd.. (den klarar bredd/tjocklek) oftast görs ju fodralen/väskorna så att man har 1-3mm till godo..

Redigerat av Unregisterededb978dd, 09 februari 2012 - 10:40.


#17

Postad 09 februari 2012 - 21:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skriv gärna sen vad du tycker om den .
Själv väldigt sugen på en billig hyffsad surfplatta att ha på jobbet så jag har nå att göra om nätterna :)

#18

Postad 09 februari 2012 - 21:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Skriv gärna sen vad du tycker om den .
Själv väldigt sugen på en billig hyffsad surfplatta att ha på jobbet så jag har nå att göra om nätterna :)


will do.. (dvs när den nu anländer)

fick uppdaterad info idag

på bild fanns både en svart och en vit Aurora, såklart beställde jag den vita för att inte vara så mainstream bland alla andra svarta surfplattor ;)

dock var svaret från dem lite nedslående.. "om vi får in den vita så går det bra, men troligtvis så blir det en svart istället"..


nåja, hittade ett fräckt fodral - ganska stilrent och passande anser jag själv :)

jag bryr mig inte om fodral som kan vecklas ut till ställ, mugghållare, och fan och hans moster..
kommer ju använda plattan, och då vill jag ha den så slimmad som möjligt..

ett fodral är väl bra att ha på resa, för att skydda den från stötar, repor etc..

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisterededb978dd, 09 februari 2012 - 21:58.


#19

Postad 11 februari 2012 - 23:09

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
förmodligen lite fel på mig.. men jag blev så "besviken" av att de inte hade den vita i lager..
att jag beställde en till, fast en vit.. från ett annat ställe - med dhl extrasnabb frakt - framme på en vecka! :)

#20

Postad 12 februari 2012 - 01:52

Unregistered699cc5a6
  • Unregistered699cc5a6
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Drog en beställning på aliexpress / eternal team 174$ med ett fodral. Fodralet är nog ett basic som du kan köpa för 1$ men lite skydd iaf i väskan.. Hoppas det går fort att få hem den :)

#21

Postad 16 februari 2012 - 22:49

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Just fått uppdaterad info om att plattan är på väg, likaså fodralet till den!

ska på resa om ungefär 1v.. men den borde ju hitta sig fram hit innan dess :)

#22

Postad 22 februari 2012 - 09:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Nu har den iaf passerat tullen utan större krångel.. borde vara här innan helgen :)

beställde ny från aliexpress

först från merimobiles - men kan kraftigt avråda från detta!

de säger att plattan är skickad trots att den inte är det, i själva verket hade de den inte ens i lager själva visade det sig

när de säger att återbetalning av pengarna skall ske inom en 48-timmarsgräns så tar det i själva verket oftast längre än en vecka!

har själv väntat på deras återbetalning sedan den 17e!

#23

Postad 22 februari 2012 - 13:50

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Sådärja, nu är den här!

surt som fan bara att tullen tog 273kr (avgift + moms och sån skit)

detta trots att jag bad kina-firman att skriva ned värdet till under 400kr :(

#24

Postad 22 februari 2012 - 14:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Förresten..

tveksamt om aliexpress är ens kompetenta att packa grejerna!?

jag bad specifikt om en VIT platta.. men fick en svart!

dessutom mailade jag deras support flertalet gånger och påpekade att jag ville ha en vit!

inkompetenta människor därborta!

#25

Postad 22 februari 2012 - 15:22

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Första intryck efter 30min lek..

+ otrolig betraktningsvinkel - även vid låg ljusnivå ser man skärmen perfekt
+ liten och lätt, relativt smidig och tunn!

- ganska plastig baksida.. känns nästan som ett "tomrum" mellan bakstycke och batteri etc.
- väldigt plastiga fysiska knappar.. hade det skadat att lägga lite mer krut på dessa?

skärmen är ganska responsiv.. med tanke på priset på plattan!

#26

Postad 22 februari 2012 - 23:40

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Sådärja, ICS inne.. nu ska den rootas, och så ska market fixas till också!

blir nog en kompetent liten maskin detta, mycket nöjd med skärmstorleken..
bra balanserad och greppvänlig, en 10" hade blivit "för stor" att ligga och hålla ovanför huvudet när man läser tidningar på nätet..

#27

Postad 23 februari 2012 - 22:27

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
nyuppdaterat..

efter att ha lekt en del mer med denna pjäs inser jag nu att en 7" är helt och hållet rätt gentemot en 10",
framförallt smidigheten - att man kan få ner den i jackfickor osv..

nu är den uppdaterad med ICS 4.0.3 och även rootad, har fullt market-utbud också

enda jag saknar är just inbyggd 3g (denna stödjer ju 3g via dongle)

blir kanske att jag sneglar mot samsung tab 2 när den kommer,
vore ju trevligt om den får de "uttalade" 36 timmars batteritid (även om tvekar till detta..)

däremot kommer den ha 3g, med tiden blir det nog lite av en dealbreaker för min del!

