Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Styra Kodi trådlöst från sängen BILLIGT? Fjärrkontroll? Chromecast? Android

7 svar till detta ämne kodi chromecast Android tv libreelec
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 mars 2017 - 00:38

Sabelström
  • Sabelström
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Skulle behöva någon billig hårdvara för att styra Kodi från sängen.

 

Mål: Att kunna styra Kodi från sängen med en fjärr/telefon/platta

Krav: Att kunna spela upp 720p och 1080p med 2.0 ljud via hdmi.

 

I nuläget kopplar vi in en Asus MeMo Pad 10 med kabel och har Kodi installerat på den och antar att det som används heter screen mirroring för man kan inte släcka plattan utan att bilden på tvn försvinner.

 

Så nu vill jag ha en billig lösning på hur jag kan styra Kodi från sängen. Alla filmer och serier ligger annars på en NAS som ska kommas åt via WiFi om de nu inte finns via play kanaler.

 

Vad har ni för alternativ, här kommer saker jag funderat över:

 

Fjärrkontroll till den lösningen vi redan har, finns det?

 

Chromcast, Any cast, All cast, Matchstick eller liknande och fortfarande spela upp från plattan, men då måste det gå att släcka plattan annars går ju batteriet åt ändå, och vad jag förstått så är det inte så enkelt som det låter.

 

Android TV box med strömadapter och fjärrkontroll, har läst en hel del på forum och det verkar vara mycket skräp från kina om man ska hitta något billigt, men finns det något fungerande så är det ett alternativ och ev använda LibreELEC, men då försvinner TV4play appen.

 

För övrigt använder jag en HP Chrombox för att spela upp film och ljud på min 55” smart-tv med hemmabiosystem, och en Raspberry Pi 3 för att spela upp film och emulera konsol på barnens 55” smart-tv med tv-ljud, men dom lösningarna anser jag för dyra bara för att kunna styra Kodi från sängen, tv i sängkammaren är en 28” Anderson Plasma av billigare variant ej smart.  

 

Har läst tråden Pick the Right Kodi Box http://forum.kodi.tv....php?tid=252916 och går man efter det så verkar min budget hamna någon stans runt Raspberry Pi 2 starter kit eller ”Various cheap AMLogic S905 devices, do NOT buy AML S912 devices.” men i så fall måste det vara en beprövad variant för har läst många som bara har fått skräp.


Redigerat av Sabelström, 02 mars 2017 - 10:42.


#2

Postad 01 mars 2017 - 00:53

Unregisteredd4b81901
  • Unregisteredd4b81901
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

https://www.unifiedremote.com/



#3

Postad 02 mars 2017 - 09:47

Sabelström
  • Sabelström
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Fungerar det verkligen mellan två android enheter?



#4

Postad 02 mars 2017 - 21:55

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Har du testat att installera en app tex Yatse (Android) ?



#5

Postad 07 mars 2017 - 13:15

Sabelström
  • Sabelström
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Resultatet blev detta:

Yatse appen på min Android mobil och Official Kodi Remote appen på frugans Iphone. En kostnadsfri lösning som gör det jag vill. Hade ingen aning om att detta existerade.

 

När det gäller TV4play så har jag laddat ner Add-onen Retrospect (Previously XBMC Online TV, XOT)

Inte så smidig att använda med har hittat playkanalerna, nu ska jag bara lyckas komma åt dom smidigt från Kodis startsida, SVT och TV3Play addonsen har jag som genvägar på startsidan.

 

Så Tack för förslagen :-)

 

#6

Postad 07 mars 2017 - 15:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

det går utmärkt att lägga en kanal som favorit och sedan i skinsettings så lägger du din favorit på startmenyn.

I vissa skin kan du skicka till startmenyn direkt och hoppa över favorit sättet.



#7

Postad 08 mars 2017 - 15:57

joalin
  • joalin
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Instämmer med föregående talare :-) Det funkar finemang



#8

Postad 09 mars 2017 - 10:48

Sabelström
  • Sabelström
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Fasen vad enkelt :-) Tack så mycket, allt funkar prima nu :-)






Även taggad med kodi, chromecast, Android tv, libreelec

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.