#28

Postad 06 mars 2012 - 19:18

Unregistered0ad6fe96
  • Unregistered0ad6fe96
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
La en order på denna från butiken Pandawill den 17:e januari, dem lyckades inte leverera den på 45 dagar, så gav upp. Nu la jag en beställning från bestmid.com och 24 timmar senare är den redan påväg. Kan vara ett tips till nån som är intresserad av denna. Enligt deras sida har dem 12 kvar i skrivandes stund.

Uppdatering: Fick hem den igår, 8 dagar tog det och slutpriset vart 1650 kr med moms och frakt(DHL). Inte hunnit leka med den alltför mycket än, men gillar den skarpt hittills.

Redigerat av Unregistered0ad6fe96, 14 mars 2012 - 07:44.


#29

Postad 15 mars 2012 - 16:26

Unregistered699cc5a6
  • Unregistered699cc5a6
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Haft min sen i måndags men inte hunnit leka så mycket med den. Dragit in custom rom från slatedroid forumet. Nöjd med det lilla jag använt den återkommer med mer när jag haft den ett tag.

#30

Postad 30 april 2012 - 09:03

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats använda en Iphone som modem? Jag har själv en 3GS och den kan ju användas som modem via usb-kabel eller bluetooth.

#31

Postad 17 maj 2012 - 09:25

Whoops
  • Whoops
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kan man få lite mer info från Najksorn; Hur är plattan såhär någon månad senare? Tänker främst på uppdateringar, buggar, hållbarhet osv...

Råkar vara i Kina för tillfället och kan hitta den från 750 kr här, så det kliar ju lite i fingrarna trots att man egentligen inte behöver en platta...

#32

Postad 12 september 2012 - 19:03

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Kan man få lite mer info från Najksorn; Hur är plattan såhär någon månad senare? Tänker främst på uppdateringar, buggar, hållbarhet osv...

Råkar vara i Kina för tillfället och kan hitta den från 750 kr här, så det kliar ju lite i fingrarna trots att man egentligen inte behöver en platta...


hehe sorry jag misasde inlägget :)

jodå den tuffar på bra, enda smolket i bägaren är att market verkar ha slutat funka, hmm?

dock funderar jag på en nexus7 (synd bara på avsaknad av 3g)
men läste på swedroid att det ev. kommer en version med just 3g inom kort, så ja vi får se!

annars kan jag rekomendera auroran (förresten har aurora II kommit nu)
jag menar, en surfplatta för under 1400kr inkl frakt, som dessutom har ganska hyffsade specs.

#33

Postad 24 september 2012 - 11:30

gronfelt
  • gronfelt
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag funderar på att beställa en Aurora II (med dualcore och IPS-display) via Ebay, de billigaste jag sett där ligger på runt 900 svenska kr inklusive frakt (+ev tull och moms). Är det värt att gå upp de hundralapparna för att få dualcore och IPS, jämfört med enklare Ainol Novo-modeller utan dualcore och IPS-display?

Edit: Exvis Ainol Novo Mars kostar ~600 kr (+tull och moms) och har samma upplösning, men inte IPS och inte dualcore.

Redigerat av gronfelt, 24 september 2012 - 11:51.


#34

Postad 14 oktober 2012 - 20:40

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Var i Kina förra veckan och tittade rund bland plattor och slog till på en Aurora II. Största orsaken var priset på ca850SEK inkl laddare adapter trafo o "väska" med ställfunktion. Plattor med namn utanför Kina var max 10% billigare än här hemma och var därför inte intressant. Siktade på lågpris och accepterar att inte få en top-of-the-line-produkt. IPS-skärmen är fin att titta på men visst har den lite bleeding och man ser kantbelysningen i vissa lägen. Fick hjälp i butiken att ställa om den från Kinesiska till svenska och har sen bara avaktiverat alla kinesiska appar så nu är det bara startloggan som visar några sånna tecken men det spelar ju ingen roll.

Visst, man kanske hade önskat sig en högre upplösning, men då sticker priset så jag ansåg det fick räcka på 7".
http://www.ainol.com...fo&productid=51

Jag jämförde med en U30GT Mini som jag tyckte var tämligen lika, så jag valde Auroran och sparade 200SEK
http://www.51cube.co.../en/u30mini.htm

Motsvarande i 10" hade gått på 1500-1600SEK men jag tyckte de plattorna började bli för stora för mig.

#35

Postad 01 november 2012 - 23:04

marpeto
  • marpeto
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Köpte en Aurora II på Amazon UK i början på september, funkar perfekt till grabben som är 10 år. Laddade dock in ett ny firmware - Pat Moss V24 - funkar perfekt. Bara att välja svenska när man installerar så funkar allt som man vill ha det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.